مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

تعیین پارامترهای سیم پیچی میدان و سیم پیچ میراگر ماشین سنکرون

یک روش تازه و بنیادین برای تعیین پارامترهای مدار سیم پیچی میدان و سیم پیچ میراگر ماشین سنکرون

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای

1) اصل مقاله لاتین IEEE تعداد صفحه 9

2) متن ورد (Docx، Doc) ترجمه شده به صورت کاملا تخصصی تعداد صفحه 27

در این عصر محاسبات پیشرفته که الگوریتم های پیشرفته و تکنیک های پرهزینه برای تعیین پارامترهای ماشین سنکرون استفاده می شوند، این مقاله روشی تازه، اقتصادی و با این وجود، بنیادین را برای تخمین پارامترهای محورهای d و q مدار میدان و مدار میراگر یک ماشین سنکرون با سییم پیچ میدان با توان کم/متوسط را ارایه می دهد. روش جدید پیشنهاد شده، از روابط بنیادین ولتاژ، جریان، و نشتی شار یک ماشین سنکرون با سیم پیچ میدان سه فاز، در یک توالی مرجع a-b-c بهره می گیرد. نخست، روش پیشنهاد شده با جزییات آن توسط معادلات تحلیلی توضیح داده شده، و سپس برای تعیین پارامترهای نامبرده ی یک ماشین سنکرون کوچک آزمایشگاهی بکار گرفته شده است. پارامترهای دیگر مدار معادل، با استفاده از آزمایشهای قرار دادی تعیین شده اند. اعتبار بیشتر این روش، با بکازگیری آن در دو ماشین بزرگتر با پلاک های متفاوت، انجام شده است. به علاوه، پارامترهای نامبرده ی ماشین های بزرگتر نیز با استفاده از تست های استاندارد IEEE بطور تجربی تعیین شده اند. سرانجام، یک مقایسه بین نتایج بدست آمده از روش رایج و روش ارایه شده ی ما انجام شده و روش ما ه خاطر تطابق نزدیک آن با نتایج روش اصلی، معتبر شناخته شده است.
ادامه مطلب ...

القای تمایزیابی در مریستم رأسی شاخه از طریق تشدید بیان موقتی پروتئین مرتبط با رتینوبلاستوما

عنوان انگلیسی مقاله: Induction of Differentiation in the Shoot Apical Meristem by Transient Overexpression of a Retinoblastoma-Related Protein1 Joanna
عنوان فارسی مقاله: القای تمایزیابی در مریستم رأسی شاخه از طریق تشدید بیان موقتی پروتئین مرتبط با رتینوبلاستوما
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
مریستم رأسی شاخه دارای سلول هایی است که برای تولید عناصر اصلی قسمت هوایی گیاه، دستخوش رشد و تقسیم مداوم می شوند. همانطور که سلول از مریستم خارج می شوند، برای تشکیل انواع خاص سلول تفکیک می شوند. سلول های خوراک گیر (تغذیه کننده) از طریق سنتز و اجتماع اجزاء کلروپلاست به سرعت قابلیت غذاسازی پیدا می کنند. در عین حال، سلول ها از طریق واکوئل سازی، بزرگ می شوند. علیرغم اینکه پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تعیین ویژگی شبکه های رونوشتی که در حفظ مریستم و تعیین برگ نقش دارند انجام گرفته است اما درک ما از مکانیسم واقعی تفکیک سلول مریستم هنوز بسیار محدود و کم است. ما با استفاده از روش ریزالقایی نشان خواهیم داد که بیان بیش از حد و ناپایدار موضعی پروتئین مرتبط با رتینوبلاستوما (RBR) در مریستم رأسی شاخه برای تحریک سلول ها در مریستم به منظور تحمل مراحل اولیه تفکیک، کافی است. روی همرفته باتوجه به داده های اخیر مبنی بر نقش پروتئین RBR در محدودکردن تفکیک ساقه سلول در مریستم رأسی شاخه، داده های ما به تصویر در حال ظهور پروتئین های RBR به عنوان قسمت مرکزی مکانیسم کنترل کننده تفکیک سلول مریستم کمک می کند. مریستم راسی شاخه (SAM) شامل گروهی از سلولهای در حال تکثیر است که دودمان آن، عناصر اصلی را در اختیار تمام قسمت های هوایی گیاه قرار میدهد. بااینحال تولید مداوم سلولهای جدید معمولا منجر به افزایش مداوم اندازه SAM نمی شود. درعوض، سلول های در جهت بنیان مبدائی SAM تفکیک میابند و با ساقه گیاه یکی می شوند. در حالیکه گروهی از سلولهای روی پهلوی مریستم در فواصل منظم زمانی ومکانی با اندام های جدید مثل برگ ها، یکی می شوند برای بررسی بیشتر به Tsiantisو Hay، 2003؛ Byrne، 2005؛ Fleming، 2005). پرسه تفکیک سلول مریستم در واقع با بسیاری از روش های مشخص شده توسط تغییرات اختصاصی در سلولشناسی ارتباط دارد. بنابراین، در حالی که سلول های SAM را میتوان با از طریق تراکم نسبتا کم و سیتوپلاسمی شناسایی کرد، همانند سلولهایی که با ساختارهای برگ و ساقه یکی می شوند، این سلول ها نیز در نتیجه بزرگ شدن واکوئل بزرگتر می شوند. به طوریکه به سیتوپلاسم به سمت لایه اطراف پیرامون فشار وارد می شود. به طور همزمان، سرعت تکثیر سلول روبه کاهش میرود و اشکالی از تقسیم سلول ایجاد می شود که نتیجتا بافت شناسی برگ ها و ساقه را مشخص میکنند (Donnelly و همکاران 1999). علاوه بر تغییر اندازه و شکل تقسیم، سلول هایی که قلمرو SAM را ترک می کنند، به نوعی بیوشیمی اختصاصی و ویژه دست میابند. سلول های موجود در SAM، غذاگیر (تغذیه کننده) هستند و به کربن وارد شده برای پرسه های کاتابولیکی که دراین قسمت از گیاه رخ می دهد بستگی دارد. اکثر سلول های مجاور SAM از طریق تفکیک پروتوپلاستیدهای کوچک به کلروپلاست ها، به سرعت به قابلیت غذاسازی دست میابند (فلمینگ و همکاران، 1996). سنتز و اجتماع اجزاء گوناگون سازمان فتوسنتزی در این پرسه نقش دارند.
ادامه مطلب ...

مکانیسم مولکولی نشانه دهی جیبرلین در گیاهان

عنوان انگلیسی مقاله: Molecular mechanism of gibberellin signaling in plants
عنوان فارسی مقاله: مکانیسم مولکولی نشانه دهی جیبرلین در گیاهان
طبقه بندی: کشاورزی و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
_______________________________________
چکیده
هورمون جیبرلین (GA) نقش مهمی در تعدیل و مدوله فرآیندهای گوناگون در تمام رشد و نمو گیاه ایفا می کند. در سال های اخیر، پیشرفت قابل توجهی در زمینه شناسایی مولفه های نشانه دهی GA بالادست و عوامل trans و cis-acting که ژن های واکنش ده به GA پایین دست را در گیاهان عالی تنظیم می کنند انجام شده است. ظاهرا GA مسیر نشانه دهی خود را ازطریق القای پروتئولیز عوامل مانعی GA (پروتئین های DELLA) ابراز می کند. شواهد جدید نشان می دهد که پروتئین های DELLA هدف فروافت کمپلکس SCF لیگاز یوبیکیتن E3 از طریق مسیر پروتوزئوم یوبیکیتن- 26S می باشد.

واژه های کلیدی: ژن های واکنش ده به GA، انتقال نشانه هورمون، کمپلکس SCF، پروتئین های DELLA، GARC

مقدمه
جیبرلین های بیواکتیو (GAها) هورمون های گیاهی هستند که باعث رشد ساقه و برگ می شوند. GAها در برخی گونه ها باعث جوانه زنی بذر و تعدیل زمان گلدهی و رشد گلها، میوه ها و بذر می شوند. دریافت GA و مسیر انتقال نشانه، نشانه GA را به تغییراتی در بیان ژن و ریخت شناسی گیاه تبدیل می کند. با وجود اینکه پذیرنده GA شناسایی نشده است اما، به تازگی پیشرفت های قابل توجهی در زمینه شناسایی مولفه های نشانه دهی GA بالادستی عوامل ترانس و cis-acting که ژن های واکنش دهنده به GA پایین دست در گیاهان عالی را تنظیم می کنند انجام شده است. شواهد نشان می دهد که یک کنش نزدیک بین مسیرهای پاسخ GA و متابولیسم GA برای حفظ همواستاسیز GA در گیاهان وجود دارد. چندین بررسی جدید در مورد مسیرهای نشانه دهی و یا متابولیسم GA وجود دارد. در این بررسی به مکانیسم های مولکولی تازه کشف شده پروتئولیز موانع نشانه دهی GA توسط GA و مطالعات بیوشیمی و ریزآرایه ایی که ژن های جدید واکنش ده به GA و عوامل تنظیم کننده رونوشت این ژن ها را شناسایی کرده اند، پرداخته خواهد شد.
ادامه مطلب ...

تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخه نخود

عنوان انگلیسی مقاله: Molecular dissection of the pea shoot apical meristem
عنوان فارسی مقاله: تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخه نخود
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
_______________________________________
چکیده
مریستم رأسی شاخه (SAM) رشد و نمو تمام قسمت بالای زمینی گیاه می باشد. درک ما از SAM در سطح مولکولی ناقص است. در این مطالعه به فهرست (رپرتوار) بیان ژن SAMها در نخود باغی (Pisum sativum) پرداخته شده است. در پایان 10 346 توالی EST که 7610 ژن منحصر به فرد را نمایش میدهند، از کتابخانه های cDNA SAM فراهم شد. این توالی ها به همراه ESTهای نخود که قبلا گزارش شد، برای ساخت آرایه اولیگونوکلئوتید 12K استفاده شدند تا ژن های دارای بیان SAM متفاوت در مقایسه با مریستم های جانبی، مریستم های رأسی ریشه یا بافت های بدون مریستم شناسایی شوند. تعدادی از ژن ها شناسایی شدند. این ژن ها به طور غالب در لایه های سلول خاص یاقلمروهای SAM بیان شدند. بنابراین، احتمالا اجزاء شبکه های ژنی هستند که در حفظ سلول ساقه یا آغاز اندام های جانبی نقش دارند. علاوه بر این، آنالیز هیبرید شدگی در جای اصلی خود، مکان استقرار مکانی برخی از این ژن ها در SAM راتأیید کرد. داده های ما نیز گوناگونی برخی اشکال بیان ژن و در نتیجه ایفای نقش در گیاهان بقولاتی رانشان میدهد. برخی از ژن ها با بیان زیاد در هر سه رونوشت، نیز آشکار شده اند و این داوطلب ها، دیدگاه با ارزش درباره شبکه های مولکولی که حفظ کارآمدی مریستمی را پایبندی می کنند، در اختیار ما قرار میدهد.

کلیدواژه: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت

رشد مریستم
رشد مریستم رأسی شاخه (SAM) به عنوان یک مدل عالی و مطلوب در جهت درک و فهم حفظ سلول ساقه در طی رشد ونمو گیاه در چند سال اخیر توجه زیادی رابه خود جلب کرده است. تصور می شود که مریستم ها معادل گیاهی فرورفتگی های سلول ساقه هستند. این فرورفتگی ها ریزمحیط های سلولی هستند که برای حفظ سلولهای ساقه در حالت تفکیک نشده و تقسیم کند، نشانه هایی (سیگنال) را ایجاد می کنند (Bhalla و Singh 2006، Singh و Bhalla2006، Scheres 2007). سلولهای ساقه در ناحیه مرکزی SAM، سلول هایی را رشد مداوم قسمت های هوایی گیاه ایجاد میکند. سلول های در حال تقسیم که ناحیه مرکزی را ترک می کنند، وارد ناحیه پیرامونی پهلویی می شوند و برای پریموردیوم های اندام جانبی که در تفکیک و تقسیم سریع نقش دارند، بکار گرفته می شوند. SAM در نوک شاخه در حال رشد قرار دارد. آنالیز شیمی بافتی و سلولی SAM نشان میدهد که SAM بسیار سازمان یافته و دارای شکل می باشد؛ یکی از بارزترین ویژگی های SAM این است که SAM متشکل از لایه های سلولی که روی هم قرار گرفته اند و به صورت L1، L2 و L3 مشخص شده اند (Satina و همکاران، 1940). در کل، اجداد سلول ناشی از L1، اپیدرمی را ایجاد می کنند. سلول های ناشی از L2 در جهت سلول های زیر اپیدرمی مانند سلول های فتوسنتز کننده و گامتی (جنسی) پیش میروند و سلول های ناشی از L3، بافت های داخلی را میسازند (Stewart و Burk 1970، Szymkowiak و Sussex 1996). گونه های گیاهی متفاوت لایه های سلولی خود را به صورت متفاوت سازماندهی می کنند.
ادامه مطلب ...

تولید پلی هیدروکسی بوتیرات در توتون تراریخته

عنوان انگلیسی مقاله: Improved polyhydroxybutyrate (PHB) production in transgenic tobacco by enhancing translation efficiency of bacterial PHB biosynthetic genes
عنوان فارسی مقاله: اصلاح تولید پلی هیدروکسی بوتیرات در توتون تراریخته توسط افزایش ترجمه ژن های بیوسنتز پلی هیدروکسی بوتیرات باکتریایی
طبقه بندی: بیوتکنولوژی و ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
_______________________________________
چکیده
پلی هیدروکسی بوتیرات [(P (3HB] در توتون جهش یافته تولید و ژنهای کد کننده استو استیل- کوآنزیم رداکتاز (PhaB) و پلی هیدروکسیال کانوات سینتاز (PhaC) از Ralstonia eutropha (Cupriavidus necator) با استفاده بهینه کد کردن برای بیان در توتون پرورانده شدند. محتویات (P (3HB با تغییر شکل (به طور متوسط 0. 2 میلی گرم بر گرم وزن خشک سلولی) کد کردن بهینه ژن های PhaB را پروراند که دو برابر بیشتر از شاهد بودند. بررسی های ایمنی نشان داد که افزایش تولید (P (3HB در برگ ها در افزایش بیان PhaB جهت افزایش تولید (P (3HB در توتون موثر است. بالعکس، بهینه سازی کد کردن ژن (P (3HB هیچ تاثیر مشخصی روی تولید (P (3HB نشان نداد. این نتایج استدلال می کند که کارایی واکنش کاتالیزوری PhaB به بیوسنتز (P (3HB در برگ های توتون کمک می کند.

کلیدواژگان: گیاهان جهش یافته- Nicotiana tabacum- سنتز PHA-PCR زمان واقعی

پلی هیدروکسی آلکانوات ها (PHAs) پلی استرهای زیستی هستند که جهت تهیه کالاهای پلاستیکی کاربرد دارند و بنابراین به عنوان جایگزینی برای پلاستیک های مشتق از نفت خام مورد توجه قرار می گیرند. PHAs توسط بسیاری از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی از ذخایر غذایی مانند روغن های گیاهی و گلیسرول تولید می شوند. جهت کاهش بیشتر هزینه تولید، محصولات PHA در گیاهان جهش یافته که ژن های باکتریایی سنتز کننده زیستی PHA را می پرورانند به دلیل اینکه سیستم گیاهی به راکتور زیستی و ذخایر غذایی جهت تخمیر نیاز دارد بررسی می شوند که به بخش بزرگتری از هزینه کل کمک می کند و امروزه محصولات PHA در بسیاری از گیاهان مانند Arabidopsis thaliana، توتون، چغندر قند و سیب زمینی گزارش شده اند در حالیکه محصولات اندک PHA مانعی محوری در برابر تولید تجاری PHA در گیاهان شده است. ما در تولید PHAs در Arabidopsis thaliana با استفاده از سنتز (PhaC) PHA و ژن های آنزیم مونومر ذخیره ای 3 کتو آسیل-آسیل کریر پروتین سینتاز ш (FabH) موفق بوده ایم که قادر به سنتز کوپلیمرهای PHA شامل مونومرهایی با زنجیره های کوتاه و متوسط می شود.
ادامه مطلب ...

تأثیر تراکم علف هرز و محصول بر رقابت بین گندم و گیاه دارویی ماریتیغال (خارمریم)

عنوان انگلیسی مقاله: Impact of crop and weed densities on competition between wheat and Silybum marianum Gaertn.
عنوان فارسی مقاله: تأثیر تراکم علف هرز و محصول بر رقابت بین گندم و گیاه دارویی ماریتیغال (خارمریم)
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
آزمایشات میدانی در پیشاور پاکستان در طی دو فصل 2003-2004 و 2004-2005 با استفاده از طرح بلاک کامل تصادفی (RCB) با ترتیب طرح شکافته انجام شد. ظروف اصلی شامل چهار اندازه گندم (Triticum aestivum) یعنی 100، 120، 140 و 160 کیلوگرم بر هکتار بود. در حالی که ظروف فرعی دارای 7 تراکم علف هرز holy thistle (Silybum marianum) 0، 3، 6، 9، 12، 15، و 18 گیاه در m-2 بودند. holy thistle در طی سال دوم در مقایسه با سال اول به خاطر بارندگی غیرمعمول (140 و 317 mm به ترتیب در سال اول و دوم) تهاجمی تر بودند که به نوبه خود محصول و ویژگی های محصول مربوطه در گندم تأثیر گذاشت. کاهش فرآورده محصول باافزایش تراکم علف هرز نسبت به جمعیت های با کمترین محصول بیشتر بود. نتایج کمبودهای محصول غله ای اش از علف هرز در تراکم های مختلف در دو آزمایش نشان داد که هر دو گونه باعث فقدان محصول وابسته به تراکم می شوند که وزن خشک علف هرز آن را بهتر و بیشتر توضیح می دهد. درصد دریافت نور با افزایش تراکم علف هرز یا گندم افزایش یاقت. بااینحال، تراکم علف هرز بیش از 6m-2 تأثیر معنی داری بر درصد دریافت نور نداشت. بیوماس بسیار تر و خشک گندم در محط کشت ثبت شد (و 140kg ha-1). در نتیجه، بیوماس بسیار تر و خشک علف هرز در چگالی آب کمتر از تراکم بالای دانه رست ثبت شد. همه ویژگی های آگرونومی با افزایش چگالی هر دو گونه کاهش یافت. مقادیر زیاد ویژگی های مولدی و رستنی علف هرز در سال دوم در مقایسه با سال اول ثبت شد و بیشترین محصول غله با دانه رستهای گندم با میزان120 kg ha-1) بدست آمد. حداکثر فقدان محصول در میزان بذر 100، 120، 140 و 160 kg ha-1 عبارت بود از 26، 18، 15، و 7% در طی 2003-4 و 37، 31، 28 و 29% در طی 2004-5 بود. تولید بذر علف هرز با بیوماس علف هرز که وابسته به تراکم گندم بود ارتباط داشت. هر چه تراکم گندم بیشتر بود، بیوماس علف هرز کمتر است. با اینحال، تولید زیاد بذر حتی در بیشترین میزان تراکم گندم وجود دارد. از اینرو تراکم محصول به تنهایی نتوانست علف هرز زیر سطح آستانه را سرکوب کند. علف هرز عمدتا با تأثیر غیرمستقیم کاهش جوانه زنی گندم، محصول گندم را کاهش داد. تراکم علف هرز که منجر به کاهش محصول شد با توجه به فصل و تراکم بسیار متغیر است.
ادامه مطلب ...

جداسازی پروتوپلاست از کشت آزمایشگاهی

عنوان انگلیسی مقاله: High efficiency protoplast isolation from in vitro cultures and hairy roots of Maesa lanceolata
عنوان فارسی مقاله: کارایی بالای جداسازی پروتوپلاست از کشت های آزمایشگاهی و ریشه های مویین گیاه میزا لانسیولاتا
طبقه بندی: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
_______________________________________
چکیده
ثابت شد که کشت های آزمایشگاهی گیاه طبی میزا لانسیولاتا، کشت ماده گیاهی برای تولید پروتوپلاست ها را امکان پذیر می سازد. کشت های کالوز با استفاده از برگهای گردآوری شده ازکشتهای شاخه و رئوس ریشه متعلق به کشت ریشه های کرکر دار که به محض تغییر شکل Agrobacterium rhizogenes بدست آمده بودند، آغاز شد. برای ایزوله سازی پروتوپلاست ها، ماده جداکشت متفاوت M. lanceolata درمعرض یک ترکیب آنزیمی حاوی 1.5% سلولاز، 0.5% macerozyme R-10 و 0.5 M مانیتول قرار داده شد. حدود 6 x 106 پروتوپلاست با وزن تازه g-1 از ماده برگ بدست آمد و 5 x105 پروتوپلاست با وزن تر g-1 ازکالوز بدست آمد. برای دستیابی به مقدار زیاد پروتوپلاست های ریشه کرکدار، کشت ها از قبل با اکسین اسید ایندول-3- بوتریک (IBA) تیمار شد. این اسید باعث شکل گیری رئوس جدید ریشه می شود. با استفاده ازرئوس برش داده شده ریشه به عنوان ماده آغازین، 8 x 105 پروتوپلاست با وزن تر g-1 برای هرآماده سازی فراهم شد. روش ایزوله سازی پروتوپلاست باعث می شود که مطالعات بیشتری در مورد تغییر شکل و ترکیب پروتوپلاست های M. lanceolata انجام گیرد.

کلیدواژه ها: میزا لانسیولاتا، محافظت آزمایشگاهی، کشت بافت، ایزوله سازی (جداسازی) پروتوپلاست

مقدمه
ساپونین ها، گلیکوزید ساختارهای چند حلقه ای استروئیدی یا تریترپنوئید می باشند که دارای ویژگی کفی متمایز می باشند. ساپونین ها توسط بسیاری از گونه های گیاهی تولید می شوند و به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر حمله قارچها، گیاهخوارها و حشرات عمل می کنند (فرانسیس و همکاران 2002، Papadopoulou و همکاران 1999). با وجود اینکه در ساپونین های متداول فعالیت haemolytic شدید وجود دارد اما نشان داده شده است که چند نوع از آنها ویژگی طبی دارند مثل ساپونین های جنسینگ از Panax ginseng (اسپارگ و همکاران، 2004). گونه های تیره (Maesa (Maesaceae ساپونین های تولید می کنند که برای صنعت داروسازی مفید هستند. M. lanceolata برای درمان لیشمانیا مثلا در رواندا استفاده می شود. اما قبایل مختلف کونگو نیز ازآن در ماهیگیری استفاده می کنند.
ادامه مطلب ...

متابولیسم گلیکولات و دفع با کلامیدوموناس رینهاردتی

عنوان انگلیسی مقاله: Glycolate Metabolism and Excretion by Chlamydomonas reinhardtii
عنوان فارسی مقاله: متابولیسم گلیکولات و دفع با کلامیدوموناس رینهاردتی
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
_______________________________________
چکیده
تراوش گلیکولات بواسطه خط سیر C2 در کلامیدوموناس رینهاردتی بعد از بستن مسیز با آمینوکسی استات (AOA) و امینواستانتوریل (AAN) با اندازه گیری تراکم گلیکولات و گلیسین مورد ارزیابی قرار گرفت. سلول های رشد کرده به صورت خوراک ساز نوری در هوا کمی گلیکولات دفع کردند به جز در وجود 2 mm AOA زمانیکه 5 میکرو گلیکولات در هر ساعت در هر میلی گرم کلروفیل دفع کردند. سلول های رشد کرده در CO2 (1-5%) بالا هنگام انتقال به هوا، با نیمی از گلیکولات متابولیسم شده و نیمی دفع شده، سه برابر گلیکولات تولید کردند. میزان کمتر گلیکولات تولید شده توسط سلول های رشد کرده هوایی، وجود CO2 را با تمرکز روی مکانیزمی که منجر به افزایش سطح CO2 درونی و کاهش واکنش اکسیژن زنی ریبولوز 1,5-bisP برای تولید گلیکولات می شود، بازتاب می سازد. با وجود CO2 متمرکز روی مکانیزم، مقدار قابل توجهی گلیکولات تولید شده و متابولیز شده توسط کلامیدوموناس وجود دارد. ظرفیت این سلول ها برای متابولیز بین 5 و 10 میکرومول از گلیکولات در هر ساعت به ازای هر میلی گرم کلروفیل با اندازه گیری جذب دو مرحله ای گلیکولات برچسب دار افزوده شده تایید شده است. فاز سریع اولیه، جذب گلیکولات را نشان داد، فاز کند، متابولیسم گلیکولات را نشان داد. نرخ های متابولسیم گلیکولات با نرخ های تعیین شده با استفاده از بازدارنده های سیکل C2 در طول تثبیت CO2 مطابقت داشتند.
ادامه مطلب ...

میکروسکوپ فلورسانت

عنوان انگلیسی مقاله: Fluorescence microscopy
عنوان فارسی مقاله: میکروسکوپ فلورسانت
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
_______________________________________
چکیده
با وجود اینکه میکروسکوپ فلورسانس به تمام بیولوژی مولکولی و سلول نفوذ می کند، اما اکثر بیولوژیست ها تجربیات کمی در مورد پدیده فوتوفیزیکی اصلی دارند. درک اصول میکروسکوپ فلورسانس زمانی مفید است که در جهت رفع مشکلات تصویربرداری باشد. علاوه بر این، میکروسکوپ فلورسانس با تکنیک ها، ردیاب های جدید و ابزارهایی که تقریبا هر روز در حال ظهور هستند، به سرعت سیر تکامل خود را می پیماید. آشنایی با فلورسانس شرط لازم استفاده از بسیاری از این پیشرفت ها می باشد. در این مقاله تلاش شده است که چهارچوبی از درک برانگیختگی و انتشار اشعه توسط فلوروفورها، روش کار میکروسکوپ های فلورسانس و برخی از روش های بهینه سازی فلورسانس ارائه شود. بسیاری از پیشرفت های تکنیکی میکروسکوپ ها در طی سالهای متمادی بر افزایش تضاد و کنتراست بین چیزی که جالب توجه است (سیگنال) و چیزی که جالب توجه نیست (زمینه) متمرکز بوده است. میکروسکوپ فلورسانس یک نمونه اصلی است. بطوریکه هدف آن آشکارسازی اشیاء و موارد مربوطه در یک زمینه سیاه متضاد می باشد. به دلیل انتخاب پذیری ذاتی این میکروسکوپ، تصویربرداری مهمترین کمکی است که این میکروسکوپ به بیولوژی کرده است. در طی چند دهه گذشته، شیمیدان های آلی هزاران ردیاب فلورسانت درست کرده اند که ابزار لیبل گذاری واقعی هر یک از جنبه های قابل تصویر برداری سیستم های بیولوژیکی را فراهم می کنند. برای نمونه، کتاب راهنمای ردیاب های مولکولی (Molecular Probes Handbook) که بزرگترین خلاصه کاربردهای فلورسانس برای بیولوژیست ها است در ویرایش دهم آنلاین خود (probes. invitrogen. com/handbook) شامل 13 فصل می باشد که در 14 فصل به توصیف 3000 یا بیشتر ردیاب فلورسانت برای تعداد زیادی سئوالات بیولوژیکی سلول پرداخته شده است. گستره طیفی زیادی از فلوروفورهای موجود امکان تصویربرداری همزمان اجزاء مولکولی یا زیرسلولی، و سلولی متفاوت را فراهم می کند. علاوه بر این، همکاری مشترک فرآورده های ژنی فلورسانت، برجسته ترین پروتئین فلورسانت سبز (GFP) و متغیرهای آن این امکان را به بیولوژیست های مولکولی داده است تا اجزاء پروتئین سیستم های زنده را از نظر ژنتیکی مشخص کنند (tag) و در یک دوره جدید برای فلورسانس آغاز کنند. نهایتا، پیشرفت سریع نوآوریها در زمینه اسکن لیزری میکروسکوپ های دو- فوتونی و هم کانون نشان می دهد که روش هایی فلورسانس در حال حاضر روش قدرتمندی را برای مشاهده ساختارهای میکروسکوپی سه بعدی حتی به صورت عمقی در بافت ها فراهم می آورد. بنا به همین دلایل، انجام بیولوژی مولکولی یا سلولی بدون درک پایه و اساس فلورسانس کار مشکلی است و این روند رو به پیشرفت است.
ادامه مطلب ...

آرایش ژنتیکی (Genetic Placement)

عنوان انگلیسی مقاله: Genetic Placement
عنوان فارسی مقاله: آرایش ژنتیکی
طبقه بندی: الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
یک الگوریتم آرایشی به نام Genie برای تخصیص مدول ها (modules) به مکان های موجود برروی قطعات ارائه می شود. Genie نوعی تطابق و انطباق تکنیک الگوریتم ژنتیکی است که درگذشته به عنوان ابزار جامعه هوش مصنوعی مورد استفاده بوده است. این تکنیک به نوعی به عنوان پارادایم آزمایش و بررسی فضای وضعیت محسوب می شود. این تکنیک با ملاحظه هم زمان و دستکاری مجموعه ای از جواب ها، به جواب های خود دست میابد. به عنوان مثال، راه ها جهت تولید و ایجاد راه حل های «فرزندان، با هم در جفت گیری» می کند. Genie در بسیاری از نمونه های آزمایشی کوچک به طور گسترده به آن ها پرداخته شده است. راه حل های مشاهده شده آن کاملاً خوب و در چند نمونه به صورت مطلوب بوده اند.

کلیدواژگان: آرایش، الگوریتم های ژنتیکی، VLSI، طرح فیزیکی

مقدمه
LAYOUT PROBLEM مشکل اصلی در طراحی قطعه های VLSI است. به دلیل پیچیدگی که دارد غالباً به چند مشکل فرعی مجزا تجزیه می شود:
1. طراحی قطعه
2. جزء بندی
3. آرایش
4. مسیریابی
ادامه مطلب ...

ژنتیک و فیزیولوژی تجمع کروماتین در گیاه

عنوان انگلیسی مقاله: FASCIATA Genes for Chromatin Assembly Factor-1 in Arabidopsis Maintain the Cellular Organization of Apical Meristems
عنوان فارسی مقاله: ژن های FASCIATA به دلیل عامل 1 اجتماع کروماتین در آرابیدوپسیس، سازمان سلولی مریستم های رأسی را حفظ می کنند.
طبقه بندی: ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
رشد بعد از مرحله رویانی (گیاهکی) گیاهان، به فعالیت مریستم های رأسی ایجاد شده در طی گیاهک زای بستگی دارد. مریستم رأسی شاخه (SAM) و مریستم رأسی ریشه (RAM) دارای سازمان سلولی مشابه اما مجزا می باشند. ژنهای FASCIATA1 (FAS1) و FAS2 آرابیدوپسیس سازمان کارکردی و سلولی SAM و RAM را حفظ می کند و محصولات ژن FAS، زیرواحدهای رونوشت عامل 1 اجتماع کروماتین (CAF-1) آرابیدوپسیس می باشند. جهش یافته های fas نمی توانند حالات بیان WUSCHEL (WUS) در SAM و SCARECROW (SCR) در RAM را حفظ کنند. ما نشان خواهیم داد که CAF-1 نقش حیاتی در سازماندهی SAM و RAM در طی رشد بعد ازگیاهکی از طریق تسهیل حفظ پایدار حالات بیان ژن ایفا می کند.

مقدمه

در گیاهان عالی، اندام زای محدود به رشد گیاهکی نمی شود. بلکه در سرتاسر زندگی گیاه ادامه دارد. در طی مدت گیاهک زای، فقط طرع پایه ای بدن به همراه گروههای کوچک سلول با نام مریستم های رأسی در هر دو انتهای محور بدن ایجاد می شود. مریستم های رأسی تقریبا به طور کامل مسئول رشد بعد از گیاهکی به منظور ساخت استادانه معماری گیاه می باشند. مریستم رأسی شاخه (SAM) در رشد قسمت های هوای گیاه و مریستم رأسی ریشه (RAM) در رشد سیستم زیرزمینی نقش دارند.
ادامه مطلب ...

تولید مشترک هیدروژن و هیدروکسی بوتیرات

عنوان انگلیسی مقاله: Enhanced co-production of hydrogenandpoly- (R) -3-hydroxybutyrate by recombinant PHB producing E. coli over-expressing hydrogenase 3 and acetyl-Co Asynthetase
عنوان فارسی مقاله: افزایش تولید مشترک هیدروژن و پلی – آر – 3- هیدروکسی بوتیرات توسط PHB نوترکیب، با بیان بیش از حد هیدروژناز 3 و سنتز استیل – CoA.
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
اشرشیا کولی نوترکیب برای تولید مشترک هیدروژن و پلی هیدروکسی بوتیرات (PHB) ساخته می شود که بواسطه رشد سریع آن و راحتی دستکاری ژنتیکی آن است. بویژه مسیرهای متابولیک بی هوازی اختصاص یافته به تولید مشترک هیدروژن و PHB که بواسطه مزایای جریان های مستقیم از ترکیبات سمی مانند فورمات و استات ایجاد می شوند از محصولات مفیدی می باشند. در اینجا ای. کولی نوترکیب هیدروژناز 3 و یا سنتز استیل-CoA نشان دهنده تولید PHB پیشرفته و هیدروژن هنگام رشد با یا بدون استات بعنوان منبع کربن است. هنگامی که هیدروژناز 3 بیش از حد بیان می شود، محصول هیدروژن از 14 به 153 mmol H2/mol گلوکز در واسطه نمک معدنی (MS) با گلوکز بعنوان منبع کربن افزایش می یابد، که همراه با محصول PHB افزایش یافته از 0. 55 به 5. 34 mg PHB/g گلوکز در واسطه MS با گلوکز و استات بعنوان منبع کربن است.
ادامه مطلب ...

تأثیرات بر ریشه و شاخه سویا در طی دوره سرما در تاریکی طبیعت و شدت توقف فتوسنز را تعیین می‌کند

عنوان انگلیسی مقاله: Effects on both the roots and shoots of soybean during dark chilling determine the nature and extent of photosynthesis inhibition
عنوان فارسی مقاله: تأثیرات بر ریشه و شاخه سویا در طی چینه سرمای در تاریکی طبیعت و شدت توقف فتوسنز را تعیین می کند
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
_______________________________________
چکیده

کمک نسبی دمای پایین خاک و هوا درتوقف کلی فتوسنتز در سویا هنوز مشخص نیست. مکانیسم های درگیر در توقف فتوسنتز در اثر سرمای تاریکی بیشتر در ژنوتیپ سویای حساس (PAN809) و مقاوم در برابر سرما (Highveld Top) در آزمایشات با دمای پایین خاک (کل سرمای گیاه WPC) یا بدون دمای پایین خاک (سرمای موجود در شاخه SC) بررسی شد. در ابتدا، (بعد از سه شب سرما) هم تیمار WPC وهم SC علائم مشابه با PAN809 را ایجاد کردند. در نتیجه تأثیرات تنش سرما بر شاخه ها این علائم را به خوبی تشریح کردند. علائم نوعی شامل کاهش ظرفیت جذب و ترکیب CO2، توقف کارکرد فتوسیستم II و کاهش فعالیت فروکتوز-1، 6- بیزفسفاتاز کلروپلاست (cFBP آز) و ساکاروز- سنتاز (SPS) بود. هنگامیکه سیستمهای ریشه گره دار PAN809 در معرض دمای پایین قرار داده شد (تیمار WPC) ، فشارهای دیگری که در Highveld Top مشاهده نشد، به تدریج بیشتر شد. شواهد جدید بدست آمده نشان می دهند که پاسخ در PAN809 یا تحت تأثیر سرد شدگی تاریکی کل گیاه یا سرد شدگی تاریکی مستقر در شاخه رخ می دهد و اینکه cFBPآز به طور ویژه مورد هدف است و باعث توقف شدید ظرفیت جذب و ترکیب CO2 می شود.

ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی چاپ عکس

ظرفیت: 76500 قطعه در سال
دوره بازگشت سرمایه: 22 ماه
اشتغالزایی: 11 نفر

هدف از اجرای این طرح احداث یک واحد ظهور و چاپ عکس سیاه و سفید و رنگی در ابعاد مختلف بصورت مکانیزه و تجاری جهت استفاده در نمایشگاهها، تهیه کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی، معرفی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی، عکسهای پرسنلی، یادبود، مجالس و … می باشد.
ادامه مطلب ...

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار (PPT, PPTX)

طبقه بندی: بازرگانی و اقتصاد

فهرست

فصل اول
مفاهیم مدیریت بازار
تعریف بازاریابی و مدیریت بازار
ضرورت بازاریابی
تعریف نیاز
تعریف خواست ه
مثال
کالا
انواع کالا
تعریف کالاهای ایده آل
عوامل اثرگذار در خرید کالا
تعریف مبادله
روشهای مبادله
شرایط مبادله
تعریف معامله
انواع معامله
شرایطه معامله
تعریف بازار
عوامل تشکیل بازار
تعاریف بازاریابی
تعریف Marketing
تعریف مدیریت بازاریابی
وظایف مدیربازاریابی
بازاریابی تبدیلی
بازاریابی انگیزشی
بازاریابی توسعه ای
بازاریابی مجدد
بازاریابی همزمان
بازاریابی محافظتی
تعریف بازاریابی تضعیفی
بازاریابی مقابله ای
وظیفه مدیران بازاریابی
فلسفه های مدیریت بازاریابی
فلسفه تولید
شرایط بکارگیری فلسفه تولید
ادامه مطلب ...

مجموعه کامل از بهترین فیلترشکن‌های اندروید (به غیر از سایفون)

مجموعه کامل از بهترین فیلترشکن های اندروید (به غیر از سایفون)

طبقه بندی: اینترنت و برنامه و نرم افزار

همه این فیلترشکن های قابلیت باز کردن فیسبوک ویچت توییتر و حتی یوتیوب با سرعت بالا و بدون لگ رو دارن

تمام این مجموعه رو خودم شخصا تست کردم همشون کار میکنن باخیال راحت خرید کنید

15 فیلتر شکن فوق العاده
ادامه مطلب ...

بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری توسط والدین

عنوان کامل: بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین

طبقه بندی: روانشناسی

فهرست مطالب

چکیده
فرضیات پژوهش عبارتند از
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه های اصلی تحقیق
فرضیه های فرعی پژوهش
ادامه مطلب ...

بررسی اطلاعات مربوط به انرژی های نو در اتحادیه اروپا

عنوان کامل: ترجمه مقاله یک روش برای بررسی اطلاعات مربوط به انرژی های نو در اتحادیه اروپا

مقاله کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای

1) اصل مقاله لاتین 18 صفحه

2) متن ورد ترجمه شده به صورت کاملا تخصصی 21 صفحه
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی بسته بندی سبزیجات خشک

ظرفیت: 1200 تن در سال

محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور

میزان اشتغالزایی: سی و چهار نفر

دوره بازگشت سرمایه: چهارده ماه

طبقه بندی: طرح توجیهی

بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
ادامه مطلب ...

ژنراتور sag ولتاژ تکفاز جهت تست تجهیزات الکتریکی

ترجمه مقاله یک ژنراتور sag ولتاژ تکفاز جهت تست تجهیزات الکتریکی

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای

1) اصل مقاله لاتین IEEE تعداد صفحه ها 5 صفحه

2) فایل ورد ترجمه شده بصورت تخصصی 13 صفحه

چکیده:
این مقاله یک ژنراتور sag ولتاژ ترانسفورمری (VSG) مناسب برای اندازه گیری قابلیت سوسپتانس تجهیزات الکتریکی به sag ولتاژ را بیان می کند. در VSG (منظور تولید کننده sag ولتاژ که بر مبنای ترانسفورماتور کار می کند) ساخته شده، از یک اتو ترانس و 2 رله حالت ماندگار (SSR) برای ارایه ولتاژ نامی و ولتاژ sag به بار استفاده شده است. وضعیت سوییچینگ دو رله حالت ماندگار (SSR) توسط سیگنال مدت زمان ولتاژ نامی و ولتاژ sag تولید شده توسط مدارات الکترونیکی کنترل می شود. نتایج عملکرد VSG نشان می دهد که این ژنراتور sag کنترل موثری از دامنه sag، مدت زمان sag، نقاط آغاز و پایان sag بر روی شکل موج ولتاژ خروجی انجام می دهد. همچنین اگر نیاز باشد می تواند به عنوان تولید کننده swell ولتاژ و تولید کننده وقفه ولتاژ عمل کند. با تهیه ترانسفورماتور فشار قوی از سمت اولیه، VSG می تواند sag، swell، و وقفه ولتاژ فشار قوی را نیز ارایه دهد. ساخت VSG ارایه شده در آزمایشگاه و بطور دستی آسان تر است، و هزینه های ساخت آن بسیار پایین تر از تهیه محصولات VSG آن از بازار فعلی است.

ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید ترانس مهتابی

تولید ترانس مهتابی 40 وات و 20 وات
ظرفیت: 400 هزار عدد در سال
میزان اشتغالزایی: بیست نفر

صنایع الکتریکی به عنوان یکی از صنایع پیشروی دنیای صنعتی توانسته است موجب تحول عظیمی در اقتصاد بسیاری از کشورها منجمله کشورهای خاور دور گشته است. اشتغال زایی مناسب، سودآوری بالا و دوره کوتاه بازگشت سرمایه، این صنعت را به یکی از جذابترین حوزه های سرمایه گذاری تبدیل نموده است. لامپ های فلورسنت به عنوان یک محصول الکتریکی در روشنایی بسیاری از اماکن بکار میرود. مزیت اصلی لامپ های فلورسنت ایجاد نور یکنواخت بدون خیره کنندگی بوده و به دلیل مصرف اندک برق، در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند.
ادامه مطلب ...

فیلم آموزش ساخت اپلودسنتر با اسکریپت کلیجا بر روی هاست رایگان

توجه: اگر تا به حال هیچ اسکریپتی رو نصب نکردید با دیدن این فیلم می توانید اسکریپت های دیگر هم نصب کنید چون مراحل اصلی کار نصب این اسکریپت دقیقا شبیه مراحل نصب اسکریپت های دیگر مثل وردپرس و .... می باشد.

ادامه مطلب ...

ریزافزایی و گلدهی درون شیشه‌ای در یک گیاه دارویی

عنوان انگلیسی مقاله: Micropropagation and in vitro flowering in Pentanema indicum Ling
عنوان فارسی مقاله: ریزافزایی و گلدهی درون شیشه ای در گیاه پنتانما ایندیکوم
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
ما در این مطالعه ریزازدیادی (micropropagation) و اهمیت دارویی گیاه Pentanema indicum را بررسی کردیم. ماکسیمم تکثیر پینه در محیط کشت MS با مکمل mg l_1 BAP و 1. 0 mg l_1 IBA بدست آمد. بهترین احیاءی شاخه (19_1. 0) در مدت 5 هفته بعد از کشت کالوز در محیط MS اصلاح شده با 4. 0 mg l_1 BAP و 1. 0 mg l_1 IAA حاصل شد. آغاز شاخه چندتایی مستقیم نیز از نوک شاخه و جداکشت های گره ایی در حضور BAP و IAA نیز بدست آمد. افزودن آدنین سولفات (1. 0 mg l_1) باعث افزایش تکثیر شاخه شد. شاخه های احیاء شده در محیط MS حاوی 2. 0 mg l_1 IBA بهترین ریشه زنی را داشتند. شاخه های متعدد احیاء شده از کالوز، نوک شاخه و جداکشت های گره ای (90%) در محیط کشت MS سفت شده با 2. 0 mg l_1 IBA در آزمایشگاه گل دادند. گیاهچه ها سازگاری خوب با شرایط خاک حاصل کردند و میزان ماندگاری 96% بود.

کلیدواژه ها:
Asteraceae، کشت پینه، احیاءی مستقیم، گلدهی آزمایشگاهی

مقدمه

Pentanema indicum Ling متعلق به خانواده Asteraceae یا Compositae می باشد. این گیاه در حقیقت یک داروی ضدباروری زنانه است که توسط قبایل بیهار هندوستان مورد استفاده بوده است. این گیاه یک ساله است و در سرتاسر هندوستان توزیع یافته و تا ارتفاع 1800 متری در کوه های هیمالیا، پاکستان، برمه، چین، سریلانکا، تایلند و آفریقا وجود دارد. ظاهر آن به صورت بوته ای پربرگ، محکم و راست با ارتفاع 1-3 فوت می باشد. ریشه های آن محکم و بادوام، چوبی هستند و قسمت بیرونی آنها به رنگ قهوه ایی روشن می باشد. ساقه های این گاه در برش عرضی مدور و شیاردار و دارای تعداد زیاد انشعابات و شاخه های pubescent می باشد. برگ ها از نظر اندازه متغیر، بدون ساقه، دوکی شکل- نوک تیز، یکپارچه و دندانه دار، ناصاف همراه با کرک های کوتاه نزدیک به هم در هر دو طرف برگ می باشد. شعاع گلچه ها 12-24، خیلی بلندتر از پوشش غشایی (involcure) و کمی بلندتر از گلچه های صفحه ای. ترکیبات زیادی از P. indicum ایزوله شده است. ترکیبات مثل ویکولیدها sesquiterpene - ویکولیدها، مونوترپنیدیول-ویکودیول و استرهای تیمول، cis–cis germacranolide، 4، 5، 6 –تری هیدروکسی-4-7-دی متی اکسی فلاون. کسر قابل هگزان فعالیت آنتی ویروسی در برابر ویروس Ranikhet نشان داد. گلدهی آزمایشگاهی یک سیستم منحصر به فرد در مطالعه اساس مولکولی و تنظیم هورمونی گلدهی مطرح می کند. احتمال و امکان استفاده از گلدهی آزمایشگاهی در مطالعات ژنتیکی و اکولوژیکی نز وجود دارد.
ادامه مطلب ...

تولید اسید پلی لاکتیک اشریشیا کولی تراریخته

عنوان انگلیسی مقاله: Efficient production of polylactic acid and its copolymers by metabolically engineered Escherichia coli
عنوان فارسی مقاله: تولید کارآمد اسید پلی لاکتیک و کوپلیمرهای آن بوسیله اشریشیا کولی مهندسی شده از نظر متابولیکی
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
اسید پلی لاکتیک یکی از پلیمرهای زیست تخریب پذیر است که در یک فرآیند دومرحله ای پیچیده تولید می شود، که ابتدا حلقه لاکتیک پلیمریزاسیون شده باز می شود و سپس این چرخه لاکتیک اسید تکرار می شود. اخیرا ما تولید پلی لاکتیک اسید و کوپلیمرهای آن را بوسیله تخمیر مستقیم اشریشیاکلی با سنتز پروپیونات و پلی هیدروکسی آلکونات (PHA) با استفاده از گلوکز به عنوان منبع کربن، را گزارش کرده ایم. هنگام استفاده از این ساختار اشریشیا کلی که در ابتدا ساخته شده، برای بیان ژن های مهندسی شده آن و برای تغذیه سوکسینات برای رشد مناسب سلول، لازم است از یک عامل القایی استفاده کرد. در اینجا ما برای غلبه بر این مشکل برای تولید بیشتر اسید پلی لاکتیک و کوپلیمرهای آن، از متابولیسم باکتری اشریشیاکلی مهندسی شده استفاده می کنیم. این به تولید کارامد اسید پلی لاکتیک و کوپلیمرهای آن، بدون حضور عامل القایی کمک می کند. این نوترکیب ساخته شده نهایی E. coli JlxF5 قادر است پلیمرهایی با وزن مولکولی 141000 دالتون تا 20 گرم بر لیتر با درصد پلیمر 43 درصد در یک محیط کشت تعریف شده شیمیایی با PH مناسب تولید کند.

کلیدواژگان: اسید پلی لاکتیک، PLA، متابولیسم مهندسی شده، اشریشیاکولی، پلی (3-هیدروکسی بوتیرات –کو-لاکتات)، کشت باکتری با تغذیه دسته ای

مقدمه
پلی لاکتیک اسید و کوپلیمرهای آن پلیمرهای مشتق شده زیستی هستند که خواص عالی زیر را دارند: سازگاری، سمیت کم برای انسان، برای محصولات خانگی مناسب هستند، پلاستیک تجاری و مواد پزشکی (دروم رایت و همکارانش، 2000، مهتا و همکارانش، 2005، شوگرگارد و استولت، 2002، وینک و همکارانش، 2003). با این حال فرایند جاری برای سنتز پلی لاکتیک اسید ساده نیست: تولید تخمیری لاکتیک اسیدبا فرایند شیمیایی باز شدن حلقه در پلیمریزاسیون لاکتیک دنبال می شود، اسید لاکتیک آب از دست می دهد یا حلال مبتنی بر اوزون تروپیک هیدراته متراکم می شود (دروم رایت و همکارانش، 2000، مهتا و همکارانش، 2005، شوگرگارد و استولت، 2002، وینک و همکارانش، 2003). برای بهببود خواص سفتی و شکنندگی PLA، تلاش هایی در جهت کوپلیمریزاسیون یا اختلاط آن با سایر پلیمرها از جمله پلی هیدروکسی آلکونات ها (PHAs) که پلی استر سنتز شده بوسیله میکرو ارگانیسم ها می باشد، انجام شده است (چن، 2009، چن و وو 2005، هازار و استین بوچل 2007، لی 1996، نودا و همکارانش 2004، اسکرک و هیلمیر 2007، استین بوچل و فوچتن بوش 1998).
ادامه مطلب ...

گلسنگ‌ها به عنوان منبع احتمالی آنتی اکسیدان

عنوان انگلیسی مقاله: Lichens as possible sources of antioxidants
عنوان فارسی مقاله: گلسنگ ها به عنوان منبع احتمالی آنتی اکسیدان ها
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
استون، متانول و عصاره های آبی گلسنگ هایی چون Cetraria islandica، Lecanora atra، Parmelia pertusa، Pseudoverniafurfurace و Umbilicaria cylindrical به خاطر فعالیت آنتی اکسیدانی با 5 روش بررسی شدند: مزانشیمی بنیادی DPPH، مزانشیمی بنیادی آنیون سوپراکسید، قدرت کاهنده، تعیین کل ترکیبات فنولی و تعیین کل محتوی فلاونوئید. فعالیت های آنتی اکسیدانی گوناگون عصاره های آزمایش شده در مقایسه با آنتی اکسیدان های معروف مانند اسید آسکوربیک، هیدروکسی آنیزول بوتیلی (BHA) و α – توکوفیرول مطالعه شد. عصاره های آزمایش شده دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی بودند. فعالیت مزانشیمی بنیادی DPPH به خاطر قدرت کاهنده از 32. 68 تا 94. 70%. متفاوت است. و میزان جذب نیز از 0. 016 تا 0. 109 متغیر بود. فعالیت مزانشیمی یون سوپراکسید برای عصاره های مختلف 7. 31 تا 84. 51% بود. علاوه بر این، محتویات زیاد کل ترکیبات فنولی (12- μg 76. 42 معادل پیروکاتیکول) و کل فلاونوئیدها (1. 37- 54. 77 μg معادل روتین) نشان میدهد که فنول ها و فلاونوئیدها، ترکیبات آنتی اکسیدانی اصلی در عصاره های مورد مطالعه می باشند. مشخص شد که گونه های گلسنگی آزمایش شده دارای فعالیت آنتی اکسیدانی موثرهستند و به عنوان منابع طبیعی مناسب از آنتی اکسیدان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کلیدواژه: عصاره گلسنگ، فعالیت آنتی اکسیدان

مقدمه

گونه اکسیژن واکنشی (ROS) که شامل رادیکال های آنیون سوپراکسید (O2-)، پراکسید هیدروژن (H2O2) رادیکال های هیدروکسیل (OH) و اکسیژن یکتایی (1O2) است، اشکال متفاوت اکسیژن فعال شده به حساب می آیند (هالیول 1995، Squadriato و Pelor 1998، Huda-Faujan و همکاران 2009). ROS در اندازه های معمولی برای عملکرد سلول ضرورت دارد. اما در فلظت های زیاد منجر به تنش اکسایشی و ایجاد تعداد زیادی بیماری مانند آرتروز، سرطان زایی، پیری می شود (Sangameswaran و همکاران 2009).
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی سایپا (سیستم الکتریکی خودرو)

طبقه بندی: کارآموزی و مهندسی مکانیک

فهرست مطاب

تاریخچه
استارت
کلید قطع وصل موتور استارت
دستگاه تبدیل سرعت
مولد برق یا دینام
آنالیز دستگاه استارت و دینام
قطع کننده جریان معکوس
آفتامات
دستگاه ایجاد جرقه
دستگاه احتراق اجزا
کوئل
دلکو
درب دلکو
خازن
شمع ها
بازدید شمع
انواع شمع
مگنت
تأخیر یا تقدم زمان احتراق
ریتارد
سیم کشی اتومبیل
رنگ های متفاوت برای شناسایی سیم هاء
ادوات داشبورد
داشبورد پیکان
روش تعویض فیوز دلکو
نصب و تنظیم پلاتین
طرز تعیین سیلندر شماره یک و وایره آن
مراقبت اساسی سیستم برق
فیوز
استفاده از فازمتر برای عیب یابی
آزمایش آفتامات
ردیابی و رفع اشکال تعدادی از ایرادات برقی
الکترونیک در خودرو
نقش EIS در خودرو
سیستم جرقه (EIS)
سیستم جرقه (EFI)
سنسورها

ادامه مطلب ...

کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و نقض آن با قوانین اسلامی

عنوان پایان نامه: بررسی کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان و موارد نقض آن با قوانین اسلامی

فصل اول- ضرورت وجود قانون در جامعه

«برای اثبات ضرورت وجود نظام قانونی در هر جامعه، از دو مقدمه بهره می گیریم:

اول- ضرورت عقلی زندگی اجتماعی بشر

در باب منشا پیدایش جامعه و زندگی اجتماعی در میان فیلسوفان و اندیشمندان اختلاف فراوانی بروز کرده است و توافقی صورت نپذیرفته است به اعتقاد ما، هم در پیدایش جامعه و هم در دوام و استمرار آن، عامل طبیعی و غریزی و عامل عقلانی با هم تأثیر داشته اند، زندگی اجتماعی آن ضرورتی را که برای موریانه ها یا زنبوران عسل دارد برای انسانها ندارد. یعنی چنان نیست که انسان نتواند به تنهایی زندگی کند. البته عوامل طبیعی و غریزی در گرایش به زندگی جمعی و پیدایش جامعه انسانی تأثیر فراوان دارند اما این تأثیر به حدی نیست که جایی برای آزادی اراده و انتخاب انسان باقی نماند، بنابراین، انسان با اختیار خود زندگی جمعی را بر می گزیند و عامل عقلانی، در گزینش وی دخالت دارد. اگر انسان به تنهایی روزگار بگذراند، همه مصالحش حاصل نمی شود و اگر بعضی از افراد بتوانند بخشی از مصالح خویش را خودشان تحصیل کنند، باز این کار برای همگان میسر نیست، پس برای این که انسان هر چه بیشتر به کمال خود برسد باید زندگی اجتماعی داشته باشد.

ادامه مطلب ...

تغییر شکل ناهمگن ماده مقید الاستیک

این قسمت برآیند بخش 1 است که پاسخ غیرخطی مکانیکی دسته ای از مواد الاستیک ایزوتروپ و همگن که با قید Bell TrV=3 ارائه شده اند. اگر چه Bell این قید را با کار تجربی در کرنش های پلاستیک محدود کشف کرد، در بخش 1 برای تغییر شکل های همگن در الاستیسیته ی محدود آزمایش شد.در اینجا تاکید بر تغییر شکل های ناهمگن محدود مواد ایزوتروپیک همگن، الاستیک با قید Bell است. 6 گروه حل در ارائه شده است. که این 6 گروه شامل خمش و کشش یک بلوک مستطیلی، صاف کردن یک لبه ی استوانه ای، متورم سازی، خمش و گسترش و برش قوسی یک لبه حلقوی؛ تغییر شکل شعاعی یک پوسته و غشاء کروی شامل تورم، فشار و برگردانی و در نهایت کشش دو محوره و برش سینوسی یک بلوک. قید Bell TrV=3 در تمام تغییر شکل ها باید ارضا شود و نقشی محوری در تغییر شکل ها دارد. یک نتیجه ی جالب قید Bell این است که اگر در کره شعاع داخلی از نصف شعاع بیرونی بزرگتر باشد امکان برگرداندن پوسته نیست. توصیف کرنش متناظر با هر تغییر شکل، حل معادلات تعادل در غیاب نیروهای حجمی، ارائه میدان های تنش و ارائه نتایج فیزیکی را در قسمت های بعدی داریم.


مقدمه

در بخش 1 ما تئوری ای برای شرح پاسخ غیر خطی مکانیکی دسته ای از مواد الاستیک برای تغییر شکل های محدود ارائه دادیم که به وسیله قید Bell مشخص شده اند. اگر چه Bell (1,2) این قید را که کاملا سینماتیکی است در مطالعات آزمایشی در کرنش های پلاستیک محدود کشف کرد. در مطالعه ی (3) مفهوم الاستیسیته محدود و کاربردهای آن مورد مطالعه قرار گرفته است. هرچند نتایج در مقابل آزمایش های Bell قابل توضیح هستند. ما قادر به پیش بینی دقت فرمول بندی مشتق شده با آزمایش های اولیه ی Bell هستیم. Bell نشان داده است که تمام داده های تجربی او از توابع خاصی پیروی می کنند. ما دسته ی خاصی از مواد هایپرالاستیک ارائه دادیم که با تابع کار Bell سازگاری دارد. ما آن معادله بنیادین قانون Bell نامیده ایم. برای برش خالص در مسائل خاص که این قانون در آن به کار رفته است ما قانون سهمی وار تجربی Bell را استخراج کردیم؛ قانون سهمی وار کشش تک محوری اش و نامتغیرهای تجربی اش به شدت تنش های انحرافی متناظر با شدت کرنش وابسته است.

      این قوانین تجربی بوسیله ی آزمایشات Bell و همکارانش بر روی فلزات گرم به خوبی اثبات شده اند. بنابراین با قرار دادن TrV=3 و معرفی مدل ایزوتروپیک و الاستیک Bell ما به نتایج تعجب آوری در مورد تطابق با آزمایش های Bellمی رسیم. علاوه بر آن ما قادر به اضافه کردن نتایج آزمایش های اخیر هستیم (4) که ما را به نتایج مناسبی در مورد پیچش لوله های جدار نازک می رشاند. نتایج بعدی مستقل از کار تابع خروجی است. نتایج تحلیلی زیاد هستند و خط جریان در پیچش های محدود لوله های جدارنازک با داده های Bell همخوانی دارد. به عنوان مثال، رابطه ی کلی Bell برای پیچش محدود وکشش لوله ی جدار نازک با کشش عرضی، مدول پیچشی را با نیروی محوری و کشش در همان جهت برای هر ماده الاستیک ایزوتروپ با قید Bell را برقرار می کند. و این قانون با 85 آزمایش ثبت شده به وسیله Bell تطابق دارد.

ادامه مطلب ...

تقویت کننده شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF

فایل دانلودی دارای این مواد است

1) اصل مقاله انگلیسی

2) فایل ورد ترجمه شده 12 صفحه

چکیده
این مقاله یک تقویت کننده شبه تفاضلی کلاس AB بر مبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF، با استفاده از مدار ساده rail-to-rail CMFB را ارایه می دهد. مدار ارایه شده، دارای دو اینورتر CMOS و فیدبک حالت مشترک مکمل (CMFB) که خود متشکل از آشکارساز حالت مشترک حالت جریان و تقویت کننده های ترنز امپدانسی (transimpedance)، بوده می باشد. این مدار با استفاده از فناوری CMOS 0. 18 نانومتری تحت ولتاژ منبع 1 ولت، طراحی شده است، و نتایج شبیه سازی نشان می دهند که نوسان خروجی rail to rail با استفاده از گین حالت مشترک پایین (-15 dB)، بدست می آید. نوسان خروجی مدار 0.7 v می باشد. تلفات توان مدار 0. 96 میکرووات می باشد.
ادامه مطلب ...