مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

کارایی حسابداری شرکت‌های مالی در طول دوره بحران بدهی

عنوان انگلیسی مقاله: An Accounting Study of Performance and Risk for Financial Firms During the Credit Crisis
عنوان فارسی مقاله: بررسی ریسک و کارایی حسابداری شرکتهای مالی در طی بحران بدهی
دسته: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 49
_______________________________________
بحران بدهی
بحران بدهی سال 2007- 2005 به عنوان بدترین نگرانی موجود در ایالات متحده از رکود اقتصادی بزرگ در طی دهه 1930 شناخته شد. از آنجا که تاثیر کلی بحران های بدهی مشخص نیست، تقاضا برای بررسی تفاوت های میان شرکت های مالی کنترل کننده بحران قوی است. این تحقیق به بررسی کارایی متمرکز بر مشخصات شرکت ها و شرکت های مالی می پردازد. اولین بند از مقاله بر تاثیر کارایی بر موقعیت ریسک ایجاد شده با انگیزه های سهام سرمایه مربوط می شود. دومین بند هم بر تاثیر کارایی ریسک مدیریت با ساختار شرکت و سیستم مدیریت حسابداری مربوط می شود.

ریسک های غیر قابل مشاهده
می توان گفت که انتخاب ریسک شرکت و توانایی مدیریت ریسک آنها، تفاوت در کارایی را در طی بحران بدهی شرح می دهد. با این وجود، ریسک های غیر قابل مشاهده شرکت ها بر کارایی آنها اثر می گذارد. این تحقیق بر این فرض است که بحران اعتباری شوک منفی بر سیستم مالی می باشد. این شوک موقعیت ریسک و مدیریت را از طریق کارایی آن نشان می دهد، یعنی شرکت هایی که ریسک بالاتری دارند و یا مدیریت ریسک ضعیف تری دارند، بدتر عمل می کنند.
ادامه مطلب ...

پایان نامه تاثیر صنعت جهانگردی و گردشگری بر امنیت ملی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی
دسته: جهانگردی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 84
______________________________________________________
مقدمه
درتحقیق حاضر سعی شده با توجه به بحث امنیت ملی که به عنوان یکی از مهمترین مسائل موجود در یک کشور می باشد به مسأله توریست که تأثیر بر امنیت ملی دارد، پرداخته شود که روش موجود کتابخانه ای می باشد.
تحقیق دارای 5 فصل می باشد که در فصل اول به بیان مسأله، اهمیت و اهداف پژوهش پرداخته شده ضمناً سؤالات پاسخ داده شده در پژوهش و تعاریف و اصطلاحاتی که رد تحقیق ارائه گردیده بیان شده است.
در فصل دوم به بررسی پیشینه موضوع، در فصل سوم به بیان روش تحقیق پرداخته شده است.
در فصل چهارم به توصیف و تحلیل یافته ها در 8 بخش (انگیزه های جهانگردی و انواع جهانگرد - حقوق و تکالیف جهانگردان غیر مسلمان در کشور - اثرات جهانگردی و حضور توریست در کشور - امنیت و تأثیر جهانگردی بر آن - عوامل مهم در رونق جهانگردی - روش جاری و تخلفاتی که علیه و توسط توریست در کشور انجام می شود - آمار مربوط به توریست ها و علل عقب ماندگی صنعت توریسم در کشور) پرداخته شده است.
در فصل پنجم نتایج تحقیق و سپس پیشنهادات ارائه گردیده است.
ادامه مطلب ...

پایان نامه مدیریت پروژه

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مدیریت پروژه
دسته: مدیریت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 58
______________________________________________________
تعاریف مدیریت پروژه از دیدگاه های مختلف
1- مدیریت پروژه: مدیریت پروژه شامل مهارتها، ابزارها و فرآیندهای مدیریتی است که مورد نیازبرای اجرای موفقیت آمیز پروژه می باشد. به طور کلی مدیریت پروژه شامل موارد زیر می باشد:
1- مهارتها
2- ابزارها
3- فرایندها

1- مهارتها: مجموعه ای از مهارت و تجربه لازم برای کاهش میزان ریسک پروژه و دانش تخصصی می باشد تا از این طریق احتمال موفقیت پروژه افزایش یابد.
2- ابزارها: مجموعه ای از انواع متعددی از ابزارها برای بهبود شانس و موفقیت پروژه می باشد که این ابزارها شامل الگوهای مستندسازی، ثبت و نرم افزارهای برنامه ریزی و طراحی و چک لیستهای ممیزی و فرمهای بررسی می باشد.
3- فرآیندها: مجموعه ای از فنون و فرآیندهای مدیریتی متعدد برای کنترل زمان، کیفیت و هزینه، تغییرات و ریسک می باشد.
2- مدیریت پروژه: فرآیند مجموعه فعالیتهای یکپارچه و به هم مرتبط می باشد و لذا کسب نتیجه هر یک از محدوده های مدیریت پروژه، معمولا در سایرین نیز موثر است. تعامل بین محدوده ها دارای نتایج مثبت و منفی برای هر یک از آنان است. به عنوان مثال تغییر در محدوده کار غالبا در افزایش هزینه پروژه موثر است اما این تاثیر می تواند در روحیه مجریان و یا حتی کیفیت محصول یا خدمت مورد نظر اثر منفی داشته باشند، لذا در این تعاملات می بایستی همیشه به اهداف پروژه توجه نمود. موفقیت در مدیریت پروژه، مستلزم مدیریت بر تعامل بین محدوده ها برای نیل به اهداف پروژه به بهترین روش ممکن می باشد.
3- مدیریت پروژه: مجموعه ای از فعالیتها طرح ریزی شده در جهت کسب نتیجه ای معین است که باید در قالب یک مقیاس زمانی مشخص و با استفاده از بودجه ای معین انجام شود و همچنین پروژه ها باید از کارهای روزمره سازمان متمایز کنیم و از طریق اعمال روش های صحیح مدیریت پروژه به بهبود عملکردها بپردازید.
4- مدیریت پروژه: موافق استاندارد PMI، مدیریت پروژه شامل به‌کارگیری چهار عامل اساسی: 1- دانش، 2- مهارت ها، 3- ابزارها، 4- تکنیک های لازم در اداره جریان اجرای فعالیتها، به منظور رفع نیازهای پروژه است. نقش ابزار مناسب در پیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیر است. در واقع پس از طراحی سیستم مدیریت پروژه در سازمان به‌کارگیری ابزار مناسب در این سیستم، یکی از مهمترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه در سازمان است.
5- مدیریت پروژه: برآوردن نیازهای تجارت و صنعت مدرن در جهان پرشتاب امروز، نیاز به تمرکز بر اولویت ها، استفاده از روش های بهتر مدیریت و قالب های نوینی برای ارتباطات دارد. قرن بیست و یکم با بودجه های کمتر و زمان جدید هستند. برای رقابت در این محیط باید کار بیشتری را با منابع کمتر به نتیجه رساند. اصل رقابت و تلاش برای برتری، سبب ظهور پدیده های نو در همه بخش های تجارت و صنعت شده، نیاز به تغییر و نوآوری را بر همگان مشخص کرده است، رقابت سبب بهادادن بیشتربه ایده ها و طرح های نوشده است. برای بقا در بین رقیبان باید سریع تر، ارزانتر و بهتر بود. این چنین نوگرایی سبب تعریف کارهایی جدید می شود، کارهایی که تا به حال انجام نشده است. در همان بار اول باید به درستی انجام شوند، لذا نیاز است تا شما به ابزارهای جدید مدیریتی برای رویارویی با این قبیل کارها مجهز شوید.
ادامه مطلب ...

پایان نامه برق: اکولایزر صوتی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اکولایزر صوتی
دسته: مهندسی برق و مخابرات
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 80
______________________________________________________
چکیده
در فصل اول به معرفی سیگنال صوت و روشهای تولید آن می پردازیم.
در فصل دوم این پایان نامه، بلوک دیاگرام مربوط به ساختار Audio Equolaizer و توضیحی مختصر در باره نحوه کار آن را خواهیم دید.
در فصل سوم، تعریف فیلتر و سنتز مدار و همچنین معرفی پارامترهای فیلتر می آوریم فصل چهارم، دو تقریب معروف چبی شف و باتر ورث را به اختصار توضیح میدهد. سپس در فصل پنجم و ششم، پس از مقایسه فیلترهای فعال و غیر فعال، استفاده از تقویت کننده عملاتی را در فیلترهای فعال بالاگذر و پائین گذر و میان گذر خواهیم دید.
و پس از آن به معرفی فیلترهای فعال به کار رفته در این Audio Equolaizer خواهیم پرداخت.
فصل هفتم کاربردهای مختلف LM380 را به عنوان تقویت کننده صوتی، بیان می کند. پس از آن در ضمینه (1) چند نمودار کاربردی، در فیلترهای فعال را خواهیم دید.
و در انتها نیز Database مربوط به LM380 آمده است.
ادامه مطلب ...

پایان نامه حسابداری: مفاهیم حسابرسی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آشنایی با مفاهیم حسابرسی
دسته: حسابداری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 108
______________________________________________________
مقدمه
حسابرسی به عنوان یک حرفه، یک تخصص و یک رشته نوین، عمر نسبتا کوتاهی دارد و در جهان به کمتر از یکصد سال می رسد. اما همزمان و همراه با تحولات شتاب آمیز یکصد سال گذشته، حرفه حسابرسی نیز به سرعت خود را با شرایط و اوضاع و احوال زمان تطبیق داده و به عنوان یک دانش تخصصی مطرح شده است. علاوه بر نشریات مراجع و جوامع حرفه ای، مولفان و پژوهشگران متعددی رسالات، مقالات و کتابهای گوناگونی را تهیه کرده اند که به بیان اصول، روشها و عملکرد این رشته از فعالیت می پردازد. در عین حال فرآیند تکاملی حسابرسی با به کارگیری علوم و فنون دیگری مانند آمار و ریاضیات، مدیریت و سیستمهای اطلاعاتی در حسابداری و حسابرسی همراه بوده و تغییرات وسیع در فناوری اطلاعات که به گسترش فزاینده سیستم های کامپیوتری پردازش اطلاعات مالی انجامید، حسابداری را متحول و تغییرات و تحولات سریع حسابرسی را الزامی کرده است. وضع قوانین و مقررات تازه حاکم بر واحدها و فعالیتهای اقتصادی، تدوین اصول و ضوابط حسابداری حسابرسی و قوانین مالیاتی نیز حسابرسی را به رشته ای پیچیده و پویا تبدیل کرده است که دامنه آن به سرعت گسترده می شود و چشم انداز آتی آن حسابرسی مدیریت و رسیدگی به آثار اجتماعی اقتصادی فعالیت واحدها یا حسابرسی اجتماعی را در بر می گیرد. نخستین باری که در قوانین ایران به موضوع حسابرسی اشاره شد در قانون تجارت مصوب 1311 است که طی آن مقرر شد مجموع عمومی هر شرکت سهامی یک یا چند بازرس (مفتش) را از بین صاحبان سهام یا از خارج از آن انتخاب کند تا با رسیدگی به حسابها و اسناد و مدارک شرکت، درباره اوضاع عمومی شرکت و صورتهای مالی که توسط مدیریت تهیه می شود گزارش به مجمع عمومی صاحبان سهام در سال بعد بدهد.
ادامه مطلب ...

تاثیر JIT بر فروش و مشتریان (پایان نامه مدیریت)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی تاثیر JIT بر فروش و مشتریان
دسته: مدیریت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
مدیریت موجودی چیست؟
هدف از مدیریت موجودی جایگزین دارایی بسیار گران قیمتی به نام (موجودی) با دارایی کم قیمت تری به نام (اطلاعات) است. برای تحقق این هدف اطلاعات باید به هنگام، دقیق قابل اطمینان و باهم سازگار باشند. اصلی ترین دلیل برای اینکه باید موجودی تحت مدیریت قرار گیرد این است که بتوان به مدد این مدیریت اهداف بالقوه متضاد زیر را باهم سازگار نمود.

1- حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری
2- حداکثر کردن کارآیی عملیات خرید و تولید
3- حداقل کردن سرمایه گذاری بر روی موجودی
4- حداکثر کردن سود با دستیابی به اهداف فوق بازگشت موجودی (ROI) و بازگشت دارایی (ROA) افزایش خواهد یافت

حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری
علل عمده سرویس دهی ضعیف به مشتری در مقوله تحویل به موقع، مربوط می شود به پیش بینی های نادرست تغییرات متعدد در سفارشات مشتری و ضعف کلی در مدیریت حسابداری و نه البته تامین کنندگان و بخش خرید نتیجه این مشکلات نگهداری بیش از اندازه موجودی کالا است که سرانجام به کسری موجودی و هزینه بالای محصول و سود حاشیه ای پایین تر منجر می گردد برای تعیین سطح سرویس دهی به مشتری نخست باید تعیین کنید که می خواهید چند درصد از مواقع کالا به موقع ارسال شود. هر چه دقت پیش بینی فروش محصول خاصی بالا باشد لاجرم خطای پیش بینی مشخصی به مشتری کم تر می شود و در اثر نگهداری موجودی کم تر برای ساخت محصولات می توان استفاده بهتری از ظرفین ماشین آلات به عمل آورد. نباید موجودی را قبل از نیاز بدان ایجاد کرد تا مجبور نشویم زودتر از موقع نیاز از ظرفیت ماشین آلات استفاده کنیم با داشتن موجودی کم تر عموما فضای کم تری مورد نیاز است و نیز از فضا به موقع (و نه پیش از زمان مورد نیاز) استفاده خواهد شد.
ادامه مطلب ...

بررسی JIT (سیستم تولید به هنگام) (پروژه مدیریت در مهندسی صنایع)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی JIT (سیستم تولید به هنگام)
دسته: مدیریت و مهندسی صنایع
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 54
______________________________________________________
مقدمه
در واکنش به تغییرات بسیاری در ماهیت و حجم رقابت بین المللی، بسیاری از شرکتها به شیوه های تولید نوین اصولا ً به طور مشابه مبادرت ورزیده اند. این شیوه های نوین به نامهای گوناگونی ملقب شده اند: تولید بدون ضایعات (LP)، درست بموقع (JIT)، کارخانه در هم تنیده، تولید در سطح جهانی، مدیریت کیفیت فراگیر (TGM)، تولید کامپیوتری (CIM)، تولید لانه زنبوری یا حجره ای (CM)، و سیستمهای تولید انعطاف پذیر (FMS). یکی از سر شناس ترین نویسندگان آثارمربوط به تولید ژپنی، JIT را به عنوان سیستمی توصیف کرده است که «برای تولید و تحویل به موقع کالاها برای فروش، ارائه به موقع اجزا و قطعات برای مونتاژ و تبدیل به کالاهای تمام شده، ارائه به موقع مواد خریداری شده برای تبدیل به قطعات ساخته شده، طراحی میگردد». JIT روشی است که در جهت دستیابی به حذف عملی سطوح ذخیره در کلیه نقاط فرایند تولید حرکت می کند. از مواد ورودی گرفته تا کالای در جریان ساخت در کارگاه و انبارداری قبل از ارسال. کاهش سطوح ذخیره نه تنها به دلیل آزاد شدن نقدینگی، باعث صرفه جویی می شود، بلکه حذف ذخیره های احتیاطی به افشای مسائل در فرایند تولید کمک می کند. JIT همچنین به عنوان فلسفه ای برای حذف ضایعاتی که جز افزودن هزینه، هیچ ارزش افزوده ای برای محصول ندارند، توصیف می شود. «ارزش، آن چیزی است که مشتری حاضر است بابت آن پول پرداخت نماید»
ادامه مطلب ...