مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

کاربرد کلکتورهای مختلف در غلظت فلوتاسیون (شناور) فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی

عنوان انگلیسی مقاله: Application of different collectors in the flotation concentration of feldspar, mica and quartz sand
عنوان فارسی مقاله: کاربرد کلکتورهای مختلف در غلظت فلوتاسیون (شناور) فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی
طبقه بندی: معدن
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
کاربرد بالقوه کلکتورهای کاتیون مختلف در غلظت فلوتاسیون (شناور) میکا، فلدسپار و ماسه کوارتزی بررسی شده است. مواد خام (بوجانوواک و یوب) از دو محل در صربستان مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج نشان داد که برای فلوتاسیون فلدسپارها، عملکرد آاِرو3030سی بهتر از فلوتیگام دَت است. آاِرو3030سی برگزینشی تر بوده، و با کاربرد آن، بازیابی جرمی بیشتری از فلدسپار بدست آورده شد. مشخصا، بازیابی جرمی فلدسپار موقعی که آاِرو3030سی اعمال شد 19. 5% بود و موقعی که فلوتیگام دَت به کار برده شد. 7. 58% بود. به هر حال، ترکیب شیمیایی غلظت های فلدسپار به طور قابل توجهی متفاوت نبوده و مهم نبود کدام یک از این واکنشگرهای شیمیایی به کار برده می شود. برای فلوتاسیون ناخالصی ها از ماسه کوارتزی، آاِرو3030سی نسبت به ترکیب آاِرو825 و آرمارک سی بهتر بود. موقعی که آاِرو3030سی به کار برده شد، کیفیت عالی تری از کنسانتره ماسه کوارتزی نسبت به زمانی که ترکیبی از این کلکتورها اعمال شده بودند، بدست آمد. بازیابی جرمی ماسه کوارتزی تقریباً یکسان بود: 64. 47% موقعی که آاِرو3030سی به کار برده شد و 61. 72% موقعی که ترکیب آاِرو825 و آرمارک سی به کار برده شد.

کلیدواژه: واکنش گرهای فلوتاسیون، کلکتورهای فلوتاسیون، مواد معدنی صنعتی، پردازش معدن

مقدمه
کانه پگماتیتی گرانیت سفید از بوجانوواک شامل K-Na فلدسپار (60%)، کوارتز (25%)، موسکویت (10%) و ناخالصی ها. در «فلدسپات»، بوجانوواک، از غلظت فلدسپار، میکا و ماسه کوارتزی در نتیجه این ماده خام برای استفاده صنعتی تولید شده است. رسوب ماسه کوارتزی «یوب» شامل کوارتز چنانچه کانی اصلی و فلدسپار، میکا و کانی های فلزی سنگین چانچه ناخالصی ها (آی تی اِن اِم اِس، 1998). مدارک زیادی روی کاربرد کلکتورهای متفاوت در فلوتاسیون فلدسپار در 80 سال گذشته چاپ شده اند. به طور خاص انتخاب اصلی رشته بلند نمک الکیل آمونیوم معمولاً بیشتر کلکتور های فلوتاسیون برای پرعیار سازی سیلیکات ها به کار برده شده اند (شیموییزاکا، 1996؛ سالماوی و دیگران، 1993). در این مطالعه، نتایج کاربرد کلکتور های متفاوت در غلظت فلوتاسیون میکا و فلدسپار از ماده خام گرانیت سفید از رسوب «بوجانوواک» ارائه شده است. همچنین، کاربرد کلکتور های متفاوت در فلوتاسیون معکوس ماسه کوارتزی از ماده خام از رسوب «آوالا»-«یوب» بررسی شده است.
ادامه مطلب ...

پروژه حقوق درباره شرایط اجاره

عنوان انگلیسی مقاله: Letting Conditions
عنوان فارسی مقاله: شرایط اجاره
طبقه بندی: حقوق
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
_______________________________________
چکیده

فهرست مطالب
1. تفسیر
2. اجاره و مدت آن
3. اجاره
4. آسیب و تخریب
5. استفاده از ملک
6. تعمیر و مرمت
7. تغییرات
8. حواله، حق اجاره به مستاجر و رهن
9. بیمه و غرامت مستاجر
10. سپرده تضمینی
11. حقوق و شروط
12. تعهدات صاحب خانه
13. تخلف و فسخ
14. اتمام مدت
15. اطلاعیه ها
16. هزینه دادرسی
17. عملی شدن اجاره
18. اختلافات شخص ثالث
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور

ظرفیت: 620 تن در سال
محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور
دوره بازگشت سرمایه: 15 ماه
طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی

هدف عمده صنایع غذایی بر دو نکته فوق استوار است، یعنی فرآوری مواد غذایی به گونه ای که بتواند با دارا بودن ماندگاری زیاد، مانع از فساد این مواد شده و امکان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد. این فرآوری به فراخور ماده غذایی مورد نظر می تواند تهیه کنسرو، کنسانتره، مربا، ترشی، شور و… باشد. ارائه کنندگان این طرح با در نظر داشتن سه مورد اخیر یعنی تهیه انواع مربا، ترشی و خیارشور قصد دارند گامی در جهت پیشبرد صنایع غذایی کشور برداشته و نیز با ایجاد زمینه برای اشتغال نیروی ماهر و نیمه ماهر خصوصا بانوان در رفع معضل بیکاری سهیم شوند.
ادامه مطلب ...

سازگاری عصبی با تمرین استقامتی محرک الکتریکی

عنوان انگلیسی مقاله: Neural adaptations to electrical stimulation strength training
عنوان فارسی مقاله: سازگاری عصبی با تمرین های استقامتی محرک الکتریکی
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
_______________________________________
چکیده
این مقاله شواهدی را در ارتباط با این فرضیه مد نظر قرار می دهد که تمرین استقامتی محرک الکتریکی (EST) باعث افزایش نیروی انقباض ارادی حداکثر (MVC) از طریق سازگاری عصبی در ماهیچه های اسکلتی سالم می گردد. اگرچه محرک های الکتریکی و فعالیت های ارادی، ماهیچه را به شکل مختلفی فعال می سازد، دلایل مهمی وجود دارد که نشان می دهد، تمرین استقامتی محرک الکتریکی (EST) تحریک پذیری مسیر عصبی خاص را تغییر داده و چنین سازگاری، سهمی در افزایش نیروی انقباض ارادی حداکثر (MVC) دارد. همانند تمرین های استقامتی با انقباض ارادی، تمرین استقامتی محرک الکتریکی (EST) نیروی انقباض ارادی حداکثر (MVC) را تنها بعد از چند مرحله با تغییراتی در بیوشیمی ماهیچه افزایش داده اما این موارد بدون هیپرتروفی آشکار ماهیچه صورت می پذیرد. شواهد ادغام شده ای نیز در مورد سازگاری عصبی نخاعی به شکل افزایش در دامنه انقباض ناگهانی درونی و در دامنه موج های ارادی به همراه شواهد کمی در مورد تغییر در تحریک پذیری نخاعی وجود دارد. مطالعات ورزشی و سطح مقطع همچنین نشان می دهد که رشته های حسی و گیرنده درد در سطح غشایی فعالیت کرده و می توانند به تغییر بازده قشری حرکتی و مسیرهای بین نیمکره بپردازند. این داده ها نشان می دهد که سازگاری به عنوان رابطی برای افزایش اولیه در نیروی انقباض ارادی حداکثر (MVC) بعد از تمرین استقامتی محرک الکتریکی (EST) کوتاه مدت می گردد.
ادامه مطلب ...

پس پردازش تصویر رادیولوژی دیجیتال

عنوان انگلیسی مقاله: Image Post-processing in Digital Radiology Primer for Technologists
عنوان فارسی مقاله: پس پردازش تصویر رادیولوژی دیجیتال
طبقه بندی: رادیولوژی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 31
_______________________________________
چکیده
این مقاله در ارتباط با چندین مفهوم در مورد پس پردازش تصاویر می باشد که در تصویربرداری دیجیتالی علم پزشکی معمول می باشند. در ابتدا انگیزه های مربوط به بهبود کیفیت تصاویربرداری دیجیتالی توصیف می شود که به دنبال آن دلایلی در ارتباط با درک فعالیت های پس پردازش این تصاویر که در فرایند رادیولوژی بسیار معمول می باشد، داده می شود. دوم اینکه، مفهوم دامنه تصاویر با تمرکز بر روی ویژگی های دامنه تصاویر فضایی همانند ماتریس، پیکسل و عمق بیت مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر این تغییرات مربوط به دامنه تصویر فضایی و در دامنه فرکانس فضایی توصیف می گردد. مورد سوم، پنج الگوریتم پردازش تصاویر را شامل بازیابی تصاویر، تجزیه و تحلیل تصاویر، ترکیب تصاویر، جلوه دادن تصاویر و فشرده کردن تصاویر مد نظر قرار می گیرد. این مقاله با شرح دقیقی از عملیات پردازش نقطه ای و فرایند پردازش مکانی ادامه می یابد. اولین مورد از نقطه نظر نمودار ستونی، جدول مراجعه ای (LUT) و قالب مورد بحث قرار می گیرد. دومی به توصیف فیلتر مکانی فضایی (حلقه) و فیلترهای فرکانس فضایی با استفاده از فیلتر دیجیتال بالاگذر و پایین گذر به دنبال شرح مختصری از تکنیک افزایش کنتراست می پردازد. سرانجام اینکه بررسی تکنیک فشرده سازی تصاویر با توجه به مبحث نسبت فشرده سازی و نوع تکنیک فشرده سازی، مورد بحث قرار می گیرد. مشخصا، فشرده سازی برگشت ناپذیر به طور مختصر مد نظر قرار می گیرد و تاثیر آن بر روی کیفیت بصری تصاویر اثبات می گردد. علاوه بر این، توضیحات مربوط به رادیولوژیست های موسسه کانادایی (CAR) در ارنباط با کاربرد فشرده سازی برگشت ناپذیر در رادیوگرافی دیجیتال مطرح می گردد. نتیجه گیری این مقاله خلاصه ای از پس پردازش تصاویر به عنوان ابزار مهمی برای کسانی می باشد که در محیط های تصویربرداری دیجیتال کار می کنند.
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید ماکارونی

ظرفیت: 1500 تن در سال
نوع تولیدات: ماکارونی
تعداد شاغل: 18 نفر
طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی

فراورده های ماکارونی از مخلوط کردن آرد مخصوص با آب بدست می آیند. بدین طریق خمیر حاصل میگردد در نهایت قالب گیری می شود و به اشکال مختلف در می آید. ماکارونی به عنوان یک محصول خشک شناخته می شود، اما در کشور هایی مثل ایتالیا از ماکارونی قبل از خشک شدن نیز استفاده می کنند. فراورده های ماکارونی معمولا در حدی خشک می شوند که رطوبت آنها به 13 درصد برسد.
ادامه مطلب ...

مطالعه غدد درون ریز

عنوان انگلیسی مقاله: Endocrinology
عنوان فارسی مقاله: مطالعه غدد درون ریز
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
_______________________________________
چکیده
مطالعه غدد درون ریز، شاخه ای از علوم پزشکی می باشد که در ارتباط با اختلالات سیستم ترشحات داخلی و ترشح مواد خاصی به نام هورمون، ترکیبی از رویدادهای مختلف همانند تکثیر، رشد، تفکیک (شامل بافت سازی و ساخت عضو) و هماهنگی متابولیسم، تنفس، دفع، جابه جایی، بازتولید و درک حسی بوده که بستگی به علائم شیمیایی، ترکیب مواد داشته و توسط سلول های خاصی ترشح می شود. مطالعه غدد درون ریز، در ارتباط با مطالعه بیوسنتز، ذخیره سازی، شیمی، نقش فیزیولوژیکی هورمون ها و سلول های غدد درون ریز و همچنین بافت هایی که آن ها را ترشح می کنند، دارد. سیستم غدد درون ریز شامل چندین غده در بخش های مختلف بدن می باشد که هورمون ها را به طور مستقیم به درون خون به جای مجرا ترشح می کند. هورمون ها دارای وظایف و شیوه عملکرد متفاوتی می باشند. یک هورمون ممکن است دارای چند تاثیر بر روی ارگان های مورد نظر باشد و بلعکس چندین ارگان ممکن است تحت تاثیر یک هورمون قرار گیرند. با تعاریفی که در سال 1902 توسط بیلیس و استارلینگ انجام شد، آن ها این موضوع را مطرح کردند که اگر یک هورمون بخواهد طبقه بندی شود، مواد شیمیایی که توسط یک ارگان تولید می شود می بایست درون خون انتشار یابد و توسط خون به ارگان های دورتر برای انجام وظایف آن ارگان انتقال می یابند. این مورد به عنوان تعریف کلاسیک هورمون می باشد. مکانیسم دیگری به نام پاراکراین وجود دارد (که ارتباط شیمیایی بین سلول ها در یک بافت یا ارگان می باشد) سیگنال های اتوکرین (مواد شیمیایی می باشند که بر روی بعضی از سلول ها فعالیت دارند) و سیگنال های اینتراکرین (مواد شیمیایی هستند که درون سلول ها فعالیت دارند). سیگنال های نئوانداکرین هورمون های کلاسیکی می باشند که توسط نورون های نروسکرتوری درون خون انتشار می یابند. هورمون ها از طریق اتصال با گیرنده های خاصی در درون ارگان ها فعالیت می کنند. بر اساس یادداشت های بالی یک گیرنده حداقل دارای 2 بخش اصلی می باشد.
ادامه مطلب ...

تاثیر آمینو اسید بر روی ژن و ژنوم

عنوان انگلیسی مقاله: Effect of Amino Acids on Gene And Genetic code
عنوان فارسی مقاله: تاثیرآمینو اسید بر روی ژن و ژنوم
طبقه بندی: پزشکی و ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
دو گروه از امینو اسید ویژگی های جالبی را به اشتراک می گذارند: که عبارتند از گروه کاهشی که به عنوان اولین امینو اسید بوده که در کدهای ژنتیکی ترکیب می شوند، در حالی که گروه های متراکم، بعد ها در این کد وارد شدند. بنابراین به نظر می رسد که تمام ژنوم ها به گرداوری امینو اسید های جدیدتر با هزینه کردن امینو اسید های قدیمی در فرآیندی که 3. 4 میلیارد سال پیش شروع شده و تا حالا ادامه یافته است، می پردازند. با بررسی دقیق مقیاس های امینو اسید با خانواده ژن، یک گروه آلمانی به رهبری سوانت پابو به بررسی تکامل ژن گیرنده حسی در 19 پستاندار موش ها پرداختند. مشخصا آن ها به بررسی تعداد ژن های ساختگی های گیرنده حسی پرداختند. به طور تصادفی آن ها 100 نمونه از ژن های گیرنده حسی مربوط به هر ژنوم را انتخاب کرده و درصدی از ژن های نمونه را که به عنوان ژن های ساختگی می باشند، مد نظر قرار دادند (شکل 3. 5). آن ها حیوانات را به دو دسته یا تقسیم بندی کردند که عبارتند از شامپانزه و میمون های ماقبل تاریخ (30%) و میمون های نسل جدید ف پیرمات ها جونده ها (18%). میمون های جدید نسبت به این جمعیت استثناء بودند، زیرا 30 درصد از گیرنده های حسی آن ها به دلیل جهش ژنی غیر فعال شده بود. ناتوانی در یافتن همبستگی کامل بسیار دلسرد کننده بود اما ویژگی های فیزیولوژیکی مختلفی نیز وجود داشت که می توانست به تعیین تعدادی از این ژن های ساختگی بپردازد. گونه هایی که دارای 30 درصد از گیرنده های حسی بودند در 3 رنگ بوده اما جنس نر که دارای 18 درصد از ژن های مربوط به گیرنده حسی بود تنها دارای دو رنگ بود. به استثناء میمون های هالر میمون های دوران قدیم دارای 2 ژن اوپسین بودند که یک ژن آن روی کروموزوم X و دو آلیل در مرکز آن وجود داشت. بنابراین جنس نر تنها دارای دو رنگ بود (آبی و سبز یا قرمز) و جنس ماده دارای رنگ آبی و سبز و قرمز در صورتی که در بخش مرکزی لینک X دارای ژن اپسین باشند. ژنوم میمون های هالر، ژن اپسین خود را کپی کرده و به این ترتیب تمام نرها و ماده ها دارای هر سه رنگ بودند. همان طور که در هنگام تکامل اتفاق می افتد دسترسی به یک منطقه منجر به عدم دسترسی در منطقه دیگر می گردد بنابراین گونه هایی که دارای هر سه نوع رنگ می باشند نمی توانند بوها را به خوبی تشخیص دهند. در مواردی که ژن ها به صورت تطبیقی می باشند ما یاد می گیریم که چگونه خانواده ای از ژن ها به دلیل مزایای گزینشی که توسط ژن دوم خانواده ارائه می شود هم پوشانی دارد.
ادامه مطلب ...

مطالعه اصول کیفی به جای اصل قانونی بودن جرایم

عنوان انگلیسی مقاله: Study Quality Principle Instead of Principle Legality of Crimes
عنوان فارسی مقاله: بررسی اصول کیفی به جای اصل قانونی بودن جرایم
طبقه بندی: حقوق
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
_______________________________________
چکیده
حقوق کیفری امروزه ریشه در تحولات فکری و فلسفی سده 18 دارد که با رساله جرائم و مجازات ها اثر سزاربکاریا (1) در سال 1764به اوج خود رسید. کتاب سزار بکاریا شروعی بر بحث اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها بود و در عمق نظراتش به تدوین آئین دادرسی کیفری پرداخت. بکاریا معتقد بود ((فقط قانون می تواند برای جرائم مجازات تعیین کند)) هم چنین است که مونتسکیو (2) نیز که به تفکیک مطلق قوا توجه دارد بر این عقیده بود که ((اگر قدرت قضاوت و قدرت قانونگذاری (قوه مقننه و قوه قضائیه) از یکدیگر جدا نشوند از آزادی نشانی نخواهد بود)). نهایتا با ایجاد اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها بنائی برای ایجاد آرامش و محدود کردن پارلمان در تصمیمات سلیقه ای در تشخیص جرائم شد اما همانطور که پس از گذشت سالها دیده شد این اصل نیز به دور از ایرادات نبوده که همین امر سبب شد امروزه در رویه دیوان اروپائی حقوق بشر صحبت از اصل کیفی بودن مطرح شود که در این مقاله به توضیح این اصل نسبتا تازه و نقاط ضعف و قوت آن خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب ...

دی ان آ و ژنوم

عنوان انگلیسی مقاله: DNA and Genome
عنوان فارسی مقاله: DNA و ژنوم
طبقه بندی: ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
_______________________________________
چکیده
اندازه ژنوم ها، در صورتی که با ژنوم های دیگر ترکیب گردد، یا DNA هایی را از طریق یک ویروس یا مکانیسم های دیگر انتقال افقی گرداوری کند، ممکن است به سرعت تغییر کند. دسترسی به DNA جدید به معنی دسترسی به ژن جدید می باشد اما ژنوم ها دارای محدودیت اندازه می باشند. چرا؟ هر چرخه رونوشت، برای ژنوم های بزرگتر هزینه ای را در بر دارد و بنابراین ژنوم ها می بایست تعادلی را برای مقدار رونوشت DNA با داشتن ژن هایی که دارای مزایای گزینشی تحت شرایط خاص می باشند، ایجاد کنند. برعکس از دست دادن DNA و ژن ها می تواند مفید باشد اگر سلول های مربوطه شکاف های جدید (همانند گونه های دگیر) را پر کنند. اگر ژن ها، دیگر مفید نباشند، DNA ها ار بین رفته و ژنوم های کارآمدتر مزایای گزینشی را خواهند داشت. از آنچه که تا به حال بیان کرده ایم اندازه ژنوم ها برای گروهی از گونه ها در یک اندازه نسبتا محدودی قرار می گیرند. برای نمونه بخش های K وo بدن فرد، DNA جدیدی را کسب می کنند اما باکتری های مربوط به روده دارای ژنوم هایی در محدوده 4 و 5 MB می باشند. زمانی که آن ها DNA جدیدی را کسب می کنند، سلول ها به تعادل حیاتی ژتوم، با اندازه بهینه شده و ژن ها شمارش شده بر می گردند.
ادامه مطلب ...

اختلالاتی به نام کم توجهی، بیش فعالی

عنوان انگلیسی مقاله: The Disorder Named ADHD
عنوان فارسی مقاله: اختلالاتی به نام کم توجهی، بیش فعالی
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
گاهی اوقات، ممکن است در نشستن هم مشکلاتی داشته باشیم و رفتارهای انگیزسی خود را کنترل کرده و به آن ها توجه کنیم. برای بعضی از افراد این مشکلات آنقدر فراگیر و دامنه دار هستند که این مشکلات، در زندگی شان شامل خانه، تحصیل، اجتماع و کارشان، تاثیر گذار می باشند. باید توجه داشته باشیم که اختلالات کم توجهی، بیش فعالی، یکی از شرایط عصبی- بیولوژیکی در افراد می باشد که 58 % کودکان محصل را تحت تاثیر قرار می دهد که نشانه هایش در دوران بلوغ به 60 درصد موارد می رسد (یعنی 4 درصد در دوران بلوغ بیشتر می شود). مشخصه آن پایین آمدن سطح تمرکز، انگیزه و فعالیت بیش از حد می باشد. اگر چه افرادی با این اختلالات ممکن است بتوانند در زندگی موفق باشند اما بدون تشخیص و درمان مناسب، اختلالات کم توجهی، بیش فعالی، ممکن است عواقب جدی تری را به دنبال داشته باشند که شامل عدم موفقیت تحصیلی، استرس و پریشانی در خانواده، افسردگی، مشکل در ارتباط بر قرار کردن، مصرف مواد مخدر، خجالتی بودن، ریسک صدمات اتفاقی و شکست کاری می باشند. بنابراین تشخیص زود هنگام و درمان آن اهمیت زیادی دارد.
ادامه مطلب ...

کیفیت تصاویر رادیوگرافی دیجیتال: پردازش تصاویر و نمایش آن

عنوان انگلیسی مقاله: Digital Radiography Image Quality: Image Processing and Display
عنوان فارسی مقاله: کیفیت تصاویر رادیوگرافی دیجیتال: پردازش تصاویر و نمایش آن
طبقه بندی: رادیولوژی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
_______________________________________
چکیده
این مقاله در ارتباط با پردازش تصاویر رادیوگرافی دیجیتال و نمایش آن، دومین مقاله ای می باشد که به عنوان بخشی از تلاش کارشناسان به منظور ایجاد استاندارد کیفی تصاویر در ارتباط با رادیوگرافی دیجیتالی، نوشته شده است. عنوان این مقاله آموزش گرفتن تصاویر رادیوگرافی دیجیتال می باشد. این مقاله توسط کار جمعی ACR، انجمن فیزیک پزشکی امریکا و جامعه انفورماتیک تصویر برداری پزشکی، تدوین شده است. به طور روزافزون، تصویر برداری پزشکی، و اطلاعات بیمار با استفاده از اطلاعات دیجیتال در طی فرایند فراگیری، انتقال، ذخیره، نمایش، تفسیر و مشورت مدیریت می گردد. مدیریت داده ها در طی هر یک از این فعالیت ها تاثیری بر روی کیفیت مراقبت از بیمار دارد. این مقاله به توصیف بهبود کیفیت تصاویر در ارتباط با رادیوگرافی دیجیتال و ارائه پیشنهاداتی در ارتباط با فراگیری، پردازش و نمایش تصاویر می باشد. فعالیت های مربوط به رادیوگرافی دیجیتال به عنوان فناوری رو به پیشرفتی می باشد که نیازمند بازبینی استانداردها و دستورالعمل ها می باشد.
ادامه مطلب ...

نمو حداکثر توان عصبی - عضلاتی

عنوان انگلیسی مقاله: Developing Maximal Neuromuscular Power
عنوان فارسی مقاله: نمو بیشترین توان عصبی - عضلاتی
طبقه بندی: تربیت بدنی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
_______________________________________
چکیده
این مجموعه بررسی ها، تمرکزش را بر روی مهمترین نفش عصبی- عضلاتی در بسیاری از تمرین های ورزشی قرار می دهد که عبارتند از: توانایی برای ایجاد حداکثر توان ماهیچه ای می باشد. بخش1، که در ارتباط با موضوعات جدید طب ورزشی منتشر شد، تمرکزش را بر روی عواملی قرار می دهد که حداکثر تولید توان را تحت تاثیر قرار داده در حالی که بخش 2 به بررسی کاربردهای عملی این یافته ها با مد نظر قرار دادن تحقیقات علمی مربوطه به افزایش برنامه های تمرینی می پردازد که به موثرترین روش، تولید توان حداکثر را بالا می برد. توانایی برای ایجاد توان حداکثر در طی توانایی های حرکتی پیچیده دارای اهمیت برجسته ای برای عملکرد ورزشکاران موفق در بسیاری از ورزش ها می باشد. مسئله مهمی که دانشمندان با آن روبرو می باشند، گسترش برنامه های تمرینی کارآمد است که باعث بهبود تولید توان حداکثر در حرکات فعال و چند مفصلی می باشد. چنین تمرین هایی به نام تمرین قدرتی با در نظر گرفتن اهداف این بررسی می باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری به منظور دستیابی به درک بیشتر تکنیک های تمرینی بهینه برای ایجاد توان حداکثر در حرکات خاص ورزشی و پیچیده و مکانیسم های دقیق متناسب، مورد نیاز می باشد، چندین نتیجه کلیدی از این بررسی حاصل می گردد. ابتدا اینکه، ارتباط بنیادینی بین استقامت و توان وجود داشته، که نشان می دهد فرد بدون اینکه درابتدا دارای نسبتا قوی باشد، نمی توانند سطح بالایی از توان را بدست بیاورند. بنابراین بالا رفتن و حفظ توان حداکثر، زمانی که افزایش بلند مدت توان را مد نظر قرار می دهیم، مهم می باشد. دوم اینکه مد نظر قرار دادن الگوهای حرکتی، ظرفیت و مشخصه سرعت، زمانی که برنامه های تمرینی قدرتی را طراحی می کنیم، ضروری می باشد. ورزش های پرتابی، پلایومتریک و وزنه برداری می توانند به طور موثری به عنوان تمرین های های اصلی در برنامه های تمرینی قدرتی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث افزایش توان حداکثر می گردند. ظرفیت هایی که به این تمرین ها تعلق می گیرند بستگی به شرایط خاص هر ورزش مربوطه و نوع حرکاتی که تمرین داده می شوند، دارد. استفاده از ورزش های پرتابی با ظرفیت هایی در محدوده 0% تا 50% با حداکثر تکرار (lRM) و تمرین های وزنه برداری با ظرفیت های 50 تا 90% IRM، به عنوان قوی ترین محرک ظرفیت سازی برای بهبود حداکثر توان در حرکات ترکیبی می باشد. علاوه بر این ورزش های پلایومتریک شامل میزان کشش و همچنین ظرفیت کشش بوده که مشابه مواردی می باشد که در هر ورزش خاص با ان برخورد داریم که شامل مقاومت خروجی کم یا ناچیز می باشد. این شرایط ظرفیت سازی امکان انتقال بیشتری را برای عملکرد ایجاد می کند زیرا ان ها نیازمند سرعت حرکت مشابه نسبت به مواردی که در ورزش معمول با ان برخورد داریم، می باشند. سوم اینکه، ضروری است تا میزان سازگاری هر ورزشکار (یعنی مقدار پتانسیل برای رشد) را برای هر عامل عصبی- عضلاتی که سهمی در توان حداکثر دارد در زمان ایجاد برنامه های موثر و کارآمد تمرینی قدرتی، مد نظر قرار دهیم. برنامه تمرینی که تمرکزش را بر روی حداقل فاکتورهای ایجاد شده که سهمی در توان حداکثر دارند، باعث بهبود بیشترین انطباق عصبی- عضلاتی شده و بنابراین منجر به بهبود عملکرد بالا برای فرد می گردد. در نهایت، موضوع اصلی ایجاد توان حداکثر در ورزسکا برای بلمدمدت می باشد. این یکپارچگی منجر به تغییراتی در ظرفیت تولید توان برای ادغام سیکل های میانی- خرد اموزش توان حداکثر می شود، در حالی که همچنان مشخصه خود را حفظ می کند، که طبق نظریات منجر به بیشترین بهبود بلندمت در توان حداکثر می گردد.
ادامه مطلب ...

مطالعه بیماری مرتبط با پیرچشمی

عنوان انگلیسی مقاله: Age-Related Eye Disease Study
عنوان فارسی مقاله: بررسی بیماری های مرتبط به پیرچشمی
طبقه بندی: چشم پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
_______________________________________
چکیده
اهداف: ارزیابی تاثیر مکمل های دوز بالا، کاروتنوئید ماکولا، و اسید چرب امگا 3 بر روی پیشرفت دژنراسیون ماکولا (AMD).
روش: بیماران به صورت تصادفی برای دریافت انواع مختلفی از ویتامین ث (500 میلی گرم)، ویتامین (E (400 IU، بتا کاروتن (15 میلی گرم ویتامین A)، روی (80 میلی گرم بعلاوه 2 میلی گرم مس) لوتین (10 میلی گرم)، زاکسانتین (2 میلی گرم)، اسیدهای چرب اشباع نشده با زنجیره بلند (LCPUFA) به شکل اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) (350 میلی گرم) و اسید ایکوزا پنتانوئیک (EPA) (650 میلی گرم) انتخاب شدند.
ادامه مطلب ...

کنترل آدرنالین در سوخت و ساز لیپید در بررسی آزمایشگاهی

عنوان انگلیسی مقاله: Adrenergic control of lipid metabolism; in vitro studies
عنوان فارسی مقاله: کنترل آدرنالین در سوخت و ساز لیپید در بررسی های آزمایشگاهی
طبقه بندی: پزشکی و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
_______________________________________
چکیده
مشکل استفاده از کل قسمت های ماهی این می باشد که ماده شیمیایی کاته کولامینها ممکن است باعث تغییر چرخه هورمون های دیگر گردد و اینکه گردش کاته کولامینها در این چرخه سریع می باشد. علاوه بر این واکنش متفاوت بافت های ذخیره شده چربی که شامل کبد می شود متفاوت است. زمانی که ما از چربی های جداگانه یا بافت کبد و یا آدیپوسیتها و هپتاسیت ها استفاده می کنیم، این مشکلات حل می شود. میگلیورینی و همکارانش به بررسی تجزیه و تحلیل بافت های چربی ماهی، وزغ و مار پرداخته است. این میزان بسیار پایین تر از پستانداران دیگر بوده است. کاته کولامینها، به هر حال هیچ تاثیری بر روی بافت های چربی ماهی و وزغ نداشته اند. آدرنالین باعث کاهش بافت های چربی در مار می شود در حالی که گلوکاگون دارای تاثیرات لیپولیتیکی بر روی مارها در محیط طبیعی و محیط آزمایشگاهی بوده است. انتشار یافتن FFA از تمام مواد چرب تحت تاثیر cAMP (آدنوزین منوفسفات حلقوی)، مشتقات اگزاتین و بازدارنده های فسفودی استر می باشد. چربی ها همچنین تحت تاثیر فلوراید و فورسکولین قرار می گیرند، که باعث بالا رفتن سطح cAMP می گردند. این نتایج نشان می دهد که چربی به عنوان یک میانجی از طریق اضافه کردن فسفریل لیپاز، از این نظریه فرانکاس حمایت نمی کند که لیپاز تحت کنترل cAMP نمی باشد. مزایای کار کردن با سلول های مجزا به جای بافت های چربی جدا شده این می باشد که اثرات سلول های آسیب دیده ناچیز بوده و رشد نهفته سلول های قابل تکثیر از یک منبع یکسان برای بررسی غلظت اثرات رقبا و ضد رقبای آن می باشد. برای بررسی این فرضیه که تحریک اندروسپتور بتا باعث جلوگیری از تجزیه و تحلیل چربی در بافت های چربی می شود، ما آزمایشی را با سلول های آدیپوسیت از بافت های چربی روده تیلاپیا انجام دادیم. مقاله ویانین و همکارانش در ابتدا تجزیه و تحلیل چربی را در محیط آزمایشگاهی در ارتباط با سلول های ذخیره چربی ماهیان مجزا نشان داد. زو و همکارانش به بررسی بافت شناسی و میزان اندازه آدیپوسیت در ماهیان آزاد اقیانوس اطلس پرداخت. کریستیانسن و همکارانش به توصیف بررسی جذب گلوکز در ارتباط با شکنندگی آدیپوسیت از بافت های چربی ماهی قزل الا پرداخته است. این آدیپوسیت ها نمی توانند بیش از 4 دقیقه رشد یابند. طبق روش ویانن و همکارانش، امکان رشد تا 5 ساعت وجود دارد در بعضی از موارد عمل رشد نهفته حتی انجام می گیرد. واکنش کلی در ارتباط با فعالیت های تجزیه و تحلیل بافت چربی در ماهیان، تغییر پذیری زیادی را در انتشار FFA نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

عقب ماندگی ذهنی: یک نشانه و یک سندروم

عنوان انگلیسی مقاله: Mental Retardation: A Symptom and a Syndrome
عنوان فارسی مقاله: عقب ماندگی ذهنی: یک نشانه و یک نشانگان
طبقه بندی: پزشکی و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
_______________________________________
چکیده
عقب ماندگی ذهنی یک ایده، یک حالت، یک سندروم، یک نشانه و یک منبع درد و سردرگمی برای خانواده های بسیاری است. سابقه عقب ماندگی ذهنی، در تاریخ به آغاز عصر انسان بر روی زمین بر می گردد. مفهوم عقب ماندگی ذهنی به زمان های دور در تاریخ در پاپیروس درمانی (درمان نامه) شهر تیبیز مصر، در حدود 1500 سال قبل از میلاد بر می گردد. اگرچه این مفهوم در تفسیر نسبتا مبهم به نظر می رسد، این مدارک به ناتوانی های ذهن و بدن به خاطر آسیب مغزی به روشنی اشاره می کنند (شیرنبرگر، 1983). عقب ماندگی ذهنی همچنین یک حالت یا سندروم است که به وسیله مجموعه ای از نشانه ها، خصائص و یا مشخصات تعریف شده است و چندین بار در سراسر تاریخ تعریف شده و تغییر نام داده است. برای مثال، عقب افتادگی و عقب ماندگی ذهنی به عنوان اصطلاحاتی در اواخر قرن گذشته و در اوایل قرن اخیر به کار رفته بودند. قاطع ترین تعریف از میان همه تعاریف، دشواری در آموختن، مهارتهای اجتماعی، عملکردهای روزانه و دوران آغازیی زندگی (در زمان کودکی) هستند. همچنین عقب ماندگی ذهنی به عنوان تعریف مشخصه یا نشانه اختلالات دیگر از قبیل سندروم داون و سندروم پردرویلی به کار رفته است. در پایان، عقب ماندگی ذهنی یک چالش و منبع عامل بالقوه فشار به خانواده شخص مبتلا به این اختلال است. از تشخیص تا معالجه یا آموزش، خانواده ها با سؤالاتی درباره علت و پیش بینی، همچنین احساس گناه، حس از دلتنگی، و سرخوردگی از آینده، مواجه هستند. هدف این فصل این است که برای خواننده دید کلی از عقب ماندگی ذهنی، یک ناتوانی رشدی با یک تاریخ بلند و گاهی جدال آمیز فراهم کند. در ادامه، بررسی تاریخی مختصر و معیارهای تشخیص مطرح خواهد شد.
ادامه مطلب ...

درمان شناختی- رفتاری در ارتباط با بیخوابی اولیه

عنوان انگلیسی مقاله: Cognitive–behavioral therapy for primary insomnia
عنوان فارسی مقاله: درمان شناختی- رفتاری در ارتباط با بیخوابی اولیه
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
_______________________________________
چکیده
بیخوابی اولیه (Primary insomnia)، حالت شایعی از بیماری های خواب می باشد که عملکرد روزانه را مختل می سازد، کیفیت زندگی را کاهش می دهد و هزینه ها و کاربرد درمانی را برای میلیون ها فرد در سراسر جهان افزایش می دهد. در حالیکه درک کمتری از پاتوفیزویولوژی بیخوابی اولیه (PI) وجود دارد، به میزان گسترده ای قابل قبول می باشد که میزبان عوامل شناختی و رفتاری، نقش های مهمی در دائمی ساختن این شرایط ایفا می کند. همچنین، درمان شناختی- رفتاری، چند عاملی به صورت درمان انتخابی برای مدیریت شکایت های خواب/بیداری مبتلایان به بیخوابی اولیه (PI) می باشد. این مقاله به برررسی ماهیت و مزیت های نسبی درمان شناختی- رفتاری ((CBT برای درمان بیماران بیخوابی اولیه (PI) می پردازد. بعلاوه، این مقاله به مرور بررسی های حمایت کننده از کارایی و تاثیربخشی بالینی درمان شناختی- رفتاری (CBT) برای درمان شاکی یان بیخوابی اولیه (PI) می پردازد. مباحث مربوط به اجرای درمان و همچنین فاکتورهایی که واکنش های بیماران را نسبت به درمان شناختی- رفتاری (CBT) متعادل می سازند و پیش بینی پیامد یا پذیرش درمان نیز مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت، سوال های باقیمانده در مورد کاربرد درمان شناختی- رفتاری (CBT) در بیخوابی اولیه (PI) مورد بررسی قرار می گیرند و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه می گردد.
ادامه مطلب ...

اشتها و حرکات معدی روده ای: نقش پپتیدهای خانواده گرلین

عنوان انگلیسی مقاله: Appetite and gastrointestinal motility: Role of ghrelin-family peptidesq
عنوان فارسی مقاله: اشتها و حرکات معدی – روده ای: نقش پپتیدهای خانواده گرلین
طبقه بندی: پزشکی و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
_______________________________________
چکیده
اختلالات خوردن، چاقی و سوء هاضمه، زندگی میلیون ها انسان را در سراسر جهان به خطر می اندازند. خوشبختانه، در دهه  اخیر، پیشرفت سریع و قابل توجهی در زمینه افشای مکانیزم های مولکولی و عصبی وجود داشته است که عدم توازن انرژی توسط آن توسعه می یابد. در سال 1999، گرلین به عنوان اولین پپتید روده ای ارکسیژنیک (افزاینده اشتها) شناسایی شد. گرلین اشتها را تحریک می کند و جنبندگی معده ای و ترشح اسید را از طریق فعال سازی رسپتور ترشحی هورمون رشد کنترل می کند. بعد از کشف گرلین، حالت های دیگر پروتئین های مربوط به گرلین از شکم موش صحرایی تفکیک شدند. شکل اصلاح نشده des-n-octanoyl (گرلین در شکل اسیل دار) و ابستاتین اخیر از طریق رسپتورهای متمایز عمل می کنند و در مقایسه با اسیل – گرلین، فعالیت بی اشتهایی را نشان می دهند. این یافته که این سه هورمون پپتید از همان عملیات فیزیولوژیکی مخالف اعمال شده پیش ماده مشتق می شوند، اهمیت مکانیزم های تعدیلی پس از انتقال را برجسته می سازد. بررسی های بیشتری برای برجسته سازی پیچیدگی فیزیولوژی گرلین به منظور درک بهتر مکانیزم های مربوط به توازن انرژی مورد نیاز می باشند و تدبیر موفقی از اختلالات خوردن، چاقی و سوء هاضمه فراهم می سازند. 
ادامه مطلب ...

نقش از خود بیگانگی شغلی در تخریب قابلیت های کاری و سالخوردگی ناسالم

عنوان انگلیسی مقاله: The role of job alienation in work ability deterioration and unhealthy ageing
عنوان فارسی مقاله: نقش از خود بیگانگی شغلی در تخریب قابلیت های کاری و سالخوردگی ناسالم
طبقه بندی: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
_______________________________________
چکیده
هدف اصلی این مقاله آگاهی از این موضوع است که در حرفه پرستاری، از خودبیگانگی شغلی با توجه به سن، باعث تضعیف و تخریب قابلیت های کاری می شود. از مجموعه پرستارانی که در بررسی مورد نظر شرکت کردند یک نمونه 27146 تایی از پرستاران انتخاب شدند. علاوه بر سن «تقاضای شغل»، «کنترل شغل» و «اذیت و آزار در محیط کار» بعنوان عوامل تعیین کننده از خودبیگانگی شغلی در نظر گرفته شدند. «تعهدات زیاد»، «عدم اطمینان در مورد درمان بیماران» و «معنای کار» بعنوان علائم ازخودبیگانگی شغلی استفاده شد. در نهایت شاخص های توان کاری (WAI) بعنوان متغیر خروجی استفاده شد. مدل معادله ساختاری برای آزمون فرضیه های ازخودبیگانگی شغلی استفاده شد. که این مدل متناسب با داده هاست. تعهد بالا، عدم اطمینان در مورد درمان بیماران و مفهوم کار اثر مستقیمی بر شاخص توان کاری داشتند. تقاضای بالای شغل، اذیت و آزار در محیط کار، کنترل پایین شغلی و سن هم اثرات مستقیم و غیرمستقیمی (از طریق تعهد بسیار بالا، عدم اطمینان از درمان بیمار و معنار کار) بر روی شاخصهای توان کاری داشتند. توانایی پایین کاری در پرستاران مسن تر ناشی از کهولت سن و افزایش تعهد حاصل از تقاضای بالای شغل، کنترل کم شغل و سختی کار است. در مقابل، در بین پرستاران زیر50 سال، کاهش شاخص توان کاری بیشتر بخاطر عدم اطمینان از درمان بیمار و بی معنی کار است که هر دو امکان دستیابی به توان شغلی بیشتر و پیشرفت تخصص شغلی را تحت تاثیر قرار می دهد.
ادامه مطلب ...

تاثیرات تمرینات ورزشی بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین ها خون در کودکان و نوجوانان

عنوان انگلیسی مقاله: Effects of exercise training on blood lipids and lipoproteins in children and adolescents
عنوان فارسی مقاله: تاثیرات تمرینات ورزشی بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین ها خون در کودکان و نوجوانان
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
_______________________________________
چکیده
هدف مقاله زیر توصیف آن چه که در مورد تاثیرات تمرینات ورزشی در کودکان و نوجوانان در لیپیدها و لیپوپروتئین های خون زیر می دانیم، می باشد: مجموع کلسترول (TC)، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL-C)، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL-C) و تری گلیسیرید (TG). تنها تحقیقاتی که حالت، توالی، طول دوره و شدت ورزش را توصیف می کنند، در این بررسی گنجانده شده اند. نتایج تحقیقات بررسی شده دو پهلو بوده اند. قطعا تاثیرات تمرینات ورزشی بر روی سطح لیپید و لیپوپروتئین خون کودکان و نوجوانان نورمولیپیدمیک دو پهلو بوده است. از چهارده تحقیق بررسی شده، شش تحقیق شاهد تغییر مثبت در نمایه لیپید و لیپوپروتئین خون بوده اند و چهار تحقیق شاهد هیچ گونه تغییری در نمایه لیپید و لیپوپروتئین خون نبوده اند و یک تحقیق شاهد تاثیر منفی بر روی HDL-C بود، اما شاهد ارتقای کلی در نمایه لیپید و لیپروپروتئین به خاطر کاهش در نسبت TC/HDL بود. به نظر می رسد که مشکلات روش شناسی موجود در بخش اعظم تحقیقات تمرینات ورزشی توانایی ارایه یک نظر جامع و مبتنی بر شواهد در مورد تاثیری که تمرینات ورزشی بر روی سطوح لیپید خون در کودکان نورمولیپیدمیک دارد را سلب می کند. بخش اعظم نقص های طرح تحقیق را می توان به یک یا دو مورد از موارد زیر ارتباط دارد: تعداد کم سوژه ها در هر تحقیق، تعداد کم دختران یا عدم وجود آن ها، گنجاندن دختران و پسران در گروه سوژه ها، گنجاندن دختران و پسران در مراحل بلوغ متفاوت در سوژه ها، تمرینات ورزشی که به طورکافی شدت ورزش را کنترل نمی کردند، دوره های تمرین ورزشی که بیش از هشت هفته به طول نمی انجامید و مطالعات تمرین ورزشی که ک حجم ورزشی کافی برای ایجاد تغییر نداشت. در حالت ایده ال تحقیقات آتی باید بر روی مطالعات بلندمدتی تمرکز کند که تأثیرات تمرین ورزشی از سال های دبستانی تا بزرگسالی را بررسی کند.
ادامه مطلب ...

مقاله ترجمه شده درباره شهر گیزا

عنوان انگلیسی مقاله: Giza
عنوان فارسی مقاله: شهر گیزا
طبقه بندی: باستان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 2
_______________________________________
چکیده
ﮐﺸﻮر ﻣﺼﺮ ﺑه ﺧﺎﻃﺮ ﺗﺎرﯾﺦ ﺟﺬاب ﺧﻮد ﻣﺸﻬﻮر ﺷﺪه اﺳت. اﺣﺘﻤﺎﻻ هﻤه ﺑﺎ اهرام ﺑﺰرگ آﺷﻨﺎ هﺴﺘﻨﺪ. ‬ ‫ﺑﺎ اﯾﻦ هﻤه، آن ها ﺗﻨﻬﺎ ﺷﮕﻔﺘﯽ ﺟﻬﺎن هﺴﺘﻨﺪ ﮐه اﻣﺮوزه ﮐﺎﻣﻼ دﺳت ﻧﺨﻮرده ﻣﺎﻧﺪه اﻧﺪ. اﯾﻦ اهﺮام‬ ‫ﺗﺎرﯾﺨﯽ در ﻣﮑﺎﻧﯽ ﺑه ﻧﺎم ﮔﯿﺰا وﺟﻮد دارﻧﺪ. ﮔﯿﺰا در ﻣﺼﺮ (دﻗﯿﻘﺎ در ﺷﻤﺎل ﻣﺼﺮ) ﻧﺰدﯾﮏ رود ﻧﯿﻞ‬ ‫واﻗﻊ ﺷﺪه اﺳت. اﯾﻦ اهﺮام در ﮐﻨﺎر ﭘﺎﯾﺘﺨت اﻣﺮوزی قاهره واﻗﻊ ﺷﺪه اﻧﺪ. ‫ﺗﺎرﯾﺦ ﮔﯿﺰا ﺑه ﺣﺪود 5000 ﺳﺎل ﭘﯿش ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮدد. در ﻃﻮل دوراﻧﯽ ﮐه ﻓﺮﻋﻮن هﺎ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. ‬ ‫آﻧﻬﺎ ﻣﮑﺎﻧﻬﺎی ﺗﺪﻓﯿﻨﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻌﺒﺪهﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن و ﺳه هﺮم ﺑﺰرگ ﺳﺎﺧﺘﻨﺪ. ﺑﺮای ﻗﺮﻧﻬﺎی ﻣﺘﻤﺎدی ﮐﺴﯽ‬ ‫ﻧﻤﯽ داﻧﺴت اﯾﻦ اهﺮام ﻣﺤﻞ دﻓﻦ ﻓﺮاﻋﻨه ﻣﺼﺮی ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺑﻮدﻧﺪ. ﻣﺜﺎﻟﯽ از ﻧﻈﺮﯾه هﺎی زﯾﺎدی ﮐه در‬‫ﻣﻮرد اهﺮام وﺟﻮد داﺷت، اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐه اﯾﻦ اهﺮام ﻣﺤﻞ ﻧﮕه داری ﻏﻼت در ﻃﻮل ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ و ﻗﺤﻄﯽ‬ ‫ﺑﻮدﻧﺪ! ﺑﻌﺪ از ﮔﺬﺷت ﻣﺪت ﮐﻤﯽ آﻧﻬﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﻧﺪ ﮐه اﯾﻦ اهﺮام ﺑﺰرگ ﻣﺤﻞ دﻓﻦ ﺳه ﺣﺎﮐم اﺳت.
ادامه مطلب ...

عملکرد در مقیاس حرکتی پروتکل تزریق سالین هیپرتونیک در درمان هیپوناترمی حاد عصبی

عنوان انگلیسی مقاله: Performance Characteristics of a Sliding-Scale Hypertonic Saline Infusion Protocol for the Treatment of Acute Neurologic Hyponatremia
عنوان فارسی مقاله: ویژگی های عملکرد در مقیاس حرکتی پروتکل تزریق سالین هیپرتونیک در درمان هیپوناترمی حاد عصبی
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
دورنما و هدف تزریق سالین هیپرتونیک (3% NaCl) می تواند برای درمان هیپوناترمی حاد عصبی در بیماران بدحال مبتلا به اختلالات عصبی و مغز و اعصاب از جمله خونریزی ساب آراکنوئید مورد استفاده قرار گیرد. برای رسیدن به محدوده سدیم هدف، تنظیماتی در میزان تزریق سالین هیپرتونیک در درمان ANH مورد نیاز است و معمولا به صورت تجربی بدست می آیند. تا به امروز، برای تعیین مطمئن تنظیمات رسیدن به غلظت سرم سدیم پایدار نرمال و یا اینکه هر چند وقت یکبار هیپرناترمی درمانزاد در طول دوره درمان باسالین هیپرتونیک رخ می دهد هیچ داده ای در دسترس نیست. روش. در این بحث، روشی استاندارد در مقیاس حرکت پروتکل سالین هیپرتونیک برای به حداقل رساندن تغییرپذیری بیمار به بیمار از تجویز سالین هیپرتونیک، و برای دستیابی به مقدار امن اصلاح سدیم و نگهداری پایدار از غلظت سرم سدیم با جهش مازاد حداقل وضع شده و تجزیه و تحلیل بازنگرانه ای را از ویژگی های عملکرد استاندارد پروتکل سالین هیپرتونیک در طی دوره یک ساله، در 49 بیمار ارائه می گردد. نمایش نتایج: نرخ متوسط اصلاح اولیه سدیم، 0. 44 ± 0. 36 (اکی والان / L) / ساعت می باشد. در طول فاز نگهداری تزریق، 84. 3 ± 17. 8 درصد از زمان در محدوده هدف صرف شده است. (سدیم 136-145 میلی اکی والان)، L، 14. 9 ± 18. 1٪ از زمان در فرارفت خفیف صرف شده است (سدیم 130-135 میلی اکی والان / L)، و 0. 7 ± 3. 1 درصد از زمان در جهش مازاد (اورشوت) (سدیم> 145 میلی اکی والان / L) صرف شد. در تزریق سالین هیپرتونیک هیچ عوارض جانبی مشاهده نشد.
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات

عنوان کامل: گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات در شرکت آتی مَکس

طبقه بندی:
کارآموزی و فناوری اطلاعات


فهرست مطالب

مقدمه 1
فصل اول
در باره شرکت
بخش پشتیبانی
بخش مدیر فنی
قسمت سخت افزار
عملکرد شرکت
نیازمندی های مشتریان
انواع محصولات موجود در شرکت
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید کارتن بسته بندی

ظرفیت: 600 تن در سال

میزان اشتغالزایی: هفده نفر

طبقه بندی: طرح توجیهی


در تولید کارتن از ورق آماده، ابتدا ورق مناسب با سفارش خریدار برش داده و چاک زده شده و لبه های آن چسبانده و آماده می گردد. از آنجاییکه معمولا طرح و ساخت و نحوه اتصال کارتن بر اساس توافق خریدار و تولیدکننده انجام می گردد، لذا اتصال کارتن با استفاده از چسب یا دوخت و یا استفاده از نوار چسب بایستی مدنظر باشد. چسب مورد استفاده برای اتصال کارتن بایستی از مقاومت مناسب در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی برخوردار باشد.

ادامه مطلب ...

طرح تولید ماکارونی با ظرفیت

ظرفیت: 1000 تن در سال

نوع تولیدات: ماکارونی

تعداد شاغلین: 14 نفر

طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی

هرکیلو از فراورده های ماکارونی 3500 کالری انرژی ذخیره دارد (توجه داشته باشید بدن انسان حدود 3200 کالری انرژی در روز نیاز دارد) و حاوی 12 % پرتئین می باشد و بطور متوسط 700 گرم ماکارونی می تواند نیاز پروتئین روزمره انسان را تامین کند.

عناوین طرح توجیهی

- خلاصه طرح

- مشخصات سرمایه گذاری طرح

- معرفی محصول

- فرآیند تولید

- سرمایه گذاری ثابت طرح

- محوطه سازی

- ساختمان های مورد نیاز

- تاسیسات و تجهیزات

- هزینه ماشین آلات

- هزینه وسایل آزمایشگاهی

- هزینه وسایل نقلیه

- هزینه های قبل از بهره برداری
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی ماست پاستوریزه

دستگاه صادره کننده مجوز: وزارت صنایع و معادن


ظرفیت اسمی تولیدات: 800 تن


نوع تولیدات: تولید و بسته بندی ماست پاستوریزه


تعداد افراد شاغل: 12 نفر


طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی


مراحل تولید ماست به ترتیب عبارتند از: تصفیه شیر خام، استاندارد سازی چربی، افزایش مواد جامد، گرم کردن اولیه، هموژن سازی، انجام عملیات حرارتی در دمای 90 درجه سانتیگراد، سردکردن تا 43 درجه سانتیگراد، اضافه کردن مایه و مواد افزودنی، پرکردن، آنلوباسیون، سردکردن و انبار کردن است.

ادامه مطلب ...

دما و نقش عصبی عضلاتی

عنوان انگلیسی مقاله: Temperature and neuromuscular function
عنوان فارسی مقاله: دما و نقش عصبی - عضلاتی
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
این مقاله تمرکزش را بر روی تاثیرات دمای محیطی مختلف بر روی سیستم های عصبی- عضلاتی قرار می دهد. در طی ورزشهای با دوره زمانی کوتاه، عملکرد از 2 تا 5% با افزایش 1 درجه سانتیگراد دمای عضله بهبود می یابد. به هر حال اگر دمای مرکزی افزایش یابد (یعنی هیپرترمی)، این رابطه مثبت متوقف شده و در عملکرد خلل ایجاد می گردد. اختلال عملکرد در محیط گرم و سرد مرتبط به تغییرات در محرک های عصبی به دلیل سازگاری حفاظتی، اختلالات مرکزی و محیطی می باشد. این بررسی تا حدی، تاثیرات متفاوت محیط گرم و سرد، عوامل نخاعی، فوق نخاعی و محیطی محرک های عصبی مرتبط به تنظیم بالا و پایین نقش عصبی- عضلاتی مد نظر قرار داده و نشان می دهد که دما، انتقال محرک های عصبی به ماهیچه و پیوند محرک انقباض را تحت تاثیر قرار می دهد. از روش های قلبی عروقی به روش های عصبی-عضلاتی در فیزیولوژی محیطی در سال های بعد از جنگ جهانی دوم، تحقیقات بسیار زیادی بر روی تاثیر شرایط دمایی بر روی ظرفیت ورزشی در انسان انجام شده است. در طی 50 سال بعد از آن، اکثر محققان به بررسی نتایج ورزش کردن در محیط سرد پرداخته و تمرکزشان را بر روی موضوعات بهداشتی و سلامت قرار دادند؛ در حالی که تحقیق در محیط گرم تمرکزش را بر روی سازگاری قلبی عروقی قرار داده است. به هر حال دهه 90 تغییراتی را در تمرکز تحقیق از مدل های سلامت و قلبی عروقی به مدل های عصبی به خود دیده است. در واقع سازگاری قلبی- عرقی قادر به توضیح بعضی از مشاهدات همانند کاهش در فعالیت عضله با دمای غیرعادی بالای بدن در سال 2000 نبوده است.
ادامه مطلب ...

تولید و بسته بندی سس مایونز

موضوع طرح: تولید و بسته بندی سس مایونز به ظرفیت 171 تن در سال


محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور


دوره بازگشت سرمایه: 14 ماه


طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی


استفاده از غذاهای سرد و آماده مصرف، معمولا به همراه چاشنی های مختلف انجام می گیرد. که انواع سس ها از مهم ترین این چاشنی ها محسوب می گردند. سس ها شامل انواع مختلفی هستند که سس های کچاپ، خردل و مایونز از اصلی ترین آنها به شمار می آیند. در این میان سس مایونز به عنوان سسی که هم به صورت خالص مورد استفاده قرار می گیرد و هم به عنوان پایه ای برای تهیه سایر انواع سس، از جمله سس های سالاد، سس فرانسوی، سس ایتالیایی، سس هزارجزیره و … به شمار می آید از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

ادامه مطلب ...