فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
مقدمهجامعه پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند. در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان، مخترعین، مبتکرین، صنعتگران و ... است برای اداره سازمان های اجتماعی فرهنگی
اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود. بسیاری بر این عقیده اند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست. عده ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود، بیشترین بهره را برده اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیاتمقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
نوع متغیرهای تحقیق
مراحل اندازه گیری متغیرها
تعریف متغیرها
فصل دوم: ادبیات پژوهشخلاقیت چیست؟
تعریف خلاقیت
روند شکل گیری خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
راه های پرورش خلاقیت
موانع خلاقیت
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
نقش قصه گویی در پرورش نوشتن خلاق
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
نقش بازی های کودکانه در پرورش خلاقیت
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
مروری بر تحقیقات انجام شده
فصل سوم: روش پژوهشنوع تحقیق
جامعه آماری و ویژگی های آن
روش نمونه گیری و حجم نمونه
ابزار گردآوری داده ها
پایایی و روایی پرسشنامه ها
پایایی و روایی آزمون خلاقیت
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
شیوه نمره گذاری آزمون ها
نمره گذاری آزمون خلاقیت
نمره گذاری آزمون انگیزه پیشرفت
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: یافته های تحقیقیافته های توصیفی
یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق (آمار استنباطی)
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیریبحث و نتیجه گیری
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
محدودیت های پژوهش
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ پیوست ها
پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته
پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)
پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی