مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

کارآموزی مواد شیمیایی برای ساخت قطعات فلزی خودرو-411

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

اولین جایی که قطعات برای مونتاژ بدنه خودرو ها آماده می شوند سالن پرس می‌ باشد. البته تعداد محدودی از قطعات در داخل تولید می شود و بیشتر آن ها از خارج از کشور وارد می شوند برای مثال قطعات ریو از کره و قطعات زانتیا از فرانسه وارد می شوند. یک سری از فولادها نیز از فولاد مبارکه اصفهان می آید.

جنس قطعات متفاوت است. مثلاً قطعات ریو و زانیتا گالوانیزه می باشند.

در این سالن برای ورقه هایی که کشش خیلی زیادی دارند برای جلوگیری از زنگ زدن و محافظت سطح از خوردگی و یا تأثیر رطوبت و تأثیر گرما روغن محافظ می زنند.

قبلاً از روغن کشش (کرم کشش) برای جلوگیری از بریده شدن ورقه هایی استفاده می شد که کشش خیلی زیادی را هنگام بریده شدن و سوراخ کردن آنها تحمل می کردند مثل قطعه تویی در جانبی.

اما بعداً به 2 دلیل استفاده از آن ممنوع شد:

1 – باعث آلودگی رنگ می شد

2 – بعد از این که قطعات از کوره بیرون آمدند روی رنگ می ماند و سبب تغییر آن می شد امروزه از آب صابون استفاده می شود.

بعضی از پرس ها چند مرحله ای هستند ابتدا قطعات اضافی آنها بریده می شوند و در مرحله بعدی سوراخ های جانبی روی آن ها ایجاد می گردند.

در کل قالب سازی بسیار دشوار و هزینه بر می باشد.

سالن بدنه

در سالن بدنه جمعاً 4 قسمت کلی وجود دارد که شامل کفی، شاتل، ساید، و کانوایر (conveyer) می شود.

در قسمت کفی، بخش کف ماشین تولید می شود سپس به قسمت شاتل منتصل می شود که در آن محفظه موتور به کفی متصل می گردد.

در قسمت ساید هم کناره های مربوط به بدنه تهیه می شوند که پس از آن به بخش شاتل منتقل می شوند تا همراه با سقف و گلگیرها و دیگر اجزاء همگی روی کفی سوار شوند و عملیات جوش کاری انجام گیرد و دربهای جانبی و درب موتور و درب صندوق هم نصب گردد تا سپس مرحله رگلاژ Regulat درب ها انجام شود و نهایتاً بدنه خودرو تکمیل گردد.

پس از آن روی بدنه سوهان کاری انجام می شود و پس از سنباده زدن و تأیید شدن از لحاظ کیفیت، بدنه به سالن رنگ منتقل می شود.

1 – 4 سالن بدنه جدید

مواد شیمیایی که در سالن بدنه استفاده دارد شامل ماستیک ها Mastic سمباده ها Abrasives و گازهای مخصوص جوش کاری می شود .

1 – 1 – 4 ماستیک ها مشتمل بر سه نوع هستند :

1 – درزگیر ساخت بدنه (Mastic sealer) : که ضد لرزش و درزگیر می باشد و صرفاً جهت درزگیری قسمت هایی که روی هم نصب می شوند استفاده دارد.

2 – درزگیر نقطه جوش : که در نقش آب بند و رسانای جریان برق را دارد که استفاده آن برای قسمت هایی است که انتظار می رود پس از جوش کاری دو قطعه ، هم جریان برق به خوبی هدایت شود و هم مانعی برای ورود آب یا هرگونه ذرات خارجی دیگر وجود داشته باشد.

3 – درزگیر نواری : این ماستیک به صورت یک چسب نواری دوطرفه عمل کرده و صرفاً جنبه چسبندگی دارد که استفاده آن را زیر درب پارک و اتصال قطعات مربوط به بخش ساید می باشد.

3 – ماستیک های ضد لرزش nti Flutter : 3215 در بخش های مختلفی استفاده دارند که از جمله آنها اتصال تراورزها Travers به سقف می باشد. نقش تراورزها استحکام بخشیدن به سقف جهت جلوگیری از خشدن آن می باشد.

2 – 1 – 4 سمباده ها :

سمباده هایی که در سالن بدنه استفاده می شود شامل دو نوع است :

1 – سمباده فیبری دیسکی Abrasive Disc

2 – سمباده پشت کرکی Abrasive paper Disc

هر کدام از این سنباده ها با دو درجه P100 و P80 در سالن بدنه موجود است. استفاده این سنباده ها پس از عملیات سوهان کاری است که با توجه به اینکه در سوهان کاری خراش های زیاد و عمیقی روی بدنه ایجاد می شود باید این خراش ها برطرف شوند تا بدنه آماده برای سالن رنگ باشد برای این کار ابتدا از سنباده یا فیبری استفاده می شود که دستگاه آن به صورت گرد Rotary ( با یک محور چرخش ) کار می کند بعد از آن سنباده پشت کرکی استفاده می شود که نرم تر بوده و خراش های بسیار کم عمق تری را ایجاد می کند دستگاه مربوط به این سنباده ها به صورت مداری (orbitaly) کار می کند یعنی دو محور چرخش دارد و به صورت بیضوی می چرخد که این باعث صیقلی تر و صاف تر شدن سطح نسبت به سنباده قبلی می شود که بعد از این مرحله از سنباده زدن بدنه برای رنگ شدن مناسب است.

3 – 1 – 4 گازهای جوش که در سالن بدنه استفاده می شوند شامل 3 نوع گاز هستند :

1 – گاز CO2

2 – گاز O2 3 – گاز استیلن

گازهای O2 و استیلن برای جوش سیمهای برنجی استفاده می شوند که سیم هایی با طول حدود 1 متر و قطر 3 میلیمتر هستند در این نوع جوش کاری از مایعی به اسم گاز فلاکس جهت روان تر شدن جوش کاری استفاده می شود. از گاز CO2 هم برای یک نوع جوشکاری دیگر استفاده می شود که برای این جوشکاری از روغنی به اسم روغن ضد جرقه استفاده می شود.

2 – 4 تفاوت های خط تولید بدنه

از جمله تفاوت ماستیک هاست در تولید بدنه زانتیا تنها از دو نوع ماستیک استفاده می شود که یکی نقش درزگیر و لرزه گیر را دارد و دیگری صرفاً نقش چسبندگی دارد. در این جا ماستیک هایی که نقش آب بند و رسانا دارند و همچنین ماستیک های درزگیر نواری استفاده نمی شود . تفاوت دیگر در استفاده از سنباده هاست . در این خط علاوه بر دو سنباده پشت کرکی و فیبری دیسکی دو نوع سنباده دیگر نیز استفاده می شوند :

1 – سنباده های کوچکی که برای لبه ها استفاده می شوند.

2 – سنباده پشت پارچه ای که با درجه P150 موجود می باشد.

این سنباده که به صورت لرزشی کار می کند برای آخرین مرحله سنباده کاری استفاده می‌شود که از دیگر سنباده ها نرم تر است و سطح بدنه را صاف تر و صیقلی تر می کند.

3 – 4 سالن بدنه قدیم

در این سالن نیز کلیه مراحل مانند سالن بدنه جدید می باشد با اندکی تفاوت که یکی شامل بخش همینگ Hemming می شود که در لب های جانبی جلو، درب های موتور و صندوق عقب در این سالن تولید می شوند. در این بخش نیز از درزگیرها استفاده در این قسمت ماستیک 3215 یا ضد لرزش است که برای اتصال قسمت های تقویت کننده درب های موتوری و صندوق به قسمت اصلی در به کار می رود که این کار به دو روش دستی و دستگاهی انجام می گیرد که برای در موتوری به روش دستگاهی است یعنی 44 نازل Nozzel روی یک دستگاه سوار شده اند که در 44 جای مختلف در موتور و هر کدام به اندازه 5 گرم از این ماستیک را می ریزند و برای در صندوق هم به روش دستی این کار انجام می گیرد یعنی ماستیک ها به وسیله یک نازل اما در جاهای مختلف زده می شوند.

همینگ درب های عقب هم در سالن جدید صورت می گیرد. از تفاوت های قابل ذکر سالن بدنه جدید و قدیم استفاده از پودر تنه کار برای روان کردن جوش برنج به جای گاز فلاکس در سالن قدیم است .

فهرست مطالب

3 – سالن پرس

4 – سالن بدنه

1 – 4 سالن بدنه جدید

1 – 1 – 4 ماستیک ها

2 – 1 – 4 سنباده ها

3 – 1 – 4 گازهای جوش

3 – 2 – 4 سالن بدنه قدیم

5 – سالن رنگ

1 – 5 خط PT

1 – 1 – 5 مراحل مختلف PT

2 – 1 – 5 آزمایش های PT

2 – 5 خط ED

1 – 2 – 5 ته نشست آندی

2 – 2 – 5 ته نشست کاتدی

3 – 2 – 5 الترافیلتراسیون

4 – 2 – 5 آنولیت

5 – 2 – 5 آزمون رنگ های کوره ای

3 – 5 سیلر و عایق زیر بدنه

1 – 3 – 5 آزمون درزگیری PVC

وزن مخصوص

گرانروی

پایه ریزی

بو

رنگ

نحوه کاربرد

آزمایش رنگ

انواع تست ها

روش کاربرد دستگاه اندازه گیری دانسیته

برچسب های کلیدی

  • گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی
  • دانلود گزارش کاراموزی مواد شیمیایی
  • خرید گزارش کاراموزی مواد شیمیایی
  • خرید کاراموزی شیمی کاراموزی ساخت قطعات خودروسازی
  • کاراموزی قطعه خودروسازی کاروری شیمی
  • دانلود کارورزی

خرید

مقالات مرتبط

↓-↓

گزارش کارآموزی پراید-4225

قیمت: 50000 ریال عنوان: شماره صفحه پیشگفتار ... 1 مقدمه ... 4 موقعیت شرکت ... 6 تاریخچه شرکت ... 8 خودروهای تولیدی شرکت ... 10 خودروهایی که در گذشته تولید شده ... 10 تولیدات فعلی شرکت ... 14 تولیدات آینده شرکت ... 17 سالن اصلی تولید بدنه ... 19 خط تولید پرایدGTX ... 22 پانل های کنترل ... 25 تئوری کار در سالن تولید بدنه ... 27 دستگاههای جوشCO2 ......

گزارش کارآموزی مهندسی صنایع با عنوان ترافیک سنجی سالن بدنه سازی 5 ایران خودرو-3097

دسته: صنایع فرمت فایل: pdf حجم فایل: 1520 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 72 گزارش کارآموزی مهندسی صنایع با عنوان ترافیک سنجی سالن بدنه سازی 5 ایران خودرو چکیده: بر اساس طرح process qualification که در کارخانه پژو فرانسه اجرا می شود که تضمین کننده کیفیت کلی فرایندهای واحدهای مختلف تولیدی می باشد. این طرح بنا به بروز بودن تولید پژو ۲۰۶ در اروپا ایران خودرو نیز ملزم به اجرای این...

پایان نامه بررسی و آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو-5632

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: پروژه بررسی و آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو دسته: مکانیک فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ٨۵ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: پس از تولید ورقه‌های فلزی، همانطور که گفته شد به علت ناپایداری فلزات و تبدیل آنها به ترکیبات فلزی پایدار، سطح فلز را توسط روغن‌های...

گزارش کارآموزی مهندسی صنایع با عنوان کنترل کیفیت (مونتاژ 1)-3529

دسته: صنایع فرمت فایل: doc حجم فایل: 2248 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 گزارش کارآموزی مهندسی صنایع با عنوان کنترل کیفیت (مونتاژ 1) مکان کارآموزی: در شرکت ایران خودرو خلاصه گزارش در شرکت ایران خودرو جهت ساخت و تولید کلیه ماشین ها اقدامات زیر انجام می گیرد: قسمت کنترل کیفیت و مونتاژ 1 دارای 4 قسمت عمده می باشد که منجر به ساخت و تولید یک خودرو می گردد که...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد