دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 193 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 115 رابطه حرمت خود با پرخاشگری دانش آموزان سال اول دبیرستان بعثت منطقه 17تهران در سال تحصیلی 86-1385
چکیده:
هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه حرمت خود با پرخاشگری دانش آموزان سال اول دبیرستان بعثت منطقه 17تهران در سال تحصیلی 86-1385 بوده است. حجم نمونه پژوهش 80 نفر از دانش آموزان دختر بود. نمونه این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید. ابزارهای استفاده شده در این تحقیق عبارتند از آزمون حرمت خود کوپر اسمیت و پرخاشگری آیزنگ. در این تحقیق از روش آماری t استیودنت استفاده شد که بر اساس آن، فرضیه پژوهش مورد تأئید قرار گرفت و داده های پژوهش نشان داد که هر چه حرمت خود بالاتر باشد پرخاشگری پایین تر است.
کلمات کلیدی:
حرمت
اختلالات شخصیتی
پرخاشگری دانش آموزان
مقدمه
از زمانی که کودک پا به عرصه حیات می گذارد و حتی قبل از اینکه از تولد و پا گذاشتن به این دنیای مادی، یکسری از نیازها را با خود به همراه می آورد که این نیازها را به شرح زیر می توان طبقه بندی کرد. نیازهای اولیه و اساسی که باعث رشد و بالندگی کودک می شود. از جمله این نیازها: نیاز به آب، غذا، خواب، استراحت و… نیاز به امنیت یعنی داشتن محیطی امن و دور از تهدید نام برد. اما انسان دارای این نیاز نیز هست که خودش را خوب بداند و تمام کارکردهایش را اخلاقی و منطقی جلوه دهد. روانشناسان این نظریه را پذیرفته اند که انسان دارای نیاز به حرمت خود است.
مسأله حرمت خود و خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است. برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار و خلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی رابطه مستقیمی با میزان و چگونگی حرمت و احساس خودارزشمندی فرد دارد. امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از اختلالات شخصیتی و رفتاری کودکان و نوجوانان نظیر کمرویی، گوشه گیری و لجبازی و پرخاشگری، تنبلی و کندروی به عنوان اولین و مهمترین گام به ارزیابی و پرورش احساس حرمت خود و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان می پردازد.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: معرفی پژوهش 3
مقدمه 4
بیان مسأله 6
و سؤال اصلی این است آیا حرمت خود با پرخاشگری رابطه دارد؟ 18
هدف پژوهش: 19
زمینه های کاربردی: 19
فرضیه پژوهش: 19
متغیرهای پژوهش: 20
تعاریف: 20
حرمت خود 20
پرخاشگری 21
فصل دوم: ادبیات پژوهشی 22
رویکردهای نظری حرمت خود: 23
دیدگاه مازلو: 23
فهرست کلی سلسله مراتب نیازهای مازلو به ترتیب از این قرارند: 25
دیدگاه راتر: 32
نظریه تحلیل عاملی: 51
تحقیقات انجام شده در مورد حرمت خود: 52
فصل سوم: فرآیند روش شناختی 69
جامعه آماری: 70
ابزار پژوهشی: 70
پرسشنامه حرمت خود کوپر اسمیت 70
معرفی پرسشنامه: 70
روش اجرای آزمون: 71
اعتبار و رواین آزمون 72
فصل چهارم: طرح تحلیل آماری 75
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 92
جمع بندی و تحلیل نتایج: 93
دیدگاه ناتانیل 98
محدودیت ها و پیشنهادها 104
محدودیت ها 104
پیشنهادها 105
منابع فارسی 108
منابع انگلیسی: 115
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
↓-↓
قیمت: 75000 ریال موضوع: بررسی رابطه پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبستان شهر قزوین فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبسیتان شهرستان قزوین است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و...
قیمت: 75000 ریال موضوع: بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی کودکان قطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که...
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 117 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 97 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش مشاوره با عنوان بررسی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانهای آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران پیشگفتار: مسأله عزت نفس و مقولۀ خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است. برخورداری از اراده و اعتماد...
قیمت: 76000 ریال بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی چکیده فصل اول (گستره مسئله مورد بررسی) مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق هدف پژوهش فرضیه پژوهش متغیرهای پژوهش تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم فصل دوم (پیشینه و ادبیات پژوهش) مرور پیشینه نظریه پالایش وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر راههای اصلاح و مهار پرخاشگری فصل سوم (روش...