مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

رفتار شهروندی سازمانی-4924

آیکون ورد Word

رفتار شهروندی سازمانی

چکیده ترجمه

شواهد تجربی بدست آمده شامل انتقادات و حتی بررسی های اجمالی نشریات مربوط به کار، ما را وادار به تجدید نظر در تعریف رفتار شهروندی سازمانی (OCB) می نماید. در نظر گرفتن رفتار شهروندی سازمانی (OCB) به عنوان نقش اضافی، فراتر از شغل یا بدون پاداش از سیستم رسمی دیگر مفید به نظر نمی رسد. تعریف قابل دفاع تر از رفتار شهروندی سازمانی (OCB) توسط برمن و موتوویدلو تحت عنوان کارکرد ضمنی ارائه شده است. بعضی پیشنهادات مقدماتی برای تعریف مجدد OCB ارائه شده است؛ به مشکلاتی توجه شده است که با این وجود همچنان باقی مانده، هنگام مواجهه با تغییرات اساسی در خصوصیات سازمانها، ذهن ما را به خود مشغول نگه می دارد.

مقدمه

در نتیجه گیری گزارش سندرم سرباز خوب (ارگان، 1988)، من به وضوح مقداری نرمی مشکل زا در یک تعریف کاری از OCB را پذیرفتم. من این مطلب را در فصل کار نا تمام قبول کردم. شاید کار اصلاح مفاهیم هیچ گاه تمام نشود، اما اکنون وقت این است که به بازبینی بعضی از سوالات مربوط به تعاریف ساختار، واژه شناسی و مدل های ساده بپردازیم.

پیش از این، یک مرور اساسی بر تعاریف ساختار شبکه های قانونی مربوط به OCB انجام شده است (ون داین، کامینگز و پارکس، 1995) آن چنان که به زودی مشخص خواهد شد، من من مطالب زیادی برای یاد گرفتن در این بحث پیدا کردم. هر چند که نظر من با آنها در بعضی مسائل مهم متفاوت است و من به بعضی مسائل دیگر پرداخته ام که آنها در مورد آن بحث نکرده اند.

ون داین و همکاران (1995) به مطالب زیر پرداخته اند: الف) حالت به هم ریخته میان چند ساختار که شامل رفتار نقش اضافه می شود (ERB): OCB، رفتار سازمانی اجتماعی (POB)، اشتباهات در حین کار (WB). ب) موردی که در آن از ساختار بزرگتری استفاده می شود (ERB). ج) مجموعه های محتمل از موارد قبل و نتایج تعریف مجدد دسته هایی از ERB.

Abstract

Accumulated empirical evidence, some telling criticisms, and even the most cursory glance at the business press compel us to rethink the defining character of organizational citizenship behavior (OCB). It no longer seems fruitful to regard OCB as extra-role, beyond the job, or unrewarded by the formal system. A more tenable position is one that defines OCB much along the lines of what Borman and Motowidlo (1993) called contextual performance. Some preliminary suggestions are offered for the repositioning and articulation of the OCB construct as redefined; due attention is given to the problems that nonetheless remain, and will occupy us for some time to come as we reckon with root changes in the very character of organizations.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.76 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

ترجمه مقاله رفتارهای شهروندی سازمانی، تعهدات و اثر یادگیری سازمانی-4372

عنوان انگلیسی مقاله: The Organizational Citizenship Behaviors and Organizational Commitments of Organizational Members Influences the Effects of Organizational Learning عنوان فارسی مقاله: نفوذ رفتارهای شهروندی سازمانی و تعهدات سازمانی اعضا بر یادگیری سازمانی دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٠ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: هدف از این مطالعه بررسی رابطه بین رفتارهای شهروندی سازمانی،...

رفتار شهروندی سازمانی

دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی مقدمه در نظام بوروکراتیک تمام تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است. به همین جهت مناسبات سطحی و غیرقابل اطمینان بین افراد وجود دارد. اما در نظام ارزشی انسانی و دمکراتیک مناسباتی درست و قابل اطمینان در میان مردم به وجود می آید....

ترجمه مقاله تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی-4486

عنوان انگلیسی مقاله: Impact of Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behavior on Turnover Intentions of Call Center Personnel in Pakistan عنوان فارسی مقاله: تأثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی روی قصد جابجایی پرسنل مرکز تلفن در کشور پاکستان دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۶ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: این مقاله به بررسی...

روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی کارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی-1833

دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 68 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 61 روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی کارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی خلاصه: هدف- هدف از این صفحه این است که بدانیم چطور سازمانهای خدمت محور (OSO) بر رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی (OCB) کارمندان در تماس با مشتری، تاثیر می گذارد. طرح/ روش/ عملکرد – پرسشنامه ها در 149 موسسه تجاری هتل تکمیل...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد