مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

دانلود طرح توجیهی و آموزشی تولید استون

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
استن یک ماده شیمیایی بسیار مهم می باشد که در ساخت مواد شیمیایی با ارزش دیگر به کار می رود و همچنین به عنوان یک حلال مورد استفاده قرار می گیرد. استن به دو روش تهیه می گردد که عبارتند از:

از ایزوپروپیل الکل
از تخمیر ملاس
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل

ظرفیت: 1000 کندو

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوکز، فروکتوز و منو ساکارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوکراز، کاتالاز، پراکسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می شوند. عسل به عنوان یک ماده کامل غذایی همچنین دارای انواع ویتامین ها (B1, B2, B3, B5, B6, C, E, K)، اسیدهای آلی (اسید مالیک، وینیک، سیتریک، لاکتیک و اگزالیک) و پروتئین ها بوده و می تواند 315 تا 335 کیلوکالری انرژی (به ازای هر یکصد گرم) تولید نماید. از دیگر سو عسل دارای خواص درمانی، ضد عفونی کنندگی و حفاظت از مواد آلی در مقابل تجزیه و فساد می باشد. ابن سینا دانشمند بزرگ ایران در کتاب قانون، در مورد معجون فلاسفه (تهیه شده با عسل) می نویسد:«... در هنگام زیاد شدن بلغم، اندرون را تقویت، نیرو را زیاد، اشتها را باز می کند، عسل، خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد و گذشته را در خاطره زنده می کند، اندیشه را پاک و زبان را می گشاید.»کله موارد مطروحه، اهمیت استفاده از عسل به عنوان یک ماده غذایی مقوی و همچنین دارویی طبیعی را خاطرنشان می سازند. از دیگر سو با عنایت به رشد جمعیت و تنوع محصولات تولیدی و بالا رفتن سطح رقابت در زمینه عرضه انواع محصولات غذایی، بهبود مستمر کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در عرضه مناسب تر، از مواردی هستند که بایستی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرند. رعایت این موارد می تواند منجر به دسترسی آسان و ارزان مصرف کنندگان به مواد غذایی شود. طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندوها می شود که این عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می پذیرد. در مناطق گرمسیر حتی می توان از هر کندو یک بچه کندو گرفت. با اجرای این طرح، علاوه بر کسب سود مناسباقتصادی می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی ایجاد پورتال

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
قطعا مطلع هستید که اولین بار شبکه غیر محلی در سال 1960 توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته سازمان دفاع آمریکا با نام «آرپانت» متولد شد. در آن زمان تنها هدف از طراحی این شبکه حول این محور بود تا هر کامپیوتر به کامپیوتر دیگری متصل شود و پیام های ارسالی بتوانند از یک نقطه شبکه به هر نقطه دیگر، از مسیرهای مختلفی بگذرند که با گذشت زمان و ارتباط این شبکه با چندین شبکه ارتباطی دیگر مفهوم جدی تری به نام اینترنت به وجود آمد. احتمالا آن زمان کمتر کسی باور می کرد که این شبکه به چنان عظمتی دست می یابد که مدیریت و کنترل آن چه در بخش مدیریتی و چه در بخش فنی نیاز به هزینه و متخصصین ویژه ای خواهد داشت. اما با نظریه World Wide Web که امروزه میلیون ها بار اطلاعات اینترنت توسط انواع مروگرها به دست میلیون ها کاربر اینترنت مرور می شود علم اینترنت پا به مرحله جدیدی گذاشته است. مرحله ای پیچیده با کاربری فوق العاده آسان که همین آسان بودن دسترسی بعضا برخی از کاربران را به اشتباه می اندزد که وب همان اینترنت است! هدف از نظریه World Wide Web چیزی نبود جز دسترسی آسان و سریع به خدمات و محتویات اینترنتی از طریق یک Application خاص با قابلیت های مشخص که با ورود این Application ها گام جدید تری در عرصه سرویس دهی اینترنتی و نیز طبقه بندی اطلاعات در اینترنت به وجود آمد و این رقابت تا جایی رسید که کیفیت، ظاهر و امنیت مرورگر ها نیز برای کاربران مهم تلقی شد و بازار گرمی را برای سازندگان مرورگرها به وجود آورد. گسترش اطلاعات و سرویس دهی اینترنتی توسط وب سایت ها چنان رشد چشمگیری داشته است که بعید است کسی نام تمامی وب سایت های موجود در اینترنت را از حفظ باشد چرا که می بایست هر روز نام های کوتاه و بلند 20000 سایت جدید را به خاطر بسپارد! از آنجایی که با حیات وب، کاربری آسان انگیزه اصلی کاربران اینترنت جهت استفاده از این شبکه می باشد پس قطعا دور از ذهن است یک کاربر اینترنتی راضی شود برای استفاده از چندین خدمات مورد نیازش هر روز به چندین سایت سرکشی کند و برای استفاده از آنها مجبور به ثبت نام های تکراری و نیز محافظت از چندین شناسه و رمز عبور متفاوت باشد، از همین رو وب ناخواسته به نسل جدیدی از سرویس دهی رسید که امروزه همگی آنرا با نام وب پورتال می شناسند.
ادامه مطلب ...