فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
چکیدههدف این پژوهش بررسی عواملی بود که دانش آموزان را به سوی رشته های فنی و حرفه ای سوق می دهد تا با شناخت این عوامل و انگیزه ها را ه های تقویت آن را یافته وشوق و رغبت آنان را سوی این رشته ها بیشتر به وجود آورده باشد که با تربیت افراد متخصص در امور فنی و حر فه ای راه خود کفایی کشور سریع تر طی می شود.
برای این منظور تعدادی فرضیه تعیین شده و نتایجی نیز حاصل گردید که عبارت از:
1-بین نوع شغل والدین و گرایش فرزندانشان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد؟
2- دانش آموزانی که در ترم اول و دوم سال گذشته در کلاس اول از پیشرفت تحصیلی بر خوردار بوده اند کمتر از دانش آموزان دیگر به شاخه فنی گرایش دارند.
3- بین تحصیلات پدر و مادر و گرایش فرزندان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد.
4- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در
هنرستان بستگی به علاقه شخصی آنها دارد.
5- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در
هنرستان ها بستگی به مهارت و استعداد فنی دارد.
6- تشویق افراد خانواده و دوستان در انتخاب رشته های هنرستانی تاًثیر دارد.
7- عوامل اجرایی دوره راهنمایی و دبیر ستان در انتخاب رشته های
هنرستانی تاًثیر دارد.
8- بین امکان ورود به مقطع فوق دیپلم (دیپلم) و گرایش نو جوانان به رشته های هنرستان رابطه وجود دارد.
9- آسانی ورود به بازار کار در انتخاب رشته های
هنرستانی موًثر است
فهرستفصل اولکلیات
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعارف عملیاتی متغیر های تحقیق
فصل دومادبیات و پیشینه
پژوهش
ادبیات تحقیق
نگاهی به نظرات علمای تعلیم و تربیت
سیر تحول آموزشی فنی و حرفه ای در ایران
دوره متوسطه فنی و حرفه ای (نظام فعلی) در حال اجرا
هدف شاخه متوسطه فنی و حر فه ای
با ایجاد مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش
برنامه تحصیلات حرفه ای
کمک به هر محصل در آماده شدن برای یک شاخه
نتیجه گیری
فصل سومروش تحقیق
روش شناسی تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
شیوه اجرا
طرح پژوهش
فصل چهارمتجزیه و تحلیل داده ها