فرمت: Docx قابل ویرایش
خلاصهاین مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزش ها در کشور اشاره داشته باشد، به همین مناسبت مبانی و تعاریف آموزش از راه دور و رویکردهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته پس از تشریح رویکرد تلفیقی، به تشریح وضعیت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران پرداخته است و در این راستا روش ها و فرایندهای اجرایی و چالش ها و دغدغه های مهم در شکل گیری این آموزش ها بیان شده است. آنچه حائز اهمیت است آنکه، آموزش از راه دور در کشورما در ابتدای راه است و برای پیشرفت و گسترش آن باید فعالیت های در خور فکری و عملی بسیاری به مدد آید.
فهرست مطالبفصل اولمقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
- اهداف کلی
- اهداف جزئی
- سوالات تحقیق
تعریف مفهومی واژه ها
فصل دومپیشینه و تاریخچه آموزش از راه دور
مسایل بنیادی درآموزش از راه دور
- رویکردهای اساسی آموزش از راه دور
- علل پیدایش آموزش از راه دور
- مزایا و امکانات آموزش از راه دور
- آموزش از راه دور و رویکردهای آموزشی و یادگیری
- تکامل نسلی آموزش از راه دور
ارکان، ویژگی ها و مبانی آموزش از راه دور
آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران
تفاوت های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور
طبقه بندی مخاطبین
روش ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور
چالش ها و دغدغه های مرتبط با آموزش از راه دور
فصل سومروش تحقیق
فصل چهارمطرح تحقیق
فصل پنجمیافته ها و نتایج
محدودیت های تحقیق
راه کارهای پیشنهادی تحقیق
منابع و مآخذ
پیوست ها
فهرست اشکال و جداول
شکل شماره 1- رویکردهای آموزشی و یادگیری
شکل شماره 2- فرایند اجرایی تحصیل در آموزش از راه دور
شکل شماره 3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طریق آموزش
جدول شماره 1- مقایسه فراگیری نظام رایج حضوری با فراگیران نظام آموزش از راه دور