پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی سنسورهای ماشینهای آتشنشانی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 37
______________________________________________________
مقدمه
عیب
یابی سنسور های خودرو از روی نشانه های ظاهری سنسور دور موتور: 1- روشن
نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت 2- نمایش
ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین. 3- ایجاد حالت CUT OFF
قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین. 4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج
از یک دور موتور مشخص. سنسور فشار هوای ورودی: در خودرو های انژکتوری که
مجهز به سنسور اکسیژن نمی باشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن
موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس می باشد. اما در خودرو های مجهز به
سنسور اکسیژن باعث می شود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که
سنسور خراب شود ECU اطلاعات مربوط به فشار داخل منیفولد رو از روی سنسور
دریچه گاز محاسبه می کند. سنسور دمای هوای ورودی به موتور: با از کار افتادن
این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی
باعث می شود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار
کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسور اکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح
می شود. سنسور دمای اب: 1- دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک می باشد یا
بعد از گرم شدن موتور. 2- بد روشن شدن خودرو در اب و هوای سرد. حالا چرا بد
کار کردن این سنسور چرا باعث بروز این مشکلات می شود؟ برای تنظیم دور موتور
در زمان استارت اولیه این مورد به عهده استپ و ECU می باشد اما در ابتدا
اطلاعات از سنسور دما اب گرفته می شود.