پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی اصول هاور کرافت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 103
______________________________________________________
مقدمه
هاورکرافت
جزء ماشینهای نقلیه کلاس بالائی می باشد که بر روی هر سطحی اعم از خشکی، آب، یخ، چمن و هر چیز دیگری که بتوان هوا را به تله انداخت حرکت می کند. علت
نیاز به این وسیله آنست که تنها وسیله ای می باشد که قابلیت حرکت در شرایط
مختلف را دارد و مثلا می توان در نواحی کم عمق که امکان حرکت برای سایر
شناورها مقدور نیست باهاور کرافت به گشت زنی پرداخت. هاورکرافت با هوانا و که بر روی بالشتکی از هوای فشرده حرکت می کند. که هوا توسط یک فن یا کمپرسور بداخل بالشتک پمپ می شود. از
مهمترین مزایای ها و کرافت می توان به سرعت زیاد، نداشتن محدودیت در نواحی
کم عمق، توان حرکت در خشکی، توان پنهان شدن در خشکی در عملیاتهای
نظامی، اشاره کرد. مهمترین علت آنکه این وسیله هنوز بطور
گسترده و ناوگان حمل و نقل وارد نشره است آنست که هزینه تعمیر و نگهداری
آن بسیار زیاد می باشد و پس عواملی مثل صدای زیاد، تاثیر شرایط جوسی در
سرعت و شعاع آن در رده های بعدی قرار دارند. در این پروژه سعی شده تا اصول کلی مربوط به هاورکرافت و اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد.
مروری بر تحقیقات گذشتهاستفاده
از لایه هوا جهت کاهش اصطکاک بین سطوح به گذشته های دور باز می گردد. در
سال 1716، Emmanuel توانست یک لایه هوا را بین دو صفحه بصورت دستی
ایجاد کند. در سال 1882، نخستین اختراع Air lubrication در انگلستان
توسط؟ ثبت شد. در سال 1916، Von Tomohul برای نیروی دریائی استرالیا یک
قایق ساخت که به وسیله یک فن، هوا به درون حفره این که در زیر آن تعبیر شده
بود فرستاده می شد. این قایق اولین نمونه از کشتی های اثر سطحی (Surface
Effect Ships) می باشد. ایجاد یک حجم هوای فشرده زیر قایق سبب شد که اشکال
مختلفی از بالشتکهای هوا شروع به استنتاج شود.