مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

دانلود نمونه سوالات تفسیر قرآن 1 با جواب

نمونه سوال تفسیر قران 1 نیمسال تابستان 91
نمونه سوال تفسیر قران 1 نیمسال دوم 90-89
نمونه سوال تفسیر قران 1 نیمسال اول 90-89
نمونه سوال تفسیر قران 1 نیمسال اول 88-87
نمونه سوال تفسیر قران 1 نیمسال اول 89-88
نمونه سوال تفسیر قران 1 تابستان 90
ادامه مطلب ...

شبیه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت (ترجمه مقاله مکانیک)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شبیه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت
طبقه بندی: مکانیک و الکترونیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 98
______________________________________________________
مقدمه
در این پروژه با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت به شبیه سازی موانع عقب خودرو می پردازیم این سیستم در خودروهای سنگین که امکان دیدن فضای پشت اتومبیل در آیینه عقب ندارند کاربرد مناسبی خواهد داشت چگونگی کارکرد این پروژه به این صورت است که موج مافوق صوت به وسیله فرستنده ارسال می گردد همزمان یک تایر در میکرو راه اندازی می شود زمانی که موج ارسالی به مانع برخورد کرد و در گیرنده دریافت شد میکرو تایمر را متوقف می کند زمان اندازه گیری شده توسط تایمر عبارت است از زمان رفت و برگشت موج که نصب این زمان، زمان رفت موج خواهد بود حاصل ضرب این زمان در سرعت موج مافوق صوت فاصله مانع تا سنسور را به ما می دهد که براساس آن به مدل کردن خودرو نسبت به موانع می پردازیم.

نتیجه گیری و پیشنهادات
همانطور که گفته شد از آنجا که می توان با این طراحی تعداد سنسورها را افزایش داد بدون اینکه نیاز به مدار گیرنده اضافی داشته باشیم از این پروژه می توان برای کاربردهای زیادی در صنعت استفاده نمود نمایش موقعیت جسم بر روی نوار نقاله، کنترل وضعیت دریچه های صنعتی با توجه به عدم درگیری فیزیکی و در نتیجه استهلاک کمتر و مثال هایی از این قبیل می توانند از دیگر کاربردهای این پروژه باشد به هر حال این پروژه در حالت بهینه به لحاظ اقتصادی طراحی گردیده است تا از لحاظ اضافه کردن سنسورها و بالا بردن دقت سیستم کاربر از آزادی عمل برخوردار باشد. در این سیستم ما به سنسورهای معمولی با برد نسبی 1. 5 متر نیاز داشته ایم در صورتی که مسافت های بیشتری نیاز به پوشش داشته باشند باید از سنسورهای قوی تر که در توان های بالا کار می کند استفاده کرد همچنین می توان از منابع تغذیه با ولتاژ بیشتر (تا 20Vrms) برای راه اندازی سنسورها استفاده کرد تا موج ارسالی برد بیشتری را پوشش دهد.
ادامه مطلب ...

پروژه تحلیل کمانش ورق مدور مرکب ارتوتروپ (نرم افزار المان محدود)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تحلیل کمانش ورق های مدور مرکب ارتوتروپ با استفاده از نرم افزار المان محدود
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 192
______________________________________________________
مقدمه
در این پایان نامه رفتار کمانش ورق های دایره ای شکل مرکب با استفاده از تئوری المان محدود و نرم افزار ANSYS مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این پایان نامه بدست آوردن بارهای فشاری کمانش در مودهای مختلف می باشد.
فصل اول مقدمه ای در مورد مواد کامپوزیت می باشد.
در فصل دوم به معرفی ماتریسهای به کار رفته در ساخت مواد مرکب و بعضی از ویژگیهای آنها پرداخته شده است.
در فصل سوم الیاف و تقویت کننده های پر کاربرد در ساخت کامپوزیتها بررسی شده است.
در فصل چهارم به معرفی روش ساخت کامپوزیتها و پروسه تولید آنها اشاره شده است.
فصل پنجم به کاربرد کامپوزیتها در صنایع مختلف اختصاص یافته است.
در فصل ششم مقدمه ای از تئوری حاکم برمواد مرکب و پیش بینی رفتار شکست این مواد می باشد.
در فصل هفتم معادلات حاکم بر کمانش ورقهای کامپوزیت و معادلات تعادل آنها ارائه شده است.
پدیده کمانش در مورد بسیاری از سازه ها و جزء های تحت تاثیر نیروی فشاری مطرح می باشد. برخلاف تیرها که پس از کمانش بدون تحمل بار زیادی دچار تسلیم می شوند، ورقها می توانند پس از وقوع کمانش در مواردی تا چندین برابر بار کمانش را تحمل کنند. استفاده از این توانایی ورقها گامی مهم و موثر درجهت بهینه سازی، سازه های هوایی شده است.
در فصل هشتم مقدمه ای در مورد روشهای المان محدود و نرم افزار ANSYS ارائه شده است.
در فصل نهم، به معرفی المانها و روشهای تحلیل کمانش مواد مرکب در نرم افزار ANSYS پرداخته شده است. در ادامه، تحلیل گام به گام کمانش ورقهای مرکب و معرفی دستورات مربوط به هر مرحله صورت گرفته است.
در فصل دهم نتایج بدست آمده از 60 مورد تحلیل کمانش ارائه شده است.
و بالاخره در فصل یازدهم به مقایسه و تحلیل داده های بدست آمده اختصاص یافته است. در پایان نتیجه گیری و پیشنهاد برای ادامه کار پژوهش آمده است.
ادامه مطلب ...

افزایش امنیت سیستم نام دامنه با استفاده از فایروال پویا با عوامل شبکه (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Enhancing DNS security using dynamic firewalling with network agents
عنوان فارسی مقاله: افزایش امنیت سیستم نام دامنه با استفاده از فایروال پویا با عوامل شبکه
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
در این مقاله ما راه حلی را برای تقویت امنیت سرورهای سیستم نام دامنه (DNS) مطرح می کنیم که در ارتباط با یک یا چند دامنه های سطح بالا (TDL) می باشد. در این روش قادر خواهیم بود تا ریسک امنیتی را زمانی که از خدمات اینترنتی مهم استفاده می کنیم، کاهش دهیم. راه حل پیشنهادی در FCCN، بخش مدیریت دامنه های سطح بالا (TDL) برای دامنه PT، مطرح شده و مورد آزمایش قرار گرفته است. از طریق بکارگیری حسگرهای شبکه که به طور تمام وقت بر شبکه نظارت دارد، قادر می باشیم تا به صورت پویا، تا محدوده نفوذ یا انواع دیگر رخدادهای مربوط به سرویس های نام دامنه (DNS) را شناسایی، محدود و یا از آن جلوگیری کنیم. این پلتفرم به شدت بستگی به پیوند مقطعی داشته که این امکان را برای داده های حسگرهای خاص ایجاد می کند تا با حسگرهای دیگر اشتراک داشته باشند. فعالیت های اجرایی همانند راه اندازی سیستم هشدار یا به اجرا در آوردن تحلیل آماری از طریق رابط مبتنی بر شبکه، ایجاد می گردند.
ادامه مطلب ...

تعیین هویت گوینده مستقل از متن، توسط مدل مخلوط گاوس ساختاری و شبکه عصبی

عنوان انگلیسی مقاله: Efficient Text-Independent Speaker Verification with Structural Gaussian Mixture Models and Neural Network
عنوان فارسی مقاله: تعیین هویت گوینده مستقل از متن، توسط مدل های مخلوط گاوس ساختاری و شبکه های عصبی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
ما سیستم یکپارچه ای را در ارتباط با مدل های مخلوط گاوس ساختاری (SGMM) و شبکه های عصبی به منظور دستیابی به راندمان محاسباتی و دقت بالا در ارتباط با تعیین هویت گوینده ارائه می دهیم. مدل پس زمینه ساختاری (SBM) در ابتدا از طریق خوشه بندی زنجیره ای تمام مؤلفه های مخلوط گاوس در ارتباط با مدل پس زمینه ساختاری ایجاد می گردد. به این ترتیب، یک فضای اکوستیک به بخش های چندگانه ای در سطوح مختلف قدرت تشخیص، جزء بندی می گردد. برای هر یک از گوینده های مورد نظر، مدل مدل مخلوط گاوس ساختاری (SGMM) از طریق استدلال حداکثری (MAP) سازگار با مدل پس زمینه ساختاری (SBM) ایجاد می گردد. در هنگام تست، تنها زیرمجموعه کمی از موئلفه های مخلوط گاوس برای هر بردار مختصات محاسبه می گردد تا هزینه محاسبه را به طور قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، امتیازات حاصل شده در لایه های مدل های درخت ساختار، برای تصمیم گیری نهایی از طریق شبکه عصبی ادغام می گردند. وضعیت های مختلفی در بررسی های انجام شده بر روی داده های حاصل از گفتگوهای تلفنی مورد استفاده در ارزیابی هویت گوینده NIST، مقایسه شد. نتایج تجربی نشان می دهد که کاهش محاسبه توسط فاکتور 17 از طریق 5% کاهش نسبی در میزان خطای هم ارز (EER) در مقایسه با خطو مبنا، حاصل می گردد. روش SGMM-SBM (مدل مخلوط گاوس ساختاری- مدل پس زمینه ساختاری)، مزایایی را نسبت به مدل اخیرا مطرح شده GMM (مدل مخلوط گاوس) داشته، که شامل سرعت بالاتر و عملکرد تشخیص بهتر، می باشد.

کلیداژه: خوشه بندی گاوس، شبکه عصبی، تعیین هویت گوینده، مدل مخلوط گاوس ساختاری

مقدمه
تحقیقات بر روی تشخیص گوینده که شامل تعیین هویت و تطبیق موارد می باشد به عنوان یک مورد فعال برای چندین دهه به شمار آورده می شود. هدف این می باشد تا تجهیزانت داشته باشیم که به صورت اتوماتیک فرد خاصی را تعیین هویت کرده یا فرد را از طریق صدای او تشخیص دهیم. بنابر روش های زیست سنجی، تشخیص صدای افراد می تواند در بسیاری از موارد همانند، شبکه های امنیتی، تراکنش های تلفنی و دسترسی به بخش ها کاربرد داشته باشد. گوینده ها به دو گروه تقسیم می شوند. گوینده های هدفمند و گوینده های غیرهدفمند.
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی شرکت نفت درس انتقال حرارت

این محصول شامل نمونه سوالات تخصصی درسانتقال حرارت شرکت نفت مربوط بهآزمون استخدامی سال های 82 و 83 و 84 و 85 همراه با پاسخنامه می باشد.

مقطع: کاردانی و کارشناسی
تاریخ آزمون: نمونه سوالات اختصاصی آزمون های استخدامی سال های 1382 و 1383 و 1384 و 1385

مواد امتحانی موجود در این بسته
109 نمونه سوالات تخصصی درسانتقال حرارت هراه با پاسخنامه
ادامه مطلب ...

فشرده سازی اطلاعات (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Data compression
عنوان فارسی مقاله: فشرده سازی اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 84
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
در دهه گذشته استفاده از فشرده سازی داده فراگیر شده است. از mp3 پلیرها گرفته که هدفن آن ها بیشتر در گوش جوانان (و همچنین افراد میانسال) قرار دارد تا تلفن همراه، DVD ها، و تلویزیون دیجیتال، فشرده سازی داده ها تقریبا جزء لاینفک فناوری اطلاعات به شمار می آید. وارد شدن این فشرده سازی داده ها در زندگی روزمره مان اشاره ای به میزان پیشرفت فناوری دارد. پیشرفت ها در این حقیقت بازتاب داده می شود که تفاوت هایی بین این مقاله و چاپ قبلی آن نسبت به نسخه اول و دوم وجود دارد. در چاپ دوم، ما تکنیک های جدید را اضافه کردیم که از زمان چاپ اول این مقاله، توسعه یافته است. در این چاپ هدف ما بیشتر مد نظر قرار دادن موضوعات مهمی همانند فشرده سازی صوتی می باشد، که به اندازه کافی در چاپ دوم مد نظر قرار داده نشده است. در طی این زمان چنین حوزه هایی متوقف نشده و تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی در مورد پیشرفت های جدید ارائه دهیم. ما فصل جدید را در مورد فشرده سازی صوتی اضافه کردیم (که شامل توصیف الگوریتم mp3 می باشد). همچنین اطلاعاتی را در مورد استانداردهای جدید همانند استاندارد کدگذاری ویدئو و استانداردهای تصویری جدید اضافه کردیم. ما بعضی از موضوعات موجود در این مقاله را مد نظر قرار داده ایم، و در مجموع تکنیک های متنوع کارآمد فشرده سازی تصاویر و استانداردهایی را در یک فصل مجزا جمع آوری کردیم، و تعدادی از فصل های را به روز کرده، و اطلاعاتی را اضافه کرده ایم که احتمالا می بایست از ابتدا قرار می دادیم. با این وجود، تمام این موارد مقاله را پربارتر کرده است. به هر حال، هدف همچنان یکسان می باشد: که عبارتست از معرفی فن و علم فشرده سازی داده. توضیحات آموزشی در مورد بیشتر تکنیک های فشرده سازی رایج به دنبال این توضیح که چگونه این تکنیک ها برای فشرده سازی تصویر، گفتار، متن، صوت و ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد، داده می شود. با مد نظر قرار دادن سرعت پیشرفت در این حوزه، به نظر می رسد که روش های جدید وجود دارد که در این مقاله نشان داده نشده است. برای اینکه شما را از این پیشرفت ها آگاه کنیم، ما در فواصل معین موضوعات بروز شده ای را از سایت mkp. com نشان می دهیم.

مخاطب
اگر شما در حال طراحی سخت افزار یا اجرای نرم افزار الگوریتم فشرده سازی می باشید، یا نیاز به مشورت با افرادی که در چنین طرح هایی فعالیت می کنند دارید، یا در توسعه برنامه کاربردی چندرسانه ای فعالیت دارید و دارای پیشینه ای در مهندسی کامپیوتر یا الکترونیک یا علوم کامپیوتر دارید، این مقاله برای شما مفید می باشد. ما همچنین مثال های زیادی را برای خودآموزی قرار داده ایم. همچنین بحث هایی را در مورد استانداردهای چندرسانه ای مختلف مطرح کرده ایم. هدف فراهم کردن تمام جزییاتی که برای اجرای استانداردها مورد نیاز می باشد نیست، بلکه هدف فراهم کردن اطلاعاتی می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید به درک و پیروی از معیارهای استاندارد بپردازید.
ادامه مطلب ...

معماری پایگاه داده (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Database architecture
عنوان فارسی مقاله: معماری پایگاه داده
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
ما هم اکنون در شرایطی قرار داریم می توانیم تصویر مجزایی از بخش های مختلف سیستم پایگاه داده و ارتباطات میان آن ها مورد بررسی قرار دهیم. معماری سیستم پایگاه داده تا حد زیادی تحت تاثیر سیستم های کامپیوتری مشخصی می باشد که در آن ها سیستم پایگاه داده به اجرا در می آید. سیستم های پایگاه داده می تواند بصورت متمرکز یا سرور-کلاینت بوده که یک دستگاه سرور به اجرای فعالیت به نیابت از دستگاه های کلاینت چندگانه می پردازد. سیستم های پایگاه داده همچنین می تواند برای بهره برداری از معماری کامپیوتر پارالل طراحی گردد. پایگاه های داده توزیع شده، تجهیزات مجزای جغرافیایی چندگانه را تحت پوشش قرار می دهد. امروزه اکثر کاربران سیستم های پایگاه داده در سایت سیستم پایگاه داده حضور نداشته، اما از طریق شبکه با آن در ارتباط می باشند. بنابراین می توانیم تمایزی را بین دستگاه های ایستگاه پردازشگر که کاربر پایگاه داده از راه دور با آن کار می کند و تجهیزات سرور که پایگاه داده بر روی آن به اجرا در می آید، قائل شویم. برنامه های کاربردی پایگاه داده همان طور که در شکل 1. 6 نشان داده شده است به دو یا سه بخش تقسیم می شود. در معماری دو لایه، برنامه کاربردی در دستگاه ایستگاه پردازشگر قرار داشته که باعث تحریک وظایف سیستم پایگاه داده در دستگاه سرور از طریق دستورات زبان جستجو می گردد.
ادامه مطلب ...

اصول و الگوهای سیستم های توزیع (پرسش و پاسخ)

عنوان انگلیسی مقاله: Distributed Systems: Principles and Paradigms
عنوان فارسی مقاله: اصول و الگوهای سیستم های توزیع (پرسش و پاسخ)
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
پرسش: تعریف جایگزین برای سیستم توزیع شده به این صورت می باشد که به عنوان مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل بوده که این دیدگاه را ایجاد می کند که به عنوان سیستم مجزا می باشند، یعنی کاملا از کاربران پنهان بوده که حتی شامل چندین کامپیوتر می باشد. مثالی را مطرح کنید که کاربردی بودن این دیدگاه را نشان دهد.
پاسخ: آنچه که فورا به ذهن می آید، محاسبه پارالل می باشد. اگر فردی بتواند برنامه هایی را طراحی کند که بدون تغییر جدی بر روی سیستم های توزیع به اجرا در آید و به نظرمشابه سیستم های توزیع نشده باشد، زندگی بسیار آسان تر خواهد شد. دستیابی به دیدگاه تک سیستم، تقریبا در حال حاضر، زمانی که عملکرد مطرح می باشد، غیرمحتمل می باشد.
ادامه مطلب ...

پردازش تصاویر کامپیوتری (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Computer image processing
عنوان فارسی مقاله: پردازش تصاویر کامپیوتری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
تعداد بیت ها در هر پیکسل روی صفحه نمایش، عمق بیت صفحه نمایش را تعیین می کند. عمق بیت صفحه نمایش، به تعیین وضوح رنگ صفحه نمایش می پردازد، که نشان می دهد صفحه نمایش چه رنگ های متمایزی را می تواند ایجاد کند. صفحه نمایش اکثر کامپیوتر ها از 8- 19یا 24 بیت در پیکسل صفحه نمایش استفاده می کند. بسته به سیستم تان، می توانید عمق بیت صفحه نمایش را که می خواهید مورد استفاده قرار دهید، انتخاب کنید. به طور کلی، نوع صفحه نمایش 24 بیتی، معمولا نتایج بهتری را نشان می دهد. اگر شما نیاز به استفاده از صفحه نمایش باعمق بیت پایین تری دارید، معمولا نوع 16 بیتی آن رایج تر از نوع 8 بیتی می باشد. به هر حال به یاد داشته باشید که صفحه نمایش 16 بیتی دارای محدودیت های خاصی مانند موارد زیر می باشد: تصویر ممکن است دارای درجه بندی رنگ بهتری از آنچه که صفحه نمایش 16 بیتی نشان می دهد، داشته باشد. اگر یک رنگ موجود نباشد، فایل نرم افزاری (MATLAB) از نزدیک ترین رنگ موجود استفاده می کند. تنها 32 سایه رنگ خاکستری موجود می باشد. اگر در ابتدا از تصاویر در مقیاس خاکستری استفاده می کنید، با استفاده از حالت صفحه نمایش 8 بیتی نتیجه بهتری در نمایش صفحه می گیرید که در حدود 256 سایه رنگ خاکستری نشان می دهد. برای تعیین عمق بیت صفحه نمایش سیستم تان، این دستور را در فایل های برنامه مطلب وارد کنید.
ادامه مطلب ...

تولرانس عیب کامپیوتر (ترجمه مقاله کامپیوتر)

عنوان انگلیسی مقاله: Computer fault tolerance
عنوان فارسی مقاله: تولرانس عیب کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
تعداد قابل توجهی از تحقیقات مربوط به به تولرانس عیب، بر مبنای ساده سازی این فرضیه می باشد که یک بخش بطور کامل فعالیت داشته، تا زمانی که خطای نهفته ای روی تاثیرگذار باشد، و سپس نقص هایی بوجود آید که آن بخش را از کار بیاندازد. پروژه دیسک نسل سوم دارای تجربه عکسی بوده است. بسیاری از بخش ها مدت ها قبل از اینکه از کار بیافتند به طور عجیبی فعالیت داشته، و معمولا به عهده اپراتور سیستم می باشد که اعلام کند آیا یک بخش از کار افتاده یا خیر. بخش ها معمولا همچنان به فعالیت خود با وجود نقص در مطابقت سرویس ادامه می دهند، تا زمانی که اپراتور فعالیت آن بخش را متوقف کند. شکل 6.20 پیشینه مربوط به 4 درایو را که دچار نقص شده اند، و تعداد ساعاتی را که آن ها بطور غیرعادی قبل از اینکه جایگزین شوند فعالیت داشته اند، نشان می دهد. سیستم های کامپیوتری بر اساس تبلیغات، دارای دسترس پذیری 99.999% بوده اند. بخش فروش شرکت ها خدمات دهنده ها را وادار به اغراق گویی در مورد دسترس پذیری بخش های سخت افزاریشان می کنند؛ بر اساس شکل 6. 21، آن ها ادعای دسترس پذیری 99.999% را دارند که به نام 5 و 9 می باشد. حتی بخش فروش شرکت های سیستم عامل سعی می کنند تا این احساس را ایجاد کنند. 5 دقیقه نقص در سال مطمئنا برانگیزنده می باشد، اما با توجه به داده های جمع اوری شده در مورد نقص ها در بررسی ها، تصور آن نیز مشکل می باشد. برای نمونه، شرکت هلوت- پاکارد ادعا می کند که سرور HP-9000 و سیستم عامل HP- UX دارای تضمین کاربردی 99.999% از پیش تعریف شده و از پیش تست شده برای خریداران می باشد. این تضمین شامل عیب های ایجاد شده به دلیل نقص در اپراتور، نقص در برنامه کاربردی یا نقص های محیطی که احتمالا بر مبنای دسته بندی نقص های امروزی می باشد، نیست.
ادامه مطلب ...

معماری کامپیوتر (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات و کامپیوتر)

عنوان انگلیسی مقاله: Computer Architecture
عنوان فارسی مقاله: معماری کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
معماری کامپیوتر اغلب به عنوان یک حوزه خاص در رشته آکادمیک علم کامپیوتر به شمار می آید. در موارد دیگر، عبارت معماری کامپیوتر برای اشاره به مشخصات دستگاه های خاص همانند، اسپارک (نوعی طراحی گرافیک در ریزپردازنده ها)، اینتل X86، دستگاه تامین برق کامپیوتر، موتورولا 680x0 مورد استفاده قرار می گیرد. معرفی دقیق تر خصوصیات چنین تجهیزاتی در ارتباط با مجموعه دستورالعمل های معماری (ISA) می باشد. در دهه 1980، زمانی که برنامه های معماری کامپبوتر برای اولین بار در دپارتمان های علمی کامپیوتر دانشگاه های مختلف آغاز به کار کردند، تاکید زیادی بر روی پژوهش های مربوط به طراحی بهتر مجموعه دستورالعمل های معماری (ISA) قرار داده شد. امروزه صنعت تمرکزش را بر روی چندین مجموعه دستورالعمل های معماری (ISA) قرار داده و تمایلی برای بازسازی آن ها به صورت مکرر با سخت افزارهای سریعتر دارند، به این ترتیب معماری کامپیوتر تمرکز خود را بیشتر بر روی بالا بردن سرعت سخت افزارهای کامپیوتری و نرم افزارهای سیطح سیستمی نسبت به به طراحی مجموعه دستورالعمل های معماری (ISA) جدید، قرار داده است. رشته تحصبلی معماری کامپیوتر نسبتا با رشته هایی همانند مهندسی کامپیوتر یا مانند آن ادغام شده است، که معمولا در شاخه رشته مهندسی الکترونیک قرار می گیرد. رشته ای که به نام معماری کامپیوتر شناخته شده است می تواند در ارتباط با این جنبه هایی باشد که چگونه یک کامپیوتر خاصی می تواند طراحی، ایجاد و اصلاح (تست) می گردد.

معماری کامپیوتر حداقل شامل سه دسته می باشد:
- مجموعه دستورالعمل های معماری یا ISA، که به عنوان مجموعه ای از سیستم های محاسباتی می باشد که توسط برنامه نویسان زبان ماشینی مد نظر قرار می گیرد، که شامل مجموعه دستورالعمل ها، اندازه کلمات، نوع آدرس حافظه، ثبت پردازشگر، آدرس و فرمت اطلاعاتی می باشد.
- میکرو معماری که به عنوان سازمان دهنده فعالیت های کامپیوتری شناخته می شود در سطح پایین تری، واقعی تر و با جزییات بیشتر بوده، و در ارتباط با سیستم هایی می باشد که نشان می دهد چگونه این بخش سیستم ها به هم مرتبط بوده و چگونه به منظور اجرای ISA به کار گرفته می شوند. برای نمونه اندازه حافظه پنهان کامپیوتر در ارتباط با فعالیت های سازمانی می باشد که معمولا در ارتباط با ISA نمی باشد.
ادامه مطلب ...

سخت افزار کامپیوتر، استخدام شرکت نفت، دفترچه سوالات عمومی، اختصاصی

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
رشته: سخت افزار کامپیوتر
مقطع: کارشناسی و کارشناسی ارشد
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 87/5/18
مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی شامل ادبیات فارسی و زبان انگلیسی و رایانه
ادامه مطلب ...

نقل و انتقال بسته انیکست کدگذاری شده برای شبکه مش بی سیم (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Coded anycast packet forwarding for wireless mesh networks
عنوان فارسی مقاله: نقل و انتقال بسته های انیکست کدگذاری شده برای شبکه های مش بی سیم
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
در شبکه های مش بی سیم، وقفه و قابلیت اطمینان، به عنوان دو مسئله مهم در پشتیبانی از برنامه های کاربردی حساس به وقفه می باشند. به دلیل برنامه ریزی حالت خواب به منظور صرفه جویی انرژی طراحی شده است، گره در مسیر به هم پیوسته نیازمند فعال شدن هاپ بعدی خود برای فعال شدن قبل از انتقال می باشد، که منجر به وقفه بیشتری می گردد. علاوه بر این، به دلیل ارتباطات بی سیم غیرقابل اعتماد، گره احتمالا با موفقیت بسته ها را حتی زمانی که در حالت فعال می باشند، دریافت نمی کند. در این مقاله، به طرح الگوی نقل و انتقال بسته های انیکست کدگذاری شده (CAPF) برای ارتباطات یک بخشی و چندبخشی می پردازیم، به صورتی که وقفه کمتر شده و قابلیت اطمینان می تواند بهبود یابد. ما به طور نظری به تحلیل تاثیر احتمال فعال شدن گره و احتمالات از دست رفتن پیوند در ارتباط با وقفه بهم پیوسته و قابلیت اطمینان می پردازیم. رابطه جایگزین بین وقفه بهم پیوسته و قابلیت اطمینان نیز مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج شبیه سازی اثبات می کند که CAPF، مکانیسم انعطاف پذیری را برای سبک سنگین کردن قابلیت اطمینان- وقفه ایجاد کرده و برالی کاهش وقفه بهم پیوسته موثر بوده و قابلیت اطمینان را بالا می برد.

کلیدواژه: شبکه های مش بیسیم، انیکست، یک بخشی، چندبخشی، کدگذاری

مقدمه
اخیرا شبکه های مش بیسیم (WMNs) به عنوان فناوری امیدبخشی برای ایجاد خدمات شبکه پهنای باند ظاهر شده اند. در مقایسه با شبکه های مبتنی بر زیرساخت، WMNs دارای مزایایی همچون کاربرد آسان، طرح شبکه انعطاف پذیر، خود پیکره بندی و موارد دیگری می باشد. به دنبال افزایش پهنای باند کانال بی سیم و قابلیت محاسبه تجهیزات بی سیم، WMNs هم اکنون برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی حساس به وقفه همانند پخش ویدئویی یا بازی های تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد. چنین برنامه های کاربردی حساس به وقفه نیازمند این می باشند که محتوای داده به سمت گره مقصد در زمان مناسب توزیع شود.
ادامه مطلب ...

جوشکاری (مکانیک): دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی: استخدام شرکت نفت

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
رشته: جوشکاری (مکانیک)
مقطع: کاردانی
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383
مواد امتحانی موجود در این بسته:
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
ادامه مطلب ...

کارشناس ارشد مهندسی شیمی: طراحی فرآیندها: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
رشته:
کارشناس ارشدمهندسی شیمی (طراحی فرایندها)
مقطع: کارشناسی ارشد
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383
مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
ادامه مطلب ...

انتخاب گره سرخوشه با استفاده از منطق فازی برای شبکه حسگر بی سیم (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: Cluster-head Election using Fuzzy Logic for Wireless Sensor Networks
عنوان فارسی مقاله: انتخاب گره سرخوشه با استفاده از منطق فازی برای شبکه های حسگر بی سیم
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، نسل جدیدی از سیستم های تعبیه شده زمان واقعی را با محاسبات محدود، منابع انرژی و حافظه نشان می دهد که در موارد کاربردی گسترده مختلف، زمانی که زیرساخت های ایجاد شبکه سنتی عملا غیرمجتمل می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب گره سرخوشه مناسب، می تواند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش داده و عمر شبکه را بالا برد. در این مقاله، روش منطق فازی برای انتخاب سرخوشه بر مبنای سه واصف – یعنی انرژی، تمرکز و مرکزیت، مطرح می شود. شبیه سازی نشان می دهد که بر مبنای پیکره بندی شبکه، افزایش قابل توجه در عمر شبکه می تواند در مقایسه با احتمال انتخاب گره ها بر مبنای سرخوشه تنها با استفاده از اطلاعات محلی، بوجود آید.

کلیدواژه: شبکه های حسگر بی سیم، سرخوشه، منطق فازی

مقدمه
با پیشرفت های اخیر در فناوری سیستم های میکرو الکترومکانیکی (MEMS)، مدارات دیجیتال با تونان کم، طرح RF (فرکانس رادیویی)، شبکه های حسگر بی سیم (WSN) به عنوان یکی از فناوری های محاسبه در حال ظهور بالقوه با نزدیک شدن به سمت احتمالات گسترده تر مد نظر قرار می گیرند. چندین کاربرد مختلف و متنوع شبکه های حسگر بی سیم (WSN) ها شامل کاربرد در گرداوری اطلاعات در محیط های آشفته و نامنظم، نظارت بر آب و هوا و اقلیم، تشخیص تهدیدهای عامل بیولوژیکی و شیمیایی، نظارت مراقبت های بهداشتی می باشد. این موارد شامل کاربرد تجهیزات مختلف همانند دوربین ها، ابزارهای صوتی، و پارامترهای فیزیکی مختلف اندازه گیری سنسور می باشد. شبکه های حسگر بی سیم (WSN) ها شامل گره های بی سیم قابل حمل، کم هزینه، با توان، حافظه و قابلیت های محاسباتی محدود می باشند. تامین انرژی گره های سنسور به عنوان یکی از محدودیت های اصلی در طراحی این نوع از شبکه می باشد. چون این امکان وجود ندارد تا باتری ها را زمانی که شبکه های حسگر بی سیم (WSN) ها بکار گرفته می شوند جایگزین کنیم، یکی از موضوعات طراحی مهم در شبکه های حسگر بی سیم (WSN) ها کاهش مصرف انرژی با استفاده از سخت افزار ذخیره کننده انرژی، سیستم های عامل و پروتکل های ارتباطی می باشد.
ادامه مطلب ...

کارشناس مدیریت دولتی: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
رشته: کارشناسمدیریت دولتی
مقطع: کارشناسی
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383
مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر با جواب

نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال اول 91-92 با جواب
نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی و تشریحی
نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال اول 90-89 با جواب تستی و تشریحی
نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال دوم 89-88
نمونه سوال طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نیمسال اول 89-88 
ادامه مطلب ...

دفترچه سوالات استخدامی مدیریت صنعتی شرکت نفت

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
ادامه مطلب ...

راه حل شبکه محلی بی سیم سیار بروکید

عنوان انگلیسی مقاله: Brocade Mobility Wireless LAN Solutions
عنوان فارسی مقاله: راه حل های شبکه محلی بی سیم سیار بروکید
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
راه حل های شبکه محلی بی سیم سیار بروکید، بهترین فناوری شبکه های بی سیم هم سطح خود را برای شرکت هایی که نیازمند ایجاد دسترسی بی سیم مقرون به صرفه با سرعت بالا، معتبر ودسترسی بی سیم امن و برنامه های کاربردی در هر جا و هر زمان می باشند، ایجاد می کند. اخیرا شرکت ها از فناوری وای فای به عنوان جایگزینی برای شبکه های کابلی، استفاده می کنند. معرفی 802. 11n این شانس را برای شرکت های ایجاد کرده تا از یک رویکرد کلی نگر برای ارتقای شبکه های خود حمایت کنند. راه حل های شبکه محلی بی سیم سیار بروکید، پشتیبانی را از 802. 11n مبتنی بر شبکه های بی سیم کرده، و می توانند به شرکت ها کمک کند تا نیازهایشان را برآورده کرده و مبنایی را برای رشد در آینده ایجاد می کنند. بروکید، محدوده گسترده ای از نقاط دسترسی 802. 11n بی سیم با سرعت بالا و عملکرد بالا را ارائه داده که خدمات صوتی بی سیم قابل اطمینان بر روی شبکه های محلی بی سیم (VoWLAN)، ویدئو و داده داخل ساختمان و همچنین در سرتاسر فضای باز ارائه می دهد.

مقدمه
شبکه محلی بی سیم سیار بروکید، قابلیت اطمینان بی نظیری را ایجاد کرده و ارتباطات بی سیمی را ایجاد می کند که به اندازه ارتباطات بی سیم مورد نظر شما قابل اطمینان می باشد. برنامه های کاربردی های قابل تطبیق به طور هوشمندی سازگار با محیط فرکانس رادیویی (RF) دینامیک بدون نظارت فناوری اطلاعات فشرده بوده، و به طور اتوماتیک به مسیریابی ترافیک در محدوده عیوب برای اطمینان از دسترسی به برنامه های کاربردی بدون وقفه می باشد. فرکانس رادیویی (FR) هوشمند به طور اتوماتیک به تطبیق اوان و کانال ها بر مبنای نیاز می پردازد، تا به حفظ ارتباطات سازگار و با کیفیت بالا بپردازد. از طریق معماری دسته بندی شده منحصر به فرد، کنترل کننده های شبکه محلی بی سیم بروکید با استفاده از تکرار اطلاعات 1: N، بکار گرفته می شوند، که به پشتیبانی از شبکه های گسترده مجازی برای تمام کاربردها می پردازد. (شکل 1 را مشاهده کنید).
ادامه مطلب ...

دفترچه سوالات استخدامی علوم ارتباطات اجتماعی شرکت نفت

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد.
رشته: کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی (روابط عمومی)
مقطع: کارشناسی
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383
مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
ادامه مطلب ...

بیت تورنت: پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر (ترجمه مقاله فناوری اطلاعات)

عنوان انگلیسی مقاله: BitTorrent: a peer-to-peer file sharing protocol
عنوان فارسی مقاله: بیت تورنت: پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 45
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
بیت تورنت، یک پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر می باشد که برای توزیع مقدار زیادی از داده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر یکی از رایج ترین ترین پروتکل ها برای انتقال فایل های بزرگ بوده، و تخمین زده شده است که تقریبا شامل 43% تا 70% تمام ترافیک های اینترنتی از فوریه سال 2009 (بسته به مکان جغرافیایی) بوده است. برنامه نویسی به نام برام کوهن این پروتکل را در آوریل 2001 طراحی کرد و اولین اجرای آن را در دوم جولای 2001 منتشر ساخت. این پروتکل هم اکنون توسط شرکت بیت تورنت کوهن جکایت می گردد. مشتریان پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر بیشماری برای انواع پلتفرم های محاسباتی وجود دارد. از ژانویه 2011، پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر دارای 100 میلیون کاربر و سهم بزرگی از پهنای باند شبکه نسبت به نت فلیکس و هلو بوده است. در بسیاری از زمان ها پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظی، به طور متوسط دارای کاربران فعال بیشتری از یوتوب و فیس بوک بوده است. (این مورد اشاره به تعداد کاربران فعال در هر لحظه داشته و کل تعداد کاربران منحصر به فرد را شامل نمی گردد).

مقدمه
پروتکل پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر برای کاهش تاثیر شبکه و سرور در ارتباط با انتشار فایل های بزرگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به جای دانلود کردن یک فایل از یک سرور مجزای مبدا، پروتکل پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر به کاربران امکان می دهد تا به طور همزمان به گروه میزبان برای دانلود و آپلود از یکدیگر، بپوندد. این پروتکل جایگزینی برای منابع مجزای قدیمی تر بوده و به عنوان تکنیک بازتاب دهنده منابع چندگانه برای توزیع اطلاعات بوده، و می تواند بر روی شبکه ها با پهنای باند کمتر کار کند بنابراین بسیاری از کامپیوترهای کوچک همانند تلفن های موبایل قادر می باشند تا به طور کارآمدی فایل ها را برای بسیاری از دریافت کنندگان منتشر کنند.
ادامه مطلب ...

معرفی سیستم کنترل حلقه بسته ارتفاع یک کوادروتور همراه با تابع تبدیل و دیاگرام بلوک

هدف از اجرای این پروژه تنظیم ارتفاع یک ربات عمود پرواز (quad rotor) با استفاده از یک سنسور التراسونیک است. در واقع سنسور آلتراسونیک نقش فیدبک را در سیستم ایفا می کند. سنسور استفاده شده در این طرح یک ماژول فرستنده گیرنده التراسونیک با نام HC-SR04 است که از آن به عنوان فیدبک در سیستم استفاده می شود. 

ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات آمادگی جسمانی 2 عملی خواهران با جواب

نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال اول 91-92 با جواب
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال اول 91-90
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال دوم 90-89
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال دوم 89-88 با جواب تستی
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال اول 89-88 با جواب تستی
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال دوم 88-87 با جواب تستی
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال اول 88-87
نمونه سوال آمادگی جسمانی 2 نیمسال دوم 87-86 
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات زبان خارجه با جواب

نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 91-90
نمونه سوال امتحانی نیمسال تابستان 90
نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم 88-87 با جواب تشریحی
نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 88-87
ادامه مطلب ...