فهرستچکیده تحقیق
فصل اول: کلیات تحقیقمقدمه
بیان مسئله
اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها
فصل دوم: (ادبیات و پیشینه تحقیق)تعریف خلاقیت
ماهیت استعداد خلاق
رابطه خلاقیت و محیط خانوادگی
مردان و زنان خلاق
روشهای پرورش خلاقیت
عوامل موثر بر خلاقیت
تمرکز به عنوان کلید خلاقیت
برای پرورش خلاقیت کنکاش مغزی بهترین خلاقیت است
محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق
عواملی که مانع خلاقیت می شوند
خلاقیت و هوش
هوش چیست
تقسیمات و طبقه بندی هوش
عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش
تحقیقات انجام شده
فصل سوم: (روش اجرای تحقیق)جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری (اعتبار آزمون)
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم: (تجزیه و تحلیل داده ها)توصیف داده ها
فصل پنجممقدمه
خلاصه تحقیق
یافته های تحقیق
پیشنهادها
محدودیتها
پرسشنامهپاسخنامه خام
منابع
ضمائم
فهرست جداولجدول 1-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 2-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 3-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 4-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 5-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه هوش
جدول 6-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه خلاقیت
فهرست نمودارهانمودار شماره 1: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه هوش
نمودار شماره 2: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه خلاقیت
نمودار شماره 3: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه هوش
نمودار شماره 4: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه خلاقیت
نمودارشماره 5: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه هوش
نمودار شماره 6: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه خلاقیت
چکیدهدر این تحقیق به بررسی رابطه هوش و خلاقیت و همچنین مقایسه بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پرداخته شده است. جامعه آماری ما در این تحقیق دانش آموزان دبیرستانی شهرستان اسلامشهر می باشد. حجم نمونه ما در این تحقیق 100 نفر می باشد که از این 100نفر پسر 50 نفر و 50 دختر می باشند. و جهت انتخاب نمونه ها از نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. در این پژوهش از آزمونهای ریون برای سنجش هوش و آزمون خلاقیت تورنس جهت شنجش خلاقیت دانش آموزان مقطع دبیرستانهای شهرستان اسلامشهر استفاده گردیده است.
در این پژوهش چهار فرضیه مطرح گردیده است.
1- بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان پسر همبستگی وجود دارد. نتایج تحیق حاضر نشان می دهد که ضریب همبستگی محاسبه شده بین بهره هشی و خلاقیت دانش آموزان پسر (43%) که در سطح (1%) می باشد، معنادار می باشد.
2- بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دختر همبستگی وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که ضریب همبستگی محاسبه شده بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دفتر (9%) که در سطح (1%) می باشد، معنادار است.
3- بین میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که t محاسبه شده میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر (575/0) در سطح (5/0) معنادار نیست، یعنی بین آنها تفاوت معناداری وجود ندارد.
4- بین میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که t محاسبه شده میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر (08/2) در سطح (5/0) معنا دار می باشد.