سیستم های تحریک استاتیک راه حل ارزشمند غلبه بر مشکلات سیستم های فرسوده و قدیمی در زمینه تحریک ژنراتور می باشند. مزایای ناشی از بهبود و توسعه سیستم های تحریک قدیمی به تحریک استاتیک فراتر از صرفه جوییهای مربوط به نگهداری سیستم است. مشخصات مطلوبی در راه اندازی موتورها توسط سیستم های تحریک ایجاد می گردد. بعلاوه راندمان بالاتری را نسبت به تحریک کننده های گردان داشته و توان کمتری را مصرف می کنند. در واقع راندمان بالا یعنی هزینه عملیات کمتر و بازگشت سرمایه گذاری اولیه سریعتر است. یک سیستم تحریک استاتیک به لحظ عملکرد شبیه تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ میدان رفتار می کند بطوریکه اگر ولتاژ ژنراتور کاهش داشته باشد جریان میدان را افزایش می دهد و بر عکس اگر ولتاژ ژنراتور افزایش داشته باش جریان میدان را کاهش می دهد. در واقع سیستم تحریک استاتیک توان میدان اصلی ژنراتور تأمین می کند در حالیکه تنظیم کننده ولتاژ، توان میدان تحریک کننده را برآورده می سازد. درسیستم تحریک استاتیک 3 مؤلفه اصلی وجود دارند: قسمت کنترل، پل یکسوساز و ترانسفورماتور قدرت که در ترکیب باهم میدان ژنراتور را برای استیابی به ولتاژ خروجی مناسب، کنترل می کنند.
فصل 1- عملکرد سیستم تحریک استاتیک
1-1- مقدمه
1-2- کنتاکتور قطع کننده میدان AC
1-3- ترانسفورماتور قدرت
1-4- راه اندازی اولیه ژنراتور
فصل 2- پل یکسو ساز قدرت
2-1- مقدمه
2-2- سیستم سه تریستوره
2-3- سیستم شش تریستوره
فصل 3- مشخصه سیستم تحریک استاتیک
3-1- پاسخ به افزایش پله ای ولتاژ
3-2- پاسخ به کاهش پله ای ولتاژ
3-3- تفاوت سیستم 6 تریستوره و 3 تریستوره
فصل 4- حفاظت های پل یکسو ساز قدرت
4-1- مقدمه
4-2- حات های گذرای اتصال کوتاه
4-3- حالت های گذرای لغزش قطب
4-4- حالتهای گذرای کوتاه مدت
فصل 5- کنترل ولتاژ
5-1- ترانسفور ماتورهای اندازه گیری
5-2- جبران سازی موازی
5-3- تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ
5-4- محدودساز کاهش فرکانس
فصل 6- راه اندازی نرم ژنراتور
6-1- مقدمه
6-2- مدارهای کنترل آتش
فصل 7- شرایط انتخاب تنظیم کننده تحریک استاتیک
7-1- انتخاب تحریک استاتیک
فصل 8- رفتار سیستم تحریک استاتیک هنگام بروز خطا
8-1- مقدمه
8-2- راه اندازی موتورها توسط ژنراتور
فصل 9- ولتاژ شفت
9-1- مقدمه
نتیجه گیری
جهت دانلود از فایل مارکت کلیک کنید