فهرست مطالبمهد کودکی را که کار آموزی می کردید معرفی کنید 1
برنامه هفتگی کلاس آمادگی 1 تا 3
معرفی مربیان و تحصیلات آنها 4
مراحل کارهای انجام شده در محل کار آموز 5
گزارش هفتگی 18
گزارش ماهانه 21
گزارش ماهانه 2 22
گزارش ماهانه 3 23
گزارش ماهانه 4 23
خلاصه آموزش ها در طی 3 ماه 24
آموزش مفاهیم ریاضی 25
آشنایی با مفاهیم علوم تجربی 26
چیستان 27
آموزش بهداشت 28
آموزش مفاهیم علوم اجتماعی 29
پیشنهاد 30
انتقاد 30
برداشت های کلی 31
نتیجه گیری 32
مهد کودکی را که کارآموزی می کردید معرفی کنید.مهد کودکی که من در آنجا مشغول به کارآموزی بودم با مساحت تقریبا 230 متر و حیاط 40 و سالن بازی 30، کلاسها آمادگی 1 15 و آمادگی 2، 15، و کلاس 3-4ساله 15 و دفتر مدیر 15 وسالن تلویزیون 30 می باشد که در گروه 3-4 ساله دارای 20 کودک که برای این کلاس بسیار زیاد می باشد. این گروه سنی طوری هستند که هر کدام در حال جنب و جوش و تحرک می باشد و فضا بسیار کوچک است و از وسایل کمک آموزشی و کتاب کمکی علاوه بر کتابهای آموزشی خودشان استفاده نمی شد- کاردستی بسیار محدود می باشد- وسایل بازی برای کودکان هم نداشتند در گروه 4-5 ساله آمادگی 1 دارای 19 کودک که کلاس بسیار کوچک طوری که ** هم جای برای رفت و آمد بین بچه ها نداشت. مدیر امکانات آموزشی بریا مربیان قرار نمی داد مثل وسایل کمک آموزشی- کتاب کار مربی- و حتی آن ها کتاب به این مهمی یعنی زبان آموزی در اختیار کودکان قرار ندادند که خزانه لغات کودکان کمی وسیعتر شود. هیچگونه وسایلی برای خلاقیت و شکوفایی کودکان مثل پازل، جورچین، و… وجود نداشت تا کمی کودکان را به فکر وادارند. در گروه 6سال آمدگی 2 با 13 کودک که به نظر من همه آن ها جای خیلی کمی داشتند و مثل دو گروه قبلی هیچگونه امکانات کمک آموزشی نداشتند وسیله بازی به غیر از لگو و خمیر هیچ چیز دیگری نداشتند.
مدیر مسئول: مدیر مسئول خانم بایگی دارای لیسانس ادبیات با 3 سال سابقه کاری می باشند که تجربه زیادی در این زمینه کسب نکرده بودند. امکانات زیادی در اختیار مربیان قرار نمی دادند تا آنها بتوانند دانشی را که کسب می کنند در اختیار کودکان قرار بدهند.
امکانات بسیار کم بود وظایف یک مدیر پیش دبستانی به شرح زیر است:1) تعیین وظایف کلیه مربیان و کارکنان
2) ترتیب دادن جلسات بحث و انتقاد دوستانه بین همکاران و مدرسه
3) ترتیب دادن جلسات خصوصی بین مدیر و مربی
4) ارزشیابی از کار مربیان
5) ایجاد کتابخانه برای مربیان و استفاده مفید از کتابخانه برای همکاران
6) توجه به مسائل شخصی و خانوادگی مربیان و تشویق و دلگرم ساختن آنان به کار و فعالیت
7) نظارت در اجرای هرچه بهتر برنامه های تنظیم شده
8) تنظیم برنامه سالانه، هفتگی- روزانه برای کار کلاسها
9) تشکیل جلسات با اولیا و مربیان و نظرخواهی از آنان در جهت بهبود کارها
10) استفاده از خلاقیت کودکان و مربیان در مرکز آموزش
11) انجام امور مالی و اداری در پشتیبانی از برنامه های آموزشی
پس اگر تحثیلات این خانم در خصوص همین زمینه بود تجربه بیشتری کسب می کرد و کودکان هم در این زمینه آسیب نمی دیدند.
ساعت کاری در مهد: ابتدا تنظیم ساعت در کودکان با در نظر گرفتن سن و سال آنان، توانایی های ذهنی کودکان و عوامل دیگر از قبیل وسایل آموزشی و روشهای آموزش و نظایر آن انجام می گیرد. به تناسب ساعتهای را برای کودکان تدارک می بینند با توجه به مدتی که کودکان را نگهداری می کنند ساعت روز را بین فعالیت های مختلف کودکان تقسیم بندی می کنند. در هر ساعت از روز فعالیت هایی را پیش بینی می کنند که وسیله مربیان به مورد اجرا گذاشته می شود معمولاً در مهد کودک سه نوع ساعت کار می توان مشاهده کرد. ولی کمیت آن ها بستگی به اداره کنندگان مهد دارد.
1- ساعاتی از روز را کودکان سرگرم فعالیت هایی هستند که این فعالیت ها به دقت قبل از ورود به کلاس از طریق مربی تهیه و تنظیم شده اند و یا راهنمایی مربی اجرا می شوند مدت این نوع فعالیت ها معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه در روز است و کودکان قدم به قدم در انجام فعالیت ها راهنمایی می شوند این نوع برنامه در کلاس های کودکان 5 و 6 ساله بیشتر اجرا می گردند و در کلاس های پائین مانند 3 و 4 سال حجم چنین برنامه هایی کم است.
2- در مهد کودک ساعاتی را که کودکان به فعالیت هایی می پردازند که درنیمی از برنامه وسیله مربی راهنمایی می شود ولی نصف فعالیت ها را کودکان به صورت آزاد اجرا می کنند و مخصوصاً سعی بر این است که کودکان از خلاقیت و ابتکار خویش در انجام کارها بهره بگیرند مدت این برنامه ها معمولاً حدود 30 الی 40 دقیقه در روز است.