مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پایان نامه بررسی اصول و کاربرد مدیریت آموزشی

پروژه بررسی اصول و کاربرد مدیریت آموزشی

مقدمه

مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است. همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد. استونر ‘stoner’ می گوید، فرآیند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است. بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد.

فلیپو ‘Flippo’ مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان به طوری که هدف ها را بتوان به طور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند. در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی، برنامه ریزی و کنترل است. اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است. موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد. مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است. مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند. صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده به طور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع، نیروها، امکانات، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد.

علی علاقه بند، مدیریت را به وجود آوردن و حفظ کردن محیطی که در آن افراد بتوانند در جهت برآوردن هدف های معینی به طور موثر و کار آمد فعالیت کنند تعریف می کند. در بیشتر تعاریف مدیریت، به انسان و کار کردن انسان ها اشاره شده است. یک تعریف مدیریت را کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروه ها برای تحقق هدف های سازمانی معرفی می کند. صاحب نظر دیگری می گوید، مدیریت یعنی هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران. عده ای نیز مدیریت را فراهم کردن محیط مناسب برای افراد می دانند.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.22 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

دانلود فایل

مقالات مشابه

تحقیق علم مدیریت
عنوان: تحقیق علم مدیریت فرمت (word) (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 57 مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع و امکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. این فایل شامل: صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد. در این فایل تحقیق علم مدیریت مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است: فهرست مطالب مقدمه 1 تعریف ...
تجربیات مدیر یک مدرسه
فهرست مطالب مقدمه 2 چند تجربه مفید درباره شیوه برخورد با دانش آموزان خاطی 3 مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی 5 اهداف اساسی و کلی مدیریت آموزشی 6 ذاتی یا اکتسابی بودن مدیریت و رهبری 7 تواناییهای مدیریت و رهبری آموزشی 8 تواناییهای بلوغی: 9 توانایی های رهبری 10 وظایف اساسی مدیریت آموزشی 11 راهکارهای موفقیت در مدیریت 13 بیان کارکردها و وظایف مدیران آموزشی 15 برنامه آموزشی وتدریس: 17 تعریف مدیریت 18 فراگرد مدیریت 19 تعریف مدیریت آموزشی 20 ضرورت مدیریت آموزشی 21 اهداف مدیریت آموزشی 22 مهارت های سه گانه مدیریت 23 کارکردهای مدیریت آموزشی 24 ویژگی ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد