مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

بررسی سیستم های کانبان

تحقیق بررسی سیستم های کانبان

  • عنوان کامل: کانبان
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات: 53

مقدمه

(تمرکز این تحقیق بر پیاده سازی سیستم تولید بموقع در کف کارگاه است. تکنیک هایی که در این سطح مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه توجه فزاینده به تکنیک های تولید ژاپنی، به خوبی مستند گردیده ونحوه کار آنها مشخص است (APICS 1985، اسکانبرگر 1982 و ماندن 1983). سیستمی که تحویل بموقع را در سطح کف کارگاه اجرا می کند. به عنوان سیستم کانبان شناخته شده و کارتهای مورد استفاده در آن، کارت های کانبان نامیده می شوند.

بنابراین به منظور ایجاد تمایز هرجا منظور سیستم مذکور بود از سیستم کانبان و هر جا منظور کارت های آن بود از عبارت کارت کانبان استفاده می شود. بحث در این تحقیق بر روی پیاده سازی JIT در کف کارگاه متمرکز بوده و به نحوه اجرای سیستم JIT در مورد تامین کنندگان خارجی نمی پردازد. پیش از تحلیل نحوه عملکرد کارت های کانبان، تفاوت میان سیستم های فشاری و کششی در کنترل تولید مورد بحث قرارگرفته و به دنبال آن سیستم تولید تکراری که کارتهای کانبان در ان به موثرترین شکل عمل می کنند، بررسی می گردد.

سیستم کانبان

سیستم کانبان در کارخانجات خودروسازی تویوتا در ژاپن، به عنوان برنامه ای برای هموار سازی جریان محصولات در طول فرآیند تولید توسعه پیدا کرد. هدف آن بهبود بهره وری سیستم و ایجاد اطمینان از درگیر شدن کارگر، و مشارکت وی در دستیابی به این بهره وری بالا می باشد. این مهم با بکارگیری ابزارهای دیداری برای مشاهده جریان محصولات در طول سیستم تولیدی، و نیز مشاهده سطوح موجودی امکان پذیر می گردید. طی گذر زمان، سیستم کانبان به عنوان ابزاری برای کنترل فعالیت تولید به منظور دستیابی به اهداف JIT و مدیریت عملیات تولید به موقع، توسعه بیشتری یافت. سیستم کانبان همچنین به عنوان یک سیستم ا طلاعاتی عمل کرده و به کنترل مقادیر تولیدی در کلیه مراحل فرآیند ساخت و مونتاژ کمک می نماید. برخلاف سیستم های کنترل فعالیت تولید در MRP که به سیستم های فشاری معروفند، به کانبان به عنوان یک سیستم کششی نگریسته می شود. پیش از بحث مفصل راجع به سیستم کانبان، تفاوت های میان سیستم های فشاری و کششی کنترل تولید به اختصار تشریح می گردد.

فهرست مطالب

کانبان

فهرست مطالب مقدمه

سیستم کانبان

خصوصیات سیستم کشی تولید:

تولید تکراری

انواع کارتهای کانبان

جریان کارتهای کانبان

جدول 1: تفاوتهای کانبان با MRP-2

روش بهینه سازی تولید فنی (OPT)

ماهیت OPT

اصول OPT

قوانین و برآورد OPT

جریان قطعات در طول خط مونتاژ

جابجایی مواد در خط تغذیه کننده

جریان کارت های در طول خط تغذیه:

جریان کارت ها در یک ایستگاه کاری

سیستم کامل کاری – کانبان برای اتوماسیون

ارتباط با فروشندگان

فرضیات ضروری برای اجرای سیستم کانبان

نتیجه گیری

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.05 مگابایت
  • شماره ثبت: 706

خرید فایل

مقالات مشابه

معرفی JIT-3739
اطلاعات فایل نویسنده: حمید مشهدی زاده دسته بندی: مدیریت قیمت: 7900 تومانفرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعدادصفحات:79 فهرست موضوع صفحه فصل اول:معرفی JIT ------------------------------------------ 5 تاریخچه وتکامل تولید بهنگام -------------------------------------------- 6 تعریف نظام بهنگام ------------------------------------------------------ 9 نظام بهنگام دریک نگاه ------------------------------------------------- 10 مبانی تولید بهنگام ----------------------------------------------------- 14 اجزای تولید بهنگام ---------------------------------------------------- 15 اهداف تولید بهنگام ---------------------------------------------------- 18 مزایاومحدودیتهای JIT ------------------------------------------------ 20 منطق اجرایJIT ------------------------------------------------------23 پیش نیازهای یک برنامه JIT --------------------------------------------26 برنامه ریزی نظام تولید بهنگام ------------------------------------------- 27 فصل دوم:اجرای برنامه JIT ------------------------------------ 36 مقدمه ------------------------------------------------------------- 37 1- ایجاد یک استراتژی اجرایی ------------------------------------------ 38 2- یک برنامه عملیاتی برای اجرا ...
مدیریت به هنگام jit-3791
اطلاعات فایل نویسنده: حمید مشهدی زاده دسته بندی: مدیریت قیمت: 8000 تومانفرمت فایل: WORD قابل ویرایش تعدادصفحات:81 فهرست موضوع صفحه فصل اول:معرفی JIT ------------------------------------------------ 5 تاریخچه وتکامل تولید بهنگام -------------------------------------------- 6 تعریف نظام بهنگام ------------------------------------------------------ 9 نظام بهنگام دریک نگاه ------------------------------------------------- 10 مبانی تولید بهنگام ------------------------------------------------------- 14 اجزای تولید بهنگام ------------------------------------------------------ 15 اهداف تولید بهنگام -------------------------------------------------------- 18 مزایاومحدودیتهای JIT --------------------------------------------------- 20 منطق اجرایJIT ---------------------------------------------------------23 پیش نیازهای یک برنامه JIT --------------------------------------------26 برنامه ریزی نظام تولید بهنگام ------------------------------------------- 27 فصل دوم:اجرای برنامه JIT ----------------------------------------- 36 مقدمه -------------------------------------------------------------------- 37 1- ایجاد یک استراتژی اجرایی ------------------------------------------ 38 2- یک برنامه عملیاتی برای اجرا ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد