مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

روشی کارا برای خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم

ترجمه مقاله روشی کارا برای خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از منطق فازی

  • عنوان انگلیسی مقاله: An Efficient Approach for Clustering in Wireless Sensor Network Using Fuzzy Logic
  • عنوان فارسی مقاله: روشی کارا برای خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از منطق فازی
  • دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
  • دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله در اینجا
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

شبکه حسگر بی سیم (WSN) از تعداد زیادی گره حسگر تشکیل شده که به یکدیگر متصل هستند تا عمل خاصی را انجام دهند. این گره ها انرژی، قدرت پردازش و حافظه محدودی دارند. به دلیل اینکه طول عمر شبکه بستگی به این گره ها دارد، منبع انرژی در گره ها بسیار مهم است. بنابراین نیاز به روش هایی برای کاهش مصرف انرژی در گره ها داریم. خوشه بندی یکی از روش ها برای کاهش مصرف انرژی است. الگوریتم های خوشه بندی بسیاری معرفی شده اند.

الگوریتم LEACH یکی از معروف ترین این الگوریتم هاست. در این مقاله، ما یک روش کارا برای خوشه بندی با استفاده از منطق فازی با ورودی های مناسب پیشنهاد می دهیم و آن را با ویژگی های خوب LEACH ترکیب می کنیم. این روش کاملاً توزیع شده است. بنابراین سرعت آن بیشتر و مصرف انرژی آن کمتر از روش های متمرکز است. همچنین روش پیشنهادی ما، ضعف های LEACH را بر طرف کرده و کاراتر از روش های موجود است.

مقدمه

در سال های اخیر با پیشرفت فناوری، از شبکه های حسگر بی سیم (WSNها) در برنامه های مختلفی استفاده شده است. WSN شامل صدها یا هزاران گره حسگر کوچک است. ایم گره ها به یکدیگر متصل شده اند تا کار یا کارهای مشخصی را انجام دهند. هر گره در WSN شامل مؤلفه هایی مثل آنتن ارتباطی، حافظه کم، مدار حسگر (حسگر دما، نور، رطوبت و...)، پردازنده ضعیف و منبع تغذیه محدود است. WSNها معمولا برای برنامه های نظارتی استفاده می شود و به محض تغییر در محیط، ایستگاه باخبر می شود. WSNها معمولاً در محیط هایی که دسترسی انسانی محدود است مثل کوه های آتشفشان یا مناطق نظامی استفاده می شوند. به دلیل ویژگی های خاص شبکه های حسگر بی سیم، چالش های متعددی در این شبکه ها وجود دارد. یکی از این چالش ها منبع انرژی محدود گره هاست. در اکثر موارد، منبع انرژی غیر قابل تعویض و غیر قابل شارژ است. بنابراین باید از روش هایی در WSNها استفاده شود که مصرف انرژی گره ها را کاهش می دهد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.34 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مشابه

ترجمه مقاله انتخاب سر خوشه با استفاده از منطق فازی دو سطحی در شبکه های حسگر بی سیم
عنوان انگلیسی مقاله: Cluster Head Selection using a Two-Level Fuzzy Logic in Wireless Sensor Networks عنوان فارسی مقاله: انتخاب سر خوشه با استفاده از منطق فازی دو سطحی در شبکه های حسگر بی سیم. دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه به دلیل محدودیت منابع در شبکه های حسگر بی سیم، افزایش طول عمر شبکه همیشه مورد توجه بوده است. یک روش مسیریابی کارا، مسیریابی سلسله مراتبی بر اساس خوشه بندی است که یافتن سر خوشه های بهینه ...
ترجمه مقاله انتخاب گره سرخوشه برای شبکه های حسگر بی سیم
عنوان انگلیسی مقاله: Cluster-head Election using Fuzzy Logic for Wireless Sensor Networks عنوان فارسی مقاله: انتخاب گره سرخوشه با استفاده از منطق فازی برای شبکه های حسگر بی سیم دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12 لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود چکیده ترجمه شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، نسل جدیدی از سیستم های تعبیه شده زمان واقعی را با محاسبات محدود، منابع انرژی و حافظه نشان می دهد که در موارد کاربردی گسترده مختلف، زمانی که زیرساخت های ایجاد شبکه سنتی عملا غیرمجتمل می باشد، ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد