مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

تعیین جنسیت و کروموزوم جنسیت گیاهی

ترجمه مقاله تعیین جنسیت و کروموزوم جنسیت گیاهی

چکیده ترجمه

سیستم های تعیین جنسیت در گیاهان چندین بار از نیاکان نر و ماده تکامل یافتند (که شامل گیاهان یک پایه با گل های نر و ماده جداگانه در یک گیاه می شود)، و سیستم های کروموزوم جنسیت چندین بار در تکامل گیاه گلده مطرح شده اند. همسو با مدل های نظری برای انتقال تکاملی از دو جنسیتی به یک پایه، ژن های چندگانه تعیین جنسیت درگیر می شوند که شامل فاکتورهای عقیمی- مذکر و عقیمی-مونث می شود. این درخواست که ترکیب مجدد بین این موقعیت ها باید نادر باشد احتمالا دلیل اصلی زاول ژنتیکی کروموزوم های Y است. نظریه های زوال کروموزوم های Y درپرتو نتایج جدید از ژن ها در کروموزوم های جنسیت مورد بررسی قرار گرفتند.

کلمات کلیدی

  • دو پایه
  • پیوند جنسیتی
  • کروموزوم های Y، Silene latifolia

مقدمه

چرا کروموزوم های جنسیتی گیاه از نوع خاص؟

کنترل ژنتیکی تعیین جنسیت در دستگاه های چند جانور، به ویژه Drosophila melanogaster، Caenorhabditis elegans و پستانداران به خوبی قابل درک هستند. در گیاهان، درک سیستم تعیین جنسیت و درک چگونگی تکامل جنس ها به طور جداگانه، بسیار نزدیک هستند و ایده های نظری فعلی درباره این موضوع نیز تکامل کروموزوم های جنسیتی را روشن می سازند. آنژیو اسپرم ها برای مطالعات تجربی تکامل کروموزوم های جنسیتی نیز از نوع خاصی هستند، زیرا احتمالا جنس های جداگانه را مکرراً و نسبتا جدید کامل کردند. گیاهان دیگر به ویژه Bryophytes (Okada et al. 2001 را ببینید) نیز کروموزوم های جالب توجهی دارند که به طور جداگانه کامل می شوند.

در بسیاری از گونه های گیاهانی که از طریق جنسی مجددا تولید شدند (و برخی جانوران) تمام آنها لزوما در شرایط جنسیتی یکسان هستند. بسیاری از این گونه های ‘جنسی مونومورفیک’ هم مذکر هستند و هم مونث. اصطلاح ‘هم جنسیتی’ (Lloyd 1984) زمانی استفاده می شود که یک گیاه کار هر دو جنس را انجام دهد، چه در هر گل باشد (دو جنسیتی) چه در گل های نر و ماده جداگانه باشد (یک پایه).

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.23 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مشابه

تغییر جنسیت در ایران-4650
اطلاعات فایل نویسنده: محسن صادقی دسته بندی: حقوق قیمت: 20000 تومانتغییر جنسیت در ایران قالب: Word تعداد صفحات: 148 فصل اول تغییر جنسیت تاریخچه در قانون در فقه از منظر فقه نظریه ی ممنوعیت مطلق نظریه ی مشروعیت مشروط وضعیت کشورهای جهان از نظر تصویب قوانین وضعیت شناسایی جنسیت جدید آثار و احکام فقهی و حقوقی مترتب بر تغییر جنسیت پیشینه فقهی تغییر جنسیت مفهوم تغییر جنسیت مراحل تغییر جنسیت گونه های تغییر جنسیت قلمرو صدق تغییر جنسیت اثر تغییر جنسیت بر قرارداد وصف یا شرط بودن جنسیت تغییر جنسیت و اثر آن بر نکاح اساسی بودن جنسیت نظریه ...
ترجمه مقاله تاثیرآمینو اسید بر روی ژن و ژنوم
عنوان انگلیسی مقاله: Effect of Amino Acids on Gene And Genetic code عنوان فارسی مقاله: تاثیرآمینو اسید بر روی ژن و ژنوم دسته: پزشکی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه دو گروه از امینو اسید ویژگی های جالبی را به اشتراک می گذارند: که عبارتند از گروه کاهشی که به عنوان اولین امینو اسید بوده که در کدهای ژنتیکی ترکیب می شوند، در حالی که گروه های متراکم، بعد ها در این کد وارد شدند. بنابراین به نظر می رسد که تمام ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد