مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

ترجمه مقاله اثرات ایندول بوتیریک اسید بر ریشه زایی کرومولانا ادوروتا

ترجمه مقاله اثرات ایندول بوتیریک اسید بر ریشه زایی کرومولانا ادوروتا

  • عنوان انگلیسی مقاله: The effects of Indole Butyric Acid (IBA) on rooting of chromolaena odorata
  • عنوان فارسی مقاله: اثرات ایندول بوتیریک اسید بر ریشه زایی کرومولانا ادوروتا آر.او. آنیاسی.
  • طبقه بندی موضوعی: زیست شناسی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه: 9
  • دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله

چکیده ترجمه

این مطالعه شامل تحقیق اثر بستر ریشه زایی بعلاوه هورمون ایندول بوتیریک اسید در توسعه ریشه قلمه ساقه از کرومولانا ادوروتا است. قلمه ساقه C. odorata تیمار شده با مقادیر مساوی از هورمونIBA (7/0 %) در 1 کیلوگرم از ورمیکولیت، پرلیت، خاک مخصوص کاشت، ماسه و مخلوط مساوی از تمام بسترهای کشت پرورش داده شدند.

مجموعه با اندازه مساوی با آب و کود آلی تحت تیمار قرار گرفتند. تیمار شاهد با مخلوطی از بسترهای ریشه زایی مختلف بدون IBAتهیه شد. داده های توسعه شاخساره برای مدت 6هفته یادداشت شدند و طول ریشه در روز برداشت اندازه گیری شد. پارامترهای اندازه گیری شده از نظر آماری آماری با استفاده از ANOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که طول ریشه و ساقه در سطح 0.05 در تمام بسترهای ریشه زایی معنی دار بود و بیشترین درصد توسعه به ترتیب (49 و 51 ٪) برای ریشه و ساقه بود که در بسترهای ریشه زایی که مقادیر مساوی از هر یک از ترکیبات را داشتند (به عنوان مثال ترکیبات مخلوط شده) مشاهده شد.

در میان بسترهای کشت، سرعت جوانه زنی به ترتیب 100، 70، 60، 50 و 40 درصد برای ترکیب مخلوط، ماسه، خاک مخصوص کاشت و ورمیکولیت، پرلیت و شاهد بود. بخش های مختلف ساقه بالغ آزمایش شده با هورمون IBA در نمو ریشه و ساقه آنها معنی دار نبود و اگر چه ساقه های قلمه های پایینی تمایل به بلوغ سریع تر از قلمه های بخش بالایی داشتند. این بنابراین بدان معنی است که تکثیر C. odorata توسط قلمه های ساقه را می توان به طور بهینه از طریق ترکیبی از 0.7 ٪ IBA در مجموعه ای از بسترهای مختلف ریشه زایی به دست آورد.

کلیدواژگان

  • کرومولانا ادوروتا
  • ایندول بوتیریک اسید
  • تشکیل ریشه
  • بسترهای ریشه زایی

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.46 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مشابه

پروژه اثر غلظت‌های مختلف اکسین بر روی ریشه‌زایی قلمه‌های نیمه خشبی نارنج و نارنج سه برگ
چکیده نارنج (Citrus aurantim L.) و نارنج سه برگ (Poncirus trifoliate L. Raf.) بعنوان پایه برای مرکبات استفاده می‌شوند. در این پژوهش اثر دو اکسین (نفتالین استیک اسید و ایندول بوتریک اسید) در 4 غلظت (صفر، 2000، 3000 و 4000 میلی‌گرم در لیتر) بصورت فاکتوریل در 3 تکرار در شرایط گلدانی مورد بررسی قرار گرف دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت تعداد مشاهده: 362 مشاهده فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 96 حجم فایل: 999 کیلوبایت چکیده نارنج (Citrus aurantim L.) و نارنج سه برگ (Poncirus trifoliate L. Raf.) بعنوان پایه برای مرکبات ...
ترجمه مقاله تنظیم رونوشتی گونه اکسیژن واکنشی
عنوان انگلیسی مقاله: Transcriptional Regulation of ROS Controls Transition from Proliferation to Differentiation in the Root عنوان فارسی مقاله: تنظیم رونوشتی گونه اکسیژن واکنشی، گذر از تکثیر به تفکیک در ریشه را کنترل می کند. دسته: زیست شناسی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله چکیده ترجمه توازن و تعادل بین تفکیک و تکثیر سلولی از جنبه های مهم ارگانیسم های چند سلولی می باشد. ما با استفاده از داده های بیان ریشۀ آرابیدوپسیس عامل رونویسی UPBEAT1(UPB1) را شناسایی کردیم که این توازن وتعادل را تنظیم می کند. ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد