مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

نجات بخشی در ادیان

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
به موجب احادیث وارده از ناحیه پیامبر اکرم، صلى الله علیه وآله، و ائمه معصومین، علیهم السلام، مندرج در مصادر حدیثى و کتب اختصاصى پیرامون حضرت بقیه الله مهدى منتظر، عجل الله تعالى فرجه، یکى از ویژگیهاى قیام جهانى آن حضرت رویارویى و جنگ با کفار و مشرکین و مفسدین فى الارض است با سلاحهاى جنگى عصر پیغمبر (از جمله ذوالفقار یعنى شمشیر پیغمبر) و دیگر وسائل از این قبیل که جهت آگاهى تفصیلى خوانندگان محترم را به مصادر مربوطه ارجاع مى دهیم.  

امام باقر، علیه السلام، در این زمینه مى فرماید:

... و اما شبهه من جده المصطفى، صلى الله علیه وآله، فخروجه بالسیف و قتله اعداء رسوله، صلى الله علیه وآله، و الجبارین و الطواغیت و انه ینصر بالسیف و الرعب و انه لا ترد له رایه.

مهدى از این جهت با جدش محمد مصطفى، صلى الله علیه وآله، شباهت دارد که با شمشیر قیام مى کند و دشمنان خدا و رسولش و زورگویان و طاغوتیان را به قتل مى رساند و با شمشیر و ایجاد رعب و وحشت نصرت مى یابد و یارى مى شود و هیچ یک از پرچمهایش شکست خورده بر نخواهد گشت. همچنین امام صادق، علیه السلام، در پاسخ ابو خدیجه که از ایشان درمورد حضرت قائم سؤال کرده بود، فرمودند:

کلنا قائم بامر الله واحد بعد احد حتى یجى ء صاحب السیف فاذا جاء صاحب السیف جاء بامر غیر الذى کان.

همه ما یکى پس از دیگرى قائم به امر خدا هستیم تا زمانى که صاحب شمشیر بیاید; پس آنگاه که صاحب شمشیر آمد برنامه و دستورى غیر از آنچه بوده به اجرا درمى آورد. گویا مراد حضرت از این عبارت آن باشد که پدرانش مامور به تقیه و مدارا بودند و او مامور به جهاد و براندازى ظلم و زور.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد