مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

آنالیز اسوات فازی اصلاح شده (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: SWOT Analysis using of Modified Fuzzy QFD – A Case Study for Strategy Formulation in Petrokaran Film Factory
عنوان فارسی مقاله: آنالیز اسوات با استفاده از QFD فازی اصلاح شده- بررسی موردی برای تدوین استراتژی در مرکز تولید فیلم پتروکاران.
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
_______________________________________
چکیده
استراتژی یک برنامه جامعی است که راهکارهای اصلی ارگانها را تعیین می کند و روشهای مناسب برای اختصاص منابع در جهت کمک به ارگان ها برای دستیابی به اهداف بلند مدتشان، پیشنهاد می کند. تغییرات محیطی و رقابت و نقطه نظرات مشتریان، مدیران به داشتن برنامه ای استراتژی متقاعد کرده است. در برنامه ی بررسی استراتژِیکی سوات، روشی موثر وجود دارد که می تواند برای بررسی نقاط ضعف و قدرت ارگانها و فرصت ها و تهدیدات خارج از ارگانها مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه این روش بسیار کارآمد است ولی در کاربرد آن مشکلاتی وجود دارد. برای مثال هیچ ابزاری برای تعیین اهمیت عوامل وجود ندارد و به احتمال زیاد این تعیین توسط انتخابات شخصی صورت می گیرد. در این مقاله میزان نقطه قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدات توسط آرایش تابع کیفیت فازی محاسبه می شوند و استراتژی های مناسب برای سازمانها توسط HOQ یا خانه کیفیت، به دست می آیند. بنابراین، نیازهای مشتریان برای طراحان استراتژیک در این رویکرد رابطه میان نیازهای مشتریان و روابطی در بالای HOQ اهمیت دارند که به طور عددی محاسبه می شوند ودارای اثری بر فاکتورهای خارجی و داخلی سازمان هستند. به خاطر تصمیمات نامشخص در ایجاد عوامل، در نتیجه محاسبات در یک محیط فازی اتجام می گردد. در انتها، این راهکار در شرکت پتروکاران به عنوان مورد مطالعه عددی به کار برده می شود.

کلیدواژه: مدیریت استرانژیک، آنالیز اسوات، گسترش کارکرد کیفیت، نیازهای مشتری، مجموعه فازی

مقدمه
جهان امروزی با رقابت متراکمی پیچیده شده است. نیاز های مشتریان همیشه در حال تغییر است و مدیران توجه ویژه ای به برنامه های بلند مدت دارند. تغییر ماموریت و ویرایش استراتژی های جدید، بخشی از مسئولیتهای مدیران می باشند. مدیریت استراتژیک می تواند به عنوان مجموعه ای از تصمیمات و فعالیتهایی تلقی شود که توسط مدیریت شغلی در مذاکره با تمامی سطوح درون سازمانی برای تعیین فعالیتهای بلند مدت سازمانی انجام می شوند. فرایند مدیریت استراتژیک شامل سه مرحله می باشد: شکل گیری استراتژی، اجرای استراتژی و ارزیابی استراتژی می باشد. بررسی سوات ابزاری مهم برای شکلگیری و توسعه استراتژی می باشد. بررسی سوات مبتنی بر تراکم عوامل داخلی (قدرت و ضعف) و عوامل خارجی (فرصت و تهدیدات) برای سازگاری استراتژی ها است. پس از شناسایی این عوامل، استراتژی ها یی توسعه میابند که ممکن است بر اساس قدرت و حذف ضعف ها و بهره برداری از فرصتها و مقابله با تهدیدات ساخته شده باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد