مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Doc یا Docx)

در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می کنند قرآن، خود را به نام های «لوح حفاظت شده«،»اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان می خواند پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شده است این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.
ادامه مطلب ...

اکسایش گلیکول میتوکندری در رابطه با تنفس نوری در گیاهان بلند

عنوان انگلیسی مقاله: Mitochondrial glycolate oxidation contributes to photorespiration in higher plants
عنوان فارسی مقاله: اکسایش گلیکولات میتوکندری در رابطه با تنفس نوری در گیاهان بلند
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
_______________________________________
چکیده
اکسایش گلیکولات در گلیوکسیل، مرحله واکنشی مهمی در تنفس نوری می باشد. گیاهان زمینی و خزه سبز کاروفیسین، گلیکولات موجود در پراکسیزوم را با استفاده از اکسیژن به عنوان عامل مشترک با اکسیژن ترکیب می کنند، در حالیکه خزه سبز کاروفیسین از دی هیدروناژ گلیکولات میتوکندری (GDH) به همراه عوامل مشترک آلی استفاده می کند. تحلیل های قبلی وجود GDH را در میتوکندری آرابیدوپسیس تالیانا نشان دادند (AtGDH). در این بررسی، سهم AtGDH در تنفس نوری مشخص شده است. هر دو فعالیت GDH میتوکندری و فراوانی RNA تحت شرایط رشد تنفس نوری تنظیم شده اند. آزمایش ها نشان دادند که اکسایش گلیکولات در استخراج های میتوکندری برای انتشار CO2 ترکیب می شود. این اثر می تواند با افزودن فاکتورهای موثر در بیماری برای آمینوترانسفراز تقویت یابد ولی با افزودن گلیسین جلوگیری می شود. رشته های الحاقی T-DNA برای AtGDH، کاهش چشمگیری را در فعالیت GDH میتوکندری و انتشار CO2 از گلیکولات نشان می دهند. بعلاوه، تنفس نوری در این رشته های جهش یافته در مقایسه با نوع مونه وحشی کاهش می یابد که با تعیین شکافت CO2 و نسبت گلیسین/سرین تحت شرایط رشد تنفس نوری پخش می شود. داده ها نشان می دهند که اکسایش گلیکولات میتوکندری سهمی در تنفس نوری در گیاهان بلند دارد. این مورد نشان دهنده حفظ تنفس نوری کلروفیسین در استرپتوفیت، با وجود تکامل پراکسیسم نوع برگی می باشد.

کلیدواژگان: دی هیدروناژ گلیکولات، تنفس نوری، تکامل گیاه، استرپتوفیت

مقدمه
گیاهان زمینی، گروه مونوفیلیتی (تک ریشه ای) می باشند که از خزه های سبز بیرون می آیند. نزدیک ترین نسبت ها در گیاهان زمینی باقی مانده در خزه سبز کلروفیسین یافت می شوند. هر دو گونه اغلب تحت عبارت استرپتوفیت براساس هر دو شواهد مولکولی و یاخته شناسی رده بندی می شوند. یک ویژگی مهم مشترک بین استرپتوفیت ها وجود پراکسیسم نوع برگی حاوی GO به عنوان آنزیم کلیدی می باشد. گلیکولات زیرلایه ای در گیاه و کلروپلاست های جلبکی حاصل از فوسفوگلیکولات تولید می شود، یعنی خودش محصول اصلی فعالیت اکسیژن زنی ribulose 1,5-bisphosphat carboxylase/oxygenase می باشد.
ادامه مطلب ...

تحقیق درس ژنتیک: اپرون

عنوان انگلیسی مقاله: The Operon
عنوان فارسی مقاله: اپرون
طبقه بندی: ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
اشریشیا کُلی (E. coli) در درون سلول های کوچک خود حاوی تمام اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای فرایند، متابولیسم، رشد و بازتولید می باشد. آن می تواند به سنتز تمام ملکول های مورد نیاز ارگانیکی خود از گلوکز گرفته تا یون های غیرآلی بپردازد.
بسیاری از ژن ها در اشتریشیا کُلی (E. coli) با حداکثر توان خود فعالیت می کنند یعنی اینکه آن ها همیشه فعال می باشند و ژن های دیگر زمانی فعال می شوند که مورد نیاز سلول ها باشند به این ترتیب ظاهر آن ها می بایست کنترل شده باشد.

دو نمونه
- اگر آمینو اسید تریپتوفان (Trp) به مواد مورد کشت اضافه شود باکتری ها فورا تولید 5 آنزیمی که قبلا برای ترکیب Trp و عناصر میانجی در طی تنفس گلوکز به کار می رفتند متوقف می کند. در چنین مواردی حضور فعالیت های انزیمی منجر به کاهش ساخت آنزیم ها می گردند.
- بالعکس، اضافه کردن لایه جدید به مواد کشت شده موجب تحریک شکل گیری آنزیم جدید برای متابولیزه کردن آن لایه ها خواهد شد. اگر ما مجموعه ای از باکتری های کشت شده را که از گلوکز تغذیه می کنند برداریم و تعدادی از سلول ها را به لاکتوز اضافه کنیم، مجموعه ای از توالی اتفاق می افتد.
- در ابتدا سلول ها ساکن می شوند. آن ها موجب متابولیزه شدن لاکتوز نمی گردند و فعالیت های متابولیکی دیگر کاهش یافته و تقسیم سلولی متوقف می گردد.
- به هر حال به زودی کشت باکتری با مصرف سریع لاکتوز شروع می شود. در این صورت چه اتفاقاتی می افتد؟ در فاصله زمانی که وقفه ایجاد می شود، سلول ها شروع به تولید 3 آنزیم می کنند که قبلا آن ها را تولید نمی کردند.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه استاندارد رضا یتمندی زناشویی «انریچ»

عنوان پرسشنامه: استاندارد رضا مندی زناشویی «انریچ»

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Docx یا Doc)

طبقه بندی: روانشناسی

برای بررسی رضایت زناشویی، پرسشنامه انریچ استفاده گردید. این پرسشنامه به عنوان یک ابزار معتبر در تحقیقات متعددی برای سنجش رضایت زناشویی مورد استفاده قرار گرفته است. هدف این پرسشنامه تعیین حیطه های کاری و نقاط قوت روابط زناشویی بوده است پرسشنامه «انریچ» شکل 115 سؤالی و نیز 125 سؤالی وجود دارد که برای ارزیابی زمینه های بالقوه مشکل زا یا شناسایی زمینه های قوت و پرباری رابطه زناشویی به کارمی رود همچنین از این پرسشنامه برای تشخیص زوج هایی استفاده می شود که نیاز به مشاوره و تقویت رابطه خود دارند در ایران فرم کوتاه آزمون با 47 پرسش مورد هنجاریابی قرار گرفت در مطالعه فعلی از نسخه 47 سؤالی آن استفاده شده است. محققان با دسته بندی پرسش های مرتبط، 47 پرسش فوق را به 9 مؤلفه شامل: موضوعات شخصیتی، ارتباط دوتایی، حل تعارض، مدیریت مالی، فعالیت های اوقات فراغت، رابطه جنسی، فرزندپروری، ارتباط با اقوام و دوستان و جهت گیری مذهبی تفکیک کرده اند. که هر یک از این مؤلفه ها بعد خاصی از رضایت زناشویی را اندازه می گیرند Olson و همکاران ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه را 92/0 و سلیمانیان و نوابی نژاد 95/0 گزارش کرده اند. پرسش های این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت پنج تایی از 1 تا 5 کدگذاری شدند. در ضمن برخی از پرسش ها به صورت معکوس نمره گذاری شدند. در پرسشنامه رضایت زناشویی Enrich، پاسخ به سؤالات به صورت طیف لیکرت 5 درجه ای از 5=کاملاً موافق تا 1=کاملاً مخالف بوده، کمترین نمره 47 و بیشترین نمره 235 است وافرادی که نمرات آنها زیر 150 است دارای میزانی از ناسازگاری زناشویی هستند. روایی و اعتبار این پرسشنامه در پژوهشی توسط سلیمانیان برآورد گردید.
ادامه مطلب ...

پروپوزال ارتباط بین کتاب کمک آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموز

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Docx یا Doc)

طبقه بندی: علوم تربیتی

کتاب به عنوان یک عنصر فرهنگی در همه حال مورد توجه ملل در اعصار مختلف بوده است این شاخص فرهنگی با نفوذ خود ضمن انتقال دانش به مخاطب، بینش او را نسبت به محیط اطراف و دنیای پیرامون خود تغییر داده و روح تازه ای به خواننده خود می دهد، دریچه ای که هر انسانی را با افکار و اندیشه دیگران آشنا کرده، به آدمی بصیرت می دهد تا شعاع دید خود را گسترش داده و او را در همه حال با خود همراه می کند. اگرچه امروزه در نظام آموزشی کشور، کتاب های درسی از جایگاه خاصی برخوردارند، ولی برای بهبود سطح دانش و آگاهی دانش آموزان، لازم است در آموزش، از کتاب های مناسب کمک آموزشی همخوان با کتاب های درسی استفاده شودنظام آموزشی وظیفه دارد محتوای برنامه درسی و نیازهای یادگیرنده را در نظر بگیرد لذا آن نظام های آموزشی که به نیازهای متفاوت یادگیرندگان بیشتر توجه می کنند، توسعه بیشتری یافته و به سمت فردی شدن آموزش ها نیز پیش می روند. بر همین اساس، هرچه نظام آموزشی قوی تر شود کتاب های کمک آموزشی بیشتری نیز منتشر خواهد شد.

این در حالی است که تولید و و بهره گیری از کتاب های درسی درکشورهای مختلف جهان به دو شیوه متمرکز و غیرمتمرکز انجام می شود و امروزه، اکثر کشورها به سمت کاهش تمرکز در برنامه درسی روی آورده اند و می کوشند کتاب های کمک آموزشی را به نیازهای یادگیرنده نزدیک کنند. در برنامه درسی متمرکز به نیازهای فردی، اقتضائات محلی، نزدیک شدن یادگیری به زندگی فردی دانش آموزان و محیط یادگیری آنها توجه چندانی نمی شود. در برخی از متون، از نظام آموزشی دانش آموز مدار یا برنامه مدار نام برده می شود که در واقع می توان نظام آموزشی دانش آموز مدار را غیر متمرکز و برنامه مدار را متمرکز به شمار آورد.
ادامه مطلب ...

پروپوزال رابطه مولفه هوش هیجانی و فرار دختران

عنوان پروپوزال: رابطه مولفه های هوش هیجانی و فرار دختران (پایان نامه کارشناسی ارشد)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

طبقه بندی: روانشناسی و علوم اجتماعی

فرار دختران
فرار از عمده ترین مقولاتی است که توسط روان شناسان، جامعه شناسان، درمانگران، روان پزشکان و مربیان تربیتی مورد توجه قرار گرفته است. فرار عبارت است از غیبت از خانه به مدت حداقل یک شب و بدون رضایت والدین یا سرپرست قانونی فرد (دی من1، 2000). شارلین2 و مور-باراک3 (1992) فرار را نیز به معنی دورشدن به مدت 24 ساعت یا بیشتر می دانند که بدون اطلاع والدین یا بر خلاف میل آن ها صورت گیرد. پژوهش های متعددی در ارتباط با فرار از خانه صورت گرفته است. با این حال بیشتر آن ها بر عوامل خانوادگی، اجتماعی و زمینه ای متمرکز شده اند و نقش خود فرد و به طور خاص ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی وی در تبیین رفتار فرار از خانه، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش های انجام شده در سایر کشورها نیز جهت گیری مشابهی داشته اند. بلود4 (1980) اذعان می کند که لازم است در موردشخصیت خود افراد فراری اطلاعات بیشتری کسب شود. هیجان ها بخشی از شخصیت انسان هاست و بخش اعظمی از زندگی ما را در بر می گیرند. حضور مستقیم و غیر مستقیم هیجان ها را می توان در تارک قله های استدلال، عقلانیت و برهان های عقلانی مشاهده کرد. بی اعتنایی نسبت به هیجان ها، عدم مدیریت آن ها و مسامحه و غفلت در بیان آن ها می تواند هزینه های گزافی را برای انسان به دنبال داشته باشد.
ادامه مطلب ...

بررسی اثرات تجدید ارزیابی و نحوه عمل و کاربرد آن در شرکتهای تولیدی و صنعتی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست
مقدمه
اهداف صورتهای مالی و اطلاعات حسابداری
اهداف گزارشگری مالی
تاریخچه حسابداری برای ارزشهای جاری
پول، ابزار اندازه گیری و سنجش
تاریخچه حسابداری ارزشهای جاری
تاریخچه حسابداری تغییر قیمتها در انگلستان
حسابداری تغییر سطح قیمتها در ایالات متحده امریکا
حسابداری تغییر قیمتها در استرالیا و کانادا
هدفهای حسابداری در بکارگیری شیوه ها و تدابیر جایگزین
تدابیر حسابداری
سود، تعریف و مفاهیم
سود حسابداری
تاریخچه و مفهوم اقتصادی سود
سود لذت روحی
مفهوم حفظ یا نگهداشت سرمایه
انواع مفاهیم نگهداشت سرمایه
مفهوم نگهداشت سرمایه فیزیکی
رابطه نگهداشت سرمایهو بازده سرمایه و برگشت سرمایه
حسابداری قیمتهای تاریخی تعدیل شده با استفاده از شاخص عمومی قیمتها (HC/CD)
تجزیه و تحلیل روشها و تدابیر حسابداری در شرایط تورمی
اقلام پولی و اقلام غیرپولی
تعدیل و ارائه مجدد بر حسب واحد پول ثابت
قیمت گذاری مستقیم
اقلام پولی و سود یا زیان قدرت خرید
طبقه بندی اقلام پولی و غیر پولی
حسابداری به ارزش طلا (Gold Value Accounting)
حسابداری تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (Revaluation of Accounting)
تجدید ارزیابی دارایی های، تعریف، اهداف
تفاوت در نرخ بازده سرمایه گذاری و نرخ بازده فعالیت
دارایی های قابل تجدید ارزیابی
ارزیابیان و ویژگیهای آنان:
نحوه قیمت گذاری در تجدید ارزیابی دارایی ها
چگونگی محاسبه و ثبت مازاد تجدید ارزیابی
استهلاک، فروش و کنارگذاری دارایی های تجدید ارزیابی شده
تجدید ارزیابی مجدد
ارزیابی تدابیر حسابداری و تجزیه و تحلیل تطبیقی
حسابداری قدرت خردی جاری (Current Purchasing Power)
روش مورد عمل
سود یا زیان اقلام پولی- در عمل
سود یا زیان اقلام پولی- از نقطه نظر تئوری
مشکلات نظام حسابداری قدرت خرید جاری
ماهیت صورت مکمل
حسابداری بهای تمم شده جاری بر اساس گزارش آقای سندیلند
مفاهیم بنیادی
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله کلید زنی تغییر بار حامل کمکی برای تلمتری اطلاعات معکوس

مقاله کارشناسی ارشد برق

فایل دانلودی دارای این مواد است

1) اصل مقاله لاتین 4 صفحه

2) متن ورد ترجمه شده به صورت کاملا تخصصی 7 صفحه

چکیده
این مقاله روش جدیدی برای تلمتری اطلاعات بوسیله ابزارهای کاشتنی پزشکی به دنیای خارج را معرفی می کند (همچنین با عنوان تلمتری اطلاعات معکوس معروف است). در روش پیشنهاد شده، همزمان با انتقال توان (و شاید هم اطلاعات) با استفاده از یک حامل اصلی به ایمپلانت، حامل دومی نیز از طریق همان لینک به ایمپلانت فرستاده می شود. حامل دوم که دارای فرکانس بالاتر و دامنه کوچکتر است، بوسیله کلیدزنی تغییر بار برای تلمتری اطلاعات معکوس پیشبینی شده است. در این فرایند، لینک بیسیم (وایرلس) بوسیله دو فرکانس تشدید با استفاده از پیچک های مارپیج چاپی با تزویج نزدیک بهم و شبکه های تطبیق LC، دریافت می شود. فرکانس های حامل های اصلی و کمکی، به ترتیب 1 مگاهرتز و 10 مگاهرتز با پیک دامنه 5 ولت و 1 ولت است. همزمان با قابلیت تامین پیوسته توان های تنظیم نشده بار مقاومتی 100 اهمی با بیشینه توان 80 میلی وات با پیک ولتاژ 4 ولت لینک، تلمتری اطلاعات با میزان 100 کیلوبایت بر ثانیه، بطور موفق در جهت معکوس مورد آزمون قرار می گیرد.
ادامه مطلب ...

مقاله کنفرانس بررسی تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Doc یا Docx)

چکیده
مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و ... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را می طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم می شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم می سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال های اخیر به طور عمده در بخش مالیات های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از سیستم های مطرح طی دو دهه اخیر، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات های موجود نیز یکی از بهترین روش های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات بر ارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت ها برای تأمین این هزینه ها در جهان امروز مالیات بر ارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات بر ارزش افزوده است.
ادامه مطلب ...

پایان نامه بررسی تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Doc یا Docx)

چکیده
مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و ... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را می طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم می شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم می سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال های اخیر به طور عمده در بخش مالیات های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از سیستم های مطرح طی دو دهه اخیر، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات های موجود نیز یکی از بهترین روش های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات بر ارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت ها برای تأمین این هزینه ها در جهان امروز مالیات بر ارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات بر ارزش افزوده است. رهایی از درآمدهای پر نوسان و غیر قابل اطمینان حاصل از فروش نفت خام و تامین مالی بودجه دولت از طریق درآمدهای مالیاتی یکی از اهداف کلیدی نظام مالیاتی کشور می باشد. نگاهی گذرا به عملکرد نظام مالیاتی کشور طی سالهای گذشته نشان می دهد با وجود اقدامات مهم صورت گرفته در طول برنامه های اول تا چهارم توسعه اقتصادی؛ اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام مالیاتی در ابعاد مختلف نظیر اصلاح قوانین و مقررات مالیاتها، اصلاح نرخها و معافیتهای مالیاتی و ... هنوز نظام مالیاتی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان وضعیت نامناسبی دارد. یکی از اساسی ترین مشکلات نظام مالیاتی کشور، فقدانِ پیش بینی های علمی درآمدهای مالیاتی است.
ادامه مطلب ...

پایان نامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Docx یا Doc)

طبقه بندی: علوم روانشناسی

افسردگی معلمان
در زبان روزمره اصطلاح افسرده به یک حالت احساسی و واکنشی به یک واقعیت و سبک رفتار مختص فرد به کار می رود.

احساس افسردگی باور معمول به عنوان اندوه شناخته می شود و امکان دارد بعد از منازعه با یک دوست عدم رضایت و احساس حقارت از انجام یک شغل حادث گردد همچنین بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجودداشته باشد. و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و خطری است که انسان را مرتباً تهدید می کند.

در قرن حاضر دگرگونی هایی در شیوه زندگی و روابط اجتماعی به وجود آمده و این تلاش برای صنعتی شدن و هم چنین گسترش شهرنشینی بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسیاری از بیماری های روانی در کشور های پیشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است که یکی از شایعترین آنها همان افسردگی است که در بالا به آن اشاره شد.

فرد را از لحاظ جسمانی و روانی آشفته می سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشکان و روانشناسان و دیگر متخصص می گردد. و چون بشر امروزی در دیگر مسائل و مشکلات روزمره از قبیل فرزندان مسکن شغل مناسب درآمد کافی روابط خانوادگی و ... می باشد. (مهریار و امیر هوشنگ، 1373)

فرد فرصت کافی برای حل مشکل خویش نداشته و مدام در حال تلاش و تکاپو برای به دست آوردن ثروت و مسکن و تامین احتیاجات خانواده است و فرصت کافی برای تفریح و رسیدگی به فرزندان و روابط صمیمانه ندارد و همین باعث می شود فرد انرژی خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصیل شغل و بطور کلی زندگی و آینده از دست بدهد و باعث گوشه گیری تنهایی و غم و اندوه و در نهایت افسردگی بشود.

فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
اهداف تحقیق
فایده و اهمیت تحقیق
بیان مساله
موضوع تحقیق
فرضیه تحقیق
تعریف مفاهیم و واژه ها
تعریف عملیاتی اضطراب
تعریف عملیاتی افسردگی
فصل دوم پیشینه تحقیق
تاریخچه اضطراب
تاریخچه افسرد گی
تعاریف و نظریه های اضطراب
ادامه مطلب ...

پروپوزال بررسی تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Doc یا Docx)

مخارج روزافزون دولتها برای انجام وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش اشتغال و ... منابع درآمدی گوناگون و در عین حال باثباتی را می طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم می شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی برای دولتها فراهم می سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال های اخیر به طور عمده در بخش مالیات های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از سیستم های مطرح طی دو دهه اخیر، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات های موجود نیز یکی از بهترین روش های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات بر ارزش افزوده بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت ها برای تأمین این هزینه ها در جهان امروز مالیات بر ارزش افزوده است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است.. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت اقتصادی است که نصیب دولت می گردد. مالیات بر ارزش افزوده (Vat) نوعی مالیات چند مرحله ای است که در مراحل مختلف زنجیره تولید توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده و یا خدمات ارائه شده اخذ می گردد ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات تولید توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می یابد تا در نهایت توسط مصرف کننده نهایی پرداخت گردد. این مالیات در واقع نوعی مالیات غیرمستقیم بر مصرف است که به صورت غیرانباشته به کلیه مراحل تولید و توزیع خصوصی کالا و خدمات تعلق می گیرد و خرید کالا و خدمات واسطه ای را از پرداخت مالیات معاف می کند.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه مقیاس بلوغ عاطفی

عنوان پرسشنامه: پرسشنامه مقیاس بلوغ عاطفی (EMS)
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
مقیاس بلوغ عاطفی

از دکتر یاشویرینگ و دکتر ماهیش بهارگاوا جمع آوری شده است. این پرسشنامه شامل 48 سؤال است که 10 سؤال اول آن معیار عدم ثبات عاطفی 10 سؤال دوم معیار بازگشت عاطفی و 10 سؤال سوم معیار ناسازگاری اجتماعی و 10 سؤال چهارم فروپاشی شخصیت و 8 سؤال آخر فقدان استقلال را می سنجد که به توضیح مختصر هر یک از آنها می پردازیم:

الف) معیار عدم ثبات عاطفی:
این عامل مجموعه ای از عدم قابلیت در حل و فصل مشکلات، زودرنجی، نیازها، نیاز به کمک در کارهای روزمره، آسیب پذیری، لجاجت و تندخویی می باشد

ب) معیار بازگشت عاطفی: بازگشت عاطفی هم گروه بزرگی از عوامل است که نماینده عواملی چون احساس حقارت، بیقراری، خصومت، پرخاشگری و خودمداری است.

ج) ناسازگاری اجتماعی: چنین شخصی فاقد قابلیت انطباق اجتماعی است دچار نفرت است گوشه گیر و در عین حال متکبر است دروغ می گوید و تنبلی می کند.

د) فروپاشی شخصیت: این عامل شامل کلیه علائمی است که نشان دهنده فروپاشی شخصیت است مانند واکنش سازی، هراس، دلیل تراشی، بدبینی و رفتار ضد اخلاقی است.

5- فقدان استقلال: چنین فردی وابستگی انگلی نسبت به دیگران نشان می دهد خودبین است رغبت های محسوس ندارد و مردم او را غیر قابل اعتماد می دانند.

(EMS) یک مقیاس گزارش شخصی پنج گزینه ای است. سوالات این مقیاس خواستار اطلاعات برای هر یک از پنج گزینه ای است که در زیر می آید:

خیلی زیاد، زیاد، نامشخص، احتمالاً و هرگز. سؤالات طوری بیان شده که اگر جواب مثبت مثلاً خیلی زیاد باشد نمره 5 تعلق می گیرد، برای زیاد 4، برای نامشخص 3، برای احتمالاً 2، و پاسخ منفی هرگز نمره 1 می گیرد. بنا براین هر چه نمره بالاتر باشد درجه بالاتری از عدم بلوغ عاطفی وجود دارد و بالعکس. پایایی این مقیاس توسط روش آزمون- آزمون مجدد و روش همسانی درونی تعیین شد.
ادامه مطلب ...

بررسی ارتباط بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی

عنوان پایان نامه: بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان بیجار در سال تحصیلی 87-86

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش (Doc یا Docx)

رشته: علوم تربیتی و روانشناسی

مقدمه
یکی از مهم ترین صفات بشری برای رسیدن به هدف هایی که انسان در پیش دارد عزت نفس است برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیت، سلامت فکر و بهداشت روانی ارتباط مستقیمی با میزان عزت نفس و احساس خود ارزشمندی دارد. منظور از عزت نفس، احساس و تصوری است که فرد به مرور زمان نسبت به خویشتن در ذهن می پروراند. به عبارت ساده تر، عزت نفس یعنی، ارزیابی فرد از خودش، حال این برداشت و ارزیابی می تواند مثبت و خوشایند باشد، یا منفی و ناخوشایند. کودکانی که از عزت نفس بالایی برخوردارند، معمولاً احساس خوبی نسبت به خود دارند و بهتر می توانند اختلافات خود را با سایر کودکان حل کنند و در مقابله با مشکلات، ناملایمات و ناکامی ها مقاوم ترند این کودکان اغلب خنده رو و خوش بین، منطقی و دارای خودپنداری مثبت هستند و از زندگیشان لذت می برند. برعکس، کودکانی که دارای عزت نفس پائینی هستند، اغلب در مواجهه با مشکلات و سختی ها دچار اضطراب فراوان و ناکامی می شوند. این گروه از کودکان معمولاً در حل تعارضات و اختلافات موجود با سایر هم سن و سالانشان مشکل دارند آن ها دائم با افکار انتقادی از خویشتن، موجب اذیت و آزار خود می شوند.
ادامه مطلب ...

باکتری خوار (باکتریوفاژ)

عنوان انگلیسی مقاله: Bacteriophage
عنوان فارسی مقاله: باکتری خوار (ویروس حمله کننده به باکتری)
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
باکتری خوار (bacteriophage) که مختصرا آن را phage می نامیم، ویروسی می باشد که به آلوده کردن باکتری و تکثیر درون ان می پردازد. منشاء لغوی آن کلمه bacteria و کلمه یونانی phagein که به معنی بلعیدن می باشد. باکتری خوارها متشکل از پروتئین هایی می باشند که ژنوم DNA یا RNA را احاطه می کنند، و می توانند شامل ساختارهای نسبتا ساده و یا پیچیده باشند. ژنوم ان ها می تواند به رمزگذاری حداقل 4 ژن و حداکثر بیش از صدها ژن بپردازد. باکتری خوار به دنبال تزریق ژنوم خود درون سیتوپلاسم، درون باکتری تکثیر می شود. باکتری خوارها به عنوان رایج ترین و متنوع ترین موجودات هستند. باکتری خوارها به طور وسیعی در محل هایی توزیع می گردند که میزبان های باکتری در آنجا قرار دارند همانند خاک یا روده حیوانات. یکی از متراکم ترین منبع طبیعی باکتری خوارها و ویروش های دیگر آب دریا می باشد، به صورتی که بیش از 9×10 ویریون (ویروس آلوده) در هر میلیمتر در کف حصیرهای میکروبی سطوح وجود دارد، و بیش از 70% از باکتری آبی توسط باکتری خوارها آلوده شده اند. آن ها بیش از 90 سال به عنوان گزینه ای برای انتی بیوتیک ها در شوروی سابق و اروپای شرقی، همچنین فرانسه مورد استفاده قرار گرفته اند. آن ها به عنوان روش درمان موثری در برابر تغییرات مقاومتی بسیاری از باکتری ها به جای چندین دارو مورد استفاده می باشند.
ادامه مطلب ...

مقاومت آفات حشره به چندین آفت کش

عنوان انگلیسی مقاله: Pesticide resistance of Tetranychus cinnabarinus (Acari: Tetranychidae) in China: a review
عنوان فارسی مقاله: مقاومت انگلی به نام (تترانیچوس سینابارینوس) در برابر آفت کش ها
طبقه بندی: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
_______________________________________
چکیده
این مقاله به بررسی مقاومت انگلی به نام (تترانیچوس سینابارینوس) در برابر آفت کش ها و مطالعه بر روی ژنتیک و مدیریت مقاوت در برابر آفت کش ها می پردازد. این انگل درکشور چین حداقل در برابر 25 نوع آفت کش از خود مقاومت نشان داده است. این انگل در ابتدا در برابر آفت کش های پاراسیون و دمتون از خود مقاوت نشان داد. در اوایل سال 1962 سطح مقاومت در برابر آفت کش دمتون در انگل سینابارینوس به 62 برابر رسید. ژن های مقاومتی اومسوات و مونوکروتوفوس در این انگل توسط یک ژن غالب کنترل می شود بنابراین میزان مقاومت سرعت بیشتری می یابد. زمان مربوط به رشد و پارامترهای دیگری در رابطه با زندگی این انگل زمانی که این انگل در برابر آفت کش ها از خود مفاومت نشان می دهد تغییر می کند. چرخه زندگی کوتاه تر شده و میزان مولد های آن بیشتر می گردد. این دلیل دیگری برای افزایش میزان مقاومت این انگل در برابر آفت کش ها می باشد. مقاومت انگل در برابر این آفت کش ها توسط استفاده چرخشی از این آفت کش ها، کنترل بیولوژیکی و روش های دیگرتوسط افراد مدیریت می شود.

مقدمه
بیش از 130 گونه از انگل ها در کشور چین شناخته شده است. انگل سینابارینوس یکی از مخربترین گونه ها در زمینه محصولات کشاورزی می باشد. برای سال های زیادی کنترل این انگل ها در کشور چین از طریق اسپری های آفت کش انجام می شده است. از سال 1980 سطح مقاومت این انگل در برابر آفت کش ها به سرعت افزایش یافته است . در نتیجه تاثیر این نوع آفت کش ها کمتر شده و هزینه های مربوط به کنترل شیمیایی بالا رفته است. بنابراین واکنش کشاورزان به ابن امر با افزایش مقدار این اسپری ها و استفاده مکرر از آن ها بوده است. اما استفاده نامعقول از این آفت کش ها تنها مقاومت این نوع انگل ها را نسبت به آفت کش ها بالا برده است. در طی سال های 1980 تا 1990 دانشمندان در چین از این مشکل آگاه شده و مطالعاتی را در مورد مدیریت مربوط به مقاومت این گونه در برابر آفت کش ها انجام داده اند. سازمان های مربوطه هر ایالتی شروع به کار در زمینه اکتشاف و مدیریت در زمینه مقاومت این نوع آفت ها در برابر آفت کش ها کردند. در نتیجه پیشرفت در زمینه مقاومت این گونه از انگل ها در برابر آفت کش ها کمتر شده و تا حدودی تحت کنترل در آمده است.
ادامه مطلب ...

تشریح حشرات

عنوان انگلیسی مقاله: Introduction to Insect Anatomy
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای بر آناتومی حشرات
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
به دلیل تنوع زیاد شکل های مختلف حشرات، آناتومی مربوط به این گونه موارد تنها یک گونه اصلی را شامل می گردد. در هر یک از دسته ها و خانواده ها، نمونه مورد نظر ما شامل انواع بی شماری از گونه های مختلف می شود که باعث از بین رفتن ابهامات در مورد طرح های مختلف حشرات می گردد. نگاه دقیق تر، طرح مبنای مشابهی را در تمام حشرات و حداقل در گونه های بالغ تر آن ها آشکار می کند. در بخش زیر بخش های اصلی مربوط به بدن حشرات توصیف می گردد. زمانی که به بررسی این گونه موارد پرداخته اید به سوالات چهارگزینه ای مورد نظر پاسخ دهید؟ بدن حشرات شامل یک اسکلت سخت تری می باشد که بخش های نرم تر داخلی را تحت حفاظت قرار می دهد. آن شامل سه بخش اصلی می باشد (سر، قفسه سینه، شکم) که هر یک از این ها شامل چندین بخش کوچکتر می گردند.
پوست
یکی از بخش های شگفت انگیز مربوط به حشرات شامل ترکیبی از انعطاف پذیری و قدرت پوششی آن ها می باشد (یعنی بخشی از حشرات که باعث ایجاد پوسته سخت آن ها می گردد) که امکان آزادی حرکت را برای حشرات بدون از بین رفتن قدرت دفاعی آن ها ایجاد می کند.
پوشش شاخی
این بخش شامل لایه نازک از مواد غیر سلولی می باشد که در ارتباط با سطوح خارجی بدن و همچنین در ارتباط با نای و بخش جلویی و پشتی، بخش هاضمه و سیستم های تناسلی می باشد. آن در زمان شکل گیری انعطاف پذیر، ارتجاعی و سفید رنگ بوده و در بسیاری از کرم حشرات به اینگونه می باشد. به هر حال در حشرات بالغ تر آن تحت تغییرات شیمیایی قرار می گیرد که منجر به سخت شدن و سیاه شدن عضو مورد نظر می گردد که به عنوان آماس صلبیه نیز معرفی می گردند.
ادامه مطلب ...