مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

امکانات ارتباطی برای سیستم پردازشگر تراکنش توزیعی

عنوان انگلیسی مقاله: Communication Facilities for Distributed Transaction-Processing Systems
عنوان فارسی مقاله: امکانات ارتباطی برای سیستم های پردازشگر تراکنش های توزیعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
سیستم های پردازشگر تراکنش های توزیعی بایستی وظایفی نظیر همزمانی، بازیابی، و همتاسازی را مدیریت نمایند. یک روش برای بالا بردن کارایی و اعتبار آنها، افزایش پیمانه ای بودن نرم افزار است که بدین معناست که اجزای مجزا باید در فضاهای آدرس جداگانه اجرا شوند تا اینکه تفکیک سخت افزاری امکانپذیر شود. این ساختار مزایایی پدید می آورد ولی نیاز به خدمات ارتباطی پردازش داخلی (IPC) موثر دارد. ما در تحقیق مان، که در دانشگاه پوردو انجام شد، جهت پشتیبانی از ارتباطات موثر در معماری های قراردادی نظیر حافظه مجازی، ماشین های تک پردازشگر بدون هیچگونه پشتیبانی خاص سخت افزار IPC، مکانیزم ها و الگوهایی را بررسی نموده ایم (برخی از کامپیوترهای بزرگ، دستیار سخت افزاری دارند که می توان بطور همزمان به بیش از یک فضای نشانی دسترسی داشت.). ما طراحی های ارتباطی در زمینه سیستم Raid، یک سیستم پایگاه داده توزیعی قدرتمند و وفق پذیر برای پردازش واکنش ها را بررسی نموده ایم. سیستم Raid در پوردو بر روی ایستگاه های کاری سان طبق سیستم عامل یونیکس در یک شبکه ناحیه محلی توسعه یافت. در Raid، هر جزء منطقی اصلی بعنوان یک سرور اجرا می شود که فرایندی در یک فضای نشانی جداگانه می باشد. سرورها از طریق یک زیرسیستم ارتباطی سطح بالا با سایر فرایندها تعامل دارند. درحال حاضر، Raid دارای شش سرور برای مدیریت واکنش ها می باشد: میانجی کمکی (UI)، گرداننده حرکت (AD)، مدیر دستیابی (AM)، کنترل کننده ظرفیت اتمی (AC)، کنترل کننده همزمانی (CC)، کنترل کننده همتاسازی (RC). یک سرور جداگانه، oracle، سرویس نام سطح بالا را ارئه می دهد. نرم افزار ارتباطی Raid، که Raidcomm نامیده می شود، به سبب دانشی که ما از طریق سایر سیستم ها و تجربیات خودمان کسب نموده ایم، توسعه یافته است که در بخش های بعدی خلاصه می شوند. نسخه اول، Raidcomm V. l، در سال 1986 گسترش یافت. با استفاده از UDP/IP (پروتکل نمودار داده ها کاربر/ پروتکل اینترنت)، بر روی دستگاه IPC مبتنی بر سوکت SunOS اجرا می گردد، و یک میانجی مکان یابی مستقل و تمیزی را بین سرورها بوجود می آورد. بمنظور تعیین واسط های سرور برحسب ساختارهای داده قراردادی، ما از استاندارد نمایش داده های خارجی، XDR، استفاده نمودیم.
ادامه مطلب ...

درباره دولت الکترونیک

عنوان انگلیسی مقاله: Adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina, Brazil and Mexico
عنوان فارسی مقاله: اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
_______________________________________
چکیده
این مقاله اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک را مورد بحث قرار می دهد. تحقیق ابتدا یک چارچوب مفهومی برای بررسی ایجاد و خدمات دولت الکترونیک را ارایه می کند که برای ارزیابی اقتباس آن در این سه اقتصاد مهم آمریکای لاتین اعمال شده است. یافته های تحقیق می تواند هر کشور به عنوان مدلی برای توسعه موفق و همچنین اجرای دولت الکترونیک در یک کشور در حال توسعه غیر صنعتی را معرفی کند. تجزیه و تحلیل هم چنین در جستجوی یافتن یک خلا در مطالعه دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که بخش آن ها تلاش می کنند در این جنبه حیاتی از توسعه دولت دیجیتال به همتایان توسعه یافته خود برسند.

کلیدواژه: دولت الکترونیک؛ آمریکای لاتین؛ سیاست ارتباطات راه دور

مقدمه
درآغاز قرن 21، برنامه های کاربردی دولت الکترونیک آماده انتقال ارتباطات دولتی هستند اگر چه پتانسیل عملیاتی آن ها عمدتاً ناکافی است. دانشگاهیان پیشنهاد می کنند که مدالیته میانجی آنلاین به عنوان پیوندی از تکنولوژی های ارتباطی چند گانه می تواند کارکردهای ارتباطات دولتی را به طور سریع تر، ارزان تر وکارامدتر نسبت به ابزارهای آفلاین تسهیل کند. با این وجود گذر از فرمولیزه کردن سیاست برای اجرا هنوز هم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه وجود دارد که تاکید دارد که دولت الکترونیک یک سیستم فنی اجتماعی بسیار پیچیده است که وابستگی زیادی به بلوغ تشکیلاتی کلی، چارچوب های قانونی وملاحظات اجتماعی فرهنگی دارد. بحث برانگیزتر این موضوعات اگر چه آشناترین آن نیز می باشد دسترسی عموم به فرایند سیاسی است. با این وجود در حالی که برنامه های کاربردی دولت الکترونیک حوزه هایی همچون نگهداری ثبت ها، خصوصا در غرب را دچار تحول کرده اند اما بسیاری از کشورها برای نگهداری بخش اعظم مکاتبات دولتی روزانه خود هنوز هم به کانال های آفلاین وابسته هستند. بنابراین دولت الکترونیک به جای آن که یک خروجی اصلی برای ارتباطات دولتی محسوب شود در حد یک گزینه باقی می ماند. با مروری بر ویژگی «تاخیر در انتشار» دیگر تعاملات آنلاین اقتباس دولت الکترونیک تابعی از محدودیت ها در کارآمدی کانال ارتباطی و هم چنین موضوعات مرتبط با اطمینان، محرمانه بودن و امنیت می باشد.
ادامه مطلب ...

هوش مصنوعی

عنوان انگلیسی مقاله: Artificial intelligence
عنوان فارسی مقاله: هوش مصنوعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
_______________________________________
چکیده
اگر چه تعریف دقیق و واضحی از AI وجود ندارد (حتی برای هوش) ولی می توان تعریفی از ماشینی که بتواند فکر کند و یا مثل انسان عمل کند که می تواند یاد بگیرد و در علوم مختلف برای حل مسائل استفاده می شود. برای تولید پژوشگران AI، مشتاقانه، مغز انسان را مورد مطالعه قرار می دهند تا بفهمند چگونه کار می کند. مغز انسان شامل 10 تا 100 بیلیون سلول عصبی است و هر کدام از این اعصاب به 10 تا 10000 عصب دیگر متصل می شوند. یک سلول مغز به تنهایی خیلی کندتر از یک میکرو پروسسور عمل می کند و یک عمل ساده ای دارد. و ساختارکلی آن این است که یک ورودی بگیرد و بک خروجی بدهد و اگر جمع آنها از یک مقدار تجاوز نکند. گرچه موازی است با عمل آن، اما مغز بشر عملکردی دارند که کامپیوتر امروزی هنوز به آن دسترسی ندارند حتی با این سرعت پیشرفت دراین رشته، تقریبا 20 سال با سوپر کامپیوتر هایی که با این قدرت برابری کنند فاصله داریم. به عبارت دیگر با استفاده از چند روش سعی شده است که به مدل مغز برسند که در برخی موارد موفقیت آمیز بوده است. و تنها آزمایش برای هوش، TURING TEST است که فکر ساختن این ماشین هنوز هم در اذهان وجود دارد.

چرا دستیابی به AI مشکل است؟
این افکار به اندلزه مشکل AI نیست، و من می خواهم ثابت کنم که تنها گونه با هوش بشریت است (دقیقا برعکس گفته ها بالا) من می خواهم نشان بدهم که تمام عقاید در مورد AI با احتیاج به یک تغییر به منظور هدیت یک بخش نتیجه دارند.

منابع
امروزه AI تمرکز خوذ را کلا بر روی مغز کرده است. اگر شما به بدن بشر توجه کنید، در صورتی که شما نمی توانید یک سلول عصبی را در بدن ترسیم کنید، بیشتر عملکرد آن در ستون فقرات انجام می شود. برای مثال، کشیدن دست هنگامی دست به یک چیز داغ برخورد می کند به منظور کاهش صدمه، که یک عمل حیاتی است. تنها راه برا انجام این کار توسط عکس العمل غیر ارادی و بدون دخالت مغز است.
ادامه مطلب ...

سیستم اطلاعاتی لجستیک حمل و نقل

عنوان انگلیسی مقاله: Logistics and transportation information systems in Turkey: E-government perspectives
عنوان فارسی مقاله: سیستم های اطلاعاتی لجستیک و حمل و نقل در ترکیه؛ از منظر دولت الکترونیکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
_______________________________________
چکیده
هدف- هدف این مقاله، پژوهش کلی روی «نرم افزارهای حمل و نقل» و بررسی عوامل حیاتی موفقیت نرم افزارهای حمل و نقل الکترونیکی در ترکیه است.
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد- بر اساس بررسی ادبیات در نرم افزارهای کاربردی دولت الکترونیکی، این مقاله درک نظری از عوامل حیاتی موفقیت در نرم افزار های کاربردی حمل و نقل الکترونیکی ایجاد می کند.
یافته ها- با توجه به «عوامل حیاتی موفقیت» در حمل و نقل وابسته به خدمات دولت الکترونیکی ترکیه، فرصتهای شناسایی شده شامل افزایش فعالیت های لجستیکی و حمل و نقل، وجود استراتژی سیستم های اطلاعاتی ملی در خصوص نرم افزار های کاربردی، پذیرش استانداردهای بین المللی و اتحادیه اروپا، آگاهی صنعت حمل و نقل از اهمیت فناوری اطلاعات، مقررات جدید برای فناوری اطلاعات، اولویتها در ارائه مشوق های مالی برای پروژه های فناوری اطلاعات مبتنی بر نوآوری، هستند. تهدیدهای شناسایی شده شامل استفاده نامناسب از خدمات حمل و نقل الکترونیکی به دلیل مشکلات امنیتی و حریم خصوصی، نیاز به منابع مالی قابل توجه، ماهیت پراکنده وجوه سازمان ها، تعداد محدود ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در نرم افزار های حمل و نقل، مقدار ناکافی تحقیق و توسعه (R&D) و نیاز به منابع مالی قابل توجه، هستند که به عنوان تهدید برای خدمات دولت در بخش حمل و نقل شناسایی شده اند.
محدودیتهای/پیامدهای پژوهش- این مقاله فقط برای کاربردهای الکترونیکی حمل و نقل در ترکیه در نظر گرفته شده است.
مفهوم عملی- نتایج می تواند برای توسعه سیاست هایی برای افزایش پذیرش دولت الکترونیکی استفاده شود.
اصالت / ارزش: روش عوامل حیاتی موفقیت، الزامات مورد نیاز برای توسعه سیاستهای دولت الکترونیکی را نشان می دهد.

کلمات کلیدی: حمل و نقل، سیستم های اطلاعاتی، ترکیه.

مقدمه
سیستم های اطلاعاتی، در همه نوع سازمانی سه نقش حیاتی دارند: پشتیبانی از عملیات کسب و کار، پشتیبانی از تصمیم گیریهای مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک. بکارگیری و اجرای فناوری اطلاعات اخیراً تاثیر قابل توجهی در عرصه لجستیک و حمل و نقل داشته است. به همین خاطر؛ عملیات کسب و کار، نحوه مشارکت بالا و پایین دستی در زنجیره تأمین و نحوه رابطه با مشتریان در حال تغییراست. بر این موضوع تاکید شده است که جریان اطلاعات از طریق IT بین همه بخشهای زنجیره تأمین، عملکردها را بهبود خواهد داد (دیزنی و همکاران، 2004). IT به عنوان ابزاری برای افزایش رقابت در لجستیک، ارتقاء یافته است.
ادامه مطلب ...

فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

عنوان انگلیسی مقاله: What is electronic and information technology
عنوان فارسی مقاله: فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
فناوری اطلاعات و الکترونیک واژه ای است که در سال 1998 در لایحه اصلاحی نمایندگان به بخش 508 از قانون نوسازی یکار گرفته شد. بخش 508 ملزم میکند که فناوری اطلاعات و الکترونیک که توسعه یافته، بدست آمده، وجود دارد یا بوسیله دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفته است بایست قابل دسترسی باشد. فناوری اطلاعات و الکترونیک شامل سخت افزار و نرم افزار رایانه، سیستمهای عامل، اطلاعات مبتنی بر وب و کاربردهای آن، تلفنها و سایر محصولات ارتباطی، تجهیزات ویدئویی و محصولات مولتی مدیا، کیوسکهای اطلاعاتی، و محصولات اداری همانند ماشینهای فتوکپی و نمابرمی باشد. به طور رسمی به تمامی این تجهیزات عموماً به سادگی «فناوری اطلاعات» اطلاق می شود. با اینحال، از دیدگاه قانونی، نیازی به توسعه تعریف فعلی دولت فدرال از فناوری اطلاعات احساس می شود که بایستی انسجام تعریف اولیه را نیز حفظ کند. اداره فدرال مسئول انتشار این تعریف شده است. در اینجا تعریف رسمی از «فناوری اطلاعات و الکترونیک» و «فناوری اطلاعات» ارائه شده که توسط بخش استانداردهای دسترسی به فناوری اطلاعات و الکترونیک هیئت Access منتشر شده است.

فناوری اطلاعات و الکترونیک
شامل فناوری اطلاعات و هرگونه تجهیز یا سیستم ارتباط داخلی یا زیر سیستمی از تجهیز است که در ایجاد، تغییر یا تکثیر داده ها یا اطلاعات بکار گرفته می شوند. واژه فناوری اطلاعات والکترونیک شامل محصولات ارتباطی (همانند تلفنها)، کیوسکهای اطلاعاتی و ماشینهای معاملاتی، سایتهای شبکه جهانی اطلاعات، و تجهیزات اداری همانند دستگاههای کپی و ماشینهای فاکس می باشد ولی محدود به اینها نیز نمی باشد. این واژه در بر گیرنده هر ماشینی که شامل فناوری اطلاعات است و بعنوان بخش داخلی محصول بکار گرفته می شود و عملیات اصلی همانند دریافت، ذخیره سازی، تغییر، مدیریت، جابجایی، کنترل، نمایش، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا دریافت اطلاعات یا داده ها را انجام نمی دهد، نیست.
ادامه مطلب ...

پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

عنوان انگلیسی مقاله: Bureaucratic Complexity and Impacts of Corruption in Utilities
عنوان فارسی مقاله: پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
_______________________________________
چکیده
این مقاله کشف می کند که چگونه رابطه بین پیچیدگی بوروکراتیک و فساد، عملکرد را در صنایع عمومی تحت تأثیر قرار می دهد. ما در میان کشورها تغییر قابل توجهی را در عملکرد صنایع عمومی مشاهده کردیم، حتی در میان کشورهایی که به نظر بسیار شبیه می آمدند. فرضیه های ما این است که، فساد نقش مهمی در توضیح اختلاف این ملاحظات در عملکرد بازی می کند. به خصوص، فساد با یک ساختار قانونی پیچیده جفت می شود که می تواند روی عملکرد اثر منفی داشته باشد. تحلیل نقاط در اهمیت توجه به چارچوب نهادی و کیفیت نهادی، رویه های جدید بوروکراتیک را ایجاد می کند، همانطور که دستگاه های یکسان رایزنی سیاسی، به صورت متفاوتی در کشورهای مختلف کار خواهد کرد. ما پیچیدگی بوروکراتیک را به وسیله تعداد رویه های مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار از طریق پایگاه انجام کسب و کار اندازه گرفتیم که توسط بانک جهانی فراهم شده است.

مقدمه
اثر منفی فساد و کیفیت ناچیز نهادها بر بهبود اقتصادی بسیار مورد تأیید قرار گرفته است. اصلاح ساختاری یک فرایند کند هست و تغییر ساده رویه های رسمی، لزوماً اثر مورد انتظار را ندارد. اصلاح ساختاری عموماً ایجاب می کند که اهمیت و انگیزه سیاسی بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تقاضا روی رویه های اجرایی افزایش یابد. مقدمه بیشتر رویه های اجرایی برای تضمین رفاه مصرف کنندگان ممکن است منجر به پیچیدگی بوروکراتیک بیشتری شود. پیچیدگی بیشتر به نوبه خود، می تواند فرصت های جدید برای پنهان کردن فساد ایجاد کند. بنابراین علی رغم نگهداشت علاقه مصرف کننده، رویه های بیشتر ممکن است منجر به سطوح بالاتری از فساد و عملکرد نامرغوب بخشی شود. خواه پیچیدگی بیشتر بر بخش مصرف کننده واقع شود و خواه به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن فساد استخراج شود، ممکن است به کیفیت عمومی ساختارها و حکومت، بستگی داشته باشد. مجموعه یکسانی از رویه ها ممکن است، منجر به نتایج متفاوت در میان کشورها شود، که به سطوح درونداد، اعتبار سیستم قانونی و ظرفیت انسان بستگی دارد. رویه های بوروکراتیک به طور خاصی به بخش صنایع همگانی وابسته اند که اغلب در انحصار طبیعی اند، که به وسیله صرفه جویی هایی به مقیاس و هزینه های حاشیه ای پایین مشخص می شوند. اغلب شرکت های کمی وجود دارد و انگیزه و فرصت برای نفع بردن از قدرت بازار نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است. بنابراین نیازی قوی تری برای یک قانون از طریق بوروکراسی وجود دارد.
ادامه مطلب ...

افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت

عنوان انگلیسی مقاله: Dynamic Stability Enhancement of Power System using Fuzzy Logic Based Power System Stabilizer
عنوان فارسی مقاله: افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی
طبقه بندی: برق
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
سیستم قدرت یک سیستم دینامیکی است و دائما در معرض اغتشاشات است. این مهم است که این اختلالات سیستم را به شرایط ناپایدار نبرد. برای این منظور، سیگنال های اضافی به دست آمده از انحراف، انحراف تحریک و قدرت شتاب به داخل تنظیم کننده های ولتاژ. تزریق شده است. دستگاه این سیگنالها را به به عنوان پایدار کننده سیستم. قدرت فراهم می کند استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت در بهره برداری از سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ بسیار رایج شده است. PSS معمولی که با استفاده از جبران پس پیش، که در آن گین تنظیم طراحی شده برای شرایط عملیاتی خاص، تحت شرایط بارگذاری مختلف عملکرد ضعیف می دهد بنابراین طراحی یک پایدار کننده که می تواند عملکرد خوب در تمام نقاط عملیاتی از سیستم های قدرت الکتریکی ارائه کند بسیار دشوار است. به تلاش برای پوشش طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی، کنترل منطق فازی به عنوان یک راه حل ممکن برای غلبه بر این مشکل، پیشنهاد شده است. در نتیجه با استفاده از اطلاعات زبانشناس و اجتناب از یک مدل ریاضی سیستم پیچیده، در حالی که عملکرد خوب تحت شرایط عملیاتی مختلف می دهد.

مقدمه
سیستم قدرت یک سیستم پویا است. به طور مداوم با توجه به تغییرات زاویه ولتاژ ژنراتور در معرض اغتشاشات است. هنگامی که این اختلالات برداشته شود، یک شرایط عملیاتی حالت پایدار اصلاحی جدید رسیده است. مهم است که این اغتشاشات سیستم به شرایط ناپایدار نمی برد. اغتشاشات ممکن از حالت محلی محدوده فرکانس 0. 7 تا 2 هرتز دارند. و یا از حالت های درون ناحیه ای محدوده فرکانس در 0. 8 تا0. 1 هرتز، دارند. این نوسانات به دلیل ویژگی های میرایی ضعیف ناشی از تنظیم کننده های ولتاژ مدرن با گین زیاد هستند. تنظیم گین زیاد از طریق کنترل تحریک دارای یک اثر مهم حذف کردن گشتاور هماهنگ سازی است اما آن میرایی گشتاور منفی را تحت تاثیر قرار می دهد. برای جبران اثر کار برکنار شده از تنظیم کننده های ولتاژ در سیستم تحریک، سیگنال های اضافی به عنوان یک سیگنال ورودی در فیدبک برای تنظیم کننده های ولتاژ پیشنهاد شده اند. سیگنال های اضافی عمدتا مشتق شده از انحراف سیستم تحریک، انحراف سرعت یا شتاب قدرت هستند. این با قرار دادن یک سیگنال در برقراری ثبات دری داخل نقطه اتصال جمع بندی مرجع ولتاژ سیستم تحریک انجام شده است.
ادامه مطلب ...

یادگیری الکترونیکی

عنوان انگلیسی مقاله: Guest Editorial E-learning in China
عنوان فارسی مقاله: یادگیری الکترونیکی در چین
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
هدف این مقاله اینست که زمینه­ای در این موضوع خاص تنظیم نماید تا وضعیت یادگیری الکترونیکی در چین را کاوش کند. این موضوع بستگی به نامتوازن بودن توسعه در نیمه توسعه یافته شرق و نیمه توسعه نیافته غرب دارد. و در واقع بسیاری از دانش ­آموزانی که در دوره متوسطه فارغ ­التحصیل می­شوند، نمی­توانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این انگیزه ­های توسعه یادگیری در چین می­باشد. اکنون با سرعت توسعه اقتصادی، چین این توانایی را دارد که با ساماندهی عالی دیگر شرایط ضروری برای مدارس و دانشگاهها را فراهم کند. یادگیران الکترونیکی بر این باورند تا به حدی برسند که که به روشهایی با معلمان و اساتید باتجربه وارد گفتگو بشوند. دولت چین گام هایی در جهت پروژه­های ملی برای برقراری یا بهبود زیرساخت در آموزشگاه ها و تعدادی از مدارس آنلاین چینی برداشته است و دانشکده ­های آموزشی برای اجرای برنام­های یادگیری الکترونیکی تاسیس کرده است.
طراحی/روش شناسی/ مسیر
این مقاله موارد مطالعاتی مسایل مهم یادگیری الکترونیکی در چین را دربر دارد.
یافته ها: استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات در تحصیل از مراحل مختلف درچین است. این بررسی­ها تصویر روشنی از توسعه یادگیری الکترونیک در چین و چالش هایی که با آن روبرو شدند را نشان می­دهد.
مفاهیم عملی
این مقاله خلاصه­ای از یادگیری الکترونیکی در چین است. این اطلاعات برای سیاستمداران، مدیران و اساتید مفید است.
اصالت/ ارزش
وضعیت یادگیری در چین در مجلات فناوری آموزش غرب به نمایش گذاشته شده است. به دلیل افزایش جمعیت، چین در قلمروی آموزش با چالشهایی مواجه شده است (وانگ، 2007). یکی از این چالشها نامتوازن بودن توسعه آموزشهای پایه­ای در نواحی توسعه یافته شرقی و توسعه نیافته غربی است. برخی مدارس در مناطق توسعه­ یافته امکانات و معلمان خوبی دارند و می­توانند تحصیلات خوبی داشته باشند. به هر حال در بعضی مناطق روستایی از نواحی توسعه­ نیافته شرایط مدارس باور نکردنی است و یا حتی اصلاً مدرسه نداشته و بچه ­ها در کسب تحصیلات باکیفیت مشکل دارند.
ادامه مطلب ...

رویکردهای نوین برای طراحی تکنولوژی آموزشی (ترجمه مقاله علوم تربیتی)

عنوان انگلیسی مقاله: New Trends and Approaches in Instructional Desing and Technology
عنوان فارسی مقاله: گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است. پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی (ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET)، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد.

کلیدواژگان: آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی، طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه IDT

مقدمه
کلیه معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی رشته تحصیلی به وسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID)، در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد.
ادامه مطلب ...

دوره آموزشی کلاس آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله: Online Class curriculum
عنوان فارسی مقاله: دوره آموزشی کلاس آنلاین
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
_______________________________________
چکیده
موارد زیر لیستی از کلاس هایی است که ما در حال حاضر به کاربران در قالب آنلاین ارائه می دهیم. هر یک از این کلاس ها متشکل از جلسات 90 دقیقه ای بوده است. کاربران تمام کلاس ها را به صورت زنده، و بر مبنای ارائه اینترنتی مشاهده کرده در حالی که در ارتباط با تماس کنفرانس زنده بوده که به آن ها این امکان را می دهد تا توضیحاتی را داده و پرسش هایی را در طول دوره آموزشی کلاس بپرسند. بسیاری از کلاس ها حاوی مستندات تکمیلی مفصلی می باشند که برای دانلود در پایان کلاس در دسترس می باشند.

ضروریات خدمات به مشتری
شنوندگان: گیرنده و فرستنده
مهارت مورد نیاز: شرکت کننده می بایست از مبانی فرایند این کار آگاه باشد.

محتوای کلاس
دو جلسه اول کلاس به منظور تحت پوشش قرار دادن جزییات مربوط به گیرنده و فرستنده به شکل موفق می باشد. این دوره برای افراد تازه کار تا متوسط بوده که شامل شرح جزییات مربوط به نوع تماس / شروع کار در روز اول می باشد. جلسه دوم در ارتباط با موارد ارسالی بوده به ترتیبی که ما به بررسی مرکز تماس و وظایف آن، شامل فناوری ارسال، ادامه کار و برنامه ریزی مجدد و موارد دیگر می پردازیم. این به عنوان کلاس کاملی برای CSR جدید یا کاربر مجربی می باشد که می خواهند مهارتشان را بالا برند.
ادامه مطلب ...

درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله: Study learning and assigning homework to student in online context
عنوان فارسی مقاله: درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 44
_______________________________________
چکیده
امکان حذف
این گزینه اگر فعال گردد، افراد می توانند در هر زمانی که می خواهند قبل از دسته بندی، فایل های آپلود شده را پاک کنند.

حداکثر تعداد فایل های آپلود شده
حداکثر تعدادی که یک فرد می تواند آپلود کند به دانش آموزان نشان داده نمی شود، لطفا تعداد واقعی فایل های مورد نظر را در بخش توضیحات بنویسید.

امکان یادداشت برداری

اگر فعال گردد، افراد می توانند یادداشت هایی را در متن وارد کنند. آن مشابه متن های آنلاین می باشد. این جعبه متن برای ارتباط با نمره افراد، توضیحات پیشرفت مراحل کار، یا فعالیت های نوشتاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع فعالیت

سه نوع فعالیت مختلف وجود دارد.
فعالیت های آفلاین: این موارد زمانی امکان پذیر می باشد که چنین فعالیت هایی خارج از مدل انجام گیرد. دانش آموزان می توانند توضیحاتی از این فعالیت ها را مشاهده کنند ولی نمی توانند به آپلود فایل یا موارد دیگر بپردازند. معلمان می توانند نمره ای برای تمام دانش آموزان تعیین کرده و دانش آموزان می توانند نمره شان را مشاهده کنند.
آپلود کردن یک فایل خاص: این نوع از فعالیت ها این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا یک فایل خاص را آپلود کنند. این فایل ها ممکن است به صورت اسناد پردازش شده وورد، تصویر، وب سایت فشرده شده یا موارد دیگر قابل ارائه باشد. معلمان می توانند این فعالیت ها را به صورت آنلاین نمره گذاری کنند.

توضیحات درون متنی
اگر این گزینه انتخاب شود، فعالیت های اصلی در قسمت توضیحات بازخوردی در زمان نمره دهی کپی می گردند، و توضیحات داخلی را ساده تر کرده (با استفاده از رنگ های مختلف) و یا متن اصلی را ویرایش می کند.

ارسال ایمیل هشدار

اگر شما آن را فعال کنید به دانش آموزان از طریق ایمیل در ارتباط با نمره و نتایج فعالیت های آن ها اطلاع داده می شود.
ادامه مطلب ...

هوش هیجانی برای افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس (ترجمه مقاله علوم تربیتی)

عنوان انگلیسی مقاله: The role of emotional intelligence in increasing quality of work life in school principals
عنوان فارسی مقاله: نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
_______________________________________
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس بود. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه شامل 139 نفر از مدیران مدارس در شهرستان خرم آباد است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای مورد پژوهش، از پرسشنامه های موجود کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی تک نمونه ای، با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. بر اساس یافته های این مطالعه، همبستگی مثبتی بین کیفیت زندگی کاری با هوش هیجانی و ابعاد آن یعنی، خود آگاهی، خود مدیریتی، کنترل روابط و آگاهی اجتماعی وجود داشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد کیفیت زندگی کاری مدیران بالا است. اما در مقابل، هوش هیجانی مدیران در مقایسه با میانگین پرسشنامه کم بود. افزایش هوش هیجانی مدیران را قادر می سازد که محیط کاری بهتری فراهم نمایند و بدین سبب عملکرد آنها به طور گسترده ای رشد می یابد.

کلیدواژه: هوش هیجانی، کیفیت زندگی کاری، مدیران مدارس، ایران

مقدمه
به طور کلی، احساسات نقش مهمی در زندگی فردی ایفا می نماید به دلیل اینکه احساسات حیات بخشند، اجازه دهید به تجربه ما از غمها و شادی ها اشاره کنیم. انسان دارای دو ذهن است، یکی ذهن متفکر و دیگری احساس. این دو ذهن، با هم، زندگی روانی فرد را شکل میدهند. زمانی که احساسات و عواطف تحریک می شوند، تعادل بین این دو ذهن به دلیل اینکه هوش عاطفی بر ذهن متفکر غلبه می کند، به هم می خورد. بنابراین، توجه به سمت نقش هوش هیجانی در زندگی روزمره فرد تغییر می یابد. معمولا رهبری در سازمان بیش از هر کس دیگری می تواند بر احساسات افراد نفوذ داشته باشد.
ادامه مطلب ...

ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی (ترجمه مقاله علوم تربیتی)

عنوان انگلیسی مقاله: An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده، انجام شده است. به عنوان دینی که توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب می شود. در اواخر دهه 1970، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند. این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.

کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته

مقدمه
بطور معمول، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد به ارمغان آورده شده است. بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد در واقع، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود. با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته، رکود که توسط نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد. مطالعات اسلامی باید به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد. متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است. محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی می داند که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر می شود.
ادامه مطلب ...

دیدگاه اسلامی درباره مسئولیت اجتماعی کارآفرینان (ترجمه مقاله علوم تربیتی)

عنوان انگلیسی مقاله: Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia
عنوان فارسی مقاله: مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد.

کلیدواژه: کارآفرینان مسلمان، مصادیق الشریعه، مسئولیت های اجتماعی، عامل موفقیت، دستاورد

مقدمه
مسئولیت اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود، و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد.
ادامه مطلب ...

اثربخشی آموزش صنعتی بر دانشجویان (ترجمه مقاله علوم تربیتی)

عنوان انگلیسی مقاله: Industrial training: a survey on its effectiveness among undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies
عنوان فارسی مقاله: آموزش صنعتی؛ ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی
طبقه بندی: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
آموزش صنعتی یا (فناوری اطلاعات) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است. هدف از برگزاری این دوره، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند می باشد. پس از چند سال از اجرای آن، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند زیرا اثبات شده که دارای اثربخشی زیادی هستند. این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی برنامه های فناوری اطلاعات در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم فناوری اطلاعات انجام گردید. برای این منظور 110 پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید. گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که دوره فناوری اطلاعات خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی فناوری اطلاعات پشتیبانی می شود. اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهشی نشان می دهد که اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارا است. پیشنهادات ساخته شده توسط دانش آموزانی بود که در این نظرسنجی شرکت کردند و همچنین برای بهبود اجرای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفتند. پیشنهادات قطعا در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به فناوری اطلاعات کمک می کند.

کلیدواژه: اسلامی، صنعت، آموزش اسلامی، فرستاده، امور دانشجویی، آموزش و تدریس

مقدمه
فناوری اطلاعات یکی از دوره های اجباری دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) در UKM است که به همه دانشجویان ارائه میشود. انتظار می رود که این دوره برای پرورش فارغ التحصیلانی با کیفیت باشد که این کار را با مواجه کردن آنها با یک تجربه کاری انجلم میدهند زمانی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. وابستگی صنعتی روشی است که توسط دانشگاه به منظور اطمینان حاصل کردن از این که دانش آموزان با یک تجربه کاری مختصر قبل از اینکه فارغ التحصیل و وارد بازار کار رقابتی شوند انجام می شود. با آشنایی شان با صنعت، دانش جویان درک بهتری از وضعیت کار جدای از برقراری ارتباط اولیه و ایجاد روابط با ارزش با کارفرمایان آینده خود خواهند داشت.
ادامه مطلب ...

بررسی تأثیر زوج درمانگری اسلامی برای افزایش خودشناسی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
خانواده، مهمترین واحد اجتماعی هر جامعه است که با بستن پیمان زناشویی بین زن و مرد تشکیل می شود. خداوند در سوره نساء آیه 20 می فرماید: «و زنان از شما میثاق محکمی گرفته اند» این آیه می رساند که پیمان ازدواج میان زن و مرد در قرآن میثاق محکمی است. در قرآن کلمه میثاق به معنی پیمان میان خدا و بندگان درباره توحید و احکام است و در هر جای قرآن کلمه میثاق با فعل «گرفتن» به کار رفته، نمایشگر پیمان الهی است. از این آیه می فهمیم که چقدر پیمان ازدواج در اسلام محکم و استوار است، و ازدواج نه تنها پیمانی میان زن و مرد بلکه پیمانی بین زوجین باخدا است که طبق آن با خدا عهد می بندند به دستورات قرآن در وظایف همسری و حقوق خانواده که جزئیات آن در سوره های مختلف قرآن و روایات معبتر آمده است عمل کنند (بی آزار شیرازی، 136، صفحه 64).

ادامه مطلب ...

مقایسه سلامت روانی زنان شاغل با خانه دار

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش + فایل PDF

چکیده
هدف پژوهش مقایسه رضایتمندی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران در سال 1387 می‌باشد. حجم نمونه 100 نفر از زنان شاغل و خانه دار هستند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ بوده است و برای بررسی فرضیه‌ها از آزمون t گروه های مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج نشادن داد تفاوت معناداری بین رضایتمندی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار وجود ندارد.

ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات ژنتیک با جواب تستی

فرمت فایل: PDF (قابل ویرایش با نرم افزار مخصوص)

نیمسال اول 91-92 با جواب
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نیمسال تابستان 90
نیمسال دوم 90-89
نیمسال اول 90-89 با جواب تستی
نیمسال دوم 89-88
نیمسال اول 89-88
نیمسال دوم 88-87 با جواب تشریحی
نیمسال اول 88-87

ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات درس روابط صنعتی با جواب

فرمت فایل: PDF (قابل ویرایش با نرم افزار مخصوص)

نیمسال اول 91-92 با جواب تستی
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نیمسال دوم 90-89
نیمسال اول 90-89 با جواب تستی و تشریحی
نیمسال دوم 89-88 با جواب تستی و تشریحی
نیمسال اول 89-88 با جواب تستی و تشریحی
نیمسال دوم 88-87 با جواب تشریحی
نیمسال اول 88-87
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات درس حقوق تجارت با جواب تستی

فرمت فایل: PDF (قابل ویرایش با نرم افزار مخصوص)

نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 91-92 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال تابستان 91 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 90-89 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال دوم 89-88 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 89-88 با جواب تستی
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال دوم 88-87
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 88-87
نمونه سوال حقوق تجارت نیمسال اول 88-87
ادامه مطلب ...

دانلود پرسشنامه کارت امتیاز متوازن

هدف از این بررسی پرسشنامه ای پژوهش درباره دیدگاه شما نسبت به کارت امتیاز کسب و کار متوازن سازمان .................. است. عقاید شخصی شما به هیچ وجه منتشر نخواهند شد، بلکه به صورت کاملاً محرمانه بررسی خواهند گردید.  
ادامه مطلب ...

دانلود پرسشنامه تأثیر مدیریت صحیح بر عملکرد کارکنان

پرسشنامه دانشگاهی
عنوان کامل: مدیریت صحیح و تأثیر آن در عملکرد کارکنان
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد سوالات: 32
تعداد صفحات: 5
________________________________________________________
توضیحات
پرسشنامه ای که در اختیار شماست پیرامون موضوع مدیریت صحیح و تأثیر آن در عملکرد کارکنان جهت انجام کار تحقیقات دانشگاهی می باشد. موفقیت پژوهشگر در انجام این مهم، یاری و کمک شما را نیاز دارد. اطمینان داریم که بدون استفاده از همکاری های ارزنده شما، کار تحقیقی محقق نتیجه درست و با ارزشی نخواهد داشت و تجارب و اطلاعات شما می تواند در نتایج بدست آمده از این تحقیقات مؤثر واقع شود.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی

فرمت فایل: PDF (قابل ویرایش با نرم افزار مخصوص)

ظرفیت: 15 هزار تن در سال

اشتغال زایی: 49 نفر

ارزش محصول نهایی (فرآوری شده) سنگ، حدود شش برابر محصول خام آن است و تقریبا تمامی هزینه های مراحل اکتشاف، استخراج، تولید و فرآوری آن را پوشش می دهد و درآمدهای قابل توجهی برای سرمایه گذاران و فعالان در این رشته به بار می آورد.

ادامه مطلب ...

پروژه مطالعه مقایسه و تطبیق مسئولیت مدنی مدیران

فرمت فایل: پاورپوینت 2003 یا 2007 (PPT یا PPTX) قابل ویرایش

چکیده
امروزه اشخاص ثالثی که با مدیران شرکتهای تجاری و مدنی که در مقام نماینده شرکت می باشند نسبت به انعقاد عقد مبادرت می نمایند از حیث احقاق حقوق خود با مشکل مواجه می باشند یعنی از جهت اینکه شرکت را طرف دعوی قرار دهند یا مدیران را دچار سردرگمی هستند. حال در این صورت وقتی مدیران در مقام نماینده موارد مقرر شده قانونی و قراردادی فیمابین خود و شرکت را رعایت کرده باشند چنین عقدی صحیح و نافذ خواهد بود. لذا شخص ثالث علیه شرکت طرح دعوی خواهد کرد در غیر این صورت ماهیت عقد فضولی خواهد بود و امکان مراجعه به شرکت نیست. البته همیشه اینگونه نیست یعنی بعضاً قانون برای حمایت حقوق اشخاص ثالث اقدام می کند و حتی در صورت عدم رعایت موازین قانونی از سوی مدیران، شخص ثالث می تواند همچنان به شرکت مراجعه نماید. به هر ترتیب با بررسی ماهیت عقود منعقد شده از سوی مدیران با اشخاص ثالث تکلیف اشخاص ثالث مشخص خواهد شد تا به چه شخص یا اشخاص جهت احقاق حق خود مراجعه نمایند و در صورت فضولی بودن عقد و عدم رعایت موازین از سوی مدیر مسئولیت مدیر در قبال اشخاص ثالث و همچنین شرکت نیز مشخص خواهد گردید.

ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی چاپ پارچه

فرمت فایل: پاورپوینت 2003 یا 2007 (PPT یا PPTX) قابل ویرایش

چکیده
در گزارش این کارآموزی سعی شده است تا قسمتهای مختلف کارخانه نقشین یزد مورد بحث و تجربه قرار گیرد و همچنین این کوشش به عمل آمده است تا از ابتدای تولید تا انتهای تولید محصول این کارخانه با معرفی قسمتهای مختلف، نحوه تولید و مشخصات مربوط به دستگاه و چگونگی عملکرد آنها و نهایتاً مراحل بسته بندی بخوبی شناسانده شود. در فصل های مجزاء در حد امکان این مطالب را جمع آوری کرده تا شما نیز یک دید اجمالی بر این فعالیتها داشته و از چگونگی بکارگیری صنعتهای مختلف بخصوص صنعت چاپ در این مکان اطلاع یابید در فصل های اول تا پنجم این مجموعه گزارش تئوری کارخانه نقشین یزد می باشد در فصل پنجم گزارش عملی و نمونه های مختلف تولید کارخانه به تحریر آمده. ضمناً نمونه هایی از فعالیتهای این کارخانه ضمیمه این گزارش گردیده تا این محصولات به صورت واضحتری برای خوانندگان قابل لمس و رؤیت باشد.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه بافندگی تابان

فرمت فایل: پاورپوینت 2003 یا 2007 (PPT یا PPTX) قابل ویرایش

مقدمه
انسان از زمان های بسیار دور، علاوه بر اینکه با شکار حیوانات می توانست مواد غذایی خود را تأمین کند، از پوست آنها نیز به عنوان وسیله مناسبی برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده می کرد. در یک زمان از طول تاریخ انسان دریافت که رویش مویین پوست حیوانات و رشته های نازک و بلند برخی از گیاهان آمادگی دارند که به وسیله تابیده شدن به دور خود، رشته های بلند تری را تشکیل دهند که موسوم به نخ است و سپس پی برد که از به هم بافتن این نخ به صورت تار و پود، محصولی می تواند به دست آورد که برای پوشانیدن بدن انسان بسیار مناسب است و آن را پارچه نامید. بعد ها متوجه شد که می تواند این پارچه را با مواد رنگ دار طبیعی رنگین کند و به آن زیبایی و ظرافت بخشد. بدین ترتیب بود که الیاف طبیعی نظیر پنبه و پشم و ابریشم و دیگر الیاف هر یک به نحوی شناخته شدند و انسان نیازمند، جهت استفاده از آن ها روش های عملی و فنی لازم را هم ابداع کرده و هم زمان با کاوشهای و یافته های دیگری که در سایر زمینه های زندگی و برای رفع سایر نیازمندیها به عمل آورد، رفته رفته تکنیکها و روشهای مکانیکی ساده و اولیه را کشف کرد و وسایلی ساخت که بتواند از این منابع طبیعی موجود حداکثر استفاده را ببرد. ریسندگی و بافندگی، جزو اولین صنایعی هستند که انسان پی به آن برد. ابتدا با استفاده از یک دوک چوبی ساده، توانست تعداد بیشماری الیاف را به دور هم بتابد و نخ تولید کند. و ماشین های ساده بافندگی که قاب چوبی ساده ای بودند توانست نخ را به پارچه تبدیل کند. بالاخره در قرن هیجدهم با ظهور انقلاب صنعتی در انگلستان، نیروی بخار بتدریج جای نیروی دست را گرفت و تحولات بعدی بویژه در قرن نوزدهم نیز سبب توسعه روز افزون این صنعت شد. در این بین کشور ایران و الخصوص استان یزد در این صنعت قدمت دیرینه ای دارد. استان یزد با وجود چندین کارخانه نساجی یکی ازقطب های مهم تولید این منسوجات در کشور به شمار می رود. یکی از کارخانجاتی که در تولید یکی از انواع محصولات نساجی اشتغال دارد کارخانه تابان یزد می باشد که در زمینه تولید پتو فعالیت دارد. اینجانب قصد دارم هر چند کوتاه و خلاصه اما مفید مختصری از فعالیت های انجام شده در زمینه خط تولید این کارخانه را به صورت گزارش کار آموزی ارائه دهم. امیدوارم که این گزارش بتواندراه کارمناسب در زمینه بهبود کیفیت این کارخانه ارائه دهد.
ادامه مطلب ...

دانلود پاورپوینت سد سنگریز با رویه بتنی

فرمت فایل: پاورپوینت 2003 یا 2007 (PPT یا PPTX) قابل ویرایش

فهرست مطالب
سد سنگریز با رویه بتنی
سد سنگریزه اى با پوسته بتنى (CFRD)
اجزای یک سد CFRD
بدنه سد
شیب بدنه
رویه بتنی
کف بند پاشنه
مزایای CFRD نسبت به سدهای مشابه با هسته رسی
معایب CFRD
به همراه تصویر
ادامه مطلب ...

ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان

پرسشنامه دانشگاهی
عنوان کامل: ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان
طبقه بندی: مدیریت منابع انسانی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد سوالات: 40
تعداد صفحات: 2
منبع : Handbook of Human Resource Management in Government 2005
________________________________________________________
بخشی از محصول
- قابلیت اعتماد
الف. وقت شناسی
ب. عدم سوء استفاده از مرخصی های استعلاجی
ج. عدم سوء استفاده از اضافه کاری ها
د. غیبت نکردن
ه. آغاز به موقع کار
ادامه مطلب ...

هورمون رشد و استخوان

عنوان انگلیسی مقاله: Growth Hormone and Bone*
عنوان فارسی مقاله: هورمون رشد و استخوان
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
_______________________________________
چکیده
GH یا هورمون رشد بر بافتهای متعددی از جمله کبد، ماهیچه، کلیه و استخوان اثر می گذارد. اثر GH بر ماهیچه ها و کلیه اخیرا به صورت گسترده در غدد درون ریز توسط Florini و همکاران و فلد و هیرسبرگ مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که GH دارای اثرات مهمی بر بافت های اسکلتی است، تمرکز ما در این مقاله بر اساس درک فعلی ما از اثرات GH در استخوان می باشد. یک افزایش بزرگ در توده استخوانی در دوران کودکی و بلوغ با تشکیل استخوان endochondral رخ می دهد. افزایش تدریجی در توده استخوان تا حداکثر توده استخوانی در سن 20-30 سال دیده می شود. متعاقبا توده استخوان بااز دست دادن سریع استخوان در زنان پس از یائسگی کاهش می یابد. بازسازی استخوان توسط توازنی میان جذب استخوان و تشکیل استخوان تنظیم می شود. در این فرایند GH نقش مهمی را ایفا می کند (3-7). وزن خالص توده اسکلتی به علت تشکیل جدید استخوان ناشی از GH بود که برای اولین بار در سگ های دو رگه بزرگسال نشان داده شد (8). پس از بکارگیری GH به مدت 3 ماه، یک افزایش 2٪ در توده استخوان کورتیکال یافت شد که توسط هیستومورفومتری ارزیابی گردید. با توجه به محدودیت در تامین GH، تعداد محدودی از مطالعات بالینی و حیوانی تا اواسط قرن 1980 اجرا شد وقتی که نوترکیب GH انسانی در دسترس قرار گرفت. کاربرد اولیه نوترکیب GH انسان در درمان کمبود رشد ذهنی کودکان GH- (GHD) محدود شد. با این حال، در حال حاضر به خوبی ثابت شده که GH نیز عوارض مهمی در افراد اعمال می کند، و درمان GH از بزرگسالان GHD در حال حاضر در چند کشور تایید شده است. مطالعات اخیر، هم در حیوانات و عم در انسان، نشان داده که GH اثرات قوی در بازسازی استخوان اعمال می کند. در این مقاله ما در مورد نقش GH در روند رشد استخوان ها بحث می کنیم تا زمان حداکثر توده استخوانی بدست آید و شواهد موجودی که تولید درونی GH یا درمان GH افزایش میابد، ممکن است در افراد بزرگسال توده استخوان را افزایش دهد. مطالعات اخیر مکانیسم سلولی برای GH در تنظیم رشد استخوان ها در بخش II داده شده است.
ادامه مطلب ...

آموزش مراقبت اولیه سالمندان

عنوان انگلیسی مقاله: Interprofessional education in primary care for the elderly: a pilot study
عنوان فارسی مقاله: آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان: یک مطالعه مقدماتی
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
پیشینه
سیستم مراقبت سلامتی هلند با چالش های بزرگی در رابطه با تقاضا در مراقبت از سالمندان و مهارت های مورد نیاز پرستاران و پزشکان برای مواجه با این تقاضا روبرو می باشد. در حال حاضر، تمرکز اصلی مراقبت های بهداشتی در هلند بر بیماری و درمان است. با این حال، سالمندان (افراد ناتوان و ضعیف) نیاز به مواقبت و حمایتی دارند تا وظایف روزانه و رفاهشان را در نظر گیرد. بنابراین، متخصصین مراقبت های بهداشتی، به ویژه کسانی که در مراقبت های اولیه نظیر: پزشکان و پرستاران عمومی تخصص دارند، با یک تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامت (پیری سالم) به چالش کشیده می شوند. برای تشخیص این تغییر در رفتار حرفه ای نیاز به تحصیلات تخصصی می باشد. شواهد نشان می دهد که تحصیلات حرفه ای (IPE) می تواند نقش مهمی را در ارتقای صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه مراقبت های سالمندان ایفا کند که به طور موثری، یکپارچه و هماهنگ می باشد. با این حال، IPE به ندرت در مراقبت های اولیه هلند مورد استفاده قرار میگرد. بنابراین، هدف این مطالعه مقدماتی، توسعه یک برنامه IPE برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی و ارزیابی احتمال یک برنامه IPE برای حرفه ای ها با زمینه های مختلف آموزشی و تاثیر آن بر تقسیم وظایف و مسئولیت های حرفه ای است.
روش
ده پزشک عمومی و ده پرستار قراردادی از هشت شیوه مراقبتی در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته (کل جمعیت 1.1 میلیون نفر (در برنامه مقدماتی IPE شرکت کردند. یک طرح از روش های مختلط که شامل روش های کمی و کیفی است برای ارزیابی برنامه IPE مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج
در طول برنامه، وظایف و مسئولیت ها، خصوصا، آن هایی که مرتبط با طرح مراقبتی هستند، از پزشکان عمومی به پرستاران قراردادی تغییر یافت. نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن (مراقبت از آنها) تغییر یافت و ابزار قراردادیی برای تنظیمات ضروری افراد مسن و بحث در مورد کاربرد داروهایشان، به عنوان ارزش افزوده به توسعه طرح مراقبت در نظر گرفته شد.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه رضایت مندی کارکنان از محیط کار

عنوان کامل: پرسشنامه رضایت مندی کارکنان از محیط کار
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد سوالات: 30
تعداد صفحات: 3
________________________________________________________
بخشی از محصول
لطفاً به پرسشهای ذیل در رابطه با رضایت‌مندی خود از محیط کار با نهایت دقت و بی طرفی پاسخ دهید:
1- نسبت اعتماد مدیر به شما چقدر در رضایت شغلی تأثیر دارد؟
2- فراهم کردن امکانات تحصیلی و دوره‌های آموزشی تا چه حد مورد رضایت مندی شما خواهد شد؟
ادامه مطلب ...

سیلانیکوم انسیلوستوما (عصاره محلول کرم)

عنوان انگلیسی مقاله: Ancylostoma ceylanicum: Immunization with Soluble Worm Extract and Responses to Challenge Infection of Dogs
عنوان فارسی مقاله: سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کرم و واکنش به منظور چالش کشیدن عفونت سگ ها
طبقه بندی: پزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کرم و واکنش برای به چالش کشیدن عفونت سگهاست. هنگامی که سگها با عصاره محلول آنتی ژن بالغ سیلانیکوم انسیلوستوما واکسینه شدند، تا حدی برای به چالش کشیدن عفونت در این مدل از عفونت انسان و کرم مقاوم می شوند. دو دوز از ایمن سازی، که هر یک شامل 1 میلی گرم پروتئین معلق در ادجوانت کامل فروند بودند، به یک گروه از حیوانات از 1 و 3 هفته قبل از عفونت با 5000 لارو ادغام شدند. هنگامی که با سگ های کنترل شده ای مقایسه می شوند که به آنها همان مقدار از دوز عفونی داده شده، دفع تخم مدفوع و بار روده کرم بالغ در حیوانات واکسینه شده، به ترتیب 59 و 74 درصد کاهش می یابد. عفونت هیچ اثر قابل توجهی بر غلظتهای هموگلوبین، میانگین حجم های سلول های قرمز، تعداد کلی گلبول های سفید، سطح پلاکت، یا لنفوسیتهاهای خودجوش و فیتوم آگلوتینین ناشی از تحولات در دو گروه حیوانات کنترل شده و واکسینه شده ندارد. هر دو گروه ائوزینوفیل، و لنفوسیت های سگ های واکسینه را به منظور تحریک گذرا هم با آنتی ژن های کرم لارو و هم بالغ گسترش دادند. پادتن های مخصوص IgM در هر دو گروه از سگ ها پس از عفونت گذرا بودند که به طور قابل توجهی 2 هفته پس از عفونت در گروه واکسینه شده، گسترش یافتند، با این حال، تا 4 هفته پس از عفونت در گروه کنترل شده، ظاهر نشدند. هر دو گروه آنتی بادیهای IgA را 1 هفته پس از عفونت گسترش دادند. آنها درگروه سگهای کنترل شده نگهداری می شدند، در تضاد با سطوح در حیوانات واکسینه شده که 4 هفته پس از عفونت به سرعت فروکش کردند. بنابراین، زمانی که حیوانات با آنتی ژن محلول کرم بالغ قبل از تزریق آلوده می شوند، سیستم ایمنی حفاظتی ویژه به دست می آید.

کلمات شاخص: سیلانیکوم انسیلوستوما، کرمک، انگلی، کرم قلاب دار، انسان، سگ ها، ایمن سازی، چالش کشیدن عفونت
ادامه مطلب ...