مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

تعمیر و نگهداری راه و جاده آسفالته

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی تعمیر و نگهداری راه های آسفالته
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 114
______________________________________________________
انواع ترکهای راههای آسفالته
در سطوح آسفالته به صور مختلف ترک عارض می شود. پیدایش این ترکها در واقع علل و ریشه های مختلف دارد که قبل از هرگونه اقدامی بایستی علت و یا عللی که سبب پیدایش ترک در سطح راه شده است شناخت و سپس اقدام به مرمت آن نمود. به همین علت ترکهای سطوج آسفالته به تفتیک مورد بررسی قرار می گیرند. انواع ترکهای شناخته شده سطوح آسفالته به شرح زیر می باشند.

نحوه مرمت ترکهای پوست سوسماری
نظر به اینکه ترک پوست سوسماری به واسطه اشباع شدن قشر خاک ریز و نیز روسازی راه عارض شده است در نتیجه تنها راه علاج و مرمت عبارت است از حذف خاکها و مصالح اشباع شده و زهکش کردن اطراف محل لکه ها می باشد و نتیجتاً مرمت راه مشتمل است برکندن آسفالت و برداشتن قشرهای روسازی و زیرسازی و انجام زهکشی در محل برداشته شده می باشد. پس از حذف مصالح نامرغوب بایستی محل کنده شده را با مصالح، مخلوط رودخانه ای از نوع مصالح زیر اساس ریخته و سپس به جای قشر اسای قیری ریخته و روی آن قشرهای بیندروتوپکا را بخش نمود.

نحوه مرمت ترک های تیغه ای
برای مرمت داخل ترکها با قیر مخلوط همراه با ماسه پر نمایند و چنانچه در محل ترک تیغه ای نشست هم ملاحظه می شود سطح نشست نموده را با آسفالت گرم پر نمائید تا راه پروفیله شود.

نحوه مرمت ترکهای لبه ای
با توجه به علل پیرایش ترک برای رفع نقص و مرمت راه بایستی نسبت به احداث و ایجاد زهکشی مناسب در شانه راه اقدام نمود.
4. ترک دوبندی
5. ترک چروکی
6. ترک انعکاسی
7. ترکهای تعریضی
مرمت چهار نوع ترک بالا را می توان به صورت زیر انجام داد:
ترکهای کوچک (کمتر از اینچ عرض) را معمولاً به سختی می توان به کمک قیر یا امولسیون مرمت نمود. ولی ترکهای بزرگتر از اینچ عرض را می توان توسط امولسیون یا قیر مخلوط و کمی ماسه ریزدانه مرمت نمود.
8. ترک لغزشی: (نحوه مرمت آن) بهترین طریقه مرمت ترکهای لغزشی عبارتست از برداشتن لایه رویی و بررسی علل عدم چسبندگی دو قشر می باشد سپس با پخش قیر تک تک لایه رویسی را پخشی و تسطیح نموده و سپس می کوبند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد