مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله دوره نوجوانی

این مقاله دارای تمامی کارهایی است که ما باید در دوره نوجوانی انجام بدهیم.

تعریف دوره نوجوانی
در این دوران چه تغییراتی در بدن ایجاد می شود؟
مقدار غذای موردنیاز من به چه عواملی بستگی دارد؟
جدول 1: میزان سوخت انرژی (انرژی مصرفی) در طی یک ساعت فعالیت های مختلف برحسب وزن بدن
انرژی چیست و چگونه مقدار دریافت آن را برآورد کنم؟
واحد اندازه گیری انرژی
چطور بفهمم که مقدار انرژی دریافتی من در حد موردنیاز بدنم است؟
چگونه مقدار انرژی دریافتی خود را برآورد نمایم؟
جدول 2: روش سریع و ساده برای محاسبه انرژی مورد نیاز در
نوجوانان و جوانان برحسب سن و جنس
انرژی موردنیاز بدن من از کجا به دست می آید؟
چگونه بفهمم که وزن و قد من برای سنم مناسب است؟
برای ارزیابی وضعیت وزن و قد خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
نمودار قد برای سن پسر 5 تا 19 سال
نمودار قد برای سن دختر 5 تا 19 سال
نمایه توده بدنی برای سن پسر 5 تا 19 سال
نمایه توده بدنی برای سن دختر 5 تا 19 سال
چه کارهایی بکنم تا رشد قد من بیشتر شود؟
چه غذاهایی بخورم تا سالم بمانم و وزن مناسب داشته باشم؟
چگونه می توانم انتخاب غذا و اندازه پرس های غذایم را تنظیم کنم؟
گروه سبز (این غذاها را بیشتر بخورید)
گروه زرد (این غذاها را تا حد ممکن کمتر بخورید)
گروه قرمز (سعی کنید این غذاها را تا حد ممکن نخورید)
به چه نحو سوخت انرژی یا فعالیت بدنی خود را بیشتر کنم؟
توصیه هایی برای افزایش فعالیت بدنی روزانه و سوخت انرژی
پرسش هایی که اغلب نوجوانان در مورد برنامه غذایی شان مطرح می کنند
انتخاب سالم تر هنگام صرف دسر یا در کافی شاپ:

جدول 4. چند نمونه انتخاب غذای سالم تر و کم کالری تر هنگام غذا خوردن در خارج خانه (از سمت انتخاب های قرمز به سمت سبز بروید)

نکاتی در مورد چند مشکل رایج در دوران نوجوانی
خطرات اضافه وزن در نوجوانان
اگر اضافه وزن داشته باشم چه باید بکنم؟
بی اشتهایی و پرخوری عصبی
آکنه یا جوش غرور جوانی
کم خونی (آنمی)
پیشگیری و درمان کم خونی

جهت دانلود از فایل مارکت کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد