مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پرسشنامه هویت سازمانی (چنی 1983؛ روبین 2004)

  • دارای 25 پرسش بوده که از هر پرسش دارای 7 گزینه (از 1 تا 7) است.

1= شدیداً موافق؛ 2= موافق؛ 3= تاحدی موافق؛ 4= بی طرف؛ 5= تاحدی مخالف؛ 6= مخالف؛ 7= شدیداً مخالف

  • برای بازتاب دادن حس عضویت، وفاداری و همسانی (یا اشتراک هدف) (مؤلفه های هویت سازمانی) طراحی شده است.
  • «حس عضویت در سازمان» در پرسش هایی مانند «من معمولاً شغل خودم را اینگونه به دیگران شرح می دهم: من برای فلان شرکت کار می کنم یا من متعلق به فلان شرکت هستم» بازتاب می شود.
  • وفاداری در پرسش هایی مانند «من حتی اگر به حقوقش احتیاج نداشته باشم، به کارم در این شرکت ادامه می دهم» بازتاب می شود.
  • دو پرسش که نشاندهنده همسانی و اشتراکات کارکنان هستند: «عموماً افرادی که برای این شرکت کار می کنند برای رسیدن به هدف یکسانی فعالیت می کنند» و «من با سایر کارکنان این شرکت اشتراکات زیادی دارم».

دستورالعمل: پس از خواندن دقیق هر کدام از موارد زیر، بهترین پاسخ را که نشان دهنده عقیده و احساس شما در رابطه با آن مورد است، انتخاب کنید.

منابع این <پرسشنامه

1. Cheney G. 1983. On the various and changing meanings of organizational membership: Field study of organizational identification. Communication Monographs 50:342–362.
2. Rubin R, Palmgreen P, Sypher H. 2004. Communication research measures: A sourcebook. LEA: Mahwah, New Jersey.

«برای خرید پرسشنامه به صفحه‌ی خرید بروید»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد