سینا خیر ابادی

وي موسيقي و فراگيري ساز پيانو را از سال 1368 در مشهد نزد استاد يعقوب صحاف آغاز كرد و به مدت 11 سال از محضر ايشان استفاده نمود و سپس در ادامه براي تكميل مراحل پيشرفته‌تر نوازندگي ، در تهران از محضر اساتيدي همچون جناب آقاي گاگيك باباييان ، خانم دلبر حكيم آوا و خانم تامارا دوليتزه استفاده كرد .
او در سالهاي اخير در طي تحقيقات و مطالعات و همچنين گذراندن چند مستر كلاس رهبري اركستر ، به اين حرفه نيز اشتغال يافته است.
از سوابق اجرايي وي مي‌توان به اجراي كنسرت‌هاي متعدد به صورت رسيتال ، تكنوازي و هم‌نوازي در تهران ، كرج ، مشهد و گرگان و همچنين رهبري اركستر آوا و تأسيس اركستر مهتاب در گرگان اشاره كرد .

سابقه تدريس وي به 10 سال مي‌رسد و شايان ذكر است ايشان هم اكنون كلاسهاي گروهي پيانو را زير نظر مؤسسه هنر موسيقي زمان به مديريت سركار خانم شهره جلالي قاجار در آموزشگاه موسيقي آوا داير نموده است .


معرفی کتاب(2)

کمی راجع به سبک ها مطالعه کنید.

سبک های موسیقی از بلوز تا امروز   

نویسنده:علیرضا صنیعی تهرانی

انتشارات رهام

درباره:

دوستان این کتاب سبک های موسیقی را بسیار مختصر و مفید نقد و بررسی کرده.

قیمت چاپ اول این کتاب ۶ هزار تومان است.

 

 

پایان بحث قرون وسطا

دوستان فعلا تصمیم گرفتم که راجع به تاریخ کمتر حرف بزنم چون فکر میکنم کمی خسته کننده میشه.

پس بحث قرون وسطا را تا سده ی سیزدهم تمام میکنیم.

تصویر زیر را مرد یا زنی نا شناس در اواخر سده ی سیزدم  خلق کرده.این تصویر ماریا ی مقدس را نشان میدهد.

تصویری از فروئنلوب المانی که در پست قبلی راجع به او حرف زدیم

frauenlob

قرون وسطا(بخش سوم)

استامپی(سده ی سیزدهم)

به ادامه ی مطلب بروید

 

ادامه نوشته

موسیقی پاپ

در این پست میخواهیم کمی راجع به موسیقی مردمی صحبت کنیم و بعد از صحبت راجع به این سبک به ادامه ی بحث راجع به تاریخ موسیقی می پردازیم.

 

ادامه نوشته

مطالعه

راستی شما که اهل موسیقی هستید در طول روز چقدر به مطاله مطالب مربوط به موسیقی می پردازید؟

ایا اصلا اهل مطالعه هستید؟

همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ هنرمندی هرگز به نقطه ای نمیرسد که بتوان گفت او کامل شده.

در هنر همیشه باید یاد بگیریم.همیشه باید مطالعه کنیم.و همیشه خود را هنرجو بدانیم.

هیچ وقت نگویید خب سواد من کافیست و حالا نوبت خلق اثر است.هر جند که خلق یک اثر باعث بدست امدن تجاربی شده و خود منبعیست برای یاد گیری اما سعی کنید هیچوقت دست از مطالعه بر ندارید.

موسیقی امروزه بیشتر بعنوان یک علم غنی شناخته می شود.و برای بدست اوردن این علم که با قریحه همراه میشود تمام عمر هم کافی نیست.

برای مثال میگویم که علم هارمونی به گفته ی موسیقیدانی بزرگ که  نامش را به خاطر نمی اورم  باید در حدود پنج سال تدریس شود. این دانشجو است که باید بدنبال ان باشد.یک اهنگساز باید مطالعه ای عمیق بر موسیقی تمام دوران و موسیقی ملی کشور ها داشته باشد.

معرفی کتاب

در این پست کتابی را که برای دوستان اهل موسیقی مفید میباشد را معرفی میکنم.

                     درک و دریافت موسیقی

نوشته راجر کیمی ین

ترجمه حسین یاسینی

درباره:دوستان این کتاب ۹۸۳ صفحه ای کتابی است کامل که  شما را با موسیقی  علمی اشنا میکند.معزفی ساز و فرم های موسیقی و بررسی تاریخ اجتماعی از قرون وسطا تا به امروز جزئی از این کتاب کامل میباشد.ناگفته نماند که این کتاب در دانشگاه های موسیقی جهان در سال اول تدریس میشود.اما به هر صورت مخاطبین کتاب دو گروه عام و خاص هستند.حتی اگر اطلاعات چندانی از موسیقی ندارید باز هم میتوانید ازین کتاب سود و لذت ییرید.

قیمت چاپ یازدهم ان ۳۵۰۰۰ تومان میباشد.

توضیح

خب دوستان خوبم همانطور که دیدیم دو پست قبلی در مورد دو استاد گرانبها بود.و در اینده ی نزدیک باز هم نظیر این پست ها را خواهیم داشت.اگر یادتان باشد مبحث قرون وسطا نیمه کاره ماند.میخواهم ان را فعلا در همان مرحله نگه دارم تا کمی بازدید ها بیشتر شود .خب به هر حال مطالب مهمی هستند.

استا منصور رسا

افتخار ملاقات با ایشان را بصورت اتفاقی داشتم و همیشه حسرت خوردم که هنرجوی ایشان نبودم.

لطفا برای خواندن بیوگرافی به ادامه ی مطلب بروید

ادامه نوشته