مهارت هاي ايده آل براي دوست يابي


 کارشناسان انتخاب دوست را شاخصي براي سلامت روان در نوجواني بر مي شمارند

 

مهارت دوست يابي، نخستين پايه هاي شكل گيري هويت و برقراري ارتباط موثر اجتماعي با محيط اطراف محسوب مي شود.

 

    انتخاب صحيح دوست و يادگيري شيوه هاي صحيح دوست يابي از شاخص هاي مهم تشخيص سلامت روان در شكل گيري شخصيت افراد به شمار آمده و به عقيده اكثر كارشناسان حوزه علوم اجتماعي و روانشناسي گروه همسالان در پي ريزي و تكامل شخصيت فردي كودكان و نوجوانان مهم ارزيابي مي شود.
    روانشناسان معتقدند، پس از ورود كودك به دومين مرحله مهم زندگي كه نوجواني نام دارد، نقش خانواده كمرنگ تر از گذشته شده و گروه همسالان نقش مهمي در زندگي افراد بازي مي كنند. از اين رو آموزش مهارت هاي چگونگي انتخاب مناسب گروه دوستان و شيوه هاي موثر رفتاري براي برقراري ارتباط مناسب و تعامل صحيح با همسالان حائز اهميت است. 

 

    به عبارت ديگر آموزش تكنيك هايي مانند روش هاي صحيح آئين دوست يابي، مهارت نه گفتن، تقويت اعتمادبه نفس، اتخاذ تصميم گيري هاي منطقي باعث خواهد شد نوجوان به راحتي تابع گروه همسالان قرار نگرفته و دوست يابي مهارتي به عنوان تثبيت هويت فردي، تقويت انديشه هاي اجتماعي، گسترش استعدادهاي فردي در ميدان رقابت دوستان تبديل شود. 

 

    دكتر امان الله قرايي مقدم، با تاكيد بر نقش مهم گروه همسالان در دوران نوجواني و اهميت دوست يابي مي گويد: دوست يابي هاي غلط زمينه ساز ظهور انواع آسيب هاي اجتماعي است. 

 

    برخي تحقيقات نشان مي دهد، در بسياري از موارد، تاثير گروه همسالان از خانواده نيز بيشتر است و زماني كه براي اوقات فراغت نوجوانان به درستي برنامه ريزي نشود، نوجوان اكثر وقت خود را با گروه دوستان گذرانده و در صورت نظارت ناصحيح والدين هويت اجتماعي كودك يا نوجوان دستخوش آسيب مي شود. 

 

    اين آسيب شناس اجتماعي اضافه مي كند، نقش والدين در شيوه دوست يابي فرزندانشان حائز اهميت است. والدين بايد تكنيك هاي دوست يابي را به فرزندان آموخته و باتوجه به ويژگي هاي فردي و شخصيت كودك به او كمك كرد تا بهترين انتخاب را داشته باشد.
    
    نقش والدين
    نوجوانان در مرحله دوست يابي با گروه هاي همسال تعامل برقرار كرده، با آنها همانند سازي كرده و سعي مي كنند با افرادي ارتباط برقرار كنند كه در بسياري از زمينه ها با آنها وجوه مشترك داشته باشند.
    به عبارت ديگر دوست يابي باعث شكل گيري تعاملات اجتماعي و كشف هويت اجتماعي نوجوانان خواهد شد. در صورتي كه والدين مانع از رشد نوجوان در اين مرحله شده يا به طور مستقيم در تصميم گيري هايش دخالت كنند، شكل گيري هويت اجتماعي نوجوانان خدشه دار خواهد شد. 

 

    دكتر علي مهدي زاده، روانپزشك در اين خصوص معتقد است: والدين بايد به طور غيرمستقيم به شيوه دوست يابي و همانندسازي فرزندشان نظارت داشته باشند. 

 

    آنها بايد توجه داشته باشند كه گروه هاي همسالي كه فرزندانشان اوقات فراغت را با آنها سپري مي كنند از لحاظ فرهنگ خانوادگي، باورهاي قومي، مذهبي، سن، ارزش هاي تربيتي و... با يكديگر همخواني داشته باشند. 

 

    اين روانپزشك اضافه مي كند: آشنايي كامل خانواده هاي فرزندان و رفت و آمد آنها به صورت نامحسوس و غيرمستقيم كه نوجوان تصور نكند كه والدين به طور مستقيم در كارهاي او دخالت كرده و حس استقلال طلبي او مورد آسيب قرار گرفته است، نقش مهمي در كمك به فرزندان براي انتخاب گروه هاي همسال مناسب و پيشگيري از وارد آمدن آسيب هاي اجتماعي و رفتاري فرزندان در آينده خواهد داشت.
    
توجه به باورهاي مشترک
    به عقيده دكتر مهدي زاده، در صورت هماهنگ نبودن باورها ارزش هاي خانوادگي نوجوانان، افراد با الگوبرداري از دوستان دچار تضاد شده و به تدريج از محيط خانواده دور مي شوند. ميان عقايد و نظريات والدين با گروه هاي دوستي دچار ترديد شده و در نهايت به سمت و سوي گروه هاي همسال كشيده مي شوند. در اين صورت روابط مخفي نوجوانان با دوستان، زمينه ساز بزهكاري و مخفي كاري هاي گسترده تر نوجوان خواهد شد. از اين رو، فرزندان در حالي كه در انتخاب دوست خودمختار و آزادانه عمل مي كنند، بايد تحت نظر غيرمستقيم والدين قرار گرفته و از مشورت و راهنمايي هاي والدين خود بهره مند شوند. 

 

    دوست يابي و كسب تجربيات زندگي در گروه هاي همسال از اركان مهم شكل گيري هويت اجتماعي و فرديت اجتماعي نوجوان است.در اين روابط، مفاهيمي مانند تشخيص حد و مرزهاي اجتماعي، صداقت، نوع دوستي، دفاع از حقوق فردي و استقلال عمل در روابط دوستي و مناسبات اجتماعي براي نوجوان معناي دقيق تري پيدا كرده و افراد به صورت تجربي و عملي با كاربرد اين مفاهيم آشنا مي شوند.
    
عاملي براي پيشرفت
    دكتر قرايي مقدم، موفقيت هاي اجتماعي، افزايش انگيزه، پيشرفت تحصيلي را از مزاياي دوست يابي به روش صحيح در دوران نوجواني دانسته و معتقد است در صورتي كه نوجوان تحت نظر والدين به گروه هاي متشكل از همسالان كه از هويت هاي اجتماعي ارزشمند برخوردار هستند راه پيدا كند، به موفقيت هاي قابل توجهي دست پيدا خواهد كرد. در واقع، برقراري تعاملات اجتماعي موثر تمرين مناسبي براي اجتماعي شدن خواهد بود و فرد پس از پايان دوره نوجواني آمادگي لازم براي ورود به دنياي اجتماعي بزرگ تر را پيدا خواهد كرد. 

 

    همانطور كه گفته شد، اجتماعي شدن، از ويژگي هاي دوره نوجواني است، فاصله گرفتن از خانواده براي كسب استقلال از مراحل رشد شخصيتي نوجوان محسوب مي شود.
    

الگوهاي شخصيتي

    از آنجايي كه تفاوت در ساختارهاي رفتاري و شخصيتي نوجوانان در مراحل دوست يابي و شيوه انتخاب گروه هاي همسالان نقش دارد، والدين بايد باتوجه به ويژگي هاي شخصيتي فرزندانشان آنها را در انتخاب موثر راهنمايي كنند.
    براي نمونه نوجواني كه شخصيت درون گرا دارد، بيشتر تحت تاثير الگوهاي گروه ها همسال قرار مي گيرد.
    اين گروه از نوجوانان به راحتي با افراد ديگر ارتباط برقرار كرده و در صورت نظارت ناصحيح والدين ممكن است باعث به انحراف كشيده شدن آنها شود.
    از طرف ديگر، نوجوانان برون گرا در ارتباط با گروه هاي همسال ناموفق تر از سايرين بوده و ممكن است به علت موفق نبودن در برقراري ارتباط با همسالان خود، منزوي شده و هويت اجتماعي آنها تكامل پيدا نكند.
    از اين رو به عقيده متخصصان، بهتر است، والدين در شيوه دوست يابي فرزندانشان دخالت غيرمستقيم داشته باشند و با آگاهي از نوع شخصيت فرزندانشان آنها را در انتخاب دوست راهنمايي كنند.

 

حامدمحقق

حالت ایستادن شما بیانگر شخصیت شماست

حالت ایستادن شما بیانگر شخصیت شماست




فلاسفه از دکارت تا آین رند درباره تأثیر متقابل بین رفتارهای فیزیکی و روانشناسی نوشته اند، اما جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که حالت ایستادن هر فرد می تواند گویای احساسات وی باشد…
 

فلاسفه از دکارت تا آین رند درباره تأثیر متقابل بین رفتارهای فیزیکی و روانشناسی نوشته اند، اما جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که حالت ایستادن هر فرد می تواند گویای احساسات وی باشد. حالتی که به این طرف و آن طرف می روید در حقیقت خلق و خوی شما را تغییر می دهد که این امر تأثیر قابل توجهی روی چگونگی رویکردهای شما به موقعیتها و حل مشکلات دارد.
ایمی کادی روانشناس اجتماعی و استادیار دانشکده تجارت هاروارد می گوید: حالت ایستادن قدرتمند است. وی به همراه همکارانش از طریق یک سری آزمایشهای کنترل شده برای مثال نشان داده اند که ایستادن با پاهای باز و دست به کمر به مدت دو دقیقه تستوسترون را افزایش داده و کورتیزول را در جریان خون کاهش می دهد.
تعداد قابل توجهی از تحقیقات اجتماعی علمی طی سه سال گذشته نشان می دهد که این حالت ایستادن سیلی از هورمونها را آزاد کرده و موجب می شود که فرد احساس مثبت و راحتی داشته باشد، حتی اگر خود فرد پیش از آن درگیر تردیدهای درونی بوده باشد، این حالت ایستادن نتیجه دیگری در پی دارد.
گرفتن یک ژست رئیس مأبانه چه زمانی که لباس فاخر شب پوشیده اید و چه زمانی که یک دست لباس رنگ و رو رفته به تن کرده اید می تواند بر درک شخصی از خودتان نیز تأثیرگذار باشد و در نهایت بر درک دیگران از شما تأثیرگذار است.

بعید به نظر می رسد حالتی که فرد پس از قرارگیری در این وضعیت به دست می آورد، تغییر کند. این مسئله را می توان به وضوح در مقایسه با دو وضعیت ایستادن با پاهای باز و دست به کمر و وضعیت شانه های خمیده و کمر قوز کرده مشاهده کرد. در آزمایش بعدی از شرکت کنندگان در این تحقیقات خواسته شد حالت صاف و عمودی به خود بگیرند، آنها احساس می کردند که می خواهند در کارهای جدید سهیم شده و یا خطر انجام کارهای مختلفی را پذیرا باشند. این امر درمقایسه با گروهی قرار گرفت که از آنها خواسته شد ژستی بسته و محدود به خود بگیرند.
اکنون مهمترین پرسش این است که این تأثیرات چقدر طول می کشند؟ محققان اظهار داشتند که تغییرات هورمونی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پابرجا هستند. اما دانا کارنی روانشناس اجتماعی که حالت ایستادن را در دانشکده هاس در دانشگاه کالیفرنیا برکلی مطالعه کرده گفت: این تغییرات می توانند یک آبشار فیزیولوژیکی باشد که تمام روز پا برجا است.
وی افزود: برای مثال در یک مصاحبه شغلی بادکردن غب غب چندان مناسب نیست، اما می توانید پیش از ورود به چنین جلسه ای احساس مثبتی در خود ایجاد کنید، بنابراین اگر مصاحبه را با احساسی خوب آغاز و به خوبی خود را معرفی کنید دیگران نیز پاسخ مثبت می دهند و این چرخه مثبت ادامه می یابد.

 

حامد محقق

 

مزایا و فوائد استفاده از شبکه های اجتماعی

 

مزایا و فوائد استفاده از شبکه های اجتماعی

 

 

با ظهور شبکه های اجتمایی مانند فیس بوک و توییتر و معنی یافتن مفهوم وب ۲ دیگر اینترنت بدون شبکه های اجتمایی غیر قابل تصور می باشد. شبکه های اجتمایی رفته رفته در همه ی دنیای گسترده‌ی وب فراگیر شدند و روزانه میزان قابل توجهی از کاربران اینترنت با این شبکه ها سرو کار دارند. کاربران شبکه های اجتمایی و به صورت کلی وب ۲ مزایایی نسبت به کاربران دیگر دارند که برای مدیر هر سایتی در ارتباط بودن با آن ها می تواند به اندازه ی قدم زدن در جزایر قناری جذاب باشد.

 

مزایای ارتباط با کاربران در شبکه های مجازی

 

ارتباط با کاربران در شبکه های مجازی برای شما به عنوان یک وبلاگ نویس و یا وبمستر می تواند مزایای فرآوانی داشته باشد که در زیر با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم.

1- اکثر آن ها به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستند.

2- آن ها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی انجام می گیرد.

3- همه ی آن ها به نسبت بقیه توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ی بالاتری نسبت به بقیه دارند و این آرزوی هر مدیر سایت است.

امیدوارم به این نتیجه رسیده باشید که کاربرانی که در شبکه های اجتمایی فعالیت می کنند خیلی خیلی با ارزش تر از یک کاربر معمولی هست که مطالب شما را می خواند.

 

اما شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر چه تاثیری بر خود سایتتان و مطالب تان دارد ؟ اگر مدیر یک سایت هستید و یا بودید حتما این نکته را تجربه کرده اید که بعد از ارسال مطلب خیلی دوست داشتید که به همه ی کاربران اطلاع دهید اما چنین چیزی یا ممکن نبود یا اگر بود بهتر بود که نبود بهترین ابزاری که قبلا وجود داشت سرویس فید برنر بود اما این سرویس هیچ وقت نمی توانست و نمی تواند نقش فیس بوک را بازی کند به دلایلی که در زیر با هم بررسی می کنیم.

۱. کد امنیتی و مراحل تائید عضویت در این سیستم برای بیشتر کاربران خسته کننده است

۲. یک کاربر در هنگام چک کردن ایمیل های خود ( خصوصا در مواقعی که صندوق ایمیل های آن کاربر پر از اسپم باشد ) به هیچ وجه تمایل ندارد که به مطلب شما توجهی کند

۳. در این سیستم آدرس فید هایی که به صورت پیش فرض ایجاد می شود برای سایت شما در ایران فیًلتر است.

 

 

امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت خود

 

یکی از امکاناتی که اکثر شبکه های مجازی در اختیار وبمسترها و وبلاگ نویسان قرار می دهند امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود است . توجه داشته باشید که صفحه ی فیس بوک و توییتر شما از نظر گوگل یک صفحه ی هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل هست. من در آخر هم این نکته را یادآور می شوم که شبکه های اجتماعی خصوصاً فیس بوک و توییتر بهترین مکان برای کاشتن مطالب‌تان و تماشای رشد آن ها می باشد.

 

نتیجه گیری از این مقاله

 

فیس بوک و توییتر بهترین مکانی هستند که می توانید مطالبتان را در آنجا بکارید و رشد آن ها را تماشا کنید. چرا ؟ چون کاربری که پروفایل خود را در این شبکه هر روز چک می کند ( و در صورت لایک کردن صفحه ی شما مطالب شما در صفحه اصلی اون خواهد بود ) قطعا به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردد  و فراموش نکنید که اون یک کاربر وب ۲ هست . اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار دکمه ی اشتراک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشتراک می گذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی جریان چند کاربر دیگر هم خواهد بود. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند.

 

حامد محقق

وبلاگ برتر

فواید تلاوت قرآن

فواید تلاوت قرآن



قرآن کریم می‌تواند وسیله‌ای برای هدایت و هم چنین وسیله‌ای برای انحراف بیشتر باشد. چرا که فقط وسیله است و نه هدف. لذا اگر کسی خوب و درست استفاده کرد، هدایت می‌شود «هدیً للمتقین» و اگر کسی سوء استفاده کرد، با همین وسیله گمراه‌تر می‌گردد. چنان چه فرمود:

«وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُۆْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» (الإسراء۸۲)

برای انجام هر کاری و رسیدن به هر هدفی، وسیله یا وسایلی وجود دارد.

به عنوان مثال: خودرو، وسیله ی حمل و نقل است. هم می‌توان با آن مسافر حمل نمودد و هم کالا و هم قاچاق و نیز مواد مخدر. هم می‌توان با آن زیارت و یا برای کسب حلال رفت و هم می‌توان به دنبال فسق و فجور رفت. می‌تواند ابزاری برای سهولت امور باشد و یا ابزاری برای فخر و مباهات و تکبر و رفتن به جهنم.

قرآن کریم نیز برای تعلیم و هدایت بشر نازل شده است. پس استفاده از آن مانند استفاده از هر ابزار دیگری، بستگی به قصد، نیت و چگونگی استفاده ی مصرف کننده دارد. قرآن کریم می‌تواند وسیله‌ای برای هدایت و هم چنین وسیله‌ای برای انحراف بیشتر باشد. چرا که فقط وسیله است و نه هدف. لذا اگر کسی خوب و درست استفاده کرد، هدایت می‌شود «هدیً للمتقین» و اگر کسی سوء استفاده کرد، با همین وسیله گمراه‌تر می‌گردد. چنان چه فرمود:

«وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُۆْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» (الإسراء۸۲)

و ما آنچه از قرآن فرستیم شفای دل و رحمت الهی بر اهل ایمان است، لیکن کافران را به جز زیان چیزی نخواهد افزود.

البته نه تنها قرآن، بلکه هر نعمت دیگری همین‌گونه است. نعمات موجب رحمت و آسایش و گشایش کار مۆمنین و موجب ضلالت، گمراهی و گرفتاری بیشتر ظالمین و کافرین می‌گردد. پس، اگر کسی دست کم، بدون غرض و مرض به قرآن رجوع نماید، بهترین بهره‌ها را از این اقیانوس بی‌کران علم می‌برد.

دقت شود که چون انسان از خود هیچ ندارد، آنچه می‌شنود، می‌فهمد، می‌گوید و می‌پذیرد، همه سخن دیگران است، حال چه سخنی جامع‌تر، خوش‌تر، علمی‌تر، نورانی‌تر، صادق‌تر و هدایت کننده‌تر از سخن خداوند متعال است. آیا خوش‌تر نیست که گوش انسان به جای صداهای گوش‌خراش که دعوت به جهل و جهنم می‌کنند، کلام خدا را بشنود و به جای آن که صدای حیوانات یا خناسان از گلویش خارج شود، مانند یک نبی، کلام خدا را بازگو نماید و به جای فهم هر سخن بی‌منطق و غیر مفهومی که فقط از روی ظن و گمان (نظریه) بیان می‌گردد، حقایق کلام الهی را فهم نماید و به جای پذیرش هر اعوجاجی،‌ را بپذیرد؟

«إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ» (فاطر۲۹)

در حقیقت، کسانى که کتاب خدا را مىخوانند و نماز برپا مىدارند و از آنچه بدیشان روزى دادهایم، نهان و آشکارا انفاق مىکنند، امید به تجارتى بستهاند که هرگز زوال نمىپذیرد.


حامد محقق

دگزامتازون

 

دگزامتازون

 

 

 قاتل خاموش جامعه ایران

 

این دارو که مدتهاست به عنوان یک داروی عادی در جامعه ما رواج پیدا کرده ست،

به عنوان های

 چاق کننده قوی کننده بدن ساز

 کمکی پنی سیلین درمان سرماخوردگی

ضد حساسیت قوی

مطرح شده در واقع یک کورتون قوی با قدرت سرکوب شدید سیستم ایمنی ست که در مرحله اول باعث بهبود ظاهری بیماریهای التهابی شده ولی در واقع با سرکوب ایمنی بدن باعث پایداری بیماری مبشود

 ایرانیها 25 برابر کل اتحادیه اروپا دگزامتازون مصرف میکنند

 عوارض مصرف طولانی دگزا:

 عفونت داخلی گسترده ، دیابت بیماری کلیوی و فوق کلیوی، عقیمی و سکته قلبی و مغزی و مرگ ناگهانی و . . .

 

 خیلی از موارد سکته های قلبی که در اعلامیه ترحیم جوانان ذکر میشود به دگزامتازون برمیگردد...

 

حامد محقق

ماجرایی تامل برانگیز


میزان فاصله قلب آدم ها و تن صدا

 

 

استادى از شاگردانش پرسید :

چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم؟

چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟

 شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها گفت:

چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست می‌دهیم

 استاد پرسید :

این که آرامشمان را از دست می‌دهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می‌زنیم؟

آیا نمی‌توان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد می‌زنیم؟

شاگردان هر کدام جواب‌هایى دادند امّا پاسخ‌هاى هیچکدام استاد را راضى نکرد.

 سرانجام او چنین توضیح داد :

هنگامى که دو نفر از دست یکدیگر عصبانى هستند، قلب‌هایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد.

آن‌ها براى این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند.

هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آن‌ها باید صدایشان را بلندتر کنند.

سپس استاد پرسید :

هنگامى که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقى می‌افتد؟

آن‌ها سر هم داد نمی‌زنند بلکه خیلى به آرامى با هم صحبت می‌کنند. چرا؟

چون قلب‌هایشان خیلى به هم نزدیک است.

فاصله قلب‌هاشان بسیار کم است.

استاد ادامه داد :

هنگامى که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد، چه اتفاقى می‌افتد؟ آن‌ها حتى حرف معمولى هم با هم نمی‌زنند و فقط در گوش هم نجوا می‌کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می‌شود.

سرانجام، حتى از نجوا کردن هم بی‌نیاز می‌شوند و فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند. این هنگامى است که دیگر هیچ فاصله‌اى بین قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باش

اين همان عشق خدا به انسان و انسان به خداست است که  خدا حرف نمی زند اما همیشه صدایش را در همه وجودت مي توانی حس کني اينجا بین انسان و خدا هیچ فاصله ای نیست می توانی در اوج همه شلوغی ها بدون اینکه لب به سخن باز کنی با او حرف بزنی...

 

حامد محقق

 

تــســت هــــوش

 

تست هوش

 

 

دوستـــان عزیـــزم یک تست هوشی هست اگه مایل بودید انجام بدیـــد و هـــوش خودتونو امتحان کنید.

این تست درقسمت پیوندهـــــا سمت چـــپ ویا از طریق لینــک زیـــر قابل دسترسی می باشد.

۳۹ سوال که باید درمدت زمان مشخص پاسخ بدید.

*پیشنهاد میکنم در اين آزمون شركت کنید*

(من خودم ۱۴۴ شدم)

 

تســــت هــــوش

 

حامد محقق

 

مناجات بی نظیر و آرامش بخش


منــــاجـــــات

دانلود این مناجات رو به شما پیشنهاد میکنم

دانــــــــــلــــود مناجات

حامد محقق

حکایت بیل گیتس در رستوران

 حکایت بیل گیتس در رستوران

 

بعد از خوردن غذا بیل گیتس ۵ دلار به عنوان انعام به پیش خدمت دادپیشخدمت ناراحت شد…

 

بیل گیتس متوجه ناراحتی پیشخدمت شد و سوال کرد : چه اتفاقی افتاده؟
پیشخدمت : من متعجب شدم ….
بخاطر اینکه در میز کناری پسر شما ۵۰ دلار به من انعام داد در
درحالی که شما که پدر او هستید و پولدار ترین انسان روی زمین هستید فقط ۵دلار انعام می دهید !
گیتس خندید و جواب معنا داری گفت :

او پسر پولدار ترین مرد روی زمینه و من پسر یک نجار ساده ام!!!

 

حامدمحقق

 

بدانید که خدا مشغول مواظبت از شماست

چیزهای کوچک در زندگی که مهم هستند…

 

 

 

بعد از حادثه یازدهم سپتامبر که منجر به فروریختن برج های دو قلوی معروف آمریکا شد یک شرکت از بازماندگان شرکت های دیگری که افرادش از این حادثه جان سالم به در برده بودند خواست تا از فضای در دسترس شرکت آنها استفاده کنند

در صبح روز ملاقات مدیر واحد امنیت داستان زنده ماندن این افراد را برای بقیه نقل کرد و همه این داستان ها در یک چیز مشترک بودند و آن اتفاقات کوچک بود

مدیر شرکت آن روز نتوانست به برج برسد چرا که روز اول کودکستان پسرش بود

و باید شخصا در کودکستان حضور می یافت

همکار دیگر زنده ماند چون نوبت او بود که برای بقیه شیرینی دونات بخرد

یکی از خانم ها دیرش شد چون ساعت زنگدارش سر وقت زنگ نزد

یکی دیگر نتوانست به اتوبوس برسد

یکی دیگر غذا روی لباسش ریخته بود و به خاطر تعویض لباسش تاخیر کرد

اتومبیل یکی دیگر روشن نشده بود

یکی دیگر درست موقع خروج از منزل به خاطر زنگ تلفن مجبور شده بود برگردد

یکی دیگر تاخیر بچه اش باعث شده بود که نتواند سروقت حاضر شود

یکی دیگر تاکسی گیرش نیامده بود

و یکی که مرا تحت تاثیر قرار داده بود کسی بود که آن روز صبح یک جفت کفش نو خریده بود و با وسایل مختلف سعی کرد به موقع سرکار حاضر شود. اما قبل از اینکه به برج ها برسد روی پایش تاول زده بود و به همین خاطر کنار یک دراگ استور ایستاد تا یک چسب زخم بخرد و به همین خاطر زنده ماند!

به همین خاطر هر وقت، در ترافیک گیر می افتم

آسانسوری را از دست می دهم

مجبورم برگردم تا تلفنی را جواب دهم

و همه چیزهای کوچکی که آزارم می دهد

با خودم فکر می کنم

که خدا می خواهد در این لحظه من زنده بمانم

دفعه بعد هم که شما حس کردید صبح تان خوب شروع نشده است

بچه ها در لباس پوشیدن تاخیر دارند

نمی توانید کلید ماشین را پیدا کنید

با چراغ قرمز روبرو می شوید

عصبانی یا افسرده نشوید

 
بدانید که خدا مشغول مواظبت از شماست

 

 

حامد محقق

 

خندیدن, تمسخر دیگران و قلقلک و تاثیرشان برروی مغز !

خندیدن، تمسخر دیگران و قلقلک و تاثیرشان برروی مغز !

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد، انواع مختلف خنده دارای تأثیرات متفاوت مغزی است و انسان از سنین کودکی قادر به تمایز قائل شدن بین خنده ناشی از شادی، قلقلک یا تمسخر دیگران است…

 

تحقیقات نشان می‌دهد، انواع مختلف خنده دارای تأثیرات متفاوت مغزی است و انسان از سنین کودکی قادر به تمایز قائل شدن بین خنده ناشی از شادی، قلقلک یا تمسخر دیگران است. محققان دانشگاه توبینگن آلمان با بررسی تغییرات در الگوی مغز در زمان شنیدن انواع مختلف خنده، تأثیر آن را بر روی عملکرد مغز و سلامتی مورد ارزیابی قرار داده اند.
مطالعه ای بر روی ۳۳ زن سالم و بررسی شبکه ادارکی- احساسی نشان می دهد، بخش هایی از مغز که به پردازش اطلاعات اجتماعی و سطح بالا حساس هستند،بیشتر به خنده های ناشی از شادی یا قلقلک و مناطق حساس به صداهای پیچیده به خنده های تمسخرآمیز واکنش نشان می دهند.
در این تحقیق برای نیمی از داوطلبان یک فیلم کمدی بصورت جمعی نمایش داده شد و گروه دوم نیز یک فیلم کسالت بار را تماشا کردند؛ پس از اتمام فیلم، نمونه گیری از سلول های ایمنی موسوم به سلول های قاتل طبیعی گرفته شد که با سلول‌های سرطانی ترکیب و میزان اثربخشی آنها در زمان وقوع بیماری مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج بدست آمده نشان می دهد، افرادی که در هنگام دیدن فیلم کمدی خندیده بودند،از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار بودند و خنده می تواند تا ۴۰ درصد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

دکتر «دیرک ویلدگروبر» سرپرست تیم تحقیقاتی خاطر نشان می کند: خندیدن به کسی یا خندیدن با دیگران با پاسخ های متفاوت مغز همراه است؛ مغز با قدرت تمایز قائل شدن بین انواع مختلف خنده (ناشی از شادی، قلقلک یا تمسخر) می تواند عملکرد بدن در مقابل بیمار یها را تقویت کند. با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) فعالیت مغزی افراد در هنگام شنیدن سه نوع خنده مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
خنده ناشی از قلقلک در پستانداران غیر انسانی نیز دیده می شود، اما در انسان دارای عملکردهای پیچیده ای است که می تواند دارای بار مثبت یا منفی بوده و الگوهای ارتباطی متفاوتی در مغز ایجاد می کند. مناطق مغزی حساس به پردازش اطلاعات اجتماعی پیچیده در زمان شنیدن صدای خنده ناشی از شادی یا قلقلک فعال می شوند که این فعالیت در زمان شنیدن خنده تمسخرآمیز دیده نمی شود.
به گفته محققان،محرک هایی که بر این الگوها تأثیر می گذارند،می تواند برای آزمایش روش های درمانی جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد. نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

 

حامد محقق

 

الگوی ارتباطی مخرب

الگوی ارتباطی مخرب
 





سه الگوی ارتباطی مخرب که بیشترین تنش را در روابط زناشویی ایجاد می کند شامل موارد زیر است.

 

 اگر این رفتار همسرتان به تازگی اتفاق افتاده، باید به دنبال علت این تغییر رفتار باشید. با همسرتان گفت وگو کنید؛ گفت وگویی صمیمانه و به دور از بحث و جدل. از وی بخواهید اگر چیزی او را آزار می دهد با شما در میان بگذارد.

متاسفانه در بسیاری مواقع زوجین در مواجهه با مشکلات به جای مقابله مستقیم و مسئله مدار، به دنبال راه حل های غیر مستقیم و هیجان مدار اشتباه می روند که نه تنها به حل مسئله کمکی نمی کند، بلکه به مشکلات آن ها می افزاید. سه الگوی ارتباطی مخرب که بیشترین تنش را در روابط زناشویی ایجاد می کند شامل موارد زیر است:

۱ – انتقادی یا دفاعی :
از پذیرش اشتباهات خود امتناع و هر انتقادی را رد می کنند، درباره عقاید خود سرسخت و انعطاف ناپذیر هستندوطرف مقابل را سرزنش می کنند.

۲ – کناره گیری و سلطه پذیری :
کم حرف هستند، عقاید و نظرات خود را بیان نمی کنند، خیلی مطیع دیگران هستند، احساسات خود را بروز نمی دهند، قهر می کنند.

۳ – کنترل کننده :
زیاد حرف می زنند و سوال می کنند، مدام حرف های طرف مقابل را قطع می کنند و موضوع صحبت را به بیراهه می کشانند.

برای این که درگیر این سبک های مخرب نشویم بهتر است خود را به دو ابزار قدرتمند مجهز سازیم :

۱ – گوش کردن :
وقتی ما درگیر افکار و احساسات خودمان هستیم نمی توانیم به آنچه طرف مقابل می گوید گوش دهیم. وقتی با همسرتان گفت وگو می کنید اجازه دهید حرف هایش را به طور کامل بزند و قبل از این که پاسخ دهید معنا و مفهوم عباراتی را که بیان کرده است دوباره برایش بازگو کنید و از همسرتان بخواهید برداشت شما را تایید یا تصحیح کند. وقتی مطمئن شدید حرف هایش را فهمیده اید، نوبت شماست که حرف های خودتان را بزنید.

۲ – بیان صریح احساسات :
به طور مستقیم و با استفاده از ضمیر «من» به بیان احساسات خود بپردازید. با گفتن عباراتی مانند «تو مرا ناراحت می کنی» یا «تو به حرف های من اهمیت نمی دهی» همسرتان را سرزنش نکنید. با استفاده از جملاتی مستقیم مانند «من ناراحتم» و… به توصیف احساساتتان بپردازید تا احتمال نشان دادن واکنش همدلانه و آشتی جویانه از سوی همسرتان را بالا ببرید.گفت وگو باید بر اساس یک رویکرد برنده – برنده باشد که در آن هر دو طرف سود می برند. مذاکره کار مشترکی است که در آن هر کسی حاضر است به خاطر حفظ رابطه، از سهم خود بگذرد. به این ترتیب حتی اگر ما از حق خود بگذریم به خاطر هدفی خوب و مفید است و به جای آن چیزی به دست آورده ایم و این مسئله باید دو طرفه باشد.

 

شب امتحان چه بخوریم؟

شب امتحان چه بخوریم؟




خوردن عسل و نوشیدنی‌ های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

 

بسیاری از دانشجویان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می ‌پردازند و تصور می‌ کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می ‌شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می ‌توان بازده فکری را افزایش داد.

به کارگیری نکات و توصیه ‌های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می‌دهد.

۱- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

۲- بررسی‌ های دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید هستند.

۳- صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌ مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده شود.

۴- کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی ‌توانند صبحانه ی مفصلی بخورند، توصیه می ‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

۵- بعضی از دانش ‌آموزان به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خود را خراب می‌ کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی ‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید هستند.

۶- خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می ‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی‌ های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

۷- خوردن جگر، گوشت و ماهی، کمک زیادی در کاهش اضطراب می ‌کند، زیرا کم‌ خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

۸- مصرف سبزی‌ و میوه‌ های تازه توصیه می‌ شود.

۹- در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

۱۰- در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و سوء هاضمه قرار نگیرید و از خوردن غذا در بیرون از خانه جدا خودداری کنید. غذا را خوب بجوید و به آرامی میل کنید.

۱۱- در طول روز آب کافی بیاشامید، اما دقت داشته باشید که آشامیدن آب و نوشیدنی‌ های دیگر در وسط غذا سبب اختلال در هضم و ایجاد نفخ می ‌شود.

۱۲- از مصرف زیاد شیرینی جات و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ ها ممکن است در نگاه اول انرژی ‌زا به نظر برسند، اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن ها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما دست خواهد داد.

۱۳- بر خلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی ‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی شیرین و چرب در طول دوران امتحان، نه تنها مفید نیست، بلکه سبب چاقی‌ ‌می‌ شود.

۱۴- صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید، اما صبحانه را کامل میل کنید.

۱۵- مصرف روزانه یک لیوان شیر،‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است.

۱۶- خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

۱۷- ماست و دوغ ترش، خواب آور است، اما خوردن ماست شیرین مفید است.

۱۸- از خوردن قهوه و چای پُررنگ، خودداری کنید، ولی چای کم‌ رنگ مفید است.

۱۹- تغذیه متعادل و متنوع شامل نان و غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت ها و میوه‌ها سبب کاهش استرس در زمان امتحان می ‌شود.

۲۰- اگر احساس خستگی می ‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی ‌شود.

 

 

رفع پُف زیر چشم

۹ راهکار برای برطرف کردن پُف زیر چشم


۱. سیب‌زمینی: یک سیب‌زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه‌ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم‌هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف‌کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که ۲۰-۱۵ دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.
 

۲.
شیر: اگر پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه آنجا بماند. این به چشم‌هایتان برای حفظ آب کمک می‌کند و همچنین خنکشان می‌کند.
 

۳.
روغن: در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای ۲۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم‌هایتان کمک می‌کند.
 

۴.
خیار: خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای ۲۵ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. با خنکی فوق‌العاده خیار روی چشم‌هایتان حسابی ریلکس کنید و چُرتی بزنید. این کار به آرام کردن ذهنتان هم کمک می‌کند و خواص ضدالتهاب خیار پف‌کردگی بافت‌های زیر چشم را هم کاهش می‌دهد.
 

۵.
چای‌کیسه‌ای خنک: اگر عجله دارید، می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید. دو عدد چای کیسه‌ای را برداشته و در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه آنها را روی چشمانتان بگذارید. دراز بکشید و کمی استراحت کنید. سپس چشم‌ها و صورتتان را با آب خنک بشویید و پوستتان را خشک کنید.
 

۶.
آب یخ و قاشق: پف زیر چشم‌ها را می‌توانید با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل کاهش دهید. قاشق‌ها را در آب یخ خنک کنید و بعد روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق‌ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید.  آنقدر این کار را ادامه دهید تا احساس کنید کمی از پف‌کردگی از بین رفته است.
 

۷.
سفیده تخم‌مرغ: چند عدد سفید تخم‌مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود ناحیه دور چشم‌هایتان کشیده‌تر شده و کمتر پف‌کرده به نظر برسد. بگذارید سفیده تخم‌مرغ ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.


۸.
چای سبز کیسه‌ای: بگذارید چای‌ سبز‌های کیسه‌ای که در آب خنک خیس شده‌اند ۱۵-۱۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بمانند. خواص طبیعی این چای‌های گیاهی موجب برگرداندن پف زیر چشم‌ها به حالت طبیعی خود می‌شود.
 

۹.
آبرسانی بدن:
تا جاییکه می‌توانید آب بنوشید. بله، نوشیدن آب پف زیر چشم‌ها را کاهش می‌دهد. پس هر زمان که احساس کردید زیر چشم‌هایتان پف کرده است، یک لیوان آب بنوشید.


حامد محقق

شعری به یاد ماندنی از شهریار




در دیاری که در او نیست کسی یار کسی
کاش یارب که نیفتد به کسی کار کسی

هر کس آزار من زار پسندید ولی
نپسندید دل زار من آزار کسی

آخرش محنت جانکاه به چاه اندازد
هر که چون ماه برافروخت شب تار کسی

سودش این بس که بهیچش بفروشند چو من
هر که با قیمت جان بود خریدار کسی

سود بازار محبت همه آه سرد است
تا نکوشید پی‌گرمی بازار کسی

غیر آزار ندیدم چو گرفتارم دید
کس مبادا چو من زار گرفتار کسی

تا شدم خوار تو رشگم به عزیزان آید
بارالها که عزیزی نشود خوار کسی

آن که خاطر هوس عشق و وفا دارد از او
به هوس هر دو سه روزیست هوادار کسی

گر کسی را نفکندیم به سر سایه چو گل
شکر ایزد که نبودیم به پا خار کسی

شهریارا سر من زیر پی کاخ ستم
به که بر سر فتدم سایه‌ی دیوار کسی

10 راز موفقیت در کسب و کار

ده راز موفقیت در کسب و کار



 

1.فکر کردن به موفقیت
اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز می شود. شما می بایست چشم اندازهای بزرگ را برای خود متصور باشید، این که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید از آن چه که می خواهید بدان برسید، تصویری روشن داشته باشید و آنقدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برایتان دست نیافتنی نباشد. به طور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسب و کار شما به موفقیت و در آمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد ؟ و تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کرده اید؟

2.نسبت به آنچه که می خواهید انجام دهید پرشور و حرارت باشید
شما در راهی قدم می گذارید که در صورت موفقیت، بخشی یا تمام زندگی شما تغییر خواهد کرد. برای رسیدن به این مقصود شما می بایست انرژی و اشتیاق خود را بیش از پیش کرده و آنها را آشکار کنید.چرا باید این گونه باشد، زیرا ما همیشه نسبت به آرزوهای خود و آنچه که دوست داریم بی رحمیم. بالواقع برای آنچه که بسیار دوست داریم، تلاش لازم را انجام نمی دهیم در حالی که می بایست نهایت تلاش خود را بکنیم. یا این که اگر شما از کاری که انجام می دهید رضایت کافی را نداشته باشید آیا تصور می کنید که واقعا می توانید در آن کار به موفقیت برسید و یا در بازار رقابت امروز که هر روز بیش از پیش به تلاش و فعالیت نیاز دارد، باقی بمانید؟

 

اگر هم با همه عدم علاقه خود در کار بتوانید خود را در گردونه رقابت حفظ کنید  ولی مطمئنا به موفقیت های بزرگ دست نخواهید یافت. موفقیت های بزرگ و استثنائی در صورتی به دست خواهند آمد که ما در زمینه آن کار ، علاقه داشته باشیم که کار کنیم و یا حداقل برای آن ارزش قائل باشیم. برای کسانی که با چنین حس و حالی کار می کنند، این که مجبور باشند برای آن کار حتی 15 تا 18 ساعت در روز وقت بگذارند نه تنها خسته کننده نیست که موجب لذت آنان از کار خواهد بود. موفقیت در فعالیت های اقتصادی و مالی تنها نیازمند صبر و کاری طاقت فرسا است که تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما در مورد آن کار احساس مثبتی داشته باشید.
 

3.بر روی نقاط قوت خود تکیه کنید
بگذارید با این امر رو به رو شویم، شما نمی توانید برای همه اطرافیان خود همه چیز و همه کس باشید. هر کدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم. برای آن که بتوانید مفید واقع شوید، می بایست نقاط قوت خود را شناسایی کنید و بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید. شما زمانی می توانید بیشترین موفقیت را به دست آورید که تلاش خود را به سمتی که در آن می توانید بهترین باشید هدایت کنید. به طور مثال اگر در فعالیت های اقتصادی ،شما در بازاریابی توانایی بیشتر دارید از آن نهایت بهره را ببرید. اما در بخش هایی از کار که در آن ضعیف هستید، کمک بگیرید و از آن ابایی نداشته باشید. اما برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت نیز تلاش کنید و برای آن از تعلیم و آموزش در حین کار بهره ببرید.

4. هیچ گاه به احتمالات شکست فکر نکنید
آین رند، در رمان خود به نام " اصل و سرچشمه " می نویسد، " نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن، آغاز کند." به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید، آن زمان است که می توانید به آن عمل کنید. شما می بایست ایمان واعتقاد قوی به خودتان، ایده ها و نظرتان و ظرفیت های خود داشته باشید.

 

باید از سایه تردید عبور کنید و به یقین و اعتماد در کار خود برسید. هر چه قدر میزان ایمان و اعتقاد خود را افزایش دهید ، با سرعت بیشتری به اهداف خود دست خواهید یافت. هرچند که باید در این میان تعادلی وجود داشته باشد. تعادل بین اعتماد به نفس و محاسبه دقیق خطرات کار به جهت دستیابی به هدف بالاتر. کار آفرین موفق ، کارآفرینی است که خوب می تواند محاسبه کند و میزان خطر در کار را کاهش دهد تا به سود بالاتر برسد.


6. سخت کار کردن
هرکارآفرین و نوآور موفقی به سختی کار کرده است. هیچ کس به این مهم ، با نشستن و زول زدن به دیوار نرسیده است. "برایان تریسی" درباره این مطلب چنین گفته است، " شما برای بقاء خود 8 ساعت در روز کار می کنید، بیش از 8 ساعت هر قدر زمانی که تلاش شما ادامه یابد در جهت موفقیت است."  اگر از هر فرد موفقی در این زمینه سوال کنید به شما خواهد گفت که در ابتدای شروع کسب وکار خود بیش از 60 ساعت در روز کار می کرده است.

 

سعی کنید در این موقعیت تفریحات و کار های متفرقه را تا مدتی فراموش کنید، تا زمانی که حقیقتا بتوانید بر روی پای خود بایستید و قامت راست کنید. در این برحه از زمان حتما یک سفر کوتاه هم می تواند برای شما ضرر باشد. همان گونه که اشاره شد ، این گونه سخت کار کردن برای شما آسان خواهد بود اگر دیدگاه و ایده ای محکم برای اجرا داشته باشید و هدفی روشن که به دنبال آن، احساس شورو اشتیاق را در خود حفظ کنید. 

 

7.مرتبا به دنبال راهکارهای جدید از طریق برقراری ارتباطات باشید
در کسب وکار ، شما با شرکتی که اداره می کنید مورد قضاوت واقع می شوید. با گروه مدیریتی که دارید ، سیستم هدایتی که درنظر گرفته اید و همچنین استراتژی های ارتباط با همکارانتان. کسب و کار هر چه قدر هم که کوچک باشد نیازمند ارتباطات و استفاده از تجارب است. می توانید در ملاقات هایی که در کسب و کار های مشترک دارید از افراد با تجربه به طور مثال در پایه گذاری بازار های خود بهره ببرید.

 

این بسیار مهم است که شما در ارتباط با همکاران فعال خود آن هایی را که می توانند به شما کمک کنند و برعکس آن ها که شما را به عقب می خوانند بشناسید. برای موفقیت در این زمینه شما همواره نیازمند داشتن مهارت برقراری ارتباط خوب و مناسب می باشید و همیشه می بایست نسبت به فرصت های جدید و امکان گسترش روابط خود هوشیار باشید. 

 

8.اشتیاق به یادگیری
شما حتما نباید مدرک MBA و یا فارغ التحصیل دکترا در این زمینه باشید تا موفقیت خود را تضمین کنید. در حقیقت کارآفرینان موفقی را می توان دید که حتی در مقطع دانشگاهی نیز تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از میلیونر های خود ساخته از هوش متوسط برخوردار بوده اند. با این وجود، به همه ظرفیت ها و توانایی های خود توجه کرده اند و به زندگی اقتصادی مورد نظرشان و اهداف شخصی خود دست یافته اند زیرا هرگز از یادگرفتن و آموزش دیدن دریغ نکردند.

 

برای موفقیت، شما باید علاقه مند به سوال کردن باشید ، کنجکاوی خود را همیشه با خود داشته باشید و همیشه علاقه مند به یادگیری بوده و آغوش خود را برای دریافت معلومات بیشتر باز نگه دارید. مسلما این علاقه در دنیای پرسرعت تغییرات تکنولوژی و شیوه های کسب و کار بسیار ضروری است.

 

9. ثابت قدم بودن و ایمان راسخ داشتن به کار
هیچ کس تا به حال نگفته است که دستیابی به موفقیت آسان است. گاهی علی رغم همه سخت کوشی ها و علایق شما ، کار با شکست مواجه می شود. اگر به گذشته بسیاری از افراد موفق امروز نگاه کنید می بینید که با دارا بودن همه خصوصیاتی که بدان اشاره کرده ایم اما شکست هایی در حد ورشکستگی را در کارنامه عملکرد خود دارند، اما به سرعت روی پای خود ایستاده اند تا آن شکست را سرآغاز شروع کاری بزرگ کنند.

 

رویکرد شما در صورتی که مبتنی بر ثبات قدم باشد و پذیرش رویارویی با شرایط مختلفی که گاهی نا امید کننده است، موفقیت نیز می تواند از آن شما باشد. این را باید بیاموزید که بعد از هر شکست و زمین خوردنی با قدرت هر چه تمام تر از جا برخیزید و کار را از سر بگیرید. استواری شما در میزان اعتماد و باوری که به خود دارید نهفته است. به خاطر بسپارید که اگر ثابت قدم و استوار باشید هیچ چیز شما را نمی تواند متوقف کند. 

 

10. به کار خود نظم دهید
توماس هوکسلی گفته است، " آن چه را که باید انجام دهید آن زمان که باید انجام شود بدان عمل کنید، چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید." تادیب نفس و نظم دادن به خودکلید موفقیت در این مرحله است.  قدرت آرزوها و تمایلات شما را مجبور خواهد کرد که بهای موفقیت خود را بپردازید. آنچه را که دیگران دوست ندارند انجام دهند شما انجام دهید، کیلومترها به جلو بتازید و در جنگ تن به تن با خود به تنهایی بجنگید و برنده شوید.

 

 

حامد محقق

 

بالا بردن سرعت سیستم توسط ریجستری


بالا بردن سرعت سیستم

توسط ریجستری



1-بالا بردن سرعت ویندوز

مرحله ی اول :روی My Computer را کلیک راست کنید وگزینه Properties انتخاب نمایید.بر روی زبانه Performance رفته و File System را کلیک کنید.درقسمت Settings گزینه Desk Top Computer را به Network Server تغییر دهید.مرحله ی دوم :برای بالا بردن سرعت باز شدن پنجره ها از منوی استارت run را انتخاب کنید و regedit  را در آن تایپ کنید و به صورت زیر ادامه دهید:

HKEY_CURRENT_URER\Control Panel\Desk Top پارامتر MenuShow Delay را از نوع (String Value)(REG_SZ) اضافه کنبد
ارزش آن را برابر 0 قرار دهید.و بعد از restart کردن کامپیوتر نتیجه را ببینید.


2-چگونه سرعت منوی Start را بالا ببریم

حتما متوجه شده اید که سرعت منوی Start در ویندوز XPبعضی مواقع خیلی پایین است، اما می توانید با تغییر رجیستری سرعت را افزایش دهید.

برای این کار:از طریق منو استارتrun را انتخاب نمایید و عبارت regedit را در آن تایپ کنید و enter بزنید

اکنون آدرس زیر را پیدا کنید
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MenuShowDelay 
عدد 400 برای این مورد درنظر گرفته شده است اما شما می توانید مقدار آن را کاهش دهید. حتی می توانید به جای آن عدد صفر را وارد کنید. اگر به هر دلیلی این روش موثر نشد، نگران نباشید و کار دیگری انجام دهید. روی صفحه ی نمایش راست کلیک کرده وبه Display PropertiesAppearanceEffects بروید و گزینه Show Menu Shadow را غیر فعال کنید.


3-نمایش سرعت حقیقی رایت توسط nero

معروف ترین و شاید بهترین نرم افزار رایت CD و DVD نرم افزار Nero است. در این نرم افزار قسمتی وجود دارد که میتوان سرعت رایت را تعیین کرد. اما این سرعت ، سرعت حقیقی رایت کردن نیست. با استفاده از این ترفند میتوانید به سرعت حقیقی رایت توسط این نرم افزار دست یابید و یا آن را اجرا کنید

برای این کار باید سراغ ریجستری برویم که طریقه ی کار به صورت زیر است:ابتدا از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Ahead/Nero-BurningRom/Recorder
حالا از قسمت دیگر راست کلیک کرده و از New روی DWORD کلیک کنید و نام آن را ShowSingleRecorderSpeed قرار دهید.روی دستور جدیدی که ایجاد کردید دوبار کلیک کنید و در قسمت Value مقدار ۱ بدهید

برای غیر فعال کردن  آن نیز می توانید این دستور را حذف کنید.


4- بوت راحت و سریع ویندوز

با این ترفند می توانید سرعت بوت ویندوز را افزایش دهیدیک ویژگی جدید در ویندوز ایکس پی این است تمام فایلهای بوت را در کنار یکدیگر قرار میدهد و باعث یک بوت سریع تر میشود .

این گزینه همیشه فعال است برای غیر فعال کردن آن می توانید ترفند زیر را دنبال کنید:
برای این کار: ابتدا از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود،سپس آدرس زیر را پیدا کنید
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\/Microsoft\Dfrag
متغیر BootOptimizeFunction را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کرده و سپس از منوی آن گزینه modify را برگزینید و سپس مقدار آن را به Y تغییر دهید تا فعال شود و از بوت سریع لذت ببرید.


5-اجرای اتوماتیک محتوای CD-R و DVD-R

اگه دوست دارید که هنگامی که cd و یا  dvd را در درون دستگاه خود قرار می دهیم محتوای آن به طور خودکار اجرا شود به صورت زیر عمل کنید.
از منوی Start گزینه ی Run رو انتخاب كنید و در كادر درون پنجره ی Run تایپ كنید Regedit و اینتر بزنید .
به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
یک داده از نوع DWORD با عنوان CDAutoRun ایجاد کنید و مقدار آن را یک قرار دهید.


6-لغو اجرای خودکار سی دی در ویندوز

برای این کار احتیاجی به رجیستری نیست و یک راه ساده تر وجود دارد که به شما آموزش می دهیم :
به منوی start رفته و گزینه run را انتخاب کنید و فرمان gpedit.msc را وارد کنید اکنون به computer configuration رفته و administrator templates را کلیک کنید و زبانه ی system را باز کنید در اینجا میتوانید گزینه ی مربوط به turn auto off
را پیدا کرده و آن را مطابق میل خود تغییر دهید.


حامد محقق

رفع مشکل دیر خاموش شدن کامپیوتر


رفع مشکل دیر خاموش شدن کامپیوتر


شاید ویندوز شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم ، مدت زمانی

نسبتا زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید ، با استفاده از این

ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید که سرعت خاموش شدن

کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود.

بدین منظور:


ابتدا در منوی start گزینه ی run را انتخاب کنید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و کلید Enter را بفشارید.



پس از باز شدن رجیستری به دنبال این مسیر بگردید : hkey_current_user/controlpanel/desktop


حال در پنجره ی سمت راست عبارت hangapptimeout راخواهید داشت. روی عبارت مذکور دوبار کلیک

کنید و بجای عدد موجود عددی کمتر را وارد کنید.


تنها دقت کنید که عددی که وارد می کنید نباید کمتر از ۱۰۰ باشد.

فارسی کردن ویندوز بدون نیاز به نرم افزار


فارسی کردن ویندوز بدون نیاز به نرم افزار

از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.


اکنون به آدرس زیر بروید:


HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache

حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام

از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر

خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

حامد محقق

درمان برخی درد های عمومی

درمان دردهای عمومی بدن به شیوه سنتی

 

سرتان درد می‌کند؟

ماهی بخورید. 
ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمك می‌کند. 
زنجبیل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهی دارد.


تب دارید؟

 

ماست میل کنید.. 

قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید. 
همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.

 


برای جلوگیری از سكته:

 

 چای بنوشید. 

با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان‌ها جلوگیری کنید. 
 (چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!

 


بیخوابی دارید؟

 

عسل بخورید. 

از عسل بعنوان داروی مسكن و آرام بخش استفاده کنید.

 

 
دچار آسم هستید؟

 

پیاز بخورید. 

مصرف پیاز التهاب نایژك‌ها را از بین می‌برد. 
 

 


از ورم مفاصل رنج می‌برید؟

 

باز هم ماهی میل کنید. 

ماهی قزل آلا، تون، خD8ل مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می‌کند. 
(ماهی سرشار از روغن‌های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است.)

 

 
دل بهم خوردگی دارید؟

 

موز و زنجبیل. 

موز به معده ای که اذیت شده کمك می‌کند. 
زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می‌کند.

 

   

اگر عفونت مثانه دارید؟ آب قره قاط یا زرشک بنوشید. 
آب قره قاط سرشار از اسید می‌باشد که باکتری‌های مضر را کنترل می‌کند. 


دچار پوکی مشكلات استخوان هستید؟ آناناس میل کنید. 
شكستگی و پوکی استخوان با کمك منگنز موجود در آناناس قابل پیش گیری است.

 
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برید؟

 

ذرت بوداده میل کنید. 

خانمها می‌توانند با صرف ذرت بوداده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض PMS
می باشد پیش گیری کنند.

 

 
دچار مشكلات حافظه شده اید؟

 

صدف خوراکی بخورید. 

صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملكرد مغز کمك می‌کند.  

 


سرما خوردید؟

 

سیر بخورید. 

سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید. (یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می‌دهد)

 

 

سرفه می‌کنید؟

 

فلفل قرمز !!! 

مشابه ماده ای که در شربت سرفه بكار می‌رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریك کند.

 

 
سرطان سینه؟ گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. 
این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می‌دارند.

   

سرطان ریه؟

 

سبزی‌های  سبز تیره و نارنجی رنگ  مصرف کنید. 

بتا اکروتن نوعی ویتامین A   پادزهر مفیدی است که در سبزی=2 0های تیره و نارنجی رنگ یافت میشود .

 

 

زخم معده بروز کرده؟

 

کلم بخورید. 

کلم شامل ترکیب7تی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمك می‌کند.

 

 

اسهال؟

 

سیب میل کنید. 

سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید. ( موز نیز برای این بیماری خوب است)

 

   

از شریان‌های رسوب گرفته رنج می‌برید؟

آووکادو بخورید.

چربی غیر اشباع شده موجود در آوکادو کلسترول را پایین می‌آورد.

 
فشار خونتان بالاست؟

 

کرفس و روغن زیتون میل کنید. 

روغن زیتون فشار خون را پایین می‌آورد. 
کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می‌آورد.

 

 
ناهماهنگی قند خون دارید؟

 

بروکلی و بادام زمینی میل کنید. 

کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می‌کند. 

 


  
کیوی: ریز و مقوی. منبع بسیار خوب پتاسیم،منیزیوم، ویتامین 
E   و فیبر. ویتامین C   موجود در آن دو برابر پرتقال می‌باشد.

   

سیب: یك سیب در روز پزشك را دور نگه می‌دارد؟ با اینكه سیب ویتامین C   کمی دارد ولی  دارای  آنتی اکسیدان‌ها  وفلاونوید‌هایی می‌باشد که با تشدید فعالیت ویتامین C   به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، حمله قلبی و سكته مغزی کمك می‌کند

 
توت فرنگی: میوه محافظ. توت فرنگی بالاترین قدرت آنتی اکسیدان را در میان میوه ای اصلی دارد که بدن را در برابر سرطان، رادیكال‌های آزاد رسوب شده درون رگ‌های خونی محافظت می‌کند. (در واقع هر میوه ای از خانواده توت برای شما خوب و مفید اسA 
 . شامل میزان بالای انتی اکسیدان هستند و ما را 
جوان نگه می‌دارند ... آبی بهترین نوع است و کلیه رادیكال‌های آزاد را که به بدن هجوم می‌آورند از بین می‌برد.

 

پرتقال: شیرین ترین دارو. خوردن 2 الی 4 پرتقال در روز کمك به پیش گیری از سرماخوردگی و کلسترول پایین می‌کند و سنگ‌های کلیه را از بین می‌برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

 
هندوانه: 
هندوانه شامل مواد طبیعی (منابع طبیعی) بهترین تسكین دهنده عطش. شامل 92 % آب و حجم بسیار زیادی از گلوتاA Aیون می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین منبع اصلی لیكوپن - اکسیدان ضد سرطان است.   سایر مواد غذایی یافت شده در هندوانه شامل  پتاسیم و   ویتامین C   می‌باشد که کمك به حفظ سلامت پوست می‌کند و همچنین پوست ما را در برابر اشعه‌های خطرناك SPF   محافظت می‌نماید ).  


گواوا : گواوا و پاپایا: بالاترین سطح ویتامین C   از نظر فیبر نیز غنی است که به جلوگیری از یبوست کمك می‌کند.

 

گوجه فرنگی: ترفند پیش گیرانه بسیار خوبی برای آقایان است و بیماری‌های پروستات را از آنها دور نگه می دارد.

 

حامد محقق

 

کمک نت

کمک نت



دوستان عزیزم شما میتوانید در قسمت  " نظر بدهید "  اگر سوالی در هرضمینه کامیپوتری داشتید مطرح کنید تا جایی که امکان داشته باشه به شما کمک خواهم کرد.

 

 

سوالات کامپیوتری پرسش پاسخ سوالات کامپیوتری رفع مشکلات کامپیوتر رفع عیوب کامپیوتر

 

Hamedmohaghegh78@gmail.com

 

محقق

 

حامد محقق

دانستنی های جالب


آیا میدانیــــــد ؟


 

 

آیا میدانید: در جهان به ۶۰۰۰ زبان تکلم میشود.


آیا میدانید: هر قاره ای، شهری به نام «رم» دارد.

آیا میدانید: که حلزون می تواند سه سال بخوابد .

آیا میدانید: دلفین ها با یک چشم باز می خوابند .

آیا میدانید: قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند .

آیا میدانید: ناراحتی های پا در زنان ۴ برابر مردان است.

آیا میدانید:کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند .

آیا میدانید: هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد.

آیا میدانید: ۱۳ درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند .

آیا میدانید: چهار پنجم جانوران رو حشره ها تشکیل داده اند.

آیا میدانید: تنها در یک پرواز، زنبور عسل به ۷۵ گل سر می زند.

آیا میدانید: چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل است.

آیا میدانید: ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است.

آیا میدانید: در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است.

آیا میدانید: توماس ادیسون، مخترع لامپ از تاریکی وحشت داشت.

آیا میدانید: یک کودک ۴ ساله روزانه بیش از ۴۰۰ سوال می پرسد!

آیا میدانید: شیرها تا سن ۲ سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند.

آیا میدانید: در هر یک گرم خاک، حدود ۱۰ میلیون باکتری زندگی می کند.

آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند.

آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است.

آیا میدانید: به طور متوسط، هر فردی ۵ سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند.

آیا میدانید: سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ۲۵ درصد کندتر است.

آیا میدانید: نقاش معروف «لئوناردو داوینچی» معروف ترین نقاشی خود به نام «لبخند مونالیزا» را نه تاریخ زد و نه امضا کرد.

آیا میدانید: بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی موردنیاز یک لامپ ۱۰۰ واتی به مدت ۴ ساعت را تامین می کند.

آیا میدانید: پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.

 

 

حامد محقق

اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها


اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها

 


۱- احساس خلأ :

اصولاً شکل گیری هر انگیزه‌ای برای حرکت ناشی از احساس کمبود و خلاء می‌باشد. انسان تا احساس گرسنگی نکند به سوی غذا نمی‌رود و تا احساس فقر نکند به سوی غنا گام بر نمی‌دارد.

اثبات این مسأله آسان است. ما برای حرکت به سوی مقصد احتیاج به «انگیزه» داریم و برای طی کامل مسیر نیز این «انگیزه» باید لحظه به لحظه تجدید و تقویت شود. تا وقتی که انسان در خود احساس خلأ و کمبودی نکند انگیزه‌ای برای حرکت ایجاد نمی‌شود. پس از شروع به حرکت نیز دوام و استمرار آن منوط است به بقاء این احساس. لذا هرلحظه که انسان متوجه شود که کمبود برطرف شده است یا اینطور تصور کند، بدیهی است که از حرکت باز می‌ماند.

تحصیل علم نیز به همین ترتیب است. انسان تا احساس جهل (خلأ علم) نکند به سوی کسب دانش گام بر نمی‌دارد. و برای استمرار این حرکت نیز باید «فقدان علم» همواره مدنظر باشد. بی‌شک از بین رفتن این احساس، انگیزة جویندة علم را زایل می‌کند و او را از حرکت باز می‌دارد.

۲- تعیین هدف :

گام بعدی در دستیابی به یک مقصود شناخت دقیق و کامل‌ِ آن است. زیرا پس از آنکه انسان کمبود و خلأ چیزی را در خود احساس ‌کند برای رفع آن تلاش می‌کند. اما تنها این کافی نیست بلکه او نیازمند دورنمایی است که تا انتها او را در یک مسیر به حرکت وادارد و از انحراف او به اطراف جلوگیری کند و آن چیزی جز تعیین «هدف» و شناخت کامل و دقیق آن نیست. در تعیین هدف نکات زیر باید مورد توجه واقع شود:

الف) هدف باید متعالی و ارزشمند باشد. بدون شک اهدافی بی ارزش و پوچ مانند «فرار از سربازی» و «چشم هم‌چشمی» نمی‌تواند دورنمای مناسبی برای حرکت باشد.

ب) هدف باید واضح و مشخص باشد و داوطلب کاملاً به آن آگاهی و اعتقاد داشته باشد. بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در کنکور از اهداف واقعی خود بی‌خبرند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود «هدف شما از مطالعه و تحمل سختی‌های شرکت در کنکور چیست؟» از «علاقه»، «استعداد»، «درآمد» و امثال اینها صحبت می‌کنند اما پس از چند لحظه اعتراف می کنند که علاقه‌ای به رشتة مد نظر خود ندارند یا برای کسب درآمد نیازی به تحصیل احساس نمی‌کنند و استعدادی هم در میان نیست. مشخص نبودن هدف یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت داوطلبان است.

ج) هدف باید ثابت باشد. معمولاً تغییر هدف آثار سوء و جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارد. در نظر بگیرید داوطلبی برای قبولی در رشته مهندسی عمران شروع به مطالعه می‌کند و طبق عادت نادرست، وقت خودرا تماماً مصروف یادگیری دروس اختصاصی می‌کند اما پس از مدتی بنا به دلایلی تصمیم به شرکت در آزمون زبان انگلیسی می گیرد و در مدت کوتاه باقیمانده تا کنکور مجبور است دروس عمومی را که مدت مدیدی از آنها غافل بوده است مطالعه کند. تأثیر ناخوشایند تغییر هدف در چنین مواردی آشکار است.

د) هدف باید واحد باشد. در نظر داشتن چند هدف آن هم اهدافی که همسو نیستند (مثلاً انتخاب رشته‌هایی که در یک زیر گروه نیستند) موجب تحمیل تکالیفی بیش از حد توان بر داوطلب می‌شود.

۳- برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح و اصولی.

پس از تعیین هدف و شروع به حرکت، نخستین نیازی که احساس می‌شود یک «برنامة صحیح و اصولی» می‌باشد. در این مرحله انسان از خود می‌پرسد: «حال که باید برای تحقق یک هدف حرکت کنم «راه درست» کدام است؟ راه درست برای نیل به مقصود همان «برنامه‌ریزی صحیح و اصولی» است. رسالت یک برنامه خوب آنست که ما را با صرف کمترین انرژی و زمان به تمامِ اهداف تعیین شده برساند. برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای داوطلبان کنکور باید دارای شرایط زیر باشد:

الف) تجزیه زمان باقی مانده به واحدهای کوتاه مدت: بدین معنا که مثلاً اگر تا روز آزمون صد روز باقی است این صد روز به دوره‌هایی کوتاه مدت همچون دوره‌های هفت یا ده روزه تقسیم شوند و تکلیف داوطلب در هر دوره مشخص باشد. این تقسیم‌بندی موجب می‌شود داوطلب گذران دوره‌های زمانی را یکی پس از دیگری احساس کند و بتواند تا حدی برنامة آیندة خود را پیش‌بینی نماید و در پایان هر دوره خود را بیازماید تا از میزان پیشرفت خود مطلع شود.

ب) برنامه ریزی باید مبتنی بر تجربه باشد: بدون تردید برای رسیدن به یک هدف، بهترین و مطمئن‌ترین راه‌، حرکت در مسیری است که از «آزمون و خطا» سر سلامت به درآورده باشد و امتحان خود را پس داده باشد. تجربة برنامه‌های غیراصولی و نیازموده و همچنین برنامه‌هایی که از جانب افراد غیر متخصص و غیرکارآزموده طرح‌ریزی شده است به داوطلبان شرکت در کنکور – که فرصت کوتاه و جبران ناشدنی دارند – به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

ج) تجویز کلیة دروس در کلیه واحدهای زمانی: نکتة بسیار مهمی که هر برنامة اصولی باید آن را تأمین کند «قرار دادن کلیه دروس در کلیة واحدهای زمانی» است. مثلاً اگر برنامه تحصیلی شامل هفت مرحلة ده روزه باشد باید در هر هفت مرحله، داوطلب کلیة دروس را مورد مطالعه قرار دهد. غفلت از هر ماده درسی و تعویق در مطالعة هر درس هرچند کم اهمیت، تبعات سوء و جبران ناپذیری را به‌ دنبال دارد.

البته باید توجه داشت که کمتر دانش‌آموزی توانایی برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند را دارد و در اینجاست که نیاز به مشاوران متخصص و مجرب در این زمینه احساس می‌شود. در این مورد به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که مهمترین ویژگی مشاور آنست که خود توانسته باشد این مسیر را با موفقیت پیموده باشد و از راه و چاه آگاه باشد.

۴- مطالعه صحیح و اصولی:

یکی از کلید واژه‌های اساسی در موفقیت تحصیلی و بخصوص موفقیت در کنکور آشنایی داوطلب با تکنیک و اصول مطالعه است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که مطالعه برای کنکور یک مقوله پیچیده و علمی است و نیازمند آموزش است.

با افزایش رقابت در کنکور و علمی و تخصصی شدن سؤالات تنها کسانی می‌توانند در این مبارزه نفس‌گیر پیروز شوند که با تکنیک‌ها و روش‌های مطالعه آشنا باشند.

روش صحیح مطالعه روشی است که با صرف کمترین زمان و انرژی از سویی باعث تسلط کامل دانش‌آموز بر مطالب کتب درسی شود و از سوی دیگر ثبات معلومات را در ذهن او تضمین نماید. در شماره‌های آینده به این مقوله بیشتر پرداخته می‌شود.

۵- بهداشت روان :

تأثیر بهداشت و سلامت روان را بر فرآیند یادگیری، پیشرفت تحصیلی و حفظ و تقویت انگیزه داوطلب نمی‌توان انکار کرد. درواقع بهداشت و آرامش روان بستری مناسب جهت نیل به هدف را فراهم می‌آورد. علت شکست بسیاری از داوطلبان مستعد و کوشا در کنکور عدم تأمین آرامش و سلامت روان است. آفت‌های بهداشت روان از این قرار است.

الف) افسردگی: افسردگی نوعی غم و اندوه و کاهش غیرطبیعی سطح شادمانی در انسان است. افسردگی موجب می‌شود داوطلب انرژی لازم را برای دنبال کردن برنامة تحصیلی خود، نداشته باشد و در میانة راه سرد و متوقف شود رابطه میان افسردگی و هجوم افکار منفی و مشغولیت بیش از حد فکر به این افکار و متعاقباً از دست دادن قدرت تمرکز و افت کیفیت یادگیری، کاملاً اثبات شده است.

ب) استرس: استرس‌های روانی اگر بی‌قاعده و بیش از حد معمول باشند آرامش فرد را به مخاطره انداخته و او را از پیشرفت تحصیلی باز می‌دارند.

ج) ترس از ناکامی: ترس از ناکامی که داوطلبان از آن به عنوان «اضطراب» و «دلشوره» یاد می‌کنند آفتی است که موفقیت هر داوطلب کنکور را تهدید می‌نماید. این ترس غیر موجه از آینده تمام وجود داوطلب را تسخیر می‌کند و بستر مناسب برای رشد و ثبات هرگونه دانش مفید را از بین می‌برد.

 

حامد محقق

 

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی شما چیست؟

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی شما چیست؟ 

 

 

آیا می دانید که چه نوع غذاها و خوردنی هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی هایی باید پرهیز کنید؟

 

متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تکامل بشری، شکل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی اجدادمان در زمان تکامل گروه خونی مشابه در بدن آن ها هماهنگ کنیم.

آن ها تاکید دارند: اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می توانید به راحتی آن ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.

افرادی که گروه خونی آن ها «o» است، در واقع قدیمی ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تکامل بشری دارند و بنابراین با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یک شکارچی مثل اجداد انسان در آن زمان پیروی کند، احساس بهتری خواهد داشت.این افراد تمایل دارند که سطح زیادی از انرژی را دریافت کنند و بسیار سازمان یافته هستند.

برای افراد با گروه خونی «o» توصیه می شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت ها باید خودداری کنند.

از نظر ورزش کردن هم این گروه باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری توصیه می شود.

در مورد گروه خونی «b» نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه «b» مظهر میانه روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان ها بیشتر سفر می کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه ای متعادل تر مصرف می شده اند.

اگر گروه خونی شما «b» است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قوی تر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.

برای افرادی که گروه خونی «b» دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی «a» و «o» است.

یعنی از هر چیزی می توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس تر هستند، چون راحت تر می توانند وزن از دست بدهند.

گروه خونی «b» می توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند.

این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند و اما در مورد گروه خونی «a» باید گفت که این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی «o» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می کرده است.

بنابراین افراد با گروه خونی «a»، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «a» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.

آن ها در مصرف مغز خشکبار، دانه ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند.

 

افراد با گروه خونی «a» نسبت به «o» به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند و برای آن ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است و بالاخره گروه خونی «ab» که ترکیبی از گروه «a» و گروه «b» است و افراد با گروه خونی «ab» می توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.

این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.

بهترین خوردنی ها برای گروه خونی «ab» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند.

از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می شود که ترکیبی از فعالیت های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک تر مثل پرش سبک را داشته باشند.

 

حامد محقق

 

گروه خونی و شخصیت



ویژگی های شخصیتی گروه خونی o

افراد این گروه دارای ژنی در بدن هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب،  اعتماد به نفس ، شهامت  و خوشبینی  می بخشد. افراد این گروه خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه o قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه به ورزش ، شکار ، حمله به حیوانات، و مقاومت در برابر مشکلات  عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است.

به هر حال افراد این گروه خونی، افرادی مصمم، کوشا، جدی، قاطع و پابرجا هستند و اگر تحقیق کنید خواهید دید که بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی o قرار دارند.


ساختار شخصیتی گروه خونی a

از خواص مهم افرادگروه خونی a آن است که از خوردن سبزی لذت می برند و دارای دستگاه هاضمه بسیار ظریف می باشند. سیستم دفاعی آنان با جایی که در آن زندگی می کنند خوب همسانی پیدا می کند. در برابر حوادث روحی مثل استرس  ها و ناراحتی های فکری با آرام کردن درون خود خوب مقاومت می نمایند و افرادی فعال و سازنده به شمار می روند.

افراد این گروه در معرض ابتلای به استرس  ها قرار دارند و بهترین راه درمان استرس  در افراد این گروه استفاده از ورزش یوگا است. به طور کلی ورزش های سبک برای افراد این گروه بسیار مفید است. افراد این گروه به خوبی می توانند در جوامع پر جمعیت و بزرگ زندگی کنند و به طور کلی آنها افرادی هستند که تابع قانون، منظم و شایسته هستند. احترام دیگران را رعایت می کنند و از خود خاطره خوبی در سایر افراد باقی می گذارند. نخستین افراد این گروه از بدو پیدایش انسان در کره زمین افرادی باهوش  ، حساس و باشوق بودند و قادر بودند با حوادث محیط خود مبارزه کنند. این افراد می توانند در مواقع حساس به خوبی تصمیم بگیرند و خوب و صحیح عمل کنند.

همچنین آنها قادرند که در مواقع سخت، اضطراب  و هیجان خود را به خوبی کنترل کنند. اما وقتی هیجان و ناراحتی آنها از حد فراتر رود این افراد منفجر می شوند افراد این گروه نمی توانند برای کارهایی که به مدیریت دقیق نیاز دارد نامزدهای مناسبی باشند در حالی که افراد گروه o دارای این صلاحیت می باشند.

 


گروه خونی b

افرادگروه b در برابر برخورد با حوادث می توانند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کنند؛ این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. افراد گروه b قادرند در مقابل بسیاری از بیماری های شایع مقاومت و پایداری کنند. حتی اگر  بیماری های قلبی  و سرطانی هم بگیرند باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند.

این افراد در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. کارهای روزمره را با نهایت دقت و نظم انجام می دهند. بهره وری از ورزش و خوردن غذای فراوان برایشان مفید است. شرایط زندگی برای این افراد راحت تر است. کمتر دچار برخوردهای ناراحت کننده می شوند؛ به خوبی می توانند نظرات دیگران را درک کنند.

30 تا 40 درصد از میلیونرها از گروه خونی b هستند. بسیاری از مدیران و اشخاص سطح بالا در جهان گروه خونی b دارند. افراد این گروه دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند. انرژی های مختلفی که در بدن آنها وجود دارد موافق و موازی هم می باشند و به همین جهت این افراد کمتر دچار بیماری می شوند. خواص گروه خونی b داشتن زندگی منظم و آرام است.


 

گروه خونی ab

وجه مشخصه این گروه همراه شدن خواصگروه a وb با هم است. قابلیت تغییر شرایط بدنی با تغییر یافتن عوامل خارجی را داشته، دستگاه هاضمه حساس و ضعیفی دارند. سیستم دفاعی آنها مقاومت کمی دارد و می توانند با استفاده از ورزش به استرس  ها و ناراحتی های محیطی پاسخ دهند. خلاقیت در این افراد وجود دارد. آنها در همان مراحل اولیه استرس به آن جواب می دهند و آن را از سر می گذرانند. در افراد این گروه عشق  به معنای واقعی وجود دارد.

این افراد ، مهربان خوش خلق، خلیق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنها زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری از دست شان برمی آید برای کمک به دیگران انجام می دهند. سیستم دفاعی آنها ضعیف بوده و در برابر میکروب ها و ویروس ها از خود مقاومت زیادی بروز نمی دهند. افراد گروه ab به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی ، همیشه خیر و خوبی مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش  دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند دارای گروه خونی ab می باشند.

 

 

حامد محقق

درس زندگی از استیو جابز


درس زندگی از استیو جابز



1. نو آوری تمایز بین یک رهبر و یک دنبالرو است.

نوآوری هیچ گونه مرزی ندارد. تنها مرز فقط تخیل شماست. زمان در اختیار شماست که چه چیز را می خواهید از این جعبه بیرون بیاورید. اگر شما جزئی از یک صنعت رو به رشد هستید، به راه هایی فکر کنید که بیشتر موثر باشید؛ چگونه مشتری پسندتر باشید و اینکه چگونه به سهولت تجارت کنید. اگر شما جزئی از یک صنعت راکد هستید، هر چه سریع تر از آن بیرون آیید قبل از این که خودتان فرسوده شوید، غیر موثر شوید و از تجارت خارج شوید. به یاد داشته باشید که طفره رفتن اینجا یک گزینه برای شما محسوب نمی شود. هم اکنون شروع به نوآوری کنید.


۲ . معیاری از کیفیت باشید.

بعضی از افراد در محیط هایی که ممتاز بودن و برتری انتظار می رود استفاده نمی شوند .

هیچ میانبری به برتر بودن نیست .شما باید برتری خودتان را تعهد کنید .از استعدادها و توانایی های خود استفاده کنید و مهارت هایی که بهترین راه را برای جلو انداختن شما از بقیه مهیا می سازد را به کار گیرید .با یک استاندارد بالا زندگی کنید و به جزئیاتی که واقعا باعث تفاوت شما با دیگران می شود توجه کنید.ممتاز بودن و برتری سخت نیست . خیلی ساده همین الان تصمیم بگیرید که ممتاز و برتر باشید و سپس از آن چیزی که زندگی به شما بازتاب می دهد متحیر می شوید.


۳ . تنها راهی که می توانید کارهای بزرگ انجام بدهید این است که آنچه انجام می دهید را دوست بدارید .

اگر شما هنوز این راه را پیدا نکردید ،به جستجو ادامه دهید .درمانده نشوید .با تمام وجود از ته قلب خود تلاش کنید، سر انجام شما این راه را پیدا خواهید کرد.

من این را در ۴ کلمه خلاصه می کنم : do what you love یا کاری انجام بده که دوستش داری . در جستجوی حرفه و مسیری باشید که به زندگی شما جهت ، مقصد و خشنودی می دهد .هدف ها را تشخصی دهید و برای هدف هایی که به زندگی شما معنی و ارزش می بخشد تلاش کنید .این کار فقط به سلامتی روحی و انگیزه داشتن شما کمک نمی کند ، بلکه باعث می شود شما در زمان های سختی احساس بهتری داشته باشید و التیام بخش شما خواهد بود .آیا شما در روز شنبه صبح از تخت خود می پرید و پیش به سوی پیشرفت و کارهای این هفته می روید؟ اگر پاسخ شما خیر است بیشتر فکر کنید تا دلیلش را پیدا کنید .


۴ . می دانید که بیشتر غذایی که می خوریم به دست افراد دیگری درست شده است.  

لباسی را می پوشیم که کسان دیگری آنها را ساخته اند. ریاضیاتی را استفاده می کنیم که اشخاص دیگری آن را توسعه داده اند … منظورم این است که ما به ندرت چیزی را به دست می آوریم. خیلی شگفت انگیز و خارق العاده است وقتی چیزی را خلق می کنید که بر اساس تجربه و دانش بشری باشد.

به صورتی زندگی کنید که از لحاظ اخلاقی منطقی باشد. سعی کنید که در دنیای اطرافتان تغییری حاصل کنید و به سوی بهتری سوق دهید. آن گاه توجیه بهتری برای زندگی خواهید یافت و بهترین مرهم برای ملالت و خستگی به شمار می رود. همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن هست. همیشه در مورد کاری که انجام می دهید با دیگران گفت و گو کنید. نصیحت نکنید یا حق به جانب نباشید و یا متعصبانه فکر نکنید همچنین افراد را از بحث دور نکنید. از مثال زدن خجالت نکشید و از هر فرصتی استفاده کنید که به دیگران اجازه دهید بدانند که چه کاری را انجام می دهید.


۵ . در بودا یک اصطلاح هست به نام : “افکار یک نوآموز” .  بسیار شگفت انگیز است که افکار یک نو آموز را داشته باشید.

نوعی طرز تفکر است که هر چیز را به صورتی که هست می بینید، قدم به قدم و در یک آن به ماهیت هر چیز پی خواهید برد. افکار نو آموز نوعی تمرین عبادت و ریاضت در اعمال به حساب می آید. این فکر هست که باعث تصدیق بلا تصور و چشم داشت، قضاوت و پیش داوری می شود. به افکار یک نو آموز که به مانند یک کودک دنیای اطراف خود را می بیند نگاه کنید، پر از کنجکاوی، شگفتی بهت و حیرت.



۶ . ما معتقدیم که شما تلوزیون نگاه می کنید تا فکر نکنید ، و زمانی که شما با کامپیوتر کار می کنید ، می خواهید فکر کنید.

مطالعات آکادمیک در طول دهه های مختلف نشان دهنده ی این است که تلویزیون اثر مهلکی بر روح و روان انسان دارد. بیشتر بینندگان تلویزیون می دانند که عمل آنها باعث کندی در ذهن و تباهی آن می شود ولی بیشتر زمان خود را جلوی این جعبه می گذرانند. پس تلویزیون را خاموش کنید و سلول های مغزی خود را نجات دهید. اما بسیار محتاط باشید، کامپیوتر هم می تواند باعث از بین رفتن سلول های مغزی شود. سعی کنید صحبتی داشته باشید با شخصی که به مدت ۸ ساعت در روز به بازی های اکشن یا مسابقه ای می پردازد !


۷ . من تنها کسی هستم که یک چهارم یک بیلیون دلار را در یک سال از دست داده ام … این موضوع خیلی شخصیت ساز است.

اشتباه کردن را برابر با اشتباه بودن ندانید. شخص موفقی وجود ندارد که تا به حال دچار اشتباه یا شکست نشده باشد، افراد موفق اشتباه می کنند و نوع زندگی خود را عوض می کنند یا نحوه ی عملکرد خود را تغییر می دهند که بتوانند با اشتباه خود رویارویی کنند، پس بار دیگر آن اشتباه را انجام نخواهند داد. آنها اشتباهاتشان را بازگو می کنند تا اخطاری باشد نه اینکه نشانه ی نا امیدی یا بی کفایتی باشند. اشتباه کردن به این معنا نیست که مثل یک احمق زندگی می کنید.


۸ . من تمام فن اوری هایم را برای یک بعد از ظهر بودن با سقراط معامله می کنم.

در دهه گذشته ، کتاب های زیادی از شخصیت های بزرگ تاریخی در کتاب خانه های سرتاسر جهان موجود است . و سقراط به همراه لئوناردو داوینچی، نیکولاس کوپرنیک، چالز داروین و آلبرت انیشتن قله های الهامات در استقلال اندیشمندان هستند. اما سقراط اولین بود. چیچرو در مورد سقراط می گوید: ” او فلسفه را از آسمان به صورت زنده برای مردمان به زمین آورد.” بنابراین از اصول سقراط در زندگی، کار، یادگیری و روابط خود استفاده کنید. این کار را برای خودتان انجام دهید نه برای سقراط، و ببینید چه قدر درستی ، زیبایی و خوبی می توانید به زندگی هر روزه ی خود وارد کنید.


۹ . ما اینجا هستیم که تغییری در جهان به وجود آوریم، در غیر این صورت چرا هم اکنون اینجا هستیم؟

شما می دانید که کارهای بزرگی در زندگی می توانید انجام دهید؟ و می دانید که هر زمان که یک فنجان قهوه برای خود می ریزید چقدر این کارهای بزرگ خاک خواهند خورد؟ و قصد دارید قبل از انجام این کارها کمی بیشتر فکر کنید … همه ی ما با هدیه ای به دنیا آمده ایم که به زندگی بدهیم، هدیه ای برای تمام رؤیاهایمان ، رغبت هایمان، احساساتمان و کنجکاوی هایمان. این هدیه در واقع هدف ماست. شمابرای انتخاب هدف خود نیاز به هیچ اجازه ای از دیگران ندارد . هیچ رئیسی، معلمی، والدینی یا کشیشی این قدرت را ندارد برای شما تصمیم بگیرد که هدف شما چیست. فقط باید این هدف منحصر بفرد را بیابید.


۱۰ . زمان برای شما محدود است، پس وقت خود را برای زندگی دیگران تلف نکنید. 

در عقاید تعصب آمیز به دام نیافتید .به گونه ای زندگی نکنید که نتیجه ی افکار افراد دیگری هستید. نگذارید سر و صداهای افکار دیگر باعث شود به صدای درونی خود گوش نکنید. از همه مهم تر، این جرئت را داشته باشید که از قلب خود پیروی کنید. ضمیر نا خود آگاه تنها چیزی است که می داند شما به چه تبدیل خواهید شد. هر چیز دیگر در درجه ی دوم قرار خواهد گرفت.


آیا شما از زندگی برای به تحقق رساندن رویای دیگران خسته شده اید؟ شک نکنید این زندگی شماست و شما این حق را دارید که هر گونه که می خواهید زندگی کنید. به گونه ای زندگی کنید که شما انتخاب می کنید و شما رئیس خود هستید.

هر یک از این درس ها ممکن است در ابتدا برای گنجاندن در زندگی مشکل به نظر برسد ، اما اگر شما مسیر را هموار کنید این درس ها به سادگی برای شما رخ خواهد داد و خواهید دید که چه پیشرفتی در زندگی و عملکرد خود خواهید داشت . پس پیش بروید و این نکات را رعایت کنید .


حامد محقق

سخنان زرتشت

 

  نیکی و سود خویش را در زیان دیگران مخواه.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

عاشق عاشقی باش و دوست داشتن را دوست بدار، از تنفر متنفر باش و به مهربانی مهر بورز، با آشتی آشتی کن و از جدایی جدا باش.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

فاش نکردن اسرار مردم دلیل کرامت و بلندی همت است.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

شریف ترین دلها دلی است که اندیشه ی آزار کسان درآن نباشد.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

خورشید باش که اگر خواستی برکسی نتابی نتوانی .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

عشق می ماند؛ انسان ها هستند که عوض می شوند .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

خوشبختی از آن کسانیست که خواهان خوشبختی دیگران باشند .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

اگر کسی را دوست داری، به او بگو . زیرا قلبها معمولاً با کلماتی که ناگفته میمانند، میشکنند .زرتشت 

*********سخنان زرتشت**********

کسی که بر نفس خود غلبه نکرد بر هیچ چیز غالب نخواهد شد.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

بردباری ، هنگامی خوب است که مبدأ منزهی داشته باشد ، وگرنه در مقابل بیدادگری ، بردباری ناتوانی ، و ناتوانی مقدمه نابودی است.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

انسانهایی که تنها هستند،همیشه در معرض خطر عشق اند.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

همیشه اشتباهات مردم را ببخش نه به خاطر اینکه آنها سزاوار بخشش اند بلکه تو سزاوار آرامش هستی.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

آنچه را می شنوید به عقل سلیم و منش پاک و روشن بسنجید و آنگاه بپذیرید.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

در دوره ای که از آن اوباش است بهتر است که اعتماد و اندیشه تان را پنهان کنید.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

راه جهان یکی است و آن راستیست .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

من آینده را دوست دارم چون بقیه عمرم را باید در آن بگذرانم .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

دلیل شادی کسی باش نه قسمتی از آنو همیشه قسمتی از غم دیگران باش نه دلیل آن.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

هنگامی که همه یکسان فکر می کنند دیگر کسی بیشتر نمی اندیشد.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان اما به قدر فهم تو کوچک .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

نیکی و سود خویش را در زیان دیگری مخواه.زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

شریف ترین دل ها دلی است که اندیشه آزار کسان در آن نباشد .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

بهترین زندگی دو جهان برای کسانی است که نیک بیاندیشند و پارسایی را سرلوحه زندگی خویش کنند . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

همسری که برای دخترت برگزیدی به او معرفی کن ولی انتخاب نهایی را به دست خودش بسپار . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

انسانی که گمراهی را ببیند و او را با دانش و خرد خویش راهنمایی نکند در ردیف گناهکاران است . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

انسان به هر چه که اراده کند خواهد رسید . اندیشه آدمی سازنده زندگی اوست . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

خداوند این جهان زیبا را برای شادی انسان در مسیر نیک آفریده است .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

کسانی در زندگی سرافراز و آسوده خواهند زیست که در زندگی به ندای وجدان درونی خویش گوش فرا دهند و آن را ارج نهند . زیرا وجدان درونی همه انسانها آنها را به سوی کردار نیک رهنمایی میکند . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

وظیفه هر انسان در زندگی اش کار و کوشش و آبادی و پیشرفت جهان است . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

هر کس باید بیاندیشد که کیست ؟ از کجا آمده است و برای چه در این جهان زندگی میکند ؟ زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

انسان در گزینش خوب و بد زندگی اش آزاد است . هر زن و مردی بایستی بهترین گفتار را بشنوند و مسیر خویش را در زندگی برگزیند .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

بهشت و دوزخ ما در این جهان در دستان خود ماست . نیکی پاسخ نیکی است و بدی سزای بدی . نتیجه زندگی ما حاصل اعمال ماست . زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

خوشبخت کسی است که خوشبختی دیگران را فراهم سازد .زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

هر یک از شما باید در کردار نیک به دیگری سبقت جوید و از این رو زندگی خود را خوش و خرم سازد. زرتشت

*********سخنان زرتشت**********

زندگی شما وقتی زیبا و شیرین خواهد شد، که پندارتان، کردارتان و گفتارتان نیک باشد.

زرتشت

 


 

حامد محقق

گنجشک و خدا

گنجشک گفت:

لانه ي کوچکي داشتم، آرامگاه خستگيم، سرپناه بي کسي، طوفان تو آن را ازمن گرفت کجاي دنياي تو را گرفته بود؟؟


خدا گفت:

ماري در راه لانه ات بود تو خواب بودي باد را گفتم لانه ات را واژگون کند آنگاه تو از کمين مار پر گشودي!

چه بسيار بلاها که از تو به واسطه ي حکمتم دور کردم و تو ندانسته به دشمنيم برخواستي!


حامد محقق

سخنان آموزنده از ارد بزرگ



انسانهای بزرگ دارای اندیشه های بزرگ هستند و همین افکار از ارد یک انسان بزرگ ساخته اند.

کسی که آزادی می جوید زندانی برای اندیشه های دیگر نمی گسترد .



گذشتن از سختی های پیش رو ، چندان سخت تر از آن چه پشت سر گذاشته ایم نخواهد بود .


سخن گفتن از دوستی و دشمنی پایدار در سیاست ، خنده آور است .



بسیار یاد کردن از سختی های زندگی ، بردگی می آورد .

مردمان توانمند در میان جشن و بزم  نیستند . آنها در هر دم به آرمانی بزرگتر می اندیشند  و برای رسیدن به آن  در حال پیکارند .


حامد محقق

داستان آموزنده


فرشته تصمیمش را گرفته بود. پیش خدا رفت و گفت:


خدایا، می خواهم زمین را از نزدیک ببینم. اجازه می خواهم و مهلتی کوتاه. دلم بی تاب تجربه ای زمینی است.

خداوند درخواست فرشته را پذیرفت.

فرشته گفت: تا بازگردم بال هایم را اینجا می سپارم؛ این بال ها در زمین چندان به کار من نمی آید.

خداوند بالهای فرشته را بر روی پشته ای از بال های دیگر گذاشت و گفت: بال هایت را به امانت نگاه می دارم، اما بترس که زمین اسیرت نکند، زیرا که خاک زمینم دامنگیر است.

فرشته گفت: بازمی گردم، حتما بازمی گردم. این قولی است که فرشته ای به خداوند می دهد.

فرشته به زمین آمد و از دیدن آن همه فرشته ی بی بال تعجب کرد. او هر که را می دید، به یاد می آورد. زیرا او را قبلا در بهشت دیده بود. اما نمی فهمید چرا این فرشته ها برای پس گرفتن بالهایشان به بهشت بر نمی گردند.

روزها گذشت و با گذشت هر روز فرشته چیزی را از یاد برد. و روزی رسید که فرشته دیگر چیزی از آن گذشته ی دور و زیبا به یاد نمی آورد؛ نه بالش را و نه قولش را.

فرشته فراموش کرد. فرشته در زمین ماند.


فرشته هرگز به بهشت برنگشت...!


حامد محقق