مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

ترجمه مقاله بررسی فرسایش داخلی سدهای خاکی

ترجمه مقاله بررسی فرسایش داخلی سدهای خاکی

  • عنوان انگلیسی مقاله: Internal Erosion of Earth Dams
  • عنوان فارسی مقاله: فرسایش داخلی سدهای خاکی
  • دسته: عمران
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

فرسایش داخلی ذرات خاک درون سد توسط آب که از طریق سد نشت می کند (که توسط مهندسین سد، لوله کشی نامیده می شود)، یکی از متداول ترین عوامل شکست سدهای خاکی می باشد.

فرسایش داخلی مخصوصا به این علت خطرناک می باشد که ممکن است هیچ شواهد خارجی وجود نداشته باشد، یا تنها شواهد جزئی وجود داشته باشد که خبر از وقوع فرسایش می دهند. سد ممکن است در عرض چند ساعت بعد از آشکار شدن شواهد فرسایش داخلی بشکند. فرسایش داخلی ممکن است اولین بار زمانیکه آب پشت سد جمع می شود توسعه یابد یا ممکن است در طول چندین سال توسعه یابد. نمی توانید فرض کنید که به علت اینکه سد شما چندین سال به خوبی عمل کرده است، در مقابل فرسایش داخلی امن می باشد.شکست های فرسایش داخلی اغلب در رابطه با نفوذهای سدها مانند لوله های خروجی مدفون در خاکریز و سرریزهای بتنی می باشند که از خاکریز عبور می کنند. یک مهندس سد باتجریه ممکن است قادر به تشخیص علائم جزئی فرسایش داخلی در طول نظارت های دوره ای مرتب باشد، ولی باید در مورد علائم مورد بررسی بین نظارت ها آگاهی داشته باشد. اگر علائم فرسایش داخلی را مشاهده می کنیم، باید از یک مهندس سد باتجریه کمک بگیرید.

فرسایش داخلی چیست؟

فرسایش داخلی سد خاکی زمانی روی می دهد که آبی که از طریق سد نشت می کند، ذرات خاک را به خارج از خاکریر، فونداسیون یا کناره های سد حمل کند. اگر تراوشی که در بخش پایین دست سد تخلیه می شود، حامل ذرات خاک باشد، حفره (کاواک) یا لوله کشیده شده ممکن است به صورت پس گشت از طریق خاکریز، فونداسیون یا تکیه گاه سد به سمت مخزن فرسایش یابد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.87 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

تحقیق فرسایش
دانلود تحقیق در مورد فرسایش، در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: فرسایش، عبارت از جابجایی خرده‌های سنگی و خاک توسط باد، رودخانه و یخ می‌باشد. مواد فرسایش یافته وارد دریاها گردیده و به صورت رسوباتی از گراول (Gravel)، دسته بندی: مهندسی » سایر رشته های مهندسی تعداد مشاهده: 84 مشاهده فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 15 حجم فایل: 478 کیلوبایت دانلود تحقیق در مورد فرسایش، در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: فرسایش، عبارت از جابجایی خرده‌های سنگی و خاک توسط ...
ترجمه مقاله ارزیابی پدیده پایپینگ در سدهای خاکی
عنوان انگلیسی مقاله: Critical appraisal of piping phenomena in earth dams عنوان فارسی مقاله: ارزیابی بحرانی پدیده پایپینگ (لوله گذاری) در سدهای خاکی دسته: عمران فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15 لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه این مقاله، بررسی جامعی از مقالات منتشر شده در زمینه پدیده های پایپینگ خاک را ارائه می کند. اولین ابزارها برای طراحی سدهای خاکی برای مقاومت پایپینگ در طول های سال های 1910-1935 توسعه یافته اند. ضابطه فیلتر برای خاک های پراکنده کننده در دهه 1970 اصلاح شد. پدیده ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد