مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

ترجمه مقاله رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش

ترجمه مقاله رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش

  • عنوان انگلیسی مقاله: The-Relationship-between-Organizational-Culture-and-Knowledge-Management
  • عنوان فارسی مقاله: رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود

چکیده ترجمه

امروزه از دانش به عنوان کلیدی باارزش در رقابت یاد می شود. نه تنها دانش به عنوان مبنایی برای پیشرفت منسجم شناخته شده است بلکه منبع حفظ ماهیت رقابتی سازمانی می باشد که مزیتی برای سازمان می باشد. دو نقش فرهنگ، هم به عنوان مانع اصلی و هم به عنوان مولفه مجاز در مدیریت دانش، اهمیت این فاکتور را در مدیریت کارآمد پروسه مدیریت دانش دو چندان می کند. مقاله کنونی هر نوع رابطه بین انواع متفاوت فرهنگ سازمانی و ابعاد متفاوت مدیریت دانش را مورد ارزیابی قرار می دهد. به منظور آنالیز تفاوت های بین فرهنگ های متفاوت سازمانی، چارچوب ذهنی پیشنهاد شده توسط کامورن و کوئین در این قسمت لحاظ شده است. در این مقاله رابطه بین 4 نوع فرهنگ سازمانی که عبارتند از فرهنگ استدلالی، سلسله مراتبی، توسعه و گروهی و 6 بعد مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفتند.

این پروژه به صورت طبیعی به کار گرفته شد و متدولوژی که مورد استفاده قرار گرفت، متدولوژی توصیفی-همبستگی می باشد و به عنوان بررسی میدانی طبقه بندی می شود. به منظور آنالیز یافته های این تحقیق و دستیابی و یا رد فرضیه های پیش بینی شده، تکنیک های آماری مثل رگرسیون گام به گام همانند ضریب همبستگی پیرسون به کار گرفته شدند. نتایج نشان می دهند که رابطه معنی داری بین انواع متفاوت فرهنگ سازمانی و 6 بعد مدیریت دانش وجود دارد.

مقدمه

در چارچوب آثار قابل دسترس در مورد مدیریت دانش، مفهوم فرهنگ به طور مکرر استفاده شده است. این مفهوم اغلب در توصیفاتی مثل فرهنگ سهیم شدن دانش و یا فرهنگ دانش ارائه شده است. اگرچه دیگر توصیفات مثل فرهنگ سازمانی، جو سازمانی و یا فرهنگ ملی مطرح شده اند. فرهنگ دانش یکی از شاخه های خاص فرهنگ سازمانی می باشد. فرهنگ سازمانی، چرخه یحیات سازمانی را نشان می دهد که از افراد در پروسه خلق و مبادله اطلاعات استفاده می شود. بعلاوه از دانش خود و دانش دیگران به منظور اجرای اهداف سازمانی و نائل شدن به موفقیت استفاده می کنند. جنبه های دیگری از فرهنگ وجود دارد که دست نخورده باقی مانده است و منابع خوبی برای بررسی بیشتر محققان به شمار می آیند.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.26 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مشابه

پاورپوینت فرهنگ سازمانی-1677
اطلاعات فایل نویسنده: میلاد مقدسی دسته بندی: پاورپوینت قیمت: 4000 تومانقالب بندی : پاورپوینت تعداد اسلاید : 40 اسلاید عناوین : مقدمه تعریف فرهنگ تعریف و مفهوم فرهنگ سازمانی عناصر و مولفه های فرهنگ سازمانی اثرها و کارکردهای فرهنگ سازمانی تئوری فرهنگ سازمانی الگوی AGIL پارسونز تئوری فرهنگ سازمانی الگوی ویلیام اوچی تئوری فرهنگ سازمانی «پیترز» و «واترمن» تئوری های فرهنگ سازمانی دیل و کندی تئوری فرهنگ سازمانی فرن هام و گانتر تئوری فرهنگ سازمانی جفری سانی فیلد تئوری فرهنگ سازمانی الگوی « لینوین و استرینگر» تئوری فرهنگ سازمانی الگوی «هافستده» «هاریسون» تئوری فرهنگ سازمانی الگوی « ادگار شاین» ...
دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی، تعاریف ، نظریات، کارکردها-1743
اطلاعات فایل نویسنده: رضا احمدی دسته بندی: پاورپوینت قیمت: 4000 تومانعنوان: دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی، تعاریف ، نظریات، کارکردها فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 28 اسلاید دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت خط مشی گذاری- اصول و مبانی مدیریت و سازمان. این فایل در زمینه " فرهنگ سازمانی، تعاریف ، نظریات، کارکردها " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت خط مشی گذاری- اصول و مبانی مدیریت و سازمان ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است: مقدمه فرهنگ سازمانی فرهنگ سازمانی در ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد