مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پایان نامه بررسی دستگاه EGR

پروژه بررسی دستگاه EGR

مقدمه

EGR چیست ؟

EGR مخفف کلمات لاتین زیر می باشد:

Exhaust Gas Recirculation

و به معنای بازگشت یا چرخش مجدد گازهای خروجی اگزوز می باشد. در حقیقت سیستمی است که سبب بازگشت مقداری از گازهای اگزوز٬ به داخل موتور و محفظه سیلندر می شود.

1-1- EGR چه سودی دارد:

همان طور که می دانید با روشن شدن موتور و شروع به کار اتومبیل٬ از خروجی موتور یا همان اگزوز گازهای آلاینده ای وارد اتمسفر می شوند و هر چقدر هم که موتور با شرایط ایده آل کار کند باز هم حجم زیادی از این گازها وارد محیط اطراف می شوند٬ که شامل دی اکسید کربن(CO2)مونو اکسید کربن(CO)و اکسیدهای نیتروژن(NOx) هستند.

در این بین اکسیدهای نیتروژن از خطرناک ترین گازهای آلوده کننده محیط زیست به شمار می آیند و البته فقط در دماهای بسیار بالا قابلیت تولید دارند و مرز حرارتی تولید این اکسیدها حدود 2500 درجه سانتی گراد می باشد. مسلم است که با گذشت زمان و کار کردن موتور دمای اتاقک احتراق بالا و بالاتر رفته و خصوصا در شرایط تحت بار٬ از مرز 2500 درجه نیز می گذرد و سبب تولید حجم قابل توجهی از اکسیدهای نیتروژن می شود که به راحتی وارد فضای اطراف می شوند. سیستم egr با وارد کردن درصدی(حدود 5 تا 10 درصد) از گاز خروجی موتور-که شامل حجم زیادی دی اکسید کربن می باشد-به منیفولد ورودی و از آن جا به داخل محفظه انفجار٬ سبب کاهش دمای آن شده و آن را زیر 2500 درجه نگاه می دارد. پس با این روش به راحتی تولید اکسیدهای خطرناک نیتروژن را کنترل نموده و به عدم آلودگی محیط زیست کمک شایانی می نماید.

اما این کاهش دما چگونه صورت می گیرد: همان طور که می دانید هر چقدر حجم مخلوط سوخت و هوا در سیلندر٬ یا به عبارت دیگر حجم محفظه احتراق بیش تر باشد انفجار بزرگ تری صورت گرفته و گازهای بیش تری تولید شده و دما بالاتر می رود. پس اگر بتوان حجم محفظه احتراق را به روشی کوچک کرد دما کمتر بالا می رود این کار در سیستم EGR با وارد کردن مقداری گاز سوخته موتور که بیش تر شامل CO2 است٬ انجام می شود و حجم موثر محفظه را اندکی کاهش داده و سبب کنترل دما می شود. در ضمن اندکی CO ورودی نیز امکان ترکیب مجدد تبدیل شدن به CO2 را می یابند.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 2.37 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

خرید فایل

مقالات مشابه

پایان نامه فیلتراسیون آکوستیکی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل دسته: مکانیک – محیط زیست فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه:103 فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید مقدمه زیست موجودات زنده به ویژه انسان در معرض هجوم انواع آلودگیها است که آلودگی هوا یکی از مهمترین آنها است. بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدات آنها، از عوامل مهم تولید آلاینده های هوا می باشند و از این میان خودروها سهم عمده این آلودگی را در شهرها به عهده دارند. به موازات رشد ...
پایان نامه بررسی سیستم خنک کاری موتور
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی عنوان کامل: پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 72 فهرست مطالب این پروژه مقدمه موازنه جریان های مختلف انرژی، توسط محقیقن بسیاری در موتور های احتراق داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که میزان انرژی که از طریق انتقال حرارت از موتور دفع می شود. سهم عمده ای از کل انرژی است که به موتور داد ه می شوند در برخی موارد (بخصوص در دور های کم) حتی بیشتر از کار خروجی موتور می باشد. به طور متوسط ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد