مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

کمک فنر-5628

  • دسته بندی: پروژه، مقاله و تحقیق دانشگاهی » فنی و مهندسی
  • تعداد مشاهده: 560 مشاهده
  • حجم فایل: 73 کیلوبایت
  • فرمت فایل دانلودی: zip
  • فرمت فایل اصلی: Word
  • تعداد صفحات: 70

این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب

کمک فنر دوجداره بی فشار 1

ساختار و شیوه کارکرد 1

هواگیری و موازنه حجم 4

رینگ آب بند میله پیستون با پیستون راهنما 6

محفظه سیلندر مخزن روغن لوله محافظ 9

کمک فنر برای موقعیت کاری دشوار خودروی سواری 10

روشهای تولید 11

کمک فنر دو جداره با فشار 12

کمک فنر یک جداره با فشار 15

ساختار و شیوه کارکرد 16

رینگ آب بند میله پیستون راهنما 18

محاسن و معایب 20

بررسی نیروی میرایی 21

نیروی هیدرولیکی میرا کننده 22

منحنی مشخصه کمک فنر 22

میرایی کاهنده ،افزاینده و خطی 25

نسبت کشش به فشار 27

شیوه انتخاب و نوع فنر بندی 29

محاسبه نسبت میرایی کل خودرو محور چرخها 31

میرایی موثر در نقطه تماس با چرخ 32

مثال عددی 38

میرایی اصطکاک 40

عوامل موثر بر میرایی 43

میرایی تئوری و حقیقی 45

تلرانس میرایی 46

کاهش اثر میرایی 48

روغن کمک فنر 50

دانلود مقاله کمک فنر

کمک فنر

کمک فنر دو جداره بی فشار

کمک فنر دو جداره بی فشار ارزانترین و اقتصادی ترین نوع کمک فنر هیدرولیکی برای خودروی سواری است.

اصلاح بی فشار بیانگر آن است که سطح روغن در حالت سکون کمک فنر و در دمای محیط (دمای متعارف) در فشار اتمسفر قراردارد.دراینجا فشاری که هنگام فشرده شدن کامل کمک فنر،افزایش دما یا در کمک فنر بادی کمکی به دلیل پخشش تنش (فشاری)در آب بند به سطح روغن وارد می شوند،در نظر گرفته نمی شوند،زیرا مقادیر آن ناچیز و از این رو قابل اغماض است.

ساختار و شیوه کارکرد

شکل 2-1 ساختار کمک فنر را نشان می دهد.این طبق اصول کارکرد کمک فنر که طبق اصول کارکرد کمک فنر دو جداره عمل می کند،از یک محفظه کار (لوله سیلندر 2 به نام لوله‌فشار)تشکیل شده است.این لوله از پایین به شیرهای زیرین و از بالا به راهنمای میله پیسون 8 و رینگ آب بند 5 محدود می شود.میله پیسون 6 بین راهنمای میله پیسون و آب بند حرکت می کند.میله پیسون از یک سو به پیسون1(واقع در محفظه کار) و از سوی دیگر به مفصل چشمی بالایی و لوله حفاظ متصل است.لوله سیلندر 2 در داخل لوله‌ دیگری قرار دارد که به لوله بیرونی 3 یا لوله نگهدارنده موسوم است.از آنجا که این کمک فنر در لوله دارد،کمک فنر دو جداره نامیده می شود.بین لوله‌سیلندر 2 و لوله بیرونی 3،محفظه تعادل فشار C ایجاد می شود که حدودتاً تا

شکل 2-1: کمک فنر دو جداره ساخت شرکت بوگه با اتصالات چشمی در هر دو انتها.از آنجا که محفظه تعادل فشار را درپیرامون محفظه‌کار کمک فنر طراحی کرده اند،در شکل،مجموعه شیر پیسون و شیر زیرین 4 را که در انتهای محفظه کار قراردارد،می بینید.شکل 2-3 شیوه کارکرد کمک فنر دو جداره را نشان می دهد.

شکل 2-2: شیوه کارکرد کمک فنر دوجداره

نیمه روغن دارد.اما محفظه کار را از روغن کاملاً پر می کنند.لوله نگهدارنده 3 از طرفی به راهنمای میله پیسون و از سوی دیگر به کلاهک 1 که شیر زیرین را نگه می دارد،وصل می شود و پیش تنیدگی درونی مجموعه را کاملاً تأمین می کند.در قسمت زیرین کلاهک،اتصال چشمی را جوش می دهند.

البته برای اتصال کمک فنر به شاسی می توان به جای مفصل چشمی از اتصالات پینی استفاده کرد،هنگام جمع شدن چرخ،اتصالات بالا و پایین کمک فنر به یکدیگر نزدیک می شوند و به این ترتیب میله پیسون 6 و همراه آن پیسون 1 که در انتهای آن قراردارد،به سمت پایین رانده می شود.با پایین آمدن میله پیسون در محفظه بالایی کار(A1 )، میله پیسون حجم روغنی برابر با V1 را جابه جا می کند،این حجم برابر است با:

سطح مقطع میله پیسون ضرب در جابه جایی میله پیسون= V1

از طرفی دیگر مقداری از روغن به حجم V2 از شیر گلویی II‌ روی پیسون به داخل محفظه کار A1 جریان می یابد.این حجم برابر است با:

جابه جایی میله پیسون ضرب در مقطع رینگی شکل محفظه A1 = V2

از آنجا که مقاومت شیر IV در برابر جریان روغن به مراتب بزرگتر از شیر II‌ است،لذا بخش بزرگ میرایی در مرحله فشار،در شیر زیرین ایجاد می شود.فشار محفظه A1 و A2 تقریباً یکسان است.هنگام باز شدن چرخ،اتصالات کمک فنر از یکدیگر دور می شوند که به این ترتیب میله‌پیسون،همراه پیسون به سمت بالا می آید. در این صورت،حجم روغن V2

شکل 2-3: برای جلوگیری از پایین آمدن بیش از حد سوراخ در سطح روغن محفظه تعادل فشار C‌ باید کمک فنر دو جداره به گونه ای نصب کرد که شیب میله پیسون نسبت به خط قائم از 45 درجه بیشتر نباشد(‌یعنی 450›C).البته کمک فنر دارای بالشتک گاز از این قاعده مستثنی است.

پیسون I ا محفظه کار A1 ‌ به محفظه A2 جریان می یابد و حجم روغن V1 از شیر زیرین III از محفظه تعادل فشار C به محفظه کار A2 مکیده می شود. از آنجا که مقاومت شیر I در برابر جریان روغن به مراتب بزرگتر از شیر III‌ است،بخش بزرگ میرایی در مرحله کشش،در شیر پیسون به وجود می آید.

در کنار عبور روغن از شیرهای تنظیم پذیر I تا IV روغن از محلهایی نیز نشت می کند که جلوگیری از آن ممکن نیست.این نشت از شکاف موجود بین پیسون و لوله فشار و نیز شکاف بین راهنمای میله پیسون و میله پیسون رخ می دهد که هنگام اعمال فشار به محفظه کار،مانند مقطع های گلویی کمکی برای جریان روغن کار می کنند.باید هنگام طراحی و تنظیم میرایی این جریان های اضافی را در نظرگرفت.

برچسب های کلیدی

  • دانلود مقاله کمک فنر
  • خرید مقاله کمک فنر
  • دانلود تحقیق کمک فنر
  • دانلود پروژه کمک فنر
  • خرید پروژه کمک فنر
  • دانلود مقاله درباره کمک فنر
  • دانلود مقاله درمورد کمک فنر
  • انواع کمک فنر کمک فنر اتومبیل
  • کمک فنر ماشین
  • کمک فنر سواری مکانیکی کمک فنر

خرید

مقالات مرتبط

↓-↓

بررسی سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک دستگاههای CNC-5577

قیمت: 98000 ریال موضوع: بررسی سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک دستگاههای CNC فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) فهرست مطالب تعریف و تاریخچه هیدرولیک خواص مثبت هیدرولیکی روغنی خواص منفی هیدرولیک روغنی مایع فشرده خواص فیزیکی و مقادیر مشخصه مایعات فشرده5 گرمای ویژه ظرفیت هدایت گرما نتیجه اکسیده شدن پلی مریزه شدن نقطه اشتعال و سوخت وظائف و شرائط مایع فشرده قابلیت جدائی از آب قابلیت تراکمی روغن هیدرولیک انواع روغن...

گزارش کار آزمایشگاه مقاومت مصالح (پیچش در مقاطع جدار نازک بسته)-5332

عنوان آزمایش: پیچش در مقاطع جدار نازک بسته وسایل مورد نیاز: دستگاه پیچش در مقاطع جدار نازک متر (خط کش) کولیس وزنه با مقادیر مختلف (در این آزمایش با وزنه یک کیلو گرمی) هدف آزمایش: تعیین زاویه پیچش در مقاطع جدار نازک و بسته شرح دستگاه آزمایش: به کمک این دستگاه که از یک تکیه گاه گیردار (جهت ثابت نگه داشتن لوله جدار نازک بسته) و از تکیه گاه میله...

پایان نامه بررسی کمپرسورهای با رینگ مایع-3448

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات دینامیکی عنوان کامل: پروژه بررسی کمپرسورهای با رینگ مایع فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ٩٨ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: این کمپرسورها شامل یک محور مدور با چندین تیغه بوده که در داخل یک پوسته بیضی شکل می گردند. قسمتی از این پوسته توسط مایعی که معمولا آب...

پروژه مبدل های حرارتی پوسته و لوله (shell & tube heat exchanger)-2775

پروژه مبدل های حرارتی پروژه اینجانب مربوط میشود به طراحی مبدل های حرارتی است که شامل مقدمه، اهداف اصلی طراحی، مزایای مبدل های پوسته و لوله، قسمت های اصلی مبدل هاهمراه با اشکال مختلف، تعاریف کلیه قسمت ها، اثرات حرارتی، انتخاب محل عبور سیال، خورندگی سیالات، انتخاب محل عبور سیال، خطر نشت، رسوب مبدل ها، تمیز کاری و نگهداری است. همچنین در این پروژه از زبان برنامه نویسی متلب (نزدیک...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد