مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

دانلود طرح توجیهی کنسرو ذرت و نخود فرهنگی

فرمت فایل: PDF

مقدمه
مطالعات امکانسنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای ﻃرحهای سرمایه گذاری اقتصادی انجام می گیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی ﻃرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرد. گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید کنسرو ذرت شیرین و نخود فرنگی می باشد. این مطالعات در قالب متدولوژی مطالعات امکان سنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق، ابتدا محصول مورد مطالعه به ﻃور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای ﻃرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اﻃلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید بازو مسیر شفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هر چند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان به عمل بیاورد.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی کاربرد خرما برای تولید الکل

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
کارآفرینی عبارت است از (مهندسی مثلث دانش روش ابزار). مدیران متعارف می کوشند در درون یک مثلث قبلاً تشکیل شده فعالیت کنند، اما کار آفرینان می کوشند ابعاد مثلث فناوری را تغییر دهند و مثلث فن آوری به ندرت قابل انقباض است، جز در مواردی که روش­ها ممکن است سیر انحطاطی پیدا کنند که ضلع روش کوچک می شود - مثلث فناوری - و بنابراین توانمندی فناوری کاهش می یابد. در عموم موارد بعد دانش یا ابزار رو به گسترش است بنابراین مساحت مثلث را افزایش می دهد و مساحت مثلث شاخص گسترش فناوری است. کار آفرین مدیری است که علاوه بر داشتن دانش (یا بینش) و تجربه نوآور نیز هست و این نوآوری خطر پذیری دارد. جهانی شدن بازارها، تشویق و پشتیبانی از کار آفرینی در کشورها را به عنوان امری ضروری ساخته است. ایجاد مرکز و جایگاهی برای کارآفرینان که منابع تولید ثروت اند به سود جامعه است. ایجاد این مراکز، انتقال فنّاوری از دانشگاها به بازار و استخدام دانشجویان خالق ایده است که به این سبب ایجاد این مراکز برای دانشگاهیان نیز سودمند است. یکی از ضرورت های ایجاد دانشگاه کار آفرین ایجاد سرمایه است. کار آفرینان برای عملی ساختن ایده های خود با مشکل مواجهند. از یک سو، سرمایه داران بزرگ فرصت شنیدن ایده های کار آفرینان و پرداختن به کار های کوچک را ندارند و از سوی دیگر سرمایه های خود را صرف پروژه های کلان می نمایند در نتیجه وجود دانشگاه که نقش مرکز پشتیبانی از کار آفرینی را به عنوان پل ارتباطی بین کارآفرینان و سرمایه داران ایجاد می کند، ضروری است. (اکبری، 1380) معتقد است که به رغم آنکه برخی از صاحب­نظرآن معتقدند کار آفرینی با آموزش مستقیم حاصل نمی شود و باید به روش پرورشی کار آفرینان را تربیت کرد. اما هیچ کس منکر این مطالب نیست که استفاده از فنّآوری­های نو وایجاد کسب و کار جدید بدون آموزش و پژوهش در عمل دست ­نیافتنی است. با مراجعه به اطلاعات موجود درباره افزایش رشته های دانشگاهی، کار آفرینی در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه، اهمیت نظام آموزشی و پژوهشی در توسعه کار آفرینی و تربیت کارآفرینان بیشتر مشخص می شود. به عبارت دیگر ارتباط مستقیمی بین پیشرفت فنّاوری و ضرورت آموزش کارآفرینان وجود دارد.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی تولید اسید سولفوریک

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
اسید سولفوریک یک اسید قوی، غلیظ و محلول در آب، بی رنگ و غیر فرار است که آب موجود در هوا را جذب می کند. اسید سولفوریک اسیدی با خورندگی شدید می باشد که اگر با پوست بدن تماس یابد به شدت می سوزاند. این ماده به مقدار فراوان در صنایع شیمیایی ترجیحاً در صنایع انفجاری، نفت خام و پترشیمی و صنایع رنگ و نساجی مصرف می شود. در این پروژه علاوه بر اشاره به خصوصیات اسید سولفوریک و کاربردهای متعدد این ماده در صنایع مختلف، روشهای مختلف تولید مورد بررسی عملیاتی و فرایندی قرار گرفته است. همچنین تجزیه و تحلیل جز به جز هزینه ها برای تولید 10 تن اسید سولفوریک در روز ارائه شده است. با توجه به نوسانات نرخ تورم، کلیه هزینه ها بر حسب دلار مورد محاسبه قرار گرفته است.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی تولید چسب وینیلی (فویکل)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
چسبهای وینیل استات (فویکل، Fevicol)، امروزه در مقایسه با چسبهای دیگر شناخته شده تر هستند و جهت چسباندن سطوح مشابه و غیر مشابه بهم، مورد استفاده قرار می­گیرند. خصوصیات و مشخصات ویژه این نوع چسبها عبارتند از:

چسباندن دو سطح مشابه و غیر مشابه را بهم امکان پذیر می­سازد.
تداوم و پایداری در خاصیت چسبندگی دو سطح بهم چسبیده شده.
فشار موضعی محل اتصال را به حداقل می­رساند.
مایع و بخارات آن در لایه حد فاصل بین دو سطح، اتصالات جدید محکمی را ایجاد می­ کند.

کاربرد و موارد مصرف
صحافی کتاب، پاکتهای کاغذی، کلیه اسباب کاغذی و مقوایی، کارتنهای بسته بندی، کلیه صنایع بسته بندی کالا
پاکتها پلاستیکی (بسته بندی)، چسبهای نواری، ساخت کلیه برچسبهای معمولی و تبلیغاتی
ساخت زرورق، صنایع چوب و مبلمان، قلم و سیماب پشت آینه و ...
ادامه مطلب ...