مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

طرح توجیهی چاپ و تولید عکس رنگی و سیاه و سفید

ظرفیت: 76500 قطعه در سال

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
هدف از اجرای این طرح احداث یک واحد ظهور وچاپ عکس سیاه وسفید ورنگی در ابعاد 3×2 تا 70×100 به صورت مکانیزه و تجاری جهت استفاده در نمایشگاهها، تهیه کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی، معرفی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی، عکس های پرسنلی، یادبود، مجالس و ... می باشد.

روش
ظهور فیلم: نخست فیلم عکاسی در تاریک خانه باز شده و توسط گیره بر روی هنگر (Hanger) آویخته می شود. سپس هنگر را بر روی اولین شیار ترانسپورت قرارداده و آن را به صورت پله ای بلند نموده و در مخازن مربوطه، حاوی مواد ظهور و ثبوت و شستشو، به مدت مشخص قرار می دهند. در ادامه هنگرها توسط زنجیر نقاله از خشک کن عبور داده شده و پس از قرار گرفتن در یک سطح شیب دار، در قسمت پایین سطح شیب دار برروی یکدیگر جمع می شوند و اپراتور با باز کردن درب اتاقک، هنگرهای آماده چاپ برروی کاغذ را خارج می کند.
دستگاه ظهور عکس: پس از آنکه ظهور فیلم انجام شد، رول عکس جهت ظهور در تاریک خانه دستگاه ظهور عکس قرار گرفته و توسط مجموعه ای از غلتک های ترانسپورت باز شده و بعد از عبور از مخازن ظهور و ثبوت و شستشو، وارد خشک کن می شود. در این قسمت به وسیله دمنده و المنت های میله ای، کاغذ خشک شده و در قسمت جمع کن کاغذ، مجددا روی قرقره پیچیده و آماده برش می گردد.
دستگاه میکسر: این دستگاه به منظور مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف جهت مخازن جبرانی دستگاه ظهور عکس و فیلم به کار می رود. بدین صورت که مواد مختلف در داخل آن ریخته شده و توسط یک دستگاه الکتروپمپ سیرکوله می شود.
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات کشاورزی دانشگاه پیام نور (همراه پاسخنامه)

نیمسال دوم 92-93

فرمت فایل: PDF

شامل بیش از 800 سوال تستی و تشریحی به همراه پاسخ نامه

طبقه بندی به صورت
1- نام درس
2- کد درس
3- کلید سوال
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید عرقیات معطر

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
نظام صنعت نوشابه سازی در ایران بر اساس نفوذ شرکتهای تولید عصاره و کارتلهای بزرگ و پر توان نوشابه سازی شکل گیری شده است. این محصول که یکی از نشانه های نفوذ غرب در کلیه شئون اجتماعی و اقتصادی ما بوده است متاسفانه توانسته است با کوشش نمایندگان داخلی این کمپانی ها جایگزین نوشا به های مقوی محلی شده تا جائی که در پاره ای از خانواده ها جزء لاینکف غذای روزانه و جیره غذایی افراد قرار گرفته است. واقعیت آن است که تولیدات این صنعت نه تنها مفید نیست بلکه چه از نظر جسمانی و چه از نظر اقتصادی و ملی دارای مضراتی است که اغلب به آنها واقف می باشند. در حالی که از قدیم الایام از گیاهان معطر، گلها و میوه های محصول همین مرز و بوم عصاره ها و نوشابه هایی تهیه گردیده و صدها سال است مورد مصرف مردم قرار گرفته است که نه تنها دارای ضرر و زیان نیست بلکه هم از نظر طعم و بو هم از نظر تقویت روحی و جسمی دارای مزایای زیادی است. عرقیات حاصله از گیاهان و میوه جات که موضوع بحث این طرح بوده و برای سرمایه گذاری در تولید آن به روش صنعتی به جای روش سنتی پیشنها داتی عرضه گردیده است از جمله این نوشابه ها است که امروزه جهان به فایده آن پی برده به طوری که مصرف مواد اولیه آن چه به صورت دانه، میوه و سبزینه و چه به صورت عصاره و عرقیات میرود که جای خود را به طور جدی در سراسر نقاط جهان باز نماید. امید است که طرح حاضر مورد توجه سرمایه داران و علا قه مندان به سرمایه گذاری قرار گرفته زمینه فعالیت برای تولید این گونه محصولات همه ساله زیادتر گردیده تا جایی که بتواند عرقیات نیز مانند گلاب یکی از اقلام قابل توجه صادراتی گردد.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی آموزشگاه علوم کامپیوتری

ظرفیت: 2496 هنرجو در سال

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
افزایش روزافزون کاربرد رایانه در عصر حاضر، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمره افراد شده است. چنانکه امروزه به‌کارگیری کامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست که صرف کار با یک دستگاه رایانه شخصی می شود بلکه با استفاده از هر یک از وسایل الکترونیکی منزل یا محل کار یا حتی رانندگی با خودرو، مشغول بکارگرفتن یک یا چند پردازنده هستیم. با توجه به این مطالب اهمیت فراگیری صحیح علوم رایانه و شیوه به‌کارگیری این وسیله بیش از پیش فزونی یافته و به تبع آن آموزش علمی و کاربردی این علوم نیز مورد اقبال قابل توجهی واقع می گردد. از سوی دیگر افراد جویای کار در حال حاضر به طور فزاینده ای مواجه با فرصتهای شغلی ای هستند که مستلزم تسلط و یا حداقل آشنایی با کاربرد کامپیوتر است. اهمیت این مطلب با در نظر داشتن ترکیب سنی جوان جمعیت کشور و نیاز این افراد برای فراگیری نحوه کار با رایانه بمنظور جذب در بازار کار مشخص می شود. با توجه به کلیه این موارد ملاحظه می شود مراکز آموزشی علوم رایانه که بتوانند این نیاز شهروندان را برآورده سازند مورد توجه افراد جامعه بوده و علاوه بر انجام فعالیت های آموزشی خواهند توانست سود قابل توجهی را عاید صاحبان خود سازند. ضمن اینکه با ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاههادر رشته های علوم مهندسی، به خصوص بانوان سهم بسزایی در رفع معضل بیکاری این قشر ایفا می نمایند.
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید گچ (برای کاربرد در معماری و عمران یا شکسته بندی)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
این ماده گچ (Gypsun) تکلیس و آبگیری شده می­باشد که از گچ معدنی که به طور طبیعی یافت می­ شود و فرمول شیمیایی آن CaSO4, H2O می­باشد تهیه می­ گردد. این نوع گچ پودری سفید رنگ می­باشد که در اثر افزودن آب، سخت می­ شود. این ماده عمدتاً مصارف پزشکی و معماری دارد

فهرست
مقدمه
کاربرد و موارد مصرف
بررسی جایگاه صنعتی
روش و مراحل تولید
نمودار فرایند تولید گچ معماری و شکسته بندی
لیست تجهیزات و ماشین آلات
تجزیه و تحلیل هزینه ها جهت تولید 10 تن گچ معماری و شکسته بندی در روز
سوله
تعداد کارکنان
زمین و ساختمان
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی تولید قطعات خودرو (دیفرانسیل پیکان و RD)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
در کشور ما به دلایل مختلف از ورود تکنولوژی صنعتی محروم هستیم و خود این گویای تمام حقایق در قسمت قطعه سازان کشور می باشد. محل این پروژه در شرکت محور سازان ایران خودرو می باشد که از قویترین شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو است. با تاریخ چه این شرکت در ادامه آشنا خواهم شد. گفتنی است که خطوط تولید کرانول دپسیون این شرکت در کل کشور منحصر به فرد می باشد و در کل کشور در شرکت توانایی تولید این قطعات حساس را دارند. ما در این پروژه در ابتدا با تاریخچه این شرکت و قسمت مختلف آن آشنا می شویم و در قسمت بعدی به سراغ خطوط تولید کرانول وپسیون می رویم و در انتهای یک ترجمه دقیق از دستگاه های به کار رفته در این خطوط را در اختیار قرار می دهیم.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی تولید صنعتی آمونیاک

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده: آمونیاک به دو صورت در بازار عرضه می شود، یکی به صورت آمونیاک بی آب و دیگری به صورت آمونیاک مایع که با خلوص و درصدهای مختلف تولید می شود. اما معمول ترین نوع آن آمونیاک مایع با خلوص 25 و 32 درصد است که در این طرح، شرایط عملیاتی تولید آنها به طور کامل تشریح شده است. علاوه بر بررسی فرایندی، لیست کامل تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و همچنین تجزیه تحلیل هزینه ها آورده شده است.

فهرست
مقدمه
خصوصیات فیزیکی و شیمیایی
کاربرد و مصارف
بررسی جایگاه صنعتی
روش و مراحل تولید
نمودار فرایند تولید
لیست تجهیزات و ماشین آلات
تجزیه و تحلیل هزینه ها
ادامه مطلب ...

اثر تصویرسازی درونی و بیرونی بر یادگیری تکالیف ردیابی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقدمه
امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالا رفتن از سکوهای افتخار و کسب مدال های رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهره گیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولت ها و جوامع به طور گسترده ای برای تربیت و آماده سازی قهرمانان سرمایه گذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز به کمک ورزشکاران آمده تا راه های بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آن ها هموارتر کند. یکی از زمینه های علوم ورزشی که در سال های اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آن ها در رقابت های ورزشی شده است، علم روان شناسی است. روان شناسی ورزش از یافته های روان شناسی برای مطالعه رفتار حرکتی استفاده می کند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روان شناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارت های حرکتی را بررسی می کند (عبدلی، 1384). به عبارت دیگر روان شناسی ورزش یعنی به کار بردن نظریه های روان شناسی در زمینه های مختلف ورزش مانند مربی گری و آموزش، تا از تکنیک های ارزیابی روان شناسی و راهبردهای مداخله ای برای کمک به افراد جهت نیل به اجرای برتر استفاده کند و به دلیل این که با تجزیه و تحلیل رفتار انسان در رشته های مختلف ورزشی در ارتباط است، بر جنبه های ذهنی اجرا متمرکز می شود. برنامه تمرین مهارت های روانی متوجّه همین هدف است. یادگیری کنترل انرژی روانی، تنظیم فشارهای روانی، مهارت های توجّه و تدوین اهداف واقعی و در عین حال رقابتی، نه تنها در ورزش، بلکه در هر کوششی که برای رسیدن به موفقیّت صورت می گیرد، از مهارت های مفید به شمار می روند (عبدلی، 1384). امروزه در سطح بالای رقابتی، به دلیل برابر بودن سطح مهارت ورزشکاران، در نتیجه ورزشکاران به چیزی فراتر از تمرینات فشرده و تلاش های مستمر نیاز دارند که یکی از آن ها آمادگی روانی می باشد. مربیان در تمام سطوح از مهارت های روان شناختی، مانند کنترل هیجان، تصویرسازی ذهنی، هدف چینی، بازداری تفّکر، توجّه و تمرکز و افزایش اعتماد به نفس کمک می گیرند تا ورزشکاران را در اجرای بهتر یاری دهند.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی لیزینگ خودرو (مهندسی مکانیک)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

C#
همراه با ارائه خط مشی NET از سوی شرکت ماکروسافت زبان برنامه نویسی جدید و جالبی پا به عرصه وجود نهاد. C# زبانی جهت تولید در محیط. NET است. شرکت ماکروسافت بخش عمدهای از پیکره. NET را با استفاده از این زبان درست کرده است. C# یک زبان شی گرای پیشرفته است که توسط یک گروه خلاق طراحی شده و با تکه بر ویژگی های ممتاز به سایر زبان ها گسترش یافته است. C# قدرت و انعطاف C++ را با سادگی Visual Basic در هم آمیخته است.

Data Base
چهارمین لایه از لایه های MIS، سیستم مدیریت پایگاه داده نام دارد. یک سیستم اطلاعاتی موثر، کاربر را اطلاعات زمانبر، دقیق و مرتبط تغذیه می کند. این اطلاعات در فایلهایکامپیوتر ذخیره می شوند. هنگامی که فایلها به درستی و سازمان یافته حفظ شوند، کاربر به راحتی می تواند داده هایی را که لازم دارد، به دست آورد. اگر فایلها به طور مرتب و دقیقباشند دستیابی به داده ها برای تصمیمات مدیریتی آسان خواهد بود، در حالی که فایلهای با مدیریت ضعیف به سر در گمی در پردازش اطلاعات، هزینه های بالا، عملکرد ضعیف و عدم انعطاف پذیری منجر می شود.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی تولید کربن فعال

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
کربن فعال (Activated Carbon) نوعی از کربن می ­باشد که دارای قدرت جذب کنندگی بالا برای گازها، بخارات و جامدات کلوئیدی در فاز گاز یا فاز مایع می­باشد. کربن فعال یک ماده شیمیایی مهمی است که برای صنایع بی­ شماری که جذب بعضی از گازها و بخارات در تصفیه واکنشهای شیمایی حاوی کاتالیزور لازم است، به صورت گسترده به کار می­ رود. در کشور ایران صنعت تولید کربن فعال هنوز به طور کامل توسعه و گسترش پیدا نکرده است. تنها شرکت تولید کننده کربن فعال در ایران که اخیراً راه اندازی شد شرکت وزین ساز است، که تولید این شرکت جوابگوی نیاز صنایع نیست و سالانه مقادیر زیادی از طریق واردات، وارد کشور می­شود. کربن فعال به طور وسیع در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تصفیه آب و فاضلاب، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع نساجی و ... استفاده می ­شود.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی بازیافت مجدد روغن سوخته

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
در سالهای اخیر استفاده از روغن موتور بازیافت شده امتیاز و اهمیت ویژه ای از نقطه نظر حفظ و نگهداری محصول و صرفه جویی در هزینه ها پیدا کرده است. آنالیز روغن موتور مصرف شده نشان میدهد که در این روغنها معمولاً 15 الی 20 درصد آلودگی و ناخالصی وجود دارد، که می توان روغن موتور مصرف شده را به عنوان یک ماده خام که جز روغنی و روانکاری آن نسبت به قدرت چسبندگی آن خیلی بیشتر است، در نظر گرفت (معمولاً روغنهای کارکرده فاقد چسبندگی هستند). در صورت جداسازی اجزا آلوده کننده موجود در روغن، طی مراحل مختلف تصفیه و پالایش، می توان به روغن استانداردی دست یافت که همان خصوصیات روغن تازه تهیه شده را دارا باشد. در طرح ارائه شده ضمن تفکیک و تشریح کامل آلودگیهای موجود در روغن موتور کارکرده، روشهای مختلف حذف آنها به طور کامل آورده شده است. همچنین دو فرایند اصلی (فرایند یک مرحله ای و فرایند پیوسته) که در بازیافت مجدد روغن کارکرده، استفاده می شود با یکدیگر مقایسه شده اند. و خصوصیات فیزیکی شیمیایی، شاخصها و فاکتورهای اندازه گیری کیفیت در روغن بازیافت شده و افزودنیهای مختلف که جهت افزایش کیفیت روغنهای صنعتی استفاده می شوند، به طور کامل و به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته اند. در نهایت لیست کامل تجهیزات، سرمایه لازم و برآورد کامل هزینه ها جهت تولید 1000 کیلو روغن بازیافت شده در روز، تشریح شده است.

فهرست
مقدمه
خصوصیات روغن موتور کارکرده
ادامه مطلب ...

طراحی پخش بار

عنوان کامل: طراحی نرم افزار پخش بار به روش نیوتن رافسون (زبان Builder C++)
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
بی شک صنعت برق مهمترین و حساسترین صنایع در هر کشور محسوب می شود. به طوریکه عملکرد نادرست تولید کننده ها و سیستم های قدرت موجب فلج شدن ساختار صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سپاسی در آن جامعه خواهد شد. از زمانیکه برق کشف و تجهیزات برقی اختراع شدند. تکنولوژی با سرعت تساعدی در جهت پیشرفت شتاب گرفت. به طوریکه می توان گفت در حدود دویست سال اخیر نود درصد از پیشرفت جامع بشری به وقوع پیوست. و شاید روزی یا هفته ای نباشد که دانشمندان سراسر جهان مطلب جدیدی در یکی از گراشیهای علم برق کشف و عنوان نکنند. و انسان قرن بیست و یکم بخش قابل توجه ای از آسایش رفاه خود را مدیون حرکت الکترونها می باشد. و دانشمندان در این عرصه انسانهای سختکوش بودند که همه تلاش خود را برای افراد راحت طلب به کار بستند. در آغاز شکل گیری شبکه های برقی، مولدها، برق را به صورت جریان مستقیم تولید می کردند و در مساحتهای محدود و کوچک از آنها بهره مند می شد. و این شبکه ها به صورت کوچک و محدود استفاده می شد. با افزایش تقاضا در زمینه استفاده از انرژی الکتریکی دیگر این شبکه های کوچک پاسخگوی نیاز مصرف کننده ها نبود و می بایست سیستم های برقرسانی مساحت بیشتری را تحت پوشش خود قرار می دادند. از طرفی برای تولید نیز محدودیتهایی موجود بود که اجازه تولید انرژی الکتریکی را در هر نقطه دلخواه به مهندسین برق نمی داد. زیرا که نیروگاه ها می بایست در محلهایی احداث می شد که انرژی به طور طبیعی یافت می شد.

فهرست

مقدمه
فصل اول – شرحی بر پخش بار.
1- پخش بار
2- شین مرجع یا شناور
3- شین بار
ادامه مطلب ...

دانلود طرح کارآفرینی تولید اتیل الکل

فرمت فایل: PDF

مقدمه
اتیل الکل یکی از مهمترین مواد شیمیایی صنعتی ضروری است که به طور وسیع در ساخت بسیاری از مواد شیمیایی آلی استفاده می گردد. اتانول، سوخت نسبتا خوبی برای موتورهاست و در صنعت، به صورتهای مختلفی استفاده می شود. اتانول مورد مصرف در صنعت را معمولاً به دو طریق مصنوعی (سنتزی) و تخمیر تولید می کنند. در روش تولید سنتزی این ماده از مواد نفتی استحصال می گردد و در روش تخمیر از مواد غذایی و گیاهان حاوی قند استفاده می شود بیشترین اتانول تولیدی در جهان (حدود 93 درصد) از روش تخمیر و فقط حدود 7 درصد از روش مصنوعی تولید می گردد. لازم به ذکر است که از کل تولید الکل جهان به روش تخمیر، حدود 65 درصد از طریق تخمیر از محصولات جانبی صنایع شکر (ملاس) و 35 درصد دیگر از تخمیر سایر مواد قنددار مانند ذرت، گندم، خرما و غیره حاصل می گردد. امروزه برای تولید تجارتی آسان آن تخمیر مواد آلی زائد مانند خاک اره و از همه با صرفه تر ملاس پیشنهاد شده است. در فرایند تولید شکر، ملاس حاصل می گردد. ملاس شربتی است که حاوی مخلوطی از قندهای کریستال نشده، جامدات غیر قندی باقیمانده از نیشکر یا چغندر، مواد شیمیایی باقیمانده از فرایند تولید و مقداری آب است. ملاس معمولاً چهل درصد وزن چغندر یا نیشکر را تشکیل می دهد و یا به عبارتی به طور متوسط (با در نظر گرفتن شکر چغندری و نیشکری) چهل درصد شکر تولیدی می باشد. از جمله مهمترین کاربردهای اتانول در صنعت می توان به صنایع تولید ضد یخ، صنایع رنگ سازی، تولید عطر و ادکلن، تولید مواد ضد عفونی کننده، صنایع تولید دارو و پزشکی، تولید تنتور، به عنوان حلال در تولید جلاها، لاکهای صنعتی و ... اشاره نمود. در این طرح توجیهی فرایند کامل تولید اتانول از ملاس به طور کامل تشریح شده است. همچنین لیست تجهیزات مورد نیاز، تجزیه تحلیل هزینه ها، بازده و سود دهی طرح آورده شده است.
ادامه مطلب ...