مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

تاثیر JIT بر فروش و مشتریان (پایان نامه مدیریت)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی تاثیر JIT بر فروش و مشتریان
دسته: مدیریت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
مدیریت موجودی چیست؟
هدف از مدیریت موجودی جایگزین دارایی بسیار گران قیمتی به نام (موجودی) با دارایی کم قیمت تری به نام (اطلاعات) است. برای تحقق این هدف اطلاعات باید به هنگام، دقیق قابل اطمینان و باهم سازگار باشند. اصلی ترین دلیل برای اینکه باید موجودی تحت مدیریت قرار گیرد این است که بتوان به مدد این مدیریت اهداف بالقوه متضاد زیر را باهم سازگار نمود.

1- حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری
2- حداکثر کردن کارآیی عملیات خرید و تولید
3- حداقل کردن سرمایه گذاری بر روی موجودی
4- حداکثر کردن سود با دستیابی به اهداف فوق بازگشت موجودی (ROI) و بازگشت دارایی (ROA) افزایش خواهد یافت

حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری
علل عمده سرویس دهی ضعیف به مشتری در مقوله تحویل به موقع، مربوط می شود به پیش بینی های نادرست تغییرات متعدد در سفارشات مشتری و ضعف کلی در مدیریت حسابداری و نه البته تامین کنندگان و بخش خرید نتیجه این مشکلات نگهداری بیش از اندازه موجودی کالا است که سرانجام به کسری موجودی و هزینه بالای محصول و سود حاشیه ای پایین تر منجر می گردد برای تعیین سطح سرویس دهی به مشتری نخست باید تعیین کنید که می خواهید چند درصد از مواقع کالا به موقع ارسال شود. هر چه دقت پیش بینی فروش محصول خاصی بالا باشد لاجرم خطای پیش بینی مشخصی به مشتری کم تر می شود و در اثر نگهداری موجودی کم تر برای ساخت محصولات می توان استفاده بهتری از ظرفین ماشین آلات به عمل آورد. نباید موجودی را قبل از نیاز بدان ایجاد کرد تا مجبور نشویم زودتر از موقع نیاز از ظرفیت ماشین آلات استفاده کنیم با داشتن موجودی کم تر عموما فضای کم تری مورد نیاز است و نیز از فضا به موقع (و نه پیش از زمان مورد نیاز) استفاده خواهد شد.
ادامه مطلب ...

بررسی JIT (سیستم تولید به هنگام) (پروژه مدیریت در مهندسی صنایع)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی JIT (سیستم تولید به هنگام)
دسته: مدیریت و مهندسی صنایع
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 54
______________________________________________________
مقدمه
در واکنش به تغییرات بسیاری در ماهیت و حجم رقابت بین المللی، بسیاری از شرکتها به شیوه های تولید نوین اصولا ً به طور مشابه مبادرت ورزیده اند. این شیوه های نوین به نامهای گوناگونی ملقب شده اند: تولید بدون ضایعات (LP)، درست بموقع (JIT)، کارخانه در هم تنیده، تولید در سطح جهانی، مدیریت کیفیت فراگیر (TGM)، تولید کامپیوتری (CIM)، تولید لانه زنبوری یا حجره ای (CM)، و سیستمهای تولید انعطاف پذیر (FMS). یکی از سر شناس ترین نویسندگان آثارمربوط به تولید ژپنی، JIT را به عنوان سیستمی توصیف کرده است که «برای تولید و تحویل به موقع کالاها برای فروش، ارائه به موقع اجزا و قطعات برای مونتاژ و تبدیل به کالاهای تمام شده، ارائه به موقع مواد خریداری شده برای تبدیل به قطعات ساخته شده، طراحی میگردد». JIT روشی است که در جهت دستیابی به حذف عملی سطوح ذخیره در کلیه نقاط فرایند تولید حرکت می کند. از مواد ورودی گرفته تا کالای در جریان ساخت در کارگاه و انبارداری قبل از ارسال. کاهش سطوح ذخیره نه تنها به دلیل آزاد شدن نقدینگی، باعث صرفه جویی می شود، بلکه حذف ذخیره های احتیاطی به افشای مسائل در فرایند تولید کمک می کند. JIT همچنین به عنوان فلسفه ای برای حذف ضایعاتی که جز افزودن هزینه، هیچ ارزش افزوده ای برای محصول ندارند، توصیف می شود. «ارزش، آن چیزی است که مشتری حاضر است بابت آن پول پرداخت نماید»
ادامه مطلب ...