مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

دانلود گزارش کارورزی شبکه GSM و WLL

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
بحث معرفی ICT به عنوان محرک اصلی و عامل توسعه در تمام بخش ها موضوعی نیست که اخیرا صاحب نظران به آن رسیده باشند اما تکرار آن در واقع نشان از اهمیت و جریان پویای این مضمون دارد. به هر حال این رویکرد گریز ناپذیر در تمامی عرصه ها نمود یافته و پرداخت مناسب آن در قالب محتوایی و سخت افزاری از سویی و قانونمندی آن از سوی دیگر یک باید روشن و واضح است. عدالت گستری، مهرورزی، خدمت رسانی و پیشرفت وتعالی کشور چهار اصلی است که برنامه دولت بر پایه آنها پایه ریزی شده است و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به توانمندی های بالقوه خود در تحقق چهار اصل فوق می تواند به نمادی از خودباوری ملت ایران تبدیل شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات با تولید حافظه های IC و دیسکت و CD و ایجاد پایگاه داده ای عظیم در شبکه های اطلاعات و کاربرد وسیع آن در جوامع می تواند باعث صرفه جویی هزاران تن کاغذ شود. فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایر زمینه ها هم می تواند جایگزین مناسبی باشد بشرط آنکه دولتمداران، برنامهریزان، مدیران و همه افراد جوامع با همتی بلند و بینشی فراگیر، سیستم فعلی را بسرعت تغییر دهند و برای تحقق این مهم هر چه سریعتر ایجاد بزرگراههای اطلاعاتی را در صدر برنامه های کشور قرار دهند و به موازات آن کارهای توجیهی وآموزشی نیز صورت گیرد. در کشورما بهره وری از فناوری ارتباطات هنوز فراگیر نشده ومتاسفانه زیانهای ناشی از آن نیز بالا است. امید است شرکت مخابرات ایران در زمینه فراهم سازی بستر مناسب اطلاعاتی و دیگر سازمانها در جهت آموزش و گسترش فرهنگ استفاده از ارتباطات قدمهای بلند و اساسی بردارند.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح کارآفرینی و توجیهی پرورش گوساله

ظرفیت: 200 رأس

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
از آنجایی که سرچشمه اصلی عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته و عقب نگه داشته شده ناتوانی نهادین بخش کشاورزی و دامی تولیدات غذائی است و متأسفانه کشور ما با جمعیت روز افزون شدید خود بخصوص در زمینه مواد غذائی مورد نیاز فعلی و آتی خود با مشکلات زیادی مواجه می باشد. لذا تهیه طرحهایی برای رفع این مشکلات و اجرای پروژه هائی که موجبات افزایش تولید و راندمان مواد غذائی را در پی داشته باشند بسیار حائز اهمیت است. افزایش تولید در رسیدن به خودکفائی در بخش کشاورزی، هم از نظر ایجاد امنیت غذایی برای مردم و هم از نظر کاهش وابستگی اقتصادی و سیاسی و جلوگیری از خروج ارز قابل توجهی که می تواند در سرمایه گذاریهای زیر بنایی صنعتی باعث توسعه و رشد اقتصادی کشور شده بیش از پیش نمایان است. خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران با بذل و توجه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی و دامپروری و گنجاندن برنامه های موفقی در قالب طرح پنجساله، اهمیت و نقش برنامه ریزی و سرمایه گذاریهای زیر بنایی صنعتی باعث توسعه و رشد اقتصادی کشور شده بیش از پیش نمایان است. خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران با بذل و توجه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی و دامپروری و گنجاندن برنامه های موفقی در قالب طرح پنجساله، اهمیت و نقش برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح در توسعه و شکوفائی استعداد های کشاورزی را بر همگان روشن نمود. استان اردبیل با پتانسیلهای نهفته خویش قبل از آنکه استان مطرح، تولید کننده محصولات زراعی باشد یک استان دام خیز است و مراتع سرسبز، شرایط مساعد تولید علوفه و اکولوژیکی منطقه ایجاد سرمایه گذاری در امر پرورش دام را بیش از پیش طلب می نماید. با توجه به مازاد علوفه ای که در استان وجود دارد و به سایر استانها ارسال می شود، همچنین با صنعتی کردن بخش پرورش دام و سرمایه گذاریهای بیشتر می توان اذعان داشت این استان بزودی قادر خواهد بود یکی از قطبهای بزرگ صادر کننده مواد پروتئینی به سایر استانها و کشورهای تازه استقلال یافته همجوار باشد.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی رشته‌های کشاورزی (در جهاد کشاورزی)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
کلیه کتابهای راهنمای کمباینها دارای جداولی هستند که در آن نحوه انجام تنظیم های مقدماتی کمباین شرح داده شده است. این تنظیم ها فقط مربوط به شروع کار هستند. بسته به نوع گیاه و وضعیت زمین لازم است تنظیمات بیشتری انجام گیرد. کمتر کمپانی وجود دارد که فقط با تنظیمات اولیه به نحو رضایت بخشی کار کند. مگر این که وضعیت مزرعه خوب و کامل باشد. همه قسمتهای جدا کننده کمباینها به وسیله کارخانه سازنده آنها به نحوی طراحی شده اند. که بدون توجه به محصول برداشت شده در یک سرعت به خصوص کار کنند. هر کمباین دارای یک محور به خصوص به عنوان نقطه شروع کنترل سرعت کارکرد می باشد. در بعضی کمباینها محور استوانه کوبنده به عنوان نقطه شروع تنظیمات به کار می رود و در برخی دیگر سرعت محور انتقال یافته به عنوان نقطه شروع تنظیمات مورد استفاده قرار می گیرد. همیشه برای آگاه شدن از نحوه کنترل سرعت کارکرد به کتاب راهنمای استفاده از کمباین مراجعه می کنیم این تنظیمات پیشنهادی صرفا نقاط شروع توصیه شده اند و تنظیمهای نهایی باید با توجه به نوع محصول و شرایط مزرعه با دقت انجام می شود. در داخل گزارش کار به نحوه تنظیمات کمباین می پردازیم. که عبارتند از: تنظیمات هِد کمباین، واحد کوبنده و واحد جدایش که به تنظیم و نحوه تعیین تلفات در آنها می پردازیم.

فهرست

جهاد کشاورزی شهر ری
چکیده
فصل اول
کمباینها
کمباینها
انواع کمباین
کمباینهای زمینهای مسطح
کمباین اراضی شیبدار
کمباین کششی
کمباینهای خودرو
فصل دوم
تنظیمات کلی کمباین
تنظیمهای مقدماتی کمباین
سرعت مناسب کار
تنظیمات توصیه شده برای کمباین
کار در مزرعه و تنظیمات
عملکرد مناسب در مزرعه
قواعد کلی برای برداشت خوب با کمباین
کار و تنظیمات قسمت درو و خوراک دهنده
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت آب و فاضلاب (غرب تهران)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تاریخچه فعالیت شرکت
شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در تاریخ 31/3/71 به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و شماره 91000 مورخ 31/3/1371 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شهرستان کرج به ثبت رسیده است شرکت در تاریخ 31/3/71 با انتقال اموال و دارایی ها و تأسیسات آب مشروب از شرکت ها و دستگاههای قلبی و چهارچوب قانون نشان شرکت های آب و فاضلاب و قانون تجارت آغاز به کار کرد.

فهرست
1) تاریخچه فعالیت شرکت
2) فعالیت اصلی شرکت
3) وضعیت اشتغال
2) مبنای تهیه صورتهای مالی
3) خلاصه اهم رویه های حسابداری
3-3 دارائیهای ثابت شهود
روش و نرخ استهلاک
مخارج تأمین مالی
مزایای پایان خدمت کارکنان
معافیت مالیاتی
حقوق انتفاعی مشترکین
حق انشعاب
حوزه عملیاتی شرکت
هزینه
هزینه استحصال آب
در آمد
دارایی های ثابت
استهلاک
رابط حسابداری انبارها و دارایی ثابت
ادامه مطلب ...

تأثیر ورزش و تربیت بدنی بر بهداشت روانی دانش آموزان ابتدایی

چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارت اند از مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار و فرضیه دوم عبارتند از بررسی افزایش زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان که جامعه مورد مطالعه عبارت اند از دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهر ابهر که 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها به طور تصادفی بوده است و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t متغییر مستقل و…. استفاده گردیده که نتایج به دست آمده نشان می دهد که تاثیر افزایش زنگ ورزش در بالا رفتن سلامت روانی دانش آموزان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و همین طور بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار از لحاظ سلامت روانی تفاوت معنی داری وجود دارد.

فهرست

چکیده 1
فصل اول کلیات تحقیق 2
مقدمه 3
بیان مسئله 5
سوال مسئله 6
اهداف تحقیق 6
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
فرضیه های تحقیق 7
متغیرهای تحقیق 7
تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم 8
فصل دوم پیشینه و اربیات تحقیق 9
مقدمه و کلیات 10
تاریخچه 16
مختصری درباره تاریخچه بهداشت روانی در ایران 32
ادامه مطلب ...

مقاله روانشناختی علوم تربیتی: شکست و افت تحصیلی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
انسان در درون خانواده متولد می شود، رشد می یابد و بسیاری از امور و مفاهیم را از خانواده می گیرد و همواره با آن سر و کار دارد، بنابراین مهمترین تجربیات انسانی که اساسی ترین عوامل شکل دهنده شخصیت محسوب می شود در درون خانواده شکل می گیرد. خانواده نخستین مدرسه و مهد اصلی تربیت است، کارگاه اصلی الگوسازی است، زمینه ساز تحول و تکامل است. ما هیچ بنیادی را نمی شناسیم که جنبه سرنوشت سازی و تربیت از خانواده مؤثرتر باشد. کودک درسهای اصلی و اساسی خود را از خانواده می گیرد هر سازندگی یا اشتباهی که در آن واقع گردد مستقیماً در کودک اثر می گذارد. خانواده عامل انتقال فرهنگ، تمدن، ادب و سنن است و اهمیت آن همیشگی است و برای دوام و بقای جامعه و تمدن و فرهنگ راهی جز آن وجود ندارد. از لحاظ واحد می یابیم که خانواده کوچک است ولی از لحاظ اهمیت بسیار مهم و بزرگ است. زیرا هسته اصلی و زیرساز جامعه های بشری است.

خانواده در کودکان دارای دو گونه تأثیر است: وراثتی و محیطی
در بعد وراثت باید گفت کودکان وارث بسیاری از صفات و ویژگیهایی از والدین خویشند، از جمله: ساخت و اسکلت بندی بدن، مسائل مربوط به جنبه های هوشی و استعدادی، بیماریهای جسمی و روانی، مخصوصاً آنها که مزمن بوده اند، جنبه های مربوط به فیزیولوژی و وظایف اعضا و قد و رنگ و طول عمر و حتی طاسی سر، ویژگیهای مربوط به خون و ارهاش آن. در جنبه محیط باید گفت طفل تحت تأثیر محیط داخل رحم و محیط بیرون است. سلامت یا عفونت های رحمی به کودک سرایت کرده و اثرات کشنده ای می تواند داشته باشد. محیط خارج رحمی برای او امری حتمی و اجتناب ناپذیر و حتی غیرقابل انتخاب و نوع تربیت آن تحمیلی و اجباری است. طبیعی است که کودک در چنین محیطی شکل گیرد و نتواند از جبر محیط لااقل در دوران کودکی رهایی یابد. افراد یک خانواده، ساخته و پرداخته عوامل محیطی وراثتی هستند و به همین دلیل شخصیت شان شدیداً تحت تأثیر این عوامل است تا حدی که می توان گفت کودک آئینه ای تمام نما از معجون و ترکیب شخصیت والدین است. شرایط عادی و یا بحرانهای خانوادگی در او شدیداً اثر گذارده و رشد آنان را تحت نفوذ قرار خواهد داد. (قائمی، 1374) خانه مکانی است که شخصیت اولیه انسان در آنجا شکل گرفته و سنتها و الگوها، قوانین و همین طور ضوابط آن، در کودک اثر داشته و برای او می تواند مثبت یا منفی باشد. زمانی بیشتر می توان به اهمیت خانواده واقف شد که فردی عاری از خانواده بشود و به خاطر مسائلی همچون طلاق، مرگ، و ... از خانواده جدا شود. خانواده می تواند عامل سازندگی یا ویرانی و نابودی اعضا خود مخصوصاً کودکان شود، خانواده می تواند سلامت و شرافت و یا انحرافات و اختلال در فرد ایجاد کند. خانواده همچنین در تذهیب اخلاق، حفظ سلامت جسمی و روانی و تربیت افراد تشکیل دهنده خود مؤثر است، در صورت موجود بودن کانون گرم خانوادگی همراه با سلامت و تربیت صحیح، می تواند عامل پیشرفت و تکامل هر یک از اعضای خود باشد.
ادامه مطلب ...

مسایل سلطه پذیری و سلطه جویی (مقایسه زنان شاغل و خانه دار)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
از زمانهای قدیم مساله سلطه گری و سلطه پذیری از جمله مسائلی بوده است که ذهن نویسندگان را به خود مشغول داشته است. هر چند که این نویسندگان نظرات و دلایل خود را در قالب داستانها بیان کرده اند. اما دید روانشناختی عمیقی داشته اند. به عنوان مثال: میان انسان و جانوران دیگر تفاوتهای گوناگونی وجود دارد که پاره ای عقلی است و پاره ای عاطفی یکی از تفاوتهای عاطفی مهم این است که تمایلات انسان، برخلاف جانوران، اساساً بی حد و حصر است و ارضای کامل آنها ممکن نیست. مار بوأ وقتی خوراکش را می خورد می خوابد تا آنکه دوباره گرسنه شود. انگیزه فعالیتهای جانوران، به استثنای موارد نادر، نیازهای نخستین است. در مورد انسان قضیه فرق می کند. البته بخش بزرگی از نژاد بشر ناچارند برای به دست آوردن ضروریات زندگی آنقدر کار کنند که برای مقاصد دیگران چندان رمقی در آنها باقی نمی ماند. ولی آنهایی که زندگیشان تأمین شده باشد به صرف این دلیل دست از کار نمی کشند. خشایار شاه وقتی به آتن لشکر کشید نه خوراک کم داشت و نه پوشاک و نه زن. فرانسیس قدیس و ایگناتیوس لویولا نیازی نداشتند که برای گریز از فقر دست به تأسیس فرقه های بزنند. اینها مردان برجسته ای بودند. همچنین در داستان رستم و سهراب، قصه های شاهنامه و قصه های تاریخی نظیر هیتلر، ناپلئون و غیره … ما به طرز زیبایی میل انسانها در داشتن تسلط و قدرت داشتن به دیگران و به همان نسبت تسلیم پذیری و عقاید و خواسته های دیگران را قبول داشته اند را دیده ایم.
ادامه مطلب ...

دانلود بسته (پکیج) گزارش‌های جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی کیفری

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست

گزارش اول تصادف رانندگی منجر به جرح غیرعمد و ایراد
(کیفری) بدنی غیرعمدی
2 گزارش دوم مطالبه حق بیمه و وجه نقد 6
(حقوقی)
3 گزارش سوم تخریب عمدی – تعدی و تمرد علیه مأمورین دولتی – 10
(کیفری) مشارکت در ضرب و جرح عمدی – تیراندازی
4 گزارش چهارم صدور یک فقره چک بلامحل به مبلغ 50 میلیون ریال 16
(کیفری)
5 گزارش پنجم تقاضای رسیدگی و خلع ید و قلع و قمع مستحدثات و 21
(حقوقی) اجرت المثل ایام تصرف
6 گزارش ششم رانندگی بدون پروانه با قایق – صید غیرمجاز میگو 27
(کیفری)
7 گزارش هفتم حمل مشروبات الکلی و حمل و نگهداری مواد مخدر 31
(کیفری) پرداخت رشوه به مأمورین انتظامی
8 گزارش هشتم صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای طلاق 36
(حقوقی) توافقی
شماره گزارش موضوع گزارش
9 گزارش نهم به کارگیری تبعه بیگانه فاقد پروانه کار 41
(کیفری)
10 گزارش دهم جعل و استفاده از سند مجعول 46
ادامه مطلب ...

خرید اسکریپت کسب درآمد از سایت به روش پاپ آپ (Popup)

به دنبال کسب درآمد مفید و پر سود هستید؟ پس این فرصت را هرگز از دست ندهید!
با خریداری این بسته، تجارتی پر سود را آغاز کنید! فقط کافی اسست کمی بازاریاب باشید. باقی راه را این اسکریپت خواهد رفت!
به جاری دانلود اسکریپت های پر از باگ و اشتباه یک اسکریپت کامل و بی نقص خریداری کنید.
پس عجله کنید ...

امکانات بخش کاربران
1. امکان ثبت سایت برای کسب درآمد (امکان کسب درآمد با قرار دادن کد در سایت های ثبت نشده به صورت خودکار شناسایی شده و جلوگیری می گردد.)
2. مدیریت سایت ها (کد مجزا برای هر سایت - نمودار آماری 10 روزه پاپ آپ های ارسالی برای هر سایت - لیست پاپ آپ های ارسالی 24 ساعت اخیر)
3. امکان جذب و کسب درآمد از زیرمجموعه و مشاهده لیست کامل زیرمجموعه ها (نام کاربری - پاپ آپ ارسالی امروز - درآمد امروز - تاریخ عضویت)
4. افزودن تبلیغ پاپ آپ (امکان ثبت به تعداد نامحدود)
5. مدیریت تبلیغات (لیست پاپ آپ های دریافتی - نمودار آماری 10 روز اخیر پاپ آپ های دریافتی - کاهش و افزایش اعتبار پاپ آپ تبلیغ - ویرایش تبلیغ)
6. تبدیل درآمد به اعتبار تبلیغ پاپ آپ
7. امکان خرید آنلاین اعتبار پاپ آپ - متصل به درگاه سایت payline.ir
8. مشاهده لیست پرداخت های آنلاین انجام شده
9. امکان درخواست واریز درآمد و لیست درآمد های درخواست شده با جزئیات کامل و همچنین جلوگیری از ثبت بیش از یک درخواست واریز درآمد قبل از بررسی درخواست های قبلی
10. امکان ارسال پیام به مدیر - صندوق پیام های دریافتی - صندوق اطلاعیه های عمومی - لیست پیام های ارسال شده به مدیر
ادامه مطلب ...

امور مالی صنعت برق

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه، یکی از ارکان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است. صاحبان سهام، اعتبار دهندگان، دولت و سرمایه گذاران بالقوه در جهت تصمیم گیری در زمینه های خرید، فروش، نگهداری سهام، اعطای وام، ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی و سایر تصمیمات مهم اقتصادی به اطلاعات مالی معتبر، مربوط و قابل فهم نیاز دارند. اگر چه اطلاعات مالی از منابع مختلف قابل استخراج است، اما در حال حاضر صورتهای مالی، هسته اصلی منابع اطلاعات مالی را تشکیل می دهد و بنابر این باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به عنوان ضوابط معتبر، تضمین کیفیت مطلوب صورتهای مالی است. روح حاکم در تدوین استانداردهای حسابداری ایجاد الزاماتی در جهت ارائه شفاف نتایج عملکرد واحدهای اقتصادی در قالب اطلاعات مالی است. حسابداری مستقل صورتهای مالی، ارزیابی رعایت استانداردهای حسابداری در صورتهای مزبور بوده و اظهار نظر «مقبول» نماد رعایت این استانداردها و در نهایت معیار اعتبار صورتهای مورد اشاره در زمینه اطلاعات مالی می باشد.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارورزی در شرکت ملی حفاری ایران (رشته شیمی و صنایع)

عنوان کارآموزی: گزارش کارآموزی در شرکت ملی حفاری ایران
محل کارآموزی: شرکت ملی حفاری ایران
دسته: مهندسی شیمی و صنایع پلیمر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 45
________________________________________________________
مقدمه
حفاری به معنی نفوذ در سنگ است نفوذ در سنگها گاهی به منظور خرد کردن انها انجام می گیرد. برای خرد کردن سنگ ها باید چال های انفجاری حفر کرد و در داخل آنها مواد منفجره قرار داد. با منفجر کردن چال ها، سنگ ها خرد می شوند و با خرد شدن سنگها استخراج و برداشت آسان تر است اما برای دسترسی به سیالاتی نظیر نفت باید از ماشین های حفاری اکتشافی پیشرفته استفاده کرد چون ممکن است سیال زیر دریا و یا چندین کیلومتر زیر زمین باشد. نفت امروزه بعنوان مهمترین منبع تو لید انرژی در جهان محسوب می گردد لایه های دارای نفت در اعماق زمینابتدا توسط گروههای اکتشاف و با استفاده از مطالعات زمین شناسی، لایه آزمایی و پتروفیزیک مورد شناسای و بررسی قرار می گیرند و در صورت مشاهده لایه های نفتی کار استخراج و بهره برداریاز مخازن با حفر چاههای متعدد آغاز می گردد.

- آشنایی کلی با مکان کارآموزی
- تاریخ صنعت حفاری ایران

صنعت حفاری در ایران با حفر اولین حلقه چاه نفت در منطقه مسجد سلیمان
آغاز گردید و اکنون که حدود یک قرن از عمر آن می گذرد، این صنعت دوران پرفراز و نشیبی را طی نموده و بسیاری از تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ما در سایه آن رقم خورده است. حضور بیش از 46 شرکت صنعت حفاری در ایران با حفر اولین حلقه چاه نفت در منطقه مسجدسلیمان خارجی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و انحصار مهندسی تولید و اطلاعات مخازن نفت و گاز در دست آنان و عدم دخالت نیروهای ایرانی و در فرآیند اکتشاف، تولید و بهره برداری از مخازن، صنعت نفت ایران را در هاله ای از وابستگی کامل فرو برد و چشم انداز بسیار تیره و تاری در جامعه برای دسترسی به چگونگی این فرآیندها به منظور استحصال ذخائر ملی به وجود آورد. در چنین شرایطی روشن گری نیروهای دلسوز و متعهد و مبارزات حق طلبانه مردم ایران، منجر به ملی شدن صنعت نفت گردید، ولی متأسفانه مهم ترین حلقه تولید نفت یعنی صنعت حفاری کماکان در اختیار بیگانگان باقی ماند و روند چپاول سرمایه های ملی تا سقوط رژیم پهلوی همچنان توسط آنان ادامه داشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، موجب دگرگونی و تحولات بنیادینی در نهادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور گردید و به تبع آن صنعت نفت کشور و به ویژه حفاری نیز دستخوش تحولاتی عظیم گردید.

شرکت ملی حفاری ایران
شرکت ملی حفاری با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات و امکانات پیشرفته کلیه خدمات فنی و مهندسی را با بهره گیری از کارشناسان مجرب در طول عملیات حفاری چاه های نفت و گاز با کیفیت مطلوب ارائه می دهد.
ادامه مطلب ...