مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

تنش آستانه ای بر فلزات و آلیاژها (پایان نامه کارشناسی مکانیک)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی تنش آستانه ای بر روی فلزات و آلیاژها
دسته: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 66
______________________________________________________
فولادهای کم آلیاژی
فولادهای کربنی با یک یا چند عنصر کرم، نیکل، مس، مولیبدن، فسفر وانادیم، به مقادیر چند درصد یا کمتر از فولاد کم آلیاژی می نامند. مقادیر بالا از عناصر آلیاژی معمولاً برای خواص مکانیکی و سختی پذیری است.

اثرات افزودنی های میکروآلیاژ کننده
این بخش بر روی فولادهای پرلیت – فریت میکروآلیاژ شده تاکید کرده است، که از افزودنی های عناصر آلیاژ کننده مثل نیوبیوم و وانادیوم برای بالا بردن کربن و یا محتواهای منگنز استفاده می کند (و به این ترتیب توانایی حمل بار بالا می رود) بررسی های گسترده در طول دهه 1960 بر روی اثرات نیوبیوم و وانادیوم روی خصوصیات مواد یا مصالح درجه ساختمانی باعث کشف این موضوع گردید که مقادیر کم نیوبیوم، وانادیوم هر کدام (10/0%) فولادهای استاندارد کربن – منگنز را بدون تداخل با عمل آوری بعدی مستحکم و قوی می سازند مقدار کربن نیز می تواند کم شود تا هم قابلیت جوش را بالا ببرد و هم چقرمگی را، چون اثرات مقاومت دهندگی نیوبیوم و وانادیوم بخاطر کاهش در استحکام ناشی از کاهش در مقدار کربن جبران می شوند.
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات روش تحقیق در علوم سیاسی 1

فرمت فایل: PDF

شامل سال های


نیمسال اول 91- 92 با جواب
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90
نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نیمسال دوم 89-88 با جواب تستی
نیمسال اول 89-88
نیمسال دوم 88-87
نیمسال اول 88-87
نیمسال دوم 87-86
ادامه مطلب ...

پایان نامه آلیاژهای حافظه دار (پایان نامه مهندسی مکانیک)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آلیاژهای حافظه دار
دسته: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 69
______________________________________________________
مقدمه
آلیاژهای حافظه دار عنوان گروهی از آلیاژها می باشد که خواص متمایز و برتری نسبت به سایر آلیاژها دارند. عکس العمل شدید این مواد نسبت به برخی پارامترهای ترمودینامیکی و مکانیکی و قابلیت بازگشت به شکل اولیه در اثر اعمال پارامترهای مذکور به گونه ای است که رفتار موجودات زنده را تداعی می نماید. وقتی یک آلیاژ معمولی تحت بار خارجی بیش از حد الاستیک قرار می گیرد تغییر شکل می دهد. این نوع تغییر شکل بعد از حذف بار باقی می ماند. آلیاژهای حافظه دار، منجمله نیکل – تیتانیم و مس – روی – آلومینیم، رفتار متفاوتی از خود ارائه می نمایند. در دمای پائین یک نمونه حافظه دار می تواند تغییر شکل پلاستیک چند درصدی را تحمل کند و سپس به صورت کامل به شکل اولیه در دمای بالا برگردد و این تنها با افزایش دمای نمونه ممکن است. این فرآیند اولین بار در سال 1938 مشاهده شد و برای مدت زمانی طولانی در حد کنجکاوی آزمایشگاهی باقی ماند. در سال 1963 کشف حافظه داری شکل در آلیاژ نیکل – تیتانیم با درصد اتمی مساوی (50-50%) نظر دانشمندان و محققین را جلب نمود. از آن پس آلیاژهای حافظه دار به صورت قابل ملاحظه ای توسعه یافتند و کشف مزایای اساسی و علمی آنها هر روز افزایش یافت. خواص ترمومکانیکی استثنایی آلیاژهای حافظه دار عامل کاربردهای بسیار مهمی در زمینه مهندسی پزشکی شده است. فوق الاستیسیته اجازه می دهد تا تغییر فرمهای الاستیک بسیار زیاد، وابسته به تغییرات کم تنش، به وقوع بپیوندد و اثر حافظه داری شکل فرآیند فعال سازی ابزار و سیستمها را به صورت بسیار ساده، با تماس حرارت بدن انسان یا گرم کننده خارجی تحت فرمان جراح، ممکن سازد. همچنین گرمای لازم می تواند با به جریان انداختن یک مایع سترون حامل کالری یا با اتصال یک عامل گرم کننده به دست آید. دو محدوده کاربرد اصلی این خاصیت یکی ابزار جراحی است که جراح از این خصوصیت مستقیماً در عمل جراحی کمک می گیرد و دوم جا دادن و جا زدن موقت یا دائم قطعات در بدن است که به ایمپلنت مشهور شده است.
ادامه مطلب ...

پایان نامه اثر دما بر تنش آستانه ای (پایان نامه مهندسی مکانیک)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اثر بسیار مهم دما بر تنش آستانه ای
دسته: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 92
______________________________________________________
مقدمه
بررسی ماهیت تنش آستانه ای، روش های اندازه گیری تئوری و عملی، عوامل موثر و چگونگی محاسبه تنش آستانه ای از جمله مسایل مهمی است که کمتر در مقالات به آن اشاره شده است. هرچند مقالات و منابع مرتبط با تنش آستانه ای بسیار محدود است، لیک در این پروژه سعی گردیده تا حدودی با این مبحث آشنا شویم. آنچه در مورد تنش آستانه ای به نظر می رسد این مطلب است که با خزش ارتباطی نزدیک داشته و می توان با استفاده از نمودارهای خزش آن را تحلیل کرد. در واقع می توان گفت تنش آستانه ای به دلیل اندر کنش نابجایی ها با ذرات و اثر متقابل آنها بر همدیگر ایجاد می شود. به بیان دیگر عدم تقارن نیروی صعود ناشی از عدم تقارن شبکه علت اصلی پیدایش تنش آستانه ای است. این تنش را می توان با استفاده از روش برون یابی بر روی نمودار تنش کرنش و یا با روابط موجود به دست آورد. از جمله پارامترهای موثر بر آن دما می باشد که با افزایش آن تنش آستانه ای به شدت افت می کند.

کلمات کلیدی: خزش، تنش آستانه ای، نرخ کرنش، برون یابی

مقدمه
با پیشرفت بشر و ایجاد تکنولوژی جدید، نیاز انسان به تولید موادی که در دماهای بالا خواص مکانیکی مناسبی از خود نشان می دهند، افزایش پیدا کرده است. برای پاسخگویی به این نیاز شناخت مکانیزم هایی که درشرایط دمای بالا اتفاق می افتد لازم است. آزمایش خزش از جمله آزمایشاتی است که به خوبی می تواند جوابگوی این نیاز باشد. محققان با بررسی در آلیاژهای آلومینیوم به نتایج جالبی در مورد اثر تنش آستانه ای رسیده اند. در این پروژه سعی می کنیم با تفکیک اثرات این تنش بر روی مواد مختلف نتیجه ای قابل لمس از مبحث مربوطه به دست آوریم. البته مقالات در این زمینه بسیار انگشت شمار و پیوستگی این مقالات محدود هم کاری دشوار است. هدف اصلی از این بررسی اثر بسیار مهم دما بر تنش آستانه ای است که با توجه به این موضوع اهمیت بحث حاضر مشخص می شود. قبل از ورود به مبحث اصلی لازم است مروری بر فولادهای میکروآلیاژی داشته باشیم.
ادامه مطلب ...

ویژگی‌های مکانیکی نانولوله کربنی (ترجمه مقاله مکانیک و فناوری نانو)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مدلسازی و آنالیز خواص مکانیکی نانو لوله های کربنی
دسته: فناوری نانو و مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 219
______________________________________________________
مقدمه
از آنجایی که شرکت های بزرگ در رشته فناوری نانو مشغول فعالیت هستند و رقابت بر سر عرصه محصولات جدید شدید است و در بازار رقابت، قیمت تمام شده محصول، یک عامل عمده در موفقیت آن به شمار می رود، لذا ارائه یک مدل مناسب که رفتار نانولوله های کربن را با دقت قابل قبولی نشان دهد و همچنین استفاده از آن توجیه اقتصادی داشته باشد نیز یک عامل بسیار مهم است. به طور کلی دو دیدگاه برای بررسی رفتار نانولوله های کربنی وجود دارد، دیدگاه دینامیک مولکولی و محیط پیوسته. دینامیک مولکولی با وجود دقت بالا، هزینه های بالای محاسباتی داشته و محدود به مدل های کوچک می باشد. لذا مدل های دیگری که حجم محاسباتی کمتر و توانایی شبیه سازی سیستمهای بزرگتر را با دقت مناسب داشته باشند بیشتر توسعه یافته اند. پیش از این بر اساس تحلیل های دینامیک مولکولی و اندرکنش های بین اتم ها، مدلهای محیط پیوسته، نظیر مدلهای خرپایی، مدلهای فنری، قاب فضایی، بمنظور مدلسازی نانولوله ها، معرفی شده اند. این مدلها، بدلیل فرضیاتی که برای ساده سازی در استفاده از آنها لحاظ شده اند، قادر نیستند رفتار شبکه کربنی در نانولوله های کربنی را بطور کامل پوشش دهند. در این پایان نامه از ثوابت میدان نیرویی بین اتمها و انرژی کرنشی و پتانسیل های موجود برای شبیه سازی رفتار نیرو های بین اتمی استفاده شده و به بررسی و آنالیز رفتار نانولوله های کربنی از چند دیدگاه مختلف می پردازیم، و مدل های تدوین شده را به شرح زیر ارائه می نمائیم:

1. مدل انرژی- معادل
2. مدل اجزاء محدود بوسیله نرم افزار ANSYS
3. مدل اجزاء محدود بوسیله کد عددی تدوین شده توسط نرم افزار MATLAB

مدل های تدوین شده به منظور بررسی خصوصیات مکانیکی نانولوله کربنی تک دیواره بکار گرفته شده است. در روش انرژی- معادل، انرژی پتانسیل کل مجموعه و همچنین انرژی کرنشی نانو لوله کربنی تک دیواره بکار گرفته می شود. خصوصیات صفحه ای الاستیک برای نانو لوله های کربنی تک دیواره برای هر دو حالت صندلی راحتی و زیگزاگ در جهت های محوری و محیطی بدست آمده است. در مدل اجزاء محدود بوسیله نرم افزار ANSYS، به منظور انجام محاسبات عددی، نانو لوله کربنی با یک مدل ساختاری معادل جایگزین می شود. در مدل اجزاء محدود سوم، کد عددی توسط نرم افزار MATLAB تدوین شده که از روش اجزاء محدود برای محاسبه ماتریس سختی برای یک حلقه شش ضلعی کربن، و تعمیم و روی هم گذاری آن برای محاسبه ماتریس سختی کل صفحه گرافیتی، استفاده شده است.
ادامه مطلب ...

تعیین بودجه مبتنی بر AHP و شبیه سازی برای ساخت و ساز عمومی (ترجمه مقاله حسابداری)

عنوان انگلیسی مقاله: AHP- and simulation-based budget determination procedure for public building construction projects
عنوان فارسی مقاله: روش تعیین بودجه مبتنی بر AHP و شبیه سازی برای پروژه های ساخت و ساز عمومی
دسته: اقتصاد، حسابداری و مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
_______________________________________
چکیده
بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی، درصد بالایی از بودجه سالیانه دولت را در بر می گیرد. از این رو، تعیین بودجه پروژه ها بصورت عینی و واقعی، توجه خاص مأموران (متصدیان) دولتی را در تخصیص اثربخش این بودجه می طلبد. با این وجود، قوانین و مقررات تایوان برای تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز تنها بصورت کیفی فرایند اداری دولتی را توصیف می کنند. در غیاب یک روش سیستماتیک کمی، مأموران و متصدیان دولت عموماً بودجه پروژه ها را بر اساس تجارب شخصی شان تعیین می کنند، و در نتیجه نتایج بودجه ریزی غیر قابل اعتماد هستند. این تحقیق یک روش جدید به منظور تعیین بودجه پروژه های ساخت ارائه می کند. روش پیشنهادی مدل ارزشیابی چند معیاره مبتنی بر AHP را با مدل هزینه مبتنی بر شبیه سازی ترکیب می کند. AHP منعکس کننده ارزشیابی مأموران با توجه به معیارهای تعیین بودجه است. آیتم های هزینه ای، متغیرها هستند. مدل هزینه، یک توزیع هزینه تجمعی ایجاد می کند که بر اساس آن مرزهای بودجه پروژه مشخص می گردد. نقاط قوت روش پیشنهادی از طریق کاربرد آن در یک پروژه در تایوان تشریح شده است.

کلمات کلیدی: بودجه؛ هزینه؛ شبیه سازی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی؛ پروژه ساخت و ساز عمومی

مقدمه
بودجه های پروژهای ساخت و ساز عمومی اغلب سهم بزرگی از بودجه های سالیانه را در بسیاری از کشورها در برمی گیرند. برای مثال، بودجه ساخت و ساز عمومی در تایوان تقریباً 1. 33 بیلیون دلار امریکا در سال 2002 بوده است، که چیزی در حدود 25% کل بودجه دولت مرکزی بوده است. کمیته ساخت و ساز عمومی (PCC)، بزرگترین آژانس دولتی مرتبط با ساخت و ساز در تایوان، مسئول تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی است که بالغ بر 1515152 دلار امریکاست (هر دلار امریکا معادل 33 دلار جدید تایوان است).
ادامه مطلب ...

ارتباط بین رضایت شغلی و استفاده صحیح و درست از زمان

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

چکیده
هدف این پژوهش بررسی عواملی بود که دانش آموزان را به سوی رشته های فنی و حرفه ای سوق می دهد تا با شناخت این عوامل و انگیزه ها را ه های تقویت آن را یافته وشوق و رغبت آنان را سوی این رشته ها بیشتر به وجود آورده باشد که با تربیت افراد متخصص در امور فنی و حر فه ای راه خود کفایی کشور سریع تر طی می شود.

برای این منظور تعدادی فرضیه تعیین شده و نتایجی نیز حاصل گردید که عبارت از:

1-بین نوع شغل والدین و گرایش فرزندانشان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد؟

2- دانش آموزانی که در ترم اول و دوم سال گذشته در کلاس اول از پیشرفت تحصیلی بر خوردار بوده اند کمتر از دانش آموزان دیگر به شاخه فنی گرایش دارند.

3- بین تحصیلات پدر و مادر و گرایش فرزندان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد.

4- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنرستان بستگی به علاقه شخصی آنها دارد.

5- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنرستان ها بستگی به مهارت و استعداد فنی دارد.

6- تشویق افراد خانواده و دوستان در انتخاب رشته های هنرستانی تاًثیر دارد.
ادامه مطلب ...

تأثیر عاطفه و صمیمیت خانواده بر اعتماد به نفس فرزندان خانواده

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
خانواده از مهمترین نهاد و از نیرومند ترین ارگان اجتماعی است زیرا پایه های خوشبختی و بدبختی انسان در آنجا به وجود می آید. انسانیت و اخلاق آدمی در محیط خانواده شکل می گیرد و عواطف نیک و بد در آنجابه وجود می آید. وقتی سخن از خانواده به میان می آید. بحث از محیطی است که در آن دو کانون مهر و انضباط، دو انسان یا دو مسئولیت و شیوه رفتار و خلق وخوی جداگانه آغوش گشوده و فرزند را درکنار خود گرفته اند. سخن از دامنها پاکی است که نسلی را در خود می پروراند و آنها را برای حیات شرافتمندانه آماده می سازد. طبیعی است که اگر این دو عنصر، یعنی پدر و مادر در مسیر ثواب باشند خانواده برای طفل سعادت آفرین است و اگر این دو آلوده باشند کودک جز نگونبختی و سیه روزی بدست نخواهد آورد. (قائمی، 1381، ص 269) کودک ازخانواده و والدین خود تاثیر می پذیرد، همانگونه که گیاه و نهالی از زمین، آب و غذا و از خورشید نور می گیرد. عوامل خانوادگی از عقاید و افکار، مذهب و اخلاق، عاطفه و خلق و خوی در کودک بعد و میزانی است که برخی از روان شناسان را به اظهار این اندیشه واداشته است که طفل آئینه تمام نمای وجود والدین است. 
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارورزی مدیریت امور مالی در شهرداری (کارآموزی حسابداری)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست
مقدمه
فصل اول محل و موقعیت کارآموزی
تاریخچه و مکان کارآموزی
اهداف تشکیل سازمان مشکن و شهرسازی
فصل دوم ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
امورمالی سازمان مسکن و شهرسازی
سرفصل های هزینه های تشکیلاتی در اداره کل
حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد سازمان مسکن و شهرسازی 
ادامه مطلب ...

مقاله کاربرد و استفاده از کاتالیزگرها

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست
مقدمه
برخی از خصوصیات ویژه کاتالیزگرها
اثر کاتالیزگرها در واکنشهای تعادلی
نقش کاتالیزگری
کاتالیزگر و انرژی فعالسازی
کاتالیزگر همگن
کاتالیزگر ناهمگن
مسمومیت کاتالیزگرها
برخی از کاربردهای صنعتی کاتالیزگرها
آب به عنوان کاتالیزگر
نفت خام و کاتالیزگرها
شکستن کاتالیزگری فراورده های سنگین نفت خام
بازسازی کاتالیزگری
ساخت کاتالیست جهت هیدروژناسیون انتخابی فنل به سیکلو هگزانون در فاز گازی
ساخت و ارزیابی کاتالیست های سه جانبه پالادیوم به منظور کنترل آلودگی ناشی از گازهای خروجی از اگزوز اتومبیل ها
کارهای پژوهشی که در پژوهشگاه صنعت نفت انجام گرفته است
نتایج
روش جامعتری که برای این منظور توصیه می گردد
کوپلیمرهای پیوندی با استفاده از پلیمرها در پزشکی جهت انعقاد خون
کربن زدایی به روش گازیفیکاسیون
دلایل آلودگی کاتالیست نیکل در هیدروژناسیون روغنهای نباتی
کربن زدایی به روش استخراج توسط حلال و گازیفیکاسیون
نتایج آزمایشات فوق را می توان به صورت زیر بیان نمود
ساخت نوهی کاتالیزگر نفتی با استفاده از فن آوری نانو 
ادامه مطلب ...

پروژه نقش دام و حیوانات اهلی در تخریب جنگل‌های طبیعی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
یکی از مهمترین و مؤثرترین منابع تأمین کننده غذا در روی کره زمین جنگل ها هستند، منابع جنگلی در هر یک از نقاط کره خاکی آنچنان اهمیت دارنده که همه انسانها از وجود آنها احساس نشاط و سرخوشی می کند. حتی اگر ظاهراً به سرزمین مولودی و میهنی فرد تعلق نداشته باشد علت این امر این است، که جنگل و درخت ریه ها و اندام تنفس و نگهدارنده کره خاکی هستند و همچنان که شش در بدن انسان وظیفه دارد اکسیژن لازم را به دهمه اندام ها و عضلات و سلول ها و بافت ها برساند حکم جنگل نیز چنین است، وظیفه و رسالت و فطرت و ذات جنگل حیات بخش است، جذب دی اکسید کربن است، تولید اکسیژن است، متعادل کننده گازهای مُضر در طبیعت است، تأمین کننده نم و رطوبت لازم جهت حیات مراتع و چراگاههاست، جنگل تثبیت کننده و حفظ کننده خاک و گیاه خاک سطحی زمین است. جنگل عامل بازدارنده تخریب زمین ناشی از سیل و سیلاب و باد و طوفان و حتی لرزش های گسلی است. حرکت و جابجایی گسلی در جائیکه درختان ریشه دوانیده اند با شدت و وسعت کم تر اتفاق می افتد، جنگل تأمین کننده سوخت و تعیین کننده و حفظ نسل حیوانات و پرندگان و حشرات و علف های بی شماری است.

جنگل های انبوه شمال آسیا و اروپا و امریکای جنوبی نمونه هایی از این نعمت برای بشریت هستند. وجود جنگل در دورانی از زمین شناسی (ژوراسیک) آنچنان گسترده و حجیم بوده که امروزه معادن زغال سنگ سنگ و کُک و غیره حاصل دفن انبوهی از جنگل ها در طول میلیونها سال و نیز در گذشته خیلی دور بوده است (زمین شناسی سال چهارم دبیرستان). علیرغم اهمیت و جایگاهی که جنگل در حفظ تعادل آب و هوایی و نیز تثبیت خاک حاصلخیز و همچنین تأمین مواد غذایی و حفظ علوفه و مرتفع دارد. در اثر ازدیاد جمعیت و شهرنشینی و نیز شیوه های دامداری و استفاده بی رویه ساکنان جنگل و آتش سوزیهای مهیب و غیره این عامل حیات و عامل نگهداره زمین و انسانها در حال کاهش روز افزون است و اقدامات و برنامه ریزی های دولتی و ملی نتوانسته است، چندان تأثیری در حفظ این نهاد و منبع سرشار ملی و جهانی داشته باشد. در این کوتاه و مختصر مقصد بررسی حضور دام و تخریب جنگل به وسیله این عامل را داریم.
ادامه مطلب ...

ارتباط بین افسردگی و انحرافات اجتماعی در دانشجویان

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آن ها و چگونگی برآوردن آن ها کاملٲ ناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق مؤسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها می دهد روان شناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار می دهد و بر خلاف دیگر روان شناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را می سازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و… هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده می شوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلٲ در یک جامعه سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا اینکه به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد. آدمی احاطه شده از امور متضادی است که یکی از امور متضاد این است که از اختیار آدمی بیرون است زندگی و مرگ است و گاهی توجه به این دو مقوله و در حد معقولی به آن فکر نکردن باعث مسائلی در زندگی انسان می شود که به عنوان اخلاق ضد اجتماعی به حساب می آید افرادی که دارای رفتار ضد اجتماعی هستند از نظر اضطراب مورد بررسی واقع شده اند که افراد سیکو پات نسبت به افراد بهنجار اضطراب کمتری داشته باشند و این پیش فرض فقط در حد کمی، ممکن است صادق باشد که گر چه افراد دارای انحرافات اجتماعی کمتر از سایر افراد نگران و دلواپس به نظر می رسند ولی تمام نشانه های بدنی و عضلانی را که معمولٲ در اضطراب وجود دارد مانند میزان ضربان قلب و تنگی نفس و … هسته اصلی اختلال شخصیت در انحرافات اجتماعی دوری گزیدن از مردم، تجربه های جدید و حتی تجربه های قبلی است که این اختلالات غالباً ترکیبی است از یک ابزار ترس احمقانه با یک میل شدید برای مورد پذیرش و محبت واقع شدن افراد مبتلا به این اختلال تمایل زیادی برای روابط اجتماعی یا فعالیت های جدید دارند، اما ممکن است به دلیل ترس از عدم قبول و مورد پذیرش واقع شدن، بی میلی خاصی برای روابط اجتماعی نشان دهند و در مقابل به انحراف کشیده شوند (منصور – 1382). 
ادامه مطلب ...