مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

جوشکاری پلاستیک (پایان نامه کارشناسی)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: انواع روش های جوشکاری پلاستیکها
دسته: جوشکاری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 83
______________________________________________________
تاریخچه پلاستیک
اولین بار در سال 1862 برادران هایت موفق به تولید سلولوئید شدند و در حدود چهل سال بعد شخصی بنام باکلند موفق به تولید باکلیت شد. در حد فاصل سالهای 1921 تا 1928 بعضی از انواع نایلون ها و همچنین اوره فرمالدئید و ... به بازار عرضه شد و در سال 1934 پلی و نییل کلرید (PVC) در میزان تجاری جهت ساخت محصولات مختلف روانه بازار شد. اما مهمترین دوره پیشرفت پلاستیکها در دهه 1950 و در دهه 1960 اتفاق افتاد که در آن زمان اختراع و تولید انواع مختلف پلاستیک با خواصل و کاربردهای متنوع نقطه عطفی در این صنعت نام گرفت. در این زمان اختراع تولید انواع مختلف پلاستیک با خواص و کاربردهای متنوع اتفاق افتاد که در آن زمان اختراع و تولید انواع مختلف پلاستیک با خواص و کاربردهای متنوع نقطه عطفی در این صنعت نام گرفت. در این زمان دانشمندانی چون زیگلر از آلمان و یا ناتا از ایتالیا اصول و روشهای پلیمریزاسیون را روشن کردند و باعث پیدایش تکنولوژی نوینی در جهت ساخت پلیمرهای مختلفی همچون خانواده پلی اتیلن ها و پلی پروپیلن ها و پلی اترها و اپوکسی ها و ... شدند. اگر بخواهیم اسمی از اولین پلاستیک ساخته شده بشر نام ببریم باید به سلولز نیترات اشاره کنیم که اولین پلاستیک تجاری بود که به بازار عرضه شد ولی به دلیل ضعف هایی که داشت از جمله قابل اشتعال بون زیاد و در نتیجه خطرناک بودن این پلاستیک، تحقیقات برای جایگزین کردن نوع پلاستیک دیگری که این ضعف را نداشته باشد توسط پروفسور مایلز به تولید پلاستیک سلولزاستات منجر شد که این محصول بازار خوبی را کسب کرد. توسعه گرمانرم های PVC و PE کمک بزرگی به متفقین در جنگ جهانی دوم نمود و این امر باعث شتاب تحقیقات در زمینه پلاستیکها در این کشورها شد و در نتیجه پلی استر غیر اشباع، پلی استایرین و اپوکسی کشف شد و به یکباره توجه به صنعت پلاستیک جلب شد. در دهه 1960 نه تنها رشد سریع پلاستیکهای گرمانرم مثل PVC، PE، PP، PS شکل گرفت بلکه دهه ظهور پلاستیک سوپر مثل پلی کربنات، پلی استال فنوکسی ها، پلی فنیلین اکسید نیز نام گرفته این پلاستیکها را که مخصوص می باشند معمولاً پلاستیکهای مهندسی می نامند که به عنوان جایزگین آلیاژهای فلزی در مقایس صنعتی پذیرفته شده اند.
     در حال حاضر با توجه به پیشرفت های جدید در صنایع خودرو سازی و یا لوازم خانگی قطعات پلاستیکی به خاطر کاهش وزن و افزایش بازدهی، جایگزین مناسبی برای قطعات فلزی شده اند. امروزه از انواع پلاستیکهای پلیمری در بازار در حدود 70 درصد آنها مختص به چهار گروه PVC، PP، PE و پلیمرهای نوع پلی استایرنی (PS) می باشد برای تولید این چهار زمینه کالا رقابت شدیدی بین شرکتهای شیمیایی مونسافتو، شرکت داو، شل، یونیون کار باید و شرکت پونت و بی اف گودریچ و اکسون و فیلپس وجود دارد. در موارد خاصی نیز پلاستکیهای خاص توسط یک یا دو تولید کننده تولید می شوند و جنبه رقابتی بودن از بین می رود.
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی

فرمت فایل: PDF

شامل سالهای

نیمسال اول 91-92 با جواب تستی
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نیمسال اول 90-89 با جواب تستی
نیمسال دوم 89-88 با جواب تستی
نیمسال اول 89-88
نیمسال دوم 88-87
نیمسال اول 88-87&
ادامه مطلب ...

شرکت تولید آب معدنی و خدمات رسانی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست
خلاصه شرکت
مالکیت شرکت
خلاصه هزینه های سرمایه گذاری جهت راه اندازی شرکت
مکان شرکت و تسهیلات آن
خدمات شرکت
مقایسه رقابتی
زمینه ها و امکانات فروش
نحوه اجرای فعالیت یا ارائه خدمات
تکنولوژی
خدمات آینده
خلاصه تجزهی وتحلیل بازار
بخش بندی بازار
پیش بینی فروش
تیم مدیریتی
کمبود های مدیریتی
ترکیبات زیر در آب معدنی مجاز نمی باشد
قیمت داخلی وجهان محصول
6-1 موارد مصرف و کاربرد
7-1 کالای جایگزینی
8-1 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیا
9-1 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
وضعیت عرضه و تقاضا
1-2 بررسی ظرفیت بهره برداری وروند تولید از آغاز برنامه اول تاکنون میزان
2-2 بررسی وضعیت طرحهای در دست اجرا
3-2 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه اول
ادامه مطلب ...

کارآموزی جوشکاری (رشته مهندسی مکانیک)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه

امروزه با افزایش تعداد سفرها، اهمیت جابجایی بیش از پیش روشن شده است. در قدیم جابجایی به شکل های محدودی صورت می گرفته و مردم بیشتر مجبور بوده اند از حیوانات اهلی نظیر اسب و شتر ... برای جابجایی خود یا کالاهایشان استفاده کنند و یا حتی در بعضی از موارد پیاده مسافتهای مورد نظرشان را طی کنند. می توان ظهور کالسکه را بعنوان تحولی بزرگ در حمل و نقل بشر به حساب آورد، اما باید بزرگترین تحول را در حمل و نقل زمینی اختراع موتور بخار توسط جیهزوات انگلیسی دانست. زیرا در آن زمان بزرگترین مسئله در حمل و نقل برای بشر تولید قوانی محرکه برای بحرکت در آوردن وسیله نقلیه بود که اختراع وی بعنوان شروعی برای پیشرفت سریع در حمل و نقل و ساخت وسایل نقلیه شد. زیرا همانطور که اشاره شد تا قبل از آن بیشتر از نیروی ماهیچه ای حیوانات اهلی برای تأمین این امر استفاده می شد که منبعی نامطمئن بود، همچنین حیوانات پس از طی مسافتی نه چندان طولانی خسته می شوند یا اینکه تحمل شرایط آب و هوایی سخت را نداشتند.

فهرست

مقدمه
فصل اول آشنایی با مکان کلی کارآموزی
فصل دوم ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز
1- جوشکاری و برشکاری بکار رفته در ساخت قالبهای تراورس
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی در بخش امور پژوهشی دانشگاه

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست

مقدمه

آشنایی با مکان کارآموزی

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کار آموز

اهداف و وظایف باشگاه پژوهشگران جوان

آیین نامه عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان

دفتر باشگاه پژوهشگران جوان واحد ابهر

آیین نامه اجرای طرح های پژوهشی اعضاء باشگاه پژوهشگران جوان سال 84

بخش اول: حوزه پژوهشی و فن آوری

بخش دوم: حوزه پذیرش و استعدادهای درخشان

بخش سوم: حوزه فرهنگی

استعدادهای درخشان

نقش دانشجو در مدیریت فردا

پژوهش زیر بنایی رشد و توسعه

مروری بر عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

متن مصاحبه با جناب آقای دکتر رجائی ریاست محترم دانشگاه آزراد ابهر و شرایط عضویت در باشگاه

آزمون آموخته ها و نتایج پیشنهادات
ادامه مطلب ...

جوشکاری ترمیت (پایان نامه کارشناسی)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشکاری ترمیت
دسته: جوشکاری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 32
______________________________________________________
تعریف جوش ترمیت (ASTM)
نوعی جوش ذوبی می باشد که در آن اتصال دو فلز به همدیگر بعد از گرم شدن بوسیله فلزی با دمای بالا که واکنشی آلومینوترمیک راپشت سر گذاشته انجام می شود وفلز مایع که از واکنش اکسید فلز و Al بدست آمده است به عنوان فلز پر کننده عمل می کند. این پروسه جزء پروسه های Thermochemical Welding می باشدو در گروه Minor Welding Process که دارای استفاده های خاص و موردی می باشند قرار می گیرد.

تاریخچه فرآیند جوشکاری ترمیت
صد و بیست سال پیش 1898 پروفسور دکتر هانس گلداشمیت در شهر اسن آلمان موفق به استخراج فلزات سخت از اکسید آنها بر پایه واکنش احیای اکسید توسط یک احیا کننده مناسب شد. این روش در سال 1920 در جوش ریل تراموا در آمریکا بکار گرفته شد البته در بعضی منابع بکارگیری زودتر این روش در آلمان اشاره شده است. در سال 1933 از جوش ترمیت برای گسترش ریلهای طویل استفاده شد و استفاده از این جوش در مصارف الکتریکی از سال 1938 آغاز شده است. پیشرفتهای این روش در طی جوشکاری ریلها در بخش بعدی آورده شده است.

فرآیند جوشکاری ترمیت

اکسیدهایی که توسط آلومینیوم احیا می شوند واکنش احیا به واکنش آلومینوترمی معروف بوده و این واکنش اساس فرآیند جوشکاری ترمیت می باشد. واکنش آلومینوترمیک مربوط به احیای آهن بصورت زیر نوشته می شود:
Fe¬¬2O3 + 2Al = Al2O3 + 2Fe + 760KJ at 2450°C
1Kg (thermite) = 524g (Fe) + 427g (Al2O3) + 181500 cal

در این فرآیند واکنش بین اکسید آهن و آلومینیوم رخ داده و در نهایت مذاب آهن و اکسید آلومینیوم تولید می شود. دمای واکنش 2400 تا 2800 درجه سلسیوس می باشد. مطالعات انجام شده روی مکانیسم واکنش آلومینیوم با اکسید آهن، نشان داده است که این واکنش در دو مرحله یکی در دمای 960 درجه سلسیوس و دیگری در دمای 1060 درجه سلسیوس انجام می شود. در دمای 960 درجه سلسیوس محصولات واکنش Fe2O3 و Al2O3 می باشند که به صورت زیر نوشته می شود:
9Fe2O3 + 2Al = Al2O3 + 6 Fe2O3 + 6FeO

در مرحله بعدی که در دمای 1060 درجه سلسیوس انجام می شود، Fe، FeAl2O4 و Al2O3 به صورت زیر به وجود می آیند:
Fe2O3 + 2Al = Al2O3 + 2Fe
3Fe2O3 + 2Al = 5FeO + FeAl2O4

دو مرحله واکنش از نتایج آزمایشات DTA استنیاط می شود که در شکل 1 ارائه شده است. عمده ترین کاربرد فرآیند ترمیت در جوشکاری ریلهاست که در سراسر جهان برای جوشکاری ریل و ایجاد خطوط مداوم استفاده می شود بطوریکه این فرآیند از سال 1906 میلادی برای اتصال ریلها برای ایجاد خطوط طویل و یا تعمیرات آنها استفاده می شده است. در ابتدا از واکنش ترمیت فقط برای گرم کردن دو سر ریل استفاده می شد و آن را به دمای مناسب برای تغییر شکل گرم می رساند.
ادامه مطلب ...

علل جویدن ناخن در کودکان (مقاله علوم رفتاری)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: ناخن جویدن در کودکان
دسته: پزشکی و روانشناسی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 35
______________________________________________________
مقدمه
انسان در روند رشد و تحمل خود با محرکها و مسائل متفاوتی برخورد می کند و در برابر هر کدام از آنها به واکنش و اتخاذ تصمیم ویژه ای می پردازد. گاهی به خاطر شدت محرک خارجی و محدودیت تجربه به پرخاشگری و رفتارهای ایذایی پرداخته و گاهی در برابر ان عقب نشینی کرده و با استفاده از مکانیزم های دفاعی به توجهی و دلیل تراشی رفتار خود می پردازد. یکی از مشکلات فراوان دوره کودکی و نوجوانی ناخن جویدن می باشد که درصدی از افراد را مبتلا ساخته و قدرت سازگاری را از آنان سلب نموده است در این مقاله به این موضوع یعنی ناخن جویدن پرداخته و علل و عوامل آن را مورد بررسی قرار می دهیم و به والدین و افراد مبتلا راههای پیشگیری و درمان را ارائه می دهیم. ضمن این که در ناخن جویدن سن شیوع، سبب شناسی نظریه های مربوط به ناخن جویدن، ملاک های تشخیصی، ویژگی های افراد و نحوه برخورد والدین را هم مختصراً توضیح می دهیم.

مقدمه
کودک لوحی سفید یا کتابی نانوشته می باشد که پس از تولد، به اندازه یک دنیا می تواند مطلب در خود جای می دهد به همین دلیل مادر بودن و پدر بودن مسئولیتی سنگین دارد. زیرا فرزند در دوران نوزادی آسیب پذیر و در دوران کودکی پردغدغه ودر دوران نوجوانی حساس و در دوره جوانی هیجانی و پر مدعا خواهد بود. هریک از این ادوار زندگی نیاز یه یک سلسله آکاهی هایی دارد که والدین باید از ان کم و بیش آگاه باشند. مطالعه در مورد کودکان روشن ساخته است که کودکان سالم از رشد و پیشرفت بهتری در کسب مهارتها و استفاده از ابزارهای استعداد، لذت برده و استفاده می کنند. از آن جایی که کودک موجودی است که به هر سازگاری یا حالت تعادل یا سکونی که دست می یابد به شدت چنگ می زند تا خود را مطرح سازد، پس والدین باید کاملاً مراقب اوضاع و احوال او باشند و برای این مراقبت به ابزارهای اساسی و آگاهی ها مفید ارزشی، نیاز مبرم دارند تا بتوانند به خوبی مسیر زندگی کودکشان را ترسیم کنند.
ادامه مطلب ...

وضعیت حقوقی و قانونی تجارت الکترونیکی در جهان و ایران (پایان نامه بازرگانی)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: وضعیت حقوقی و قانونی تجارت الکترونیکی در جهان و ایران
دسته: تجارت الکترونیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 24
جهت مشاهده فهرست این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
مقدمه
از زمانی که بزرگترین پروژه EDI به دستور بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا، در تاریخ 26 اکتبر 1993 در آن کشور مطرح و بموجب آن دولت آمریکا مکلف شد تا خرید کالا و خدمات را از طریق «تجارت الکترونیکی» انجام دهد، تجارت سنتی و کاغذی در دنیا بیش از پیش رو به افول گذاشت. طبق ارزیابیهای انجام شده، در تجارت سنتی حدود 7 درصد ارزش مبادلات جهانی فقط صرف تهیه و مبادله اسناد مربوطه می شود. برآوردهای انجام شده نشان میدهد که با بهره گیری از تجارت الکترونیکی بجای روشهای سنتی مبتنی بر کاغذ بین 21 تا 70 در صد صرفه جوئی در فعالیتهای مختلف تجاری حاصل می گردد. کاربرد تجارت الکترونیکی در کاهش هزینه ها و تسهیل و روان سازی تجارت ملی و منطقه ای سبب شده است تا بازرگانی الکترونیک بنحو بسیار زودرس و غیر منتظره ای در تمام سطوح اقتصادی، اعم از ملی، منطقه ای و جهانی خود را بر جهانیان تحمیل نماید. در گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD آمده است که تاسال 2005 سقف تجارت الکترونیکی باید به مبلغی حدود یک تریلیون دلار برسد.
با رسمیت یافتن تجارت الکترونیکی در جهان، بیش از پیش به شناخت جنبه های حقوقی این نوع تجارت و قانونمند کردن آن احساس نیاز می گردد. دست اندرکاران تجارت ملی، منطقه ای و بین المللی حق دارند تا به آثار قانونی و حقوقی اقدامات ON LINE خود واقف گردند. لذا از مدتهاپیش مجامع بین المللی وهر یک از کشورها در این زمینه در حد نیاز یا توان خود اقدام به وضع قوانین و مقرراتی نموده اند.

قبل از ورود به موضوع بحث خوب است اشاره ای به مفهوم تجارت الکترونیکی (E. Commerce) و تفاوت آن با مبادله الکترونیک داده ها (EDI) داشته باشیم تا هنگام بحث از وضعیت حقوقی و قانونی تجارت الکترونیکی تصویر مشترکی از آن وجود داشته باشد.

تعریف تجارت الکترونیکی (E-Commerce)
تعاریف متفاوتی از تجارت الکترونیکی ارائه شده است. برخی گفته اند که E. Commerce عبارت از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن نو آوری هایی مانند مبادله الکترونیکی داده ها، پست الکترونیک، تابلوی اعلانات الکترونیکی، انتقال الکترونیک وجه و سایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کار برده می شود. اما تعریفی که کنسرسیوم صنعت Commerce Net از تجارت الکترونیکی ارائه می دهد، مناسب تر به نظر می رسد. می گوید E. Commerce عبارتست از استفاده از کامپیوترهای یک یا چند شبکه برای ایجاد وانتقال اطلاعات تجاری که بیشتر با خرید و فروش اطلاعات، کالاها و خدمات از طریق اینترنت مرتبط می باشد.
ادامه مطلب ...

ماشینکاری با جت آب (پایان نامه مهندسی مکانیک)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: ماشینکاری با جت آب (واتر جت)
دسته: ساخت و تولید و مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 30
جهت مشاهده فهرست این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
ماشین کاری با جت آب (Water get machining – whm)
از آب برای برش استفاده می شود. آب با فشار زیاد در حدود 4000-2000 بار در یک مسیر پیوسته وارد منطقه ماشینکاری می شود که در اینجا عمل براده برداری توسط کار مکانیکی است زیرا آب بخ طور مکانیکی بیرون می آید. آب به عنوان ابزار برش استفاده می گردد. آب بعنوان ابزار برش در مسیر پیوسته و کنترل شده ای از نازل با مجرای ریز با سرعت معادل سه برابر سرعت صوت و فشار 2000 تا 4000 بار خارج می شود و به قطعه کار وارد می شود. فرآیند برش با آب خالص برای مواد با استحکام کم مثل کاغذ فایبر گلاس و مقوا بکار می رود به این روش ماشینکاری هیدرودینامیک یا برش با ماایع گفته می شود. موقعی که نیروی موضعی ذره ای سیال از مقاومت پیوندهای ریز ساختار ماده بیشتر باشد باعث جدائی اتمها مولکولهای ماده گردیده و سایندگی یا برش تحقق می یابد.
جت آب قادر به شکست پیوندهای فلزات، پلاستیکها، چرم فگرافیت، فایبر گلاس، تیتانیم و مواد مرکب کامپوزیت می باشد. جت آب برای مواد نرم و محکم بکار برده می شود و مانند edm محدودیت ندارد. عمل برش با سرعت بسیار بالایی صورت می گیرد و به هیچ وجه ماده خیس نمی شود حتی کاغذ و یا گوجه فرنگی و یا کیک با این روش براده برداری می شوند یعنی عرض براده برداری خیلی کوچک است. جنس نازل یاقوت است زیرا نسبت به سایش خیلی مقاوم است. ماشینهای واتر جت طوری ساخته شده اند که قابلیت کنترل چندین محور را در چندین جهت دارند بنابر این ماشینکاری نه تنها شکل های ساده بلکه شکلهای پیچیده نیز با ان امکان پذیر است.

تاریخچه برش با آب

سال 1900 میلادی کارگرهای یک نیروگاه بخار مشاهده کردند بخار خارج شده از سوراخ دسته های جارو را برش می دهد.
عدم آلودگی محیط زیست حسن این دستگاه است.
ادامه مطلب ...

کاربرد نشانگرهای مولکولی در اصلاح زیتون

عنوان انگلیسی مقاله: Developing a core collection of olive (Olea europaea L.) based on molecular markers (DArTs, SSRs, SNPs) and agronomic traits
عنوان فارسی مقاله: توسعه مجموعه ای مرکزی از زیتون براساس نشانگرهای مولکولی (DArT, SSR, SNP) و ویژگی های برزشناختی
دسته: زیست
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
_______________________________________
چکیده
نشانگرهای مولکولی (DArT, SSR, SNP) و ویژگی های برزشناختی در بزرگترین مجموعه ژرم پلاسم زیتون دنیا (انجمن پژوهش و آموزش کشاورزی و شیلات، مرکز آلامدا دل آبیسپو، کوردوبا در اسپانیا) مورد استفاده قرار گرفته است تا الگوهای تنوع ژنتیکی و ساختار اصلی ژنتیکی را بین 361 شماره دسترسی زیتون بررسی کند. بعلاوه، داده های نشانگر برای ساخت گروهی از مجموعه های هسته با دو الگوریتم متفاوت (MSTRAT و پاورکور) برپایه استراتژی بیشینه سازی استفاده شدند. نتایج ما تصدیق می کنند که مجموعه ژرم پلاسم، منبعی سودمند از مواد گوناگون ژنتیکی است. هم چنین دریافتیم که خاستگاه جغرافیایی، عاملی مهم است که در زیتون تنوع ژنتیکی می سازد. زیرگروه های 18، 27، 36، 45و68 زیتون که به ترتیب %5، %7. 5، %10، %12.5 و %19 را از کل مجموعه ژرم پلاسم نشان می دادند، براساس اطلاعات حاصل از همه گروه داده ها به همراه هر نوع نشانگر منفردا در نظر گرفته شده انتخاب شدند. طبق نتایج ما، مجموعه های هسته که بین %10 و %19 از کل اندازه مجموعه را نشان می دهند می توانند مناسب ترین مجموعه ها در حفظ قسمت عمده تنوع ژنتیکی یافت شده در این مجموعه در نظر گرفته شوند. به سبب کارایی بالای آن در جذب همه وضعیت های الل/ویژگی های یافت شده در کل مجموعه، اندازه هسته دسترسی های شماره 68 می تواند حائز اهمیت خاصی برای کاربردهای حفظ ژنتیکی در زیتون باشد. میانگین بالای فاصله ژنتیکی و تنوع و نمایندگی تقریبا برابر دسترسی ها از مناطق جغرافیایی متفاوت بیان می کنند که اندازه هسته از دسترسی های 36 می تواند مجموعه کارآمد برای پرورش دهندگان زیتون باشد.

کلیدواژه ها: ژرم پلاسم زیتون، تنوع ژنتیکی، گروه های مرکزی، نشانگرهای مولکولی، پرورش زیتون

مقدمه
در بیشتر کشت ها، تاکید زیادی بر گردآوری و حفظ منابع ژنتیکی شده است که منجر به استقرار بانک های ژرم پلاسم آفسایت در سرتاسر جهان شده است. اهداف بنیادین یک بانک ژرم پلاسم حصول، حفظ، اثبات، ارزیابی و ایجاد تنوع ژنتیکی گیاه نماینده قابل حصول از کشت مورد نظر است. اگرچه، علی رغم توسعه قابل ملاحظه به دست آمده در دهه های اخیر جهت جلوگیری از زوال ژنتیکی بسیاری از گونه های کشت، هنوز فاصله زیادی بین تنوع ژرم پلاسم در دسترس گردآوری شده و استفاده موثر آن وجود دارد (ون هینتوم و همکاران 2000).
ادامه مطلب ...

دانلود نمونه سوالات درس هنر و معماری ایران 2

فرمت فایل: PDF

شامل سال های

نیمسال اول 91-92 با جواب تستی
نیمسال تابستان 91
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90
نیمسال تابستان 90
نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نیمسال اول 90-89
نیمسال تابستان 89
نیمسال دوم 89-88
نیمسال اول 89-88
نیمسال دوم 88-87
ادامه مطلب ...

ضرورتهای محیطی خصوصی سازی (پایان نامه اقتصاد)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: ضرورتهای محیطی خصوصی سازی
دسته: اقتصاد
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 38
______________________________________________________
مقدمه
خصوصی سازی فرایندی اجرایی، مالی و حقوقی است که دولتها در بسیاری از کشورهای جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری کشور به اجرا درمی آورند. واژه خصوصی سازی حاکی از تغییر در تعادل بین حکومت و بازار و به نفع بازار است. خصوصی سازی وسیله ای برای افزایش کارایی (مالی و اجتماعی) عملیات یک موسسه اقتصادی است. زیرا چنین به نظر می رسد که مکانیسم عرضه و تقاضا و بازار در شرایط رقابتی باعث بکارگیری بیشتر عوامل تولید، افزایش کارایی عوامل و درنتیجه تولید بیشتر و متنوع تر کالاها و خدمات و کاهش قیمتها خواهد گردید. این پیش بینی به جهت مبانی تئوریک و علمی در سطح اقتصاد خرد و همچنین تجربه سایر کشورها امری پذیرفته شده است و در این صورت چرایی مسئله قابل پاسخ و اثبات است اما نکته غامض و پیچیده چگونگی انجام آن و در پیچیده ترین مسئله آن یعنی انتقال مالکیت و نیز شکل گیری بخش خصوصی در جامعه است. به طور خلاصه برای آنکه خصوصی سازی هرچه بهتر صورت پذیرد باید اقدامات زیر به طور «همزمان» به عمل آیند:
الف - تقویت حقوق مالکیت خصوصی، تغییر ساختار شرکتها، آزادسازی و مقررات زدایی، اصلاح مقررات، اصلاح ساختار مالی (بویژه بازار سرمایه) و بازار نیروی کار‍)؛
ب - تشویق و هدایت درجهت توسعه بخش خصوصی به منظور تحریک رقابت و ورود تولیدکنندگان به بازار؛
ج - واگذاری موسسات عمومی دولتی به بخش خصوصی (تغییر مالکیت).

نیازمندیهای «محیطی»
خصوصی سازی در سطح ملی باید با اتکا بر اهداف استراتژیک خاص آغاز شود چرا که بسیاری از طرحها به علت نبود اهداف استراتژیک مشخص، قابل پیگیری و قابل ارزیابی، یا از حرکت می ایستند و یا از مسیر اصلی خود خارج می شوند. اهداف تبیین شده می بایستی بدون تعارض، تداخل منفی و در کوششی هماهنگ و اولویت بندی شده تعریف گردند. اهداف استراتژیک خصوصی سازی می توانند درجهت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه و کشور، حذف انحصار و گسترش رقابت، اشتغالزایی، توسعه فعالیت، کاهش هزینه های جاری شرکتها، کوچک شدن اندازه دولت و ... باشند. پس از تبیین اهداف باید به دو اصل مهم افزایش سودآوری و تقویت مالکیت خصوصی توجه گردد. مطالعه تاریخی فرایند خصوصی سازی در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و ... و کشورهایی نظیر روسیه، کره جنوبی، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و ... (که به لحاظ ساختار اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفتاری دارای تفاوتهای اساسی هستند) نشان می دهد در مرحله گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد بازار و شکل گیری نظام بازار به این دو اصل توجه شده است و به فراخور زمان، مکان و شرایط، زمینه های زیر را فراهم و به وجود آورده اند:
ادامه مطلب ...

تعلیق مراقبتی به عنوان کیفر جایگزین زندان (پایان نامه حقوق جزا)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تعلیق مراقبتی به عنوان کیفر جایگزین زندان
دسته: حقوق
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 40
______________________________________________________
مقدمه
تعلیق مجازات به عنوان یکی از عوامل تعدیل کننده محکومیت های کیفری، از جمله موضوعات مهم حقوق جزای عمومی است این تاسیس حقوقی در تاریخ حقوق کیفری نمودی است که در قرن نوزدهم شکل گرفته و نهادینه شده و در قرن بیستم راه کمال را پیموده است. پیدایش این نهاد در بدو امر، مرهون نشر افکار و اندیشه دانشمندان طرفدار مکتب تحقیقی حقوق جزا و مساعی و تلاش جرم شناسان در پایان قرن نوزدهم است. بدین لحاظ نهاد تعلیق مجازات را می توان یکی از جلوه ها و بازتاب عقاید طرفداران مکتب تحقیقی در جهت جلوگیری از تکرار جرم و فراهم نمودن زمینه های اصلاح و تربیت مجرمین به حساب می آورد. مطالعه سوابق تاریخی تعلیق مجازات در نظامات کیفر نشان می دهد که فکر اندیشه علمی راجع به این نهاد بعد از اندیشه علمی راجع به این نهادینه شدن در قوانین مجازات، در دو مفهوم ابتدایی تعلیق ساده و مفهوم پیشرفته آن، تعلیق توام با مراقبت مورد توجه صاحبنظران و قانونگذاران قرار گرفته است. در این نوشتار سعی شده تا نقش تعدیل کننده تعلیق مجازات بخصوص مفهوم نوین آن به عنوان کیفر جایگزین زندان در ارتباط با مجرمین جوان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. امید است تا شایستگی عنوان پژوهشی نوین در خصوصیات خاص این نهاد در گذشته و حال را بیابد نیز بدین امید که این مختصر مقاله مورد عطف توجه خاص مسئولین قوه قضاییه و سیاستگزاران نظام کیفری کشور ما در زمینه تجدیدنظر و اصلاح مقررات جزائی (فصل سوم از باب دوم قانون مجازات اسلامی) در خصوص نهاد تعلیق به روش نوین مناسب با ساختار فرهنگی اجتماعی وقضایی کشورمان گردد و بدین وسیله زمینه تقلیل آمار مجرمین بویژه مجرمین جوان و در نهایت رهایی از نظام سنتی تعلیق مجازات فعلی گردد ان شا الله

مقدمه
اصولاً دادرسی کیفری با صدور حکم قطعی به محکومیت جزائی و اجرای مجازت درباره مجرم منتهی خواهد شد. اما در پاره ای از اوقات به عللی ممکن است که دادگاه اجرای مجازات را موقتاً برا مدتی به تاخیر اندازد. در این صورت، مجازاتی که از طرف دادگاه تعیین شده ولی اجرای آن برای مدت معینی به تاخیر می افتد تعلیق اجرای مجازات نامیده می شود و اگر مجرم در دوران تعلیق مجازات از شرایطی که به وسیله قانون و دادگاه تعیین شده است سرپیچی کند حکم تعلیق فسخ و مجازات مقرر در دادنامه درباره او اجرا می شود پس تعلیق اجرای مجازات مظهر اختیاری است که قانون به منظور فردی کردن مجازات به دادگاه واگذار نموده است و ارتباط مستقیمی با درجه و خامت جرم و میزان مجازات مقرردر قانون و همچنین شخصیت خاص مرتکب جرم دارد. در حقیقت دادگاه با توجه به حالات و روحیات مرتکب جرم به این نتیجه می رسد که تهدید به اجرای مجازات در آینده نسبت به مجرم بیش از اجرای مجازات در رفتار آتی مجرم موثر خواهد بود بر این اساس، میزان تهدید و مدت زمان تعلیق را تا یک سطحی که از نظیر روانی کافی باشد، بالا می برد و در صورتی که مجرم در این دوره را بدون ارتکاب جرم جدید به پایان برساند، از اجرای مجازات معاف خواهد شد ولی اگر مجرم مرتکب جرم دیگری بشود دیگر مستحق ارفاق نیست و حکم تعلیق او فسخ می گردد.
ادامه مطلب ...

نقش تنظیمی OSHA در ایمنی ارگونومیک

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: نقش تنظیمی OSHA در ایمنی ارگونومیک
دسته: مدیریت و اقتصاد
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 26
______________________________________________________
مقدمه
این مقاله خط مشی سلامت و ایمنی شغلی برای ایجاد و تقویت قوانین مربوط به استانداردهای ارگونومی را، مورد بحث قرار خواهد داد. دو موضوع عمده مورد بحث این است که اولاً آیا استانداردها مورد نیازند؟ و ثانیاً اگر جواب مثبت است چقدر استانداردهای پیشنهادی برای نیل به اهداف OSHA کفایت می کند؟ چالش پیش روی مهندسی، طراحی محیط کاری برای بهبود ایمنی و افزایش محصول است. این مقاله توضیح خواهد داد که OSHA چطور استانداردها را توسعه داده، مخالفت با استانداردها را مورد بحث قرار داده و چاره اندیشی خط مشی را تحلیل می کند و پیشنهاداتی را ارائه خواهد داد. ماموریت OSHA این است که: زندگی کارگران را نجات دهد، از جراحات جلوگیری کند و سلامت کارگران آمریکایی را مورد محافظت قرار دهد. با این استانداردهای جدید OSHA آسیب های استخوانی را مشخصاً هدف قرار می دهد. برطبق موسسه ملی ایمنی و سلامتی کار (OSHA) آسیب های استخوانی عبارتند از ناهنجاری ماهیچه ای، اعصاب، تاندون ها، رباط ها، مفاصل، غضروف یا دیسک های فقرات که نوعاً نتیجه حادثه آنی یا فوری نیستند. (مثل سر خوردن، پشت پا خوردن یا افتادن) بلکه بیشتر توسعه مزمن یا تدریجی را منعکس می کند. بعضی مثال ها شامل سندرم سوراخ مچی و ضربه روانی سطح پایین است. «لیندا رزنستوک» مدیر OSHA می گوید آسیب های استخوانی (MSDS) میان مسایل پزشکی رایج در آمریکا می باشند و 7 درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند.
آسیب های استخوانی وابسته به کار (WMSDS) وقتی توسعه پیدا می کنند که شرایط کاری تاثیر آسیب های استخوانی را ادامه می دهند یا به آن کمک می کنند. بر طبق اداره آمار کار (BLS 276600) آسیب در سال 1997 مربوط به تکرار ضربه های روحی بوده که دلیل آن ترکیب 64 درصد بیماری های کاری و 4 درصد از 6. 1 میلیون بیماری و جراحت محیط کار بوده. OSHA هزینه های غرامت کارگران برای آسیب های استخوانی وابسته به کار را بین 15 تا 20 بیلیون دلار در سال تخمین می زند. به علت این نگرانی گران قیمت، OSHA در حال شکل دهی قانونی است که نیاز دارد شرکت های معینی برنامه های ارگونومیکی را آغاز کنند.

OSHA ارگونومی را این چنین تعریف می کند
علم اختصاص شغل به افراد، به نسبت توانایی ها به طور ویژه و اختصاصی تراست. ارگونومی در پی ماکزیمم کردن ایمنی، کارآیی و راحتی است بوسیله همشکل کردن محیط کاری برای اپراتورها (لیاقت افراد) همانطور که یک ارگونومیست آن را تعریف می کند. این علم چگونگی انجام کارها توسط افراد مطالعه می کند. نوع تجهیزات بکار رفته و چهار چوب زمانی و جنبه های فیزیکی و روانی محیط کاری را تحلیل می کند. مطالعه با کمیت هایی مثل فاصله، نیرو و بسامد بیان می شود.
ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله دروس میوه کاری و اصلاح نباتات (درمورد زیتون)

عنوان انگلیسی مقاله: Development of DArT markers in olive (Olea europaea L.) and usefulness in variability studies and genome mapping
عنوان فارسی مقاله: توسعه نشانه های DArT در زیتون و تاثیر آن در مطالعات متنوع و مسیر دهی ژنتیکی.
دسته: باغبانی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
این مقاله تکنولوژی تنوع آرایه ای را در بررسی زیتون نوع Olea europaea را مورد بررسی قرار می دهد. دو گونه ژنتیکی pstl/taql و ترکیبات آنها بررسی شده و تفاوت های ژنتیکی در بانک پلاسمای ژنی نگه داری می شود world olive germplasm bank (wogb) این تحقیقات بر پایه DNA و89 گونه متفاوت زیتون است. روش دوم تحقیق بر اساس DNA والدین گیاه است. picual و arbequina به ترتیب ژن های گیاه مادری و پدری هستند که از طریق جدا کردن نشانه های ژنتیکی تفاوت های آنها قابل رسم می باشند. این نقشه یک بستر کاری برای دنبال کردن توالی نژادی زیتون و اجرای پروژه oleagen خواهد شد. این پروژه دارای نتیج قابل استناد و هزینه کمی خواهد بود و مورد توجه محقققان است.

مقدمه
درخت زیتون یا همان Olea europaea یکی از قدیمی ترین درختان حوزه مدیترانه است که اهمیت اقتصادی بالایی دارد. این گیاه در حدود 1200 مشخصه بارز دارد که مهمترین آنها اینست که تفاوت ژنی این گیاه و خواص منحصر به فرد هر گونه، بسیار گوناگون است. این تفاوت ها از روش های ملکولی از جمله rapds شناسایی می شوند و یا روش هایی مانند AFLP, SCAR, ISSR, SNP، علی رقم تمامی تحقیقات انجام شده هنوز هم کمبود اطلاعاتی در بسیاری جنبه های مربوطه وجود دارد به طور مثال کنترل ژنتیکی خاص برای به وجود آوردن ژن های مورد نظر در گیاه و همچنین هنوز QTL موجود در گیاه ناشناخته مانده است. اصلی ترین محدودیت در مسیر تحقیقات مربوط به QTL زمان مورد نیاز جهت رشد و بالغ شدن گیاه تا میوه دادن و به ثمر رسیدن محصول است. اگر روش های جدید این عدم تعادل را بهبود و فرایند حاصل شدن میوه رسیده را سرعت بخشند احتمال برطرف شدن کمبود اطلاعات هست. یکی از روش های سرعت بخش Chiquitita نام دارد. اگرچه فعالیت های متوالی پروژه oleagen و همچنین مطالعات ژنتیکی مربوط به QTL و روش LD هم نقش عمده در تولید اطلاعات معتبر و کم هزینه، دارند.
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات درس مدیریت بازاریابی و تبلیغات جهانگردی

فرمت فایل: PDF

شامل سال های

نیمسال اول 91-92 با جواب تستی
نیمسال تابستان 91 با جواب تستی
نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نیمسال اول 91-90 با جواب تستی
نیمسال دوم 90-89
نیمسال دوم 89-88
نیمسال اول 89-88
نیمسال دوم 88-87
نیمسال اول 88-87
ادامه مطلب ...

پروژه نقش و تأثیر رسانه جمعی بر فرهنگ جامعه

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
رسانه ها یکی از وسایل ارتباطی جمعی هستند که در این تحقیق منظور از رسانه ها «وسایل ارتباطی جمعی» رادیو، تلویزیون و مطبوعات هستند. رسانه های همگانی مانند مطبوعات، رادیو، تلویزیون و سینما و امثال آنها است و همچنین فرآیند ارتباط همگانی در حال افزایش است امروزه پژوهش های پیرامون نظام ارتباطی را به عنوان یکی از ارگانهای مهم اجتماعی که با دیگر نظام های موجود در جامعه روابط و مبادلات متقابلی دارد و به نیازهای گوناگون جامعه انسانی پاسخ می دهد. از آنجا که نیازهای بشر گوناگون است و پیچیدگیهای جامعه انسانی روز افزون می باشد نقش وسایل ارتباطی اشکال و جنبه های مختلفی به خود می گیرد. بنابراین نظام ارتباطی در معنای عام پدیده ای است جهانی که در همه جا وجود دارد و به نیازهایی پاسخ می دهد که برای تمامی افراد مشترک است. در واقع جامعه انسانی نمی تواند بدون نظام ارتباطی به حیات خود ادامه دهد در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری تحت بررسی و مطالعه دقیق و منظم قرار گرفته اند و این مطالعات و تحقیقات گسترده حکایت از اهمیت رسانه های همگانی به عنوان نهاد مهم اجتماعی می باشد. یکی از تأثیرات رسانه ها، تأثیرات فرهنگی آن بر جامعه می باشد امروزه عمده ترین نقش وسایل ارتباط جمعی بر عهده دارند عبارت اند از فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد می شود.
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی احداث شرکت ماکارونی

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
مصرف انواع ماکارونی در جهان به دلایل مختلف افزایش یافته و همچنان مصرف آن در حال توسعه می باشد، در راستای تأمین نیاز جامعه و یا حتی در جهت تشویق به مصرف آن، کشورهای صنعتی سرمایه هایی در این راه به کار انداخته و با تبلیغات به خوردن ماکارونی عادت کرده اند. اتخاذ سیاست خود اتکایی در جهت میل به استقلال اقتصادی کشور ایجاب می کند که تولید ماکارونی با استفاده از ماد اولیه داخلی و مطابق طبع و ذائقه مورد نظر مردم کشورمان مورد حمایت قرار گیرد که امکانات جالبی برای تهیه انواع ماکارونی سالم فراهم می نماید. گسترش بهره برداری از ماکارونی برای تولید آن ضمن اینکه گام مهمی در جهت توسعه کشاورزی از نظر مواد اولیه و حمایت از زارعین کشور می باشد فرآورده حاصله نسبت به ماکارونی های موجود در استان از ارزش غذایی بالاتری برخوردار می باشد. در حال حاضر واحدهای ماکارونی در نقاط مختلف کشور به ظرفیت اسمی حدود 10 هزار تن در سال در حال بهره برداری است. امید است با بهره برداری از این کارخانه گامی در جهت افزایش تولید و قطع وابستگی برداشته و نیز خدمتی به کشور، مردم و منطقه محسوب می گردد.
ادامه مطلب ...

پروژه کارآموزی رنگ و ترکیبها

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
دنیائی که ما آن را نظاره می کنیم از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است. این دو عنصر عبارتند از: فرم «شکل» و رنگ، که هر کدام لازم و ملزوم یکدیگرند. هر موجودی که در این دنیا به چشم می خورد، ابتدا از لحاظ شکل و اندازه احساس می گردد، سپس درحالی که دارای پوششی از رنگ است مورد توجه قرار می گیرد. درعین حال رنگ علامت مشخصه هر شیئی طبیعی است، چنانکه یک گل سرخ به خاطر رنگش از دور جلب توجه می کنند و نظر بیننده را به خود معطوف می دارد و یک میوه رنگی، با رنگش اعلام می کند که رسیده است یا نارس می باشد. زمانی که به سطح فلزات نگاه می کنیم، با توجه به رنگ آنها می توانیم جنس و حتی وزن آنها را احساس نمائیم. هر وقت به رنگ قرمز آهن گداخته نظر می اندازیم، به صورت طبیعی از لمس کردن آن خودداری می نمائیم. رنگ قرمز که نمایشگر رنگ آتش است، نمایانگر خود نیز هست، بنابراین ملاحظه می کنیم که عنصر رنگ در دو مورد جداگانه، مفهوم و ارزش متفاوتی پیدا می کند. ملاحظه می کنیم که اهمیت رنگ در زندگی انسان اگر بیش از شکل و فرم نباشد، کمتر از آن نیست. معمولاً در آموزشگاه ها، از طریق آموزش هندسه و اندازه ها، توجه دانش آموزان را به شکل ها و فرم های طبیعت متوجه می سازند. درباره فرم های هندسی از جمله دایره، مربع، مثلث وروابط بین آنها آموزش هایی داده می شود و حجم های هندسی مورد مطالعه قرار می گیرند و تعادل و توازن شکل ها در نظر گرفته می شوند، یا اینکه با دانش «پرسپکتیو» آشنا می گردند، و با سطح و حجم آشنایی به دست می آورند، لیکن کمتر به رنگ و نقش و اهمیت آن در زندگی انسان توجه داده می شود.
ادامه مطلب ...