مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

اهدای گامت و جنین از دیدگاه حقوق جزا و حقوق مدنی

طبقه بندی: حقوق و علوم اجتماعی

فهرست مطالب
الف) اهدای گامت و حقوق جزا
ب) قانون مدنی و اهدای جنین
آئین نامه اجرایی قانون نحوه اهداء جنین به زوجین نابارور
فصل اول: تعاریف و کلیات
شرایط صاحبان جنین
تشریفات اهداء جنین
ماهیت و شرایط پذیرش نسب
گفتار نخست: منشأ انتساب فرزند به پدر
الف) دیدگاه عرفی
ب) دیدگاه قرآن و روایات
گفتار دوم: منشأ انتساب فرزند به مادر
گفتار نخست: تأثیر مفهوم زنا در مسئله نسب
گفتار نخست- اثبات نسب پدری
گفتار دوم- نفی یا انکار ولد
1) عدم وقوع نزدیکی
2) نبودن سلول حیاتی در منی شوهر
3) آزمایش های پزشکی از طریق تجزیه خون و بررسی های ژنتیکی
نسب فرزندان ناشی از گامت و جنین غیر زوجین
حقوق حمل ناشی از اهدای گامت و جنین
نظر برگزیده
حقوق طفل ناشی از اهدای گامت و جنین
1-2 در حالت اهدای جنین
2-1-2 مبنای روابط ابوین و طفل در حضانت
1) مفهوم حضانت
2) مبنای روابط ابوین و طفل در حضانت
3) ماهیت حقوقی حضانت
4) ارتباط قواعد حاکم بر حضانت با نظم عمومی
5) اشخاصی که عهده دار حضانت هستند
اولویت هر یک از پدر و مادر
ادامه مطلب ...

تنظیم مقاوم کنترل کننده PSS برای افزایش پایداری سیستم قدرت

عنوان کامل: تنظیم مقاوم کنترل کننده PSS به منظور افزایش پایداری سیستم قدرت

فایل دانلودی شامل
1) پاورپوینت
2) اصل مقاله لاتین
3) ترجمه آن
است.

چکیده
هدف از این مقاله به چند منظور است. طراحی از تک ماشین پایدار کننده های سیستم قدرت (PSSs) با استفاده از اصلاح الگوریتم جهش قورباغه (MSFLA). توانایی روش پیشنهاد شده برای تنظیم بهینه با حضور CPSSs به طور گسترده استفاده شده است. طراحی پارامترهای PSSs به یک مشکل تبدیل شده است برای مشکل بهینه سازی با چند تابع هدف شامل ضریب میرایی مطلوب و نسبت میرایی مطلوب از روش های سیستم قدرت که توسط الگوریتم MSFLA حل شده است. توانایی روش پیشنهاد شده در یک سیستم قدرت تک ماشین تحت شرایط عملیاتی متفاوت و اختلالات تایید شده است نتایج روش پیشنهاد شده در مقایسه با الگوریتم ژنتیک (GA) مبنی بر تنظیم PSS از طریق برخی از شاخص های عملکرد، عملکرد قوی خود را آشکار می کند.
ادامه مطلب ...

تهویه مطبوع

هدف اصلی از سیستم گرمایش، تهویه مطبوع هوا فراهم آوردن شرایطی برای آسایش حرارتی انسان است. یک تعریف که برای آسایش حرارتی به طور گسترده ای پذیرفته شده است، شرایطی که باعث رضایت از محیط حرارتی گررد را گویند. (Ashrae1992). ذهن هوشیار به نظر می رسد آسایش حرارتی و ناراحتی را از نتیجه گیری در مورد آسایش حرارتی و نارضایتی از احساس درجه حرارت مستقیم و رطوبت از طریق پوست، درجه حرارت عمق بدن و تلاش های لازم را برای تنظیم درجه حرارت بدن فهمد (1981، Hensel 1973، Hardy 1971، Gagge 1937، 1995 Berglund). به طور کلی، راحتی حرارتی زمانی رخ می دهد که درجه حرارت بدن در محدوده کوچک بماند، رطوبت پوست کم باشد و تلاش فیزیولوژیکی برای تنظیم بدن به حداقل برسد. آسایش نیز شامل اقدامات رفتاری که آغاز شده توسط ذهن ناخودآگاه آغاز می شود و با احساس حرارت و رطوبت برای کاهش ناراحتی هدایت می شود. برای مثال، تغییر دادن لباس، تغییر فعالیت، تغییر وضعیت یا موقعیت، تغییر تنظیمات ترموستات، پنجره باز، شکایت یا ترک فضای برخی ازاقدامات رفتاری ممکن برای کاهش ناراحتی است. با کمال تعجب، اگر چه شرایط آب و هوایی منطقه، شرایط زندگی، فرهنگ به طور گسترده ای در سراسر جهان متفاوت است اما درجه حرارت مورد نظر که مردم برای راحتی تحت شرایط مانند لباس، فعالیت، رطوبت و جابجایی هوا انتخاب کنید، مشابه است. (1972 Fanger، 1991 Dear et al.، 1992 Busch). این فصل اصول تنظیم حرارت بشر و آسایش به صورتی که برای مهندس برای سیستم ها راه اندازی شده و آماده سازی طرح ها و کاربرد آنها برای آسایش و سلامتی ساکنین ساختمان مفید باشد را خلاصه وار بیان می کند.

تنظیم حرارت انسان

فعالیت های متابولیکی بدن باعث تولید گرمایی می شود که باید به طور مداوم از بین می رود و برای تنظیم درجه حرارت بدن به منظور پیشگیری از درجه حرارت غیرطبیعی بدن انسان به کار رود. از دست دادن ناکافی گرما منجر به افزایش درجه حرارت بدن انسان می شود که هایپرترمی نیز نامیده می شود، و از دست دادن گرما بیش از حد در بدن باعث خنک شدن بدن می گردد که هیپوترمی نیز نامیده می شود. درجه حرارت پوست بیشتر از 45 درجه سانتی گراد یا کمتر از 18 درجه سانتیگراد باعث درد می شود. (Hardy, 1952) پوست دردرجه حرارت 33 تا 34 درجه سانتی گراد درفعالیت های کم تحرک در درجه حرارت های در آسایش است با افزایش فعالیت کاهش می یابد. Fanger (1986) در مقابل، درجه حرارت داخلی با فعالیت افزایش یابد. مرکز تنظیم حرارت در مغز در درجه حرارت 36. 8 درجه سانتی گراد در حالت استراحت، 37.4 درجه سانتی گراد هنگام راه رفتن و 37.9 درجه سانتی گراد درحالت آهسته دویدن در کمال آرامش است. درجه حرارت داخلی کمتر از حدود 28 درجه سانتی گراد می تواند منجربه بیماری جدی قلبی و مرگ و درجه حرارت بیشتر از 46 درجه سانتی گراد منجر به صدمه برگشت ناپذیری به مغز می شود. بنابراین، تنظیم دقیق دمای بدن برای راحتی و سلامت حیاتی است. حرارت تولید شده توسط یک فرد بزرگسال در حال استراحت کردن W100 است. از آنجا که اکثر این حرارت از طریق پوست به محیط انتقال می یابد، مناسب آن است که اغلب برای توصیف فعالیت متابولیک از تولید حرارت در واحد سطح از پوست استفاده شود.
ادامه مطلب ...

کودها و مواد تقویتی برای خاک

عنوان انگلیسی مقاله: Fertilizers and Soil Improvers
عنوان فارسی مقاله: کودها و تقویت کننده های خاک
طبقه بندی: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
_______________________________________
چکیده
در صنعت گلخانه، کودها و همچنین تقویت کننده های خاک در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. کودها اساسا به منظور بهینه سازی شرایط فیزیکی- شیمیایی محیط ریشه بکار گرفته شده و برای رشد در محل خاک همچنین رشد در بسترها مورد استفاده قرار می گیرند. تقویت کننده های خاک مودی می باشند که صرفا در محل خاک اضافه شده تا در درجه اول به نگهداری یا بهبود خصوصیات فیزیکی آن پرداخته، بلکه همچتنین می تواند باعث بهبود خصوصیات شیمیایی و بیولوژیکی گردد. بنابراین تفاوت بین کودها و تقویت کننده های خاک نسبتا پراکنده می باشد. بهینه سازی شرایط فیزیکی- شیمیایی با افزودن کودها تمرکزش را بر روی بهبود دسترس پذیری مواد مغذی، و بر روی کنترل PH و پتانسیل اسنزی در محیط ریشه قرار می دهد. از آنجایی که نسبت رشد محصول و در نتیجه بازدهی در گلخانه ها بسیار بالا می باشد، حذف مواد مغذی مهم می باشد. بنابراین کاربرد اکثر کودها در درجه اول برای بازیابی شرایط مواد مغذی محیط ریشه حائز اهمیت می باشد. سطح PH با افزودن کودهای خاص کنترل می گردد، اما همچنین تحت تاثیر افزودن کود وضعیت مواد مغذی را بهبود می بخشد. بلعکس، کودها برای کنترل مواد مغذی محتوای PH، معمولا کلسیم و منیزیم مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل بر روی پتانسیل اسمزی با افزودن کودهای مازاد به منظو کاهش این مقدار در محلول خاک، مد نظر قرار می گیرد. پتانسیل اسمزی کاهشی (افزایش مقدار EC) معمولا برای کاهش رشد پرپشت شدن محصولات تحت شرایط نوری ضعیف یا به منظور بهبود کیفیت محصولات برداشت شده ضروری می باشدف که این ها تاثیر مطلوب پتانسل کاهشی اسمزی می باشد.

کودهای شیمیایی آلی
کودهای شیمیایی آلی توسط مواد گیاهی و حیوانی ایجاد می گردد و به این دلیل برای پرورش گیاهان ارگانیک مورد توجه قرار می گیرند. آن ها گاهی اوقات برتی محصولاتی که درون خاک پرورش می یابند مورد استفاده قرار گرفته و تا اندازه ای به عنوان مکمل سفره ها (لایه زیرین) ارگانیکی می باشند. انواع زیادی از این منابع وجود دارند، که بعضی از این کودهای شیمیایی از مواد مجزای پروتئینی همانند ضایعات خونی و کشتارگاهی حاصل شده، در حالی که موارد دیگر توسط کودهای حیوانی یا ضایعات زیست توده صنعتی ایجاد می گردند.
ادامه مطلب ...

سیر تکاملی مکانیزم مقاومت گیاه در برابر تنش سیل (کمبود اکسیژن، هایپوگزیا)

عنوان انگلیسی مقاله: Evolution and mechanisms of plant tolerance to flooding stress
عنوان فارسی مقاله: تکامل و مکانیزم های مقاومت گیاهان در مقابل تنش سیل
طبقه بندی: زیست شناسی - کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
- تاریخچه: در تایید 200 ام ین سالگرد تولد چارلز داروین، این مقاله در زمینه تنش سیل نه تنها سهم زیاد داروین را در مفهوم تکامل تایید می کند، بلکه همچنین بررسی فیزیولوژی گیاهان را نیز تایید می کند. در زیست شناسی مدرن، زیست شناسی واگشت گرایی الهام گرفته شده از نظریه داروین، مکانیزم هایی را روشن می سازد که به مزیت قیاسی در اکثر محیط های متغیر و چالشی اشاره دارد که شامل محیط هایی می باشد که در آنها سیل رایج می باشد.
- حیطه: سیل ملایم توسط اکثر گیاهان زمینی تجربه می شود ولی با افزایش شدت، گونه های کمتری قادر به رشد و بقا می باشند. در حالت شدید، سبک زندگی آبزی شدیدا انحصاری به نظر می رسد که در طول 120 میلیون سال گذشته به میزان قابل توجهی تکامل یافته است. گرچه تنها 1-2% از آنژیواسپرم ها آبزی می باشند، برخی از ویژگی های انطباقی شان نیز در گونه های وفق دهنده سبک زندگی آبی خاکی مشاهده می شود، جاییکه سیل تناوب کمتری دارد. برنج زمین های پست، غلات خام برای اکثریت آسیای گرمسیری در این گروه قرار دارند. ولی حتی میان ساکنین زمین های خشک، یا بخش خاصی از زیرجمعیت های آنها، متوسط مقاومت در مقابل سیل اتفاقی به عنوان مثال در گندم یافت می شود. مجموعه مقالات خلاصه شده در این مقاله، پیشرفت هایی را برای درک مکانیزم هایی توصیف می کند که مقاومت سیل را در گیاهان آبزی، آبی- خاکی و زمین های خشک توضیح می دهد. تحقیقات برای توسعه گیاهان مقاوم تر یا مدیریت محیط های مستعد سیل نیز در برگرفته می شود. محدوده راهکارهای تجربی از آنالیزهای مولکولی بواسطه بیوشیمی و متابولومیک تا فیزیولوژی کل گیاهان، پرورش گیاهان و اکولوژی می باشد.
ادامه مطلب ...

تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ در سیستم قدرت شعاعی

عنوان: ترجمه مقاله تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ در سیستم های قدرت شعاعی

فایل دانلودی شامل مقاله انگلیسی و ترجمه آن است.

چکیده
تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ (VU)، بخشی انتگرالی در فرآیند مدیریت عدم تعادل ولتاژ (VU) است که بارها نسبتی از ظرفیت جذب عدم تعادل سیستم قدرت را به خود اختصاص می دهند. گزارش کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک IEC/TR 61000-3-13: 2008 بیان دارنده یک روش اختصاص انتشار عدم تعادل ولتاژی می باشد که نشان دهنده این حقیقت است که VU (عدم تعادل ولتاژ) می تواند در نقطه اتصال رایج (PCC) مبنی بر عدم تعادل شبکه بالادست و عدم تعادل بار بوجود آید. اگرچه این در صورت تخصیص انتشار عدم تعادل می باشد، تکنیک های تشخیص انتشار پس از اتصال (منظور اتصال یک تاسیس خاص)، فقط در صورتی وجود دارد که بار تنها شرکت کننده عدم تعادل ولتاژ در نقطه PCC باشد. این روش تشخیص، نیازمند تفکیک سطح انتشار VU پس از اتصال، به بخش های اصلی اش می باشد. برای توسعه روش های مناسب بدین منظور، اطلاعات مورد نیاز مربوط به پیش و پس از اتصالات باید داده شوند تا اطمینان حاصل شود که این اطلاعات به سادگی پذیرفته می شوند. این مقاله مبانی نظری اصولی را که می توان از آن برای تشخیص سهم انتشار VU (عدم تعادل ولتاژ) ایجاد شده توسط منبع بالا دست، خطوط نامتقارن، و بار برای یک سیستم قدرت شعاعی استفاده کرد، ارایه می دهد. این روش، پیکربندی های مختلفی را برای بارها، شامل موتورهای القایی، ارایه می دهد. ارزیابی های بدست آمده با بکارگیری مبانی نظری بر سیستم مورد مطالعه، با استفاده از تجزیه تحلیل های پخش بار نامتعادل در MATLAB و با استفاده از نرم افزار DIgSILENT PowerFactory بدست آمده اند.
ادامه مطلب ...

برنامه پخش بار در سیستم توزیع

این فایل شامل این مواد است:

برنامه پخش بار در سیستم های توزیع با استفاده از روابط مقاله زیر

A Direct Approach for Distribution System Load Flow Solutions

این مقاله با استفاده از نرم افزار متلب نوشته شده است.
ادامه مطلب ...

طراحی سیستم کنترل در جهت پایداری مرزی

معرفی سیستم و خواسته های کنترلی 3
رسم مکان هندسی ریشه ها 3
پاسخ سیستم اولیه به ورودی پله 4
رسم نمودار بوده سیستم اولیه 5
رسم نمودار نایکوییست سیستم اولیه 5
بدست آوردن محل قطب های مطلوب 6
رسم خواسته های کنترلی 7
آیا با یک بهره می توان به قطب های مطلوب رسید؟ 8
طراحی جبران ساز پیش فاز 8
پاسخ سیستم جبران شده با جبران ساز پیش فاز به ورودی پله 10
اضافه کردن جبران ساز پس فاز 10
ادامه مطلب ...

طراحی پایدار کننده سیستم قدرت با استفاده از سیگنال های محلی و سراسری

عنوان: ترجمه مقاله طراحی پایدار کننده سیستم قدرت با استفاده از سیگنال های محلی و سراسری


طبقه بندی: مکانیک


فایل دانلودی دارای این مواد است:

1) پاورپوینت آماده جهت ارائه
2) اصل مقاله لاتین
3) فایل ورد ترجمه شده به صورت تخصصی 18 صفحه


چکیده

در این مقاله امکان اجرای منطق فازی مبنی بر پایدار کننده سیستم قدرت با ورودی های محلی و راه دور ارائه شده است. با استفاده از سیگنال های سراسری با پشتیبانی سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) و اندازه گیری گسترده (WAM) احتمال چشم انداز جهانی سیستم قدرت و میرایی بهتر برای ناحیه بین نوسانات را افزایش می دهد. ما دو ورودی کنترل کننده منطق فازی برای بررسی کردن اتخاذ کرده ایم ورودی محلی سیگنال ژنراتور، انحراف سرعت روتور برای میرایی نوسانات حالت محلی استفاده شده است. سیگنال های سراسری به دست آمده از WAM، مانند فرکانس دیفرانسیل ناحیه یا انحراف توان موثر خط ارتباطی برای میرایی ناحیه بین نوسانات استفاده شده است. در این مطالعه، هر دو سیگنال گذرا و سیگنال کوچک تحلیل پایداری برای تعیین عملکرد سیستم مورد مطالعه استفاده شده اند.

ادامه مطلب ...

روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه توزیع

ترجمه مقاله یک روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع

فایل دانلودی دارای مقاله اصلی لاتین و ترجمه آن است.

در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، «رو به عقب» نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده وار روش b/f که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد. در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. کاربرد این روش، بازده آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو

فهرست مطالب

- مقدمه
- تاریخچه شرکت
فصل اول: انبارداری
- انبار و انواع آن
- انبار از نظر مواد و محصولات
- انبار از نظر چگونگی نقش و ماهیت عمل
- انبار از نظر فیزیکی
- نقش انبار
- اهمیت انبارداری
- انباردار
- انبار مواد اولیه شرکت
ادامه مطلب ...

نمونه و دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی آزمون‌های استخدامی شرکت نفت (تمامی رشته‌ها)

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی نام رشته یا درس کلیک کنید.

این محصول شامل نمونه سوالات تخصصی درس موازنه مواد و انرژی شرکت نفت مربوط به آزمون استخدامی سال های 82 و 83 و 84 و 85 همراه با پاسخنامه می باشد. بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته همراه با پاسخنامه آنها و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - مقطع: ...

این محصول شامل نمونه سوالات تخصصی درس ترمودینامیک شرکت نفت مربوط به آزمون استخدامی سال های 82 و 83 و 84 و 85 همراه با پاسخنامه می باشد. بارزترین مزیت این بسته ارائه ی عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته همراه با پاسخنامه آنها و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - مقطع: کاردانی و ...

این محصول شامل نمونه سوالات تخصصی درس شیمی (عمومی، آلی، تجزیه و تجزیه دستگاهی) شرکت نفت مربوط به آزمون استخدامی سال های 82 و 83 و 84 و 85 همراه با پاسخنامه می باشد. بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته همراه با پاسخنامه آنها و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: مهندسی عمران - مقطع: کارشناسی و ارشد - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 87/5/18 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی شامل ادبیات ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کاردانی برق (الکتروتکنیک، قدرت، برق صنعتی) - مقطع: کاردانی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 87/5/18 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کارشناس نرم افزار کامپیوتر - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: مهندسی برق (قدرت) - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی تمامی موارد دکر ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: مهندسی برق (کنترل) - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی موارد ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: مهندس برق (الکترونیک) - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی موارد ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کارشناس مدیریت بازرگانی - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی ...

این محصول شامل نمونه سوالات تخصصی درس انتقال حرارت شرکت نفت مربوط به آزمون استخدامی سال های 82 و 83 و 84 و 85 همراه با پاسخنامه می باشد. بارزترین مزیت این بسته ارائه ی عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته همراه با پاسخنامه آنها و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - مقطع: کاردانی و ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: سخت افزار کامپیوتر - مقطع: کارشناسی و کارشناسی ارشد - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 87/5/18 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: جوشکاری (مکانیک) - مقطع: کاردانی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی موارد دکر ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کارشناس ارشد مهندسی شیمی (طراحی فرایندها) - مقطع: کارشناسی ارشد - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کارشناس مدیریت دولتی - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی موارد ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 سوال عمومی + تمامی موارد دکر شده به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند. اکنون جهت کسب اطمینان بیشتر، شما می توانید بخش ...

بارزترین مزیت این بسته ارائه عین سوالات استخدامی شرکت نفت در سال های گذشته و عدم استفاده از هرگونه سوالات تألیفی و یا گردآوری شده می باشد. - رشته: کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی (روابط عمومی) - مقطع: کارشناسی - تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383 - مواد امتحانی موجود در این بسته: 60 سوال اختصاصی 30 ...

اثرات نوع سلول و محیط های کشت روی ترشح اینترلوکین-6 در واکنش به مواد محیطی

عنوان انگلیسی مقاله: Effects of Cell Type and Culture Media on Interleukin-6 Secretion in Response to Environmental Particles
عنوان فارسی مقاله: اثرات نوع سلول و محیط های کشت روی ترشح اینترلوکین-6 در واکنش به مواد محیطی
طبقه بندی: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
سلول های شش کشت شده الترناتیو خاصی را برای حیوانات در مواقع قرار گیری در معرض موارد خاص برای مقایسه اثرات انواع متفاوت مواد الاینده هوایی را فراهم کنید مطالعات ویژه موضوعی در حالت آزمایشگاهی نشان میدهد که سیگنال بندی سیتوکین پروئین تورمی در واکنش به انواع متعدد مواد محیطی مشخص می شود اما مطالعات کمی در مورد درمان های ویژه در انواع سلول های چندگانه یا سلول های مشخص شده با پروتکل های رشد کشت الترناتیو وجود دارد با مقایسه مواد کائولین و دی اکسید تیتانیوم و خاکستر مربوط به زغال سنگ و مواد دیزلی و مواد به دست آمده از خاک با استفاده از محلول واندیوم و لیپاپلی ساکارید سعی شد تا مشخصه های متفاوتی از لحاظ سلول های رشد در کشتی زیر آبی در نظر گرفته شود مدل های کشت سلولی تفاوت های خاصی را در واکنش های سیگنال بندی مناسب با نوع درمان داشتند. علاوه براین واکنش بین لوکین 6 روی تیمارها سلول های مشابه تغییر می کند و BAS2B در KGN در برابر ابزار یا LHC9 در عاملی که سرم گاوی وجود دارد میتواند معکوس باشد مشاهدات مربوط به حساسیت نوع سلول در برابر ادینیس های محیطی با اصلاح شرایط کشت میتواند رویکرد مشابهی را برای مطالعه مکانیزم های بیوشیمیایی مواد سمی داشته باشد.

مقدمه
تحریک مکانیزم های سمی شناسی که ارتباط خاصی را با اجزای مواد آلاینده استنشاق شده دارد با اثرات سلامتی معکوس توسط مطالعات اپیدلوموژی به عنوان یک ناحیه فعال تحقیقی در نظر گرفته می شود. آزمایشات آزمایشگاهی با سلول های نرمال و نامیرا برای مطالعه ارتباط بین فرم ها متفاوت آلاینده هوایی والقا یگنال بندی سیتوکین پروئین تورمی توسط آلن گزارش شدند برای مثال سیتوکین های آزاد شده توسط سلول های اپیتریال ششی مطالعات خاصی را در مورد واکنش های مواد باردار و مواد غنی شده فلزی و گردغبار شهری و مواد دیزلی و نانوتیوب های کربنی و اندوتکسین وغیره دارد در واقع خطوط سلولی نامیرا به طور کامل برای مطالعات مکانیستیک سم شناسی مواد می توان موثر باشد اما تکثیر سلول های نامیرا نمی تواند مدل بندی مواکنش های نرمال را به طورکلی در مورد سلول ها و بافت ها توجیه کند تغییرات ژنتیک به این سلول ها اجازه رشد در محیط دائمی میدهد و مشخصه های ساختاری مانند انسجام روابط میتواند به طورکامل توجیه شود.
ادامه مطلب ...

مقایسه آناتومی برگ کالانکوئه پیناتا و کالانکوئه کرناتا در شرایط آفتاب و سایه

عنوان انگلیسی مقاله: Comparative anatomy of leaves of Kalanchoe pinnata and K. crenata in sun and shade
عنوان فارسی مقاله: آناتومی مقایسه ای برگ کالانکوه پیناتا و کالانکوه کرناتا در شرایط آفتاب و سایه
طبقه بندی: کشاورزی و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
گیاهان کالانکوه پیناتا (از خانواده Crassulaceae) عموما در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگرند. فعالیت بیولوژیکی از قبیل آنتی لیشمانیازیس و دردبر در فیتوتراپی موثر است. این دو گونه غالبا به کاربرد و اسم مشابه و ریخت شناسی خارجی مشابه برگ ها با هم اشتباه گرفته می شوند. ما وجود ویژگی های آناتومی که شناسای صحیح و درست گونه های پرورش یافته درشرایط سایه و آفتاب را امکان پذیر میسازد را بررسی کردیم. علاوه بر این، مشاهدات جدید بر روی آناتومی K. pinnata و K. crenata انجام دادیم. برگ های ثابت (FAA70) مورد استفاده قرار گرفت، و برش های آنها در Leica historesin قرار داده شد. Hydathodeها در هر دو گونه مشاهده شد و برای اولین بار، آناتومی آنها در K. crenata توضیح داده شد. گونه ها اختلافات آناتومی مربوط به حضور جداتنده های اپیدرمی در K. crenata، شکل متفاوت توزیع جداتنده های زیراپیدرمی و حضور جوانه های برگ تنها در K. pinnata نشان دادند.

کلیدواژگان:
مسامات ریزبرگ، جوانه های برگ، گونه های درمانی، جداتنده های فنولی

مقدمه
گونه های Crassulaceae از گیاهان (Crassulacean Acid Metabolism (CAM هستند. گیاهان CAM برخلاف گاهان C3 و C4 در هنگام شب CO2 جوی را به صورت اسیدهای C4 جذب می کنند و در نتیجه در طی روز بعد این CO2 رابه سطح کربوهیدرات تثبیت می کند. دو گونه از این خانواده شامل Kalanchoe pinnata و K. crenata (Andrews) Haw در درمان بیماری های چون برونشیت و التهاب معده کاربرد دارند. این دو گونه علاوه بر کاربردهای رایج و معمول، دارای ویژگی های مشترک مربوط به مورفولوژی برگ مثل برگ های چلیپای، شاداب و بدون کرک می باشند؛ حالت بیضی تا کناره های برگ مستتر و لبه های کنگره دار می باشند. با وجود اینکه K. crenata دارای برگ های ساده و K. pinnata دارای برگ های ساده و مرکب است، اما برگ های شبیه به هم دارند، بویژه زمانی که K. pinnata فقط برگ های ساده دارد. به خاطر این شباهت ها، هر دو گونه در برزیل به نام folha-dacosta، saião و coirama شناخته می شوند.
ادامه مطلب ...

مدل گزینش-جهش دو سطحی تکامل و گوناگونی فرهنگی

عنوان انگلیسی مقاله: A two level mutation-selection model of cultural evolution and diversity
عنوان فارسی مقاله: یک مدل گزینش-جهش دو سطحی تکامل و گوناگونی فرهنگی
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
_______________________________________
چکیده
تکامل فرهنگی یک فرایند پیچیده است که می تواند در چند سطح اتفاق بیفتد. در سطح افراد در یک جمعیت، هر انسانی دارای یک سری ویژگیهای فرهنگی است که او می تواند به فرزندان خود (انتقال عمودی) یا به دیگر اعضای جامعه اش (انتقال افقی) منتقل کند. بنابراین بسامد (تعداد) نسبی یک ویژگی فرهنگی در یک جمعیت یا جامعه می تواند با فرایند مولدی که دارد (سطح فردی) یا با موفقیت نسبی انتقال (که سطح ایده نامیده می شود)، افزایش یا کاهش یابد. این مقاله یک مدل ریاضی در رابطه با تعامل بین این دو سطح ارائه می کند. اولین هدف این مقاله کشف این مورد است که چه موقع سطح ایده، و چه موقع سطح فرد یا هردو تکامل فرهنگی را به سمت جلو سوق می دهند. این سه احتمال دررابطه موارد زیر کشف می شوند (الف) میزان تبادل ویژگیهای فرهنگی بین افراد (ب) فشار انتخابی که روی افراد عمل می کند (ج) میزان ایجاد ویژگیهای فرهنگی جدید (د) ظرفیت فرد برای بیاد آوردن ویژگیهای فرهنگی و برای اندازه جمعیت. هدف، کشف شرایطی است که در آن تکامل فرهنگی منجر به تطبیق بهتر افراد با محیط نمی شود. این مورد در نقطه مقابل پخش و انتشار ایده هائی قراردارد که تناسب را بالا می برند که باعث می شود فرد بهتر خود را با محیط تطبیق دهد، ایده های خود پسندانه اش را بهتر پخش و پراکنده نماید که خیل ساده منتقل می شوند چون بیاد آوردن آنها بسیار ساده است اما به افرادی که از آنها استفاده می کنند کمکی نمی کنند (وحتی ممکن است به آنها آسیب وارد نماید). در همین زمان این مقاله کشف می کند که در چه شرایطی، تطبیق افراد در بالاترین میزان است. دومین هدف مقاله کشف این مورد است که چگونه این فاکتورها روی گوناگونی فرهنگی اثر می گذارند یا میزان این ویژگیهای فرهنگی مختلف در یک جمعیت چقدر است. این تحقیق پیشنهاد می کند که یک تبادل بزرگتر ویژگیهای فرهنگی بین جمعیت ها می تواند منجر به تکامل فرهنگی شود که البته تطبیق افراد با محیط شان را بهبود نمی دهد و در واقع باعث کاهش گوناگونی فرهنگی می شود.
ادامه مطلب ...

کنترل آب فاضلاب های نوظهور برای مناطق مبدا حساس

عنوان انگلیسی مقاله: Emerging Stormwater Controls for Critical Source Areas
عنوان فارسی مقاله: کنترل آب فاضلاب نوظهور برای مناطق مبدا حساس
طبقه بندی: محیط زیست
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
_______________________________________
چکیده
بررسی و مرور تحقیقات گسترده فعالیت طراحی فاضلاب گذشته و حال در طی پروژه های سرمایه گذاری شده پژوهشی اخیر سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) دریافته است که استانداردهای طراحی به طور قابل توجهی در طی 25 سال گذشته تغییر نکرده اند، بلکه تغییراتی در مورد استفاده از ابزارهای طراحی پیچیده تر ایجاد شده است (پیت و همکارانش، 1999). متاسفانه، فعالیت های کنونی به طور مناسبی در زمینه مسئله کیفیت آب شناسایی نشده، اگرچه تقریبا نمام پاسخ دهندگان این بررسی اهمیت تاثیرات گردش هوا را مد نظر قرار داده اند. استفاده از شبیه سازی بلندمدت مستمر و مد نظر قرار دادن فاضلاب های کوچک که می توانند مسئول دریافت قابل توجهی از مسئله کیفیت آب باشند به عنوان پیشرفتی در فعالیت طراحی کنونی می باشد. تغییرات مهم در مدیریت آب شهری نیز در سال های پیش رو مورد نیاز می باشد تا به موازنه نیاز برای کیفیت آب و کنترل کمیت در مناطق در حال توسعه بپردازد.
ادامه مطلب ...

ماهیت پیچیده فاضلاب از دیدگاه پتانسیل عملیاتی

عنوان انگلیسی مقاله: The Complicated Nature of Storm water with respect to treatment potential
عنوان فارسی مقاله: ماهیت پیچیده فاضلاب ها با توجه به پتانسیل های عملیاتی
طبقه بندی: محیط زیست
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
_______________________________________
چکیده
اگر به مقایسه بازدهی بلقوه تصفیه شبکه های فاضلاب با توجه به تصفیه فاضلاب های بومی سنتی فاضلاب بومی بپردازیم، چندین تفاوت قابل توجه وجود خواهد داشت. هر یک از این تفاوت ها چالش منحصر به فردی را در ارتباط با بازدهی تصفیه فاضلاب مطرح می کند. این تفاوت ها شامل فاکتورهای هیدرولوژیک، موضوعات محیطی و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فاضلاب ها می باشد. عوامل هیدررولوژیکی که انتخاب روش و بازدهی را تحت تاثیر قرار می دهد. بارش به عنوان یک فرایند تصادفی می باشد. بنابراین عدم قطعیت قابل توجهی در ارتباط با وقوع زمان و پیش بینی پر شدن فاضلاب ها توسط بارندگی وجود دارد. تعیین نسبت پارامترهای مهم شبکه های فاضلاب شامل پارامترهایی چون شدت، مدت و فراوانی آن می باشد. این فاکتورها در ارتباط با استفاده از مفاهیم مطرح شده همانند تدوین شدت، مدت و فراوانی (IDF) یا روش های احتمالی دارای پیوند می باشد. در نتیجه ماهیت تصادفی بارش، زمانی که به بررسی طرح تصفیه فاضلاب ها می پردازیم به عنوان یک محدودیت اساسی می باشد.
ادامه مطلب ...

دینامیک زلزله و نظریه زمین در حال گسترش

عنوان انگلیسی مقاله: Sumatra Earthquake Dynamics and Expanding Earth theory
عنوان فارسی مقاله: دینامیک زلزله در سوماترا و نظریه زمین در حال گسترش
طبقه بندی: زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
_______________________________________
چکیده
توپوگرافی (مکان نگاری) مربوط به زمین لرزه در مقیاس های افقی و عمودی نشان داده شده است. a) توپگرافی امواج زمین لرزه توسط ریتزولر و همکارانش در میان خطوط A-A ترسیم شده است. قدرت حل مسئله، تصویر توپوگرافیکی را تا عمق 250 کیلومتر ترسیم کرده است. زمین لرزه منطقه واداتی بنیوف نیز بیش از 250 کیلومتر از نظر عمق نبوده است. یک منطقه سه گوش با سرعت بالا که دارای عمق بیش از 100 کیلومتر می باشد آشکار شده است. b) امواج توپولوژیکی p توسط هافکن شیت و همکارانش در بخش B-B ترسیم شده است. این تکنیک امکان تست دقیق تری را در ارتباط با ویژگی های ارتجاعی پوسته امکان پذیر می سازد. شکاف های غیرعادی پوسته با سرعت بالا می تواند تا عمق بیش از 1000 کیلومتر دنبال گردد. این شکاف ها به صورت تعریف شده تر و عمود تر در توپولوژی p مطرح می گردند. در این مقاله ایده ای بر مبنای چندین شواهد مطرح می گردد- که زلزله بزرگ سوماترا به علت حرکات رو به بالای این شکاف پوسته ها به وجود آمده است.
ادامه مطلب ...

غنی سازی ورمی کمپوست توسط باکتری‌های تثبیت کننده‌ی نیتروژن و حل‌کننده‌ی فسفات

عنوان انگلیسی مقاله: Enriching vermicompost by nitrogen fixing and phosphate solubilizing bacteria
عنوان فارسی مقاله: غنی سازی ورمی کمپوست توسط باکتری های تثبیت کننده نیتروژن و حل کننده فسفات
طبقه بندی: کشاورزی و خاکشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
_______________________________________
چکیده
تاثیر تزریق تجزیه بیولوژیکی مواد آلی با تثبیت نیتروژن باکتری آزتوباکتر کروکوکام، آزوسپیریل هام لیپوفرام و فسفات با حل کردن باکتری سودوموناس استریاتات بر روی محتوای نیتروژن و فسفات حاصل از تجزیه بیولوژیکی مواد آلی مورد ارزیابی قرار می گیرد. تزریق باکتری تثبیت کننده نیتروژن به درون مواد آلی باعث افزایش محتوای نیتروژن و فسفات می گردد. غنی سازی مواد آلی توسط فسفات باعث بهبود فسفات موجود می گردند. در طی تزریق، تغییر شکل باکتری به سرعت انجام گرفته، باعث تثبیت نیتروژن و باعث حل شدن فسفات و مواد افزوده می گردد.

مقدمه
تاثیرات جهانی در ارتباط با پرورش محصولات ارگانیکی (حاصل از دستکاری ژنتیکی) از طریق بازیابی ضایعات ارگانیکی برای ادامه یافتن فعالیت های کشاورزی و همچنین ایجاد یک محیط زیست عاری از مواد آلاینده وجود دارد. به منظور بهبود کشاورزی با ثبات، غنی سازی ضایعات دارای مزایای زیادی می باشد. فعالیت کرم های خاکی برای تجزیه ضایعات ارگانیکی و تولید و مواد آلی تجزیه شده در حال تجاری شدن می باشد زیرا فقدان نیتروژن از ضایعات کشاورزی و کود زمانی که این تجزیه به عنوان منبعی از مواد آلی به شمار می آید، به حداقل می رسد. احتمالاتی نیز در ارتباط با افزایش محتوای نیتروژن متشکل از تزریق ارگانیسم های نیتروژن تثبیت شده وجود دارد و محتوای فسفات با افزودن فسفات جامد و سپس تزریق فسفات باعث حل باکتری می گردد. از این رو کاربرد مستقیم سنگ فسفات به تنهایی به ویژه در خاک های آلکیل و خنثی، مفید نمی باشد. تشکیل مواد آلی که توسط فسفات جامد و فعالیت های میکروبی انجام می گیرد کمکی به حل فسفر و افزایش میزان فسفر در گیاه می کند. باکتری تثبیت شده نیتروژن، علاوه بر تثبیت نیتروژن، منجر به حل شدن فسفات به دلیل ایجاد اسید آلی و آنزیم، می گردد. آزمایشات کنونی طراحی شد تا مطرح کند که چگونه حل باکتری تثبیت شده نیتروژن و حل فسفات باعث ایجاد تغییراتی در محتوای مواد آلی تجزیه شده نیتروژن و فسفات می گردد.
ادامه مطلب ...

کود ورمی کمپوست برای پرورش محصولات گلخانه (فلفل) Pepper, Capsicum frutescens

عنوان انگلیسی مقاله: Effects of vermicomposts produced from food waste on the growth and yields of greenhouse peppers
عنوان فارسی مقاله: تاثیر کود ورمی کمپوست تولید شده به وسیله ضایعات مواد غذایی بر روی رشد و بازدهی فلفل گلخانه ای
طبقه بندی: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
_______________________________________
چکیده
کودهای ورمی کمپوست که به صورت تجاری از ضایعات مواد غذایی حاصل می گردد، جایگزین مجموعه ای از غلظت های متفاوت بر روی محتویات گیاهان تجاری گلخانه ای می گردند تا بتوان به ارزیابی تاثیر آن ها بر روی رشد و تولید فلفل های گلخانه ای پرداخت. فلفل های 6 هفته ای به ترتیب با 100-80-60-40-20 و یا 10% از پیوند زده می شوند که با از کود ورمی کمپوست جایگزین می شوند. تمام گیاهان سه بار در هفته با 200 PPM از محلول های تقویت کننده از زمان پیوند تا 107 روز آبیاری می گردند. فلفل هایی که در ظروفی که شامل 40% از کود ورمی کمپوست حاصل از ضایعات غذایی و 60% از پرورش می یابند 45% میوه بیشتر تولید کرده و دارای میانگین 17% بیشتری از محصولاتی می باشند که تنها در پرورش می یابند. میانگین قدی، تعداد غنچه ها و گل های فلفل که در ظروف ترکیبی پرورش می یابند شامل 10 تا 80 درصد از کود ورمی کمپوست می باشند اگرچه این موارد فرق قابل توجهی از فلفل هایی که در می رویند ندارد. هیچ ارتباط مثبتی بین افزایش تولید فلفل، و مقدار N معدنی و زیست توده میکروبی N در ظروف ترکیبی و یا غلظت نیتروژن در بافت های فلفل وجود ندارد. فاکتورهایی همانند بهبود ساختارهای فیزیکی ظرف، افزایش در جمعیت میکروارگانیسم ها و وجود بلقوه رشد گیاه که مواد ایجاد شده توسط میکروارگانیسم ها را در کود ورمی کمپوست تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند سهمی در افزایش تولید فلفل داشته باشد.

مقدمه

فلفل که متعلق به خانواده سیب زمینی (بادمجانیان یا Solanaceae) می باشد به عنوان یک محصول از سبزیجات در انواع شناخته شده بوده و به صورت سبزیجات تازه و سابیده شده آن به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر سبزیجات، فلفل به طور سنتی به عنوان کود شیمیایی غیرآلی و آفت کش مورد استفاده قرار می گیرد. به هر حال بالا رفتن دانش در ارتباط با تاثیر اقتصادی و محیطی مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی در تولید محصول، مزایای بیشتری در کاربرد اصلاحات ارگانیکی کود آلی یا کود ورمی کمپوست برای تولید محصول وجود دارد.
ادامه مطلب ...

تحلیل مکانی و زمانی خشکسالی

عنوان انگلیسی مقاله: Spatial and temporal analysis of dry spells in Greece
عنوان فارسی مقاله: تحلیل مکانی و زمانی خشکسالی در کشور یونان
طبقه بندی: کشاورزی و زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
تحلیل مکانی و زمانی خشکسالی که در مناطق کشور یونان روی می دهد، برای مدت طولانی حدود 40 سال (1958-1977) همچنان وجود دارد. خشکسالی بر مبنای تعداد روزهای متوالی بدون باران تعریف می گردد. تعداد روزها به تعیین طولانی بودن خشکسالی می پردازد. طولانی ترین خشکسالی در بخش مرکزی (جزایر سیکلاد) و دریای اژه جنوب شرق می باشد به صورتی که این خشکسالی با مدت زمان حداقل، در شمال غربی مناطق یوتان نشان داده شده که معنادار بودن عرض جغرافیایی و توپوگرافی را منعکس می کند. توزیع دوجمله ای منفی و زنجیره مارکف مرتبه دوم، متناسب با مدت خشکسالی در طول زمان متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی توزیع فراوانی سالانه و فصلی وقوع خشکسالی نشان می دهد که خشکسالی در یونان ویژگی های های فصلی را نشان می دهد، در حالی که توالی های طولانی و متوسط، در ارتباط با مدت زمان و خطرات خشکسالی می باشد.

مقدمه
خشکسالی پدیده پیچیده ای می باشد که اغلب در ارتباط با تداوم روزهای خشک می باشد. تعریف هواشناسی خشکسالی بر مبنای شناخت فرایند فیزیکی بوده، که می تواند توضیح بلافاصلی از هواشناسی در مورد علت خشکسالی را بدهد. تحلیل داده های بارش ماهانه دارای مزایای خاصی می باشد. در عین حال، آن ممکن است دارای مضرات باشد زیرا آن ها نمی توانند خشک ترین یا بارانی ترین دوره را در یک ماه مشخص کنند. در واقع دوره های 10 روزه ای در ماه وجود دارد که احتمال بارش کمتر یا بیشتر از دو دوره 10 روزه دیگر در طی یک ماه می باشد. در کل تحلیل کل بارش ماهانه دارای محدودیت های عدم آشکار شدن ساختار زمانی بارش از نظر جزییات زمانی می باشد. به این منظور، بسیاری از دانشمندان بررسی پدیده خشکسالی را با استفاده از مدت خشکسالی انجام می دهند.
ادامه مطلب ...

فرسایش خاک توسط باد

عنوان انگلیسی مقاله: Soil erosion by wind
عنوان فارسی مقاله: فرسایش خاک توسط باد
طبقه بندی: کشاورزی و زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
_______________________________________
چکیده
در مناطق خشک و نیمه خشک ایالات متحده امریکا، مناطق وسیع تر تحت تاثیر فرسایش باد قرار می گیرند. دشت های وسیع در شرق کوه های راکی، منطقه ای می باشد که به طور خاص تحت ناثیر حرکت بادها بوده که 20 درصد کل زمین های ایالات متحده را شامل می گردد. بسیاری از مناطق مرطوب نیز توسط فرسایش باد آسیب می بینند. مناطقی که تحت آسیب بیشتری قرار می گیرند شامل زمین های ماسه ای در امتداد نهرها، دریاچه ها و سرزمین های ساحلی و خاک های آلی می باشند.خاک های نباتی و گل و لای 10 میلیون هکتار از 34 ایالت امریکا را شکل می دهند. فرسایش باد نه تنها باعث انتقال خاک می گردد، بلکه باعث خسارت به محصولات، خاکریزها، سازه ها و بزرگراه های می گردد. ذرات ریز خاک در میان زمین ها جابه جا شده و در نتیجه باعث کاهش بازده محصولات می گردد. رسوبات ته نشین شده برای بسیاری از مردم مشکل آفرین بوده و می توانند بر روی سلامتی افراد تاثیرگذار باشند. مواردی وجود دارد که این گرد و خاک فرسایشی باعث کاهش دید می گردد این شرایط منجر به تصادفات مرگ آوری می گردد. برای نمونه در سال 1991، 104 وسیله نقلیه در یک تصادف بین ایالتی به هم پرخورد داشته که نتیجه آن 15 مرگ و 150 زخمی بود. این ذرات می توانند بر روی اقیانوس ها نیز حرکت کنند.در نتیجه نشست خاک در واشنگتن دی سی ناشی از فرسایش باد در دشت های بزرگ در دهه 1930باعث شد ایالات متحده گفتگوهایی را در این زمینه شروع کند. شکل 20.1 خطر توزیع فرسایش بادی را در ایالت های غربی رودخانه می سی سی پی نشان می دهد.

کیفیت هوا
موضوع مهم در ارتباط با فرسایش باد کیفیت هوا می باشد. سازمان حفاظت محیط زیست نشان داده است که مواد ریز در هوا برای سلامتی انسان مضر می باشد. این ذرات معلق هوایی برای افراد مسن، افرادی با بیماری های قلبی ریوی، و کودکان خطرناک می باشد. این ذرات در دو طبقه قرار می گیرند : ذرات درشت تر با 10 میکرون قطر و ذراتی کمتر از 2.5 میکرون می باشند. این ذرات از منابع مختلفی ایجاد می گردند. این ذرات ریز معمولا منشا آن از اتوموبیل ها و اگزوزها می باشند. ذرات ضخیم تر از جاده های غیر مسطح، تراش دادن ابزارها و فرایندهای کشاورزی حاصل می گردند. معمولا فعالیت های کشاورزی سهم کمی را در ارتباط با آلودگی هوا دارد. اما مناطقی وجود دارند که در دوره های خاصی از سال، این مورد را برعکس می کنند. گرد و خاک ناشی از فرسایش باد باعث پایین آمدن کیفیت هوا در بعضی از مناطق که دارای مشکلات کیفیتی هوا از منابع دیگر همانند وجود نواحی صنعتی در دریاچه بزرگ هستند، شده است.
ادامه مطلب ...

نیروهای جاذبه هیدروفوبیک در پوشش مایع غیر متقارن بین سطوح هیدروفیل و هیدروفوب میکا

عنوان انگلیسی مقاله: Hydrophobic attraction forces in asymmetric aqueous films between hydrophobized mica/bare mica surfaces
عنوان فارسی مقاله: نیروهای جاذبه هیدروفوبیک در پوشش های مایع غیر متقارن بین سطوح هیدروفیل و هیدروفوب میکا
طبقه بندی: فیزیک و معدن
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
_______________________________________
چکیده
ساختار آب، تئوری شبیه ترمودینامیک در چندین سال قبل منتشر شده است که اثر نیروهای آبگریز در غشاءهای آبدار متقارن (اریکسون، لجانگرین، کلیسون، چِم، سوک و سال 1989) حلقه های نا متقارن بین سطوح میکای ساده و آبگریز کلی بوده است. ناشی شدن فشار بر هم کنشی مبنا در ثبت داده های آزمایش بوسیله کلسیون و دیگران (سال 1987) توافق خوبی داشته است. از این جهت، حمایت زیاد برای مطالعه اصلی نیروی آبگریز به پیوند هیدروژنی وابسته به فرآیندهای شکل گیری خوشه در آب در تماس با سطح جامد آبگریز است.

کلیدواژگان: نیروی سطح هیدروفوبیک، پوشش های مایع غیرمتقارن، شکل گیری خوشه در آب، سطح میکا هیدروفوبیک
ادامه مطلب ...

تحقیقات مربوط به رضایت و نارضایتی شغلی

·       اثرات میانجی فرهنگ سازمانی بر روابط ... و رضایت شغلی و عملکرد

·       بررسی تأثیر رضایت شغلی و استفاده بهینه از زمان در کارمندان

·       بررسی رابطه رضایت شغلی و عملکرد شغلی

·       بررسی رابطه نارضایتی شغلی و افسردگی

·       بررسی رضایت شغلی کارآموزان موسسه طلاسازی

·       بررسی عوامل مختلف در رابطه با کاهش انگیزه کارکنان

·       بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

·       بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارمندان دانشگاه آزاد اسلام

·       بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک

·       بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت شغلی مدیران واحدهای آموزشی

·       پایان نامه بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن

·       پرشسنامه عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

·       رابطه عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان آموزش و پرورش

·       رضایت شغلی و آثار آن بر جامعه

·       روانشناسی شغل

·       عوامل موثر بر رضایت شغلی

·       نقش جنسیت و رابطه بین استرس و رضایت شغلی

 

دانلود گزارش کارآموزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طبقه بندی: گزارش

فهرست مطالب
مقدمه
درخواست اقلام انباری – اقلام تعمیری
مراحل تحویل و تحول قطعه تعمیری
عملیات انبار قطعات تعمیری در ارسال قطعه
عملیات واحد برنامه‌ریزی کارگاه‌ها
اقدامات انبار قطعات تعمیری در زمان دریافت قطعه تعمیر شده
بازگشت قطعات تعمیر نشده به انبار
اقدامات واحدها در رابطه با ارسال قطعات تعمیری به خارج
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات درس نظریه های مشاوره و روان درمانی

نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 91-92 با جواب
نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم 91-90 با جواب تستی
نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 91-90
نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم 90-89 با جواب تستی
نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 90-89 با جواب تستی
نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم 89-88
نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 89-88
نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم 88-87
نمونه سوال امتحانی نیمسال اول 88-87

ادامه مطلب ...

مبانی شهادت زنان در شریعت اسلام

فرمت فایل: Docx، Doc (قابل ویرایش)

طبقه بندی: دینی مذهبی

مقدمه
در مورد قاعده طهارت تاکنون تحقیقات زیادی صورت نگرفته و ما حصل آنچه انجام شده وجیزه هایی بوده است که به نگارش در آمده است و از جمله آنها می توان به کتاب قواعد الفقهیه آیت الله مصطفوی اشاره نمود که در ایران به چاپ رسیده است. اما مزیتی که که رساله حاضر نسبت به نظائرش دارد این است که به جزئی ترین مسائل مربوط به مبانی قاعده طهارت و ریشه های آن پرداخته است. در عین حال اکثر رساله ها و پایان نامه ها و کتب مختلف وقتی به بحث طهارت وارد شدند خصوصا فقهای امامیه به اصل بحث طهارت پرداخته و از کنه قاعده طهارت غافل شده اند، در این رساله به اصل قاعده طهارت، اهمیت آن و اهداف آن پرداخته و کالبد شکافی کرده و سعی شده از حاشیه و به درازا کشانیده شدن بحث با عنایت به گستردگی آن اجتناب گردیده است.
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت

فهرست مطالب

فصل اول:
شناختی مختصر در مورد کنترل کیفیت آماری
فصل دوم:
معرفی شرکت انتخاب شده
فصل سوم:
معرفی تفضیلی محصولات
فصل چهارم:
استاندارد محصولات انتخاب شده
فصل پنجم:
طرح کنترل کیفیت آماری محصولات کارخانه
ادامه مطلب ...

پروپوزال رابطه آموزش ضمن خدمت با یادگیری مادام العمر معلمان

طبقه بندی: علوم تربیتی

نیازمندی جامعه به دانش آموزان با سواد تر و ماهر تر برای افزایش سطح بهره وری و توانایی رقابت با دیگر کشورها، باعث می شود که تصمیم گیران جامعه به دنبال معلمان ماهر تر باشند تا با افزایش کارآیی آنان، به اهداف خود برسند. جامعه امروز از فراهم نمودن اجباری آموزش به سمت تمرکز بر کیفیت آموزش و پرورش حرکت کرده و اصلاحات جدید برنامه درسی بر پرورش مهارت های فراگیران، یادگیری چگونه یاد گرفتن، توسعه برنامه درسی و استفاده از راهبردهای متنوع تدریس تأکید می نمایند. چنین تغییراتی مستلزم تغییر نقش معلم است (لی و همکاران، 2003). نقش معلم از مخابره کننده اطلاعات، به یاریگر فراگیری، راهنما و هم درس با دانش آموز تغییر می یابد. این نقش جدید از اهمیت مقام معلم نمی کاهد، بلکه مستلزم دانش و مهارت جدید است. عصر حاضر با چالش های پیچیده و بسیار ر جامعه، نحوه انجام کار، برقراری ارتباط با دیگران و نحوه یادگیری ما را تحت تأثیر قرار داده است عامل اصلی و تازه در این تغییرات افزایش نقش بنیادی اطلاعات و دانش است جامعه اطلاعاتی، جامعه دانش و جامعه یادگیری اصطلاحاتی برای معرفی این دوره هستند. در پیوند بین جامعه و دانش، یادگیری عامل اصلی است. با وجود اهمیت تولید و توزیع دانش، دانش در جریان انتقال، تاریخ انقضایی دارد که برتوسعه حرفه ای و تمرین معلمی تأثیرگذار است. معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش می باشد که نقش الگو، مربی و راهنمای دانش آموزان و هدایت کننده فرایند تعلیم و تربیت را بر عهده دارد. میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده فرآیند یاددهی-یادگیری است، لذا در هر نظام آموزشی توجه به معلمان و مجریان برنامه ها و طرحهای آموزشی، بعنوان مهم ترین عامل موفقیت و یا شکست دهنده نوآوریهای آموزشی مطرح می باشد. (کاکوجویباری، 1382). در زمان حاضر، معلمان باید دانش خود، را در مورد تغییرات مداوم در فرایند یاددهی یادگیری دوباره خلق کنند (وایلانت، 2007).
ادامه مطلب ...