مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

داده کاوی پایگاه داده (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی و داده کاوی در پایگاه داده ها
طبقه بندی: فناوری اطلاعات
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پایان نامه: 77
______________________________________________________
مقدمه
در دو دهه قبل توانایی های فنی بشر برای تولید و جمع آوری داده ها به سرعت افزایش یافته است. عواملی نظیر استفاده گسترده از بارکد برای تولیدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپیوتر در کسب و کار، علوم، خدمات دولتی و پیشرفت در وسایل جمع آوری داده، از اسکن کردن متون و تصاویر تا سیستم های سنجش از دور ماهواره ای، در این تغیرات نقش مهمی دارند. بطور کلی استفاده همگانی از وب و اینترنت به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی جهانی، ما را مواجه با حجم زیادی از داده و اطلاعات می کند. این رشد انفجاری در داده های ذخیره شده، نیاز مبرم وجود تکنولوژی های جدید و ابزارهای خودکاری را ایجاد کرده که به صورت هوشمند به انسان یاری می رسانند تا این حجم زیاد داده را به اطلاعات و دانش تبدیل کند. داده کاوی بعنوان یک راه حل برای این مسائل مطرح می باشد. در یک تعریف غیر رسمی، داده کاوی فرآیندی است خودکار برای استخراج الگوهایی که دانش را بازنمایی می کنند که این دانش به صورت ضمنی در پایگاه داده های عظیم، انبار داده و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات ذخیره شده است. داده کاوی بطور همزمان از چندین رشته علمی بهره می برد. نظیر: تکنولوژی پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه های عصبی، آمار، شناسایی الگو، سیستم های مبتنی بر دانش، حصول دانش، بازیابی اطلاعات، محاسبات سرعت بالا و بازنمایی بصری داده. داده کاوی در اواخر دهه 1980 پدیدار گشته، در دهه 1990 گام های بلندی در این شاخه از علم برداشته شده و انتظار می رود در این قرن به رشد و پیشرفت خود ادامه دهد. واژه های «داده کاوی» و «کشف دانش در پایگاه داده» اغلب به صورت مترادف یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. تکامل تکنولوژی پایگاه داده و استفاده فراوان آن در کاربردهای مختلف، سبب جمع آوری حجم فراوانی از داده ها شده است. این داده های فراوان باعث ایجاد نیاز برای ابزارهای قدرتمند برای تحلیل داده ها گشته زیرا در حال حاضر به لحاظ داده ثروتمند هستیم ولی دچار کمبود اطلاعات می باشیم. ابزارهای داده کاوی داده ها را آنالیز می کنند و الگوهای داده ای را کشف می کنند که می توان از آن در کاربردهایی نظیر: تعیین استراتژی برای کسب و کار، پایگاه دانش و تحقیقات علمی و پزشکی استفاده کرد. شکاف موجود بین داده ها و اطلاعات سبب ایجاد نیاز برای ابزارهای داده کاوی شده است تا داده های بی ارزشی را به دانشی ارزشمند تبدیل کنیم.
      امروزه نامگذاری داده کاوی بسیار عمومیت پیدا کرده است، البته اسامی دیگری نیز برای این فرآیند پیشنهاد شده که بعضا بسیاری متفاوت با واژه داده کاوی است نظیر: استخراج دانش از پایگاه داده، آنالیز داده/الگو، باستان شناسی داده و لایروبی داده ها. کشف دانش در پایگاه داده فرآیند شناسایی درست، ساده، مفید و نهایتا الگوها و مدل های قابل فهم در داده ها می باشد. داده کاوی مرحله ای از فرآیند کشف دانش می باشد و شامل الگوریتم های مخصوص داده کاوی است بطوریکه تحت محدودیت های مؤثر محاسباتی قابل قبول، الگوها و یا مدل ها را در داده کشف می کند. به بیان ساده تر، داده کاوی به فرآیند استخراج دانش ناشناخته، درست و بالقوه مفید از داده اطلاق می شود. تعریف دیگر اینست که داده کاوی گونه ای از تکنیکها برای شناسایی اطلاعات و یا دانش تصمیم گیری از قطعات داده می باشد به نحوی که با استخراج آنها در حوزه های تصمیم گیری، پیش بینی، پیشگویی و تخمین مورد استفاده قرار می گیرد. داده ها اغلب حجیم اما بدون ارزش می باشند، داده به تنهایی قابل استفاده نیست بلکه دانش نهفته در داده ها قابل استفاده می باشد. به این دلیل اغلب به داده کاوی، تحلیل داده ای ثانویه گفته می شود.
ادامه مطلب ...

مقالات مربوط به خلاقیت و پیشترفت تحصیلی دانش آموزان

·       بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

·       بررسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش‎آموزان مقطع راهنمایی

·       بررسی خلاقیت دانش‌آموزان با نگرش‌های فرزندپروری والدین ...

·       بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان

·       بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

·       پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزی

·       پایان‌نامه بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش‌آموزان

·       پروپوزال نقش آموزش پیش دبستانی در رشد مهارت اجتماعی و کاهش ...

·       خلاقیت در مدارس

·       خلاقیت زبانی و شکلی در دانش آموزان دبیرستانی عصر حاضر

·       رابطه‌ی هوش هیجانی و خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی

·       مطالعه تأثیر فرزند پروری والدین بر میزان خلاقیت کودکان

·       نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان

 

بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا و پایین

عنوان کامل: مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین


طبقه بندی: روانشناسی و دینی مذهبی


چکیده

هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف 100 نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که 50 نفر از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و 50 نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد.

ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی بخش ریخته گری آلومینیوم

فهرست مطالب
مقدمه
کارخانه ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو
تولید سیلندر با دستگاه HP
فرآیند ریخته گری سرسیلندر پژو
ماهیچه گذاری و تست کیفیت
کارخانه ریخته گری چدن ایران خودرو
اطلاعاتی در مورد چدن خاکستری
مشخصات مواد قالبگیری موقت
نحوه تهیه ماسه قالبگیری واحد قالبگیری
واحد ذوب
شارژ بار کوره
کنترل درجه حرارت مذاب چدن
واحد شات بلاست
واحد سنگ زنی
واحدواتر تست
واحد کنترل نمایی
ادامه مطلب ...

پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران ...

عنوان کامل پروپوزال: بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران و امکان صادرات مصنوعات چوبی


وجود چوب و فرآورده های ترکیبی آن از دیرباز از اهمیت اقتصادی زیادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار بوده است. چوب محصولی است از طبیعتی که در زندگی بشر نقش داشته و به مرور زمان دارای اهمیت ویژه­ای شده است. صنعت چوب از جمله صنایعی است که از گستردگی زیادی به ­صورت صنف و صنعت در سطح کشور برخوردار است و دارای امکانات بالفعل و بالقوه فراوانی می­ باشد. گستردگی آن از منابع طبیعی و جنگل­داری شروع شده و از کارخانجات بزرگی نظیر تخته خرده چوب، تخته فیبر، تخته لایه و روکش امتداد داشته و در نهایت به صنایع چوب ختم می­ شود. این طیف وسیع به همراه نیاز روز افزون به محصولات آن­ها نشانگر اهمیت بالای این صنعت است. در کشور ما صنایع چوب نقش مهمی درایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه توسعه دارد (حسین پور، 1385). صنایع چوب کشورمان، بویژه صنعت مصنوعات چوبی، در دهه گذشته توسعه مناسب و مطلوبی نداشته است. اگر چه در سال های اخیر تعداد زیادی واحدهای مصنوعات چوبی تاسیس و راه اندازی گردیده است ولی علیرغم زیاد بودن تعداد واحدها تولیدات هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را ندارد و مقدار تولید نیز در حد اندک است. به طوری که از نظر تولید در سطح جهانی در بین 25 کشور توسعه یافته و در حال توسعه پایین ترین اولویت را داشته و از سوی دیگراز نظر بازار داخلی نیز هیچگاه میزان تولید، تکافوی بازار مصرف داخلی را ننموده است و همواره از این نظر مقدار متنابهی واردات داشته ایم. همچنین از نقطه نظر انتخاب مکان استقرار، واحدهای مذکور نیز، می توان مشاهده نمود که برنامه ریزی ها براساس معیارهای علمی و منطقی استوار نبوده است و در مورد واحدهای بزرگ، اغلب مشاهده می شود که محل استقرار آنها، تابع محل بازار مصرف محصولات، گردیده است. علیرغم وجود پتانسیل های زیادی که در زمینه صادرات مصنوعات و محصولات چوبی وجود دارد در سال های گذشته به دلیل صادرات محصولات نامرغوب و عدم رعایت استانداردهای لازم دراین خصوص بسیاری از بازارهای مناسب از دسترس خارج شده و حتی درمواردی منجر به از بین رفتن اعتماد مصرف کنندگان محصولات ایرانی در برخی از بازارهای جهانی شده است. صنعت چوب و مصنوعات و محصولات چوبی کشورمان در حال حاضر بیش از 50 هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدی را به خود اختصاص داده است، اما مبلمان در ایران عمدتا توسط واحدهای صنفی تولید می شود و واحدهای صنعتی به مراتب کمتری در این عرصه حضور دارند. در حال حاضر طبق گزارش مرکز آمار ایران حدود 226 واحد تولید صنعتی مبلمان با اشتغال حدود 10 هزار نفر در کشور وجود دارد. همچنین بر اساس گزارشات اتحادیه درودگران تعداد 46700 واحد رسمی در زمینه صنایع چوب مشغول فعالیت بوده که تعداد 117 هزار نفر در این کارگاه ها مشغول فعالیت می باشند. (نیکنام، معصومی، فرح آبادی، اسفندیاری، 1386).
      توان بالقوه بالای این تعداد واحد تولیدی در جذب نیروی کار، افزایش تولید و در نهایت توسعه صادرات می تواند محرک بسیار خوبی جهت صنایع وابسته و مرتبط با آن نظیر چوب بری، نئوپان سازی، چسب سازی، تولید تخته فیبر، روکش و تخته لایه، یراق آلات سازی، شیشه، پارچه بافی و رنگ سازی باشد. به عبارت ساده تر توسعه تولید و صادرات مصنوعات و محصولات چوبی می تواند منجر به توسعه بخش عظیمی از صنایع کشورشود. لازم به یادآوری است که بخش مصنوعات و محصولات چوبی آخرین مرحله کار در صنایع چوب است که بدست مصرف کننده نهایی می رسد به همین خاطر دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی را در بخش صادرات می تواند داشته باشد (نادری، 1371). بر اساس آخرین آمارها میزان واردات مبلمان و مصنوعات چوبی کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از 500 میلیون دلار و کشورهای آسیای میانه و قفقاز بیش از 50 میلیون دلار در سال اعلام شده است (آمار بازرگانی خارجی، 1390). این حجم بالای واردات به همراه تجارت کشورهای دیگر بیانگر بازار بسیار عظیم مصنوعات چوبی در جهان است و چنانچه کشوری بتواند تولیدات خود را با این بازار بزرگ پیوند بزند ، تحولی بزرگ در بخش صنعت چوب خود بوجود آورده و منبع عظیمی ازدرآمد را ازآن خود کرده است. با بررسی کشورهای مقصد مصنوعات و محصولات چوبی صادراتی ایران می توان دریافت که از زمان گشوده شدن بازار آسیای میانه و قفقاز به روی کالاهای ایرانی نرخ صادرات مصنوعات و محصولات چوبی سیرصعودی داشته اما عدم توجه به مسائل استانداردو کیفیت محصولات موجب شده که پس ازاندک زمانی بازار این کشورها نیز عکس العمل منفی نسبت به محصولات ایرانی از خود نشان دهند و این عامل در کنار عواملی همچون رقابت منفی صادر کنندگان ایرانی با یکدیگر، عدم آینده نگری آنان، صدور محصولات نامرغوب و حضور رقبائی قدرتمند چون ترکیه، ایتالیا و لهستان باعث کاهش حجم صادرات ایران به این کشورها گردیده است.

ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی شرکت تولیدی نوید آبگستر برای رشته حسابداری

طبقه بندی: گزارش کارآموزی و حسابداری

فهرست مطالب

فصل اول: معرفی شرکت نوید آبگستر
بخش اول: تاریخچه شرکت 4
بخش دوم: سرمایه و سهام شرکت 4
بخش سوم: موضوع شرکت 5
بخش چهارم: مرکز اصلی شرکت 5
بخش پنجم: اجزای شرکت 5
بخش ششم: اداره امور شرکت 6
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات آزمون استخدامی صنایع فولاد ایران

مواد امتحانی موجود در این بسته
300 نمونه سوال زبان و ادبیات فارسی/سوالات استاندارد و پر تکرار در سه بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال اطلاعات سیاسی، اجتمامی و مبانی قانونی/سوالات استاندارد و پر تکرار در سه بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
270 نمونه سوال زبان انگلیسی/سوالات استاندارد و پر تکرار (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال معارف اسلامی/سوالات استاندارد و پر تکرار در سه بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال ریاضیات و آمار مقدماتی/سوالات استاندارد و پر تکرار در سه بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
200 نمونه سوال هوش و استعداد تحصیلی/سوالات استاندارد و پر تکرار در دو بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال کامپیوتر و فناوری اطلاعات/سوالات استاندارد و پر تکرار در سه بسته 100 تایی (همراه با پاسخنامه)
ادامه مطلب ...

پایان نامه مقایسه میزان هیجان خواهی در پسران و دختران نابینا

عنوان کامل پایان نامه: مقایسه میزان هیجان خواهی در پسران و دختران نابینا و معلول حرکتی در گروه سنی 18-15 سال

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
فصل اول طرح تحقیق
پیشگفتار
مقدمه
ضرورت تحقیق
هدف های کلی و آرمانی تحقیق
فرضیه های تحقیق
سوالات ویژه تحقیق
تعریف موضوع تحقیق
خلاصه ای از سایر فصل ها
ادامه مطلب ...

پروپوزال تحلیل و بررسی پارامترهای مهم اجرایی در خطوط لوله نفت و گاز

طبقه بندی: نفت

ایران با برخورداری از طولانی ترین و گسترده ترین و صعب العبورترین شبکه خطوط انتقال خاورمیانه، مدیریت اجرای خطوط لوله را در کشور به یکی از کارآمدترین سیستم بهره برداری، راهبری و نگهداری خطوط انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی تبدیل کرده است. در ایران حدود 30000 کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز وجود دارد که با احتساب خطوط لوله بین چاه ها، مراکز جمع آوری و پالایشگاه ها، این عدد به 70000 کیلومتر می رسد. انتقال فرآورده های نفتی و گاز توسط خطوط لوله که یکی از روش های مناسب، ارزان قیمت، سریع و مطمئن است انجام می گیرد. طراحی و اجرای خطوط لوله نفت و گاز با در نظر گرفتن انواع فاکتورها و شرایط محیطی موجود، گوناگونی حالت هایی که با توجه به شرایط خاص لوله وجود دارد و یا بوجود می آید و با در نظر گرفتن اینکه عوامل بسیار زیادی در آن موثر بوده و باید اثرات آنها در نظر گرفته شود خطوط لوله نفت و گاز اکثراً به لحاظ ایمنی و ملاحظات اجتماعی به صورت مدفون انجام می گیرد و در موارد اندکی به صورت روزمینی اجرا می شوند که در مجموعه مهندسی، چنین سازه هایی به عنوان شریان های حیاتی محسوب می شوند. این تحقیق باهدف تحلیل و بررسی پارامترهای مهم اجرایی در خطوط لوله نفت و گاز به بررسی کلیه دستاوردها، تکنولوژی ها، توانمندی ها و نیز چالش های موجود در صنعت لوله و خطوط انتقال نفت و گاز می پردازد.
ادامه مطلب ...

پایان نامه پیرامون عوامل موثر در ازدواج

طبقه بندی: دینی مذهبی و علوم اجتماعی

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول
مقدمه 3
بیان مسئله پژوهش 6
بیان فرضیه های پژوهش 6
هدف پژوهش 8
ضرورت پژوهش 8
تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف نظری مفاهیم، تعریف عملیاتی مفاهیم) 9
فصل دوم: دانستنیهای موجود در مورد عنوان پژوهش و پیشینه پژوهش
ادامه مطلب ...

پاورپوینت صادرات خاویار PPT (PPTX)

طبقه بندی: بازرگانی

فهرست

مقدمه
مشخصات خاویار تاس ماهیان دریای خزر
بحران خاویار
نحوه برخورد با قاچاق کنندگان خاویار به چه صورت است؟
مافیای خاویار روسیه
چالش های بوجود امده برای خاویار
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

طبقه بندی: کارآموزی و مکانیک

فهرست مطالب
نمایندگی مجاز سایپا مبارکه 2
نمودار سازمانی تشکیلات 3
سیستم سوخت رسانی بنزینی 8
علائم سوختگی واشر سر سیلندر 9
علائم تاب برداشتن سر سیلندر 9
دلایل کمپرس در قسمتهای موتور 10
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی در بانک صادرات – کار با سیستم عامل Unix

تاریخچه
UNIX نام سیستم عاملی است که اولین بار توسط یک گروه تحقیقاتی در آزمایشگاههای Bell متعلق به شرکت AT&T طراحی و ایجاد گردیداین سیستم عامل ابتدا بر روی چندین مینی کامپیوتر ساخت شرکت DEC نصب شده و بتدریج با توسعه آن بر روی دیگر کامپیوترها عرضه و ارائه گردید. چگونگی تولد و رشد سیستم عامل unix با دیگر سیستم های عامل متفاوت استورود این سیستم عامل به دنیای تکنولوژی از سمت دنیای تجارت نبوده و این خود دلیلی است برای همه گیر شدنش این سیستم عامل که توسط کن تامپسون در سال 1969طراحی شد، گروههای برنامه نویسان را در توسعه برنامه ها حمایت می کرد و در جهت ساده تر کردن نحوه ارتباط (dialogue) بین انسان و ماشین می کوشید البته این سیسنم عامل یکباره نوشته نشد، بلکه در پاسخ به نیازهای برنامه نویسی در پروژه های خاص بتدریج تکامل یافت و تا به امروز نیز به این سیر تکاملی ادامه داده است در این بخش خلاصه ای از این سیر تکاملی را می بینیم. 1969در آزمایشگاه AT&T کن تامپسون بخاطر مسائل کامپیوتر ها و منابعی که در دست داشت پروژه Multics را متوقف کرد و کار روی ماشین PDP-7 را شروع کرد و برای این ماشین یک فایل سیستم، یک مفسر فرمان و چند برنامه مفید دیگر طراحی نمود.
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی تعمیرات و عیب یابی خودرو

طبقه بندی: مکانیک

مقدمه
در این تعمیرگاه چهار نفر به عنوان تعمیرکار کار و چند نفر به عنوان کارآموز و شاگرد مکانیک مشغول به کار می باشند و این تعمرگاه از سالهای قبل از انقلاب تا کنون بوده که در چند سال اخیر با پیشرفت های چشمگیر به کار خود ادامه داده و با گسترش دادن این واحد و اضافه کردن دستگاهها و وسعت دادن به تعمیرگاه روز به روز به پیشرفت کار خود ادامه می دهد و چون این تعمیرگاه از سالهای خیلی قبل در این مکان می باشد و با شناخته شدن بین مردم و اهالی شهرستان و ارائه کار خوب در تمام اوقات روز ماشینهای زیادی به این مکان مراجعه و رفع عیب می کنند؛ و بنده نیز کارآموزی خود را در این تعمیرگاه بوده ام و از تجارب استادکاران استفاده برده و در پیشبرد علم خود که در دانشگاه خوانده بودم استفاده کرده و نکات آموزنده خوبی را یاد گرفته ام با امید روز افزون برای تمام کسانی که در این امر و برای پیشبرد علم و آگاهی مردم می کوشند.
ادامه مطلب ...

تبدیل نیروگاه تولید انرژی مازوت سوز به نیروگاه تولید انرژی گازس

فهرست مطالب

1- هدف و دیدگاه کلی 1
2- اطلاعات فنی 6
3- توضیحات فنی 9
1-3- ورودی سیستم 9
2-3- فیلتر تصفیه 11
3-3- واحد اندازه گیری دبی 14
4-3- ایستگاه تقلیل فشار 20
5-3- واحد اندازه گیری برای هر بویلر 22
6-3- سیستم سوخت گازهای مضر 23
ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر رسانه خارج از کشور بر علاقه جوانان به پان ترکیسم

عنوان کامل: بررسی تاثیر رسانه های خارج از کشور بر علاقه جوانان 20 الی 30 سال به پان ترکیسم در شهرستان اردبیل

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و کلیات 1
مقدمه 2
بیان مسئله 3
اهداف ویژه تحقیق 5
سؤالات تحقیق 6
فرضیات تحقیق
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی بانک ملت شعبه شیروان

طبقه بندی: کارآموزی و بانکداری

فهرست

فصل اول آشنایی با تشکیلات بانک ملت شعبه مرکزی شیروان

مقدمه

موقعیت جغرافیایی شعبه مرکزی

چارت سازمانی و تعداد کارکنان شعب

مختصری از شرح وظایف کارکنان شعبه

رئیس شعبه

معاون شعبه

رئیس دایره صندوق

تحویلداران

دایره حوالجات

ممیز حساب

تحصیلدار

خدمتگزار شعبه

دایره اعتبارات

معرفی انواع محصولات خدمات بانک ملت

1-حساب جاری الکترونیک (جام)

2-حسابهای سپرده قرض الحسنه و مدت دار الکترونیک بانک ملت

3 -خدمات اینترنتی 24 ساعته

4-همراه بانک ملت

5-پیامک 20033 و تلفن بانک جام 813200

6-ملت کارت متمرکز

7-پایانه پرداخت الکترونیکی فروشگاهی
ادامه مطلب ...

دانلود پروژه بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام

طبقه بندی: حقوق

فهرست

چکیده
مقدمه

فصل اول کلیات
مبانی و مفاهیم مسئولیت مدنی
مبحث اول جایگاه بیمه مسئولیت مدنی
گفتار اول مفهوم مسئولیت مدنی (غیر قراردادی)
گفتار دوم اهمیت مسئولیت مدنی
گفتار سوم شناخت بیمه و انواع آن
الف) اهمیت بیمه مسئولیت مدنی
ب) بیمه اجباری و اختیاری
مبحث دوم قلمرو بیمه مسئولیت غیر قراردادی
گفتار اول بیمه مسئولیت و برخورد نظامهای حقوقی با آن
1- منبع مسئولیت غیر قراردادی و نوع پوشش بیمه ای
گفتار دوم بیمه و طرح های تکمیلی مسئولیت غیر قراردادی
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی در نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان Pdf

فرمت فایل: PDF


چکیده

در این گزارش قصد داریم تا با نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان، بخش ها و ساختمان های مربوطه به آن، مبحث تولید نیرو و نحوه انجام عملیات تبدیل انرژی و مسایلی از این دست، البته نه در حد چندان پیشرفته، بلکه در سطح دانشجوی در حال تحصیل مقطع کارشناسی آشنایی پیدا کنیم. در ابتدای این گزارش، توضیحاتی راجع به مشخصات کلی نیروگاه، موقعیت جغرافیایی آن، فازهای نیروگاه و هم چنین میزان توان تولیدی آن آشنا خواهیم شد. در ادامه واحد گازی نیروگاه، که شامل قسمت های مختلفی می شود را شرح داده، وظایف این سایت را بر شمرده و توضیحی مختصر بر آن ارائه خواهیم داشت. نیم نگاهی هم به مبحث آکادمیک و ترمودینامیکی قضیه نیز خواهیم داشت. سپس سراغ واحد بخار و نحوه ی عملیات ها در آن به طور ساده شرح داده خواهد شد. خود واحد بخار هم به طبع از بخش های متنوعی تشکیل شده است که میتوان به آنها در این گزارش اشاره نمود. در قسمت دیگر هم به ساختمان های جانبی نیروگاه پرداخته و اهمیت حضور آن ها را درک خواهم نمود. توضیح خواهیم داد که هر کدام از این واحد ها چه عملیات هایی را انجام میدهند و نبود آنها می تواند در چرخه ی کلی تولید نیرو، در کل سیستم نیروگاه، خلل ایجاد نماید.

ادامه مطلب ...

پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد زبان و مهارت اجتماعی و کاهش مشکالات رفتاری

عنوان کامل پروپوزال: پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد زبان و مهارت اجتماعی و کاهش مشکالات رفتاری در دانش آموزان

طبقه بندی:
علوم تربیتی

دوره پیش دبستانی ضمن فراهم آوردن فرصت برای خود گردانی، استقلال و آزادی عمل و فراهم آوردن فرصتهای متنوع یادگیری مهارتهای زبانی و اجتماعی و تضمین کیفیت در این فرصت ها و هدایت یادگیری کودکان و رفع مشکلات رفتاری کودکان زمینه پیشرفت آنان را در کلیه مراحل تحصیل ونهایتا زندگی را فراهم می کند. این دوره با توجه به شرایط حساس رشد 6 سال اولیه رشد کودک نسبت به مراحل بعدی رشد و پرورش کامل استعداد ها و توجه به کودکان محروم و بچه هایی که والدین شاغل دارند و تجارب محرک برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی، اجتماعی و عاطفی کودکان فراهم می آورد و کودک را در ساختن مبنایی قوی برای رشد بعدی و بارور کردن استعداد هایش کامل می کند با اهمیت است (بوالحسنی، 1384). براساس یافته های روان شناسی و علوم تربیتی، سال های پیش از دبستان در رشد و تربیت کودکان نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد. در این دوران حساس و مهم، یادگیری کودکان عمیق تر،‌سریعتر و آسان تر انجام می شود.توانایی های آنان درجنبه های مختلف رشد شکوفا می‌شود و پایه های اصلی شخصیت آنها شکل می گیرد.بر همین اساس بسیاری از پژوهشگران و سیاستگذاران امر آموزش، روی آموزش ها و آموزش مهارت های پیش دبستانی و دبستان تأکید دارند. در این تحقیق ابتدا به مواردی از قبیل تاریخچه مراکز پیش دبستانی و اهمیت و ضرورت آن و اهداف مربوط به رشد عاطفی اجتماعی، زبانی، شناختی، اخلاقی و مذهبی، خلاقیت کودکان و راهکارهای جهت توسعه این گونه فضاها و مراکز آموزشی ارائه و پیشنهاد می شود. در پژوهش حاضر، مهارتهای اجتماعی، زبانی و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده ‏اند.

ادامه مطلب ...

بررسی عملکرد و نگهداری از سد و شبکه

فهرست مطالب

مقدمه 1
آشنایی با شرکتهای بهره برداری از شبکه های آبیاری استان خوزستان 2
شرکت بهره برداری و آبیاری ناحیه شمال
سد دز
سد شهید عباسپور
شبکه آبیاری گتوند
شبکه آبیاری کرخه و شاوور
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری مارون
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی کنترل کیفیت

طبقه بندی: مکانیک و کارآموزی

فهرست مطالب
بیشگفتار 2
مقدمه 3
بازرسی کالای دریافتنی 11
تعیین گروه کیفیت قطعه 20
صدور تاییدیه اولیه قطعات (غیر 206) 26
ادامه مطلب ...

پروپوزال رابطه ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت گوشه گیری و پرخاشگری

طبقه بندی: پروپوزال، روانشناسی و علوم اجتماعی

خانواده نخستین نهاد زندگی اجتماعی است که در شکل گیری عادت ها و اندیشه های اجتماعی نوجوانان نقش بسیار مهمی دارد. در شکل گیری رفتار و دیدگاه‌های اجتماعی نوجوانان، جو روانی عاطفی و اجتماعی خانواده نقش مهمی دارد، در خانواده هایی که والدین رفتارهای محبت آمیز دارند، معمولاً نوجوانان نیز با رفتارهای اخلاقی مثبت و احترام به دیگران و انگیزه‌ی پیشرفت رشد می یابند. تأثیر و نفوذ خانواده بر ابعاد مختلف رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی نوجوانان بی شمار است. میزان پذیرش اجتماعی نوجوانان از سوی همسالان و توانایی برقراری روابط صمیمانه با آنها از محیط خانوادگی او نشأت می گیرد. از طرف دیگر بین خودپنداره، مقبولیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی که همگی جلوه های مختلف رشد اجتماعی نوجوانان هستند با پیشرفت تحصیلی آنها رابطه‌ی مثبت وجود دارد (ورشورن،1996). نوجوانانی که توانایی های ضروری برای کارکردهای بین فردی مؤثر را یاد نگرفته اند، پرخاشگر، تندخو و منزوی هستند و به شدت در معرض خطرات جسمی، روحی، اخراج از مدرسه و غیره می باشند (وارد،2004). مطالعه‌ دانش آموزانی که دارای افت تحصیلی هستند نشان می دهد یکی از عوامل مؤثر براین پدیده مسائل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، کم سوادی والدین، مشکلات عاطفی،انزوا، جو اجتماعی، روانی خانواده، عدم ارتباط صمیمانه با پدر و مادر، میزان درآمدخانواده، شغل والدین، میزان تفاهم والدین، حضور یا عدم حضور والدین، وضعیت تحصیلی سایر خواهران و برادران می باشد که در سلامت روحی و جسمی دانش آموز تأثیر فراوانی می گذارد.دانش آموزی که از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفی والدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود درپی ارضای احتیاجات خود دچار بی توجهی به تحصیل یا ترک آن می شود. مشکلات خانوادگی و تداوم آنها یکی از عواملی است که بشدت سبب تضعیف روحیه و افت تحصیلی دانش آموزان می شود. از آنجایی که کودکان در چنین لحظاتی زود انرژی و توان خود را از دست می دهند و نمی توانند همزمان با تحصیل بار مشکلات خانوادگی را نیز به دوش بکشند خسته و ناتوان می شوند و اولین آثار خستگی روحی آنها را می توان در گوشه گیری و پرخاشگری و کیفیت نمرات درسی آنها مشاهده کرد. افت تحصیلی به معنای دقیق آن، زمانی است که فاصله قابل توجهی بین توان و استعداد بالقوه و توان بالفعل فرد در فعالیتهای درسی و پیشرفت تحصیلی مشهود باشد. گرچه این تعریف می تواند همه کسانی را که به دنبال شکستهای پی در پی تحصیل، از تحصیل عقب مانده و عمدتاً به اصطلاح تجدید یا مردود شده اند را در بر گیرد اما مفهوم افت تحصیلی صرفاً در رفوزگی و تجدیدی خلاصه نمی شود و می تواند شامل هر دانش آموز و دانشجویی شود که اکتسابهای آموزشگاهی و پیشرفت دانشگاهی او کمتر از توان بالقوه و حد انتظار اوست. لذا بر اساس این تعریف دانش آموزان تیزهوش نیز ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی بشوند. لذا افت تحصیلی مسئله ای است عام و نسبی. وقتی صحبت از افت تحصیلی می شود منظور تکرار پایه تحصیلی در یک دوره و ترک تحصیل بیش از پایان دوره است. به عبارت دیگر افت تحصیلی شامل جنبه های مختلف شکست تحصیلی چون غیبت مطلق از مدرسه، ترک تحصیل قبل از موعد مقرر، تکرار پایه تحصیلی نسبت میان سنوات تحصیلی دانش آموز و سالهای مقرر آموزش می باشد.
ادامه مطلب ...

پاورپوینت سد بتنی کوبیده غلطکی

طبقه بندی: مهندسی عمران


معرفی بتن کوبیده غلطکی

تاریخچه استفاده از بتن غلطکی
موارد استفاده از RCC
جایگاه RCC در سد سازی
انتخاب ساختگاه
توجیه پذیری اقتصادی اجرای سدهای RCC
-مقایسه اقتصادی بین سدهای RCC و سایر سدها
-مقایسه اقتصادی سدهایRCCبا سدهای خاکی
-مقایسه اقتصادی سدهای RCC با سدهای وزنی بتن معمولی

ادامه مطلب ...

پروپوزال حسابرسان و کشف تقلب

طبقه بندی: مدیریت

در سال های اخیر تقلب در شرکت ها منجر به هزینه های گزاف میلیونی شده است. شواهد گویای آن است که موضوع تقلب در شرکت ها مشکلی جدی است. این تقلب ها، به ویژه هنگامی که مدیران و کارکنان ارشد شرکت ها مرتکب آن می شوند، معمولاً زمانی ازپرده بیرون می افتد که شرکت ها به طور غیر منتظره دچار مشکلات حاد می شوند. بررسی های متعدد نشان داده است در حالی که سیاستمداران، دادگاه ها، نشریات مالی و بسیاری دیگر، از حسابرسان انتظار کشف و گزارش کردن تقلبات را دارند، حرفه حسابرسی به طور عمومی ، مسئولیت های خود را در این زمینه کاهش داده و بر این نکته تأکید می کند که کشف تقلبات از مسئولیت های مدیران و حسابرسان داخلی که اغلب در وضعیت بهتری برای کشف نشانه های قرار دارند می باشد به خصوص حسابرسان داخلی حضور مستمری در سازمان دارند درک بهتری از سازمان و سیستم های کنترلی آن فراهم می آورند. حسابرسان داخلی برخلاف حسابرسان مستقل در پیش گیری ریسک تقلب نقش دارند. استفاده­ مطلوب از کار حسابرسی داخلی می­ تواند کارایی و اثربخشی حسابرسی­های مستقل را بهبود بخشد و ارزش حسابرسان داخلی را برای سازمان صاحب کار تقویت کند. به شکل خاص، حسابرسان داخلی می توانند در بازداری تقلب از طریق آزمون و ارزیابی کفایت و اثربخشی کمک کنند. یکی از مهمترین تحولاتی که در این زمینه رخ داد، پیدایش نوعی از حسابرسی به نام حسابرسی تقلب است.
ادامه مطلب ...

پروپوزال: بررسی اثرات استراتژی تامین مالی بر سودآوری ...

عنوان کامل پروپوزال: بررسی اثرات استراتژی تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

طبقه بندی: پروپوزال، اقتصاد و بازرگانی

گسترش فزاینده و پیچیدگی فعالیت های اقتصادی و تحول سریع و روز افزون معاملات بازرگانی در دنیای امروز اعم از تجارت داخلی و یا بین المللی و نیاز شرکتهای تولیدی و بازرگانی برای حفظ ظرفیت با توسعه فعالیت ها و طرح ها، سرمایه گذاری در جهت حفظ یا افزایش قدرت رقابت از عرصه های داخلی و جهانی نیاز این شرکتها را به منابع مالی را افزایش داده است. همچنین، توانایی شرکت در تعیین منابع مالی بالقوه برای تهیه سرمایه گذاریها و تهیه برنامه های مالی مناسب، از عوامل اصلی رشد وپیشرفت شرکت به حساب می آید. تهیه خط مشی صحیح مالی توان شرکت در نیل به هدفهای استراژیک را تقویت می کند. با شکوفایی مجدد بورس اوراق بهادار تهران و گسترش بورس به سایر استانها و با استقبال عمومی از اوراق بهادار موضوع چگونگی سودآوری شرکت ها با توجه به استراتژی های تأمین مالی به موضوعی در خور اهمیت تبدیل شده است. به این دلیل مدیریت در تصمیم گیری درباره تأمین مالی کوتاه مدت و تامین مالی بلند مدت باید با دقت آثار و نتایج هر کدام از استراتژی های تأمین مالی را در نظر بگیرد.
ادامه مطلب ...

دانلود گزارش کارآموزی نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور

طبقه بندی: کارآموزی

فهرست

خلاصه گزارش کارآموزی
فصل اول
تاریخچه شرکت
آسانسور و تاریخچه آن
تاریخچه آسانسور در ایران

فصل دوم
اصول عملکرد آسانسور
نیازها و سلایق کودکان در طراحی آسانسور سیستم محرکه آسانسورهای سریع
آسانسورچی خاطره ای که کم کم از نگاه ها محو می شود. تحلیل عملکرد پرده گوش و ناراحتی فشار گوش برای آسانسورهای فوق سریع نکاتی پیرامون نصب آسانسورهای هتل.

گزارش کارآموزی
انواع آسانسورها به 2 نوع کششی و هیدرولیکی تقسیم می گردند که نوع کششی دارای کادر وزنه و تجهیزات جانبی می باشد. هنگامی که کابین و وزنه تعادل در مقابل هم قرار می گیرند باید با نصف ظرفیت بالانس شود. درها به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می گردند.
اتوماتیک: سانترال یا تلسکوپی هم نامیده می شوند و درهایی هستند که از وسط باز می شوند. همچنین درهایی که به سمت چپ یا به سمت راست باز می شوند (چپ بازشو یا راست باز شو) نیز اتوماتیک اند اما نیمه اتوماتیک درهایی هستند که از داخل نیز دارای حفاظی می باشند مثل درهای جمع شو که به درهای یخچالی هم معروفند (بازشو در پارگرد دارند). انواع موتورهای مرسوم در بازار شامل اکلمپ 5/5 کیلو وات، مونتاتری 5/5 کیلووات آلبرتوساتی (هرسه از ایتالیا) شیندلر از آلمان و اسپانیا و نوا MJT، جکو، و آکار ترکیه می باشند.
ادامه مطلب ...

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

طبقه بندی: علوم اجتماعی

مقدمه

در شهرسازی سه مفهوم از تراکم قابل توجه است.

1) تراکم جمعیت: نسبت جمعیت منطقه به مساحت منطقه
2) تراکم ساختمانی مسکونی: نسبت سطح زیر بنای ساختمانهای مسکونی به مساحت منطقه
3) تراکم ساختمانی: نسبت سطح زیربنای ساختمانها (مسکونی و غیر مسکونی) به مساحت منطقه

تعیین انواع تراکم در سطح شهر و پیشنهاد آن به عنوان ضابطه ای برای جایگزینی جمعیت و تاسیسات وابسته به آن در طرح های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. جامعه شناسان در مورد نحوه پراکندگی تراکم و اثرات تراکم زیاد بر جمعیت، معتقد هستند که تراکم دارای یک سلسله اثرات مثبت و منفی می باشد. اثرات منفی تراکم زیاد را در روابط غیر صمیمی افراد و معاشرت خشک مردم با یکدیگر، ایجاد سر و صدا و نارسائی های روانی، گرانی زمین و اجاره خانه، بزهکاری و جنایت، امکان مخاطرات بهداشتی وبروز بیماریهای واگیر دار می دانند. تاثیرات مثبت تراکم را در تراکم سرمایه وجمعیت در کنار یکدیگر، امکان ایجاد شبکه های برق وآب وبهداشت و امکان اجرای برنامه های عمرانی و توسعه شبکه های ارتباطی ونتیجتا رشد شهرها تفسیر می کنند. یکی از نکات مهمی که میبایست در نظر داشت این است که در قسمتهائی از یک شهر اگر به افزلیش طبقات ساختمانی مسکونی و غیر مسکونی به اندازه ای بیش از حد قابل قبول اقدام شود، معنایش آن است که تاسیسات و تجهیزات شهری مثل شبکه های آب و برق و فاضلاب و غیره نیز میبایستی افزایش یابد و اگر نه بین جمعیت منطقه و خدمات و تسهیلات به نوعی نارسائی به وجود خواهد آمد و بحران شروع می شود. بنابراین تعیین تراکمها ضمن آنکه در رابطه مسائل اقتصادی وفیزیکی قرار دارد از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت است. در این تحقیق سعی بر آن شده تا امکان افزایش تراکم ساختمانی در منطقه 4 شهر شیراز بررسی شود.
ادامه مطلب ...

پروپوزال تاثیر تعهد و هزینه برمدیریت دانش سازمانی

عنوان پروپوزال: تاثیر تعهد و هزینه بر مدیریت دانش سازمانی (فرم پیشنهادی برای پایان نامه کارشناسی ارشد)


طبقه بندی: مدیریت


فرمت فایل: Docx (قابل ویرایش)


توضیحات

امروزه مدیریت دانش و فعالیت های دانایی محور همواره مورد تاکید تمامی سازمان ها و صاحب نظران عرصه های مختلف جامعه قرار دارد. در حقیقت مدیریت دانش کارآمد، منجر به کاهش خطاها و دوباره کاری ها می شود، سرعت حل مسائل و تصمیم گیریها را افزایش میدهد، کاهش هزینه ها را در پی دارد، تفویض اختیارات بیشتر به اعضاء موجب روابط اثربخش تر و خدمات مطلوب تر به مشتریان خواهد شد و نگرانی های مدیران منابع انسانی را در مورد بازنشستگی افراد و کمبود نیروهای متخصص را نیز جبران می کند و همچنین از میزان تخلفات و فساد اداری می کاهد. از یک سو مدیریت دانش سال های زیادی است که وجود دارد، اما از سوی دیگر فقط در چند سال اخیر به آن توجه چشمگیری شده است. امروزه گفته می شود که ارزش افزوده در بیشتر حرفه ها به شکل دانش بروز می کند. صنعت فناوری اطلاعات بر این باور اشاره دارد که مدیریت دانش نه تنها هزینه ها را کاهش و انعطاف پذیری راهبردی را افزایش می دهد، بلکه تولید و کاربرد دانش را به ویژه در شرکت هایی که در محیط های فعال به رقابت می پردازند، آسان می کند.

ادامه مطلب ...

پاورپوینت دفاع: بررسی مطالعات امکان سنجی کاربرد انرژی خورشیدی در دانشگاه

فرمت فایل: پاورپوینت (PPT یا PPTX) قابل ویرایش با نرم افزار Microsoft PowerPoint

چکیده
بکارگیری انرژی خورشیدی در تأمین انرژی منازل و مراکز صنعتی، یکی از کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین روشهای استفاده از انرژیهای تجدید شونده در جهان امروزی است با توجه به اینکه در ایران متوسط سالانه تابش نور خورشید حدود Kwh/day 5 بوده وتعداد روزهای ابری پشت سر هم در سراسر کشور کمتر از 5 روز در سال می باشد. تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز دانشگاه ها که استفاده انرژی مستلزم صرف هزینه های هنگفت می باشد و علاوه بر آن آلودگی صوتی و مشکلات زیست محیطی از پیامدهای آن است. این تحقیق ضمن بررسی انرژی خورشیدی؛ به اصول تکنولوژی خورشیدی و کاربردهای آن در تولید صورتهای دیگر انرژی از جمله انرژی الکتریکی بپردازد و درادامه تحقیق نیز باذکر مزایای استفاده از این نوع انرژی در بخشهای مختلف، مطالعات امکان سنجی کاربرد انرژی خورشیدی در دانشگاه را مورد بحث و بررسی قرارداده است.
ادامه مطلب ...

پاورپوینت دفاع: چارچوبی یک پارچه برای تغییر مدیریتی در دورنمای رقابتی جدید

عنوان کامل پاورپوینت دفاع: چارچوبی یک پارچه برای تغییر مدیریتی در دورنمای رقابتی جدید


طبقه بندی: مدیریت


امروزه ثابت شده است که جهانی شدن و انفجار تکنولوژی عناصر اصلی تشکیل دهنده محیط اقتصادی جهان امروز است. چشم انداز رقابتی جدید به خودی خود گویاست و نیازی به بحث درباره مکانیزم تاثیرگذاز بر آن نیست. مسئله ای که اهمیت دارد شناخت عواقب این تغییرات جهانی بر مدیریت است. به بیان دیگر قدرت اقتصاد از تولید کننده به مصرف کننده تحویل داده شده است. دانشمندان مفهوم پیروزی مشتری را در مقابل نارضایتی مشتری از عملکرد پایین در ارائه احضاری کالا و خدمات قرار می دهند. در این مفهوم (پیروزی مشتری) مرزهایی که قبلاً بازار را از حرفه خود که توزیع موثر ثروت است باز می داشتند در حال تخریب اند. خدمات ویژه اینترنتی پیروزی مشتری را به افراط می کشند. مدیران باید به دنبال شناسایی و دسترسی به راه های جدید برای رساندن کالای مشتری با موفقیت هر چه بیشتر باشند. زیرا که این عامل از پیش نیازهای اساسی برای موفقیت می باشد.

ادامه مطلب ...

کارآموزی اداره ICT (مخابرات) رشته حسابداری

طبقه بندی: کارآموزی، حسابداری و فناوری اطلاعات

مقدمه
مخابرات به عنوان ارسال و دریافت خبر از دیر زمان در این کشور کهنسال رایج بوده است یعنی از زمانهایی که بشر به وسیله دود و آتش و سپس به وسیله نور و آئینه و یا پیک و چاپارد و تپه ها و ایستگاههای بین راهی اخبار و اطلاعات مهم اجتماعی کشوری را به اقصی نقاط یک کشور و یا مابین کشورهای همجوار ارسال و دریافت می کرده اند. اینک متجاوز از یک قرن از زمانی که مخابرات جدید برقی در ایران شروع به کار نمود می گذرد این امر باب معرفی تلگراف مورس از سال 1236 و سپس ارتباط تلفنی مابین تهران و شهر ری در سال 1266 آغاز گردید. پیشرفت و دستاوردهای علمی بشر در زمینه مخابرات و الکتریستیه و الکترونیک و دیجیتال دگرگونی در صنعت مخابرات ایجاد نمود که امروزه انواع سرویسهای مخابراتی با کیفیتهای عالی با نرخ های ارزان می تواند در دسترس دورافتاده ترین نقاط کشورها قرار گیرد در کشور ما ایران این تحولات صنعت مخابرات ادامه داشته بطوریکه استفاده از انواع تکنیکهای مخابراتی بی سیم مورد نظر بوده و این امر مخصوصاً بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای ایجاد امکانات و سرویسهای مخابراتی در روستاها و نقاط دورافتاده کشور از اهمیت والائی برخوردار گردیده است. اکنون با استفاده از مراکز خودکار تلفن و کابلها و شبکه های ارتباطی بین شهری که شامل شبکه های مایکروویو، کاریر، HF، VHF، UHF، PEM و نیز تجهیزات تلفن خودکار بین شهری و بین الملل و ارتباطات ماهواره ای می باشد. امکان برقراری ارتباط تلفنی، تلکس، انتقال اطلاعات و انتقال برنامه های تلویزیونی، سرویسها و خدمات دیگری از قبیل کانال های اجاره ای، کابل و سیمهای اختصاصی و اجاره ای و غیره نیز در اختیار هموطنان قرار داده شده است.
ادامه مطلب ...