مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

طرح توجیهی مونتاژ کامپیوتر

ظرفیت: 250 دستگاه در سال
محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور
دوره بازگشت سرمایه: 21 ماه
طبقه بندی: کامپیوتر و طرح توجیهی

افزایش روزافزون کاربرد رایانه در عصر حاضر، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمره افراد شده است. چنانکه امروزه بکارگیری کامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست که صرف کار با یک دستگاه رایانه شخصی می شود بلکه با استفاده از هر یک از وسایل الکترونیکی منزل یا محل کار یا حتی رانندگی با خودرو، مشغول به کار گرفتن یک یا چند پردازنده هستیم.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه سازگاری زناشویی لاکوالاس

طبقه بندی: علوم اجتماعی و پرسشنامه


ضمن قدر دانی از همکاری صمیمانه شما، پرسشنامه ای که در اختیار دارید میزان سازگاری زناشویی را ارزیابی می نماید خواهشمند است سؤالات را با دقت بخوانید و با دادن پاسخ های دقیق خود، ما را در انجام تحقیق یاری می رسانید.

ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید و بسته بندی نمک یددار

ظرفیت: 4000 تن در سال

محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور

دوره بازگشت سرمایه: 18 ماه

اشتغالزایی: هفت نفر

طبقه بندی: صنایع غذایی و طرح توجیهی

کمبود ید سلامتی انسان ها را از راههای مختلف به مخاطره می اندازد. مهم ترین تاثیر منفی کمبود ید، عدم رشد طبیعی مغز انسان است. بعضی از عوارض ناشی از کمبود ید، در صورت بروز، غیر قابل جبران می باشند اما همه این عوارض به طور کلی و به سادگی با استفاده از یکسری تکنیک ها و روشهای افزودن ید به مواد مصرفی قابل پیشگیری هستند، به طوری که مسئولین بهداشت و سلامتی و سازمان های بین المللی به طور فزاینده ای تشخیص داده اند که پیشگیری از عوارض ناشی از کمبود ید یک هدف قابل حصول می باشد که منافع زیادی برای مردم جهان خواهد داشت.

عناوین طرح توجیهی

- خلاصه طرح

- مشخصات سرمایه گذاری طرح

- معرفی محصول

- فرآیند تولید

- سرمایه گذاری ثابت طرح

- محوطه سازی

- ساختمان های مورد نیاز

- تاسیسات و تجهیزات

- هزینه ماشین آلات

- هزینه وسایل آزمایشگاهی
ادامه مطلب ...

پایان نامه بررسی جرایم درمانی، دارویی و بهداشتی در قانون

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد: جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی در قانون تعزیرات حکومتی


طبقه بندی: حقوق


فهرست مطالب

مقدمه 1

فصل اول کلیات 7
مبحث اول: تاریخچه جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی 8
گفتار اول- دوران باستان 9
گفتار دوم- دوران اسلامی 13
گفتار سوم- تاریخچه جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی در حقوق ایران 17

ادامه مطلب ...

مقاله رشته علوم اجتماعی: سایت اجتماعی

عنوان انگلیسی مقاله: Social Site
عنوان فارسی مقاله: سایت اجتماعی
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
_______________________________________
چکیده
این سایت ها نه تنها کاربران را قادر می سازد تا دسترسی بی سابقه ای به اطلاعات عموم افراد داشته باشند، بلکه به طور تمام وقت حوادث زندگی آن ها را به صورت آرشیو شده نگهداری می کند. نمونه ای از این شرایط جدید شامل ویدئو بیوگرافی افراد در یوتوب یا ایده ها و تصاویر شخصی در پروفایل my space و دیگر شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک می باشد. این نمونه نشان می دهد که موارد ارشیو شده مدام تغییراتی داشته و ارتباطی را بین حریم خصوصی و عمومی ایجاد می کند. برای نمونه حریم خصوصی با قرار دادن فیلم خانوادگی دختری که لباس رقص یا لباس مجلسی پوشیده است در سایت هایی همانند یوتوب و انتشار عمومی آن از این دسته می باشد. اگرچه این موارد جزئی به نظر می رسد، این ها نمونه ای از تغییرات گسترده در ساختارهای مورد نظر اجتماعی یا فرهنگی موارد آرشیو شده می باشد که در سطح گسترده ای مد نظر قرار می گیرند. به جای اینکه چنین فناوری هایی درفضاهای مورد اعتماد قرار گیرند، در معرض عموم قرار می گیرند و مواردی نیز برای عموم به صورت فردی، مشخص و کنترل شده به نمایش گذاشته می شود- این ها مواردی می باشند که ما به تفصیل به شرح آن می پردازیم.
ادامه مطلب ...

کشفیات جدید در افراز (ارگ بم)

عنوان انگلیسی مقاله: (New discoveries in Afraz (Bam fault
عنوان فارسی مقاله: کشفیات جدید در افراز (ارگ بم)
طبقه بندی: باستان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
_______________________________________
چکیده
در نهمین سالگرد زلزله بم، دکتر شهریار عدل، کارشناس میراث جهانی، از کشف جدید پرستش گاه های ناشناخته در افراز (گسل بم) و شناسائی نخستین پوسته های کهن باروی ارگ بم خبر داد. او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: در طول این چند سال و پس از ثبت ارگ بم و منظر فرهنگی آن در فهرست میراث جهانی در خطر، اقدامات زیادی برای نجات بخشی این مجموعه تاریخی انجام شد. امسال هم هیأت های باستان شناسی با همکاری نزدیک پایگاه میراث جهانی ارگ بم فعالیت ها و پژوهش های مختلفی را انجام داده اند. همزمان باستانشناسان پایگاه نیز به بررسی های خویش ادامه داده و به نتایج خوبی رسیده اند. یک باستان شناس تازه کار در بم، توانست برای اولین بار در این ناحیه به کشف چندین سنگ نگاره دست کم متعلق به سه دوره هستند که نشان دهنده صحنه های از شکار و به تصویر کشیدن حیواناتی چون بز و پلنگ با تیرو کمان و یا حضور کل و بز و قوچ و غیره دست یابد.
ادامه مطلب ...

پروژه لاتین (انگلیسی) کامل درمورد آمار توصیفی

عنوان انگلیسی مقاله: Descriptive statistics
عنوان فارسی مقاله: آمار توصیفی
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
_______________________________________
چکیده
در این فصل ما به معرفی موضوعات مرتبط به آمار توصیفی پرداخته و در انجام این کار روش هایی را برای توصیف و خلاصه کردن مجموعه داده ها یاد گرفته ایم. بخش 2. 2 در ارتباط با روش های توصیف مجموعه داده ها می باشد. زیرشاخه های 2. 2. 1 و 2. 2. 2 نشان می دهد که چگونه داده ها که بر مبنای مقادیر مجزا می باشند، با استفاده از جدول فراوانی و نمودار توصیف می گردند، درحالی که زیربخش های 2. 2. 3 مرتبط به داده هایی می باشند که مجموعه مقادیر آن ها بر مبنای فواصل متفاوت گروه بندی می شود. بخش 2. 3 به بحث در مورد روش های خلاصه کردن مجموعه داده ها با استفاده از آمار می پردازد، که بر مبنای کمیت های عددی می باشند که ارزش آن ها بر مبنای داده ها تعیین می گردد. زیر شاخه 2. 3. 1 سه آمار را مد نظر قرار می دهد که برای نشان دادن مرکز مجموعه داده ها مورد استفاده قرار می گیرد: که شامل میانگین نمونه، میانه نمونه، و مد نمونه می باشد. زیرشاخه 2. 3. 2 به معرفی واریانس نمونه و ریشه دوم به نام انحراف معیار نمونه می پردازد. این آمار برای نشان دادن فاصله مقادیر در مجموعه داده مورد استفاده قرار می گیرد. زیر شاخه 2. 3. 3 در ارتباط با درصد نمونه ها بوده که بر مبنای آمارهایی می باشند که برای نمونه به ما می گوید، کدام مقدار داده بیش از 99 درصد از تمام داده ها می باشد. در بخش 2. 4 نامعادله چبیشف را برای داده نمونه نشان می دهیم. این نامعادله، کران پایین نسبت داده را نشان می دهد که متفاوت از میانگین نمونه با بیش از 10 برابر انحراف معیار نمونه می باشد. در حالی که نابرابری چبیشف در ارتباط با تمام مجموعه داده مد نظر قرار می گیرد، ما می توانیم در شرایط خاص، که در بخش 2. 5 به بحث در مورد آن پرداخته شده، برآورد دقیق تری از نسبت داده هایی که در انحراف معیار نمونه k از میانگین نمونه قرار دارد، بدست آوریم. در بخش 2. 5 ما این مورد را مد نظر قرار می دهیم که زمانی که نموداری از داده ها اشکال زنگی شکل را دنبال می کند، گفته می شود که این مجموعه داده ها به صورت تقریبی نرمال بوده؛ و برآورد دقیق تری توسط قوانین تجربی داده می شود. بخش 2. 6 مرتبط با شرایطی می باشد که داده ها شامل مقادیر مزدوج می باشند. تکنیک گرافیکی که به نام نمودار پراکنش می باشد، برای ارائه چنین داده هایی معرفی می شود، همان طور که ضریب همبستگی نمونه، به عنوان آماری می باشد که نشان دهنده مقادیری می باشد که مقادیر بزرگ اولین عضو از این زوج ها، سازگار با مقادیر بزرگ عضو دوم می باشد.
ادامه مطلب ...

گزارش کار آموزی سیستم Power line carrier

طبقه بندی: کارآموزی

فهرست

سیستمهای PLC
سیستمهای Power line carrier
کاربرد سیستمهای PLC
تلگراف و پست تصویر
حفاظت از راه دور Teleprotection
تله موج Line trap
خازن کوپلاژ
کویل نشتی
ترانسفورماتور تطبیق Matching trasformer
کابل اتصال Connecting cable
روشهای مختلف کوپلاژ
کوپلاژ فاز به فاز
تلفات مربوط به دستگاههای PLC
بررسی ترمینالهای PLC از نظر مخابراتی
مدولاسیون در سیستمهای PLC
مدولاسیون دامنه DSB
مدولاسیون FM
ترمینالهای یک کاناله
ترمینالهای چند کاناله
روشهای تولید SSB
تجهیزات کوپلاژ
موج گیرLine Trap
مزایای موج گیرها
سیم پیچ اصلی LN
مدار تنظیم فرکانس TD
خازن کوپلاژ CC
دستگاه تطبیق امپدانس LMU
کابل اتصال Connecting cable
بردهای PLC
مکالمه مجهز به سیستم تبدیل 2wire و 4wire
مولد علائم تلفنی (Signalling)
برد مبدل علائم تلفنی
ادامه مطلب ...

بررسی روند حجاب در دانشجویان

طبقه بندی: دینی مذهبی


مقدمه

یکی از عمده ترین مسایل کشورهای در حال گذار، دگرگونی معانی، ارزش ها و عقاید مشترک حاکم بر این جوامع است. نتیجه تغییر این عقاید مشترک که کارکرد انسجام را در نظام اجتماعی بر عهده دارند ایجاد نوعی چند گونگی و تکثر در لایه های زیرین و درون ذهنی افراد است. اگرچه تکثر به خودی خود امری نامطلوب محسوب نمی گردد اما مسئله از آنجایی آغاز می شود که این چند گونگی در باورها و عقاید و لایه های درون ذهنی افراد صورت پذیرد و دیگر هیچ اصل و تعریف واحدی وجود نداشته باشد که این باورهای مختلف حول آن نظام یابند. در این هنگام است که جامعه عرصه بروز نگرش ها و کنش های مختلف و متفاوت و حتی گاه متناقض گشته و انسجام و یگانگی نظام اجتماعی دست خوش چالش های جدی و مهمی می گردد. اصل «حجاب» برای زنان که در جوامع اسلامی مطرح است از جمله همین ارزش ها و عقایدی است که از دیرباز در جامعه ما وجود داشته و در دوره های مختلف تاریخی به صورت های مختلفی بروز و ظهور کرده است.

ادامه مطلب ...

عوامل انگیزش خبرنگاران برای فعالیت بهتر

چه ابزارها و عواملی باعث انگیزش خبرنگاران خبرگزاری ها برای فعالیت بهتر و درنتیجه ارایه اخبار صحیح تر و دقیق تر و به یک معنا ارتقا کیفی اخبار می شود

طبقه بندی: علوم اجتماعی

فهرست
1) مقدمه 2
2) طرح مسأله و تعریف موضوع 3
3) بیان ضرورت و اهمیت موضوع 4
4) تشریح فرآیند تاریخی موضوع 5
ادامه مطلب ...

نمونه عددی در رشد اقتصادی

عنوان انگلیسی مقاله: Numerical Example in Economic Growth
عنوان فارسی مقاله: نمونه عددی در رشد اقتصادی
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
_______________________________________
چکیده
ما در اینجا به معرفی تعدادی از نمونه های عددی برای توضیح اینکه چگونه اقتصاد در مسیر انتقال حرکت می کند می پردازیم. ما تلاشی را به منظور انتخاب مقادیر پارامتر مورد قبول و ایجاد شبیه سازی هایی که به طور واقع گرایانه همانند آن باشد انجام می دهیم. به هر حال این مدل حاصل تعدادی از فرایندهای مهمی می باشد که به شکل دهی رشد اقتصادی و مشکلات مربوط به آن می پردازد. به این ترتیب چنین نمونه هایی نمی بایست به طور حقیقی در نظر گرفته شوند. مهمتر اینکه، آن ها حدی را نشان می دهند، که میزان رشد با مد نظر قرار دادن خطرات مربوط به فناوری خاص، کمتر می گردد. اولین نمونه، رشد درصدی ثابتی را نشان می دهد. مورد دوم توزیع را به همراه قابلیت انعطاف پذیر نشان می دهد که با رسیدن z به صفر به بینهایت می رسد. بر طبق به قضیه 3، این نمونه، نرخ رشدی را نشان می دهد که به صفر تنزل داشته، حتی اگر مصرف به طور نامشخصی بالاتر رود.
ادامه مطلب ...

عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان

عنوان کامل پروژه: عوامل موثر بر فشار روانی بر دانشجویان غیرشاهد و شاهد شهر تهران

طبقه بندی: روانشناسی

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه 2
بیان مسئله 4
پرسشهای تحقیق 7
اهمیت و ضرورت تحقیق 7
اهداف تحقیق 8
فرضیه های تحقیق 9
محدودیتهای تحقیق 9
ادامه مطلب ...

تست توزیع نرمال در برابر توزیع منطقی با استفاده از روش تقریب سادلپوینت

عنوان انگلیسی مقاله: Testing Normality Against the Logistics Distribution Using Saddlpoint Approximation
عنوان فارسی مقاله: تست توزیع نرمال در برابر توزیع منطقی با استفاده از روش تقریب سادلپوینت
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
ما مشکلات مربوط به تست توزیع نرمال را در برابر توزیع منطقی بر مبنای نمونه تصادفی بررسی ها مد نظر قرار می دهیم. چون این دو روش به صورت مجزا (تست نشده) می باشند، نسبت آمار احتمالات حداکثر (RML) دارای توزیع مربع خی با انطباق معمول نمی باشد. ما روش تخمین سادلپوینت را نسبت به توزیع آماری RML مد نظر قرار داده و نشان می دهیم که این روش تقریب بسیار دقیق تر از روش تقریبی استاندارد و ادج ورث، به ویژه در مورد احتمالاتی که دارای ارزش قابل توجهی در تست فرضیه ها می باشند، است. همچنین نشان داده شده است که این تست تقریبا مشابه تست نامتغیرهای قوی می باشد.
ادامه مطلب ...

تأثیر افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی بر پیشرفت تحصیلی

طبقه بندی: روانشناسی

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه 2
فصل اول: گستره علمی مسئله مورد بررسی
1 بیان مسئله 7
2 اهمیت و ضرورت پژوهش 11
3 اهداف 14
4 فرضیه های پژوهش 15
5 متغیرها و تعریف عملیاتی آنها 16
ادامه مطلب ...

رابطه بین عوامل مختلف با سازگاری زناشویی دانشجویان متأهل

عنوان کامل: بررسی رابطه بین عوامل مختلف شغلی، نوع ازدواج، تعداد فرزندان با سازگاری زناشویی دانشجویان متأهل


طبقه بندی: علوم اجتماعی و روانشناسی


فهرست مطالب

چکیده 3
فصل اول: کلیات
مقدمه 5
بیان مسئله 7
اهداف تحقیق 8
ضرورت و اهمیت تحقیق 8
فرضیه های پژوهش 9
تعریف نظری و عملیاتی واژه ها 9
ادامه مطلب ...

کاروانسرای خانات تاریخ زنده در پایتخت ایران

عنوان انگلیسی مقاله: Khana’t Caravansary history living in the Iran Capital
عنوان فارسی مقاله: کاروانسرای خانات تاریخ زنده در پایتخت ایران
طبقه بندی: باستان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
کاروان سرای خانات در میدان امین السلطان همانند تاریخی می باشد که در قلب تهران واقع است. از تاریخ دقیق ساخت کاروانسرای خانات اطلاعی در دست نیست، اما در اولین نقشه تهران که به دستور ناصرالدین شاه در سال 1302 هجری قمری ترسیم شده بود، محل کنونی کاروانسرا به نام سرای روغنی مشخص شده است که در اطراف آن بازاری قرار داشت که روغن در آنجا به فروش می رسید و این نام نستا به آن مربوط است. در هر صورت، کاروانسرای خانات به عنوان یکی از بناهای فرهنگی تاریخی ناب پایتخت می باشد که بعد از قرن ها عمر، همچنان سالم باقی مانده است. روغنی سرا در ان زمان در خارج از حصار صفوی و در کنار دروازه حضرت عبدالعظیم قرار داشت. بر طبق به خبرگذاری مشرق که از شرق نقل قول می کند، کاروان سرای خانات در مرکز منطقه ای حول و حوش چهارراه مولوی، خیابان صاحب جمع، میدان امین السلطان واقع است. اینجا جایی است که مجموعه ای تاریخی و فرهنگی را بنام کاروانسرای خانات در دل خود جای داده است. کاروانسرای خانات، از نخستین کاروانسراهای درون شهری تهران بود که به بدون هیچ گونه تخریب و ویرانی با مرمت و بازسازی مالکان این مکان فرهنگی تاریخی همچنان به حیات خود ادامه می دهد. این کاروانسرا با مساحت 10 هزار مترمربع با الهام از معماری باغ های ایرانی شکل گرفته که 52 حجره را در محوطه خود جای داده است، بدین گونه که در هر ضلع کاروانسرا، 13 حجره وجود دارد که امروزه در اجاره عمده فروشان خشکبار است.
ادامه مطلب ...

مدل آماری ضریب تکثیر میازاوا در گروه های درآمدی خانوارهای مجزا

عنوان انگلیسی مقاله: Miyazava Multiplier Model in disaggregated Household income Group
عنوان فارسی مقاله: مدل آماری ضریب تکثیر میازاوا در گروه های درآمدی خانوارهای مجزا
طبقه بندی: آمار و اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
_______________________________________
ترجمه
اهمیت کار میازاوا (1976) در درون یابی مدل ورودی- خروجی خانوارها، ماتریس های چندگانه متعددی را ایجاد می کند. بررسی کاملی از تعاملات اقتصادی- جمعیتی خاص در ساختار میازاوا و کاربرد آن، در چندین مقاله در آثار هوینگ و همکارانش (1999) یافت می شود. در این بخش، ما بعضی از علائم مورد استفاده در بخش های دیگر این مقاله را کنار می گذاریم، تا با کاربرد آن توسط مدل میازاوا آشنا شویم، از این رو تقریبا تمام مباحث بعدی و کاربرد چارچوب میازاوا همچنان از این علائم استفاده می کند. مشخصا، معنای آن این می باشد که به تعریف فرمول (تصویر فرمول) می پردازیم (به جای L، چون میازاوا از L برای اهداف دیگری استفاده می کند که در زیر مشاهده می کنیم).
ادامه مطلب ...

روشهای نمونه برداری و جمع آوری داده

عنوان انگلیسی مقاله: Sampling and data collection procedures
عنوان فارسی مقاله: روش های نمونه برداری و جمع آوری داده
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
نمونه ها از یک صنعت تولیدی در مالزی برداشته شد. به چند دلیل، تغییر تهیه حساب برای مدیران (حسابداری مدیریتی) احتمالا در این نوع از شرکت روی می دهد. شرکت های تولیدی در معرض تغییراتی در ارتباط با محیط تولید همانند تغییرات در ساختار هزینه تولید و تکنیک های تولید با فناوری جدید قرار می گیرند. این صنعت به این دلیل انتخاب شده است که به عنوان فعال ترین و مهمترین حامی اقتصاد مالزی می باشد.
ادامه مطلب ...

ارتباط بین وزن نوزاد بعد از تولد و میزان مرگ و میر کودکان

عنوان انگلیسی مقاله: Random sampling and study population with regard the relationship between birth weight and infant mortality
عنوان فارسی مقاله: نمونه برداری تصادفی و جمعیت مورد مطالعه در زمینه ارتباط بین وزن نوزاد بعد از تولد و میزان مرگ و میر کودکان
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
_______________________________________
چکیده
ما تقریبا همیشه با نمونه ها با توجه به اطلاعات محدود و مختلف سروکار داریم. با در نظر گرفتن نمونه های تصادفی تولد، چگونه می توانیم به بررسی رابطه بین وزن نوزاد متولد شده و مرگ و میر کودکان پردازیم؟ چه نوع صحتی را می توانیم پیش بینی کنیم و چگونه این موارد بستگی به اندازه نمونه دارد؟ آیا مهم می باشد که چگونه انتخابی را در مورد نمونه برداری میزان تولدها انجام دهیم؟ ما می بایست با موضوعات زیر روبرو شویم. روش های مد نظر قرار دادن این پرسش ها بستگی به این دارد که چگونه می توانیم نمونه برداری تصادفی را از جمعیت انجام دهیم؟ در این فصل، ما شکل های ساده نمونه برداری تصادفی و تاثیر گسترده ان ها را بر روی پاسخ های داده شده به این پرسش ها مد نظر قرار می دهیم. در ادامه، اهمیت آماری ارتباط نمونه های مشاهده شده و برآورد اندازه گیری های مختلفی از این ارتباط را مد نظر قرار می دهیم.

مقدمه
قبل از مورد بحث قرار دادن طرح بررسی، به توضیح مؤلفه های تودرتو جمعیت مورد نظر می پردازیم. جمعیت هدف به جمعیتی اشاره می کند که تمایل داریم براورد و استنباط مان را با توجه به رابطه بین بیماری و ابتلا به آن انجام دهیم. گاهی اوقات بسیار مشکل می باشد تا نمونه برداری مستقیمی را از جمعیت هدف انجام دهیم؛ در چنین مواردی، زیرمجموعه مناسبی از جمعیت وجود داشته که تحت آن چارچوب های نمونه برداری مناسبی در دسترس می باشد. ما این زیرمجموعه را، جمعیت مورد مطالعه می نامیم، و این جمعیتی است که ما قادر به نمونه برداری از آن می باشیم. در نهایت نمونه، شامل افراد نمونه برداری شده حقیقی از جمعیت مورد مطالعه بوده که از آن ها ما داده هایی را در مورد بیماری، ابتلا و فاکتورهای دیگر بدست می آوریم. شکل 5.1 طرح کلی از این سه گروه را نشان می دهد. توجه داشته باشید که این شکل به عنوان نمایشگر مقیاس نمی باشد. معمولا جمعیت مورد مطالعه به عنوان بخش بسیار بزرگی از جمعیت هدف نبوده، در حالی که نمونه در ارتباط با جمعیت هدف و مورد بررسی بسیار کوچک می باشد. برای نمونه، در بسیاری از مطالعات، مصاحبه تلفنی برای جمع اوری اطلاعات بر روی موضوع مورد بررسی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بررسی، جمعیت مورد مطالعه شامل افرادی در خانواده ها می باشند که دارای تلفن در محل اقامت خود می باشند.
ادامه مطلب ...

انتخاب متغیرها و مشخصات

عنوان انگلیسی مقاله: An Introduction to Variable and Feature Selection
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای در ارتباط با انتخاب متغیر و مشخصه ها.
طبقه بندی: آمار و زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 33
_______________________________________
چکیده
متغیر و انتخاب مشخصه به عنوان نقطه ثقل اکثر پژوهش ها در زمینه های کاربردی بوده که در ارتباط با آن ها، پایگاه های داده یا صدها یا هزاران متغیر موجود می باشند. این حوزه های شامل پردازش متنی اسناد اینترنتی، تجزیه و تحلیل آرایش ژنی و شیمی ترکیبی می باشد. هدف انتخاب متغیر سه گانه می باشد: که عبارتند از بهبود عملکرد پیش بینی شاخص ها، ایجاد شاخص های به صرفه تر و سریعتر، ایجاد درک بهتری از فرایند اصولی، که داده ها را ایجاد می کند. مشارکت این موضوع خاص، محدوده گسترده ای از جنبه های مرتبط با چنین موضوعاتی را تحت پوشش قرار می دهد: که عبارتند از تعریف بهتری از تابع هدف، ایجاد مشخصه، رده بندی مشخصه، انتخاب مشخصه های چندمتغیری، روش جستجوی مناسب، و روش ارزیابی اعتبار مشخصه.

کلیدواژگان: انتخاب متغیر، انتخاب مشخصه، کاهش ابعاد فضا، کشف الگو، فیلترها، بسته بندی، خوشه بندی، نظریه اطلاعات، دستگاه های بردار پشتیبانی، انتخاب مدل، تست آماری، بیوانفورماتیک، بیولوژی محاسبه، القای ژنی، میکرو آرایه، علم ژنتیک، پروتومیک، QSAR، دسته بندی متنی، بازیابی اطلاعات

مقدمه
از سال 1997، زمانی که موضوعات خاصی در این ارتباط شامل چندین مقاله در مورد متغیرها و انتخاب مشخصه منتشر شد، چندین حوزه مورد بررسی از بیش از 40 مشخصه استفاده کرد. این شرایط در طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر یافته است. تکنیک های جدید برای مد نظر قرار دادن این فعالیت های چالشی شامل بسیاری از متغیرهای نامربوط و تکراری و چندین نمونه آموزشی قابل مقایسه مطرح شد. دو نمونه به عنوان حوزه های کاربردی جدیدی مطرح شده و کمکی به ما بر اساس توضیحات مربوط به این مقدمه می کنند. یکی از آن ها بر مبنای انتخاب ژنی از داده های میکروآرایشی می باشد و دیگری طبقه بندی متن می باشد. در مسئله انتخاب ژن، متغیرها بر مبنای ضریب القای ژن بوده که مطابق با فراوانی mRNA در یک نمونه (برای مثال بیوپسی بافت) برای تعدادی از بیماران می باشد.
ادامه مطلب ...

نظریه انتخاب عمومی و سیاست ضداعتبار

عنوان انگلیسی مقاله: Public choice theory and antitrust policy
عنوان فارسی مقاله: نظریه انتخاب عمومی و سیاست ضداعتبار
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
_______________________________________
چکیده
ما به بررسی تحقیقات مقدماتی رابرت تولیسون در ارتباط با نظریه و عملکرد اجرای قانون ضداعتبار (مخالفت تشکیل اتحادیه های بزرگ صنایع) می پردازیم. تحت تاثیر دوره خدمتش در زمان دولت اول رونالد ریگان به عنوان رئیس سازمان کمیسیون تجارت فدرال، تولیسون اولین محققی بود که استدلال مرتبط به انتخاب عمومی را نسبت به این پرسش را که چرا مخالفت تشکیل اعتبار (مخالفت تشکیل اتحادیه های بزرگ صنایع) نمی تواند به اهداف حمایت از مصرف کننده در برابر اجرای تضمین نشده توان بازاری بپردازد، مطرح کرد. با ایجاد شواهدی در این زمینه که نتایج فرایند ضد اعتبار بیشتر بر مبنای منافع خاص نسبت به منافع عمومی شکل می گیرد، او کمکی برای اجرای برنامه تحقیق جدید بوده است.

کلیدواژه: سیاست مخالفت تشکیل اعتبار (مخالفت تشکیل اتحادیه های بزرگ صنایع)، نظریه نظارت گروه های ذینفع، انتخاب عمومی، کمیسیون تجارت فدرال

مقدمه
رابرت تولیسون یک اقتصاددان وسواس است. مدت ها قبل از اینکه استیو لویت و همکار روزنامه نگارش در لیست پرفروش ترین ها قرار بگیرند، باب مرزهای علم اقتصاد توصیفی (اثباتی) را در مسیرهای کشف نشده قبلی گسترش می داد. افکار بارور او روش هایی را برای بکارگیری مجموعه ای از برنامه های اقتصاددانان، در نهادهای صنعتی کلیسای کاتولیک قرون وسطی را به منظور نتایج و عواقب اقتصاد و قوانین اجتماعی، رای گیری، راحل قانون گذاری، بخش های اجرایی و قضایی دولت، سیاست گروه های ذینفع، اقتصاد سیاسی قانون اساسی، ورزش های دانشگاهی و حرفه ای، کسری سرمایه، نسبت به سابقه علم اقتصاد و اقتصاد، یافتن مالاجاره، توسعه دولت، مهاجرت، ذخایر فدرال و موارد بسیار بیشتری در این فهرست نشان می داد. ما باب تولیسون و استیو لویت را به خاطر شهرتشان می شناسیم. استیو لویت افکار متفاوتی از باب تولیسون دارد.
ادامه مطلب ...

اهمیت شبکه های فردی و اجتماعی برای فرایند کارآفرینانه

عنوان انگلیسی مقاله: Personal and extended networks are central to the entrepreneurial process
عنوان فارسی مقاله: اهمیت شبکه های فردی و اجتماعی برای فرایند کارآفرینانه
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
_______________________________________
چکیده
از نقطه نظر متخصصان، ایجاد شبکه به عنوان ابزار مفیدی برای کارآفرینانی می باشد که می خواهند حیطه فعالیت خود را گسترش داده و از زمان حداکثر استفاده را ببرند. به هر حال، راهنمایی های مربوط به ایجاد شبکه کافی نمی باشد. ایجاد شبکه ممکن است منجر به تلاش های بی ثمر و زمان بر شده و شرکت کنندگان موجود را بسیار دلسرد کند). از دیدگاه نظری، ضروری می باشد تا به تعیین شرایطی بپردازیم که تحت این شرایط ایجاد شبکه، سهمی در کارآمدی کسب و کارها داشته و این موارد را با پیش آمدهای احتمالی که شرکت ها با آن روبرو هستند، مرتبط سازد.در این شکل اجرایی، ما روشی را برای ایجاد استراتژی شبکه سازی برای کارآفرینان مطرح می کنیم. در ابتدا ما به معرفی مفاهیم شبکه های عمومی با مد نظر قرار دادن شبکه های فردی پرداخته؛ به این ترتیب، ما نقش مجموعه ای از کارآفرینان فردی را به عنوان واحد محاسبه در نظر می گیریم. دوم ما به بحث ظرفیت شبکه های فردی درون شبکه های اجتماعی می پردازیم که به ترتیب می تواند درون شرکت ها (روابط درون- شرکتی) یا بین شرکت ها (روابط بین- شرکتی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
      ما کارآفرینی را به عنوان فرایندی تعریف می کنیم که بر مبنای آن افرادی که روی پای خود تکیه کرده و یا درون شرکت ها کار می کنند- بدون توجه به منابعی که در حال حاضر تحت کنترل آن ها می باشد، به دنبال فرصت ها می باشند. شبکه ها به عنوان روابط برنامه ریزی شده ای بین افراد، گروه ها، و سازمان ها می باشند. کارآفرینان در مقایسه با مدیران به دنبال حل نگرانی ها و شرایط پیچیده می باشند. بیشترین کارایی آن ها زمانی مشخص می شود که عدم پیوستگی و شکاف در استخوان بندی اقتصاد جامعه ظاهر شده، که روش سنتی انجام کسب و کار یا تولیدات و خدمات سنتی را غیر قابل استفاده یا منسوخ می سازد. حتی در شرایط عادی، فرصت های پنهانی برای ارتباط دادن محصولات جدید یا خدمات با بازار راکد موجود بوده به شرطی که کارآفرینان بتوانند اطلاعاتی را در مورد مکان آن ها بدست آورند. تجهیز منابع برای دنبال کردن فرصت ها نیازمند تماس، دانش و حس اعتماد کارآفرینانه دارد.
ادامه مطلب ...

فرآیند ریسک پذیری جغرافیایی، طرح آموزشی برای شهر یامبو

عنوان انگلیسی مقاله: Geography of the risks: a pedagogical proposal for the municipality of yumbo
عنوان فارسی مقاله: فرایند ریسک پذیری جغرافیایی، طرح آموزشی برای شهر یامبو
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
_______________________________________
چکیده
ریسک پذیری جغرافیایی، همانند رشته های علوم اجتماعی، در ارتباط با جنبه های دیگر، درک جمعی و فردی افراد از خطرات، ادغام تجزیه و تحلیل مشخصه های فرهنگی در مورد توسعه: مانند تاریخ، علوم، اقتصاد، سیاست، سازمان دادن شرکت ها که دارای پیچیدگی ها و کم و کاستی هایی می باشند، و جنبه های جداناپذیر در تحقیق و بکارگیری گروه های رسانه ای که باعث کاهش تاثیر فاجعه های ناگوار می گردد، می باشد. این رشته از جغرافیا که نسبتا جدید می باشد به تفسیر فرایند های تولید اجتماعی به شکل کلی می پردازد که متفاوت از تجزیه و تحلیل های بخشی می باشد که به طور سنتی در ارتباط با این رشته انجام می شده است. ریسک پذیری جغرافیایی تحت تاثیر مفاهیمی قرار دارد که فراتر از چارچوب های خاص رشته های علمی دیگر می باشد که به واسطه ادغام آن ها علوم دیگری نیز ایجاد می گردد که از طریق آن ها پیچیدگی های مربوط به تهدیدات، آسیب پذیری، خطرات و موقعیت های فاجعه بار مورد بررسی قرار می گیرد. طبق گفته مقامات ایالات متحده، در دهه های پایانی قرن گذشته شاهد کاهش این فاجعه ها بوده ایم به این دلیل که پیشرفت های ارزشمندی به واسطه تحقیقات تجربی و عملی در بخش هایی از آمریکای لاتین انجام شده است. عنصر موثر دیگر در زمینه اجتماعی شدن این موارد از طریق تبلیغات در ارتباط با موضوعات مختلف این سوانح می باشد. که شامل سابقه این سوانح، سیاست پیشگیری، تجارب ملی و محلی و غیره می باشد.
      در ارتباط با نظریه های اخیر، ریسک پذیری جغرافیایی از ابزارهای خود برای پیشرفت تحقیقات در مورد افراد و محیط در لحظه اجرای سیستم های ریسک پذیری استفاده می کند. برای انجام چنین مواردی شهر Yambo قدم جلو نهاده و سازمان های این موضوع را مطرح می کنند که شهر نیازمند مولد هایی می باشد که بتواند به توسعه ساختارهای سیاسی برای کاهش این فاجعه ها و تهدیدات ناشی از حوادث طبیعی گردد. در ارتباط با چنین بررسی هایی بحث های اصلی در ارتباط با این پدیده می باشد که چگونه ریسک پذیری جغرافیایی می تواند در ارتباط با سازماندهی شهروندان، یکپارچه سازی فضاها باشد و اینکه به گونه ای در آن مداخله داشته باشد تا به بهینه کردن مدیریت این سیستم ها بپردازد. شرکت هایی که در این زمینه با اطلاعات کامل به پیش می روند تا به تفسیر چنین مواردی بپردازند، راحت تر می توانند بر تاثیرات منفی چنین فاجعه هایی غلبه کنند. زمانی که جوامع در معرض خطر از خطرات مربوطه و آسیب ها آگاهی پیدا می کنند، از مداخله سازمان های دیگر جلوگیری می کنند، نقش مهمی را به عنوان فعال ایفامی کنند و پیشرفت های خود را مد نظر قرار می دهند به این ترتیب می توانند با افراد فعال دیگر نیز در این زمینه چه عمومی چه خصوصی همکاری داشته باشند. به هر حال فرضیه هایی که به بررسی این موارد می پردازند به این موضوع استناد می کنند که شهرها منابع مهمی را در تعیین این موارد، کاهش تهدیدات، و اجتناب از خطرات بدون بدست آوردن حداقل نتایج یکسانی سرمایه گذاری کرده اند.
ادامه مطلب ...

مطالعه مکان یابی تجهیزات ساده

عنوان انگلیسی مقاله: The simple plant location problem: Survey and synthesis
عنوان فارسی مقاله: مسأله مکان یابی تجهیزات ساده: بررسی و ادغام
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 36
_______________________________________
چکیده
با تاکید بر روی مسئله مکان یابی تجهیزات ساده (SPLP)، ما مجموعه مهمی از مسئله های مجزا، جبری، تک معیاری، مسئله جستجوی محاسباتی، و پرکاربرد را مد نظر قرار می دهیم. بحث مقدماتی در مورد جنبه های تدوین مسئله به دنبال ایجاد ارتباط بین SPLP، تنظیم بسته بندی، تعیین پوشش، و تعیین مسائل پارتیشن بندی، می آید، که همگی در میان ساختارها در برنامه نویسی تایع اولیه، دارای بیشترین کاربرد می باشند. سپس مباحث گسترده ای در مورد ویژگی راه حل و تکنیک های محاسباتی، در محدوده روش های غیرمستدل تا دقیق ترین روش ها، مطرح می گردد. موضوعات مرتبط دیگر عبارتند از: زیرشاخه های SPLP که در زمان چندجمله ای قابل حل می باشند، تحلیل الگوریتم های تقریبی، قابلیت تبدیل و به SPLP، و خصوصیات ساختاری پالیتاپ SPLP. در این مسیر ما تلاشی را به منظور ادغام این یافته ها و ارتباط آن ها با حوزه های دیگر برنامه نویسی صحیح انجام می دهیم.

مقدمه
دو دهه اخیر شاهد رشد زیادی در زمینه تحقیقات مربوط به مسئله مکان یابی بوده است. این مورد اصلا جای شگفتی ندارد زیرا تصمیم گیری های مکان یابی به عنوان یکی از حوزه های سودده O. R کاربردی می باشد و چالش های نظری فراوانی مطرح می گردد. به هر حال، در میان قواعد مد نظر قرار گرفته بیشمار، تنها چهار مورد از آن ها: یعنی، مسئله مکان یابی تجهیزات ساده، و مسئله تخصیص نمایی- که به عنوان مسئله مکان یابی نمونه اولیه می باشند- نقش برجسته خاصی را ایفا می کنند. اگر فعالیت های اولیه همچون 1-MEDIAN فرمات در اوایل دهه 1600 و مسئه 1-CENTER سیلوستر سال 1857 نادیده گرفته شوند، تمام این چهار مسئله وارد مرحله شکل ارائه شده شان در دوره 1957-64 می گردند.
ادامه مطلب ...

مقایسه طرح شبکه اجتماعی و تصویرسازی شبکه فردی

عنوان انگلیسی مقاته: A Comparison of Social Network Mapping and Personal Network Visualization
عنوان فارسی مقاله: مقایسه طرح شبکه اجتماعی و تصویرسازی شبکه فردی
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 211
_______________________________________
چکیده
این مقاله تحلیلی از تصویرسازی شبکه فردی بر مبنای ارزیابی سیستماتیک افراد در مقایسه با متقاضیانی که سبک آزادی را از شبکه فردی شان ایجاد کرده اند نشان می دهد. در اکثر موارد، تصویرسازی شبکه فردی جزییات مهمی را مطرح می کند که متفاوت از نقطه نظر متقاضیان می باشد. چندین بررسی موردی دیگر نیز مورد بحث قرار می گیرد که تاکیدی بر روی اطلاعات دیگر، زمانی که از تصویرسازی شبکه های فردی استفاده می کند، دارد.

کلیدواژه:
شبکه های فردی؛ تصویرسازی

مقدمه
شناخت در این مقاله ما تمرکزمان را بر روی تصویرسازی از افرادی قرار می دهیم که متقاضیان او را می شناسد- یعنی شبکه های فردی. شبکه های اجتماعی نوعی از شبکه فردمحور می باشد؛ آن ها متشکل از مجموعه ای از خانواده، دوستان و آشنایانی می باشند که یک فرد مهم را احاطه می کنند. در تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی، شبکه های فردی در مقایسه با کل شبکه های (اجتماعی محور) قرار می گیرند که تمرکز بر روی الگوی تعامل در یک گروه مرکزی می باشد.
ادامه مطلب ...

داستان تلویزیونی و ترس از جرم

عنوان انگلیسی مقاله: The Relationship between Television Fiction and Fear of Crime
عنوان فارسی مقاله: رابطه بین داستان های تلویزیونی و ترس از جرم؛ مقایسه تجربی سه تبیین علت و معلول
طبقه بندی: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
در مورد رابطه بین تماشای تلویزیون و ترس از جرم سه فرضیه وجود دارد. فرضیه کاشت می گوید که تماشای تلویزیون ترس از جرم را افزایش می دهد. فرضیه مدیریت خلق و خو بیان می دارد که افراد ترسو به برنامه های جنایی تلویزیون بیشتر نگاه می کنند تا یاد بگیرند چگونه با ترس خود مواجه شوند. فرضیه کناره گیری می گوید که افرادی که از جرم می ترسند از ترک کردن خانه واهمه دارند. این مورد به تماشای بیشتر تلویزیون منجر می شود، پس رابطه ای کاذب بین ترس از جرم و تماشای جرم در تلویزیون ایجاد می شود. مقاله به مقایسه این سه مدل و نیز مدل صفر را با استفاده از مدل های معادله ساختاری می پردازد. داده های معرف نمونه ای 909 نفری از پاسخگویان فلاندری (بلژیک) به پشتیبانی فرضیه کاشت می پردازند، که توضیح بهتری را نسبت به مدل صفر ارائه می دهد ولی از نظریه های دیگر حمایت به عمل نمی آورد. در این مدل مدل، تجربه مستقیم جرم با ترس رابطه ندارد در حالی که تماشای تلویزیون دارد.

کلیدواژه: مدل علت و معلول، کاشت، ترس از جرم، مدیریت خلق و خو، اثرات تلویزیون

مقدمه
در کل در ارتباط با رابطه بین تماشای تلویزیون و ترس از جرم سه مدل ارائه شده است. کاشت می گوید که تماشای تلویزیون ترس از جرم را افزایش می دهد (برای مرور تازه این نظریه به شان هان و مورگان، 1999 نگاه کنید).
ادامه مطلب ...

الگوی برنامه نویسی منطق و زبان برنامه نویسی پرولاگ

عنوان انگلیسی مقاله: The Logic Programming Paradigm and Prolog
عنوان فارسی مقاله: الگوی برنامه نویسی منطق و زبان برنامه نویسی پرولاگ
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
_______________________________________
چکیده
زبان های برنامه های prolog که تا به حال عرضه شده اند به صورت تشریحی بوده زیرا آن ها روش تفسیر دوگانه را به عنوان فرمول می پذیرند. عملیات محاسبه در زبان برنامه نویسی prolog تا اندازه ای زیربندهای تشریحی ان را شامل می گردد. به هر حال رسیدن به یک راه حل مناسب نسبت به آنچه که که توسط طراحان اصلی این زبان برنامه نویسی ارائه شده است، مشکل می باشد. نقایص عملیات محاسبه زبان برنامه نویسی prolog، در زبان های برنامه نویسی منطقی محدوده شده، حل شده است.

اپراتور محاسباتی
زبان برنامه نویسی prolog اعداد صحیح و ممیز شناور را به عنوان ساختار داده های پیش ساخته را با مد نظر قرار دادن عملکردهای مشخص بر روی آن ها ایجاد می کند. این عملکردها شامل اپراتورهای محاسباتی همانند +، -، (ضرب)، و // (تقسیم عدد صحیح) می باشد. هم اکنون، بر طبق به استانداردهای نشانه گذاری، برنامه نویسی منطقی و زبان برنامه نویسی prolog، روابط و نشانه های عملکردی به شکل پیشوندی نوشته می شوند، که در پیشاپیش این مباحث قرار می گیرند. در مقایسه، در ارتباط با کاربرد آن ها در محاسبات، اپراتورهای محاسبه دودویی به شکل میانوند نوشته شده که در بین مباحث قرار می گیرند. علاوه بر این نفی (خنثی سازی) عدد طبیعی به صورت پیشوند بدون قلاب "{}" نوشته می شود، یعنی بدون اینکه نشانه قلاب در بین مباحث قرار گیرد.
      اختلاف در ترکیب از طریق مد نظر قرار دادن اپراتورهای محاسباتی به عنوان سمبل عملکردی پیش ساخته به صورت میانوند و پیشوند بدون قلاب نوشته می شود که به همراه اطلاعاتی در مورد مشارکت پذیری و توان ارتباط بوده که این امکان را برای ما ایجاد می کند تا ابهامات مربوط به عبارات محاسباتی را از بین بریم. در واقع، برنامه نویسی prolog ابزاری را برای نشان دادن سمبل عملکردی قراردادی همانند نمادهای دودویی میانوند و یا علائم یکانی پیشوند بدون قلاب ایجاد کرده، که دارای اولویت ثابتی می باشد که به مشخص کردن توان اتصال و قیاس های خاصی که دلالتی بر بعضی از شکل های شرکت پذیر دارد، می پردازد. نمونه ای از چنین دستوراتی خط می باشد که در برنامه کاری نوع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نمادهای عملکردی که به این روش شناسایی می شوند به نام اپراتورها می باشند. اپراتورهای محاسباتی به عنوان اپراتورهایی می باشند که در بخش مقدماتی زبان برنامه نویسی از پیش شناسایی می گردند.
ادامه مطلب ...

مدل زبانی پیگیری تاپیک (موضوع) برای تشخیص گفتار

عنوان انگلیسی مقاله: Topic tracking language model for speech recognition
عنوان فارسی مقاله: مدل زبانی پیگیری تاپیک (موضوع) برای تشخیص گفتار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 35
_______________________________________
چکیده
در محیط واقعی، مشخصه های زبانی و اکوستیک (صوت شناسی) اغلب بر مبنای گویندگان، سبک گفتار و تغییرات موضوع متفاوت می باشد. به منظور سازش با این تغییرات، رویکردهای تشخیص گفتار که شامل ردیابی پله ای تغییرات محیطی می باشد، توجهات را به سمت خود معطوف کرده است. این مقاله مدل زبانی پیگیری تاپیک را مطرح می کند که بطور سازگارانه، تغییرات را در تاپیک بر مبنای اطلاعات متنی موجود و مدل های تاپیک برآورد شده قبلی به صورت آنلاین دنبال می کند. مدل مطرح شده برای انطباق با مدل زبانی به منظور تشخیص گفتار، کاربرد دارد. ما از مجموعه تحققیات آزاد MIT و مجموعه ای از تحقیقات انجام شده توسط ژاپنی ها در بررسی های مرتبط به تشخیص گفتار استفاده می کنیم و کارایی مدل طرح شده را نشان می دهیم.

کلیدواژگان: مدل زبانی؛ مدل تاپیک نهفته؛ پیگردی تاپیک؛ الگوریتم آنلاین؛ تشخیص گفتار

مقدمه
تشخیص گفتار به عنوان تکنیک امید بخشی در نوشت برداری اتوماتیک از اخبارهای پخش شده، آرشیوهای چندرسانه ای بر روی وب، جلسات، و ضبط سخنرانی ها برای بازیابی اطلاعات می باشد. در این سناریوها، گفتار شامل تغییرات زمانی ایجاد شده توسط تغییر گویندگان، سبک های گفتار، پارازیت های محیطی، و تاپیک می باشد. بنابراین مدل های تشخیص گفتار تغییرات زمانی را در محیط های زبانی و صوت شناختی دنبال می کند. این مقاله تمرکزش را بر روی دنبال کردن تغییرات زمانی در محیط های زبانی همان طور که در شکل 1 نشان داده شده است، قرار می دهد. شکل 1 دنبال کردن تغییرات زمانی را با استفاده از مدل زبانی دینامیک کلام نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

راه حل پویای سیسکو برای تحرک در آموزش عالی

عنوان انگلیسی مقاله: Cisco Mobility Solutions for the 21st Century University: Higher Education in Motion
عنوان فارسی مقاله: راه حل های پویای سیسکو برای دانشکده های قرن 21: تحرک در آموزش عالی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
_______________________________________
چکیده
دانشجویان دانشگاه و دانشکده های امروزی، فعال، پر جنب و جوش و به دنبال فناوری می باشند. آن ها با مجموعه ای از تجهیزات قابل حمل مانند رایانه های جیبی، دستگاه های بازی، دوربین، تلفن، و لپ تاپ، وارد این محیط می گردند. در خانه، آن ها در شبکه های بی سیم به جستجو پرداخته و به دانلود موزیک، چت کردن، ارسال پیام متنی و اشتراک ویدئوها بر روی یوتوب می پردازند. این نسل ارتباطی از شبکه های بی سیم جدانشدنی می باشد. در این محیط، آن ها انتظار یا درخواست دسترسی به شبکه های بیسیم LAN دارند. برای این نسل از دانشجویان فعال، اینترنت مثل اکسیژن حیاتی می باشد. شبکه های بی سیم یکپارچه سیسکو باعث ایجاد توان برای نهادهای اموزش عالی برای جرکت فراتر از شبکه بی سیم برای ارائه خدمات سیار به تمام بخش های آموزشی می باشد. سیسکو موشن به عنوان استراتژی و نگرشی برای ارائه راه حل های محرک مرتبط به صنایع بوده در حالی که به ساده سازی کاربرد و کاهش هزینه منابع فناوری اطلاعات می پردازد. سیسکو موشن رویکرد کلی را برای انتقال آسان ایجاد می کند که به ادغام برنامه های کاربردی، تجهیزات و شبکه به عنوان پلتفرم می پردازد.

مقدمه
راه حل های پویا بکارگرفته شده توسط نهادهای آموزشی عالی می بایست نیاز این نسل پرتحرک را برآورده کرده در حالی که می بایست به طور بصرفه نیازهای دانشکده، کارکنان، مجریان و بازدیدکنندگان را مد نظر قرار دهد. - دانشجویان از شبکه های محلی بی سیم برای دسترسی به سایت های شبکه اجتماعی همانند فیس بوک و دانلود مواد آموزشی استفاده می کنند. دانشجویان همچنین از شبکه های محلی بی سیم برای انجام فعالیت های اداری (همانند ثبت نام، گرفتن نمرات، پارکینگ) و دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. دانشکده ها به دنبال راه حل های موثری می باشند که تجارب اموزشی (همانند سرشماری در کلاس، اشتراک رسانه، منابع آنلاین) را افزایش داده و و کمکی برای پژوهش (برای نمونه، گرداوری داده های میدانی) باشد. اعضای دانشکده همچنین از شبکه های بی سیم برای فعالیت های اداری ساده، پشتیبانی از دسترسی آسان به وب سایت، اطلاع رسانی به دانشجویان در مورد لغو کلاس و نمره و افزایش همکاری کلاسی استفاده می کنند.
ادامه مطلب ...

نرم افزار کاربردی مدیریت مجازی سازی شبکه

عنوان انگلیسی مقاله: Virtualization management web application- software oVirt
عنوان فارسی مقاله: نرم افزار کاربردی مدیریت مجازی سازی شبکه
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
oVirt (نرم افزار کاربردی مدیریت مجازی سازی شبکه)، نرم افزار کاربردی رایگان وب مدیریت مجازی سازی شبکه می باشد که توسط ردهات ایجاد شده است. oVirt بر مبنای libvirt ایجاد شده که امکان مدیریت دستگاه های مجازی را که بر روی خطوط پشتیبانی شده میزبانی می گردتد، همانند KVM, Xen و VirtualBox، فراهم می کند. برنامه کاربردی oVirt می تواند به مدیریت میزبان های چندگانه بپردازد. این برنامه با سرور میزبان از طریق HTTP با XML- RPC ارتباط برقرار می کند. oVirt دارای قابلیت راه حل ذخیره سازی همانند NFS، iSCSI و ذخیره محلی می باشد. پروژه oVirt به عنوان یک پروژه مجازی باز می باشد که سیستم مدیریت مجازی سازی سرور با ویژگی های خاص با توجه به قابلیت های پیشرفته برای میزبانان و مهمان ها ایجاد کرده شامل دسترس پذیری بالا، انتقال موثر، مدیریت ذخیره سازی، زمان بندی سیستم و موارد دیگر می باشد.

در مورد پروژه oVirt
پروژه oVirt نشان می دهد که شرکت هایی همانند Cisco, IBM, Intel, NetApp , Red Hat و SUSE به هم پیوند خورده اند تا کمکی به یکدیگر برای ایجاد یک مجموعه منبع باز برای توسعه پلتفرم مجازی باز، همانند ابزارهای مدیریت مجازی برای مدیریت دستگاه مجازی مبتنی بر کرنل (kvm) کنند. با استفاده از پروژه oVirt، صنعت منابع آزاد را بدست اورده، که به طور آشکار به مدیریت بخش های مجازی می پردازد.
ادامه مطلب ...

معماری شبکه پروتکل کنترل نقل و انتقال-پروتکل اینترنتی شناختی

عنوان انگلیسی مقاله: Towards a Cognitive TCP/IP Network Architecture
عنوان فارسی مقاله: به سوی معماری شبکه پروتکل کنترل نقل و انتقال-پروتکل اینترنتی شناختی.
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 3
_______________________________________
چکیده
هدف اصلی شبکه بندی شناختی، تجهیز شبکه های قدیمی با مجموعه ای از اطلاعات به منظور توسعه آن ها و دستیابی به سطوح بالاتری از عملکرد نسبت به مواردی که در حال حاضر قابل دسترسی می باشد، است. ویژگی اصلی شبکه های شناختی، قابلیت ارزیابی شرایطی می باشد که در ان بکار گرفته می شوند، تا واکنش های منطقی را بر مبنای شرایط کنونی به سمت اهداف بهم پیوسته و استفاده از تجارب گذشته ایچاد کند. چنین شبکه های توسعه یافته ای توسط پیچیدگی غیر قابل اغماضی مشخص می گردند، که اگر همراه منافع مرتبط، همانند افزایش عملکرد یا کاهش هزینه های مدیریتی باشد، قابل تحمل است. طرح های شناختی مختلف تا به حال در تحقیقات گذشته مطرح شده اند، که در محدوده تعریف چارچوب کلی، تا معماری گره شناختی، و کاربردهای خاص، می باشند. هدف این مقاله توضیح مفاهیمی می باشد که در بررسی های قبلی نیز مد نظر قرار داده ایم، که توضیح می دهیم چگونه الگوی شبکه بندی شناختی باعث پر کردن خلاء بین طرح های سرویسگرا شده و آن ها را با استفاده از استدلال اطلاعات بیرونی، یعنی اطلاعاتی که بطور موضعی در دسترس نبوده و در جاهای دیگری شبکه مد نظر قرار می گیرد، توسعه می دهد. این باعث می شود که فرایند شناختی به دورنمای جهانی از شبکه دست یابند، که باعث تسهیل پیشرفت بهترعملکردهای به هم پیوسته می گردد.
ادامه مطلب ...

بررسی طرح کوهورت و طرح کنترل موردی برای تعیین اندازه نمونه بر طبق به مقدار P و فاصله اطمینان

عنوان انگلیسی مقاله: Study of case control design and cohort design to determine the size of the samples according to the p-value, and confidence intervals
عنوان فارسی مقاله: بررسی طرح کوهورت و طرح کنترل موردی برای تعیین اندازه نمونه بر طبق به مقدار P و فاصله اطمینان
طبقه بندی: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
_______________________________________
چکیده
در مقدمه، با مفاهیم اصلی و تفسیر تست فرضیه، شامل مقدار P، و فاصله اطمینان آشنا می شویم. این مفاهیم در حالی که جذاب می باشند، به صورت حیرت آوری دقیق بوده و می توانند بطور دردسر سازی مبهم نیز باشند. حتی زبانی که ما اخیرا برای شرح تفسیر مقدار P مورد استفاده قرار داده ایم، نسبتا در هم و برهم و غیردقیق می باشد. درحالی که نمی توانیم قضاوتی را در حول و حوش تحقیقات مرتبط به موضوعات انجام دهیم، چندین نکته ارزش بیان کردن دارد، که در اولین فرضیه ذکر شده در این کتاب با آن ها مواجه می شویم. استفاده از تست فرضیه کلاسیک، و ارتباط مقدار P به طور آشکار و مشخص مورد نقد قرار گرفته است. مقدار p برای آزمون ناوابستگی χ2 این احتمال را نشان نمی دهد که ریسک نسبی جمعیت برابر یا بیشتر از ناوابستگی (RR=1) به عنوان ریسک نسبی نمونه می باشد. مقدار p مطمئنا بر مبنای احتمال H0 (فرضیه صفر) نبوده، و با در نظر قرار دادن داده- این موارد تقریبا بر مبنای خطای هم ارزسازی (P(A|B با (P(B|A می باشد- و به این ترتیب، مقدارp بستگی به احتمالات محاسبه مشاهدات مورد نظر، با توجه به H0 (فرضیه صفر) می باشد. علاوه بر این مقدار p با توجه به تست فرضیه، هیچ توان مورد بررسی را با توجه به تست فرضیه نمی پذیرد، یعنی احتمال پذیرش فرضیه صفر، زمانی که در واقع صحیح نمی باشد. بنابراین انحراف کم از این ناوابستگی در بررسی های بزرگ می تواند دارای مقدار p مشابهی نسبت به بررسی های کوچک حاوی انحرافات بزرگ باشد. در مواردی که تردید وجود دارد، مقادیر p را کمی بیشتر از مقدار جایگزین شده اندازه نمونه نادیده گرفته چون تمام فرضیه های صفر مقدار p کوچکی را ایجاد می کنند تا آنجا که داده ها به اندازه کافی گرداوری شوند. به انی ترتیب، چگونه می توانیم به شرح مقدارp که در اینجا نشان داده شده، بپردازیم؟ ما از مقادیر p به عنوان مقادیر غیررسمی سازگاری داده با فرضیه صفر مورد بحث استفاده می کنیم. این موارد باعث نادیده گرفتن نقدهای مطرح شده یا نقدهای مربوط به موضوعات دیگر نشده، بلکه این امکان ایجاد می گردد که این مقادیر را نمی توان به صورت رسمی مد نظر قرار داد و مطمئنا نمی بایست منوط به مقادیر اختیاری همانند 0.05 باشند. علاوه بر این، مقادیر p ، حاصل محاسبات مبتنی بر فرضیه صفر بوده که احتمالا دقیق نمی باشند. به این ترتیب مقدار p می تواند بصورت تقریب مد نظر قرار گیرد. این موارد با توجه به این حقایق مد نظر قرار می گیرند که آن ها معمولا نماینده مبدا خطا فراتر از تغییرات نمونه برداری و تاثیرات مربوط به مقایسه چندگانه نمی باشند. (با اجرای آزمون های زیاد بر روی مجموعه مشابهی از داده، یک عملکرد به ندرت به تایید محاسبات مقدار p مجزا می پردازد. یکی از روش های به حداق رساندن استفاده از مقادیر p ، تمرکز بر روی تخمین تاثیرات، به جای تست مقادیر صفر می باشد. در بخش بعد، نگاه دقیق تری به این موضوع داریم. عدم قطعیت اغلب در برآوردها از طریق استفاده از فاصله اطمینان معرفی می گردند.
ادامه مطلب ...

مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا

عنوان انگلیسی مقاله: ZigBee: a specification for a suite of high level communication protocols
عنوان فارسی مقاله: زیگبی: مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
_______________________________________
چکیده
زیگبی مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا بوده که از رادیوهای دیجیتال کوچک و با توان پایین، بر مبنای استاندارد IEEE 802 (موسسه مهندسین الکتریسیته و الکترونیک) برای شبکه های بخش خصوصی، استفاده می کند. کاربردهای آن شامل سوییچ های الکتریکی بی سیم، کنتورهای الکتریکی با صفحه نمایش خانگی، و تجهیزات صنعتی و مصرفی دیگری می باشد که نیازمند انتقال داده بی سیم با برد کوتاه در میزان نسبتا پایین است، می باشد. فناوری که توسط خصوصیات زیگبی تعریف می گردد به نظر می رسد که ساده تر و کم هزینه تر از WPAN (شبکه های بی سیم شخصی) دیگر همانند بلوتوث باشد. هدف زیگبی زیگبی کاربردهای فرگانس رادیویی (RF) می باشد که نیاز به میزان داده های پایین، عمر باتری بالا، و شبکه بندی امن دارد. زیگبی دارای استاندارد تعریف شده مارک تچ (MarkTech) بوده که متناسب با داده های متناوب یا دوره ای یا انتقال سیگنال مجزا از یک حسگر یا دستگاه ورودی می باشد. سیستم مدیریت ترافیک بر مبنای زیگبی نیز اجرایی می باشد. این نام اشاره ای به رقص زنبور عسل بعد از برگشت به کندو دارد.

فهرست مطالب
1. بررسی تخصصی
2. مارک تجاری و پیوستگی
2. 1 مجوز
2. 2 پروفایل کاربردی
3. کاربرد
4. انواع دستگاه
5 پروتکل ها
6. سابقه
7. سخت افزار رادیویی
8. نر افزار
8. 1 لایه شبکه
8. 2 لایه کاربردی
8. 3 بخش های اصلی
8. 4 مدل های ارتباطی
8. 5 ارتباط و کشف تجهیزات
9. خدمات امنیتی
9. 1 مدل امنیتی مبنا
9. 2 طرح امنیتی
10. فروشندگان تراشه/ شامل تجهیزات
11. مشاهده جزییات دیگر
12. منابع
13. لینک های بیرونی

بررسی تخصصی
زیگبی به عنوان یک شبکه استاندارد بی سیم کم هزینه، با توان پایین و شبکه ای می باشد. هزینه پایین باعث می شود که این فناوری به طور گسترده ای در کنترل های بی سیم و کاربردهای نظارتی بکار گرفته شود. شبکه بندی در هم تنیده قابلیت اطمینان بالا و دامنه گسترده تری را ایجاد می کند. فروشندگان تراشه زیگبی معمولا این دستگاه های مخابراتی یکپارچه و میکروکنترل ها را با حافظه فلش 60 KB و 256 KB به فروش می رسانند.

نگرشی نو به تخت جمشید

عنوان انگلیسی مقاله: A New Approach to Stone-reliefs of Persepolis
عنوان فارسی مقاله: نگرشی نو به سنگ نگاره های تخت جمشید
طبقه بندی: باستان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
_______________________________________
چکیده
در سرزمین ایران و شمال خاوری خلیج فارس منطقه ای است که امروزه فارس و در قدیم پارسه خوانده می شده، در این منطقه کوهستانی کوهی با نام قدیمی مهر و نام امروزی رحمت وجود دارد که در دامنه آن ویرانه کاخی به جا مانده که پشینه آن به 2500 سال پیش می رسد. این کاخ در زمان سلسله هخامنشیان ساخته شده است که از سال 330 تا 550 پیش از میلاد بر ایران فرمانروایی می کردند. با وجود پژوهشهای بسیار در باره مذهب شاهان این سلسله، ایران شناسان هنوز به هیچ نظر قطعی در این مورد نرسیده اند، یا اگر رسیده اند بر اساس شواهد و تعابیری است که هنوز قابل بحث است. در این مقاله بر اساس سنگ نوشته ها و سنگ نگاره های این بنا نشان داده می شود که شاهان این سلسله بی تردید پیرو دین زردشت بوده اند که 6 یا 7 سده پس از میلاد اولین مذهب رسمی جهان را ایجاد کرده و تمامی نمادهایی که در این کاخ بی همتا به کار رفته ایرانی است و به اشتباه، به باورهای مردمان و تمدنهای دیگر نسبت داده شده است.
ادامه مطلب ...

بررسی هوش هیجانی در رابطه با سلامت روانی

فرمت فایل: Docx، Doc (قابل ویرایش)

فهرست
مقدمه
فصل اول
گسترده علمی موضوع مورد پژوهش
1-موضوع پژوهش
2- ابعاد موضوع پژوهشی
3- هدف پژوهش
4- امکان بررسی موضوع اهمیت آن از لحاظ علمی و نظری
5- سوالهای پژوهش
6- فرضیه های تحقیق
7- متغیر پژوهش و تعریف عملیاتی و اطلاعاتی
6-7-1- متغیر پیش بینی کننده
7-2- متغیر پیش بینی شونده
7-3- هوش هیجانی
7-4- هیجان
7-5- سلامت روانی
7-6- علائم جسمانی
تعریف نظری
تعریف عملیات
7-7- اضطراب و اختلال در خواب
تعریف نظری
تعریف عملیاتی
8-7- اختلال در کنش اجتماعی
تعریف نظری
تعریف عملیاتی
9-7- افسردگی شدید یا اساسی
تعریف نظری
تعریف عملیاتی
چکیده فصل
فصل دوم
مرور و تحلیل یافته های پیشین
در قلمرو و موضوع
تاریخچه هوش هیجانی
تعریف و پیشینه هوش هیجانی
پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی
تعریف هوش و انواع آن از نظر گاردنر
هوش میانی فردی
هوش انتزاعی
هوش عینی
هوش هیجان و مؤلفه های آن
خود آگاهی
خود کنترلی یا مدیریت خود
شعور اجتماعی
خود انگیزی
4- مهارتهای اجتماعی
اساس فرهنگی هوش هیجانی
تفاوت IQ با هوش هیجانی
زمینه های بحث هوش هیجانی
9- کالبد شکافی یک تسخیر هیجانی
9-1 مقدمه
9-2- سیستم ارتباط عصبی
9-3- قراول هیجانی
9-4- متخصص حافظه هیجانی
9-5- هماهنگی فکر و هیجان
ادامه مطلب ...