مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پروژه بررسی شهر تهران و اکوسیستم طبیعی آن جهت اوقات فراغت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی شهر تهران و اکوسیستم طبیعی آن جهت اوقات فراغت
طبقه بندی: جغرافیا
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 156
______________________________________________________
مقدمه
افزایش امکانات مادی، کاهش زمان کار روزانه، افزایش تعطیلات هفتگی و سالانه، پیدایش سالهایی در دوران جوانی که فرد با فقدان و یا کمی مسئولیت روبروست و در مجموع توجه بشر به زمان فراغت به عنوان بخشی جدی از دوران زندگی، این پدیده را در جایگاهی قرار داده است که بی توجهی به آن علاوه بر ایجاد ضایعات و آسیب های اجتماعی، موجبات نارضایتی جامعه را نیز فراهم خواهد نمود. افزایش اوقات فراغت از 3 سال در جامعه کشاورزی به 12 سال در جامعه صنعتی و حتی 19 سال در جامعه فراصنعتی در طول عمر یک نسل امروزی نسبت به سادگی بتوان از آن چشم پوشید. تأثیر بهره بردادری مطلوب از این بخش از زندگی، در پرورش انسان و رشد و شکوفایی شخصیت وی و در نهایت تکامل جامعه به حدی است که برخی تمدن جدید را «تمدن فراغت» نامیده اند. (ساورخانی، 1370، 764)
      در شهرهای بزرگ تراکم بالای ساختمان، کمبود و قیمت بالای زمانی، مانعی بر سر راه ایجاد اماکن ورزشی، تفریحی و گردشگری برای رفع نیاز ساکنین شهر می باشد. از اینرو توجه به زمینهای حاشیه شهر و حتی مناطق خوش آب و هوای حومه شهرها به عنوان روشی جایگزین، مورد توجه قرار گرفته است. در ایران خلأ قدرت اداری موجود در این زمینه یکی از موانع اساسی پرداختن به این امر است. بدین معنی که شهرداریها خود را در چارچوب محدوده قانونی شهر موظف و مکلف به برنامه ریزی می بینند و فراتر از آن را در خارج از حیطه مسئولیتی خویش می دانند. ازدحام جمعیت در ایام تعطیل در پارکها و فضاهای تفریحی داخل شهر و نیز خروج صدها هزار نفر از ساکنین در تعطیلات پایان هفته به حومه های شهر و پناهگیری در دامان طبیعت نمودهایی است از کمبود امکانات تفریحی شهر و نیز خستگی از دغدغه های زندگی شهری که لزوم توجه به امکانات تفریحی شهری را اشعار می دارند. شهر تهران به صورتی شگفت آور تمام مراحل تحول و توسعه شهری را در طول کمتر از نیم قرن از سر گذرانیده و اینک به یکی از بیست کلان شهر پر مسأله جهان تبدیل شده است.
      محدوه تهران قدیم تا شصت سال پیش فقط چهار درصد از سطح تهران امروزی را دارا بوده است. رشد و توسعه این شهر تا جنگ جهانی دوم بطور آرام و یکنواخت بوده اما توسعه آن بعد از جنگ سرعت بیشتری گرفته و در سال 1354 به حدود 12 برابر افزایش یافته در حالیکه توسعه آن در سراسر دوره قاجاریه فقط چهار برابر بوده است. در روند این تحول سریع و ناموزون، چشم انداز جغرافیایی و خاستگاه طبیعی تهارن با تغییرات ویرانگر و انواع عدم تعادل روبرو گردیده است. گسترش خزنده شهر به دامنه های کوهستانی البرز و دشتهای سرسبز جنوبی و ادغام صدها روستا و هکتارها باغ و مزرعه در پیکر آن، تمام حیات شهروندان را به مخاطره افکنده است. در گذشته آلودگیهای زیست محیطی تهران بسیار محدود بوده بطوریکه از سده هشتم تا سده سیزدهم تهران بقدری مشجر و سر سبز بوده که آن را به باغ گلزار و چنارستان و همچنین به بهشت پریان توصیف کرده اند. در سه دهه اخیر به علت گسترش بی رویه تهران بیش از 300 هکتار از اراضی کشاورزی داخل محدوده 5 ساله و 2000 هکتار از اراضی محدوده 25 ساله به مصارف ساختمان های شهری رسیده است.
ادامه مطلب ...

زمانبندی بلا درنگ (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی زمانبندی بلا درنگ
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 77
______________________________________________________
مقدمه
مهمترین کاربرد سیستمهای بلادرنگ در رابطه با عملیات کنترل پردازش است. خاصیت مهم سیستم عاملهای بلادرنگ این است که هر فعل و انفعال با کامپیوتر بایستی یک پاسخ در مدت زمانی که از قبل تعیین شده است دریافت دارد. سیستم بایستی بتواند این زمان پاسخ را گارانتی بکند (عواقب زمان پاسخ بد در رابطه با سیستمی که یک هواپیما و یا یک کارخانه شیمیایی را کنترل می کند را میتوان براحتی تصور کرد). مسئله زمان پاسخ در عمل به این معناست که معمولاً نرم افزار بصورت خاص-منظور است و به کاربرد بخصوصی اختصاص یافته است. دستگاههای جنبی چنین سیستمهایی نیز به احتمال قوی دستگاههای بخصوصی هستند. مثلاً ممکن است که از وسایل حس کننده که با سیگنالهای آنالوگ عمل می کنند به جای ترمینالهای عادی استفاده شوند.
ادامه مطلب ...

پروژه معرفی معماری نرم افزار

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه معرفی معماری نرم افزار
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 90
______________________________________________________
مقدمه
امروزه یکی از مهمترین ویژگی های هر سیستم نرم افزاری، کیفیت می باشد. با پیشرفت های انجام شده و گسترش ابزار های گوناگون برای توسعه نرم افزار، توسعه نرم افزار هایی که کارکرد های مورد نظر مشتریان را برآورده سازند، امری آسان و سریع گشته است. در حال حاضر، تفاوت بین دو نرم افزار را توانایی نرم افزار ها در برآورده ساختن ویژگی های کیفی مورد انتظار تعیین می کند. معماری نرم افزارِ یک برنامه یا سیستم کامپیوتری، ساختار یا ساختارهایی از سیستم می باشد، که در برگیرنده اجزاء، صفات قابل مشاهده آن اجزا و ارتباط بین آنها باشد[Bass 03]. معماری نرم افزار شامل اولین تصمیمات طراحی سیستم می باشد و این تصمیمات زیربنای فعالیت های طراحی، پیاده سازی، استقرار و نگهداری سیستم می باشد. همچنین معماری نرم افزار، اولین عنصر قابل ارزیابی در فرایند توسعه نرم افزار می باشد[Bass 03]. بنابراین برای طراحی سیستمی که نیاز های کیفی مورد نظر را برآورده سازد، تولید معماری نرم افزار اولین گام در دستیابی به کیفیت در نرم افزار و همچنین ارزیابی ویژگی های کیفی است.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه علل بی انضباطی در مدارس

همکار گرامی پرسشنامه ای که تقدیم می گردد برای جمع آوری اطلاعات و شناخت علل بی انضباطی در مقطع مدارس راهنمایی پسرانه می باشد. لذا خواهشمندم با توجه به اهمیت موضوع و بینش شما نسبت به مسائل تربیتی پرسشنامه را با دقت مطالعه و با پاسخهای دقیق ما را از نظریات و رهنمودهای خود در این امر مهم یاری نمایید. نظرات شما عزیزان برای ما حائز اهمیت می باشد.
ادامه مطلب ...

بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک

روش تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

فهرست مطالب

فصل اول
کلیات تحقیق
شامل
مقدمه
کلید واژه
قلمرو زمانی و مکانی
روشها و ابزار گردآوری اطلاعات
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی: فرآبری داده سازمان تامین اجتماعی رشته کامپیوتر

مقدمه
نظم اجتماعی از موضوعات مهم جامعه شناسی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. حال آنکه تا حداقلی از نظم وجود نداشته باشد نمیتوان از ماهیتی به نام جامعه سخن راند و اصولا هر گونه برداشتی از جامعه مسبوق به این پیش فرض است که حداقلی از نظم وجود دارد. با وجود این بسیاری از جامعه شناسان بویژه آنهایی که سودای تغییر در سر داشته اند از کنار این مسئله به راحتی گذشته اند. در صورتی که نه هر تغییر ذاتا مطلوب و پذیرفتنی است و نه هر نظمی ماهیتا نا مطلوب و قابل نقد بلکه می توان به لحاظ نظری نظم های متفاوتی را انتزاع کرد. از سوی دیگر هر گونه تغییری طلب نظم مطلوب است. بنابراین پرداختن به موضوع نظم اجتماعی چرایی و چگونگی محقق شدن آن عوامل تقویت کننده و تغییر دهنده نظم و … از اهمیت بسیاری برخوردار است. عوامل بسیاری در چگونگی نظم اجتماعی موثرند. نظام اجتماعی متشکل از خورده نظامهای بسیاری است و هر یک از این خرده نظامها نقش تنظیمی یا اختلالی در نظم اجتماعی دارند. یکی از این خرده نظامها نظام تامین اجتماعی است که من تصمیم گرفتم به دلیل نقش مهم آن در تنظیم زندگی افراد جامعه به آن وارد شده و آثار آن را در نظم اجتماعی در حد بسیار مختصر نشان دهم. من در مدت کارآموزی در این سازمان جدا از آشنا شدن با ساختار سازمانهای دولتی و روابط کاری مرسوم بین کارمندان آنها تجربیات جدیدی در رابطه با سیستمهای شبکه و بانکهای اطلاعاتی بدست آوردم و همچنین فرصتی پیش آمد تا آموخته های قبلی خود را که بصورت تئوری خوانده بودم به طور عملی اجرا و به نقاط ضعف و قوت خود بیشتر آگاهی پیدا کنم. در زمینه سخت افزاری هم تجربیات جالبی بدست آوردم که در متن به آنها اشاره می کنم. پایان سخن این که تحقیق تنها به بخش کوچکی از تلاش و زحمات افراد سخت کوش و متعهد این سازمان در تحقق اهداف کلی نظام اجتماعی اشاره شده که امیدوارم کمی ها و کاستی های این نوشته را به حساب گستردگی و وسعت کارها و وظایف این سازمان بگذارید.
ادامه مطلب ...

پرسشنامه عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

با سلام و عرض ادب حضور همکاران گرامی و پر تلاش بانک صادرات ایران و با آرزوی توفیق روز افزون برای همگی به اطلاع می رساند یکی از مهم ترین اهداف هر سازمان پویایی افزایش بهره وری از طریق تامین نیازهای مادی و معنوی کارکنان بوسیله ارتقاء شغلی و به دنبال آن افزایش رضایت شغلی همکاران می باشد. پرسشنامه زیر که شامل 10 سوال در ارتباط با موضوع ذکر شده فوق باشد، جهت اخذ نظرات همکاران ارجمند برای تکمیل یک پروژه تحقیقاتی دانشگاهی است. لازم به ذکر است پاسخها کاملاً محرمانه تلقی شده و در ارایه تحقیق و پژوهش مزبور هیچگونه نامی از افراد پاسخ دهنده به میان نخواهد آمد. بدون شک نظرات سنجیده شما همکاران گرامی در فرایند تصمیم گیری های آینده مفید خواهد بود. قبلا از همکاری صمیمانه شما تشکر و قدردانی می نمایم.
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت آوا پژوهش مرکزی

فهرست مطالب
آشنایی با مکان کارآموزی
واحدهای اساسی در کامپیوتر
دیسک سخت و دیسک لرزان
کارت گرافیکی
کارت شبکه، منبع تغذیه، پنکه
مانیتور
بلند گو، صفحه کلید، ماوس، چاپگر
SCANER
وسایل درون CASE
وسایل بیرون CASE
CPU. RAM. IDE
نصب CPU
قالب بندی دیسک
ادامه مطلب ...

گزارش کارآموزی آزمایش کنترل کیفیت مواد نفتی

فهرست مطالب

فصل اول - کلیات
پیشگفتار 2
نکاتی درباره ایمنی 3

فصل دوم - معرفی پالایشگاه تهران
1-2- معرفی پالایشگاه تهران 6
1-1-2- تاریخچه ای از پالایشگاه تهران 7
2-1-2- لزوم تصفیه نفت خام و آزمایش فرآورده های آن 9
2-2- معرفی دستگاه های اصلی پالایش 10
1-2-2- معرفی دستگاه تقطیر در جو 10
2-2-2- معرفی دستگاه تقطیر در خلاء 11
3-2-2- معرفی دستگاه تهیه گاز مایع 11
4-2-2- معرفی دستگاه کاهش گرانروی 11
5-2-2- معرفی دستگاه تبدیل کاتالیستی 12
6-2-2- معرفی دستگاه تولید هیدروژن 12
7-2-2- معرفی دستگاه ایزوماکس 13
ادامه مطلب ...

بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان

عنوان کامل: بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان دختر و پسر (15-18)

فصل اول
مقدمه (بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان)
بیان مسئله
اهداف اختصاصی پژوهش
فرضیات پژوهش
متغیرها
تعریف علمی و عملیاتی متغیرها
منابع فصل اول
ادامه مطلب ...

ارتباط با پایگاه داده Access در Visual Basic

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه ارتباط با پایگاه داده های Access در Visual Basic
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 91
______________________________________________________
مقدمه
ما در عصری زندگی می کنیم که آن را عصر اطلاع رسانی یا قرن ارتباطات نامیده اند، لذا می توان اذعان نمود که کامپیوتر بهترین ابزار ارتباطی در آن عصر می باشد. امروزه کامپیوتر نه تنها به عنوان یک وسیله شخصی یا ابزار گروهی خاص مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به عنوان یک وسیله ارتباطی مهم در جهان مطرح می باشد و به همین دلیل است که کاربرد آن روز به روز در جهان گسترش می یابد به گونه ای که در همه کشورهای جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. با گسترش کاربرد کامپیوتر در جهان این رشته به صورت گسترده ای در زمینه های مختلف توسعه یافته و هر روز نیز به این گسترش افزوده می گردد.
ادامه مطلب ...

معرفی کامل ادوات FACTS

فهرست مطالب

فصل 1- معرفی انواع ادوات FACTS
1-1- مقدمه
فصل 2- جبرانساز Var استاتیک (SVC)
2-1- مقدمه
2-2- کاربردهای SVC
2-3- رایجترین انواع SVC
فصل 3- خازن سری کنترل تریستوری (TCSC)
3-1- مقدمه
3-2- اهداف جبرانسازی خطوط انتقال توسط خازنهای سری
3-3- میراکردن رزونانس زیر سنکرون (SSR)
فصل 4- جبرانساز استاتیک (STATCOM)
4-1- مقدمه
4-2- کاربردهای STATCOM
4-3- مقایسه STATCOM و SVC
فصل 5- ترانسفورماتور شیفت دهنده فاز (PST/PAR)
5-1- مقدمه
5-2- کاربردهای PST
5-3- کاربردهای دینامیکی و گذرا
ادامه مطلب ...

پروژه معرفی ویندوز سرور 2003

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه معرفی ویندوز سرور2003
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
مقدمه
ویندوز سرور 2003 نسبت به ویندوز 2000 گام بزرگی به جلو محسوب می شود. برای مدیران شبکه های ویندوز NT هم این نگارش جدید سیستم عامل مایکروسافت آن قدر ابزار و کنترل های مدیریتی زیادی را به ارمغان آورده است که آنها را از ادامه کار با NT منصرف می کند.

ویرایش های ویندوز سرور 2003
* ویندوز سرور 2003 ویرایش standard
* ویندوز سرور 2003 ویرایش enterprise (نگارش های 32 و 64 بیتی)
* ویندوز سرور 2003 ویرایشdatacenter
* ویندوز سرور 2003 ویرایشweb server

ویرایش standard
ویرایش standard ویندوز سرور 2003 برای اغلب شبکه ها مناسب است. این ویرایش، چندپردازشی متقارن (SMP) چهارراهه و 4 گیگابابت RAM را پشتیبانی می کند. از ویرایش استاندارد می توان برای میزبانی network load balancing (ولی نه cluster services) و terminal server استفاده کرد.
ادامه مطلب ...

رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان

عنوان کامل: تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان پسر رشته های فنی و هنر

فهرست مطالب
فصل اول (کلیات پژوهش)
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
هدف پژوهش
سئوالات پژوهش

فصل دوم (پیشینه پژوهش)
هویت جنسی
پیدایی هویت جنسی
نظریه طرحواره جنسی
نقش یابی جنسی در اوایل کودکی
تاثیرات ژنتیکی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی
تاثیرات محیطی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی
هویت و رفتار جنسی در اواسط کودکی
تاثیرات فرهنگی بر نقش یابی جنسی در اواسط کودکی
نقش یابی جنسی در نوجوانی
هویت جنسی در میان سالی
کلیشه ها یا تصورات قالبی جنسیتی چیست؟
ادامه مطلب ...

برنامه نویسی برای سیستم انبارداری با ویژوال بیسیک

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه برنامه نویسی جهت سیستم انبارداری با ویژوال بیسیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 95
______________________________________________________
مقدمه
در دنیای بشدت رقابتی امروز، اطلاعات بعنوان یکی از فاکتورهای تولیدی مهم پدیدار شده است. در نتیجه تلاش برای استخراج اطلاعات از داده ها توجه بسیاری از افراد دخیل در صنعت اطلاعات و حوزه های وابسته را به خود جلب نموده است. حجم بالای داده های دائما در حال رشد در همه حوزه ها و نیز تنوع آنها به شکل داده متنی، اعداد، گرافیکها، نقشه ها، عکسها، تصاویر ماهواره ای و عکسهای گرفته شده با اشعه ایکس نمایانگر پیچیدگی کار تبدیل داده ها به اطلاعات است. علاوه بر این، تفاوت وسیع در فرآیندهای تولید داده مثل روش آنالوگ مبتنی بر کاغذ و روش دیجیتالی مبتنی بر کامپیوتر، مزید بر علت شده است. استراتژیها و فنون متعددی برای گردآوری، ذخیره، سازماندهی و مدیریت کارآمد داده های موجود و رسیدن به نتایج معنی دار بکار گرفته شده اند. بعلاوه، عملکرد مناسب ابرداده[1] که داده ای درباره داده است در عمل عالی بنظر می رسد.
      پیشرفتهای حاصله در علم اطلاع رسانی و تکنولوژی اطلاعات، فنون و ابزارهای جدیدی برای غلبه بر رشد مستمر و تنوع بانکهای اطلاعاتی تامین می کنند. این پیشرفتها هم در بعد سخت افزاری و هم نرم افزاری حاصل شده اند. ریزپردازنده های سریع، ابزارهای ذخیره داده های انبوه پیوسته و غیر پیوسته، اسکنرها، چاپگرها و دیگر ابزارهای جانبی نمایانگر پیشرفتهای حوزه سخت افزار هستند. پیشرفتهای حاصل در نظامهای مدیریت بانک اطلاعات در طی چهار دهه گذشته نمایانگر تلاشهای بخش نرم افزاری است. این تلاشها در بخش نرم افزار را میتوان بعنوان یک حرکت پیشرونده از ایجاد یک بانک اطلاعات ساده تا شبکه ها و بانکهای اطلاعاتی رابطه ای و سلسله مراتبی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون سازماندهی و بازیابی اطلاعات ملاحظه نمود. بدین منظور در هر دوره، نظامهای مدیریت بانک اطلاعاتی[2] مناسب سازگار با نرم افزار سیستم عامل و سخت افزار رایج گسترش یافته اند. در این رابطه میتوان از محصولاتی مانند، Dbase-IV, Unify, Sybase, Oracle و غیره نام برد.
      داده کاوی یکی از پیشرفتهای اخیر در راستای فن آوریهای مدیریت داده هاست. داده کاوی مجموعه ای از فنون است که به شخص امکان میدهد تا ورای داده پردازی معمولی حرکت کند و به استخراج اطلاعاتی که در انبوه داده ها مخفی و یا پنهان است کمک می کند. انگیزه برای گسترش داده کاوی بطور عمده از دنیای تجارت در دهه 1990 پدید آمد. مثلا داده کاوی در حوزه بازاریابی، بدلیل پیوستگی غیرقابل انتظاری که بین پروفایل یک مشتری و الگوی خرید او ایجاد میکند اهمیتی خاص دارد (Barry and Linoff, 1997).
ادامه مطلب ...

شبکه بی سیم آنتن

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی شبکه های بی سیم و آنتن
طبقه بندی: مخابرات
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 96
______________________________________________________
مقدمه
از سال 1877م که نخستین آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد. نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت کرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینکه آنتن ها جزئی از یک سیستم مخابراتی الکترونیکی هستند، بایستی تکنولوژیست ها و مهندسین برق الکترونیک در این زمینه دانش کافی داشته باشند. امید است در این مقال اندک که در زیر به اجمال عنوان فصول آن را خواهیم آورد، قدمی هر چند کوچک در این راه برداشته باشیم. این پایان نامه از 5 فصل تشکیل شده است. فصل اول در قالب طرح تحقیق به بررسی تاریخچه و نیز اهمیت مساله مورد تحقیق می پردازد. قابل ذکر است که اهداف ویژه تحقیق در این مساله نیز با توجه به عنوان و روش انجام این تحقیق به جای فرضیه ها و سوال های تحقیق در طرح تحقیق گنجانده شده است.
ادامه مطلب ...

کاربردهای سیستم بارکدینگ

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی انواع و کاربرد سیستم های بارکدینگ
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 97
______________________________________________________
مقدمه
امروزه سیستمهای اطلاعاتی کامپیوتری سهم بسزایی درکارایی امور تجاری و کنترلی دارند. لذا برای حصول این کارایی ضروری است که اطلاعاتی که به کامپیوترها وارد می شوند، دقیق و بهنگام بوده و در ضمن، گردآوری آنها نیز هزینه زیادی دربر نداشته باشد. درمیان انواع سیستمهای شناسایی خودکار، تکنولوژی بارکد جزء ساده ترین ها است. این سیستم به صورت تجهیزات جانبی کامپیوترهای شخصی که امروزه در واحدهای صنعتی، تجاری و اداری کشور جایگاه مهمی یافته اند، قابل بکارگیری است. در این تحقیق سعی شده انواع سیستم های بارکدینگ معرفی شده و کاربرد های هر یک مورد بررسی قرار گیرند. همچنین باتوجه به پیشرفت روز افزون علوم مختلف، و توسعه تغییرات در تکنولوژی های موجود، ما را بر آن داشت تا از فنآوری های جایگزین و جدید نیزمواردی را بیان کنیم.
ادامه مطلب ...

سایت گالری (زبان PHP: Personal Home Pages)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه سایت گالری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 39
______________________________________________________
مقدمه
دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن تار جهان گستر (World Wide Web) اغلب بدون پشتیبانی کافی عرضه می شوند و کاربران این تکنولوژی همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد می کنند که باعث سر در گمی آنها می شوند. برای نمونه میتوان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد که عبارتند از: برنامه های که بتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد. متداول ترین این برنامه ها سیستم عامل Unix و به طور خاص Linux می باشد. این برنامه ها با وجود ثبات و پایداری، دارای یک مشکل بزرگ است و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می باشد. کمبود راهنماهایی که به زبان ساده این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد باعث شده است که این دسته از نرم افزار ها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP یکی از زبانهای اسکریپتی open source است و ابزار مفیدی می باشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن هنوز به صورت شایسته ای از آن استقبال نشده است.

PHP چیست؟
PHP در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می آید. با گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Pre-processor به کار گرفته شد. عبارت پیش پردازشگر (Pre-processor) بدین معنی است که PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می کند. مطابق مطالب سایت وب رسمی PHP که در آدرس php.net قرار دارد، PHP زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده (Html Embeded, Cross-Platform, Server-side) می باشد. سمت سرویس دهنده بودن PHP بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (Server) انجام می گیرد. یک سرویس دهنده در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب کاربران منتقل می شوند.
ادامه مطلب ...

ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه ارائه روشی برای طراحی مبتنی بر سرویس
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 223
______________________________________________________
مقدمه
در طول چهار دهه اخیر، میزان پیچیدگی نرم افزارها بصورت صعودی افزایش یافته و تقاضا برای نرم افزارهای قدرتمندتر بیشتر شده است. در این میان، به نظر می رسد که روشهای قدیمی جوابگوی نیازهای در حال رشد کنونی نیستند و نیاز به ایجاد و بکارگیری روشهائی است که بوسیله آنها بتوان بر این پیچیدگیها بصورت کاراتر و در زمانی کوتاهتر غلبه کرد. از سوی دیگر امکان کنار گذاشتن یکباره سیستمهای نرم افزاری موجود که تا به حال مشغول سرویس دهی به مشتریان بوده اند، وجود ندارد و می بایست سیستمهای جدید را بصورت یکپارچه و در کنار همین سیستمهای فعلی بوجود آورد. معماری سرویس گرا، با تکیه بر اصول سرویس گرائی و محاسبات و سرویس های توزیع شده و بر پایه پروتکلهای شبکه و لایه های منطقی سرویس و همچنین زبانهایی که تولید نرم افزارهای توزیع شده را فراهم می کنند، به عنوان راه حلی مناسب جهت از میان برداشتن مشکلات و مسائل مذکور مطرح گردیده است[20,21].
ادامه مطلب ...

پایان نامه فناوری اطلاعات و کامپیوتر: مفاهیم HTML و XTHML

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مفاهیم HTML & XTHML
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 89
______________________________________________________
مقدمه
این برنامه درواقع نرم افزاری است که کامپیوتر شما برای مرور و نشان دادن صفحات وب به ان نیاز خواهد داشت. ازجمله معروف ترین مرورگرهای اینترنتی می توان به کاوشگر اینترنت شرکت مایکروسافت (اینترنت اکسپلورر ومرورگرنت اسکیپ اشاره نمود. گردش دروبی که از نظر محتوی و یا شکل متشابه ایده های ذهنی شما را جذب کرده و باعث می شودبارها به ان مراجعه کنید.

صفحه وب چیست؟

در واقع یک نوع زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که چگونگی قرار گرفتن وارتباط بین متن ها تصاویر و سایر Html زبان علامت گذاری عناصر موجود در یک صفحه را توضیح داده و در خود نگه می دارد. را سرویس دهی کنند. در واقع همین صفحات بهم پیوسته بودند که وب جهانی یا html تا سال 1993 تقریبا 100بنا نهادند. از آن زمان بتدریج برنامه های مرورگر و به جهت مشاهده این صفحات نوشته و در اختیار مردم قرار گرفت* ولی بعلت مقبولیت روزافزون صفحه های وب تعدادی از مرورگرهای اولیه فقط قادر به نشان دادن متنهای برنامه نویسان مرورگرهایی را طراحی کردند که علاوه برمتون قادربه نشاندادن تصاویرگرافیکی نیزبودند. نام داشت که بواسطه تولید یکی از معروفترین مرورگرهای موجود more Anderssen یکی از این برنامه نویسان یعنی مرورگر نت اسکیپ به مردی مشهور و ثروتمند بدلگشت* به عنوان رابط اصلی واستاندارداینترنت مورد توافق همگان قرار گرفته اند صفحات Html امروزه میتوانند علاوه بر نشان دادن متن ها ساده با تحت پوشش قرار دادن تصاویر گرافیکی صداها و وحتی ویدئویک برنامه محاوره ای وتعاملی کامل رااینترنت بوجود اوردند * فقط دراینترنت یافت نمی شوند. بلکه امروزه شبکه های کامپیوتری html همان طورکه می دانید صفحات وب بسیاری ازشرکتهای معتبر درسراسردنیا (اینترنت) ازصفحات وب برای فراهم کردن اطلاعات تجاری و اقتصادی مورد نیاز کارمندان مشتریان خود استفاده می نمایند. همچنین در ساخت و نمایش تبلیغات تجاری درشبکه های تلویزیونی انتخاب اول می باشد. بعلاوه شرکت ماکروسافت htmlهای تبلیغاتی مختلف امروزه dvdها یا Cd یونی ویا وبرروی را به صورت مستقیم در رابط های مختلف بزرگترین سیستم عامل دنیا (یعنی ویندوز) قرارداده است. به عن html نیازهای وب و به صورت رابط وب به نمایش گذاشته می شوند linkودرایوهای مختلف همگی ازطریق ان مثال فایل ها در همه جا حضور دارد و خوشبختانه شما هم اکنون با یک انتخاب صحیح در یک سیرصحیح Html پس در یک کلام قرار گرفته اند* نام دارد که در واقع ویرایش Xhtml-1 و دیگری Html وجود دارد. 4- Html در حال حاضر دو ویرایش ازبرنامه می باشد. شما درطی مطالعه این مطالب این دوزبان برنامه نویسی وب چگونه با زبان دیگری بنام Html-4 پیشرفته و کارکرده استانداردمربوط به هرسه موردفوق را می توانید در ادرس wxml.com یعنی درسایت کنسر کنسرسیوم وب جهانی در اینترنت بیابید.
ادامه مطلب ...

امنیت شبکه و رمزگذاری (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی امنیت شبکه و رمزگذاری
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 68
______________________________________________________
امنیت شبکه چیست؟
بیایید Alice و Bob را به عنوان دو نفری که می خواهند به طور امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، معرفی کنیم. این یک متن در مورد شبکه است. باید مشخص کنیم که Alice و Bob ممکن است که دو روتر (router) باشند که می خواهند جداول مسیر یابی خود را به طور امن تعویض کنند، دو Host که می خواهند یک ارتباط انتقال امن را شروع کنند دو کاربر email که می خواهند emailهای امن به هم منتقل کنند تمام این حالات بعدا در این قسمت گفته خواهد شد. Alice و Bob دو شخصیت ثابت و مشهور در ارتباط امن هستند. شاید به علت اینکه اسم های آنها سرگرم کننده تر از یک نوع موجود به اسم A است که می خواهد یک ارتباط امن با یک نوع موجود به اسم B برقرار کند. تبادل عشق ممنوع، ارتباطات زمان جنگ و معاملات تجاری نیازهای عمومی مردم شهری هستند برای ارتباطات امن. اولی را به دومی ترجیح می دهیم و خوشحالیم که Alice و Bob را به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده کرده ایم و آنها را در اولین سناریو استفاده می کنیم.

ارتباط امن
ما گفتیم که Alice و Bob می خواهند به صورت امن ارتباط برقرار کنند ولی این دقیقاً به چه معناست؟ مطمئنا Alice می خواهد فقط Bob بتواند پیغامی را که برای او فرستاده است را بفهمد و با وجود این که آنها از طریق یک رسانه ناامن ارتباط برقرار می کنند جایی که یک مزاحم (Trudy یک مزاحم) ممکن است ارتباط را در هر چیزی که از A به B منتقل می شود قطع کند، بخواند یا کاری انجام دهد. Bob هم می خواهد مطمئن باشد که پیغامی که دریافت می کند واقعا توسط Alice است. همچنین Alice و Bob می خواهند مطمئن شوند که محتوای پیغام Alice در انتقال داده تغییر داده نشده است. با این ملاحظات ما می توانیم خصوصیات مطلوب داده شده از یک ارتباط امن را مشخص کنیم:

سری بودن:
فقط فرستنده و گیرنده باید بتوانند محتوای پیغام فرستاده شده را بفهمند. برای این که کسانی که استراق سمع می کنند ممکن است جلوی پیغام را بگیرند. این واقعا احتیاج به این دارد که پیغام به صورتی رمزگذاری شود (اطلاعاتش تغییر ظاهر بدهند، پنهان شوند) بنابراین پیغام نمی تواند رمز گشایی شود (فهمیده شود) توسط یک مزاحم. این جنبه از امنیت ممکن است پر از رایج ترین مفهوم عبارت ارتباط امن باشد. دقت کندی که این نه تنها یک تعریف محدود از ارتباط امن است (ما جنبه های اضافی از ارتباط امن را در پایین لیست کرده ایم) بلکه یک تعریف تقرببا محدود از سری بودن است. برای مثال Alice ممکن است تنها چیزی که می خواهد این است که با Bob ارتباطی برقرار کند که محرمانه باشد! ما تکنیک های رمزگذاری را برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها در بخش (2) خواهیم خواند.

تصدیق و استناد: هر دو فرستنده و گیرنده احتیاج دارند که از هویت طرف مقابل که در ارتباط شرکت کرده است مطمئن شوند. برای اطمینان از این که طرف دیگر واقعا کسی یا چیزی است که اظهار دارند. در ارتباط رودر روی مردم این مشکلات به راحتی توسط تشخیص دیداری حل می شود. هنگامی که موجودات ارتباط دهنده اطلاعات را از طریق یک رسانه ای که نمی توانند طرف مقابل را ببینید رد و بدل می کنند، تصدیق هویت خیلی ساده نیست. برای این که به عنوان مثال آیا شما مطمئن هستید که یک email دریافت شده که شامل یک رشته نوشتاری است که می گوید از طرف یکی از دوستان شما آمده است واقعا از طرف دوست شما آمده است؟ اگر کسی با تلفن به شما زنگ بزند و ادعات کند از بانک شما زنگ زده و شماره حسابتان را بخواهد و شماره شناسایی شخصی رمز شما (PIN) و حساب شما را برای این که درستی اش را چک کند، آیا شما این اطلاعات را از طریق تلفن می دهید؟ خوشبختانه نه. ما تکنیک های سندیت را در بخش (3) امتحان می کنیم شامل انواع مختلف، شاید متعجب کننده همچنین بر اساس تکنیک های رمز گذاری که در بخش (2) خواهیم دید. درستی و بی عیبی پیغام: با این که فرستنده و گیرنده می توانند یکدیگر را تصدیق کنند، آنها همچنین می خواهند مطمئن شوند که محتوای ارتباط آنها قصدا یا از روی تصادف تغییر نکرده است در حین انتقال علاوه بر تکنیک های check sum که در انتقال قابل اعتماد پروتکل های خط داده ای دیده ایم در بخش (4) نیز خواهیم دید. این تکنیک ها همچنین بر اساس تکنیک های رمزگذاری بخش (2) هستند. بعد از ساختن چیزی که ما به عنوان ارتباط مطمئن معنا کردیم، بیایید فرض کنیم که واقعا منظور از کانال ناامن چیست. چه اطلاعاتی یک مزاحم می تواند به آن دسترس داشته باشد و روی داده منتقل شده چه عملی می توان انجام داد. شکل زیر این سناریو را نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

آلبوم عکس گیاهان زینتی خانواده گل مینا (کاسنی) Asteraceae یا Compositae

برای مشاهده عکس ها و اطلاعات کلی گیاهان خانواده گل مینا بر روی نام آن ها کلیک کنید.

 

گل ابری

Ageratum houstonianum

گل مارگریت

Argyranthemum frutescens

گل مینای دائمی

Aster amellus

گل مینای دائمی

Aster novae-angliae

گل مینای دائمی

Aster novi-belgii

گل مینا چمنی

Bellis perennis

گل همیشه بهار

Calendula officinalis

گل مینا

Callistephus chinensis

گل شاه اشرفی (ستاره)

Cosmos bipinnatus

گل شاه اشرفی آتشی

Cosmos sulphureus

گل داودی

Dendranthema ×grandiflorum

گل گازانیا

Gazania splendens syn. G. rigens

گل تاب (ژربرا)

Gerbera jamesonii

گل آفتاب گردان

Helianthus annuus

گل جاوید (گل کاغذی یکساله)

Helichrysum bracteatum

گل کوکب کوهی

Rudbeckia fulgida

گل کوکب کوهی

Rudbeckia gloriosa

گل کوکب کوهی

Rudbeckia hirta

گل کوکب کوهی

Rudbeckia maxima

برگ نقره ای

Senecio maritimus syn. Cineraria maritima

گل جعفری افریقایی

Tagetes erecta

گل جعفری فرانسوی

Tagetes patula

گل جعفری سینت

Tagetes tenuifolia

گل آهار

Zinnia angustifolia

گل آهار

Zinnia elegans

فناوری اطلاعات در سیستم آموزش (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژهبررسی فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 101
______________________________________________________
مقدمه
مهمترین علت عدم استفاده از رایانه و اینترنت در نظام آموزشی چیست؟

فرضیه های تحقیق
1. عدم آگاهی معلمین و دانش آموزان از کارآیی آموزشی رایانه و نحوه استفاده از آن.
2. عدم توجه کافی نظام آموزش و پرورش به این امر.
3. ترس از جایگزینی رایانه به جای معلمین و کمرنگ شدن نقش آنها.
4. عدم توانایی پرداخت هزینه های مربوط به آن.

روش تحقیق
بخشی از تحقیق به روش کتابخانه ای و بخش دیگر آن به روش پیمایشیانجام شده است.

هدف تحقیق
بررسی محدودیت های کاربرد صحیح رایانه و ارائه راهکارهای مناسب.

ضرورت و اهمیت تحقیق
ضرورت توسعه فن آوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در آموزش و پرورش. رایانه ماشینی است که سرآمد فناوری عصر حاضر به شمار می آید. با توجه به پیچیدگی جهان امروز لازم است ما نیز فناوری خود را با پیشرفت های موجود هماهنگ کرده و آن را با نیازهای جامعه متناسب سازیم. نوکردن نخست باید از جایی آغاز شود که به آموزش دانش ها و مهارت ها جدید و یادگیری عمیق تر و سریعتر می انجامد. پیشرفت سریع دانش بشری در قرن حاضر، متنوع شدن نیازها، تحولات سریع فن آوری به ویژه در زمینه ارتباطات، تغییرات عمده ای را بر جهان گذاشته و خواهد گذاشت. استفاده از رایانه در انجام امور مختلف یک سازمان، ایجاد دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، ایجاد دانشگاه ها و مدارس مجازی همگی محصول گسترش اینترنت و به طورکلی فناوری اطلاعات است. امروزه اصطلاح فناوری اطلاعات به طور وسیعی در سطح جهان منتشر شده است که آن را علم و مهارت درباره همه جنبه های به کارگیری رایانه، ذخیره سازی داده ها و ارتباطات تعریف کرده اند. فناوری اطلاعات را می توان بخش فنی نظام اطلاعاتی دانست که شامل سخت افزار، نرم افزار، پایگاه های اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی است.
ادامه مطلب ...

پروژه اتصال شبکه بی سیم (پایان نامه فناوری اطلاعات)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه اتصال شبکه های WLAN
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 151
______________________________________________________
مقدمه
مقاله حاضر برای شرح مسئله و مستند سازی پروژه دانشجویی طراحی شبکه های محلی مجازی (اختصارا در این مقاله، شبکه های مجازی یا WLAN) تهیه شده است. شبکه مورد مطالعه case study ارائه شده توسط شرکت تجاری «ایپک یول»، طرف کارفرما در مناقصه درخواست پیشنهاد همکاری طراحی، اجرا، نظارت و پشتیبانی شبکه ارتباطی آن شرکت می باشد. از آنجایی که مطالب تئوریک و عملی در این زمینه ارتباط تقریبا اندکی دارند، فعالیت بر اساس این مورد مطالعه (Case Study) ملزم مطالعه و تحقیق عملی در بازار کار و کتب موجود بود. لذا در این مقاله ابتدا به زبانی ساده به بررسی و معرفی تقسیم بندی شبکه ها بر اساس نوع وظایف، توپولوژی ها، حوزه جغرافیایی تحت پوشش، کابل های شبکه، مزایا و معایب استفاده از آنها، اجزای تشکیل دهنده یک مسیریاب، معرفی پورت های مختلف، طریقه Password گذاشن بر روی پورت ها، معرفی لایه های شبکه بر اساس استاندارد OSI، انواع مسیریابی میان مسیریاب ها، انواع پروتکل های مسیریابی به همراه دستورات مورد نیاز می پردازیم.
ادامه مطلب ...

طراحی و پیاده سازی سیستم E-test

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه طراحی و پیاده سازی یک سیستم E-test
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 59
______________________________________________________
مقدمه
در آستانه قرن بیست و یکم به دلیل گسترش الکترونیک، آنچه بیش از همه در امر اطلاع رسانی مدنظر است، دیجیتالی کردن اطلاع رسانی است که از طرق مختلف می توان به این هدف دست یافت. یکی از جدیدترین روش ها، اطلاع رسانی از طریق شبکه جهانی اینترنت می باشد. از سوی دیگر امروزه با گسترش روزافزون علم و صنعت کامپیوتر در تمام سطوح جامعه از امور فردی گرفته تا اجتماعی شاهد جریانی هستیم که از آن به عنوان مکانیزه شدن یاد می شود. جریانی که خود ملاک و معیاری برای سنجش میزان کارایی امور قرار داده است، به طوری که اگر فعالیت و عملیاتی مکانیزه نباشد، هیچ گونه ابزاری برای مقایسه خود ونیز رقابت با دیگر سیستم های مشابه را نخواهد داشت. جریانی که اگرچه ممکن است برای خواستاران آن هزینه بر باشد ولی آینده ای روشن را برای ارتقا آن ترسیم خواهد کرد. در این راستا جامعه طیف وسیعی از فعالیت های خود را با شرایط جدید وفق داده است و سازمان ها مکانیزه کردن سیستم های خود را تنها وسیله، برای خدمت دهی مناسب به خارج از سیستم و تامین محیطی ایده آل برای کارکنان درون سیستم خود می دانند. با توجه به آنچه خواندید، یکی از مظاهر تلفیق مکانیزاسیون و اطلاع رسانی، وب سایت است. در حقیقت طراحی وب کار مشکل و پیچیده ای است، چرا که موضوع اصلی آن معماری اطلاعات و طراحی جریان کاری است که هیچ کدامشان را نمی توان استاندارد کرد.
      طراحی سوالات یک آزمون، چاپ کردن و تکثیر آن ها به تعداد مورد نیاز، برگزاری آزمون به روش سنتی، تصحیح اوراق و اعلام نتایج مدتها پس از برگزاری آزمون از مشکلات عمده اساتید، معلمین و مدرسین و حتی داوطلبان شرکت در آزمون است. اما امروزه با عمومی ترشدن استفاده از رایانه ها، می توان انتظار داشت در مراکز برگزاری آزمون، تعداد قابل توجهی رایانه، در دسترس باشد. حال اگر بتوان با توجه به توانائی بالای رایانه ها شرایطی فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و در کل، سرعت برگزاری یک آزمون تا حد ممکن سریعتر شود، می توان از بسیاری از اضافه کاری ها اجتناب نمود. پروژه ای که قرار است با همین هدف طراحی و پیاده سازی شود یک «سیستم مدیریت آزمون آنلاین» است تا جایگزین مناسبی برای روش های سنتی برگزاری آزمون گردد.
ادامه مطلب ...

نرم افزار حقوق و دستمزد

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه آشنایی با نرم افزارهای استفاده شده در سیستم حقوق و دستمزد
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 68
______________________________________________________
مقدمه
در نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد با توجه به مدرک و سابقه افراد حقوق و پایه در نظر گرفته می شود و در ضمن نوع شغل نیز می تواند بر میزان حقوق موثر باشد. در این نرم افزار ساعت حضور و غیاب از ساعت سیستم خوانده می شود و ساعت مرخصی بر حقوق ماهیانه تاثیر می گذارد میزان تاخیر روزانه نیز بریا هر فرد مشخص می گردد. میزان اضافه کاری و حقوق با توجه به سقف اضافه کاری 90 ساعت می باشد سیستم محاسبه حقوق و دستمزد دو نوع گزارش گیری دارد که یکی به منزله فیش حقوقی کارمند می باشد و نوع دیگر گزارش گیری دارد که یکی به منزله فیش حقوقی کارمند می باشد و نوع دیگر گزارش که برای مسئولین و حسابرسی شرکت استفاده می شود شامل گزارشی از لیست پرداختی های شرکت به کارمندان می باشد در این نرم افزار سعی شده است تمامی مبالغ اعم از بیمه، مالیات، حق اولاد، پایه حقوق، حق مسکن و ... بر اساس قانون کار محاسبه شده است. مایکروسافت در مصاف با جاوا، بدنبال ارائه یک زبان کامل بود که سایه جاوا را در میادین برنامه نویسی کم رنگ تر نماید. شاید بهمین دلیل باشد که C# را ایجاد کرد. شباهت های بین دو زبان بسیار چشمگیر است. مایکروسافت در رابطه با میزان استفاده و گسترش زبان فوق بسیار خوشبین بوده و امیدوار است بسرعت زبان فوق گستردگی و مقبولیتی به مراتب بیشتر از جاوا را نزد پیاده کنندگان نرم افزار پیدا کند. با توجه به نقش محوری این زبان، از آن بعنوان مادر زبانهای برنامه نویسی در دات نت نام برده می شود. مورد فوق به تنهائی، می تواند دلیل قانع کننده ای برای یادگیری این زبان باشد، ولی دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد.
ادامه مطلب ...

بررسی اصول و مبانی امنیت در شبکه کامپیوتری

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی اصول و مبانی امنیت در شبکه های رایانه ای
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 174
______________________________________________________
مقدمه
چنانچه به اهمیت شبکه های اطلاعاتی (الکترونیکی) و نقش اساسی آن دریافت اجتماعی آینده پی برده باشیم، اهمیت امنیت این شبکه ها مشخص می گردد. اگر امنیت شبکه برقرار نگردد، مزیتهای فراوان آن نیز به خوبی حاصل نخواهد شد و پول و تجارت الکترونیک، خدمات به کاربران خاص، اطلاعات شخصی، اطلاعاتی عمومی و نشریات الکترونیک همه و همه در معرض دستکاری و سوءاستفاده های مادی و معنوی هستند. همچنین دستکاری اطلاعات- به عنوان زیربنای فکری ملت ها توسط گروههای سازماندهی شده بین المللی، به نوعی مختل ساختن امنیت ملی و تهاجم علیه دولت ها و تهدیدی ملی محسوب می شود.
ادامه مطلب ...