مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

پروژه کارشناسی مهندسی مکانیک: اندازه گیری کنترل کیفیت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اندازه گیری و کنترل کیفیت
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 114
______________________________________________________
مقدمه
سابقه اندازه گیری به عهد باستان باز می گردد و می توان آن را به عنوان یکی از قدیمی ترین علوم به حساب آورد. در اوایل قرن 18 جیمز وات (JAMES WATT) مخترع اسکاتلندی پیشنهاد نمود تا دانشمندان جهان دور هم جمع شده یک سیستم جهانی واحد برای اندازه گیریها به وجود آورند. به دنبال این پیشنهاد گروهی از دانشمندان فرانسوی برای به وجود آوردن سیستم متریک (METRIC SYS) وارد عمل شدند. سیستم پایه ای را که دارای دو استاندارد یکی «متر» برای واحد طول و دیگری «کیلوگرم» برای وزن بوده، به وجود آوردند. در این زمان ثانیه (SECOND) را به عنوان استاندارد زمان (TIME) و ترموسانتیگراد را به عنوان استاندارد درجه حرارت مورد استفاده قرار می دادند. در سال 1875 میلادی دانشمندان و متخصصات جهان در پاریس برای امضاء قراردادی به نام پیمان جهانی متریک (INTERNATIONAL METRIC CONVENTION) دور هم گرد آمدند. این قرارداد زمینه را برای ایجاد یک دفتر بین المللی اوزان و مقیاسها در سورز (SEVRES) فرانسه آماده کرد. این مؤسسه هنوز به عنوان یک منبع و مرجع جهانی استاندارد پابرجاست.
امروزه سازندگان دستگاههای مدرن آمریکایی، دقت عمل استانداردهای اصلی خود را که برای کالیبراسیون دستگاه های اندازه گیری خود به کار می برند، به استناد دفتر استانداردهای ملی (N. B. S) تعیین می نمایند. لازم به یادآوری است دستگاه های اندازه گیری و آزمون به دلایل گوناگون از جمله فرسایش، لقی و میزان استفاده، انحرافاتی را نسبت به وضعیت تنظیم شده قبلی نشان می دهند. هدف کالیبراسیون اندازه گیری مقدار انحراف مذکور در مقایسه با استانداردهای سطوح بالاتر و همچنین دستگاه در محدوده «تلرانس» اصلی خود می باشد.
ادامه مطلب ...

دانلود طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

ظرفیت: هفتصد کندوی لانگسروت
محل اجرای طرح: قابل اجرا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، مازندران، کرمان، خوزستان، همدان و اصفهان
دوره بازگشت سرمایه: 24 ماه
میزان اشتغال زایی: 7 نفر

طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندوها می شود که این عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می پذیرد. در مناطق گرمسیر حتی می توان از هر کندو یک بچه کندو گرفت. با اجرای این طرح، علاوه بر کسب سود مناسباقتصادی می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.
ادامه مطلب ...

بررسی وظیفه روغنکاری در خودرو

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی وظیفه روغنکاری در خودرو
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 86
______________________________________________________
مقدمه
از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند. این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری می کند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک می کند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.

کار روغن موتور چیست؟
وظایف اصلی روغن موتور عبارت است: روان سازی قسمت های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش، کمک به کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق. از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده ای را می طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.
ادامه مطلب ...

مهندس برق کنترل: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی

رشته: مهندسی برق (کنترل)
مقطع: کارشناسی
تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی سال 1383

مواد امتحانی موجود در این بسته
60 سوال اختصاصی
30 سوال عمومی
+ تمامی موارد دکر شده به صورت یکجا در این بسته موجود است.
ادامه مطلب ...

دانلود پاورپوینت سیر تحول و نظریات منظر شهری

پاورپوینت سیر تحول و نظریات منظر شهری

فهرست

مقدمه
جایگاه منظرسازی در تعامل انسان محیط
سیر تکامل مفهوم منظرسازی
الگوی منظر شهری آرایشی / تزئینی
الگوی منظر شهری عملکردگرا / برنامه محور
الگوی منظر شهری ادراکی زمینه گرا
الگوی منظر شهری پایدار / هوشمند
بررسی نظریات منظر شهری
همراه با تصاویر
ادامه مطلب ...

طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی

ظرفیت: 500 تن در سال
دوره بازگشت سرمایه: ده ماه
میزان اشتغالزایی: چهارده نفر

برای تولید چیپس، لازم است از سیب زمینی مرغوب استفاده شود. سیب زمینی باید درشت، سالم، کاملا رسیده و دارای کمترین مقدار گره و حفره در سطح آن باشد. پس از اینکه سیب زمینی مرغوب انتخاب گردید، درآب شسته می شود تا گرد و خاک و هرگونه مواد خارجی سطح ازآن پاک شود. سپس باید سیب زمینی راپوست کنده و آن را بصورت تراشه های نازک درآورد. پوست کندن سیب زمینی توسط دستگاه های سایش انجام می گیرد. برای این منظور در کارخانه ها بیشتر از روش سایش استفاده می شود. دراین روش ضایعات سیب زمینی بین 1 تا 4 درصد است، که این مسئله به شکل، اندازه و عمق گره ها و همچنین مدت زمانی بستگی دارد که سیب زمینی در انبار نگهداری شده است.
ادامه مطلب ...

بررسی مراحل تحلیل دینامیکی شاتون به روش اجزای محدود

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مراحل تحلیل دینامیکی شاتون به روش اجزای محدود
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 79
______________________________________________________
مقدمه
شاتون به عنوان یکی از مهمترین قطعه متحرک موتور، در نحوه کارکرد و بازده مکانیکی موتور موثر بوده، اصلاح و بهسازی آن می تواند نقش قابل توجهی در بهبود کارکرد موتور داشته باشد. در زمینه تحلیل تنش در شاتون تحقیقات بسیاری انجام گرفته است. در زیر به نمونه ای از کاربرد روش اجزای محدود اشاره شده است. در سال 1989 میلادی در یک کارخانه ذوب فلزات، شاتون یک موتور 18 سیلندر دیزل دچار شکست شد. موتور مزبور جهت تامین برق کوره های الکتریکی به کار گرفته شده با معاینه شاتون آسیب دیده مشخص شد شکست در اثر خستگی و پیدایش ترک در رزوه های شاتون رخ داده است. رزوه های مزبورجهت بسته شدن پیچ روی شاتون و اتصال دو تکه شاتون در سوراخ عبور پیچ ایجاد شده بودند. مدل شاتون تحت بارهای تنش در پای رزوه های یاد شده بوده اند. برای کاهش این تنشها، انحنای پای دندانه ها در مدل کامپیوتری به دو برابر مقدار اولیه افزایش یافته است. با تحلیل مدل اصلاح شده، نتایج بیانگر کاهش قابل توجه در مقدار تنش پای دندانه ها بوده اند. بیشترین مقدار تنش در این ناحیه از 3200 مگاپاسکال به 1500 مگاپاسکال کاهش یافته است در پای رزوه های شاتون اصلاح فوق الذکر به عمل آمده، جنس شاتون نیز به نوعی فولاد با مقاومت بیشتر در برابر خستگی تغییر یافت و آثار مثبت این تغییرات در عمل نیز مشاهده گردید.
ادامه مطلب ...

طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 220
______________________________________________________
مقدمه
اگر بخواهیم منصفانه به تاریخچه اتومبیل بنگریم، تصور من بر این است باید همان ارابه های چوبی و طراح آنها را هم جزیی از صنعت اتوموبیل و تاریخچه آن دانست. اما صنعت اتومبیل سازی با شکل و موتوری صنعتی در ابتدا به صورت اتفاقی و پراکنده به وسیله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پیوسته روی اتومبیلهای خویش کار کردند تا امروزه به صورت کنونی درآمده است. اتومبیل وسیله ای است که در طول دهه های طولانی به وسیله افراد مبتکر و مخترم زیادی تکمیل گردیده و سخن نابه جایی نیست، اگر بگوییم اختراع آن را نمی توان به کس خاصی نسبت داد. اتومبیل ابتدایی از نیروی بخار استفاده می نمود و شباهت زیادی به درشکه داشته است. ولی به مرور گذشت زمان، و آگاهی به قدرت بیشتر سوختهای دیگر، توسط طراحان و مهندسان به شکل امروزی در آمد و به حداکثر ایمنی و رفاه رسید، که تقریبا جزء اصلی زندگی انسان ها گردیده است. این صنعت با اختراع موتور احتراقی در سال 1860 میلادی به وسیله یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع گردید و سپس به صورت خیلی سریع تغییرات عمده ای نمود. با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکامل این صنعت تسریع پیدا نمود و در بین سال های 1860 تا 1970 میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسین انجام گرفت. ابتدا ساخت یک موتور کوچک و نصب آن به روی یک گاری کوچک بود که توسط زیگفرد مارکوس در سال 1874 میلادی در شهر وین انجام گرفت. موتور این وسیله نقلیه بخاری یا موتورهای برونسوز می گویند. به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردید که مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می گردد. نمونه تکمیل شده موتور احتراق داخلی که موتور های امروزی شبیه به آن است توسط یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو با موفقیت ساخته شد و به همین جهت است که رشته تعمیرات اتومبیل های بنزینی را اتومکانیک گویند. در این سیستم عمل تراکم سوخت از احتراق در داخل سیلندر صورت می گرفت و راندمان بسیار بالایی داشت. دو نفر دیگری که نامشان در صنعت اتومبیل سازی بسیار معروف است عبارت بودند از گات لیب دایمر و کارل بنز که در یک زمان به صورت جدا گانه کار می کردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود. دایملر که در سال 1834 در آلمان متولد شده بود، ابتدا با اتو کار می کرد ولی در سال 1882 فعالیت خود را با دایر کودن کارگاهی در شهر اشتوتکارت آلمان به طور جداگانه ادامه داد و در این شهر با شخصی به نام ویلهم مای باخ که او نیز از شاگردان اتو بود شریک شد و در مدت یک سال اولین موتور خود را وارد بازار نمودند. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود RPM 900 بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان RPM 200 بود قابل مقایسه نبود این موتور کم کم کاملتر شد و به موتور دو سیلندر V شکل تبدیل شد، مجهز به کاربراتور بود که این کاربراتور را آقای مای باخ طراحی نموده بود. اولین سیستم جرقه زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود و از سوپاپ قارچی شکل و سیستم خنک کننده توسط آب استفاده نمود. یاد آور می شود اولین موتوری که در اتومبیل در جلوی وسیله نقلیه قرار داشت در سال 1891 میلادی ساخته شد.
ادامه مطلب ...