مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

جوشکاری سوپرآلیاژ IN738

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل:جوشکاری سوپرآلیاژ IN738
طبقه بندی: مکانیک و جوشکاری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
مقدمه
با توجه به رشد روز افزون بازار توربین های گازی در سطح دنیا و نیاز به تعمیرات قطعات توربینها باعث شد تا صنعت تعمیرات به صورت جدی و اصولی در ایران پیگیری شود و چون تعمیرات قطعات داغ توربین ها که جنس آنها از سوپر آلیاژها می باشند با مشکلاتی همراه می‌باشد و یک سری دستورالعمل خاص خود را می طلبد که باید با روشهای استاندارد وکنترل شده ای تعمیرات روی آنها صورت گیرد که فعلا در ایران در شرکت قطعات توربین شهریار به روش جوشکاری TiG انجام می گیرد که در آینده پیش بینی می شود از پروسه جوشکاری لیزر نیز استفاده گردد. در تمام سوپر آلیاژهای در تولید با مشکلاتی مواجه می باشیم که نیاز را برای تعمیرات ضروری نمود از آن جمله سوپر آلیاژ IN738 می‌باشد که در این پروژه به نکات مهم در جوشکاری این سوپر آلیاژ پرداخته ایم.

نتیجه گیری از این پروژه
1-با توجه به اینکه پوشش کرومایزینگ با روش سمانتاسیون پودری یک روش مؤثر برای افزایش مقاومت به خوردگی داغ سوپر آلیاژهای Ni-Cr است، در این تحقیق این نوع پوشش بر روی سوپرآلیاژ پایه نیکل IN738LC ایجاد شد.
2-در پوشش کرومایزینگ ایجاد شده بیشتر دو نوع رسوب کاملاً مجزا از هم مشاهده می شود. یکی رسوبات بلوکی شکل غنی از Al و دیگری رسوبات سوزنی شکل غنی از Ti.
3-در یک زمان مشخص با افزایش غلظت کرم در پوشش، ضخامت پوشش تغییر محسوسی نداشته، درصد کرم و آهن سطح پوشش افزایش یافته و برعکس درصد نیکل کاهش می یابد.
4-در یک ترکیب مشخص پودر کرومایزینگ، با افزایش زمان، ضخامت پوشش و درصد آهن سطح و نیز اندازه رسوبات غنی از Al افزایش یافته و برعکس درصد کرم سطح کاهش می یابد.
ادامه مطلب ...

تکنیک بهینه سازی آزاد مشتق برای کالیبراسیون مدل صف بندی

عنوان انگلیسی مقاله:A DFO technique to calibrate queueing models
عنوان فارسی مقاله:تکنیک بهینه سازی آزاد مشتق برای کالیبراسیون مدل های صف بندی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
یک گام مهم در مدل سازی سیستم، تعیین ارزش پارمترها برای استفاده در آن مدل می باشد. در این مقاله فرض بر این است که مجموعه ای از اندازه گیری های جمع آوری شده از سیستم های غملیاتی در دست داشته، و مدل مناسبی از سیستم (برای مثال بر مبنای این نظریه صف بندی) ایجاد شده است. برآورد مقادیر نسبی تکراری برای پارامترهای خاص این مدل از داده ها موجود، مشکل می باشد. (زیرا پارامترهای مربوطه دارای مفهوم فیزیکی نامشخص بوده و یا آن ها را نمی توان به طور مستقیم از واحدهای اندازه گیری موجود به دست آورد). از این رو نیاز به تکنیکی برای تعیین مقادیر مربوط پارامترهای از دست رفته، یعنی به منظور کالیبراسیون مدلف داریم. به عنوان جایگزینی برای تکنیک غیر قابل سنجش بروت فورس، ما مدل کالیبراسیون را به عنوان یک مسئله بهینه سازی غیرخطی با توجه به محدودیت هایی مد نظر قرار می دهیم. روش موجود از نظر مفهوم ساده بوده اجرا ان نیز آسان می باشند. مشارکت ما به صورت دوگانه می باشد. در ابتدا تعریف مناسبی از تابع هدف را برای تعیین فاصله بین شاخص های عملیاتی ایجاد شده توسط مدل و مقادیر حاصل شده از اندازه گیری ها ارائه می دهیم. در مرحله دوم، تکنیک های بهینه آزاد مشتق شده (DFO) را که ویژگی اصلی آن توانایی برای محدود کردن موقتی نقص ها می باشد، مطرح می کنیم. چنین تکنیکی این امکان را برای ما به وجود می آورد تا به طور دقیقی مشکل بهینه سازی را حل کرده، و به این ترتیب مقادیر پارامتری دقیقی را ایجاد می کند. ما روش مان را با استفاده از دو بررسی موردی واقعی ساده توضیح می دهیم.

کلیدواژه: کالیبراسیون، مدل صف بندی، بهینه سازی آزاد مشتقات، تابع هدف، بهینه سازی

مقدمه
پیش بینی عملکرد سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک مسئله اصلی در تجزیه و تحلیل کامپیوتری می باشد. این پیش بینی ها در ارتباط با طراحی سیستم جدید و همچنین پیش بینی تاثیر عملکردی تغییرات در منابع سخت افزاری و یا تراکم کار مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه پیش بینی ها می توانند تخمین بزنند که چگونه افزایش کاربرد شبکه های اترنتی بر روی متوسط تاخیرهای ایجاد شده توسط بسته های انتقالی تاثیرگذار می باشند. مورد دیگر پیش بینی تاثیر عملکرد ابزارهای ذخیره سازی جدید بر روی عملکرد سیستم های فرعی می باشد.
ادامه مطلب ...

معرفی و بررسی انواع یاتاقان

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل:معرفی و بررسی انواع یاتاقان ها
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 110
______________________________________________________
مقدمه
یاتاقان ها با تحمل بارهای محوری و شعاعی، قطعات متحرک را در مسیر حرکت خود نگاه می دارد. چرخ دنده ها، چرخ ها و شفت ها به وسیله یاتاقان در محل استقرار خود نصب شده و در مقابل اصطکاک و فرسایش محافظت می شوند.
یاتاقان ها وظایف زیر را انجام می دهند
1- قطعه ی متحرک را نگه می دارند.
2- اصطکاک را کاهش می دهند.
3- فرسایش و سائیدگی را کاهش می دهند.
4- یک سطح سایشی قابل تعویض را تشکیل می دهند.

انواع یاتاقان
از لحاظ نیروی وارده: به دو دسته زیر تقسیم بندی میشوند
شعاعی: نیروی شعاعی را تحمل میکند و نشیمنگاه اینگونه یاتاقان بشکل استوانه است.
محوری: نیروی محوری را تحمل میکند و نشیمنگاه اینگونه یاتاقان ها تخت و بشکل دایره و یا تاج دایره می باشند.

از لحاظ نوع حرکت: به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند.
یاتاقان های لغزشی
یاتاقان های غلتشی
ادامه مطلب ...

دستورالعمل‌های کامپیوتری سطح بالا

عنوان انگلیسی مقاله:HISC: A computer architecture using operand descriptor
عنوان فارسی مقاله:مجموعه دستورالعمل های کامپیوتری سطح بالا(HISC): معماری کامپیوتر با استفاده از واصف دستور اجرایی
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
محاسبات از طریق پردازش مقدار زیادی از داده ها با توجه به محاسبات ابری امروزی انجام می گیرد. امروزه داده ها تنها ارقام نبوده بلکه اطلاعاتی می باشند که می بایست بطور مناسب حفاظت شده و به آسانی قابل انتقال باشند، اما مدل دستوری مبتکرانه ون نیومن از نظر معماری، آن ها را پشتیبانی نمی کند. این فرایند ما را به سمت معماری جدیدی به نام (مجموعه دستورالعمل های کامپیوتری سطح بالا) هدایت می کند، تا نشانه ها را به دستورات اجرایی مجزا در ارتباط با دستورالعمل ها به منظور پردازش کارامد و موثر محاسبات امروزی مرتبط سازد. دستور HISC (مجموعه دستورالعمل های کامپیوتری سطح بالا) شامل کدهای عملیاتی (opcode) بوده، و شاخص مرتبط به دستور اجرایی مبدا یا مقصد توسط واصف دستورات اجرایی مد نظر قرار می گیرد، که شامل مقادیر یا نسبت هایی در ارتباط با دستور اجرایی می باشد. این مقدار و نسبت ها قابل دسترسی بوده و موازی با مراحل اجرایی، قابل پردازش می باشند که به معرفی سیکل ساعتی صفر یا پایین، موارد بالاسری می پردازد. برنامه نویسی مقصود گرا (OOP) نیازمند کنترل دسترسی دقیق داده ها می باشد. مدل جاوا، jHISC، به اجرای برنامه های مقصودگرا جاوا، نه تنها سریعتر از نرم افزار jHISC می پردازد، بلکه حاوی دستوراتی در سیکل پایین تر نسبت به پردازشگرهای جاوا سخت افزاری می باشد. ما همچنین به طرح توسعه آینده در ارتباط با واصف دستورات اجرایی فراتر از برنامه نویسی مقصود گرا (OOP) می پردازیم.

مقدمه
از زمان معرفی کامپیوترها، معماری کامپیوتر به طور معمول بر مبنای معماری وان نیومن، به همراه مفهوم دستگاه برنامه ذخیره کننده می باشد. در این مدل، الگوریتم حل مسئله توسط یک سری از دستورات کامپیوتری نشان داده می شود، که به منظور دستکاری داده ورودی و تولید داده خروجی به اجرا در می آید. دستوراتی که به همراه داده های دستکاری شده به اجرا در می آیند، در حافظه ذخیره می گردند. این دستورات به صورت متوالی به اجرا در می آیند تا زمانی که شاخه گزینی و جا به جایی اهداف با توجه به دستورات کنترل برنامه روی دهد به صورتی که این شاخه ها و انشعابات شرطی با هم در تلاقی باشند. علاوه بر این دستورات I/O برای تعامل با موارد بیرونی وجود دارند.
ادامه مطلب ...

پروژه فنی و مهندسی: توربین گازی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: توربین گازی
طبقه بندی: فنی مهندسی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 178
______________________________________________________
مقدمه
توربین گاز از لحاظ مراحل کار و نحوه عملکرد؛ شباهت زیادی با موتورهای احتراق داخلی دارد:
اولا: چهار مرحله مکش؛ تراکم؛ احتراق و انبساط (قدرت) و تخلیه در توربینهای گاز صورت می گیرد منتهی در موتورهای احتراق داخلی؛ این مراحل؛ در هر یک از سیلندرها ولی به ترتیب انجام می شود؛ در حالیکه در توربین های گاز؛ در یک از مراحل فوق الذکر در قسمت خاصی از واحد گازی در توربین های برای همان منظور در نظر گرفته شده است؛ صورت می گیرد. مثلا: تراکم همواره در یک قسمت و احتراق همواره در یک قسمت دیگر در حال انجام است.
ثانیأ: در توربین های گاز نیز؛ این انرژی شیمیائی نهفته در سوخت های فسیلی است که نهایتأ بصورت انرژی مکانیکی (گشتاور) ظاهر می گردد.
و ثالثأ: در توربین های گاز نیز سیال عاملی که باعث چرخش محور می گردد؛ گاز داغ (هوای فشرده محترق) می باشد؛ و همین وجه تسمیه توربین های گازی می باشد.
مطالب فوق؛ با توضیح اجزاء توربین گاز؛ و ترتیب انجام کار در این نوع واحد تولید انرژی مکانیکی روشنتر خواهد شد.

اجزاء توربین گاز عبارتند از
1-1-1 کمپرسور
1-1-2 اتاق احتراق
1-1-3 توربین
ادامه مطلب ...