مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

دانلود مقاله زمین شناسی: تغییرات اقلیمی، خطرات مرتبط و اسکان انسان‌ها

عنوان انگلیسی مقاله:Climate change, related hazards and human settlements
عنوان فارسی مقاله:تغییرات اقلیمی، خطرات مرتبط و اسکان انسان ها
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
ارزیابی‌ هیئت های بین دولتی در مورد تغییرات اقلیمی نشان داده است که آب و هوا در حال تغییر است و آینده شاهد یالا آمدن سطح دریا، موج‌های حرارتی بیشتر، طوفان‌های شدید و بارندگی سنگین و گسترش سرزمین های خشک خواهد بود. این خطرات اقلیمی دارای اثراتی بر روی اسکان انسان‌ها می‌باشد که منجر به از بین رفتن ادامه حیات، اختلالات اجتماعی و صدمه اقتصادی می‌شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که این مشکل چیزی بیش از حد بحران می باشد. پیوند تطبیق تغییر آب و هوا با کاهش خطر فجایع مهم است و با وجود منابع قابل توجه، در حال وقوع است. کشورهای کمتر توسعه یافته و فقیرترین مردم در تمام کشورها، اشخاصی هستند که در خطر بیشتری می باشند و معمولاً دارای حداقل ظرفیت برای سازگاری و کاهش خطر می‌باشند. نوآوری تحقیقاتی بین‌المللی جدبد و تحقیقات جامع در مورد خطر فجایع نشان می دهد که: چالش های مربوط به خطرات محرک محیطی طبیعی و انسانی (شامل تغییرات اقلیمی) مد نظر قرار گرفته است تا نیازهای مربوط به افزایش پایگاه های تحقیقاتی را به منظور توسعه و اجرای سیاست های عمومی برآورده سازد.

مقدمه
اثرات شدید تغییرپذیری و تغییر آب و هوا و خطرات مرتبط به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان احساس می‌شوند. مشخص شده که جمعیت‌های موجود در مناطق کم‌ارتفاع ساحلی، شهرهای بندری و دلتاهای رودخانه‌ای که برآورد شده که دربردارنده حدود 10% جمعیت جهان هستند، به طوری استثنائی آسیب‌پذیر هستند. تاکنون، جمعیت‌های شهری موجود در دلتاهای رودخانه‌ای آسیایی مثل دهاکا، کالکاتا، یانگون و های فونگ با افزایش سیل مواجه هستند در حالی که تعیین شده که شهرهای ساحلی در آفریقا مثل آبیدجان، آکرا، الکساندیا، لاگاس، فریتاون، ماپوتو و کیپ تاون به شدت توسط افزایش سطح دریا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
ادامه مطلب ...

مقاله محیط زیست: تغییرات اقلیمی، تاثیرات انسان، حفظ سواحل مرجانی

عنوان انگلیسی مقاله:Climate change, human impact and the resilience of coral reef
عنوان فارسی مقاله:تغییرات اقلیمی، تاثیرات انسان، حفظ سواحل مرجانی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
تنوع، فراوانی و میزان تاثیر انسان بر روی سواحل مرجانی به آن حدی افزایش داشته است که این سواحل در سطح جهانی در خطر قرار گرفته اند. افزایش قابل توجه در میزان دی اکسید کربن و درجه حرارت در 50 سال آینده باعث بدتر شدن این شرایط می شود که پیش از این سواحل مرجانی در طی نیم میلیون سال گذشته پیشرفتی داشته اند. به هر حال این سواحل به جای ناپدید شدن کلی تغییراتی داشته که بعضی از گونه ها پیش از این نیز سطح تحمل بیشتری را در برابر تغییرات اقلیمی و سفید شدن مرجان نسبت به موارد دیگر داشته اند. ادغام استراتژی ها مدیریتی بین المللی که به حمایت از حفظ این سواحل می پردازد می بایست با قوت اجرایی شده و با توجه به تصمیمات سیاسی قوی برای کاهش میزان گرمایش جهانی به کار گرفته شوند. سواحل مرجانی از نظر خدمات و سازگاری اکوسیستم برای مناطق دریایی استوایی و نیمه استوایی، حائز اهمیت می باشند. ازاین رو چنین سواحلی در خطر تهدید جدی قرار دارند که حدود30% از آن ها قبلا آسیب جدی دیده اند و 60 درصد آن ها تا سال 2030 از بین می روند. هیچ یک از این سواحل دست نخورده باقی نمانده است. موفقیت های منطقه ای در حفاظت از سواحل مرجانی در طول 30 سال گذشته نتوانسته است میزان کاهش در مقیاس منطقه ای را معکوس کند و مدیریت جهانی مربوط به این سواحل می بایست تحت تغییرات مهمی در تاکید و پیاده سازی آن در صورتی که تغییرات واقعی بخواهد در این زمینه صورت پذیرد، قرار گیرد. در اینجا ما به بررسی دانش کنونی در ارتباط با وضعیت سواحل مرجانی، تهدیدات بشر در مورد آن ها در زمان حال و در آینده ای نزدیک، و مسیرهای های جدید برای تحقیق در حمایت از مدیریت این منابع طبیعی حیاتی، می پردازیم. تا این زمان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم ماهیگیری های بیش از حد و آلودگی های ناشی از کشاورزی و گسترش سرزمین ها به عنوان یک محرک گسترده و رو به رشد در ارتباط با کاهش گونه های سواحل مرجانی و ایجاد تغییرات گسترده در اکوسیستم سواحل در طی دو دهه گذشته شده است. به دنبال افزایش جمعیت بشر و بهبود ذخایر و سیستم های حمل و نقل، میزان تاثیر بشر بر روی صخره ها به طور قابل توجهی افزایش داشته است.
ادامه مطلب ...

چهار دیدگاه در فرایند مشارکت عمومی در ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری

عنوان انگلیسی مقاله:Four Perspectives on Public Participation Process in Environmental Assessment and Decision Making: Combined Results from 10 Case Studies
عنوان فارسی مقاله:چهار دیدگاه در فرایند مشارکت عمومی در ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری: ترکیب نتایج حاصل از 10 بررسی موردی
طبقه بندی: محیط زیست
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله:دانلود
_______________________________________
چکیده
آگاهی این موضوع که مردم چه فکری در مورد فرایندهای مشارکت عمومی دارند و شناخت این موضوع که مردم چه چیزی از این فرایندها می خواهند، برای ایجاد فرایند قانونی و موثر ضروری بوده و برنامه ای را ارائه می دهد که در بسیاری از موارد پرمعنی و موفق به نظر می رسد. این مقاله گزارشی در ارتباط با تحقیقی برای بررسی ماهیت تنوع در میان درک شرکت کنندگان از اینکه مناسبت ترین فرایند مشارکت عمومی در ارتباط با ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری در 10 مورد مختلف چه می باشد، می دهد. نتایج نشان می دهد جنبه های متمایز روشنی در این مورد که مشارکت عمومی مناسب چه چیزی باشد، وجود دارد. ما به شناسایی 4 جنبه پرداختیم: مشارکت گروه دانش محور، مشورت در زمینه تساوی طلبی، همکاری موثر، و همکاری آگاهانه. تحقیقات پیشین در مورد مشارکت عمومی این احتمال را در نظر گرفته است که معیار مشخص و جهانی در این مورد وجود دارد که چگونه می توان مشارکت عمومی را به طور صحیح انجام داد یا اینکه شرایط به عنوان فاکتور مهمی می باشد. این بررسی نشان داده است که در تلاش برای تصمیم گیری یا ارزیابی خاص، جنبه های مختلفی وجود دارد که چه مشارکت هایی مناسب تلقی می گردد، که چالشی را برای نظریه پردازان و متخصصان مطرح می کند. در میان شرکت کنندگان فعال در این 10 بررسی موردی، سازش محدود و نظرات کاملا متفاوتی را در ارتباط با آنچه که یک فرایند خوب به نظر می آید، مشاهده می کنیم. نکات مورد توافق در ارتباط با این مورد اینست که فرایندهای مناسب در دسترس تمام افراد ذینفع بوده، اطلاعات را آشکارا و بسهولت به اشتراک می گذارد، افراد را در تعامل معناداری قرار می دهد، و تلاشی را به منظور ایجاد موقعیت های موثر چندگانه انجام می دهد. تفاوت هایی در این زمینه آشکار می گردند که تا چه حدی می توان تاکیدی بر روی اطلاعات و دانش داشت، این مراحل به چه میزان به مدیریت و راهنمایی نیاز دارد، رفتار مناسب شرکت کنندگان چه می باشد، چگونه می توان مسائل مربوط به توان و اعتماد را دنبال کرد، و نتایج مرتبط به اهداف این فرایند چه می باشد. این نتایجی پژوهشگران و متخصصان را به چالش می کشاند تا تنوع نیازهای شرکت کنندگان را علاوه بر شرایط گسترده ای که به مفهوم سازی و اجرای فرایندهای مشارکتی، مد نظر قرار دهد.
ادامه مطلب ...

ارزیابی احتمالی تاثیر تغییر اقلیمی بر روی هیدرولوژی تالاب کوچک جلگه

عنوان انگلیسی مقاله:Uncertainty assessment of climate change impacts on the hydrology of small prairie wetlands
عنوان فارسی مقاله:ارزیابی احتمالی تاثیر تغییر اقلیمی بر روی هیدرولوژی تالاب های کوچک جلگه ها
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده
با توجه به شواهد روزافزون تغییرات آب و هوایی در جلگه ها (دشت ها)، نیاز مبرمی وجود دارد تا تغییرات آب و هوایی آینده و واکنش تالاب های دشت های کوچک را مد نظر قرار دهیم. این بررسی به ادغام دو مدل آب و هوای منطقه ای (RCM)، دو مولد آب و هوایی و یک مدل مرتبط به خواص توزیع آب به منظور بررسی ابهامات در واکنش به تغییرات آب و هوا در آبخیزهای آسینی بویا کانادا می پردازد. در مقایسه با شرایط مبنا (1971-2000)، بازدهی آب سالانه و تبخیر در دوره بین 2041-2070 بدون تغییر خواهد بود، در حالی که ذخیره سازی آب سالانه به طور معمول کاهش می یابد. به هر حال رژیم های آبی موردنظر به صورت ماهانه به ویژه در ماه های مارس و جولای دارای پایداری کمتری می باشند. این ابهامات در واکنش های آبی شبیه سازی شده حاصل به کار گیری روش های کاهش یکپارچه مختلف می باشد، که به انعکاس اطلاعات ناقص ما از شرایط آب و هوایی در آینده می پردازد. ما به شناسایی روند دمایی رو به افزایش با استفاده از پیش بینی های شرایط آب و هوایی پرداختبم، اما دارای اطمینان کمی در الگوی آینده میزان بارندگی هستیم. ابهام در این کاهش کلی در درجه اول حاصل انتخاب RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) بوده، و از طریق ادغام مولد های آب و هوایی مختلف گسترش می یابد. نتایج بررسی تغییرات آب و هوایی تنها بر مبنای یک RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) و یا یک مولد آب و هوایی می بایست با احتیاط تفسیر شده، یک چارچوب کلی می بایست طرح شود تا دید کاملی از شرایط آب و هوایی آینده ایجاد کند. این بررسی اثبات می کند که یکپارچگی تغییرات میزان بارندگی، مشارکتی در انتقال کامل بازدهی RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) داشته، اما ابهامات دیگری را نیز نشان می دهد. بنابراین توازنی می بایست بین کمبود اطلاعات و موارد نامشخص به منظور بکارگیری کارآمد RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) برقرار شود.

مقدمه
دشت های نیمه خشک بخش شمالی در آمریکای شمالی به طور فزاینده ای شامل میلیون ها بخش نشست کرده می باشد که معمولا توسط تالاب ها و دریاچه ها پر می گردند. این تالاب های کوچک نقش مهمی را در آب های سطحی منطقه برای صرفه جویی و خدمات بوم شناسی مهم دارند. بسیاری از این تالاب ها در محل آبخیزهای محصور شده با آبریزگاه های داخلی وسیع قرار داشته و سیلاب های طبیعی تحت شرایط آب و هوایی معمولی نادر می باشد.
ادامه مطلب ...