مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

آموزش واژه‌های کتاب 504 واژه‌ی کاملن ضروری (504 absolutely essential words)

آیا تا به حال قصد داشته‌اید واژه‌های کتاب 504 واژه‌ی مطلقن ضروری را بخوانید و به طور کامل و برای همیشه معنی آن‌ها را به خاطر بسپارید؟ آیا در این کار کاملن موفق بوده‌اید؟


در این پست قصد دارم شما را با دوره‌ی آموزش کتاب 504 واژه کاملن ضروری آشنا کنم. با این سیستم کلمات را به گونه‌ای یاد می‌گیرید که هیچوقت و هرگز فراموشتان نخواهند شد. برای افزایش قدرت به‌خاطر سپردن، آموزش کلمات به همراه تصویر بوده و همچنین برای افزایش کیفیت یادگیری از فایل‌های صوتی کلمات نیز استفاده شده است؛ برای تمام 504 واژه، هردو لهجه‌ی امریکایی (American) و بریتانیایی (British) گنجانده شده است تا علاقه‌مندان به هر لهجه بتوانند مطابق با سبک خود پیش بروند. به ادامه‌ی مطلب مراجعه نمایید.  ادامه مطلب ...

مقاله روانشناسی مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان

پایان نامه دوره کارشناسی رشته روانشناسی با موضوع مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین

دارای 120 صفحه متن اصلی و پرسشنامه و ... همچنین فصل یندی شده و فهرست

چکیده: هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف 100 نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که 50 نفر از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و 50 نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-Test استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد.

دامه دارد (Full-text)

دانلود طرح توجیهی تولید لوله پلی اتیلن

فرمت فایل: PDF (قابل ویرایش با نرم افزار مخصوص)
ظرفیت: 2000 تن در سال
اشتغال زایی: 48 نفر

- معرفی کامل محصول
- روش و فرآیند تولید
- ابزار و مواد مورد نیاز
- محاسبه هزینه ها و جداول مربوطه
- ابعاد اقتصادی طرح
- نیروی انسانی مورد نیاز
ادامه مطلب ...

Grammar and Usage

Grammar and Usage

In grammar and syntax, American and British English are remarkably similar. Examples of the main differences are listed below. The influence of American English on British English, however, is constantly growing - through films, television, pop music, the internet, and so on - so that even such contrasts as these are likely, if not to disappear, at least to diminish in importance. It should be noted that, in many of the following cases, two different forms are possible in one variety of English, while only one of the forms is normal in the other variety. To see the content, click here. 
ادامه مطلب ...

Pronunciation

Pronunciation

The first point to settle in any discussion of pronunciation differences is: which pronunciations are we talking about? Although a dialect is defined in terms of grammar and vocabulary while accent is a matter of pronunciation, different regional accents generally coincide with dialect regions. It is therefore worth bearing in mind that phonologists have identified 16 modern dialect regions in England alone (with others in Ireland, Scotland and Wales) and 26 in the United States. This being so, it is obvious that the distinctions described below are by no means absolute. They apply mainly to those abstract notions, Standard American English or GA (General American) and Standard British English or RP (Received Pronunciation). To see the content, click here.
ادامه مطلب ...

Spelling

Spelling

A complete list of spelling differences between American and British English, assuming such a list could be compiled, would be a daunting and not particularly useful thing. For example, among many other factors, it would have to take account of differences of hyphenation and spacing in compound words (US antiaircraft/GB anti-aircraft, US bookkeeper/GB book-keeper, US ultramodern/GB ultra-modern, and so on). Since American English tends to drop the hyphen much faster than British English, this factor alone would make the list potentially endless. The difficulties arising from hyphenation also illustrate the complexity of the subject in general, for not only do variant spellings exist for many words on both sides of the Atlantic, often the authorities in each country—i.e. the dictionary-makers —are in disagreement as to which spelling of a word is to be preferred over other possibilities. Rather than attempt a complete inventory of spelling differences, then, we have chosen to identify a number of broad categories. The following lists are illustrative rather than exhaustive. One important point should be noted: if two versions of a word are given as accepted US or GB spelling, the first is the preferred spelling and the second a variant. (Our authorities are Merriam- Webster's Collegiate Dictionary for American words and the Concise Oxford Dictionary for British.) To see the content, click here.
ادامه مطلب ...

مقاله لاتین شفافسازی اجتماعی و حسابداری (ترجمه مقاله)

عنوان انگلیسی مقاله: Corporate Social Disclosures and Accounting Theories
عنوان فارسی مقاله: شفاف سازی اجتماعی شرکت و نظریات حسابداری
طبقه بندی: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
_______________________________________
چکیده
این مطالعه به بررسی استفاده از نظریه حسابداری در توضیح رفتار شفاف سازی اجتماعی شرکت می پردازد. تحقیقات مختلفی از شفاف سازی اصول حسابداری و تحقیقات مربوطه به مسئولیت های اجتماعی شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. به طور مشخص، استفاده از نظریه حسابداری اثباتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، و بررسی های مهمی بر روی کاربرد این نظریه انجام شده است. همچنین نظریه مشروعیت در گذشته به عنوان مبنای نظری برای شفاف سازی اجتماعی شرکتی به کار گرفته می شد، که مزایای ان مورد بحث می باشد. تحقیقات شفاف سازی اصول حسابداری داوطلبانه که برای توضیح شفاف سازی اجتماعی در گذشته مورد استفاده قرار نمی گرفت، در ارتباط با کاربرد آن مورد بررسی قرار می گیرد. به نظر می رسد، پیوند رفتار شفاف سازی اجتماعی و شفاف سازی اصول حسابداری داوطلبانه به عنوان رشته جدیدی از تحقیقات باشد.
ادامه مطلب ...

مقاله گزارش سالانه بخشهای دولتی

عنوان انگلیسی مقاله: Is there an audience for public sector annual reports Australian evidence
عنوان فارسی مقاله: آیا مخاطبانی در ارتباط با گزارش سالانه بخش های دولتی وجود دارند؟
طبقه بندی: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
هدف این تحقیق بررسی نقش و اهمیت گزارش سالانه به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد نهادهای بخش عمومی می باشد.
روش/ رویکرد- این تحقیق از روش بررسی برای دسترسی به گزارشات سالانه بخش دولتی استفاده می کند و به صورت نوآورانه بوده زیرا به طور مستقیم به بررسی کاربران واقعی در کل بخش عمومی می پردازد.
یافته ها- بافته های این تحقیق نشان می دهد که گزارش سالانه به عنوان منبع مهمی از اطلاعات در مورد نهادهای بخش عمومی بوده اما به عنوان مهمترین منبع اطلاعاتی نمی باشد. این بررسی همچنین نشان می دهد که گزارش سالانه دارای اهمیت یکسانی در تمام انواع نهادهای بخش عمومی نمی باشد. تفاوت ها در اهمیت مرتبط به گزارش سالانه با گروه های سهامدار مختلف همچنین مورد توجه قرار می گیرد.
کاربردهای تحقیق- این یافته ها دارای کاربردهای مهمی برای سیاست گذاران با توجه به محتوای اطلاعاتی گزارش های سالانه بخش عمومی می باشد. به طور مشخص رویکردهای پوششی در ارتباط با نیازمندی های قانونگذاری برای گزارش سالانه می بایست از نقطه نظر یافته های این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و سطوح متفاوتی از اهمیت مرتبط به این گزارش سالانه به عنوان یک منبع اطلاعاتی توسط کاربران از انواع متفاوت نهادهای بخش عمومی وجود دارد.
اعتبار- پزوهش انجام شده در این مقاله از این نقطه نظر دارای اصالت می باشد که به طور سیستماتیک و مستقیم دارای دسترسی به گزارش سالانه بخش عمومی بوده تا به تعیین منابع اطلاعاتی بپردازد.
ادامه مطلب ...

مقاله اصول حسابداری اختیار خرید سهام

عنوان انگلیسی مقاله: Metaphors and accounting for stock options
عنوان فارسی مقاله: اصول و حسابداری اختیار خرید سهام
طبقه بندی: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 33
_______________________________________
چکیده
این مقاله به بررسی نقشی که اصول در درک تفسیر موضوع اختیار خرید سهام دارد، می پردازد. ما به بررسی اصول خاص که مشارکتی در بحث اختیار خرید سهام با گذشت زمان و با اشاره به بحث هایی که در مطبوعات اقتصادی رایج و حرفه ای و گزارش های مربوطه وجود دارند، می پردازیم. تجزیه و تحلیل های ما با انتشار پیش نویس ارائه شده توسط هیات استانداردهای حسابداری مالی (FASB) در سال 1993 (در مورد شناسایی هزینه مربوطه) آغاز شده و با بازنگری قوانین حسابداری در موضوع اختیار خرید سهام توسط هیات استانداردهای حسابداری مالی (FASB) در سال 2003 به پایان می رسد. ما در میابیم که مفاهیم غالب به کار گرفته شده با گذشت زمان تغییر کرده و به طور محسوسی در تعبیر اختیار خرید سهام و قوانین حسابداری اختیار خرید سهام متفاوت می باشد. اصولی که قبلا در بحث نشان داده شده است و در برابر پس زمینه ای از اقتصاد راکد و امیدواری بالا در بهبود اقتصادی که تحت تاثیر صنعت فناوری می باشد، مد نظر قرار می گیرد، که نگرش مثبتی را با توجه به استفاده از اختیارات با توجه به درک منطقی نتایج سیاست حسابداری دنبال می کند. در مقایسه، اصول جدید در ارتباط با چارچوب متفاوت اجتماعی- اقتصادی برحسته بوده که نگرش منفی را با توجه به استفاده از اختیار خرید سهام ایجاد کرده که ثطعا توجیهات عقلانی متفاوتی را با توجه به سیاست حسابداری به کار می گیرد. ما این مقاله را با مطرح کردن اهمیت اصول در بحث های خط مشی حسابداری به پایان می رسانیم.
ادامه مطلب ...

پروژه برای درس تحقیقات مکانیکی

طبقه بندی: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 89
_______________________________________
مقدمه
هدف از انجام این پروژه طراحی آسانسوری برای حمل انسان دریک ساختمان مسکونی می باشد به طوری که این آسانسور بتواند 8 نفر را در 10 طبقه بتواند جابجا کند به طوری که فاصله بین طبقات 3.5 متر باشد.
دراین پروژه مسائل زیر گردآوری شده است:
معرفی آسانسور و انواع آن
ارائه استانداردهای آسانسور
طراحی و انتخاب سیم بگسل، قرقره ها و انتخاب آنها
طراحی فنر
انتخاب موتور
طراحی کامل گیربکس (یاتاقان ها، شفت ها، ...)
طراحی ریل و ترمز
طراحی اتصالات
ادامه مطلب ...

مقاله ارزیابی جدید عدم قطعیت پیش بینی سود (2) (ترجمه مقاله حسابداری)

عنوان انگلیسی مقاله: A new measure of earnings forecast uncertainty
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی های جدید از عدم قطعیت در پیش بینی سود
طبقه بندی: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
_______________________________________
چکیده
با تکیه بر نتایج نظری معتبر که بر اساس آن عدم قطعیت دارای مؤلفه های خاص و مشترکی می باشد، به طرح ارزیابی های جدید از عدم قطعیت در پیش بینی سود پرداخته، به صورتی که مجموع پراکندگی در میان تحلیل گران و واریانس پیش بینی میانگین، توسط مدل GARCH برآورد می گردد. ارزیابی های جدید بر مبنای اطلاعات خصوصی و مشترک در دسترس تحلیلگران در زمانی که پیش بینی را انجام می دهند، می باشد. از این رو، این ارزیابی بعضی از محدودیت های عوامل مورد استفاده مشترک عدم قطعیت در پیش بینی را در تحقیقات قبلی کاهش می دهد. با استفاده از پیش بینی سود توسط تحلیلگران، ما شواهد مستقیمی را از عملکرد برتر ارزیابی های جدید بدست می آوریم. پیش بینی تحلیلگران در سطح گسترده ای در تحقیقات مربوط به مالی و حسابداری برای بررسی پیش بینی متقاضیان بازاری مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهشگران و سرمایه گذاران مشخصا علاقمند به براورد عدم قطعیت در ارتباط با درامدهای آینده می باشند، زیرا مشخصه های مهم محیط اطلاعاتی شرکت را پیش از انتشار نتایج حسابداری آشکار می کند. از آنجایی که عدم قطعیت ذاتا غیر قابل حل می باشد، ارزیابی براورد آن مسائل روش شناختی چالش انگیزی را مطرح می کند. در نتیجه، محققان دارای تجاربی با توجه به پروکسی های (عوامل) دیگر برای عدم قطعیت پیش بینی سود دارند.
ادامه مطلب ...

اهرم مالی، رشد شرکت و توان مالی شرکت

عنوان انگلیسی مقاله: Financial leverage, firm growth and financial strength in the listed companies in Sri Lanka
عنوان فارسی مقاله: اهرم مالی، رشد شرکت و توان مالی شرکت های لیست شده کشور سریلانکا
طبقه بندی: حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
_______________________________________
چکیده
این بررسی تلاش می کند تا به توسعه دانش در زمینه اهرم مالی (FL)، رشد شرکت (FG) و توان مالی (FL) در شرکت های فهرست شده سریلانکا بپردازد. اکثر محققان به بررسی اهرم مالی (FL) و ویژگی های مربوط به آن در بازارهای مالی توسعه یافته و توظهور پرداخته اند. فعالیت های مقدماتی بسیاری از محققان نشان می دهد که اهرم مالی (FL) به عنوان تاثیر گذارترین فاکتورها در تعیین رشد شرکت (FG) می باشد. رویکرد معمول در بررسی های ساختار سرمایه عملی (CS) به بررسی ارتباط بین اهرم مالی (FL) مربوطه و ارزش شرکت و قیمت های سهام می پردازد. در این مطالعه به بررسی مسائل مربوط به شرایط سریلانکا می پردازیم. مسئله اصلی این بررسی مد نظر قرار دادن این مطلب می باشد که آیا اهرم مالی بطور مثبت و منفی تاثیری بر روی علائم رشد شرکت دارد یا خیر. اندازه نمونه این برسی 30% از 13 بخش می باشد. داده ها مورد نیاز از گزارش سالانه منتشر شده، دستورالعمل شرکت های فهرست شده در CSE و گزارش سالانه بانک مرکزی سریلانکا از سال 2000 تا 2009 گرداوری شد. متغیرهای محاسبه شده اهرم مالی بر مبنای یافته های بومن و رشد شرکت ها ایجاد شد تا به اثبات توان مالی مورد بررسی بپردازد. مدل های رگرسیون چندمتغیره ای بکار گرفته شد. نتایج کلی بررسی نشان می دهد که اهرم مالی در شرایط سریلانکا به جای ارتباط متفی دارای رابطه مثبتی بین توان مالی و متغیرهای دیگر رشد می باشد که بطور غیرمستقیمی علائم منفی نیز در مورد رشد آینده شرکت وجود دارد. بنابریان توضیح داده می شود که بررسی اهرم مالی بدون بررسی دقیق تمام جنبه های اهرم مالی ناقص می باشد.
ادامه مطلب ...

مقاله پرس هیدرولیک

چکیده: پرس هیدرولیکی مکانیزمی هیدرولیکی برای بکار بستن نیروی بالا برنده یا فشاری زیاد می باشد و معمول ترین و کار آمد ترین نوع از پرسهای مدرن می باشد. پرس هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال کار می کند. بر اساس اصل پاسکال فشار در سراسر یک سیستم بسته یکسان است.

اجزای اصلی ساختمان پرس:

تاج پرس Crown
ضربه زن Slide
ستونهای کناری پرس up right
میله های نگهدارنده استحکامی پرس tie rod
صفحه پرس bolster
بالشتک کششی cushion
بستر bed

..
ادامه مطلب ...

مقاله ارزیابی تجربی یک مدل تئوری برای مدول الاستیسیته خمشی کامپوزیت بتن نازک

عنوان انگلیسی مقاله: Experimental validation of a theoretical model for flexural modulus of elasticity of thin cement composite
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی تجربی یک مدل تئوری برای مدول الاستیسیته خمشی کامپوزیت بتن نازک
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
تحقیقات تجربی و تحلیلی برای مدول الاستیسیته خمشی ِبتن کامپوزیت نازک تشکیل شده از شبکه مش و ملات، به اثبات رسیده است. براساس تحلیل و داده های تجربی، معادلات جدید برای مدول الاستیسیته خمشی بتن کامپوزیت پیشنهاد شده است. مشاهده می شود که مدول الاستیسیته خمشی بتن کامپوزیت نازک بستگی به مدول الاستیسیته ملات و برخی عوامل تفاوت مدول الاستیسیته مش و ملات دارد. نتایج بدست آمده با استفاده از معادلات پیشنهاد شده با نتایج حاصل از معادلات موجود مقایسه می شوند. مشاهده شده است که معادلات جدید نتایج نسبتا محافظه کارانه تری در مقایسه با معادلات معمول بدست می دهند. مقایسه بین یافته های تجربی و تحلیلی نشان می دهد که همسویی خوبی بین نتایج تجربی و تحلیلی است.

مقدمه
مطالعات تجربی و تحلیلی وسیعی در دو دهه گذشته برای ایجاد خصوصیات مکانیکی اساسی برای سیمان کامپوزیت نازک انجام شده است. کاربرد روش المان محدود برای تحلیل سیمان کامپوزیت نازک توسط Prakhya و Adidam و Hossain و Hasegawa تحقیق شده است. آنها روش مدل سازی و رفتار خمشی سیمان کامپوزیت نازک را برای شبکه های مربعی و گرد (به شکل مرغک) گزارش داده اند. Rao اطلاعات تغییر شکل تحت بار را به شکل روابط فشار- کشش برای کامپوزیتهای سیمان تقویت شده با شبکه های گرد، زیر فشار تک محوره تحقیق کرد. او نتیجه گرفت که روابط فشار- کشش زیر فشار، دارای رفتارغیر خطی در بارگذاری های اولیه و نهایی و رفتارخطی در مقطع میانی هستند. خصوصیات تخریب ضربه ای ِ سیمان کامپوزیت نازک، با تست های تک ضربه ای که توسط Kobayash و همکارانش انجام شده است، بدست آمد. بعداً رفتار خمشی سیمان کامپوزیت نازک توسط Ghavami و همکارانش و Naaman مطالعه شده است.
ادامه مطلب ...

10. Other usages

10. Other usages

Most of the differences we have mentioned are small and easily understandable in context, even if they sound amusing or quaint, as shan't and ought do in the US, or as gotten and in back of do in GB. Many usages, it is true, occur in only one variety of the language and are not generally understood in the other. To visit with, for example, is used in the US meaning to visit, but it has the additional meaning of being with another person virtually, so that it is possible to visit with someone by phone. This usage is unknown in Britain. (Many similar examples are discussed in the dictionary section of this book.) But the usages that give American and British English their peculiar characters belong to the first category. Only an American would say 'I sure could use a drink' or 'I need to use the bathroom'. A Briton would find some equivalent but subtly different linguistic formula, such as 'I'm dying of thirst' or 'I have to go to the loo'. If, as Shaw said, Britain and America are divided by a common language, perhaps the main element of division lies precisely in such subtle distinctions as these.

9. Use of 'one'

9. Use of 'one'

The pronoun one, used to talk about people in general, including the speaker and the listener, is much less used in the US than in GB. When it is used in American English, however, he, him and his are generally used later in a sentence to refer back to it, where British English would continue to use one or the possessive one's. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

8. Prepositions

8. Prepositions

The use of prepositions occasionally varies, especially in adverbial expressions. When a preposition is used in one variety of English but not in the other, this is signified by (-). Here are some well-known examples. Click here to see the examples. 
ادامه مطلب ...

7. Collective nouns

7. Collective nouns

In British English, collective nouns like government, staff, committee, company, firm, audience, family, team, etc., can take either a singular or a plural verb. In American English such nouns usually take a singular verb. The same is true of certain proper nouns, for example the names of countries or companies. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

6. Use of 'real' as an intensifier

6. Use of 'real' as an intensifier

In informal American English, real is often used before adjectives and adverbs where British English insists on really. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

5. Position of adverbs

5. Position of adverbs

Certain adverbs, known as mid-position adverbs (e.g sometimes, always, never, often, definitely, certainly], are usually placed after auxiliary verbs and before other verb s: He has certainly done it. However, when we wish to emphasize the auxiliary verb, we put most mid-position adverbs before it instead of after: He certainly has done it. In British English this second construction is always emphatic. In American English, however, the adverb is frequently placed before the auxiliary, even when there is no intent to emphasize. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

مقاله DMT (آزمایش اتساع سنج) برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک

عنوان انگلیسی مقاله: Examination of DMT-based methods for evaluating the liquefaction potential of soils
عنوان فارسی مقاله: بررسی روش های بر پایه DMT (آزمایش اتساع سنج) برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک ها
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
_______________________________________
چکیده
آزمایش اتساع سنج (DMT) دارای پتانسیلی به عنوان ابزار مناسبی در ارزیابی میعان خاک ها می باشد. عملا، این ابزار برای ارزیابی دقیق روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیات ضرور می باشد. ما به انجام آزمایش DMT و نفوذ مخروط (CPT) در حوزه بلقوه میعانات بالا برای بررسی روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیان پرداختیم. مشخصا، DMT و CPT به صورت پهلو به پهلو در هر شش محل مورد نظر انجام شده، و به این ترتیب کاربرد نتایج این آزمایش ها به منظور تایید روش های مبتنی بر DMT موجود محتمل می باشد. پارامتر CPT، شاخص فشار افقی (KD)، به عنوان شاخصی برای برآورد مقاومت معیان خاک ها از نظر نسبت مقاومت سیکلی (CRR) می باشد. نتایج تحلیل نشان می دهد که روش های ارزیابی معیان مبتنی بر KD کنونی، CRR خاک ها را دست بالا می گیرد، که منجر به براورد حد بالای فاکتور ایمنی در برابر میعانات می گردد. همچنین برآورد مقدار DMT-KD با استفاده از CPT-qc و همچنین همبستگی بین DMT-KD و CPT-qc که در بررسی های قبلی مطرح شد، به طور قابل توجهی پایین تر از اندازه گیری میدانی می باشد. نتایج نشان می دهد که تایید بیشتر روش های مبتنی بر DMT کنونی برای ارزیابی میعانف مناسب می باشد.

مقدمه
زمانی که یک زمین لرزه در نزدیکی مناطق شهری رخ می دهد، بخشی از خسارت های ناشی از زلزله به علت روانگرایی احتمالی خاک خواهد بود. در حال حاضر، روش های بر پایه CPT و SPT برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی ناشی از زلزله به طور متداول در طراحی های عملی مورد استفاده قرار می گیرند. در طول دو دهه گذشته، آزمایش دیلاتومتر به طور تدریجی برای بررسی مشخصات برجای خاک ها، مخصوصا ویژگی های جنبی خاک ها توسط مهندسان ژئوتکنیک مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که تعداد روش های کمی بر پایه DMT برای ارزیابی مقاومت روانگرایی ناشی از زلزله ایجاد شده است، ارتقا و بهبود روش های ارزیابی روانگرایی بر پایه DMT موضوع مورد توجه مهندسان ژئوتکنیک می باشد.
ادامه مطلب ...

کارکردهای مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد کیفیت و عملکرد نوآوری (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: Total Quality Management Practices Effects on Quality Performance and Innovative Performance
عنوان فارسی مقاله: اثر کارکردهای مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد کیفیت و عملکرد نوآوری
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
_______________________________________
چکیده
مدیریت کیفیت جامع و ارتباطات عملکرد یک بحث بسیار مهم در ادبیات است، ارتباط عملکرد کیفیت و مدیریت کیفیت جامع در مطالعات زیادی تأیید شده اند، اما یافته ها در مورد عملکرد نوآوری متناقض است. اگرچه اکثر صاحب نظران اهمیت فعالیت های مدیریت کیفیت جامع روی پیامدهای عملکرد را بیان نموده اند. هدف اصلی این مطالعه بررسی این است که آیا فعالیت های مدیریت کیفیت جامع روی کیفیت و یا عملکرد نوآوری اثر می گذارند و همچنین تعریف اجزای موثر روی این انواع عملکرد می باشد. بر این اساس ما ادبیات را برای توسعه فرضیات بررسی نمودیم و در جهت آزمون مدل تحقیق، داده ها را از ناحیه مارمارا جمع آوری نمودیم، و سپس روابط مثبت و با اهمیت آماری بین فعالیت های مدیریت کیفیت جامع، کیفیت و عملکرد نوآوری نشان داده شد.

کلیدواژه: مدیریت کیفیت جامع، عملکرد نوآوری، عملکرد کیفیت

مقدمه
در سازمانها، مدیران/رهبران انرژی را از طریق ارضای نیازهای مشتری و بقای سازمانی به دست می آورند که فلسفه اصلی مدیریت کیفیت جامع است. مدیریت کیفیت جامع یک رویکرد بهبود کیفیت کل گرا برای شرکتهایی با هدف بهبود عملکرد از لحاظ کیفیت و نوآوری برای دو دهه گذشته مطرح شده است. سازمان هایی که از TQM استفاده می کنند منافع بسیاری از جمله تولید محصولات با کیفیت بالاتر، رضایت بیشتر مشتریان، کاهش هزینه، بهبود مالی، کیفیت و نوآوری در عملکرد و علاوه بر این بهبود رضایت کارکنان نصیب آنان می شود. علاوه بر این، اگر TQM با موفقیت پیاده سازی شود، یک مزیت رقابتی محسوب می شود. مطالعات متعدد رابطه مثبتی بین نتایج سازمانی و TQM نشان داده اند. این مقاله بر روی رابطه بین TQM با عملکرد نوآورانه و با کیفیت بحث می نماید. این بحث به دو دلیل مهم است. اولین این که ارتباط عملکرد و TQM با وجود تناقض در ادبیات را آشکار می سازد. دوم، هدف از این مطالعه آشکار نمودن میزان اثر کارکردهای TQM بر هر کدام از عملکرد نوآوری یا عملکرد کیفی می باشد. هر دوی مفاهیم کیفیت و نوآوری راهنماهای دنیای کسب و کار امروزی هستند. به گفته ویلیامز دستیابی به هر دو نوع عملکرد کار ساده ای نیست، شرکت ها باید یکی را در مقابل دیگری در اولویت قرار دهند. بر اساس فلین و همکاران به نوآوری و کیفیت نمی توان در یک زمان دست یافت.
ادامه مطلب ...

افزودن دکمه گوگل پلاس به وبلاگ Blogsky، Blogfa، Mihanblog، Persianblog

آیا می دانید با دریافت لایک از طرف بازدیدکنندگان اهمیت و ارزش وبلاگ یا وبسایتتان برای گوگل افزایش می یابد؟

در این پست قصد دارم روش درج دکمه لایک گوگل (یا دکمه گوگل پلاس Google Plus button) را به انواع وبلاگ های ایرانی (بلاگفا، پرشین بلاگ، بلاگ اسکای و میهن بلاگ و ...) و سایت ها توضیح دهم.

توجه کنید که بسیاری از وبسایت هایی که روش افزودن دکمه Google plus را شرح می دهند، از کد سینکرون این دکمه استفاده می کنند (که این امر باعث کندی بارگذاری وبلاگ یا وبسایت می شود)، درصورتی که در این مطلب، کد اسینکرون برای شما فراهم شده است.

ادامه مطلب ...

رفتار سیکلی قاب مهاربندی شده فولادی دارای سیستم پنل برشی (مقاله عمران)

عنوان انگلیسی مقاله: Cyclic behaviour of steel braced frames having shear panel system
عنوان فارسی مقاله: رفتار سیکلی قاب های مهاربندی شده فولادی دارای سیستم پنل برشی
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
_______________________________________
چکیده
انتظار می رود سازه هایی که در مناطق لرزه خیز به درستی طراحی و اجرا شده اند، از یک سو در برابر اغلب لرزه های متداول دوام بیاورند و از سوی دیگر مقدار زیادی از انرژی ویرانگر زلزله را از بین برند. در این مقاله سیستم ساختاری نسبتا جدید مقاومت در برابر لرزه، که سختی و شرایط مربوط به پراکنده سازی انرژی را مد نظر قرار می دهد، به طور عددی با استفاده از روش آنالیز اجزای محدود غیرخطی مورد بررسی قرار می گیرد. در این سیستم، انرزی زلزله از طریق دگردیسی غیرارتجاعی بزرگ که در پنل برش بروی می دهد، پراکنده می شود. پنل برش همانند تیر پیوندی نرمی عمل می کند که باعث ارتباط بست ها با تیر کف می گردد. هدف این مقاله یافتن موضوعات مهمی می باشد که رفتار سیکلی قاب های مهاربندی شده را توسط سیستم پنل برشی (SPS)، همانند خصوصیات برش عرضی SPS و طولی پیوند تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج نشان می دهد که طول پنل برش به طور قابل توجهی عملکرد سیکلی این سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از پیوندهای کوتاه تر منجر به سختی بیشتر و در عین حال رفتار هیسترسیس باثبات تر و ظرفیت پراکنش انرژی می گردد. در نهایت، این مقاله مدل ریاضی را برای ارزیابی سختی جانبی قاب های مهاربندی شده ای که دارای SPS می باشند، می پردازد.

مقدمه
انتظار می رود سازه هایی که در مناطق لرزه خیز به درستی طراحی و اجرا شده اند، از یک سو در برابر اغلب لرزه های متداول دوام بیاورند و از سوی دیگر مقدار زیادی از انرژی ویرانگر زلزله را مستهلک کنند. سیستم های ساخته شده متداول مانند قابهای مهاربند همگرا و قابهای خمشی نمی توانند همزمان نیازهای شکل پذیری و سختی را ارضا کنند. قابهای مهاربندی شده همگرا معمولا سختی بالایی دارند ولی به دلیل کمانش اعضای فشاری شکل پذیری پایینی دارند (1). در طرف مقابل، قاب های خمشی به علت تسلیم خمشی شکل پذیری و ظرفیت استهلاک انرژی قابل قبولی در تیرها دارند، ولی سختی محدودی دارند. اگرچه در زلزله های نورث ریج 1994 و کوبه 1995 خسارات جدی به قاب های خمشی قدیمی وارد شد [2-5]. ترکیب این دو سیستم می تواند تعادلی میان سختی و ظرفیت استهلاک انرژی برقرار کند.
ادامه مطلب ...

ارزیابی پدیده پایپینگ (لوله گذاری) در سدهای خاکی (ترجمه مقاله عمران)

عنوان انگلیسی مقاله: Critical appraisal of piping phenomena in earth dams
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی بحرانی پدیده پایپینگ (لوله گذاری) در سدهای خاکی
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
_______________________________________
چکیده
این مقاله، بررسی جامعی از مقالات منتشر شده در زمینه پدیده های پایپینگ خاک را ارائه می کند. اولین ابزارها برای طراحی سدهای خاکی برای مقاومت پایپینگ در طول های سال های 1910-1935 توسعه یافته اند. ضابطه فیلتر برای خاک های پراکنده کننده در دهه 1970 اصلاح شد. پدیده پایپینگ در کل به صورت زیر تعریف می شود: (1) متورم کردن، (2) فرسایش داخلی، (3) فرسایش پس گشت، گرچه حالت های دیگر نیز امکان پذیر می باشند. تحقیقات اخیر در زمینه پایپینگ نشان دهنده محدودیت های وقوع پایپینگ و نقشی می باشند که طراحی و ساخت ممکن است در درصد بالایی از شکست های پایپینگ ایفا کنند. رویه های آزمایشگاهی استانداردسازی شده برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ در مواد چسبنده دردسترس می باشند، ولی هیچ روشی برای ارزیابی پتانسیل خود فیلترسازی وجود ندارد. پیشرفت های اخیر در فناوری کامپیوتر، ارزیابی تراوش و تغییرشکل را در خاکریزها تسخیل کرده است ولی روش های محاسباتی برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ فعلا محدود می باشند.

مقدمه
براساس تاریخچه شکست های سد خاکی در قرن های نوزدهم و بیستم، احتمال دارد که شکست های پایپینگ در سدها روی داده باشد، از آنجاییکه اولین سدها حدود 2900 سال قبل از مسیح ساخته شده بودند. روش های اولیه ساخت، تاثیرات تراوش یا طرز پخش و انتشار صحیح مواد را برای فراهم سازی فیلترهای کافی در سدهای خاکی در نظر نگرفته بودند. همانطور که تجربه با ساخت موفق سدها با انواع مواد فونداسیون افزایش می یابد، طرح های سد موفق از نظر آزمایشی تا اولین هزاره AD پدید آمدند، همانطور که توسط طول عمر 2000 ساله سد Proserpina ساخته شده توسط Romans مشاهده شده بودند. کمی بعد، Henry Darcy رابطه بین راس (ارتفاع ریزش)، طول مسیر جریان و سرعت های سیال را در وسیله دانه ای شناسایی کرد و روش هایی را برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ از طول مسیر جریان زیر سدها توسعه داد. با پیدایش مکانیک های خاک مدرن، Terzaghi روشی را برای ارزیابی متورم کردن (برآمدگی) توسعه داد.
ادامه مطلب ...

فناوری و تکنولوژی ایزولاسیون پایه لرزه نگاری

عنوان انگلیسی مقاله: Application of seismic base isolation technology in Iran
عنوان فارسی مقاله: کاربرد تکنولوژی ایزولاسیون پایه لرزه نگاری در ایران
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
_______________________________________
چکیده
سابقه کاربرد تکنیک های ایزولاسیون پایه در ایران به صدها سال قبل و حتی به زمان های باستان برمی گردد. نصب قطعات چوبی بین فونداسیون و دیوارهای ساختمان در میان تکنیک های ساخت مقاوم در مقاله زمین لرزه می باشد که در برخی از نواحی ایران در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، در مقایسه با دیگر تکنولوژی هایی که در کل بعد از توسعه شان پذیرفته شده اند، تکنولوژی ایزولاسیون پایه لرزه نگاری مدرن تقریبا یک چهارم قرن طول کشیده است تا در ایران پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله، سابقه کاربرد تکنولوژی ایزولاسیون پایه لرزه نگاری مدرن را در ایران ارائه می کند.

مقدمه
ایران در ناحیه زلزله فعال قرار دارد و به طور مکرر تلفات و آسیب های سنگینی را به علت زمین لرزه های مخرب مشاهده می کنیم. بنابراین، افرادی تلاش کرده اند تا با استفاده از تکنیک های مختلف در طول تاریخ به مقابله با این مخاطره طبیعی بپردازند. کاربرد مفهوم ایزولاسیون پایه یکی از تکنیک هایی می باشد که در برخی از نواحی کشور در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، تکنولوژی ایزولاسیون پایه مدرن در ایران تا زمان های اخیر مورد استفاده قرار نگرفته است. یک دلیل مهم برای تاخیر طولانی می تواند در رابطه با این واقعیت باشد که تغییر طرز تفکر سازنده ها از روش فعلی ساختشان به تکنولوژی اخیرا توسعه یافته کار سختی می باشد. با این حال، تاحدی قابل قبول می باشد، و زندگی قطعا در صورتی آسان تر خواهد بود که اقدامات مهندسی و ساخت ساختمان بدون تغییر باقی بمانند. باید توجه داشت که پیشرفت ها مهندسی زلزله و اقدامات ساختی که پیگیری می شوند، همانند زندگی ما داینامیک می باشند. به منظور استفاده از آخرین تکنولوژی و تضمین بالاترین سطح امنیت در محیط ساخت، ضروری است که متخصصین طراحی و ساخت از جدیدترین تکنولوژی های در دسترس استفاده می کنند.
ادامه مطلب ...

3. Auxiliary and modal verbs (5)

3. Auxiliary and modal verbs (5)

In British English, but not American, do can be used alone as a substitute verb after an auxiliary verb. In such cases, the auxiliary verb is stressed. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

3. Auxiliary and modal verbs (4)

3. Auxiliary and modal verbs (4)

In subjunctive constructions, for example after verbs like suggest, recommend, demand, insist, etc., should is often used in British English. In American English this is unusual. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

3. Auxiliary and modal verbs (2)

3. Auxiliary and modal verbs (2)

In both varieties of English, it is possible to use can and could with verbs of perception, i.e. see, hear, feel, smell, and taste, but this practice is much more common in British English. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

3. Auxiliary and modal verbs (1)

3. Auxiliary and modal verbs (1)

In British English, shall and its contracted negative shan't can be substituted for will, indicating the future, when used with the pronouns / and we. In American English shall is unusual. Where shall is used in GB to ask for advice, should is employed in the US. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...

مدل رفتاری خزش خاک نرم (دانلود مقاله عمران)

عنوان انگلیسی مقاله: A soft soil model that accounts for creep
عنوان فارسی مقاله: معرفی مدل رفتاری خزش خاک نرم
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
_______________________________________
چکیده
قانون معروف لگاریتمی خزش برای تراکم ثانویه به منظور اینکه شرایط بارگذاری موقتی را در بر بگیرد، به شکل یک رابطه دیفرانسیلی تبدیل می شود. این مدل یک بعدی خزش برای شرایط کرنش ادومتری، به طرف حالت های عمومی 3 بعدی تنش و کرنش با مشارکت مفاهیم اصلاح شده کم کلی (Cam-Clay) و ویسکوپلاستیسیته، تعمیم داده می شود. با در نظر گرفتن اطلاعات آزمایشگاهی نشان داده می شود که مسائلی مانند خزش زهکشی نشده، بیش تحکیمی و افزایش طول عمر به خوبی به وسیله مدل در نظر گرفته شده اند.

مقدمه
خاک های نرمی که ما در نظر می گیریم، رس های تقریبا عادی تحکیم یافته، سیلت های رسی و پیت هستند. ویژگی های خاص این مصالح درجه بالای تراکم پذیری آن هاست. این موضوع به خوبی به وسیله اطلاعات آزمایش ادومتر (برای مثال به وسیله جانبو در مقاله رانکین (1985) نشان داده شده است. با در نظر گرفتن مدول سختی تانژانت در یک فشار مرجع 100KPa در ادومتر، جانبو، Eoed را بسته به نوع خاص رس در نظر گرفته شده برای رس های عادی تحکیم یافته بین 1 تا 4 مگاپاسکال گزارش می کند. تفاوت ها بین این مقادیر و سختی ها برای ماسه های تحکیم نیافته قابل ملاحظه است که، حداقل برای نمونه های سیمانته نشده آزمایشگاهی، در اینجا مقادیری بین 10 تا 50 مگاپاسکال داریم. بنابراین، در آزمایش ادومتر رس های عادی تحکیم یافته 10 برابر نرم تر از ماسه های عدی تحکیم یافته رفتار می کنند که این، تراکم پذیری زیاد خاک های نرم را نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

طرح پردازش داده ای با استفاده از داده حرکت زمین (ترجمه مقاله عمران)

عنوان انگلیسی مقاله: A comparative evaluation of data processing schemes using Turkish strong ground-motion data
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی قیاسی طرح های پردازش داده ای با استفاده از داده های حرکت زمین قوی ترکیه
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
_______________________________________
چکیده
طرح پردازش داده های حرکت زمین پایدار، برای اکثر تحقیقات مربوط به مهندسی زلزله شناسی و مهندسی لرزه شناسی مهم می باشد. از میان روش های پردازش داده ای متعدد، فیلترینگ (پالایش)، به عنوان اجرایی ترین تکنیک در از بین بردن نویز فرکانس کم و زیاد از داده های حرکتی قوی می باشد. دو روش فیلترینگ مختلف برای از بین بردن نویز فرکانس پایین در این بررسی مورد مطالعه قرار می گیرند. یکی از این روش ها براساس اطلاعات نویز منتشر شده توسط پیمایش ثابت رکوردهای مشابه می باشد، در حالیکه روش دیگر از طرح تکراری مرتبط با راهنمای طیف مبدا تئوریکی برای تعیین فرکانس فیلتر برش کوتاه استفاده می کند. هدف این بررسی دو مورد می باشد: (a) مشاهده اختلافات و شباهت های فرکانس های فیلتر برش کوتاه محاسبه شده از طریق این دو روش، (b) مشاهده تاثیر مقادیر تعیین شده توسط این روش ها روی مقادیر پیک مقدار حرکت زمین و عرض های جابجایی طیف ارتجاعی و غیرارتجاعی.

مقدمه
رکوردهای حرکت زمین خام معمولا شامل نویز فرکانس پایین و بالا می باشند که باید قبل از استفاده در بررسی های مهندسی و زلزله شناسی رفع شوند. فیلترینگ یکی از مهم ترین تکنیک های پردازش حرکت زمینی می باشد که نویز فرکانس بالا و پایین حاصل از داده های پردازش نشده را ازبین می برد. انتخاب فرکانس های برش فیلتر، بخش مهم و اصلی تکنیک های فیلترینگ می باشد. در حالت خاص، فرکانس فیلتر برش کوتاه پارامتر مهمی برای روش های ارزیابی کارایی وابسته به زمین لرزه و طراحی مبتنی بر جابجایی می باشد، همانطور که مستقیما روی مقادیر طیف جابجایی در دوره های طولانی تر تاثیر می گذارد.
ادامه مطلب ...

2. Use of Past Simple and Present Perfect tenses

2. Use of Past Simple and Present Perfect tenses

In American English these two tenses are often interchangeable in conditions where only the present perfect can be used in British English. For instance, when an action in the past has a result now (as in the first example below), the present perfect is normally employed. Other typical cases are with words like just, already, and yet, and with ever and never when referring to a period of time that continues until now. Click here to see the full text. 
ادامه مطلب ...